Report: jak vznikala Gigabyte BF4 od Stoobiho | Kapitola 4
Seznam kapitol
Silné plechy, oheň, hrubá síla. Tímto směrem se ubíraly Stoobiho myšlenky, když dostal zadání od Gigabytu na stavbu skříně „Gigabyte Battlefield 4 mini case“. Připomeňme, že tento kousek nebude nikde na výstavce za sklem, může být na vašem stole. Pojďte se podívat, co můžete vyhrát a jak celá skříň vznikala.
A následuje poměrně důležitá fáze, kdy se všechny díly opracují tak, abychom dospěli k požadované patině. Většina dílů je zabroušená na surový materiál, nicméně do všech koutů se bruska nedostane a při sváření se do některých míst zakutálí kuličky strusky, apod.
Aby se tedy povrch pořádně sjednotil a vše vypadalo stejně, využil jsem možnosti tzv. otryskání, jinak také pískování. Ne ale v přesném slova smyslu. Bylo totiž využito tlakového tryskání s aplikací litinového abraziva, jež je o něco účinnější než běžné pískování. Tryska s průměrem 8 mm a tlak 0,8 MPa se postaral o všechny nepotřebné nátěry a výsledkem je čistá ocel.
Když je case otryskaná, vypadá spíše jako zastříkaná šedým plničem či barvou. Povrch je trochu hrubší, zaujme ta jednolitost, která však působí značně uměle. Proto je třeba s tím něco udělat. Použil jsem různé brusné nástavce na flexu a jednotlivá místa upravil podle potřeby. Velké plochy jsou tedy takřka úplně zaleštěné, v záhybech a v členitějších prostorách jsem se snažil nechat povrch částečně hrubší, aby vše působilo věrohodně opotřebené. I po aplikací všech možných brusných nástavců však case nevypadala úplně reálně. Tomu napomůže až finální patina, tedy v podstatě imitace zašpinění.
Je možné využít velkého množství způsobů – kdo ze čtenářů je modelář, tak to jistě dobře ví. K oceli a především k dané stylizaci se asi nejvíce hodí začernění. Je možné použít rozemletý uhel, či barevný prach. Mě se na takto větší předměty nejvíce osvědčily barvy ve spreji. Používám kombinaci polomatné černé a tónovacího spreje.
Barva se aplikuje na různá místa a ještě před úplným zaschnutím je nutné jí otřít, či přebrousit. Vznikne tak velmi věrohodný efekt opotřebení. Takto je nutné pokračovat postupně po menších částech. Nelze nalakovat celou case a spoléhat se na to, že se pak podaří barvu rychle vybrousit tak, aby to dobře vypadalo.
Nakonec ještě zbývá dodělat všelijaké nápisy, apod. Jednoduše detaily. V tomto případě bude asi nejvýraznější písmeno G, které je v přední části a vychází z loga společnosti Gigabyte. Nenásilně je tak vloženo do designu case a působí zde poměrně dost přirozeně, nenápadně. S ním následně koresponduje ještě výraznější označení Gigabyte nalakované na pravém boku.
Po vytvoření těchto detailů je možné přejít k posledním chybějícím součástem, které jsou zde asi ihned patrné. Pořád nám totiž chybí levá „bočnice“ a pozice pro ventilátory.