Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti Streamujeme hry v OBS Studio: CPU AMD vs Intel
Streamujeme hry v OBS Studio: CPU AMD vs Intel
autor: Z. Obermaier , publikováno 17.6.2019
Streamujeme hry v OBS Studio: CPU AMD vs Intel

Pro hraní většinou stačí procesor se šesticí jader. Ale co v případě, že se o hraní chcete podělit s dalšími budete jej chtít „streamovat“? Nároky na počítač razantně stoupají a ukáže se skutečný výkon procesorů. Podíváme se, jak si v této disciplíně vedou Ryzeny 2000 od AMD a jak Coffee Lake od Intelu.


Závěr

Pokud se rozhodnete své hraní sdílet s dalšími osobami live nebo po úpravě online, a jste spíše příležitostní hráči a streameři, nepotřebujete k tomu dvě sestavy. Vyšlo by to pěkně draho, takže tuto možnost přenecháme profesionálním youtuberům a herním streamerům. Ve vašem případě budeme hrát a sdílet obsah z jednoho počítače, který na to ale musí mít výkon. Čím více výkonu, tím lépe.

V případě sdílení hraní přes H264 (GPU), je potřeba jen výkonná grafická karta, ideálně Turing s nejlepší výbavou pro tuto činnost (New NVENC). Pro většinu hráčů je tento způsob dostačující, kvalita je celkem přijatelná. Pokud chceme vyšší kvalitu, nebo chcete se záznamem dále pracovat, potřebujeme vyšší kvalitu x264 (CPU). Pak přijde na řadu váš procesor, a jak už víme z předchozích stránek, dostane řádně zabrat.

Streamujeme hry v OBS Studio: CPU AMD vs Intel

Na live streaming stačí bez potíží režim x264 Fast, který s bitratem 6000 kbps podává solidní výsledek, jenž postačí. U velmi rychlých her ale už nemusí být tento profil dostatečný. Jako ideál tedy považuji x264 Medium. Tato kvalita postačuje i na ukládání videí pro pozdější zpracování. Také záleží na hře, jelikož jsou mezi tituly velké rozdíly co do nároků na procesor.

V režimu x264 Fast dosáhl Core i9-9900K zcela skvělého výsledku, kdy udržel ve všech hrách 60 fps při současném ukládání záznamu. Procesory Core i7-8700K a Ryzen 7 2700X jsou zde také solidně použitelné, i když zcela stoprocentní už to není. Ryzen 5 2600X zcela propadl, tento procesor tuto činnost nezvládl.

Při náročnějším nastavení x264 Medium, se Core i9-9900K stále drží na špici a kromě dvou her udrží nastavené fps ve všech testovaných hrách. Ryzen 7 2700X a Core i7-8700K už s nejvýkonnějším čipem nedokáží držet krok a jejich výkon je ve většině her nedostatečný, s dopadem i na výsledný záznam. Ryzen 5 2600X je zcela nepoužitelný.

Pro samotné hraní je šest jader stále dostatečný počet, osm jader je už naprosto ideální stav. Kupovat procesory  s více než osmi jádry je zbytečné. Ale v případě, že chcete své hraní sdílet, musíte si připlatit. Nově uvedený Ryzen 9 3900X s dvanácti jádry bude pro tuto činnost skvělý procesor.

Streamujeme hry v OBS Studio: CPU AMD vs Intel

Je vidět, že AMD streaming nebere na lehkou váhu a možná i s ohledem na ně uvedli „první herní procesor s dvanácti jádry“. Slajd z prezentace AMD je ale ohledně nastavení zcela mimo. Jen blázen by na Core i9-9900K pustil stream s bitratem 10 000 kbps a profilem Slow. Už předem je jasné, že tento procesor něco takového nikdy nezvládne. Ryzen 9 3900X to ale zvládne, jelikož má o polovinu jader víc.

Streamujeme hry v OBS Studio: CPU AMD vs Intel



Tagy: OBS Studio  OBS  streaming  Twitch  Youtube  x264  Fast  Medium  Ryzen 5 2600X  Ryzen 7 2700X  Core i7-9700K  Core i9-9900K   


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
17.6.2019 07:18:30   185.47.220.xxx 2160
Předposlední slide je fakt úlet, to u AMD přehnali.
17.6.2019 07:51:55   83.240.73.xxx 808
Dalo by se rict, ze o nic vic, nez Intel pri tom sponzorovanem testu jak melo AMD myslim pomalejsi pameti a vypnutou polovinu jader?
17.6.2019 11:57:13   185.47.220.xxx 635
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.6.2019 07:25:42   80.242.34.xxx 686
Mám taký zvláštny pocit, že tento článok nie je úplne objektívny...
Inak za nápad autorovi palec hore
17.6.2019 07:47:30   185.246.210.xxx 5713
Stačilo s tímto testem počkat měsíc a zahrnout do něj Ryzen 3000/Zen 2. To teprve bude těžká rána pro cedníkovej Intel. Snad po letech opět přejdu na AMD
17.6.2019 07:56:45   80.187.104.xxx 2414
Test vysel peace ted, any pak byl videt posun novych ryzenu, jak se v Tomto zlepsily
17.6.2019 07:57:35   80.187.104.xxx 710
*Prave ted
17.6.2019 12:13:12   84.245.121.xxx 419
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.6.2019 15:03:54   90.179.133.xxx 90
No to asi ne, vždyť i7-8700K takový problém nemá.
Každopádně by bylo dobré vědět, zda to je problém všeobecný a nebo jen tohoto testu. A taky zda to případně půjde vyřešit.
17.6.2019 16:05:59   109.70.100.xxx 110
Vzhledem k povaze, licenci OBS nemůžeš čekat kdovíjaký důraz na optimalizaci. Imo srovnání os platforem (Win 10, Linux) by mohlo být ale zajímavé.
18.6.2019 05:25:46   37.221.252.xxx 112
Tak o ten test klidně mohl vyjít i před dvěma roky, kdy se intel plácal na 4 jádrech, 6jádro v HEDT. Ale víš jak..., to by nebyla taková bžunda.
17.6.2019 09:17:28   212.27.208.xxx 42
Jeste bych do testu pridal porovnani s OBS.23+TuringNVENC. Vykon merit netreba, ten je jasnej, ale staci porovnani kvality.
17.6.2019 09:32:33   46.135.30.xxx 866
Intel cpu za 14tis, 10tis. AMD za 7,5tis a 5tis. Proč tam autor nesoupnul i core i5 8400 v podobné cenové hladině?
17.6.2019 11:00:26   194.228.23.xxx 1461
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.6.2019 09:41:49   93.91.150.xxx 36
Nezajímá.
17.6.2019 10:01:24   78.45.72.xxx 671
Ceny u dvojky na trhu.
Intel Core i9-9900K 13 790 Kč
ASUS ROG MAXIMUS XI HERO (WI-FI) 8 299 Kč
tj. 22 089Kč
AMD Ryzen 7 2700X 7 590 Kč
ASUS ROG CROSSHAIR VII HERO (WI-FI) 7 489 Kč
tj. cca 15 079Kč tzn. jen o 1 289Kč víc než jen cena procesoru od intelu...
25.6.2019 13:39:11   77.75.74.xxx 10
Což Intel sestava dožene koupením chladiče, takže rozdíl...
17.6.2019 10:07:54   194.228.68.xxx 57
tak a pokračujem druhým testem, kde na stejných procesorech snížíme bitrate na 5k a 4k kb/s a sledujeme dopad na výkon a výslednou kvalitu streamu...
17.6.2019 10:32:52   89.103.37.xxx 55
Takže,aby se mezi elitu dostal Ryzen 5, tak se prostě sníží kvalita? trošku úlet ne? To je jako říct, že aby bylo ferrari dostupnější pro lidi, tak se mi nedají kola, okna, dveře, motor...
Prostě ne na všem se dá streamovat.
Na TTV a i Yt je tak 70% videí a přenosů, tak nekvalítních, že se na to nedá dívat. Obraz je rozmazaný i když to někdo sdílí v 720p. Jaký smysl má takový stream? Nulový. Divák by se z toho poblil a streamer musí snášet bídný zážitek ze hry.
Pokud někdo chce sdílet videa, tak je nutností k tomu mít i potřebný HW.
17.6.2019 10:58:40   194.228.23.xxx 180
Tady není důvod nepoužít grafiku. Většina těch amatérských streamů trpí kvalitou obsahu, ne kvalitou videa. A I na ten H264 přes GPU jde koukat v poho.

Než snížit bitrate, tak raději méně kvalitní kodek. Profik samo použije dvě PC, má to výhodu, stream není závislý na tom co se děje na herním počítači, takže i když to vymrzne, stream běží dál.

Hodně důležité je i audio, špatné video se dá snášet lépe, než špatné audio, vysílání se špatným audiem vypnu okamžitě, se špatným videm, pokud to není totální tragédie, může vysílající dostat šanci, pokud je zajímavý obsah, třeba popisuje nějakou herní mechaniku, atp
17.6.2019 11:20:24   89.103.37.xxx 29
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.6.2019 11:49:02   194.228.23.xxx 62
Kvalita videa je určitě důležitá, ale jestli beru random stream franty vokukry, kde bude mít otřesné audio, tak ho vypnu okamžitě, nedostane šanci, pokud ale třeba mluví o hře a herní mechanice, která mne zajímá, je pro mě důležité rozumět tomu popisu víc než ho vidět. Nezřídka si pouštím i různé streamy vývojářů nějaké hry, kde představují novinky, nebo diskutují věci kolem hry a ty ani často nepotřebuji vidět, stačí mi poslouchat audio.

Každý zkušený youtuber vám řekne že kvalita audia je naprosto zásadní, daleko víc než o něco horší kvalita videa, třeba to zda k nahrávání použiju encodér GPU a ne CPU.


Opět ale opakuju, kvalita audia je nejzásadnější, když mi do toho bude ječet, bude mluvit tak že mu nejde rozumět, vydávat zvuky které nelahodí mému uchu, tak to vypnu okamžitě. Pokud má někdo kultivované audio a o něco větší kompresi či nižší bitrate videa, rozhodně to bude koukatelnější, pokud to má obsah.

Problém je že většinou to obsah nemá. Lidi streamují hru, tváří se důležitě, třeba proto že má luxusní kvalitu zvuku a videa a když se ho na tu hru, na nějakou mechaniku zeptáš, neodpoví ti nebo začne plácat nesmysly protože o tom nic neví.
17.6.2019 11:38:00   194.228.68.xxx 81
"Takže,aby se mezi elitu dostal Ryzen 5, tak se prostě sníží kvalita?"

O tom jsem nic nepsal, ale je horko, tak Vám to prominu. /forgiven

Nicméně takovýhle článek mi přijde trochu nekompletní. Na jednu stranu se řeší "občasný streamer" a cílovka je tedy buď uplný začátečník nebo někdo, kdo má základní zkušenosti s puštěním OBSka, ale na druhou stranu se okamžitě řeší highend procesory a předpokládá se, že každej má přístup k minimálně 6k kb/s (lépe 8k) uploadu. Což se u začátečníka nebo příležitostného streamera taky nedá hned předpokládat. Začátečník vždycky řeší kompromisy, takže přiblížení situace pro takového člověka, jak to vypadá, když se streamuje na horších parametrech, je naprosto na místě.. Příležitostnej streamer se nezvedne a nepoběží hned do krámu a nekoupí HW za 15-20k..

A poslední věc, kde jsou záznamy streamovaných pasáží, to přece není takovej problém linknout videa/klipy/highlighty z twitche? Chtěl bych na vlastní oči vidět co se děje, když se streamuje na parametrech, které HW nezvládá..
17.6.2019 11:51:03   194.228.23.xxx 10
6000 bitrate je běžný pro Twitch, pro 10000 už musí být člověk partnerem.

A to jestli je člověk začátečník nebo už nějakou dobu streamuje to nehraje roli. Maximálně nemá tak dobrou internetovou linku, ale streamovat bez patřičné konektivity je volovina.
17.6.2019 11:53:45   194.228.23.xxx 50
ale od toho je právě ta akcelerace. Streamovat se dá i na starých GTX960 či 1050, to nejsou žádné super mašiny, je to totální lowend, ale HW akceleraci má a funguje. Až ten začátečník zjistí že ho to baví nebo to začne brát serriozněji, tak HW pořídí, do té doby si s tím vystačí, jak jsem psal už výše, většinou je problém v obsahu, ne v kvalitě.
17.6.2019 12:38:39   194.50.240.xxx 23
Ono je to z větší části jen o penězích, v menší části pak o konektivitě.

Já jsem začátečník, který to myslí "vážně", ale není to úplně jednoduché. Prvně už to, že z osobních důvodů jsem večer občas doma a občas v "druhém doma". To jsou dvě mašiny a dvě různá připojení.

Doma mám Ryzen 1700@4GHz a UPC 300Mbps/30Mbps (nebo jak to je) a tam není problém s ničím a troufl bych si i na náročnější hru než je LoLko.
V druhém doma mám ale Intel i5 3570k non-oc + O2 5G 100Mbps/10Mbps net. A to je pain. Prvně si na nic náročnějšího než LoLko netroufám (jelikož CPU by to nemusel rozdýchat společně se streamováním) a když teda CPU vše zvládá, začne později blbnout net, což ve spojení LoLko + stream + discord vede k vyššímu pingu ve hře + ztraceným framům, případně celým freezům streamu.
A jinak to vyřešit nejde, protože tam jiný net není.
A kupovat dvě další mašiny jen na stream ... na to nemám. Možná s příchodem Ryzenu 3xxx si pořídim novou hlavní mašinu a stávající s Ryzen 1700 přesunu do "druhého domova". S netem ale neudělám nic.

Kdyžtak se můžete přijít podívat, streamuju téměř každý den - https://www.twitch.tv/lausien . Ale zrovna dneska jsem na tom horším místě
18.6.2019 10:38:36   90.182.39.xxx 20
"Ono je to z větší části jen o penězích, v menší části pak o konektivitě."

To je dost odvážné tvrzení. Na lince 20/2 prostě fullHDx60 a víc nevykouzlíte, i kdybyste bitcoiny kálel. Ne každý má možnost bydlet na adrese, kde je upload 5m+.
17.6.2019 15:40:37   51.255.45.xxx 429
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.6.2019 19:16:43   212.79.110.xxx 181
Vsadim se ze urcite vyhral intel a AMD jako vzdy stoji za prd
18.6.2019 05:37:47   37.221.252.xxx 151
Máš pravdu, na takovou dedukci si vážně obrovu recenzi ani číst nemusíš.
Hlavně když tu za měsíc bude 12 jádro s IPS vyšším než Intel. Obřík zachranuje každej dolar z akcií.
17.6.2019 19:22:44   212.79.110.xxx 231
Udelate stejny test s Ryzen 3000? Pokud generace Ryzenu 2000 zaostava jen o par procent a to predevsim diky frekvenci. I kdyz uchladit tech 5Ghz to je na vodnika ne? Ale dobry clanek. Je tedy jasne ze generace 3000 ryzenu s prehledem rozdrti vse od intelu a bude stacit obycejne vzduchove chlazeni.
18.6.2019 08:55:52   37.221.252.xxx 131
Neboj, bude! Jen co Obr vymyslí(nebo Intel zašle) správnou "metodiku" měření. Aby jim to kámikům vyšlo správně.
18.6.2019 15:56:09   77.92.197.xxx 60
Místní klasika - emulátor DOS, tam se myslím Intelu vždycky dařilo.
17.6.2019 22:52:55   62.245.97.xxx 450
jako uz to amd malem dalo, ale 2x drazsi procesor intel zachranil
18.6.2019 06:41:17   77.111.247.xxx 40
určite pokračujte v týchto článkoch, niečo nové, doplnte časom cpu, aj z rovnakej cenovej hladiny, skusiť aj takt na takt porovnanie
osobne by som uvítal test ramiek, dlho nebolo, napr nejake HX432C16PB3AK2/32 s Hynix C die, zevraj skoro dobre ako samsung B die keep up good work
18.6.2019 15:26:13   94.229.89.xxx 10
Docela by mě zajímalo, co mám špatně... Mám R7 1700@3.7Ghz a Battlefield V multiplayer to nedává při 1080p@60fps ani na faster při 5Mb/s (chápu, že tady autor asi měřil singl, ale i tak). Nechce se mi nějak věřit, že by ten procesor byl tak slabý oproti R 2700X. Na Medium můžu streamovat tak max konzolové hry, jelikož tam jde celé CPU na encoding. Při 1080p@30fps to jde na slow při 7700Kbs, teda hry z konzole.
19.6.2019 05:19:37   90.181.16.xxx 170
A co tak srovnat Intel s kalkulačkou Obře. To by ti vycházelo ještě mnohem lépe.
Jako pro ukázku to je dobrý test, ale jak to, že ti vždy vychází v testech lépe Intel?
Takže jako v první třídě - srovnávat hrušky s jablkama prostě nejde! Ale když to dělá Intel i AMD, tak proč by jsi to nedělal taky.
Piš raději do blesku, na odborném webu nemáš co dělat! Haha 14 000Kč proti 7500kč.

Ty si fakt myslíš, že už je na tom Intel tak špatně, že do testu nedáš Intelácký procesor ve stejné cenové hladině(včetně chladiče) jako AMD?
Ale jo, asi máš pravdu.
19.6.2019 07:42:56   195.113.59.xxx 012
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
19.6.2019 07:56:24   195.250.133.xxx 16
Tady souhlasím. Prostě se vzalo od obou to nejlepší co šlo. Někde to stačí, někde ne. Ať si každý koupí na co má chuť. Nevidím jediný důvod proč by měl někdo někomu nutit AMD nebo Intel. Článek je o streamování a nikoliv o výkonu procesorů.
19.6.2019 08:13:17   77.247.181.xxx 07
Za mě je to tedy článek o marketingové křeči AMD, vážně nevidím důvod, proč pro streaming herního videa používat cpu. AMD tak poukázalo jen na to, že jejich gpu zvládne pouze vyblitý výsledek.
19.6.2019 08:14:05   85.159.110.xxx 180
aha, takze amd nema napriklad Threadrippery, taky 1920X stoji 350€
akurat ku tej I9 nie?
popripade,preco nie 2920X za 660€ vs i9990K za 470€. ked na cene nezalezi
19.6.2019 13:32:48   46.135.83.xxx 81
Clanek je typicky "k nicemu", pokud si ho precte bezny uzivatel, ktery ma rekneme 4-8k v budgetu na CPU, protoze tam chybi postavit proti sobe CPU z dane cenove skupiny.
Je hezky, ze tam Obrmajer vzal "to nejlepsi"..ale pokud chce nekdo to nejlepsi poridi si HEDT. U AMD si ho dokonce poridi za podobne penize, jako ten 9900k.
Takze test vysel, jako obvyle tendencne a nekomu, kdo potreboval poradit, jaky cpu za 5k, jaky za 8k je uplne k hovnu...
20.6.2019 01:13:08   90.181.16.xxx 100
Tak proč netestuje u AMD 2920X za 660€ vs i9990K za 470€. Ked na cene nezalezi?

Logicky bude to AMD 2920x na streamování vhodnější nez 2700x nebo dokonce Ryzen 5 2600X, tak proč ho nevzal?

Vím, že může testovat co chce, ale tímto výběrem tento test přece ztrácí objektivitu a je nesmyslný. Vždyť to bije do očí a vám to nevadí? Nechápu.
27.6.2019 06:11:32   62.245.97.xxx 10
nevadi, my sme zvykly ze mu to pokazdy vyjde
23.7.2019 01:40:07   37.188.240.xxx 20
Ahoj, nerozumím tomuhle textu z článku jak jej autor myslel "nikdo je nepozná a 144Hz monitor na vaší straně také ne." viz delší odstavec:

"Druhé řešení je zadarmo. Zapneme fps limiter nebo vertikální synchronizaci na 60 Hz. Při streamování a následném sledování jsou stejně vyšší fps zbytečná, nikdo je nepozná a 144Hz monitor na vaší straně také ne."

Pokud si na své straně zapnu Vsync - přidám přece minimálně input lag a pokud si zapnu limiter na 60, bude mi monitor vykreslovat jen 60hz a mých 144hz je zbytečných? Nebo to chápu úplně špatně? Nepřijdu spíš o herní zážitek na úkor streamování? - Takže si člověk musí vybrat co je pro něj důležitější ne? Chtěl bych začít trošku streamovat a tohodle se děsím - zamykat si hru na 60fps/hz
12.5.2020 11:04:22   82.113.53.xxx 00
nejsi sám, je to proto že obr nikdy za posledních pár let žádnou hru nehrál a nebo má reakce na urovni duchodce.. jak jinak si vysvetlit blabol ze omezeni nebo dokonce vsync nepoznas dokonce na hernim monitoru
to je do nebe volajici tahle debilita autora, zrejme za kazdou cenu musel vymyslet jak udelat aby 9900k vyslo dobre (sam ho mam stfu)
uz vidim jak treba velmi dobrej amater v cod/bfv/pubg snizi fps na 60, aim totalne rozhozenej a nezabil by nikoho, mozna tak obra pokud by ho potkal

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

79 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 17.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.