Vývoj grafiky ve hrách: Od Wolfa až po Armu II | Kapitola 7
Seznam kapitol
Dnešní článek jsme se rozhodli pojmout netradičně a podíváme se do historie než na nejnovější technologie. Konkrétně se budeme bavit o vizuální stránce PC her, která za posledních 20 let prodělala takřka neuvěřitelný vývoj. Pokud patříte k herním pamětníkům. jistě vám i nad některými screeny nějaká ta slza ukápne, celkem jich totiž v článku najdete přes 200.
zdroj: Gamespot
zdroj: Gamespot
zdroj: Gamespot
zdroj: Gamespot
zdroj: Gamespot
Max Payne z roku 2001 sice nepřinesl revoluci do světa počítačové grafiky, ve své době však šlo o titul s excelentní vizuální stránkou. Hra od Remedy software využívá MAX-FX, který si vývojáři programovali sami. Co bylo na hře ve své době výjimečné byly například volumetrické efekty jako kouř či oheň. Zmínit musím také ragdoll fyziku postav a práci enginu se světelnými efekty. I ta byla ve své době výjimečně dobrá. Co se týče použitého grafického rozhraní, běží Max Payne na DirectX od Microsoftu, konkrétně ve verzi 6.0.