Mass Effect 2 — galaktická pecka s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Mass Effect 2 — galaktická pecka s nízkými nároky

Mass Effect 2 — galaktická pecka s nízkými nároky | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

2. 2. 2010 02:00 36

Seznam kapitol

1. Unreal Engine 3? Jak nečekané... 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF 4. Výsledky grafických karet včetně AA/AF
5. Vliv procesoru na hru, 3D Vision 6. Vliv nastavení na hru 7. Závěr

Ačkoliv bývají první povánoční měsíce na dobré hry většinou chudé, letos to tak úplně neplatí. Za pár dní ve světě vyjde nový díl S.T.A.L.K.E.R.a, daleko větší rozruch však pravděpodobně způsobí již vydaný Mass Effect 2. Hra ve světě sbírá velmi vysoká hodnocení a neopomeneme ji ani my v našem testu z pohledu fandů hardwaru.

Reklama

Oficiální požadavky hry

Mass Effect 2 — galaktická pecka s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální požadavky
Procesor: Intel Core 2 Duo 1,8 GHz / AMD Athlon 64 X2 1,8 GHz
Operační paměť: 1 GB
Grafická karta: NVIDIA GeForce 6800 / ATI Radeon X1600 Pro
OS: Windows XP / Vista / 7

Doporučené požadavky
Procesor: Intel Core 2 Duo 2,6 GHz/ AMD Athlon/Phenom X2 2,6 GHz
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: ATI Radeon HD 2900 XT / NVIDIA GeForce 8800 GT
OS: Windows Vista / 7

Protože je hra založena na enginu staršího data, nejsou její požadavky na výkon počítače nijak drastické. Na minimální detaily prý Mass Effect 2 rozjedete i na pravěkém počítači s téměř libovolným dvoujádrovým procesorem a grafické kartě na úrovni GeForce 6800. Také doporučené požadavky nejsou nijak vysoké a podle mých zkušeností vám Mass Effect 2 na doporučené sestavě pojede bez problémů na nejvyšší detaily, pravděpodobně i s vyhlazováním hran (pokud jej budete chtít, vynucení není vůbec jednoduché).

Testovací sestava

Procesor Intel Core i7 @ 3,61 GHz
Základní deska Asus P6T DeLuxe
RAM Kingston 3× 2 GB DDR2, 1700 MHz



Grafická karta
NVIDIA GeForce GT 240
NVIDIA GeForce GTS 250
NVIDIA GeForce GTX 260 (216 SP)
NVIDIA GeForce GTX 285
NVIDIA GeForce GTX 295
ATI Radeon HD 4850
ATI Radeon HD 4890
ATI Radeon HD 5670
ATI Radeon HD 5770
ATI Radeon HD 5870
Ovladače GeForce 196.21
ATI Catalyst 10.1
Pevný disk — systémový Western Digital VelociRaptor
Pevný disk — data Western Digital WD3200AAKS
Zdroj Gigabyte Odin 1200 W
Operační systém Windows 7 Ultimate 64bit

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,61 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce Asus P6T DeLuxe. Jako zdroj posloužil 1200W Gigabyte Odin.

K testovaní jsem dále použil sadu osmi grafických karet zahrnující modely od GeForce GT 240 až po Radeon HD 5870. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 196.21, pro ATI Radeony pak Catalyst 10.1 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi, novější či přesně určené pro Mass Effect 2 v době testování dostupné nebyly.

Metodika testování aneb jak se zbavit limitu fps a zapnout AA

Mass Effect 2 — galaktická pecka s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Mass Effect 2 nemá zabudovaný benchmark, testoval jsem proto přímo hraním hry. K tomu jsem si vybral jednu z prvních lokací hry, ve které vejdete do místnosti, skryjete se za překážkou a poté do místnosti vběhne celkem pět nepřátelských robotů a začne zběsilá přestřelka. Celá testovací scéna trvala cca minutu a fps jsem měřil pomocí programu FRAPS.

Jak zrušit limit 60 fps

Unreal Engine 3 nemá jen výhody, ale také nevýhody. Sem pro recenzenty grafických karet patří jednoznačně problematické vypínání limitů fps a vynucování AA. Nejprve se věnujme tomu prvnímu, což je u Mass Effect 2 opravdu velký problém a řešení mi zabralo téměř půl dne. Konfigurační soubor Coalesced.ini je uložen v instalační složce hry v cestě \Mass Effect 2\BioGame\Config\PC\Cooked. V něm jsou všechna potřebná nastavení, bohužel však při pouhé editaci souboru v poznámkovém bloku rychle zjistíte, že hra po uložení změn vždy spadne a odmítne se vůbec spustit. Jak na to?

V první řadě si stáhněte vylepšený poznámkový blok notepad++ (je freeware) v tomto programu nastavte v menu Edit - EOL Conversation - UNIX format. Poté v notepadu++ otevřete soubor coalesced.ini a pro vypnutí limitu fps nastavte hodnoty bSmoothFrameRate a SmoothFrameRate na false. Dále je nutné vypnout i vertikální synchronizaci, nastavte tedy na false i položky ForceFullVSync UseVSYNC. Uložte změněný soubor a zavřete notepad++. První krok máme hotov, ale tím to zdaleka nekončí.

Nyní stáhněte z našeho ftp soubor me2_fix_ini.rar. V archivu je soubor me2_fix_ini.rb. Z archivu vezměte tento soubor a nakopírujte jej do složky Cooked se souborem Coalesced.ini. Nyní ještě stáhněte Ruby Installer (freeware, link na naše ftp) a program nainstalujte. Při instalaci nezapomeňte zatrhnout volbu asociovat s *.rb soubory. Po instalaci běžte do složky Coodek a spusťte soubor me2_fix_ini.rb. Vytvoří se opravený soubor fix_coalesced.ini, který přejmenujte jen na coalesced.ini a jste konečně hotovi. Nyní vám už hra půjde spustit a budou v ní funkční všechny změny, které jste udělali v konfiguračním souboru.

Zapínáme AA

Také zapnout vyhlazování hran není v zubatém Mass Effectu 2 legrace, nicméně je to výrazně lehčí než vypnout limit fps. Samotné vynucení v ovladačích nefunguje u karet ATI Radeon ani NVIDIA GeForce. Aby bylo možné AA přes ovladače vynutit, je nutné přejmenovat spouštěcí soubor MassEffect2.exe na UT3.exe. Pak se již po vynucení AA vyhlazování hran opravdu zapne, byť s poměrně masivními propady fps.

Nastavení hry

Mass Effect 2 — galaktická pecka s nízkými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Nastavení detailů hry bylo jako obvykle maximální. Tedy maximální v tomto případě znamená zapnuté čtyři položky, protože PC verze je konverzí z herních konzolí a vzhledem k poměrně nízkým nárokům se s pokročilými nastaveními grafiky nikdo příliš nepáral.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama