Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Grand Theft Auto IV - prověří váš hardware
Grand Theft Auto IV - prověří váš hardware
autor: Tomáš Šulc , publikováno 8.12.2008
Grand Theft Auto IV - prověří váš hardware

Na počítačovou verzi konzolové pecky Grand Theft Auto IV, která se s velkou pravděpodobností stane nejlepší hrou tohoto roku, se asi těšila většina z vás. Hra však kromě obsahu překvapila ještě něčím. Tím jsou neuvěřitelné hardwarové nároky, které posílají do kolen i ten nejlepší současný hardware. A právě o tom bude dnešní článek.


Grand Theft Auto IV - prověří váš hardware

Jak již bylo řečeno, hra nemá mnoho nastavení a každé z nich se stará o něco jiného a má jiný vliv na výkon. Pojďme si proto projít jednotlivá z nich a podívejme se, jaký je jejich vliv na výkon.

Výsledky uváděné v této kapitole jsou na počítači s procesorem Core 2 Quad Q6600 @ 3 GHz, 4 GB DDR2 RAM a GeForce GTX 280. Hra vždy běžela v rozlišení 1920 × 1200 px.

Rozlišení

Jak už jste si zřejmě všimli z předchozích kapitol, tak vliv rozlišení na plynulost hry není velký. Stačí mít pouze dostatek paměti na grafické kartě a rozdíl mezi 1280 × 1024 a 2560 × 1600 px je s libovolným procesorem (včetně Core i7) pouze v řádech jednotek fps. Problém je, pokud nemáte na vyšší rozlišení dost paměti. Pak před letí framerate rychle dolů.

Texture Quality

Low

Grand Theft Auto IV - prověří váš hardware
-pro obrázek v plné kvalitě klikněte (nutné zvětšit pro porovnání v bezztrátové kvalitě)-

Grand Theft Auto IV - prověří váš hardware

Medium

Grand Theft Auto IV - prověří váš hardware
-pro obrázek v plné kvalitě klikněte (nutné zvětšit pro porovnání v bezztrátové kvalitě)-

Grand Theft Auto IV - prověří váš hardware

High

Grand Theft Auto IV - prověří váš hardware
-pro obrázek v plné kvalitě klikněte (nutné zvětšit pro porovnání v bezztrátové kvalitě)-

Grand Theft Auto IV - prověří váš hardware

Rozdíly mezi jednotlivými nastavení textur jsou znatelné celkem dobře, hlavně mezi low a medium. Na nízkém nastavení je totiž rozmazaná silnice, budovy v dálce anebo zelená značka o pejscích a krabice jsou nečitelné. Naopak rozdíl mezi středními detaily a vysokými už tak znatelný není.

S náročností je to u GTX 280 a Intel Quad na 3 GHz přesně naopak. Všimněte si využití grafické paměti. Při low a medium je okolo 500 MB a vroste jen o pár desítek MB. Naopak jakmile zvolíte High, tak hned v rozlišení 1920 × 1200 potřebujete 1 GB paměti a jiné to není ani v nižších rozlišeních.

Podobné je to i s plynulostí hry. Na výše zmíněné sestavě jsem na low v testovacím kolečku naměřil  38 fps, na medium 37 fps, ale na high jen 27 fps. Osobně tedy doporučuji texture quality zvolit na střední.

Render Quality

Low quality

Grand Theft Auto IV - prověří váš hardware
-pro obrázek v plné kvalitě klikněte (nutné zvětšit pro porovnání v bezztrátové kvalitě)-

Highest Quality

Grand Theft Auto IV - prověří váš hardware
-pro obrázek v plné kvalitě klikněte (nutné zvětšit pro porovnání v bezztrátové kvalitě)-

I rozdíl mezi render quality je znatelný hned na první pohled. Hlavně silnice jsou v nízkém nastavení celé rozmazané a vypadají podivně. Rozdíl mezi nejnižším a nejvyšším nastavením je přitom v mém případě jen 34 versus 36 fps s tím, že hra tvrdí, že render quality nebere žádnou video paměť. Proto obecně nevidím důvod, proč toto nastavení nedávat ihned na highest.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
442 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 210.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.