Anno 1404 - skvělá strategie s ještě lepší grafikou | Kapitola 8
Seznam kapitol
Před pár dny vyšlo ve světě nové pokračování budovatelské strategie Anno, tentokrát s podtitulem Dawn of Discovery. Už na prvních screenshotech hra excelovala svou grafikou a mohu potvrdit, že vypadá opravdu skvěle. Nicméně úrovni grafice odpovídají i slušné hardwarové nároky. Uvnitř soutěž o tři originální hry!
Water quality
Rozdíl ve water quality je obrovský. Z dokonalé vody se stane voda na úrovni dva roky staré hry. Zas taková hrůza to sice není, ale rozdíl je obrovský nejen ve vzhledu, ale také ve výkonu. Snížení water quality na minimum zvýšilo fps u obou kartet o 13, což u GeForce 9800 GTX+ dělá třetinu fps navíc.
Water reflections
Water reflections pochopitelně vypíná odrazy na vodní hladině. Rozdíl ve výkonu je okolo dvou až tří fps.
Refraction in water
Refractions in water mění kvalitu zobrazení objektů pod vodou, s nižším nastavením je toho vidět méně. Rozdíl ve výkonu je cca dva snímky za sekundu.
Athmosferic scattering
Atmospheric scattering nastavuje rozptyl slunečního záření o mraky na obloze. S nižším nastavením ztrácí nasvícení scény část svého kouzla, výkon vzrostl u obou karet o tři snímky za sekundu.
Maximální x minimální nastavení
Protože je nastavení grafiky obrovský počet, je takový i rozdíl mezi nejvyšším i nejnižším nastavením hry. Zatímco v nejvyšším nastavením hry vypadá Anno 1404 doslova bombasticky, s nejnižším nastavením se s grafikou dostanete na úroveň prvního dílu. Nicméně odpovídá tomu i nárůst fps. S GeForce GTX 280 jsem se v testovaných scénách vyhoupl z 39 na 104 (horní screen) a z 46 na 130 (dolní screen). Podobně s 9800 GTX+ jsem došel z 33 na 95 a z 41 na 123 fps. Už mi tedy věříte, že na nejvyšší detaily takto obrovsky náročnou hru utáhne po ořezání detailů i stará GeForce 7600 GT či podobné karty?