amd-athlon-64-fx-60-v-akci
Hardware Článek AMD Athlon 64 FX-60 v akci

AMD Athlon 64 FX-60 v akci | Kapitola 5

Z. Obermaier

Z. Obermaier

10. 1. 2006 01:00 76

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Testovací sestava a metodika 3. Přetaktování a teplota 4. Syntetické testy 5. Herní testy 6. Závěr

Je to již téměř půl roku, co jsme vám přinesli krátký test tehdy nejvýkonnějšího procesoru společnosti AMD, byl to Athlon 64 FX-57, dnes vám představíme jeho nástupce, adepta na nejvyšší post procesorů současnosti – Athlon 64 FX-60. V řadě FX došlo k velké ale přesto očekávané změně, která se týká počtu jader samotného procesoru.

Reklama

Ještě donedávna platilo pravidlo že osazení dvoujádrového procesoru do systému se nijak neprojeví ve hrách a jejich běhu, zde byla důležitější samotná frekvence procesoru než počet jeho jader (samozřejmě to platí jen pro některá nižší rozlišení). Toto tvrzení bylo podloženo mnoha testy a bylo považováno za fakt, proto i mnoho hráčů kterým by se jinak výhody dvou jader líbili přistoupili ke koupi jednojádrového systému ale na vyšších frekvencích než jsou dostupné u dvou jader. Toto pravidlo dnes ale už neplatí! První společnost Nvidia a následně i Ati vydali nové verze svých ovladačů grafických karet upravených právě pro dvoujádrové nebo HT systémy. A je nutno konstatovat že to skutečně funguje, nárůst výkonu je nezanedbatelný, jak sami uvidíte v námi naměřených hodnotách.


Ve hře Doom 3 se díky optimalizaci ovladačů Catalyst pro dvoujádrové procesory FX-60 vyhoupla před výše taktovaný jednojádrový procesor FX-57. Ještě před několika týdny by byl výsledek jiný.

Optimalizace pro dual-core procesory v ovladačích Catalyst se projevila i ve hře Half-Life 2, kde opět FX-60 porazila výše taktovaný jednojádrový procesor Athlon 64 FX-57.

Farcry je úplně stejná story jako dvě předchozí hry a opět se tedy FX-60 stává nejvýkonnějším herním procesorem.

Quake IV s dual-core patchem ukazuje brutální náskok dvoujádrové varianty procesoru AMD, ale musíme si uvědomit, že limitujícím faktorem je zatím především grafická karta a ve vyšších rozlišeních se budou rozdíly smývat.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama