Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti AMD Ryzen 1700 přetaktování a rychlejší RAM v praxi
AMD Ryzen 1700 přetaktování a rychlejší RAM v praxi
autor: Jan Holub , publikováno 10.4.2019
AMD Ryzen 1700 přetaktování a rychlejší RAM v praxi

Ryzeny první generace se dnes dají sehnat za velmi příjemné ceny. A spousta lidí je doma už nějaký čas má. Od jejich uvedení se ale dost změnila nabídka i ceny pamětí. Podíváme se, nakolik vám pomůže vyměnit paměti za rychlejší a pokusíme se i přetaktováním dohnat aktuální řadu 2000 a zjistit, jak vám vyšší takty a rychlejší RAM pomohou.


Zhodnocení úsilí

A je tu s námi závěr našeho testu přetaktování. Nejprve necháme promluvit fakta.

Aplikační výkon se nám zvýšil ve všech třech testovaných Benchmarcích. Nárůst dosahoval až 25 %

Herní výkon nám také u dvou ze tří her významně vzrostl. Jen u Metro Exodus s nastavením ULTRA a především zapnutým HAIRWORKS by potřeboval pro vyšší FPS rozhodně výkonnější GPU. Ve zbývajících hrách, v nichž s daným nastavením výkon brzdil spíše procesor, došlo ale k výraznému nárůstu snímkové frekvence. Ve Far Cry 5 HD narostla o třetinu a ve War Thunder také.

Vliv rychlosti použité RAM v sestavě se nám dnes ukázal jako průkazný. Především ve hrách, kde nebyla brzdou grafická karta (nebo extrémní nastavení), byly nárůsty výkonu v desítkách fps (Far Cry 5). Osobně si tedy myslím, že pro hráče je volba rychlé RAM na systému Ryzen velice důležitá a pokud máte nějaké hodně pomalé paměti, jde o nenáročný způsob navýšení výkonu.

Celkově mohu říci, že jsem přes mírné zklamání (nepokořil jsem hranici 4 GHz) docela spokojený. Navýšení frekvence procesoru přineslo zlepšení výkonu ve hrách a ušetří mi také čas při práci. Ryzen sice ukázal, že má ve full HD rezervy, ale díky přetaktování se situace značně vylepšila.

Procesor Ryzen 1700 tak mohu doporučit všem, kteří hledají více jader za méně peněz. Na bazarech se již brzy budou objevovat zajímavé nabídky, přijde totiž Ryzen 3000 a ten jistě naláká hodně lidí k upgradu :)

Doufám, že se vám článek o taktování alepsoň trošku líbil, na případné dotazy rád odpovím v diskuzi.

Taktování zdar!

AMD Ryzen 1700 přetaktování a rychlejší RAM v praxi



Tagy: AMD  přetaktování  Ryzen  Ryzen 1700  Asus  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
10.4.2019 12:23:07   83.168.175.xxx 681
Chvalim dobry clanok, len takych viac.
10.4.2019 15:17:32   194.228.76.xxx 300
Diky moc, budu se snazit dal.
10.4.2019 12:51:29   194.228.220.xxx 25
Sice mám R5 2600 a desku B450 ASROCK, ale některé vaše rady při OC pomohou i mě. Mimochodem jaké je maximální bezpečné napětí pro CPU-vcore pro RYZEN 2600, nevíte? Já jedu standardně 1,35/4GHZ a OC pro testování je 1,43V 4100.
10.4.2019 15:21:55   194.228.76.xxx 100
Zdravim vas. Ryzen 2XXX je mirne optimalizovan. Staci mu mene vcore nez rade 1XXX.
Doporucuji drzet se do 1,45V maximalne a hlidat teploty. 90-95C je pro cpu konecna a system se vypne, nebo zpomali. Osobne bych videl max 85C v zatezi jako prijatelne, ale zalezi na vas.
10.4.2019 12:59:38   178.255.168.xxx 621
Tak jako před lety, bez zbytečného polemizovani věčný článek. P E R F E K T N Í děkuji.
10.4.2019 15:22:25   194.228.76.xxx 190
Diky za pozitivni reakci.
Hezky den.
10.4.2019 13:04:56   77.104.246.xxx 80
Děkuji za recenzonávod. nedávno mi umřela starší deska GB x370 Gaming K5, která měla trochu horší napájecí kaskádu, ale pro moje účely měla zase dostatek slotů za příznivou cenu. nyní jsem si vzal něco trochu lepšího ASRock x470 Taichi, která má highend napájecí kaskádu a jen ty teploty jdou docela znát. Dříve jsem se dostal i na 4GHz, ale pokaždé když jsem dosáhl hranice 70°C, tak se celý PC vypl. Ale taktoval jsem přes Ryzen Master, což je jenom obyč taktování z windows. Ale rozhodně tenhle článek mě zase více nakopl k tomu, se zpět kouknout do nového biosu na téhle desce a co vše zde mohu udělat. Vezmu si něco tady z Vašeho článku, což mi určitě pomůže a uvidíme kam se dostanu. Chtěl jsem to vždycky tak nějak stabilně přetaktovat, ale první Ryzen šel na reklamaci, ten nedržel takty, BSOD atd, tak mám druhý kousek a ten vypadá moc dobře. Na vodníku se bez OC nedostanu přes 40°C ve hrách. Taky čekám na 3.gen "ZEN2", protože ten procesor by chtělo trochu popohnat. Online hry jsou hrozně moc náchylné na CPU a zároveň potřebuji stabilitu, bohužel jednou nebo 2x se mi podařilo nedojet závod po špatném OC, kdy se mi po hodině hraní sekl PC a to nechcete. nicméně jak říkám, než půjde 1700 pryč, tak tady na to se kouknu a děkuji moc za návod a nakopnutí.
10.4.2019 15:24:21   194.228.76.xxx 90
Dobry den. Jsem moc rad, ze shledavate clanek uzitecny a preji hodne stesti pri pokusech s OC.
10.4.2019 13:59:49   37.221.252.xxx 30
Jaký powerprofil byl nastavený ve Windows?
10.4.2019 15:26:59   194.228.76.xxx 100
Dobry den.
Protoze hraju hry a chci maximalni vykon nehlede na spotrebu, je ve windows nastaven power profil na "vykon".
Tuto informaci bych mel priste uvest do clanku rovnou.
Diky za dotaz.
11.4.2019 06:37:28   37.221.252.xxx 11
Na jednom snímku je totiž frekvence 3200MHz a ta se mi nezdá ani u toho stock Ryzenu 1700. Profil "výkon", ach jo...taky není ideální. Řešilo se to při vydání Ryzenů, ale očividně to všem jenom prosvištělo jedním uchem dovnitř, druhým ven. Pravda, je to ale lepší volba než "vyrovnaný/balanced" power profil, který je na hraní na Ryzenu naprostá katastrofa.
Proč nepoužíváte ten profil od AMD, který mimo jiné využívá i přídavného čipu v procesoru a řídí frekvence mnohonásobně rychleji, než standardní řízení Windows?
Takhle se totiž mohlo stadno stát, že rozdíl v FPS vznikl jen tím, že OC Ryzen držel vysoké takty z důvodu nefunkčního řízení spotřeby kvuli OC, zatím co stock byl řízen pomalým řízením z Windows.
11.4.2019 14:28:58   194.228.76.xxx 00
Dobry den, jsem pro vychozi nastaveni windows "vykon" plus si jeste manualne doladim par veci (nevypinat nikdy pevny disk, zakazat uplne hibernaci atd.)
Vzhledem k tomu, ze originalne nainstalovany amd power plan je v mych cz windows komplet v jakesi cinstine (pan dole ma zase polstinu), upustil jsem od experimentu a spolehl se na vlastni nastaveni profilu "vykon". V mem pripade opravdu nestojim o sebemensi uspornou funkci.
Jinak podminky windows byly na testovani stejne. Jak pro cpu na default tak po OC.
11.4.2019 14:35:55   37.221.252.xxx 01
OK. Imho ten powerplan AMD v jiném jazyce je "funkce", né chyba. Je to tak všude. Na funkčnosti daného powerplanu to ale nic nemění.
10.4.2019 14:08:35   185.220.101.xxx 30
Právě na 1700 si brousím zuby, tak ho zkuste do uvedení X570 neskoupit. Pár připomínek. Mě by zajímalo, jak si povede efektivitou při maximálním podtaktování (výkon, příkon). Příjde mi, že jsi vliv pamětí trochu podcenil, protože dle všeho výše taktované paměti lze zužitkovat speciálně nejméně při transcodingu - někomu pak poměr cena/výkon může zahrát lépe (i bez toho jsou některé vyšší takty už slušně dostupné a tedy zajímavé). Taky by mě velmi zajímalo, tuším jsem nenarazil na srovnání vlivu výkonu cpu při práci s realtime raytracingem (dxr na rtx).
10.4.2019 15:34:39   194.228.76.xxx 91
Dobry den,
souhlasim s vami, ze tema podtaktovani je velice zajimave. Mirne jsem ho take studoval, ale protoze hraju hry a Ryzen je uzke hrdlo ve fhd s lepsi grafickou kartou, sel jsem opacnym smerem.
Co se pameti tyce, jejich vliv na vykon je znatelny. V clanku bylo malo aplikaci, prece jen hlavnim tematem bylo pretaktovani cpu. Co jsem ale cetl na zahranicnich webech, tak skutecne rychle ram oproti 2133mhz i v nekterych aplikacich zvysila vykon až o 30%
Ram je u Ryzen velmi dulezita.
DXR a srovnani vlivu cpu vykonu. Dobre tema. Diky za tip.
Hezky den
11.4.2019 13:39:46   193.86.105.xxx 00
Bolo by dobre dopisat do toho clanku, ze to navysenie vykonu nebolo tak sposobene pretaktovanim cpu ako prave pretaktovanim ram, na Ryzene pamate prestanu takto brutalne skalovat az okolo 3400 mhz. Takze pamate su prave smer kde si vieme pri Ryzene pomoct.
11.4.2019 14:31:13   194.228.76.xxx 20
Priklonil bych se k nazoru, ze pomala ram brzdi Ryzen uz v defaultu a jeste vice pri OC. Jak jsem psal v clanku, ram je pro Ryzen velmi dulezita.
10.4.2019 17:48:21   78.45.21.xxx 14
"výše taktované paměti lze zužitkovat speciálně nejméně při transcodingu"
.. asi zalezi.Pokud srovnavas treba 2400 vs 3200 nebo jeste lepe 2133 vs 3200 tak asi jo. Jinak rozdil mezi 2666 a 3200 bude podle mne v jednotkach procent. Mozna zalezi i trochu na scenari, ale podle toho co jsem videl, se dramata nekonaji.
10.4.2019 20:30:27   163.172.66.xxx 11
Já si posledně právě proklikal toho se týkající test na Anadtechu a v HandBrake H264 naměřili dost signifikatní rozdíl. Podobných aplikací může být více - kompilace, práce s komprimovanými daty, možná i některé šifrovací algoritmy.
11.4.2019 07:48:02   78.45.21.xxx 00
To by mne docela zajimalo, co tam merili. Mas link?
Ja jsem si delal kdysi test na X265 s ryzenem a ty rozdily byly radove v jednotkach procent, defacto v ramci jeste odchylky. Jediny trosku smysluplny rozdil byl 2133/2400 vs 3200.
Jinak tady test na HWunboxed namerili to stejny co ja..
https://youtu.be/VElMNPXJtuA?t=301
11.4.2019 14:24:22   23.129.64.xxx 00
Ale já s tebou souhlasím. Těch 10% rozdílu získali právě srovnáním 2400 a 3200. Podobné testy jsem svého času pročítal i na Phoronix. V rámci statistické odchylky (1,2%) myslím ale nebyly ani rozdíly mezi 2666 a 3200 (+5%) - samozřejmě záleží na konkrétní aplikaci a nakonec i na příplatku.
11.4.2019 07:51:30   78.45.21.xxx 00
Radove, tim myslim cca 1-2%.. cili nic co ma smysl resit, krome tech 2133/2400 pameti.
10.4.2019 14:26:08   194.50.240.xxx 30
Děkuji za fajn počtení.
Chtěl bych se zeptat na pár drobností:

1) Jedna z věcí, o které se vždy mluvilo jako o nutnosti, je správně nastavené napájení v systému Windows. Pokud si dnes člověk aktualizuje ovladače od AMD pro chipset, má v nabídce napájení polsky pojmenovaný profil. Měl by pro taktování být nastaven tento profil nebo to už dnes nehraje tolik roli?

2) Taktovat přes BIOS je klasika. Jsou zde ale i další utility, jako např. AMD Ryzen Master. Ten (stejně jako např. taktování skrz grafické ovladače AMD) ale neumožňuje pevně setnout nastavené hodnoty (tj. přepis do BIOSu) nebo alespoň možnost "zapni toto nastavení po startu systému". Je tedy nějaká jiná cesta na OC než skrze BIOS, který by byla perzistentní bez pravidelných zásahů uživatele?

3) I když jsem zatím na své X370 Crosshair Hero VI nenastavoval ty další vlastnosti jako LLC, dostal jsem se na cca 3,95 GHz při 1,39V. Chladím AiO Fractal Design Celsius S24. Přesto už při tomto napětí, frekvenci a OCCT běžícím víc jak 10 minut je teplota CPU okolo 74°C. Přijde mi to hodně vysoko, ale zajímá mě alespoň odhad zkušenějších - půjde o blbý kousek CPU? Nebo spíš zkusit přepastovat? Nebo je to OK v rámci možností daného AiO?

4) V případě RAM s XMP profilem - jaký postup taktování doporučíte? Zachovat nastavené hodnoty z XMP, zvýšit frekvenci, pro jistotu napětí posunout na 1,4V a ladit následně časování? Pokud posunu frekvenci výš a "něco" se podělá, kde je chyba a jak jí zkusit řešit? Platí pro Ryzen stále existence těch "memory holes" ve frekvencích RAM (dřív se o tom dost mluvilo) nebo už je to dnes historií?

Díky moc
10.4.2019 16:21:51   194.228.76.xxx 120
Dobry den, jsem rad ze se vam clanek libil. A ted k vasim otazkam:
1) Windows Power Plan mam osobne nastaveny na klasicky windowsacky vykon. Tech par Wattu navic me nezabije a navic, pokud jsou aktivovane usporne funkce, neni mozne ani stabilne, ani dobre taktovat procesor na maximum. Pokud mate nainstalovany Power Plan od AMD v polstine, muzete si gratulovat ja tam mam "rozsypany caj".
Byt vami, zvolil bych Power Plan vykon.
2) Ano, takova utilita existuje i krome Ryzen Masteru. Pokud mate desku Asus, nainstalujte si aplikaci aisuite. Podle mych zkusenosti funguje perfektne. Mozna by pro vas mohla byt ta prava vec co potrebujete. Pokud nemate Asus, podivejte se, co za SW nabizi vas vyrobce desky na pretaktovani a doufejte ze splni vase ocekavani.
3) Vase podezreni se mi zda spravne. Na vodu se pri teto voltazi pri hrani her jedna o mirne vyssi teplotu. Napr. ja namerim okolo 65C az 70C pri voltazi 1,43 a na vzduchu. Je sice pravda, ze ve skrini je pruvan jak na Sibiri a pastu pouzivam Kingpin. Byt vami, zkontroluji mnozstvi nanesene pasty na ihs a chladici. Mene je zde vice Muzete pouzit lepsi pastu, nebo se zamerte na vetraky na chladici s vodou. Mate pribalene originaly? Ty ja vzdy vyhazuji a nahrazuji Noctua (treba Industrial). Zkontrolujte tedy, zda chladicem dostatecne prochazi vzduch a mate dostatecny "Push" efekt.
Zaverem dodam, ze jste v limitech teploty tak jako tak.
4) Ano, Memory Holes existuji. Sam jsem zazil tyto diry typicky mezi 3200-3400mhz. V pripade taktovani ram, se jedna o choulostivou zalezitost. Za prve, s kazdou novou agesou se az dosud zmenilo chovani systemu. Me napr. nefungovalo stejne nastaveni ram z agesy 0.0.6 na agese 0.0.7 Stabilni nastaveni jsem musel znovu najit.
Za druhe, overovani stability ram je casove narocne. Muzete zjistit, ze system ma vyssi vykon, ale 3 aplikace z 10ti vam spadnou.
Takze pri OC ram, postupuji tak, ze predvolim docp profil. Ulozim, restartuji pc. V biosu zvolim OC ram jake potrebuji/chci jen volbou frekvence ram. Pridam voltaz na 1,4V pro ram. Pridam voltaz na SOC na 1,150V
ulozim, restartuji. Pokud jsem mel rozumny cil OC a system najede, vse je stabilni a chci ladit dal, zvysuji frekvenci ram az do nestability. Pak se vratim na posledni stabilni frekvenci a pustim se do casovani pameti opet az do nestability. Nejlepsi a stabilni nastaveni pak ponecham.
Podle meho nazoru, je ideal mit ram na 3200mhz a cl14. Posun vykonu je jeste vyssi nez je uvedeno v clanku, protoze tam system dava casovani cl16.

Dekuji za vase dotazy, doufam ze se vam clanek libil.
Hezky den
11.4.2019 08:37:07   194.50.240.xxx 10
Děkuji za vyčerpávající odpověď. Rád bych v diskusi pokračoval, i když se trochu bojím, že si toho už nevšimnete

1) Já tomu říkám polština, nejspíš to ale bude mixle pixle... ono je vlastně otázka - pokud budu vybírat mezi AMD plánem a "výkon" plánem - jak to pořádně otestovat a říct, že je něco lepší. Nějaké typy, díky čemuž bych mohl jasně říct, který mi sedí lépe?

2) Ano, jak jsem psal, mám Crosshair Hero VI, takže mám i AISuite. Nicméně co jsem si tak hrál, ne všechno nastavení drží i po restartu. Proto mi přijde cool nebo efektivnější ladit frekvence a napětí skrze software, a až člověk najde optimální konfiguraci, tak to natvrdo nastavit v BIOSu.

3) Bohužel kvalitnější pastu nemám, mám tuším nějakou od noctua nebo od koho. A vím, že i to může udělat hodně, takže se možná po lepší pastě budu muset poohlédnout.
Na radiátoru mám originálně přibalení ventilátory, takže bych očekával, že budou na "push" či "pull" dobré. Radiátor mám umístěný v přední části skříně a ventilátory jedou na PUSH (čili je skříň, pak ventilátory a pak radiátor). Otázka zda by zde nebyl lepší PULL. Měl jsem radiátor chvíli i nahoře, což mi zase přišlo lepší kvůli globální air-flow, ale tam byly teploty ještě o trošku horší.

4) Musím napsat "bohužel" i zde V době kdy jsem PC pořizoval byly ceny RAM hrozné a ty FlareX (které jsem samozřejmě chtěl) stály okolo 6k, což jsem dát nechtěl. Mám Corsair Vengeance 3200MHz CL16... tak nevím, jestli se s tím dá dostat výš. Možná než tlačit nahoru frekvenci by bylo vhodnější na té aktuální vyladit časování. Co vy na to?

Děkuji
11.4.2019 14:42:48   194.228.76.xxx 20
Dobry den,
1) Vite s amd profilem mam podezreni, ze sice podava lepsi vykon nez klasicky "balanced" profil, ale narozdil od profilu "vykon" ma prece jen nejakou usporu aktivovanou. Tuto informaci jsem zahledl nekde hluboko v analech internetu, bohuzel si nevzpomenu kde. Navic neumim cinsky a potrebuji zvoleny profil vzdy mirne doupravit. Profil "vykon" v cestine, abych si mohl dodelat upravy, tak zbyl jako jedina volba.
2) souhlasim, proc ne, muzete tak usetrit nekolik rebootu pri zkouskach OC
3) Pasta od Noctua neni vubec spatna. Osobne si myslim, ze jeste lepsi jsou Kingpin a Grizzly. Promyslete jeste airflow a popremyslejte nad vetraky Noctua pro vas radiator jsou tiche a vykonne.
4) Souhlas a souhlas. V dobe vydani Ryzen byly ram strasne drahe. Kdyz to clovek spocital, vysla levneji platforma Intel (pokud jste nebrzdili Ryzen pri nakupu pomalou ram).
Pokud bych nemel na G.Skill, koupil bych presne Corsair 3200CL16 jako mate vy. Frekvence je dostatecna, zkusil bych snizit casovani na CL15 a kdyby bylo stesti a slo tam i CL14 byl bych maximalne spokojeny.
Pridejte ram stavu na 1,4V pridejte na SOC 1,150V a zkuste casovani 15
Hodne stesti
11.4.2019 10:00:43   194.50.240.xxx 00
Když jsem u toho, rád bych se zeptal na to, jakou pastu vzít.

Přemýšlím nad:
- Thermal Grizzly Kryonaut
- KINGPIN cooling

A dotaz bokem:
Ty pasty s velkou tepelnou vodivostí (např. 82 W/mK) jsou předpokládám pro delid a nanést je klasicky mezi kryt procesoru a chladič není možné že?
11.4.2019 10:15:19   62.209.220.xxx 10
Není důvod proč by tam ta pasta nemohla být. Já ji tam mám a udělalo to hezkých pár stupňů. Mám coolaboratory liquid ultra. S tím doporučuju ještě zabrousit heatspreader do roviny, to udělá dalších pár stupňů
11.4.2019 11:07:46   194.50.240.xxx 00
Aha, já četl že jsou hlavně vodivé, což je trochu riziko, pokud to člověk nanese blbě (moc). A že si to moc nerozumí s hliníkem.
Koukal jsem tedy na Coollaboratory Liquid Pro nebo na Thermal Grizzly Conductonaut. V jakých případech tedy tyto pasty NEMOHU použít? Nebo jinak - je bezpečné tyto pasty nanést mezi Ryzen a Celsius S24?
11.4.2019 12:16:43   85.163.24.xxx 00
na 1700 staci jakakoli prumerna pasta, ono je neco jinyho kdyz se resi prestup z plochy 40x40 na chladic pres pastu nebo z cipu 15x12 mm a stejny tepelny vykon aby tam nevznikal moc velkej rozdil tak tam uz je treba super pasta, ale ryzen je pajenej takze nad IHS staci cokoli. Za ty penize dneska velice dobrej cpu, ktere vydrzi x let v pohode.
11.4.2019 12:51:27   194.50.240.xxx 00
Určitě neplánuji na Ryzen nechávat dělat delid, to jsem četl z více zdrojů že se nevyplatí. Myslím ale, že kvalita pasty mezi IHS a chladič může do výsledných teplot promluvit. Je tedy otázka, zda nechat nějakou průměrnou, nebo zda jít cestou lepších (Kryonaut, Kingpin) a nebo kovovou (Coollaboratory, Conductonaut)
11.4.2019 13:22:52   37.188.188.xxx 00
Kvalita pasty na pajenym cpu nema temer zadnej vliv, max jednotky st. spis to je nemeritelny. Delat delit na ryzenu to je nejaka uchylka nebo co :-D
11.4.2019 13:26:01   62.209.220.xxx 11
Kámo . Na ryzenu delid neduděláš, protože je připájený kovem k ihs. A když ano, poletí do křemíkového nebe. Hliníkový nemáš ani heatspreader ani chladič, tak není problém. Akorát tam toho nesmíš narvat tolik, aby Ti to někam steklo, pak je problém...jak říkám, mně zabroušení heatspreaderu+tekutý kov, udělalo na 2600K 12° dolů a to je fajn
11.4.2019 14:47:52   194.228.76.xxx 20
Dobry den,
vami jmenovane pasty podle meho skromneho nazoru patri mezi to nejlepsi, co lze dnes u nas koupit (mimo tekuty kov samozrejme).
Sam jsem pouzival Grizzly, ale od doby co se u nas zacal prodavat Kingpin, nic jineho jiz nepouzivam. Mnou provedene soukrome testy ukazaly, ze Kingpin je jeste o fous ucinnejsi nez Grizzly.
Takze: Kingpin

Dotaz bokem: Ryzen je pajeny, delid je zbytecny a extremne narocny s velkym rizikem poskozeni cpu.
Delid je vhodny pro nepajene cpu.
11.4.2019 07:14:49   37.9.194.xxx 30
Na heurece už od 4K
11.4.2019 07:45:26   185.219.167.xxx 08
11.4.2019 13:20:24   84.245.120.xxx 10
Náhodou nedala by sa urobiť na budúce tabuľka Max. takty pri danom napätí?
Napríklad pri 0,9V 2GHz pri 1V 3GHz pri 1,1V 3,5GHz....
11.4.2019 13:25:08   37.188.188.xxx 20
a kolik znas lidi ktery chteji provozovat ryzen podvoltovanej ? Ja teda nikoho, u gen.1 spise kazdy potrebuje mensi OC, protoze 3.2 ghz u nekterych starych her kde chceme vysoky fps omezuje a 3.9 je dost znat. Napis k cemu konkretne ti je ten undervolting a podtaktovani cpu, na jakou aplikaci to je dobre.
11.4.2019 14:33:07   23.129.64.xxx 10
Třeba já ho tak provozovat chci, pokusit se jej provozovat pasivně chlazený i při dlouhodobém zatížení.
11.4.2019 15:12:32   37.188.228.xxx 10
Klidne muzes v nejkym serveru, i kdyz na to jsou primarne jiny cpu, jiste to pujde. Ale chtit takovyhle udaje v clanku o prinosu rychlych pameti je trochu mimo. Jiste nebude zas tak tezke si to odskouset uz zakladnich 65w pri stock taktech je pekne, jiste to pujde snizit samozrejme za cenu nizsiho vykonu.
11.4.2019 17:05:52   162.247.74.xxx 00
No právě, že nabídka těchto cpu (T, LV verze apod.) na to určených na trhu od posledně (Haswell) velmi prořídla, navíc Intel odříznul XE3 od mainstreamových platforem, takže i tím se nabídka řešení redukovala. Pro mě to bude i tak dost výrazný pokrok, upřednostním kultivovaný chod, je to koníček. Proč toho nevyužít, když AMD nabízí úpravu provozních vlastností bez striktní segmentace Intelu (kde bych potřeboval Z + K), že.
12.4.2019 05:02:27   84.245.121.xxx 00
Ja napriklad nemam 12 rokov žiaden ventilator v PC, momentalne mam i5 na 1,09V 3,9GHz pasiv spotrebou v zatazi 37W, a GTX 1060 pôvodne takty, len znizene napatie a spotreba cca 90W tiež pasiv. Moja požiadavka je 0dB a čo najvyšši vykon za rozumnu cenu.
Cela moja zostava v klude vo windowse papka 38W a v zatazi 112W a v pohode mi to potiahne Wot 2K cez 100FPS.
Ale uvazujem nad niečim vykonnejšim čo by sa dalo pasivne chladiť. A nema to nič spoločne s tym žeby som chcel ušetriť na elektrike, proste som zviknuti na ticho
12.4.2019 08:23:43   185.220.100.xxx 00
Já si teda myslím, že 90W se nedá prakticky pasivně uchladit, teoreticky ano, ale rozměry to určitě nebude praktické. Schůdných je z vlastní praxe cca 50W s ohledem na dlouhodobé plné zatížení. Zkoušel jsem vcelku úspěšně pasivně chladit 75W gpu ale bez toho abych je dlouhodobě zatěžoval jako cpu. Kdybych chtěl gpu zapřáhnout třeba nedejbože několikadenním výpočtem, chlazení by selhalo.
12.4.2019 09:06:12   84.245.121.xxx 00
Prave že GPU sa chladi lepšie, znaša vyšie teploty, maš chladiče čo su stavane na 125W pasiv, napriklad Accelero S3 zvlada štandardne GTX1060 či RX480 a po undervoltingu 1060 je to na pohodu. A su aj vykonejšie pasivne chladiče. Samozrejme musiš mať sieťovanu vzdušnu skriň.
http://www.focus.sk/arctic-vga-cooler-accelero-s3-passive-1176
12.4.2019 11:15:57   89.31.57.xxx 00
Na můj vkus a zkušenosti jsou to příliš odvážná tvrzení. Navíc ta, že AAS3 zvládne 0dB 125W a že gpu snáší lépe vysoké provozní teploty.
12.4.2019 14:38:16   85.163.24.xxx 00
tak ten ryzen ma 65w v prime95, takze by stacilo lehce to snizit a uchladis i pasivne, ono se teda da pasivne uchladit cokoli, zalezi jak velkej pasiv se pouzije :-D
11.4.2019 13:27:13   37.221.252.xxx 00
To je k ničemu. Jiný procesor stejného modelu to bude mít jiný.
11.4.2019 14:59:35   194.228.76.xxx 20
Ale jiste, zde prosim velice, ale velice pekne udelane krivky napeti vs mhz.

https://www.gamersnexus.net/guides/3290-exponential-ryzen-voltage-frequency-curve
12.4.2019 06:59:25   84.245.121.xxx 00
Ja osobne mam rad tieto testi max. frekvencia pri danom napati a spotrebe. Napriklad OC u 1700 14nm, pri OC všetkych jadier na 3,7GHz je max spotreba 70W a to sa chladi v pohode, pri OC na 4GHz je to 140W a zaťaž na chladenie je podstatne vyšia. Pri porovnani s 2700 12nm tak pri 3,7GHz si vystači s 50W spotrebou čo nieje zle na 8 jadier a 16 vlakien, na 4GHz to je už 90W a pri 4,2GHz 160W to už sa chladi celkom ťažko. Ja som zvedavi ako to bude vyzerať s 7nm procesom.
Aj ked sa to niektorym zda divne mať vykon o 8% menši ako je max. ale zase polovična spotreba pasivne chladenie 0dB za to stoja podla mňa.
12.4.2019 07:25:31   84.245.121.xxx 03
Osobne môj favorit momentalne je 9700K ta na 1V pri spotrebe 80W tyka na 4,6GHz chcelo by to trochu vačši kus medeneho chladiča ale možno 80W sa by dalo pasivne uchladiť, a 8 jadier 8 vlakien nezaostava vela, za 16 vlaknovim CPU.
9900K na pasivne chladenie moc nieje ta zožerie o 40W viac pri rovnakej frekvencii ako 9700K.
Ale som zvedavi ako zamieša kartami 7nm od AMD, keby to dalo 4,5GHz zo spotrebou pod 90W tak favorit by bol jasny
11.4.2019 13:31:23   185.131.61.xxx 30
Mozna jsem uplne slepy, ale jaka byla pouzita na herni testy ta graficka karta?
Jen pro predstavu.
11.4.2019 14:51:18   194.228.76.xxx 00
Dobry den,
v testech byla pouzita graficka karta Asus Strix GTX 1070Ti@1950/9300mhz
11.4.2019 14:57:50   85.216.237.xxx 00
Aká NVIDIA grafika bola použitá? Nikde to neuvádzate, len čislo driverov. Dik
11.4.2019 17:14:22   194.228.76.xxx 00
Dobry den,
v testech byla pouzita graficka karta Asus Strix GTX 1070Ti@1950/9300mhz
11.4.2019 22:55:24   89.102.130.xxx 00
měli jste poslední verzi? Mám A Prime a taktování s R5 1500X šlo mnohem lépe co do taktů i voltáže, zvlášť s poslední verzí efi se nároky na napětí snížily ruku v ruce s teplotou. Tyhle brutální proudy do procesoru na pouhých 3,9Ghz mi přijdou dost mimo. Třeba jste fakt měli hodně špatný křemík, ale výsledek ukazuje že je lepší pořídit 1700X který zřejmě takový odpad nebude
11.4.2019 23:02:35   89.102.130.xxx 10
P.S: 1500X na 4 115Mhz na 1,34V stabilně, zvlášť poslední verze efi udělala pokroky. RAM A-DATA 3000Mhz na 3066Mhz, latence 16 (nastaven xmp profil) a napětí 1,35V.
12.4.2019 10:33:05   194.228.76.xxx 00
Dobry den, ano aktualni bios s nejnovejsi agesou je samozrejmost.
V tomto pripade se jedna o smolny kus kremiku.
13.4.2019 01:13:13   89.102.130.xxx 00
asi to tak bude, je to čip mířený na úsporu takže jádra nejhoršího ranku. Nicméně i tak osmijádro s hodně pěknou spotřebou na 3,5Ghz to jistě bude.
Mimochodem, nevyzkoušel byste zda by to nedalo vyšší frekvenci s vypnutým HT? Někde jsem četl že při taktování ke 4Ghz na horších kouscích jako první právě začal blbnout ten HT kdy začly padat vlákna, takže osm nativních by mohlo být stabilní na vyšší frekvenci
12.4.2019 00:19:04   37.48.21.xxx 00
Díky za pěkný a věcný článek.
12.4.2019 09:17:58   217.31.46.xxx 00
najprv mi prislo divne ,preco je tu clanok o r1700...

ked som si pozrel aktualne ceny na h... + bazar

pochopil som

amd to valcuje
12.4.2019 11:37:07   84.245.121.xxx 00
AMD rozputalo cenove šialenstvo 8 jadro 16 vlakno 1700 za 140€. Ani herna 2600X za 150€ nieje nejak predražena. O mesiac bude predstavenie novich 7nm čipov tak sa snaži AMD vypredať sklady
Najlacnejšie 8 jadro s 16 vlaknami od intelu stoji 500€, ta cena pôjde o mesiac tiež dole
12.4.2019 10:33:11   194.228.220.xxx 00
Proč jedu se zaplými a vidím, že při zátěži skočí frekvence na nastavené OC. Proč by se měly c-staty vypínat?
12.4.2019 14:28:41   195.74.76.xxx 40
Jsem na spravnych strankach?

Diky velice za TUNINGOVY clanek

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

111 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 55.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.