Hlavní stránka Hardware Skříně, zdroje, chladiče Velký test teplovodivých past – vyplatí se připlácet?
Velký test teplovodivých past – vyplatí se připlácet?
autor: Daniel Wojtěch , publikováno 14.5.2012
Velký test teplovodivých past – vyplatí se připlácet?

Na trhu je opravdu nepřeberné množství teplovodivých past, které se výrazně liší jak cenou, tak parametry. Spousta uživatelů raději sáhne po té dražší a doufá v lepší výsledky. Je tomu opravdu tak? Na vzorku dvanácti nejprodávanějších past si ukážeme, že připlácet si je kolikrát úplně zbytečné. Test vyhrála pasta za 120 korun.


Arctic Cooling MX-2 – vítěz testu

Jak jsem již řekl v předchozí kapitole, jednoznačně bych doporučil teplovodivou pastu společnosti Arctic, která nabídne velice pěkný poměr ceny a výkonu a mají ji snad v každém lepším obchodě. V příští recenzi nás čeká test MX-3 a MX-4. U MX-3 jsem měl již tu možnost vyzkoušet ji, ale při nanášení mě poměrně zklamala.

Velký test teplovodivých past – vyplatí se připlácet?

Velký test teplovodivých past – vyplatí se připlácet?

Teplovodivá pasta Arctic Cooling MX-2 získává

Stříbrnou hvězdu serveru PCTuning za špičkový poměr výkon/cena.

Graf ceny produktu Arctic Cooling MX-2 poskytuje server Heureka.cz

Coollaboratory Liquid Pro – tip redakce

Pro ty, co chtějí jít do extrému a ženou se za každým stupněm, bych doporučil Coollaboratory Liquid Pro. Hrozí však ztráta záruční lhůty procesoru, protože pro odstranění pasty je nejlepší procesor vylapovat, tedy pokud nenajdete lepší způsob. Samozřejmě výsledek se při delším zapečení ještě zlepší, ale uznejte sami, že testovat každou pastu 200 hodin je zcela nemožné.

Velký test teplovodivých past – vyplatí se připlácet?

Graf ceny produktu Coollaboratory Liquid Pro poskytuje server Heureka.cz

Za zapůjčení teplovodivých past do testu děkujeme společnostem Alza.cz

Velký test teplovodivých past – vyplatí se připlácet?



Tagy: teplovodivé  pasty  cooling  coollaboratory  liquid  arctic  mx-2  alphacool  primecooler  coolermaster  noctua  akasa  zalman  xigmatek  thermaltake  test  recenze  srovnání  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
14.5.2012 05:22:57   217.197.148.xxx 1214
Zákazníkům dávám výhradně pastu Arctic Cooling MX-3 pod veškeré chladiče dokupované zvlášť (efekt u balených boxů s CPU je velmi diskutabilní a nepřináší požadované teploty navíc hluk je mnohdy větší problém než teplota)a teploty patří k těm lepším .Nesetkal jsem se s problémem při nanášení a prací s pastou která je konzistence tak akorát ani tuhá ani voda prostě něco mezi.Nanáším asi půl centimetru od okraje tenkou linkou a linky pak pokračují ke středu CPU ,ono ďupkovaná taky není špatná pokud se provádí pečlivě a s rozumnou vrstvou,navíc dosedací plochy by se měli v prvním kontaktu trochu o sebe otřít pro lepší vyplnění spár a otvorů či nerovností.
14.5.2012 05:24:25   95.129.103.xxx 263
Ako musim uznat, celkom pekny test, ale poviem k tomu len tolkoto: https://pctuning.tyden.cz/hardware/skrine-zdroje-chladice/9826-velky_test_16_znackovych_teplovodivych_past?start=1 Ze by sa situacia na trhu s teplovodnymi pastami za 3 roky az tak vyrazne zmenila?
14.5.2012 05:57:57   46.149.115.xxx 360
Já tedy v původním testu žádnou změnu nevidím - kovový lepidlo taky vyhrálo, max rozdíl přes 4 stupně, teď 5...opravdu změna...
Test použitelnej, ale opravdu mohl být trochu obsáhlejší
14.5.2012 06:17:52   80.65.176.xxx 194
Coollaboratory Liquid Pro se velmi vyplatí v případě, že je hodně nerovná plocha chladiče (případně heatspreaderu na CPU). Pokud se vám nechce drbat s lapováním, je to ideální. Pokud jsou styčné plochy téměř dokonale rovné, pak je tato "pasta" zbytečnost.
14.5.2012 06:23:01   90.180.62.xxx 380
Já bych doplnil, že pasta MX-2 se dá koupit v 4g,8g,30g a 65g balení.
14.5.2012 06:32:01   78.45.94.xxx 123
Ve svém herním PC jsem s původním chladičem (Cooler Master Hyper 212+) měl pastu MX2, když jsem tento chladič pro jeho nepříliš dobré chlazení zahodil a nahradil Noctua NH-D14, použil jsem také dodanou pastu Noctua. Podle výsledku testu však vidím, že bych měl přepastovat na MX2. Ostatně stejně se na to chystám, mám to v provozu už více než rok a půl, takže asi by chtělo pastu vyměnit. Každopádně za test děkuji.
BTW mám procesor Intel i5 750 přetaktovaný na 3.8 GHz a teplota v LynX je 74, 71, 71, 75 °C, při běžném provozu (hraní her) nepřesahuje 60°C. Vyplatilo by se lapování? Procesor už nemám v záruce.
14.5.2012 08:18:30   95.103.230.xxx 132
Podľa mňa sa ti vyplatí lapovať procesor poprípade aj chladič a aplikuj MX-2 alebo z mojej skúsenosti MX-4. Používal som MX-2 ale teraz mám MX-4 a mám s ňou lepšie výsledky ako som mal s MX-2 a cena je približne rovnaká.
14.5.2012 08:21:57   78.45.94.xxx 80
Děkuji, takže se do toho příležitostně pustím. MX4 by asi byla fajn, ale právě že ještě mám MX2, tak by bylo IMHO zbytečné ji vyhodit a kupovat novou. Ještě jednou díky.
14.5.2012 11:56:51   217.168.213.xxx 59
Citace:
Intel i5 750 přetaktovaný na 3.8 GHz a teplota v LynX je 74, 71, 71, 75 °C, při běžném provozu (hraní her) nepřesahuje 60°C. Vyplatilo by se lapování?


To teda nic moc, na to že máš jeden z nejlepších vzduchovejch chladičů.
Já mám Phenom 955, Hyper 212+ a AC-MX2 a ani na 4GHz nejdou teploty přes 70°C
Otáčky ventilátorů v pc nejdou přes 700/min.
14.5.2012 18:31:13   85.70.212.xxx 00
Záleží na napětí jaké do toho i750 pouštíš... Zrovna kolem frekvence 3,6-4,0 (záleží na určitém kousku) je takový jakoby "schod" kdy procesor vyžaduje větší napětí a více se zahřívá...

Všiml jsem si toho, kvůli tomu že tehdy když tenhle CPU vyšel, tak jsme v práci dodávali 8 kousků do jednoho studia (nehledě že i já jsem jeden kousek bral domů a poměrně dost známých ho bralo taky), přičemž OC procesoru jsme ladili u nás. Tj. jako perfektní hranici jsme nakonec zvolili jen 3,6GHz, protože vyžadovalo značně nižší napětí a tím menší zahřívání a nižší teploty&hlučnost než 3,8GHz...
Ačkoliv chápu, že těch 3,8GHz máš nejspíš kvůli pamětím...

Takže v tvém případě by lapování určitě trochu pomohlo. Dál bych místo MX2 (pokud nemáš hluboko do peněženky) vzal radši třeba Innovation Cooling Diamond "7 Carat" která je lepší. Ale záleží i na tvojí šikovnosti. MX2 se roztírá skoro sama, s touhle mrškou je trochu boj, ale taky to jde ;)
14.5.2012 07:30:09   85.70.225.xxx 1336
Článek jsem nečetl a říkám: "Ne, nevyplatí se to!" Mám pravdu?
14.5.2012 07:40:24   178.17.90.xxx 66
Všeobecně nejlepší pastou, která běží nejchladnější je IC diamond, která však v testu chybí. Není v ČR dostupná, bohužel. To je pouze pro informaci :-)
14.5.2012 08:05:37   95.102.47.xxx 116
Použil som NT-H1 na prepastovanie chladenia v mojom notebooku (2x) a musím povedať, že je to des a hrôza ... pasta po pár mesiacoch takmer vymizla ... neviem ako je to možné, ale po odobraní chladiča zostala len na cca tretine plochy ... použil som potom MX-2 a dodnes (viac ako rok) ten notebook nemá žiadne problémy s chladením ... keď som použil NT-H1 musel som v priebehu pol roka prepastovávať 2-krát a pokaždé sa pasta vytratila ... osobne by som ju nedoporučoval nikomu ...
14.5.2012 08:24:39   212.5.218.xxx 172
Chýba mi Gelid, predsa len Tranquillo je veľmi populárny (a vynikajúci) chladič a je k nemu dodávaná GC-2, určite nejedného majiteľa zaujíma či sa oplatí nahradiť ju niečím iným (alebo ani nie).
14.5.2012 08:38:35   77.240.176.xxx 13
Nejlepší nanášení pasty podle mě, má Zalman ZM-STG1 pomocí štetečku, viz. odkaz na původní testy kde je uvedena a nevede si vůbec špatně.

Jiné pasty se mi dobře rozpatlávají pomocí párátka, vytvořím rovnoměrnou tenkou vrstvu po celém procesoru.
14.5.2012 09:11:37   93.91.243.xxx 21
Zato STG2 je děs, měl jsem ji u CNPS 10X a po jejím vyzkoušení jsem ji z procesoru odstranil, působí jako by byla stará, zaschlá. Jak to tady vidím, tak to asi tak má být .
14.5.2012 09:05:44   93.91.243.xxx 62
Zaprvé chválím autora za dobrý test, který už dlouho chyběl na všech IT webech. Jen malá připomínka, základna s přímým dotykem heatpipes s procesorem není IHS, ale HDT, Heatpipe Direct Touch. Už tu někdo zmínil absenci pasty Gelid, právě tato firma má GC-3 Extreme, která je v mnoha testech na prvních příčkách. Poslední věc, napadlo mě, že Coollaboratory Liquid Pro je ideální pasta pro současnou vlnu přepastovávání procesorů Ivy Bridge. Po použití mezi čip a IHS už nebude nikdy potřeba pastu odstraňovat, tím i spojené problémy s jejím očištěním.
14.5.2012 10:34:27   188.175.124.xxx 01
Otázka je jak by se coollabor. choval na křemíkové destičce. Přecijenom HDT je kov na kov...
14.5.2012 09:18:19   94.113.125.xxx 100
Coollaboratory Liquid Pro je pouze 1,5 ml, ne 15 ml!

Gelid GC-2 je se svou cenou, množstvím (7g) a praktickou špachličkou na roztírání velice zajímavý výrobek, proč v testu chybí?
14.5.2012 09:36:44   90.177.211.xxx 33
"Jako vhodným kandidátem pro testování teplovodivých past se mi zdál chladič Gelid Tranquillo rev.2, který měl již z výroby dokonale rovnou styčnou plochu, a tak jsem ho nemusel manuálně upravovat. Jeho ventilátor jsem nastavil na 800 ot./min, aby bylo dosaženo vyšších teplot, a tak byly více patrné rozdíly mezi jednotlivými pastami."

Zvýrazněný výrok je zajímavý. Pokud má procesor konstantní tepelný tok, neměl by na tepelném odporu pasty(včetně přechodů) být konstatní teplotní rozdíl bez ohledu na teplotu procesoru?
16.5.2012 07:05:47   90.177.211.xxx 00
Vidím, že zde mají minimálně tři lidé jiný názor. Samotného mě napadají agrumenty proč by to tak mohlo být, ale zajímají mě i jiné názory. Proč se nezapojíte do diskuze?
14.5.2012 09:41:41   217.117.217.xxx 81
proces lapovani neni to co predvadis, to si ujasni. ale jinak fajn clanek
14.5.2012 10:43:22   217.197.148.xxx 81
RomanL napsal:
Článek jsem nečetl a říkám: "Ne, nevyplatí se to!" Mám pravdu?

Můžete na dobrém chladiči získat až 5° k dobru a to se počítá pokud někdo taktuje nebo chce tišší fan.Takže každý stupeň dobrý.
14.5.2012 10:57:08   94.230.155.xxx 72
Hmm, možná to na test chtělo trochu jiné CPU. 64nm P4 s jádrem Cedar mill co jsem jí tak zkoušel vůbec netopí, nedá se to s dřívějšími Prescotty vůbec srovnávat, a zde v testu bude ještě novější revize která má ještě menší výtop, takže pokud tam nedojde k ňákému masivnímu OC (což dle fotek desky asi těžko), tak budeme testovat tak leda vlastnosti past jaké by byly s ňákou Core I3, což je celkem nepodstatné.

Další poměrně palčivej problém vidim v tom, že P4 nemá interní DTS senzor na měření teploty, takže co přesně budeme měřit? Teplotu monitorovanou deskou? Ala 30 idle 38 load a podobně? No to toho o těch pastách hodně zjistíme. Ach jo.... Chtělo to měřit na něčem známym svym výtopem a co zároveň dobře dovede měřit své teploty, třeba přetaktovaný 65nm C2Q, nebo přetaktovaný Nehalem pro s1366.
14.5.2012 11:00:34   84.242.75.xxx 34
http://www.alfacomp.cz/php/product.php?eid=10514500600000012ND&Search=gelid&SearchType=1 Proč tam není tahle pasta ? Všude vyhrává testy....
14.5.2012 11:28:41   88.101.109.xxx 50
Jak tak koukám, tak injekční stříkačka i po tolika letech stále vede.

Cena je to za množství trochu hnusná, ale nic z čeho bychom nějak výrazněji krváceli...

Pravda co tu někdo psal, otázka zní, jak by se chovala na křemíku.
14.5.2012 11:58:06   93.91.243.xxx 40
Myslím, že není problém Liquid Pro použít na křemík. Jinak: http://uk.hardware.info/news/27716/ivy-bridge-heat-issue-indeed-caused-by-thermal-paste.
14.5.2012 12:28:55   67.175.86.xxx 10
Zdravim pekny test...ale mam dotaz...potrebuji poradit...doporucujete pastu ktera je dodavana k chladici Noctua NH-D 14 a nebo jinou a pripadne kterou...Dekuju moc.
14.5.2012 13:16:08   93.91.243.xxx 40
O tom je ten test, NT-H1 má 48°C a třeba Arctic Cooling MX-2 45,5°C. Ona přibalená pasta stačí, ale jsou i lepší.
14.5.2012 13:47:04   147.230.0.xxx 64
Testovat pastu 30 minutama zahrati totalne postrada smysl.

Z vlastnich zkusenosti vim, ze starej arctic silver postupne snizoval teplotu v zatezi asi tejden a rozdil byl nakonec prez 3 stupne. Takze minimalne u past s obsahem kovu to bude urcite znat.

Ve chvili kdy vam v kazdym 1°C figuruje tretina testovanejch past muzou vysledky bejt totalne jinde.

Osobne bych jako nejlepsi metodiku videl nechat kazdou pastu aspon 24 hodin vypalit a to stridanim rozpaleni na co nejvyssi teplotu a vychladnuti. v nejakych pulhodinovych cyklech. (to stridani by melo zrychlit zahoreni pasty). To by znamenalo jedno namazani pasty denne a pak by to mohlo jed uplne samo. To by snad zvladnout slo.

Jinak chtelo by to jeste otestovat "Coollaboratory Liquid Ultra" ta uz by mela jit sundavat bez problemu.
14.5.2012 13:54:22   217.197.148.xxx 77
Nepostrádá to smysl většina past je tak udělaná že tuhne přibližně podobnou dobu to znamená pokud instalujeme a hrajeme dostaneme hodnoty srovnatelné s ostatníma pastama podobného složení a pak si můžeme počkat po měsíci kdy pasta už svou tuhost a konzistenci nemění a pak udělat druhé měření ,ale kdo by na to čekal že.
Ten zisk po čase už je potom malý bonus ,tady šlo o to ukázat po přímé instalaci jak je to s vodivostí tepla a všechny pasty měli stejnou startovní čáru takže nevidím problém.
14.5.2012 14:32:06   147.230.0.xxx 50
jarod72pm napsal:
Nepostrádá to smysl většina past je tak udělaná že tuhne přibližně podobnou dobu to znamená pokud instalujeme a hrajeme dostaneme hodnoty srovnatelné s ostatníma pastama podobného složení a pak si můžeme počkat po měsíci kdy pasta už svou tuhost a konzistenci nemění a pak udělat druhé měření ,ale kdo by na to čekal že.
Ten zisk po čase už je potom malý bonus ,tady šlo o to ukázat po přímé instalaci jak je to s vodivostí tepla a všechny pasty měli stejnou startovní čáru takže nevidím problém.


No kdyz na nekterech pastach primo inzerujou zero burn-in time (noctua NH1) a nektery pisou az 200 hodin tak to moc dobry srovnani neni.

Do past sypou keramiku, uhlik kovy, a buhvico jeste. V jedny kategorii (stribro, med, uhlik, keramika) bude urcite starnuti podobny, ale naprci kategoriema se mit o nezda.

Muzes si bejt jistej, ze po zahoreni bude coolermaster essantial E2 porad o stupen horsi nez E1? Bila pasta menit vlastnosti nebude, ta medena je muze menit dost.
14.5.2012 14:39:53   217.197.148.xxx 13
OK když to budeme takto extrémně škatulkovat pak bude problém vůbec recenzovat stejné pasty ,šlo tu o všeobecný pohled na běžně dostupné a běžně prodávané pasty v co nejvíce obchodech a možná variabilita není taková jak by sis optimálně představoval.
Vím že ideální by bylo recenzovat pasty s podobným složením a nejen základem i tak se tu bavíme na urovni běžného spotřebitele kterému byla recenze určena a má udělat nějakou představu co a jak mimochodem závěry recenze jsou na solidním základu a myslím že neurazí.
14.5.2012 14:57:59   147.230.0.xxx 30
Ja vim jak to myslis, ale nechat pastu ustat 30 minut muze klidne vyradit pastu, ktera by po tejdnu mela stejnou teplotu jak ta prvni a tady se umisti s trochou stesti nekde ve stredu.
14.5.2012 16:45:23   95.102.1.xxx 10
Tiez mi tu chyba Arctic Silver AS 5.Ma
Tepelnu vodivost: 8.7 W / mK co je viac ako ma Arctic Cooling MX-2 aj MX-4.
14.5.2012 18:08:36   85.70.212.xxx 11
Tak zrovna dobře, že AS 5 v testu není, protože vyžaduje opravdu pořádné a dlouhé zapečení, takže po zdejších 30minutách by patřil mezi ty nejhorší A i tak ta papírová hodnota není vše. Je dvojnásobná třeba oproti IC Diamond "7 Carat" která je v praxi lepší. (Ta taky potřebuje dlouhé zapečení, takže taky by v tomhle testu absolutně neobstála).

Naproti tomu klasika v podobě MX2 má zapékání kraťoučké (sice se uvádí, že není třeba vůbec, ale změna je znát po nějakých 2-3h).

A pokud by někdo chtěl vítěze do tohoto testu bez zapékání, tak doporučuji pasty Shin-Etsu, protože ty opravdu fungují na 100% hned po nanesení...
14.5.2012 18:20:32   85.70.212.xxx 81
No ale ta neporovnatelnost zabijí celý test, ne?

V tomhle testu by nejspíše MX2 bez problému zvítězila i nad IC Diamond "7 Carat" (jeden příklad z praxe - je to výborná pasta, trochu hůře roztíratelná, která se s časem opravdu dost zlepšuje)...

Je to stejně nevypovídající jako říct, že Ferrari je rychlejší než stíhačka a měření provádět na prvních deseti metrech, kdy se stíhačka rozjíždí... Nikdo nepoužívá aktivně pastu 30minut... Tenhle test nasimuloval něco co v reálu není...

Ale souhlasím se závěrem, že MX2 (a i MX4) jsou asi nejlepší pasty pro normálního člověka. Perfektně se nanáší a mají výborný poměr cena/výkon... ale to je ono pokud někdo nehledí tolik na cenu a hledá výkon, tak ho pak tenhle test leda zmate, protože výkonu nevypovídá vůbec nic.
14.5.2012 20:19:48   134.3.72.xxx 50
Tolik prace to muselo dat a autor to hned na dvou mistech (asi pro jistotu) sejme vetou: "Samozřejmě výsledek se při delším zapečení ještě zlepší, ale uznejte sami, že testovat každou pastu 200 hodin je zcela nemožné."

A jak tu psal stan55 - tenkrat to slo, zapekat 200hodin, dnes to proste nejde. Odkaz https://pctuning.tyden.cz/hardware/skrine-zdroje-chladice/9826-velky_test_16_znackovych_teplovodivych_past?start=3 graf dole na strance.

Nezavisle na tom, zda by zapeceni prineslo rozdil nebo ne, je to jako jet 400 sprint zavod Lambo proti Ferrari s tim, ze obe auta stravila noc v +5st na zavodni care.

Tady to jde z kopce ...
14.5.2012 20:44:08   109.238.32.xxx 02
Na MX 2 je nutný podotknout,že po přepastování to ještě není vono,musí procesor pár dní běžet,aby se pasta vypálila a čím delší doba od přepastování,tím jsou výsledky lepší ... myslím,že by byly lepší než u prvních dvou past,kdyby se test dělal s pastou po měsíci provozu :-) ..... používám ji už pěknejch pár let ...
14.5.2012 20:47:38   85.70.212.xxx 10
JJ a představ si, že MX2 je "nezapékací" pasta Takže poté si člověk může jen představovat jak tohle zrychlené testování poté ublížilo pastám, které přímo vyžadují dlouhodobé zapečení...
14.5.2012 21:04:20   147.230.157.xxx 11
Tak v minulym porovnani past to tu merili:
https://pctuning.tyden.cz/hardware/skrine-zdroje-chladice/9826-velky_test_16_znackovych_teplovodivych_past?start=3

MX2 par hodin pomaha taky
14.5.2012 21:09:45   85.70.212.xxx 00
JJ, však já vím proto ty uvozovky Spíš jsem to myslel tak, že MX2 je v tomhle zapékání i tak docela rychlík oproti některým ostatním.
15.5.2012 01:59:04   67.175.86.xxx 01
Dobra muze me nekdo poradit jaka je nej pasta pro tento chladic Nooctua...na cenu nehledim. Proste to nej co ji muzu dat i kdyz pribalena nemuzi byt zla..ale chci to nej. dekuju.
15.5.2012 06:56:00   82.145.211.xxx 00
Mám ten chladič, přibalenou NT-H1 jsem ani nevybalil a rovnou použil kvalitní Gelid GC 3 Extreme. V testech jinde je podobná IČ Diamond a trochu horší než nejdokonalejší CL Liquid Pro, která má ovšem problém s jejím odstraňováním že styčných ploch.
15.5.2012 06:57:10   82.145.211.xxx 00
*ze, Android .
15.5.2012 09:53:29   85.70.212.xxx 00
Nejlepší je zřejmě ten tekutý kov, ale viděl jsem (nanášel ho kolega) jak se nanáší a u toho bych vyrostl. EE, jakékoliv myšlenky na tohle jsem zahnal i vzhledem k následnému čištění a ceně...

Jeden z ostatních top produktů bez ohledu na cenu je asi Indigo Extreme. Ale mě se to zdá už jako drahá sranda. Navíc zase to není "normální" pasta a člověk má jen jeden pokus to správně nainstalovat. Nikdy jsem se s tím osobně nesetkal, ale pokud tě peníze nepálí, tak by to mohla být dobrá volba.

Jinak pokud vezmu normální pasty, tak já používám IC Diamond "7 Carat". Nemůžu tvrdit, že je nejlepší, ale co tvrdit můžu je to, že je to jedna z nejlepších past, které jsem kdy měl. Kromě ní používám i MX2 (zbyla mi ještě z práce, kde jsme ji používali jako jasnou jedničku) a MX4. Ale ty používám jen pokud třeba chce někdo ze známých přepastovat nebo je to něco "nedůležitého", kde mi na pár stupních nesejde.
15.5.2012 21:03:38   85.71.139.xxx 11
Po přečtení článků jsem byl inspirován na svém procesoru i5 2500 (SB) a chladiči NH-U12P vyměnit původní pastu od Noctua za pastu, která se mi v šuplíku též válí a to sice MX-2. Mohu potvrdit snížení teploty v IDLE a při pohuhém surfování nebo sledování televize ve WMC dle aplikace EasyTune 6 klesla při stejné pokojové teplotě a otáček 5 fanů (3x intake/1 outtake 500rpm a CPU fan - 425 rpm) z 25 na 26 stupňů a system temp je 33 stupňů, což je celkem solidní výsledek pasty MX-2
15.5.2012 21:05:12   85.71.139.xxx 01
abych dospecifikoval jedná se takměř neslyšnou sestavu ve skříni Fractal fractal design define r3 s fany od fractalu a noctuy - zbožňuju ticho a nízké teploty
15.5.2012 21:06:07   85.71.139.xxx 01
Sapphirecze napsal:
Po přečtení článků jsem byl inspirován na svém procesoru i5 2500 (SB) a chladiči NH-U12P vyměnit původní pastu od Noctua za pastu, která se mi v šuplíku též válí a to sice MX-2. Mohu potvrdit snížení teploty v IDLE a při pohuhém surfování nebo sledování televize ve WMC dle aplikace EasyTune 6 klesla při stejné pokojové teplotě a otáček 5 fanů (3x intake/1 outtake 500rpm a CPU fan - 425 rpm) z 25 na 26 stupňů a system temp je 33 stupňů, což je celkem solidní výsledek pasty MX-2
ehm, ta večerní únava z 25 na 23 stupňů pochopitelně
16.5.2012 02:54:32   95.105.181.xxx 10
Rozdiel medzi NH-T1 a MX-2 sa mi zda za rovnakych podmienok (rozumej cerstvo nanesene, otestovane...) obrovsky. Nepopieram, ze niekde vychadza AC lepsie, ale rovnako su testy, kde vitazi Noctua (+ mam nejaku vlastnu skusenost) a strata 2,5 stupna nie je rozhodne malo. Holt, testovanie past je nevdacna uloha.
16.5.2012 03:17:29   95.105.181.xxx 00
Vynikajuci test termopast je napr. tu: http://benchmarkreviews.com/index.php ?option=com_content&task=view&id=150&Itemid=62&limit=1&limitstart=11
v dalsich testoch na xbitlabs, tweaktowne, bcchardware ci hwcanucks je rozdiel (nh-t1 vs. mx-2) zakazdym +/-
16.5.2012 03:21:16   95.105.181.xxx 00
...menej ako +/- 1 stupen Celzia. Ale diky za test, potvrdil to, ze Arctic zatial nesetri aspon na pastach :-)
18.5.2012 18:10:28   84.19.165.xxx 01
Citace:
Jedná se o pastu vyrobenou ze 100% kapalných kovů...

Znamena to tedy, ze Coollaboratory Liquid Pro je jen obchodni nazev pro stoprocentne cistou rtut? Zadny jiny kov pri pokojove teplote tekuty neni.
21.5.2012 13:57:17   89.111.73.xxx 30
Killing joke napsal:
Citace:
Intel i5 750 přetaktovaný na 3.8 GHz a teplota v LynX je 74, 71, 71, 75 °C, při běžném provozu (hraní her) nepřesahuje 60°C. Vyplatilo by se lapování?


To teda nic moc, na to že máš jeden z nejlepších vzduchovejch chladičů.
Já mám Phenom 955, Hyper 212+ a AC-MX2 a ani na 4GHz nejdou teploty přes 70°C
Otáčky ventilátorů v pc nejdou přes 700/min.


Souhlas. Já mám I5 750 natočený na 4Ghz s chladičem Ninja 2 a pastou Noctua NT-H1 a teploty jader max. 70°C. Původní větrák je nahrazen Enermax Magma UCMA12.
24.5.2012 11:48:23   77.104.253.xxx 10
Kazdy kdo u me mel kompa dostal prave tuto pastu a este nikdo si nestezoval. Pouzivam ji jiz dlouho a na mnoha sestavach. Asi top OC byl

IC2D E7400 10,5*266/1066 --->> 10,5*360/1440
Cooler Xigmatek NEPARTAK S983
MB MSI P45 Neo3-FR (1,0)


A po 6:200 v OCCT max teplota 54°C a PWM 51% tzn. cca.1300rpm

Nevim jestli nekdo vi o lepsi paste za stejny prachy rad zmenim znacku ale zatim pro me BEST.
24.5.2012 11:50:03   77.104.253.xxx 00
sry

OCCT
test duration 6h20min
29.5.2012 12:56:56   188.123.106.xxx 00
Vdaka tomuto testu som sa mohol rozhodnut pre spravnu a cenovo dostupnu variantu pre moju toshiba qosmio x305-q706, ktoru ak niekto pozna trpi prehrievanim ... jedna grafika v sli sa dostavala do 110 stupnovych teplot pri ktorom mi crashoval system, pouzil som Artic MX-2 pastu, stiahol som teplotu na CPU o 10-15 stupnov, druha grafika bezi na 80 stupnoch a ta najviac prehrievana sa zohrieva uz len na 100 stupnov, je to aj tak vela, ale system uz bezi v poho pri plnej zatazi dlhodobo, mam aj chladiacu podlozku ale tak tam mi spravila len cca 1-2 stupne, ak ma niekto radu sem s nou ako este stiahnut tu teplotu na tej jednej grafike, dakujem
4.6.2012 21:44:41   94.113.36.xxx 30
Máte někdo zkušenost s obyčejnou levnou pastou z elektra? 5g za 30 Kč je uplně zadarmo, mě napadlo to používat na opravy cizích netaktovanejch PC kde by to podle mě stačilo a ušetřil bych.
5.10.2012 12:19:33   85.248.12.xxx 40
Tak tam kde vy na 800vke koncite tam ja len zacinam 800-1500-2000+brusna pasta na prelestenie
8.4.2013 23:04:54   89.24.254.xxx 00
Kdy budete dělat ten test dalších past..?
A bude te ještě dávat doporučené sestavy pc za každý měsíc..? Díky
26.10.2013 16:03:41   85.119.89.xxx 00
Více testů past: http://www.nejmenovany konkurencni web/teplovodive-pasty/

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

98 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 45Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.