Hlavní stránka Hardware Základní desky ATi Radeon Xpress 200P - nenáročný základ s PCIe pro Athlony 64
ATi Radeon Xpress 200P - nenáročný základ s PCIe pro Athlony 64
autor: Polívka Karel , publikováno 10.1.2005
Seznam kapitol
1. Page #
2. Page #
3. Page #
4. Závěr
ATi Radeon Xpress 200P - nenáročný základ s PCIe pro Athlony 64

Není tomu tak dlouho, co jsme si představili v praxi základní desku s novou čipovou sadou nForce 4 SLI, což je ta nejvýkonnější varianta nového čipsetu z dílen nVidie, který jako první přináší do praxe pro platformu AMD sběrnici PCI Express. Nyní se nám naskytla příležitost podívat se na zoubek základní desce postavené na nové čipové sadě Radeon Xpress 200P z dílen ATi, která stejně jako nForce 4 přináší pro platformu AMD sběrnici PCI Express, avšak jejím velkým plusem je její mnohem příznivější cena. Navíc varianta s integrovaným grafickým jádrem obsahuje v NorthBridge podporu DirectX 9. My jsme měli tu čest seznámit se s variantou Radeon Xpress 200P, tedy bez integrované grafiky. {mospagebreak title=Čipová sada ATi Radeon Xpress 200/P}

Přestože všichni máme firmu ATi v povědomí převážně jako výrobce grafických čipů, tak její pole působnosti se do oblasti čipových sad rozrostlo již zhruba před 3 roky. V té době se ale nejednalo o příliš úspěšný start, jelikož první čipové sady Radeon 320 IGP (pro platformu AMD, mobilní verze Radeon 320M IGP) a Radeon 340 IGP (pro platformu Intel, mobilní verze Radeon 340M IGP) ze stáje ATi se moc nerozšířily a uplatnění našly víceméně jen v případě notebooků ve svých mobilních verzích. O něco více se mluvilo až o čipové sadě Radeon 7000 IGP, která ale taktéž našla uplatnění jen jako řešení pro notebooky ve své mobilní verzi Mobility Radeon 7000 IGP.

ATi Radeon Xpress 200P - nenáročný základ s PCIe pro Athlony 64

Minulý rok ovšem ATi poměrně překvapila, když vypustila čipovou sadu Radeon 9100 IGP pro procesory Pentium 4. Ta totiž jako první obsahovala integrované grafické jádro, které podporovalo rozhraní DirectX 8.1 (dalo by se říci, že zde poprvé byly pixel shadery součástí NorthBridge). Následovala mírně upravená verze Radeon 9100 Pro IGP, která víceméně opravovala menší nedostatky, které její předchůdce obsahoval (šlo konkrétně o vyladění paměťového řadiče a nový SouthBridge IXP300, který přinesl podporu diskového rozhraní Serial ATA).

ATi Radeon Xpress 200P - nenáročný základ s PCIe pro Athlony 64

Všichni však moc dobře víme, že nVidia v oblasti čipových sad zabodovala na celé čáře v podobě řady nForce pro platformu AMD, jejíž nejnovější verzi v podobě nForce 4 jsme si představili před dvěma měsíci v článku nForce 4 na světě - nejen PCIe pro Athlon 64 a teprve až v této době se s ní začínáme setkávat i v reálu (dostupnost by se měla začít zlepšovat až v průběhu tohoto měsíce).

To samozřejmě nemohla kanadská společnost ATi nechat bez povšimnutí a po Radeonu 9100 IGP (případně po novější verzi Radeon 9100 Pro), který již ukázal, že i ATi je schopná udělat kvalitní čipovou sadu, vsadila po vzoru nVidie na platformu AMD, konkrétně na procesory Athlon 64/FX. Proč tak učinila má dva hlavní důvody. Tím prvním, s kterým mnozí z vás nebudou souhlasit bez boje (téma Intel vs AMD), je fakt, že nynější situace na procesorové scéně nahrává společnosti AMD - nová jádra Winchester jsou opravdu něčím, vůči čemu Intel nemůže v mnoha směrech (jmenujme například spotřebu, s ní spojenou provozní teplotu a dále efektivitu práce v závislosti na frekvenci) nabídnout srovnatelnou nebo lepší alternativu (ale je nutné zmínit, že Intel již změnil v mnoha směrech svůj postoj a situace se bude podle všeho u něj nadále už jen zlepšovat).

Další a již nezpochybnitelný důvod se točí kolem sběrnice PCI Express. Pro platformu Intel jsou čipové sady s podporou této sběrnice již půl roku na trhu a jedná se o dnešní standard pro nový počítač s procesorem Pentium 4 nebo Celeron D. Dnes již nemá cenu polemizovat o tom, zda je PCIe zbytečnost nebo ne, jelikož ať už chceme nebo ne, Intel ve svých desktopových řešeních vsadil právě na tuto sběrnici. Na trhu je dostupných již mnoho grafických karet pokrývajících všechny výkonnostní segmenty, takže nejsme omezování výběrem jak tomu bylo v začátcích. Také obě hlavní společnosti vyrábějící grafické čipy (ATi, nVidia) mají své vlastní modely přímo s nativní podporou PCI Express (ze začátku nVidia toto řešila konverzním můstkem).

ATi Radeon Xpress 200P - nenáročný základ s PCIe pro Athlony 64

ATi Radeon Xpress 200P - nenáročný základ s PCIe pro Athlony 64

V době příchodu čipových sad i915P a i925X, které jako první přinesly do oblasti desktopů sběrnici PCIe, šlo samozřejmě o něco naprosto nového a tím pádem o něco, čemu se v obecném měřítku nepřisuzovala nějak zvlášť velká pozornost. To se ale změnilo a jak již bylo řečeno, pro současné desktopové procesory Intelu jde již o standard. Nabídka grafických karet je již široká a současné systémy založené na platformě AMD začínají PCIe postrádat. V případě Intelu to byl on sám, kdo přišel s čipovou sadou se sběrnicí PCIe pro své procesory. V případě AMD se muselo počkat až tuto práci odvedou jiní, ale za to pro tento účel svým způsobem poněkud způsobilejší hráči než AMD. Řeč je o společnostech vyvíjejících přímo grafické čipy s podporou PCIe - tedy o nVidii a ATi.

ATi Radeon Xpress 200P - nenáročný základ s PCIe pro Athlony 64 ATi Radeon Xpress 200P - nenáročný základ s PCIe pro Athlony 64

Řešení od nVidie v podání nForce 4 jsme se již věnovali a dokonce se seznámili v článku Dvě grafické karty bok po boku - nForce 4 SLI v praxi i s její nejvýkonnější variantou osazenou hned dvěma grafickými kartami (i když této variantě je předurčena kombinace High-Endových karet a ne těch ze střední třídy, které jsme použili my). Proto přišla nyní řada na druhou jmenovanou, tedy na kanadskou společnost ATi. Ta se chopila příležitosti a nabízí své vlastní řešení pro platformu AMD, konkrétně pro procesory Athlon 64/FX, s podporou sběrnice PCIe. Abychom byli přesní, jedná se o dvě verze s označeními Radeon Xpress 200 a Radeon Xpress 200P, jejichž rozdíl rozebereme dále.

ATi Radeon Xpress 200P - nenáročný základ s PCIe pro Athlony 64

U čipových sad ATi jsme mohli v minulosti počítat též s integrovaným grafickým jádrem a ani tentokrát nepůjde o výjimku (už jen označení Radeon v samotném názvu to naznačuje). Jelikož ale ATi hodlá do této oblasti udeřit mnohem razantněji než dříve (jelikož prostor prosadit se tu rozhodně je - Athlony 64/FX s PCIe teprve začínají, dokonce ani jediná konkurence v podobě nForce 4 se zatím nezabydlela, jelikož jde též o novinku, přestože má mírný časový náskok oproti řešení od ATi), naservírovala nám tuto čipovou sadu i ve dvou verzích, přičemž Radeon Xpress 200 obsahuje integrované grafické jádro a Radeon Xpress 200P nikoliv (tím pádem tato verze není přímo určena pro ty nejlevnější systémy, jak tomu bylo v případě ATi dříve).


Přestože jsme měli k testům zapůjčen jen předprodukční vzorek základní desky s čipovou sadou ATi Xpress 200P, můžeme si už teď udělat předběžný obrázek. Nejdříve se ale musím zmínit o ceně, za kterou bude možné základní desky s touto čipovou sadou koupit. Jelikož jsme měli k dispozici vzorek od výrobce MSI, zůstaneme této značce věrni a podíváme se na koncové základní desky nesoucí toto logo, které má již firma MSI na svých stránkách mezi nabízenými produkty. Konkrétně jde o model RS480M2 postavený na čipové sadě Radeon Xpress 200 (s integrovaným grafickým jádrem) a model RX480M2 postavený na čipové sadě Radeon Xpress 200P (bez integrovaného grafického jádra).

Nebudu už dále napínat a prozradím, že podle dodavatele by cena základní desky MSI RS480M2 měla být cca 2850 Kč bez DPH a cena základní desky MSI RX480M2 by měla být cca 2450 Kč bez DPH. Když vezmeme v potaz, co tyto desky (respektive použité čipové sady) v podstatě nabízejí, je jejich cena (pokud taková ve finále opravdu bude) více než přívětivá. ATi tímto přinese pro platformu AMD řešení se sběrnicí PCIe, která je již pro nový systém (a s výhledem na budoucí rozšíření) zkrátka potřeba a to za bezkonkurenční cenu. Modely s čipovou sadou Radeon Xpress 200 budou jako přímo dělané pro levnější sestavy, kde se využije integrované grafické jádro, které se rozhodně nemá ve své kategorii za co stydět, jelikož v podstatě vychází z čipu známého jako Radeon 9600, což znamená podporu DirectX 9.0.

ATi Radeon Xpress 200P - nenáročný základ s PCIe pro Athlony 64

ATi Radeon Xpress 200P - nenáročný základ s PCIe pro Athlony 64

Pro ty náročnější je zde varianta Radeon Xpress 200P, která by podle prvních ohlasů na internetu měla být velice dobrým základem pro přetaktování nehledě na to, že neobsahuje grafické jádro a díky tomu by měla být ještě o něco levnější. To je ovšem otázka, jelikož už bude záležet na výrobcích základních desek, čím vším budou své modely osazovat (jelikož i osazení a výbava základní desky určuje její cenu - nejen čipová sada).

Pokud jde o porovnání s konkurencí, tak jsme nyní provedli srovnávací testy s již poměrně zaběhnutými čipovými sadami od nVidie v podání nForce 3 Ultra a od VIA v podání K8T800 Pro, přestože nedisponují sběrnicí PCIe. Tento problém nám ale pomohl vyřešit grafický čip nVidia GeForce 6600 GT, který je možné mít jak pro PCIe (nativní podpora), tak i pro AGP (pomocí konverzního můstku, nutné pro porovnání přetaktovat o 100 MHz paměti, aby byly na stejné frekvenci jako u verze pro PCIe). Důvodem takovéhoto srovnání byl fakt, že momentální jediná konkurence se sběrnicí PCIe pro platformu AMD je v podobě ne zrovna levné nForce 4 (navíc například od Asusu byla jedinou možnou deskou pro srovnání A8N-SLI, což je model cenově, ale samozřejmě i funkčně, někde naprosto jinde - nehledě na zatím omezený počet kusů na trhu), přičemž na základní desku s již ohlášenou čipovou sadou VIA K8T890 se sběrnicí PCIe si budeme muset ještě zřejmě nějakou tu chvíli počkat.

Toto srovnání tedy mělo ukázat přesně to, co se také nakonec potvrdilo. Již bezproblémová a svým způsobem High-Endová řešení se sběrnicí AGP byla postavena proti teprve začínajícímu a neodladěnému řešení (Radeon Xpress 200P) se sběrnicí PCIe, přičemž High-End v této oblasti okupují čipové sady nForce 4 Ultra a SLI. Jak se ukázalo, výkony testovaných čipových sad jsou na srovnatelné úrovni. Pouze na diskovém řadiči by to chtělo v případě ATi ještě poněkud zapracovat, jelikož trochu za svými konkurenty ztrácí cenné body. Také je nutné zmínit v porovnání s konkurencí poměrně nízký výkon zařízení připojených přes rozhraní USB, což ale ATi slibuje během tohoto čtvrtletí upravit novou revizí, která by měla tento nedostatek vyřešit.

V průběhu testů nenarazil na žádné problémy se stabilitou, nebo na nějaké podivné chování, nicméně měli jsme k dispozici přece jen vzorek, s kterým toho ani vlastně moc dělat nešlo, takže vše běželo tak, jak výrobce čipové sady přesně zamýšlel. Proto otázka stability a ladění výkonu (či přímo přetaktování) bude zodpovězena až v době, kdy se mi do rukou dostane koncový model od některého z výrobců (podle mého se bude jednat mezi prvními opět o MSI).

Pokud máte v blízké době v plánu upgrade vašeho stroje a máte zálusk na platformu AMD, konkrétně na nějaký procesor z rodiny K8 pro socket 939 (Athlon 64/FX) a uvažujete, zda si pořídit základní desku se sběrnicí PCIe nebo ještě s AGP, nic nezkazíte tím, když si ještě chvíli počkáte na to, jaké budou koncové desky s čipovou sadou od ATi. Již teď je evidentní, že budou představovat finančně velice zajímavý vstup na pole současných a budoucích grafických karet pro sběrnici PCIe, nehledě na opravdu solidní integrované grafické jádro s možností využití technologie Surround View (samozřejmě v kombinaci ještě s grafickou kartou ve slotu PCIe 16x).

Až bude k dispozici koncová základní deska (a ne jen testovací vzorek jako v tomto případě) s jednou z dnes představených čipových sad od ATi, hned ji nasadíme do boje proti jedné z variant nForce 4 (ideální by byla základní varianta) nebo pokud již bude, tak proti základní desce postavené na čipové sadě VIA K8T890. Máme se tedy rozhodně na co těšit.

 

Testovací sestavu včetně základní desky nám poskytla společnost Levi, které tímto děkujeme

ATi Radeon Xpress 200P - nenáročný základ s PCIe pro Athlony 64



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
10.1.2005 07:44:48   0.0.0.xxx 57
Otázka je, zda se ATI podaří odladit ovladače :o) a zda zrovna MSI je tím nejlepším kandidátem na výrobu solidních desek.
Čas ATI - jako výrobce chipsetů ještě nedozrál. To si myslím.
Jinak grafiky jsou stejně dobré jako Nvidia(v něčem lepší a v něčem horší. Mimochodem fajn článek. Dobrá práce. Sice pár obrázků je podivně značených(je tam vyznačená SATA a pak vůbec není označený, ale to se může stát každému.) Fakt dobrý.

10.1.2005 07:51:55   0.0.0.xxx 56
Přemýšlel jsem nad tím a to řešení s DX9 grafikou vypadá zajímavě.
Ale do doby než bude Sempron pro 939 to nemá smysl!

Grafický výkon s jedním kanálem (754) bude zjevně DOST žalostný a když už budete kupovat procík za 4000 litry(pro 939), tak si určitě připlatíte i na desku od lepšího výrobce.

Takže pokud tu bude Sempron pro 939 - mohla by to být cenová bomba.
(ČTI - LowEndová cenová bomba)
10.1.2005 07:52:57   0.0.0.xxx 66
Kde je srovnavaci test s nforce4? Takhle je to celkem o nicem.
10.1.2005 07:54:06   0.0.0.xxx 66
Tedy pokud SEMPRON pro 939 nebude mít pouze jednokanálový řadič pamětí :o) !!!

(s jednokanálem to bude mít rychlost jen jako nějaký zoufalý SESE na druhou - 64bit singlechanel Grafický decelerátor)
10.1.2005 08:01:39   0.0.0.xxx 66
Autor to udělal správně. Tenhle chipset nestojí proti NF4.
Protože je to jako Athlon 64 a Sempron, nebo ostrá P4 a celeron.
Prostě to je takové levné ořezávátko do HYPERMARKET sestav.
Ale i levné ořezávátko si může prorazit cestu ve svém cenovém segmentu.
Víš kolik mě stála Deska s NF4 Ultra? CCA 5.5k bez DPH. Tohle má stát v základu ani né 1/2. A za tu cenu to je dobrá deska.
Přesněji řečeno za cenu 2.5k seženeš desku ASUS K8T800 která je od renomovaného výrobce, odladěná, spolehlivá, kvalitní ale nemá PCIe a integrovanou grafiku. Tedy, pokud budeš mít v kapse přesně 2.5k - se budeš moci rozhodnout mezi kvalitou nebo PCIe. Nebo si připlatit litr - 1500 ne NF4 ulra.

Už jsi viděl koncáka v obchodě? Cože? To mám zaplatit o 1500kč navíc za grafiku co má 128bitovou sběrnici a 128mb ram? VY jste se zbláznil. ,,MĚ" bude bohatě stačit 9200 64bit/64 mb ram a budu hrát Dooma 3 na HIGH detail v 1024 - 32bit - 4AA také bez cukání taky !!
Věřte mi. 14ti letý Pepa od nás z paneláku to má a poradil mi to.

:o)
10.1.2005 10:33:52   0.0.0.xxx 66
u tý MSI MS-7093 netuší někdo co je to tam dole pod PCIkama za konektor?
10.1.2005 11:33:32   0.0.0.xxx 66
Nekde jsem cetl, ze graficke jadro sice vychazi z R300, ale nema 4 pipelines, ale pouze 2, takze to dost zahybe s vykonem, ono se neni cemu divit - kdyz si vezmete, jak velky je GPU u R300, tak pokud by ho nijak neorezali, tak u CPU sady by byl velky jako krava, protoze chipset plni i "neco malo" jinych funkci nez je v tomto pripade graficky vystup. Podtrzeno secteno, pockejme si na realne vysledky grafickeho jadra - nez se budeme nad jeho plnou podporou DX9 rozplyvat.
10.1.2005 12:05:01   0.0.0.xxx 66
Vzdyt AMD sam prohlasil, ze neplanuje semprony na 939. Na 939 chce mit jen hi-eng A64 a A64FX. Nebo se snad pletu a prehledl jsem nejake jine prohlaseni ?
10.1.2005 12:58:37   0.0.0.xxx 66
...k tomu obrázku... deska přídavný řadič SATA nemá, proto nebyl na ní posléze ani označen. Onen obrázek s popisem jsem už opravil :-). Jinak děkuji za kladné hodnocení článku. Osobně jsem opravdu zvědav jak na tom budou v praxi finální desky postavené na RXpress 200P pokud jde o přetaktovávací a ladičský potenciál.
10.1.2005 14:13:32   0.0.0.xxx 66
Ano... formulaci jsem již pozměnil. Vychází vlastně z Radeonu 9600 (což je jádro se čtyřmi pixel pipelines) ale NorthBridge RXpress 200 bude mít jen 2 pixel pipelines.
10.1.2005 16:56:41   0.0.0.xxx 66
Ano, řekli že v nejbližší době.
Ale skutečnost ukáže jinak.
Podle mě by se jim vyplatilo časem úplně opustit 754 a udržovat pouze jediný socket. A klidně s procíkama které budou mít jednu větev řadiče vypnutou. Ale to by byl zase výkon někde v pr....
10.1.2005 20:21:33   0.0.0.xxx 66
Koukám, že tu kritizujete systémy s jednokanálovým paměťovým řadičem. Srovnejte si Třeba Athlona 64 ze socket 754 a 939 na stejné frekvenci. Ty pro 754 maj ale 1mb L2 cache a ty 939 pouze 512kb. V aplikacích vyžadující prostupnost paměti vede 939 max o 10% a v hrách, kde je potřeba výpočetní výkon se využije ta cache a většinou vyhraje 754. Jinak sempron + jednokanálový řadič není moc výkonné řešení, to bych nebral. A co se týče týhle desky: Neumí vůbe taktovat procesor, natož měnit voltáž, nášobič, násobitel poměru hypertransportu a pod. Takže je k ničemu.
10.1.2005 21:16:38   0.0.0.xxx 66
doska nic moc...uz len ze to je MSI..))nejako MSI neverim aj ked vyrabaju dobre dosky....ale ASUS je ASUS))tento chipset je podla mna dost v pohode az nato ze by som nikdy ael nikdy nezobral dosku s integrovanou grafikou...ani lamy ako moj sused ze ked isiel kupovat komp tak mi povedal ze nechce mat graficku kartu na pevnom disku)))))))))som nechapal)))
10.1.2005 23:24:34   0.0.0.xxx 66
Typnul bych si že rozšiřující port na PCI...a nebo taky nějakej jejich port pro monitorování stavu MB za běhu.
11.1.2005 09:41:48   0.0.0.xxx 66
Bohužel jsi mimo mísu chlape.
Ta deska potažmo chipset je do Hypermarket sestav pro lidi co by si jinak koupili nejlevnějšího Celerona a o nějakém přetaktování možná četli v Levelu. Ad 754 a 939. Bohužel jsi opět vedle. Nové procíky pro 754 už nebudou. Prostě to je úplně mrtvý socket. 939ka je budoucnost a měla by vydržet stejně dlouho jako socket A. Tedy několik příštích let.
754ka byla krok vedle. Sempron mohl být stále obyčejný Athlon na socket A a nikdo se s 754kou nemusel obtěžovat. S cache máš pravdu, ale velice brzy přijdou Athlony s megovou, později s dvoumegovou cache. Ale už jen pro 939. Ten, kdo si koupí plný procík asi nebude šahat po MSI a po chipsetu od ATI. Takže jedině v úvahu přichází 754 se sempronem a to je zoufalství.
11.1.2005 09:48:10   0.0.0.xxx 66
Chtěl bych se MSI zastat. Jako výrobce velice levných a poměrně vybavených základních desek. Stabilitu desek MSI sice obhajují pouze její skalní příznivci. Ale je to dobrá alternativa pro ECS nebo PC100 či DFI :o)

Dobré desky bych také neviděl jen od ASUSu. Který podle mě dělá nejstabilnější STANDARDNÍ základní desky.(Neberu výrobce serverových produktů.) Ale dobré jsou i Gigabyte a prý i ABIT. Také Slotek prý není úplně nejhorší a poskytuje takový střed vybavenosti a stability.
Prostě kdo neumí dělat stabilní desky, tak je hovně vybavuje. ATI chipset podle mě právem patří na desky MSI. Podle mě to odpovídá levné (nižší/podřadnější) produktové řadě/profilu produkce této společnosti. Sousedovi na Doom3 bych jí s klidem prodal.
A Integrovaná grafárna není takové zlo. Naopak může být přínos více pracovních ploch a nebo třeba moment, když prodáváš starou grafiku a čekáš až ti přijde nová se může hodit. A soused si na ní Dukem Nukem taky zahraje.
11.1.2005 10:30:56   0.0.0.xxx 76
Podle tvého příspěvku soudím, že jsi "jen" uživatel, ale rozohodně se nepohybuješ v obchodní sféře IT. Kdybys totiž It prodával, tak bys znal i prodejní výsledky desek v ČR.
MSI i Asus prodává na našem trhu cca stejné množství desek (volný prodej, ne PC v hypermarketech) a to ne jen těch nejlevnějších, ale naopak středně až hodně vybavených - protože na těch se vydělává (ne na desce za 1500-2000Kč). A pokud by opravdu byly desky MSI tak špatné, rozhodně by se tak za uplynulou dobu neprodávaly, nemyslíš?

Navíc si i protiřečíš...cituju: "Prostě kdo neumí dělat stabilní desky, tak je hojně vybavuje". Jestli si pamatuju, tak Asus právě u svých desek Premium a Deluxe sází na výbavu. A prodává jich kvanta (tak jako MSI Platinum atd.) Takže asi taky neumí dělat stabilní desky, nebo co....??

A pokud chceš diskutovat na téma ATI chipsetu a jeho osazení na základní desky, tak ATI má pořád lepší zvuk než SiS, na kterých Asus staví své nejlevnější desky...prostě jenom každý výrobce potřebuje i levnější chipset do levnějších desek. Jak si to napsal? "to odpovídá levné (nižší/podřadnější) produktové řadě/profilu produkce této společnosti??" to bych klidně mohl říct i o Asusu..ale neřeknu. Asus je totiž dobrá značka, stejně jako MSI. A ty prosím zkus nejdřív zapřemýšlet, než něco napíšeš.
11.1.2005 13:41:49   0.0.0.xxx 66
Jé, já se tu nezastávám socketu754, vím, že nemá budoucnost, ale v současnosti tam výkon pořád je. Sám plánuju přechod na 939 z mého Socket A, ale až se oběví ňáká ta slušná deska, která bude levná, výkonná, a dobrá na taktování, jako to byly ECS desky s Nforce2 pro socket A - stály pod 2000 a fakt super.
11.1.2005 16:34:48   0.0.0.xxx 66
1. super clanek. uz aby byly ty desky dostupne (via890,x200) a daly se porovnat finalni produkty.
2.Jak je to s podporou NCQ ?
11.1.2005 21:48:57   0.0.0.xxx 66
viděls testy s NCQ ? zpomalení až o 70% - on ten pšknej obrázek s jedním otočením místo tří je vlastně hodně lživej - zkus si spočítat podle otáček disku a doby seeku hlavy, jak ten obrázek bude vypadat reálněj.. - dnešní disky to prostě nevyužijí...
12.1.2005 22:19:06   0.0.0.xxx 66
Rozdil ve vykonu mezi 754 a 939 je prumerne kolem 3%, a to jenom za predpokladu, ze 939 jede dual channel, kdyz tomu tak neni, tak je 939 znacne pomalejsi nez 754.
19.1.2005 16:42:41   0.0.0.xxx 66
nevite nekdo kdy se objevi?
20.1.2005 15:28:38   0.0.0.xxx 66
Příští týden by měly být dostupné tyto základní desky s integrovanou VGA (MSI RS480M2-IL,ATI Xpress200, ľATX,skt939,FrWr). Cena bude o něco málo vyšší (doporučená koncová 2690,- bez DPH). Desky bez VGA prozatím nejsou.
21.1.2005 14:22:01   0.0.0.xxx 66
mohl bys hodit nejaky link kde si to objevil pls?
21.1.2005 16:47:53   0.0.0.xxx 66
Příští (4.) týden by měly být tyto MB naskladněny u lokálních distributorů, takže bych asi doporučil mrknout se buď přímo u nich, nebo konktaktovat své dodavatele

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

Jeden čtenář navrhl autorovi prémii: 0.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.