Batman Arkham Asylum — pořádná akce s PhysX | Kapitola 9
Seznam kapitol
Počítačové hry na motivy slavných sérií většinou bývají nic moc. Nový Batman je v tomto zásadní výjimkou a z recenzí si většinou odnáší velmi vysoká hodnocení. Průměr hry na Metacritics je dokonce přes 90 %!. Jaká je však technická stránka této hry a jak se tvůrci poprali s implementací GPU verze fyzikálního enginu PhysX od Nvidie?
Fog Volumes
Fog Volumes mění detailnost páry a mlhy. Rozdíly nehledejte u velkého proudu páry uprostřed obrázku, o to se stará PhysX, ale vpravo dole a vpravo nahoře u zdi. Na spodním screenshotu pára chybí. Rozdíl ve výkonu je opět zanedbatelný, naměřil jsem jeden snímek za sekundu.
Spherical Harmonic Lightning
Naopak u nastavení Spherical Harmonic Lightning jsem si nevšimnul žádných rozdílů a nezměnil se ani výkon.
Ambient Occlusion
Ambient Occlusion je jednou z novinek Unreal Enginu 3.5 a stará se o ztemnění zákoutí. Rozdíly jsou však velmi malé a všimnete si jich jen při důkladném zkoumání screenshotů. Stejně tak byl kosmetický i rozdíl ve výkonu: 2 fps.
Maximální x minimální nastavení
Zatímco obvykle bývá rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením grafiky patrný hned na první pohled, dnes vyhlašuji soutěž najdi deset rozdílů. Rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavení jsou opravdu kosmetické a příliš se nepohnul ani výkon. V mém případě u GeForce GTX 260 vyskočil v rozlišení 1920 × 1200 px včetně AA se zapnutým PhysX na High z 31 na 41 fps, což rozhodně není velký výkonnostní skok.