Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti AMD Sempron 64 3400+ aneb 64-bitů konečně i pro Semprony
AMD Sempron 64 3400+ aneb 64-bitů konečně i pro Semprony
autor: Štefek Petr , publikováno 4.8.2005

Doposud byly procesory Sempron společnosti AMD jasnou volbou pro domácí počítač na kterém se hrají hry nebo pracuje v kancelářském balíku. Alternativa v podobě Intel Celeronu D není také k zahození, ale přece jen ve většině aplikací provozovaných na domácích počítačích je Sempron výkonnější. Dnes se podíváme na novou verzi Sempronu, která odstranila často kritizovanou absenci podpory 64-bitových výpočtů.


Celkově můžeme s klidem prohlásit, že Sempron 64 3400+ je povedený procesor, kde dojem z něj kazí pouze jeho cena, která se už příliš posunuje k Athlonům 64 s větší L2 cache. Nově se teď na trhu objevily i Opterony pro socket 939, které jsou jednak levnější než jejich protějšky (Athlony 64) a jednak mají větší L2 cache (1MB), což staví nejvyšší modely Sempronů do velmi těžké pozice.

Díky bohu má AMD i velmi levné modely Sempronu 64 (např. Sempron 64 2500+), které díky 90nm výrobnímu procesu jdou skvěle přetaktovat (v průměru o 1GHz) a s cenou dost pod 2000 korun s DPH představují ideální volbu do low-endového systému pro domácnost. Po přetaktování totiž konkurují i plnohodnotným Athlonům 64 a jsou dostačující na všechny současné hry.

AMD Sempron 64 3400+ aneb 64-bitů konečně i pro Semprony

Jako každá novinka je i Sempron 64 3400+ poměrně předražený (tedy alespoň v ČR) a hlavně nedostupný. České e-shopy jej nabízejí v průměru za 4500 korun s DPH a za tuto cenu si můžete pořídit Athlon 64 3000+ s jádrem Venice nebo Opteron 148 s velkou L2 cache (ovšem musíte počítat se socketem 939), což je podstatně lepší volba. Pokud chcete Sempron 64, tak se soustřeďte především na nejnižší verze (Sempron 2500+ až 2800+), které jsou v daném segmentu vynikající koupě.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.8.2005 16:33:23   84.47.82.xxx 2926
a opet bol porovnavany s o radu vyssimi CPU,, taky celeron je kde?
5.8.2005 02:22:41   194.149.102.xxx 2831
naco Celeron když mírně přetaktovanej Sempron v pohodě rozseká i plný Pentium 4?
5.8.2005 15:44:36   212.65.252.xxx 3226
Nicméně, aspon jeden Celeron by se mi tu libil. Popravde by me to hodne zajimalo, o kolik je vlastne slabsi.
5.8.2005 08:23:28   81.27.199.xxx 2726
me by to take zajimalo v porovnani s celeronem D
5.8.2005 16:26:29   193.87.163.xxx 2928
no to urcite haha
5.8.2005 16:31:37   193.87.163.xxx 3029
no to urcite haha
7.8.2005 11:06:18   82.99.161.xxx 2927
Tak to asi těžko Anežko...
7.8.2005 22:09:15   194.149.102.xxx 2927
neni to z mý hlavy, je to ověřený testama... Presscot bez cache je jako sprintér na kriplkáře... Sempronu ta osekaná cache moc nevadí, nejvíc je to znát bohužel ve hrách ale 256kB je pořád OK
5.8.2005 18:13:37   217.118.106.xxx 2927
celeron ma oproti sempronu polovicny vykon.
4.8.2005 17:09:50   195.122.215.xxx 2928
Za tu cenu si to snad nikdo nemuze koupit to radsi plnohodnotnej A64
4.8.2005 17:42:20   82.113.54.xxx 2928
Dobrý článek,až na poslední odstavec.Sempron 3400+ je na S754 do kterého Athlona s jádrem Venice opravdu nedáte,nemluvě o Opteronu.
4.8.2005 17:46:23   194.108.132.xxx 3028
No a ano...nestastna formulace. Samozreme je to mysleno jako cenove porovnani mezi CPU a nikoliv kompatibilita patic.
5.8.2005 01:15:31   82.113.54.xxx 3027
No to mate pravdu,cenově jsou rychlejší Semprony od AMD nastaveny poněkuď nešťastně.....
4.8.2005 17:55:59   217.194.34.xxx 2926
Našel jsem tam chybu -V té spodmí tabulce na druhé stránce je napsáno, že A64 3000+ (New Castle) má takt 1800MHz, ale základní takt je u New Castle 2000MHz
4.8.2005 19:16:41   212.47.6.xxx 2827
V hodnocení mi chybí Sempron 3000+, aby bylo vidět, že je lepší než 2800+ o zmiňovaný raiting. Pořád o něm všude píšou jak na PCtuningu nebo SvětuH, že ho nedopuručují. Tak ať mi někdo konečně ukáže, že je lepší 2800+ než 3000+. Já bych si osobně nikdy A64 nekoupil, je moc drahý a navíc pro s754 jde o hodně hůř taktovat než Sepron Palermo. Já mám Semprona 3000+ a stabilně běží na 2600MHz. XP naběhnou i s 2700MHz, ale hrát se na tom už nedá. 800Mhz navíc 3000+ A64 pro s754 určitě nedá. Zajímalo by mě jak si sempron s 128KB L2 taktnutý na 2600MHz povede v grafech.
4.8.2005 20:50:53   212.71.184.xxx 3026
hmm a ja mam 2800+ na 2645MHz, ale na rozdil od tebe mam 256kB L2, coz se hodi, to je ten duvod proc je lepsi.. a za drazsi 3000+ se nehodi priplatit...
5.8.2005 02:52:27   85.135.244.xxx 2827
A na akej doske ho máž, chcel by som kúpiť Semprona 2800+ a potom ho pretaktovať, ale neviem akú dosku tam mám dať. Rozmíšlam o MSI K8N Neo-FSR, alebo Gygabite GA-K8NS obidve nForce3 250.
5.8.2005 16:10:12   62.209.223.xxx 2729
No, ja mam Sempron 2600+ (stejny takt jako 2800+, jen polovicni cache) a na desce Gigabyte GA-K8NSPro nForce3 S754 jsem ho dostal jen neco malo pres 2,1 GHz. Podle diskuze je to dost malo.
5.8.2005 11:59:54   212.47.6.xxx 2929
Ten samej problem má můj kámoš on má stejnou desku jako já(K8Neo3 nForce4x). Jemu jde 2800+ přetaktovat na 2,1GHz. To taky není špatný, ale na mého 3000+ (2600MHz) to výkonově nestačí. Nejsem žádnej profík v taktování, ale 2800+ má 8x200MHz a 3000+ má 9x200. Proto dosáhne 3000+ větší frekvence, leda změnit násobič a to jsem zatím nezkoušel, třeba by to šlo ještě víc taktnout. Celkem by mě zajímalo jak se podařilo tomu borci taktnout 2800+ na 2645MHz (FSB = 330MHz) a hlavně jestli to je stabilní. Ať to trohu popíše, já taky můžu napsat, že mám 3000+ na 3GHz...
5.8.2005 14:30:58   212.71.184.xxx 3027
vyborne FSB si spocital spravne mam to na DFI desce...pameti mam 433@440MHz. stabilni to je! jinak bych to sem ani nedaval. mohu poslat na email screen CPUZ (ci soubor) a klidne prime 95 spustene 2 hodiny a vedle nej cpuz... stabilitu jsem testoval 16hodin prime95, coz by mohlo stacit jinak na MSI desce, jsem se dostal max na "FSB" 292MHz se stejnym CPU, proto ta deska sla z domu.
5.8.2005 14:34:37   212.71.184.xxx 2828
a to jsem jeste ja, a to vse pri napeti 1,45V... pro klid vasi i me duse s freezerem 64. Jinak zdroj 400W fortron
5.8.2005 14:52:13   62.209.223.xxx 3027
Ted me jeste doslo - zapomnel jsem napsat, ze jsem ten Sempron 2600+ nechal na default napeti, tj. 1,4!!! Mozna by pomohlo jeho zvyseni.
6.8.2005 06:31:55   213.180.38.xxx 2927
Tak to teda sorry DFI je asi lepsi, jenomže když jsem kupoval PC, tak jsem chtěl desku s PCI-E na s.754. A v té době byla úplná novinka MSI NEO3, tak jsem ji zkusil a za 1 týden teprv vyšla recenze na PCTuningu a SvětuH. A nic jiného nebylo, ale jinak je to podle mě velice dobrá deska, kdybych měl možnost ji někde střelit asi bych si vzal DFI nebo ASUS. A koupil bych rovnou Sempron64 s 256K, ale v té době žádne recenze na Sepron nebyly, byla to souhra malých několika chyb. Ale jinak jsem spokojený byla to náhrada za AthlonXP 2000+ a myslím že kvalitní.
23.12.2005 11:13:33   88.100.51.xxx 2422
Musís snížit hypetransport na 3x, pak to v poho dáš, a paměti nesynchronně na 333MHz. Já jedu zatim na 2.52, paměti tikaj na 458MHz a jsou tp Nanya 400HMz (cl3) , včera jsem ho pošteloval, vím určitě, že se z něj dá dostat až 2.9GHz, při sprívném nastavení, ale pak už HT pouze 2x, a paměti 266 napevno.Já mam 3100+, vyší násobič- vyšší takt, i když to není 100% pravidlo
5.8.2005 17:27:52   195.12.141.xxx 2928
hmm.. to mas dobre Ja mam 2800+ 256kB na 2448MHz. Na doske MSI K8N Neo-FSR a FBS je 306 Vcc je pridane o 3.3% - za tie peniaze to uz naozaj viac neslo ani s vacsim napatim, mozno na DFI by som to dal viac... ktovie...
4.8.2005 19:19:30   160.217.215.xxx 2926
Moc peknej clanek! Skoda jen ze se do nej jeste nevesela kapitolka o pretaktovani tohoto procesoru. Je to sice 3400+, ale i tak by bylo fajn si precist o moznostech.
4.8.2005 19:26:02   160.217.215.xxx 2828
Planujete nejaky clanek, kde by byl porovnan vykon dnes dostupnych 64-bitovych procesoru ve 32-bitovem modu a 64-bitovem modu? Docela by me zajimal ten vliv L2 cache na vykon pod 64-bitem.
5.8.2005 18:32:27   217.118.106.xxx 3028
neplanuju. na pct totiz nevedia testovat v 64bit prostredi
4.8.2005 19:48:14   81.27.192.xxx 2827
No srovnani s Celerony opravdu chybi, stejne tak jako ukazky pretaktovani.
4.8.2005 19:54:50   194.108.132.xxx 2927
Celerony jsem nemel k dispozici a jak stejne vsichni vime, tak jsou to pekne sunky. Jinak OC tam neni proto, ze jak popisuju ve clanku byl na DFI MB starsi BIOS, ktery nepozna 3400+ a navic mel problemy s taktovanim (u 2800+ ne, coz znemena, ze by mohl byt nekde bug) a tyto veci se doplni az budou k dispozici opravdu relevantni vysledky.

Navic samotna deska nF4X-AL je naprosta novinka pro socket 754 a na strankach vyrobce tusim jeste ani neni. Vsadil jsem sice na DFI, ale asi jsem mel vsadit na starsi desku.
4.8.2005 21:00:04   212.47.6.xxx 3128
Asi to chtělo nějakého lepšího výrobce ( ASUS nebo MSI ) každá deska má svoje. Je pravda, že MSI má jen 1,55V ale na zkoušku by to asi stačilo. Každopádně je tento článek o 1000% lepší než ten o sestavě za 50K.
4.8.2005 21:50:35   83.208.125.xxx 2929
no počkat! celeron D zas až takový šunky nejsou. Normální celerony sice stály za Ho..., ale déčka jsou docela slušný. Já bych si ho sice nikdy do mého hlavního PC nekoupil, ale určitě mnoha lidem stačí.
4.8.2005 21:51:12   83.208.125.xxx 3126
no počkat! celeron D zas až takový šunky nejsou. Normální celerony sice stály za Ho..., ale déčka jsou docela slušný. Já bych si ho sice nikdy do mého hlavního PC nekoupil, ale určitě mnoha lidem stačí.
4.8.2005 22:03:16   194.108.132.xxx 2829
Pokud se mi podaří v redakci vyštrachat zapomenutý Celeron D (tuším 325J), tak ho do grafů přidám:-), aby bylo jasně vidět, že to není CPU na hraní...leda na kancelařinu.
4.8.2005 22:11:46   195.47.30.xxx 3328
Bohuzel jsou :-( Ted jsme do firmy nakupovali asi 40PC s Cel D (2.66) a je to sunt. Co me ale vazne prakvapilo, je, ze z tech 40 kousku jsou 3 procesory vadny... Mozna jsme meli smulu na kusy, ale i tak :-/
5.8.2005 09:20:41   213.151.91.xxx 3027
Ono taky zalezi na zbytku sestavy. Sestava z nejakyho hypermarketu bude sunt s jakymkoliv CPU ;-) A ze by byly 3 procesory vadny se mi vubec nechce verit. Za celou dobu sve praxe jsem od Intelu reklamoval pouze 2 CPU (kdysi jedno P150 a na podzim jeden Xeon) a to diky mechanickemu poskozeni. Takze 3 CPU ze 40ks (coz je smesne male mnozstvi) je nesmysl. Tedy pokud v tom neni lidsky faktor
7.8.2005 12:32:15   81.19.12.xxx 3029
3/40 rozhodne enni smesne mnozstvi to je 7.5 procenta...
7.8.2005 18:37:10   213.151.91.xxx 2727
Sorry. Spatne napsano a tedy spatne pochopeno. Tim smesne malym mnozstvim jsem myslel tech 40ks PC. Abych nasel cele 3 vadne CPU, tak bych musel hledat v nejmin 1000x vetsim mnozstvi.
5.8.2005 02:50:55   217.118.106.xxx 2827
podla mna je DFI omnoho lepsi nez MSI alebo ASUS,a to preto ze jedina chyba bola ten stary bios ale na tejto doske som videl graf CPU-Z kde je 2800+ taktnuta na 2.9 ghz a taku FSB ti nezvladne ziadna ASUSka nieto este MSI. takze asi tak
4.8.2005 23:45:18   193.84.46.xxx 2930
Na jinych (zahranicnich) serverech kdysi delali testy vlivu velikosti L2. Je pravda ze u AMD v prumernych hodnotach nebyl temer rozdil, ale pomerne velky byl v minimalnich FPS ve hrach!! tohle by mne zajimalo, jestli byste namerili podobne vysledky.
5.8.2005 21:45:25   83.148.28.xxx 2929
Nebyl by nejaky odkaz pls?
5.8.2005 03:12:22   195.47.79.xxx 2928
Proc testujete Sempron pro s754 na desce s dvema pametovymi moduly? Pokud vim, tak je znamo, ze pri pretaktovani je vhodnejsi pouze jeden...az bude BIOS pro to DFIcko tak to zkuste pro srovnani i s jednou RAMkou :-) Sem na to zvedavej...
5.8.2005 04:27:54   194.108.94.xxx 2826
Celeron je opravdu sunka. Uz ho mam tri roky a sotva stiha DOOMA jednicku :-)
5.8.2005 05:22:37   83.240.1.xxx 3028
Nechci ti do toho kecat, ale ty mas celeron D tri roky?
5.8.2005 15:35:09   80.188.127.xxx 2947
Taky jsem paril Dooma a zvladalo ho na jednicku i P100. Tak proc ne celeron?
5.8.2005 15:31:21   194.108.139.xxx 2827
Pokud nepočítám zvýšení napětí, tak ty procáky na default napětí určitě nedávají v průměru 1 GHz přetakt. To se autor trošku utnul. Mně jede na DFI NF3 250 stable pod default napětím na 2,5 GHz (frekvence 312), ale nahoru jen při zvyšování napětí. Potvrzení z CPUz dostanu ještě při 2720 MHz (340!!!), ale o stabilitě se nedá zatím mluvit..napěti už 1,55 V.
5.8.2005 10:23:56   194.108.132.xxx 2924
Ja měl na mysli třeba model 2500+ ...mel jsem pod rukama 3 a vsechny sly v pohode kolem 2.4-2.5GHz (samozrejme se zvysenym napetim okolo 1.5V).
12.8.2005 15:40:11   160.217.215.xxx 2727
A na jake desce? Prave uvazuji o kombinaci Sempron64-2800+ a nevim do ceho to polozit. Jako vhodna vypada prave DFI nF4x Infinity.
5.8.2005 16:14:35   193.87.163.xxx 2928
Nechcete sa nahodou premenovat na www.AMDtuning.cz ???
7 clankov o AMD a ani jeden o inteli
5.8.2005 09:45:30   82.119.239.xxx 3129
toto je pctuning, ked to bude pckancelaria, ka tu budu aj CPU od Intelu
5.8.2005 10:37:04   194.108.132.xxx 3127
Muzu te ujistit, ze procesory Intel budou v testu take, ale hacek je v tom, ze Intel se narozdil od AMD o promo na ceskych webech stara jen malo (rozumej nestara).

Jinak k tomu " "server 15ti letych klukuch s AMDckama;)" ... hmm netusim opravdu netusim za co bych vymenil FX55. Jinak co to je za hloupost tvrdit, ze AMD si kupuji jen 15 lete decka?:-)
29.8.2005 02:49:48   82.119.106.xxx 2728
Nic v zlom, ale teraz som akurat kupil Smepron 2500 64 bit a je to uplne delo...vobec nehrejje, narozdiel od nejakych Intelov (kamarat ma P4 2,4 a pecie mu to na 6 stupnov moj provcak ma max 30...
5.8.2005 14:20:47   212.96.164.xxx 2929
Hehe,myslish jako stavebni clanek jak si doma zatopit bez uhli ci plynu a zaroven zahrat tetris?
5.8.2005 16:18:21   193.87.163.xxx 3028
...dokonca 9 aby som bol presnejsi
5.8.2005 07:46:19   147.32.88.xxx 3128
to topeni si kupuje v cr zanedbatelne mnozstvi lidi + firmy co to pouzivaji misto ustredniho topeni v zime
5.8.2005 08:18:26   83.208.62.xxx 2828
Přesně, průměrný užovatel i hráč má dnes celkem jasný výběr.. a modrá to určitě není!

5.8.2005 12:54:51   82.117.138.xxx 2827
jsem jeden z těch kteří si koupili P4 ano je pomalejší na hry a rozdíl v přepočtu videa je zanedbatelný, ale zkuste si ty dvě věci zapnout naráz. měl jsem pár procesorů intel i pár AMD, jaký bude další nevím, jen je jasné že to bude dvoujádrovej a prozatím je cenová výhoda na straně intelu. asi někdo namítne že ho video atd nezajímá, je to celkem logické, ale je řada těch kteří nemaj počítač jen na hry. Pak se může stát, že je Intel vhodnější
6.8.2005 03:02:42   83.208.149.xxx 2927
Intel vyhodnejsi???????AMD muselo vydat mene vykony dvoujadrovy prosecor aby mohlo konkurovat Intelu... Takze je Intel lacinejsi protoze "nenabiz vykon" oproti AMD
6.8.2005 13:29:46   82.117.138.xxx 2827
No zatím jsem si konkurence nevšiml. jestli se dá konkurovat něčím co je o 50 % dražší a bez přetaktování téměř stejně výkonné. Poněkud se AMD seklo s cenama ne ? S aprílem se poněkud opozdili :-)
5.8.2005 08:31:09   81.27.199.xxx 2927
No taky sme se bavili s komosema a dospeli jsme k necemu podobnemu, cituji: "server 15ti letych klukuch s AMDckama;)".
5.8.2005 09:19:37   195.39.84.xxx 2929
Tenhle server sleduje typickou zájmovou skupinu uživatelů, kteří preferují poměr výkon-cena. Sám jsem skončil s Intelem procesorem Celeron 300A. Jiná volba dnes opravdu není. Ještě je jedna skupina, která preferuje prestiž, ta kupuje Intel
5.8.2005 22:41:29   213.192.59.xxx 3030
také preferuji prestiž, a proto chci mít vždy to nejlepší. Vlastním tedy FX-55, ja vim, je to "nespolehlivá šunka, padá to"(OMG to je blábol), ale bylo to drahý, tak to musí bet supr. Sám prodávam PCidla a 99% mašin je na AMD, a to i pro firmy a úřady, Intel lidi nechtěj, je moc drahej, se standartními chladiči hlučnej a v tuto chvíli i technologicky zaostalej. AMD RULEZZ.
6.8.2005 14:50:24   82.117.138.xxx 3028
Amd je lepší pro hráče, ovšem je tu řada jiných a těm může vyhovovat něco jiného. Intel zastaralej ? AMD je opravdu špička když před dvěma lety nasadila technologii na jejíž použití si ještě dva roky počkáme. Hypertheardink kterej je použitelnej už dnes ovšem nemá. Jako prodejce PC se snad nebudeš vymlouvat na blábol p. Orla :-). 4lánek jsem četl, ale můj comp asi ne, protože mě to dost usnadňuje práci a to nejsem programátor. PS nevím co maj prodejci PC proti P4 ale s podobnými nesmysly už sem se potkal Asi AMD líp platí :-). no sem zvědavej jak se prodejcům podaří prosadit proti P4 dualu o 50% drašší dvoujádrovej Athlon
6.8.2005 16:36:29   62.245.70.xxx 3028
Hmm tak nevím. Pokud vím tak ten který líp platí prodejcům je intel (rozuměj těm velkým). Navíc nevím kde jsi vzal 50% ceny??? 11k vs 8k ?? to je 37% pokud umím počítat.
HT no nevím... když hodím počítat video a začnu hrát tak sice hra jede docela v pohodě, ale video se téměř nepočítá, takže pokud nebude opravdu dualcore tak to nemá vyznam....
8.8.2005 07:48:43   82.117.138.xxx 2928
Na AMD dual jsem narazil pouze za 11700 ale to už je spíš tahanice o koruny ono těch cca 40% docela stačí. Video a současné hraní her je pro mne téměř každodenní činnost a v případě P4 to běhá v pohodě. Dojde sice k drobnému zpomalení, ale to je v rozmezí 5-10%. podstatně větší problém je disk který občas nestíhá :-(
6.8.2005 14:01:35   194.149.102.xxx 3028
Intel=prestiž? no sorry ale ROFL
6.8.2005 16:40:58   80.188.105.xxx 2926
Intel=prestiž kdysi opravu platilo. Doba se ale změnila a z intelu se stal zkostnatělý gigant, který se drží už jen díky pozici, kterou si vybudoval za starých časů
5.8.2005 09:49:30   82.119.239.xxx 2826
ja mam 26
5.8.2005 09:57:24   82.119.239.xxx 2826
PC Tuning sa robi takmer vylucne na domacich pocitacoch (este som nevidel niekde vo firme pretaktovane PC so svietiacou bednou so znakom HL2
-> domace pocitace vyuzivaju svoj vykon hlavne pri hrani hier
-> na poriadne hranie je jedia mozna volba
-> AMD!
5.8.2005 11:19:28   213.151.206.xxx 2728
hmmm, v nasej firme je hlavny PC (THB "B") "trochu" tuningovany...38% OC, vodou chladeny a je tam aj nejaka ta neonka ;-) . Popri standardnom behu a obsluhovani ostatnych PC sa este aj v pohode zahram :-D . Znak HL2 nema :-( , ale zato ma na kapote velke logo AMD (ide predsa o prestíž).
A 9 alebo 15 rokov mi rozhodne neni => je to uz cez 20...
5.8.2005 10:13:11   213.180.49.xxx 2826
ja teda newim, ale tihle patnactileti kluci si aspon taktuji svoje semprony, ktere malo stoji, nehreji se a vykon maji jako pnohodnotne topinkovace vas dospelych. muj posledni intel byl celeron 400, pracuji v IT a intel je mou nocni murou... treba clovicek v podkrovnim byte fakt nemuze kodovat dvd prez noc protoze jeho intel p4 3.0 s478 ma krasnych 78 stupnu pod zatezi, ted tam dal h2o taxe dostal na 70... ale jak rikam to jsou starosti pro dospele...
...jen dodam, ze svoji argumentaci 15ti leti kluci, jsi se u mne mistre sebevrazdo zaradil tak jeste o 2 roky nize... howgh
5.8.2005 11:07:00   193.87.163.xxx 2830
No neviem, ja mam P4 @3,7Ghz a rozhodne mi netrva enkodovat DVD celu noc. To tak mozno na semprone. A teplota je 56 stupnov max.
6.8.2005 03:11:44   83.208.149.xxx 3028
A chlazeni mas z letadla tu turbinu ne??????? ;)
7.8.2005 23:13:09   62.168.125.xxx 3028
mam P4 northwood 533 2.4@3 a tepltota 50C pri zatazi tak neviem o com hovoris..
7.8.2005 14:09:49   83.208.238.xxx 2829
takze mi ho das a ja mu ho muzu vymenit? a dam ti ten jeho?
tam kam dam amd 64 je 45 stupnu maximalne po cely rok. kdo chce muze si to taktiti...
sam mam doma 64, 1.8@2.25 (asi to jde vic ale proc?) a v lete s chladicem za 200 korun 44 stupnu...
jinak souhlasim s tim ze pro zlodeje dvd filmu je asi topeni od intelu idealni...
jinak jediny dobry procesor od I soucasne doby je pentium M.
5.8.2005 14:07:49   212.96.164.xxx 3028
mne jde o prestiz a kvalitu, proto pouzivam AMD.
5.8.2005 22:37:17   213.220.247.xxx 2926
Tak to byl dobrej vtip Ha Ha Ha
7.8.2005 22:18:42   194.149.102.xxx 3127
nezaspals náhodou dobu? ořed 5 lety byl Intel opravdu dobrej a PIII bylo to nejlepší co kdy udělal, ale dneska? jedině Athlon 64 (a jeho deriváty včetně Sempronu - aneb ať žije overclocking)
prestiž a kvalita = vodou chlazený FX-55 (anebo radši vzduchem, to si vystačí s nějakym obyč chladičem, akorát Intely potřebujou nějaký speciální turbíny)
8.8.2005 11:39:30   81.19.34.xxx 3027
Ses kreten vole!
5.8.2005 10:10:16   82.209.25.xxx 3025
Jak to s ni je ? Ja ted drzim v ruce Semprona 2500+ a na krabicce je psano 1.4GHz a 256kb cache. Vy mate v prvni tabulce uvedeno 128kb. Dik za odpoved.
5.8.2005 10:43:29   194.108.132.xxx 2629
Svata pravda je to 256kB
5.8.2005 12:36:01   213.168.179.xxx 3027
Ked hrajes hry tak si klidne amd kup mozna je to pro tebe dobra volba .. ale kdyz ja pojedu 4 hodiny Cecko v linuxu tak opravdu nexci aby mi to spadlo ... tak ze AMD SUCKS nekoupil bych si to ani kdyby to byly posledni procesory na svete .. to radsi bez pc .. aneb la viva Intel Pentium M !
5.8.2005 13:02:02   83.208.49.xxx 2927
velice inteligentní příspěvek
5.8.2005 14:58:34   82.209.25.xxx 3028
Proc by melo AMD padat :-)) Si spadl z jahody ne? Ja taky nekdy parim hru ktera nejde kdykoli ulozit a nechci aby spadla, a proto mam pretaktovane XP. Myslim ze problem bude nevyvazene psychice uzivatele.
5.8.2005 15:00:07   213.29.16.xxx 2728
tos myslel vazne s tim kompilovanim....
si asi nevidel dlouho nova PCcka.
Taktez vlastnim 64 3000+ (jadro VENICE E3) a vys jaka je teplota pri pouzivani cipu? kolem 29-38°C (chlazeno Box chladicem )
kdyz nic nedelam je na nem jinovatka a pad systemu? co to je ? to je neco k jidlu...
heh si me pobavil a ja sem myslel ze sprymar sem tu jenom ja chi chi chi..
Ju a mam i Intela ale bohuzel topi jako prase je to peknej hukot.. snad jeste jednoho v NTBku ale to je jen celeron M 600 Mhz to je pohodka.. starej dobrej celer..
BTW taky uz mi neni 15 a ani 20 a ani noo...
5.8.2005 16:57:42   82.119.239.xxx 3028
clovece sa preber, AMD je "celosvetovy technologicky lider v oblasti CPU!".
Pentium M je sice jediny procak od Intelu, ktory stoji (aspon podla mna) za povsimnutie, ale je to uz pekna starina, ostal uz iba marketing a poriadna cash pamat. Turion64 je ta najlepsia odpoved zo strany AMD, keby turion64 uviedol na trh Intel, tak by sa vykaslal na celu Sonomu a do 18 mesiacov obsadil Turionom 60% notebookeveho trhu (uplatkami by sa to len tak hemzilo
5.8.2005 17:02:43   82.119.239.xxx 3028
AMD sa stalo synonymom 64 bitov. To Intel len tak nerozchodi.
5.8.2005 21:50:12   217.197.156.xxx 3129
pokud se nepletu tak intel ma stejnou cenu za dva totozne procesory, z nihz jeden je 32bit a druhy 64 (viz. celeron D).
jinak se ale hadat nechcu. sice mam intel ale silne uvazuju o prechodu na amd
5.8.2005 23:00:18   213.220.247.xxx 3128
Pokud vim tak 64bit procesory jsou u intelu uz nejakou dobu (myslim ITANIUM na serverech). A ze AMD prislo s 64Bitovym procikem v dobe kdy neni zadny 64bitovy system (pro hrace) tak to neni zadna vyhoda.
6.8.2005 03:17:41   83.208.149.xxx 2927
Ale AMD "vymyslelo" 64bit ale kvuli jejich smlouve "vymenovani technologii"to ma i ted Intel ;)
6.8.2005 05:15:18   195.212.29.xxx 2928
AMD prostě přineslo 64b pro desktopy
7.8.2005 23:17:57   62.168.125.xxx 3027
Keby ste mali prehlad v procesoroch
vedelo by ste ze Intel prisiel v dobach p2 400,
s myslienkou prechodu na 64b instrukcie...
5.8.2005 22:12:01   62.177.100.xxx 3129
Opravdu nevím co má tvoje "Céčko a Linux a AMD" společného s padáním OS. Vzhledem k tomu, že používáš Intel, tak jsi postupem času pravděpodobně odladil jádro pro svůj procesor. Pokud nasadíš AMD 64, tak tě bude čekat to samé. Linux má s těmito procesory v současnosti problémy, ale to není chyba procesoru!!! A už dávno jsou pryč doby, kdy procesory AMD byly pouze na hry. V dnešní době má AMD navrch ve všech oblastech a dokud se Intelu nepodaří vyrobit kvalitní procesor, nebude tomu jinak. A je jedno jestli je to Sempron nebo Athlon, protože v 64-bitové technologii dnes Intel nemá alternativu na protiútok (cena/výkon). Ale může se samozřejmě stát, že dojde ke zlomu a Intel zazáří. Je mi 30, hry nehraju, jsem programátor a nejsem "zajebany".
15.8.2005 12:20:22   82.119.239.xxx 2727
Jirka mas uplnu pravdu,
- Athlon X2 je lepsi ako Pentium D (tyka sa to vyzualizacie aj prace s aplikaciami na tvorbu obsahu)
- Athlon FX je lepsi ako Pentium EE (vo vsetkych oblastiach)
- Athlon 64 je lepsi ako Pentium s podp. EM64
- Sempron je lepsi ako Celeron D (vo vsetkych oblastiach, v hrach o 50% - 60%)
- Opteron je lepsi ako Xeon (a to nielen na SQL)
- Turion 64 je lepsi ako Pentium M (tyka sa to vykonu aj spotreby)

AMD je lepsie ako Intel!!!

ludia asi cakaju az zmeni AMD farbu loga zo zelenej na modru a potom im do dojde
5.8.2005 13:24:15   83.240.1.xxx 2825
myslím že by bylo zajímavé něco málo napsat i o těchto technologiích. včetně podpory u jednotlivých procesorů(mám za to že jsou až od 3000+výše) při nonstop provozu určitě vítaní pomocníci...
5.8.2005 13:34:39   83.240.1.xxx 3027
Ale to je přeci skvělý nápad. takový projekt na českém netu opravdu chybí...

Testy opravdu praktických věcí...
hned mě napadá nový Opteron s 939 vs A64 Venice
5.8.2005 14:45:46   217.197.156.xxx 2827
tak pro ty ci jim chybi srovnanis celeronem ho tu mam ale jenom Super Pi 2M: 305s
sestava: MSI 845EMax, 512MB 266MHz,R9000pro, Celer 1,7GHz 128kB L2 willamate
(nejhorsi sempron v testu: 122s)
to je superstrojovna co?
5.8.2005 15:02:39   82.209.25.xxx 2928
Stare Celerony nema cenu srovnavat z nicim. Maximalne s Duronem 800MHz.
5.8.2005 17:54:23   217.197.156.xxx 3127
ale na 2GHz byl o pul minuty lepsi takze 269s
na net, na filmy (prehravani) a na starsi hry staci i kdyz to neni zadne sprinter
bohuzel se s nim asi budu brzo loucit
(pokud se nepletu 1,8 se da porad sehnat)
5.8.2005 18:13:03   82.209.25.xxx 3027
Samo ze to staci, ale na tohle staci i zmineny Duron 800MHz. Podivej tady : http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=1927&p=14
5.8.2005 21:39:49   217.197.156.xxx 2928
jisteze staci ale toho celera mam doma, durona bych musel koupit.
jenom porad nevim do ceho jit. jestli A64, P4, centrino nebo dokonce neco dvoujadrovyho... na hry to rozhodne nebude. ty mozna tak okrajove. mozna postaci co mam. nevim jake vykon budu potrebovat
PS: ty testy kam odkazujes jsou na me moc novy UT2003 se me zhnusil. kdyz neco tak klasicke UT, nekdy W3 nebo BG2 a to tak vse...
7.8.2005 07:26:45   84.16.37.xxx 2927
Ja byt tebou berem A64 s dobrou doskou a kvalitnymi RAM momentalne najlepsia volba.
Pokial ide o temu AMD vs Intel nech si kazdy
kupi,co chce.Ja som mal vsetky AMD ake sa vobec vyrobili a mozem povedat dnesne AMD je
niekde inde ako pred niekolkymi rokmi.
A aj Intel je dnes inde ako pred par rokmi asi sa zopar ludi este nezobudilo.
Pokial ide o moj vek tak mam cez 30 rokov,aby
som dal aj odpoved na 15 chlapcov.Este mi neda:Je jedno kto kupuje AMD,ci 15 ak su spokojny a idu im hry a tie su narocne na HW tak prave toto je dokaz o vyhodnosti AMD oproti Intelu,ze moze si to kupit 15 a hrat new games.
7.8.2005 09:03:58   217.197.156.xxx 2928
zatim to tak nejak vypada. bud A64 nebo centrino. uvidim jak se rozkokam na vysce co bude potreba jestli nutne notas nebo postaci stolni a pudu do toho.
5.8.2005 16:28:15   82.142.69.xxx 2929
nebo jen 128 ?
Jinak moc pěkny článek :o)
5.8.2005 18:39:48   217.197.149.xxx 2725
Má 256kb.
6.8.2005 17:20:25   84.47.97.xxx 2127
tu mate moj pretoceny CPU na 2.66 GHz,, doska je MSI K8NM FISR,, kochajte sa

http://img284.imageshack.us/img284/2953/untitled0oj.jpg

a dalsi:

http://img284.imageshack.us/img284/8373/untitled17pb.jpg

6.8.2005 19:11:13   84.47.107.xxx 2728
po prve velmi som sa tesil na tento clanok a do buducna sa tesim na OC sempronov hlavne modelu 2500+ 2800+ po druhe by som rad vedel jednu vec vykonovy rozdiel medzi L2 cache 512-1024 nie je taky ako medzi 256-512 ale v tomto clanku mi to vychadza ako nepodstatna vec kedze aj 128 je "dost" tak mi prosivas skuste vysvetlit kde hlavne by ten rozdiel bolo citit myslim pri aplikaciach nie "benchmarkoch" samozrejme okrem hier kde sme to mali moznost vidiet dik ostavam s pozdravom
7.8.2005 11:04:53   82.99.161.xxx 2728
By mě zajímalo, jakou metodiku recenzent použil? Já mám při testování v 3DMarku 05 a PCMarku 04 s Intel P4E (s478, 1MB, 800MHz) CPU skóre 4304 (3DM05) resp. 4574 (PCM04).
7.8.2005 11:59:50   194.108.132.xxx 2828
Nic specialniho...pouze PCMark04 v posledni verzi a dany HW. Dival jsem na jine servery a vysledky +- odpovidaji. P4E ma v CPU testu bezne pres 5k, takze bych asi videl problem na Vasi strane:-/.

http://www23.tomshardware.com/index.html?modelx=33&model1=57&mo del2=12&chart=14

Tady se napriklad zkuste podivat.
7.8.2005 12:01:59   194.108.132.xxx 2929
A neuvedl jste frekvenci vaseho procesoru..pokud je 2.8GHz, tak vas vysledek odpovida.
7.8.2005 20:29:49   82.114.193.xxx 2929
AMD má jasně lepší technologii procesoru a proto i při nižším taktu dosahuje výkonu vysoce taktovaných procesorů INTEL. Intel je tlustý prase, který hrabe obrovský prachy, AMD je mu celkem ukradený. Největší výhra pro zmiňovaný INTEL je získání trhu APPLE. Takže odpadl jeden z hlavních konkurentů. Pro zarytý čtenáře - Není mi 15, Mám power PC G3, G4 procesor, a AMD Thunderbird a SEMPRON. 4 Sestavy a super. Měl jsem Celeron 2,6Ghz D a hrůza. Taktovat se to nedalo, BOX chladič byl extrémně hlučný a celkově procesor byl dostačující max. na balík OFFICE. Poslal jsem ho pryč. CPU už při startu počítače po pár vteřinách měl 55C. :-) Což je směšně moc. Nic nevyřešila ani koupě tichého chladiče.
7.8.2005 21:15:53   84.244.101.xxx 2828
A co Celeron M 1,5 nebo ten nový 1,6 GHz s 1MB cache? Taky topivá nevýkonná šunka bez potenciálu k přetaktování?
8.8.2005 10:28:38   82.114.193.xxx 2928
Milý anane. Zmíněný procesor je dobrý, ale nevím kdo si ho koupí? Díval jsi se na ceny základní desky? Asi ano, takže víš že je to 5tis. :-) No to se nezlob, ale procesor 3500kč + deska 5tis = 8tis. No to je lepší si koupit AMD 64bit 3200+ OC4000+ a desku za 3tis. V závěru to máš za 7tis a výkon nesrovnatelně lepší. :-)
7.8.2005 22:45:39   80.250.6.xxx 2728
"Taktovat se to nedalo"...
Mám MB Asus P5P800 + Celeron D 2.66 - stabilně jede 3940MHz a v zátěži má kolem 60C, chlazení Box chladičem, otáčky 2000-2200, ve skříni jeden 12cm větrák (cca 1000 ot.)
8.8.2005 10:22:00   82.114.193.xxx 2928
:-) tu frekvenci ti nevěřím ani náhodou. Napiš mi URL s fotkama. Nicméně BOX chladič má 4tis. otáček a ne 2000. :-) To si pleteš s chladičem Artic COOLING.
8.8.2005 12:27:57   81.19.34.xxx 3027
Celeron na 3940 MHz a v kterym snu se ti to zdalo? A 60°C je az moc v porovnani s AMD ktery maj kolem 40°C
15.8.2005 12:28:55   82.119.239.xxx 2827
Celeron D na 3940MHzlen sa prosim Ta nikdy neporovnavaj s neakym Sempronom nad 2GHz. Budes zbytocne sklamany.
7.8.2005 22:25:11   217.197.156.xxx 2827
mel bych na vas dotaz tykajici se GPU. jelokoz tady hori diskuze tak se ptam tady. mam znamy davat dohromady PC za hodne maly penize a rad bych proto vedel jednu vec a to je vykon integrovane grafiky.
na zakl. desku vychazi tak 2000,- a asi na ni bude muset byt int. graf karta. na vyrobci nezalezi (intel, via, nForce...)-ktera grafika je v teto cenove kategorii nejvykonejsi? nebo je dokonce lepsi deska bez grafiky a dat k tomu TNT2Ultra 32MB/G400 32MB s agp 4x?
8.8.2005 10:24:35   82.114.193.xxx 2928
Integrovaný grafiky jsou pomalý a na hry se nehodí. Stejně tak TNT2Ultra, či G400 jsou grafiky tak na OFFICE. Kup si klidně GF2 MX400 64MB za 400kč a k tomu desku za 1000kč a budeš to mít levnější a oproti TNT2 trojnásobný výkon.
8.8.2005 12:01:09   217.197.156.xxx 2729
vim ze jetyho by se toho dalo sehnat dost jenze ono to musi byt novy. mam strop 12k a jeste presne nevim jestli cely PC nebo jenom bednu. predbezne sem se na to dival a kdyby jenom bednu tak tam vyjdou tak 3 na grafiku coz je v pohode ale jestli cely tak to vypada na int. takze zjistuju jestli ten vykon integrovanech grafik neni tak mizerne jestli nebude dokonce lepsi deska bez grafiky a k tomu ta TNT2 co se mi vali doma.
ma tu nekdo integrovanou grafiku? muzete mi pls dat vysledek v 3DMarku 2001? TNT2 mela kolem 1600 bodu (na C1,7). co treba takova Intel Extreme Graphics 2?
8.8.2005 12:46:02   81.19.34.xxx 2929
Integrovanou grafarnu ma nejlepsi ATI Xpress 200 (Radeon X300) jinak nVidia nForce2 (GeForce4) je taky dobra, ale na hry to neni.
8.8.2005 14:26:50   217.197.156.xxx 3030
THX
8.8.2005 15:58:55   193.84.46.xxx 2929
no intel EG2 je tak +- stejna jako ta TNT2, to uz je plepsi GMA 900, ale to asi nepude do opravdu levnyho stroje. Slusny integrovany grafiky maji nove cipsety od ATI, ale ty zase (nevim jak v novych revizich) meli slabsi vykon SATA a az polovicni prenosvku na USB! Myslim si ze idealni reseni je najit levnou dobrou desku a levnou samostanou grafiku, nejakeho radeona 9250 ci jeste lepe 9550, nebo X300 na PCIe. Pozor jen ne SE verze!! Pokud budes mit trosku stesti tak se dostanes cenou MB+VGHA stejne jako na nejakou lepsi desku s int. VGA
8.8.2005 16:06:53   82.114.193.xxx 2929
Mám pocit, že jsem měl na Intel Extreme 2 3500bodů v 3dmark 2001. Neměla moc pěkný obraz, tak jsem ji poslal dál.
8.8.2005 23:52:54   212.47.6.xxx 2927
Já mám v práci celkem slušnej PC na Office věci. Je to Fujitsu Siemens N300 s 2,4GHz 533MHz FSB P4 a integrovanou GPU na desce 845GE,ale je to celkem šit na hry a v biosu
nejde zvednout paměť GPU max 8Mb.Zvládne sotva KingPina.Kdyby někdo věděl o nějakém Softu na zvednutí paměti dejte prosím vědět.Adresa je michal000@volny.cz.Dík
10.8.2005 16:36:21   213.220.247.xxx 2927
Cituji: PCMark 04 celkově přeje spíše Intelu a jeho procesorům díky optimalizaci pro jejich instrukční sady SSE.

Tomu nerozumim pokud vim tak AMD ma taky SSE a nove revize dokonce i SSE3 takze bych rekl, ze to neni o SSE.
10.8.2005 10:35:35   194.108.132.xxx 2726
Intel by mel mit SSE sady proste efektivnejsi, ale nevim proc tomu tak je. Proste kdyz prijde na SSE2/3 tak je Intel rychlejsi.
12.8.2005 09:25:09   82.113.54.xxx 2927
No to jsem blázen .Na Czechcomputeru mají tento procesor který podle dřivější roadmapy měl být dostupný až v roce 06.Sice tam mají dodací lhuta neznámá ale nabízet 0,5 roku před realnou dostupností je podivné,anebo....
http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=32848

12.8.2005 12:38:17   217.111.53.xxx 2929
celkovo intel vedie v tych testoch, kde sa pocitaju len MHZ. to znamena Sandra 2005 CPU, Multi...PCmark a CPU marky.
tam su silne aj celerony s vysokym taktom napr. 3,06 D.
ja mam doma P4 Prescota 3,2 na 3,9 s box chladicom. tie testy tu uvedene hore su nizsie ako mam doma, napr. PCmark 04 CPu mam 5900 bodov atd. 3Dmark 05 cpu 5100 bodov ale so slabsou graf. ako v teste X800...napr. Aquamark cpu mam 11300.
12.8.2005 13:07:45   217.111.53.xxx 2830
hore uvedeny clanok Celeron 2,66 box na 3,9
mozem potvrdit mojim testom 2,2 box na 3,7
konkretne 133 FSB x 16,5 orig na
222 FSB x 16,5 = 3,663 MHZ stabilne vsetky testy. Ale kedze som toho testoval viac tak mozem porovnat ze cel 2,2 D @ 3,66 bol slabsi ako XP 3200+ Barton alebo P4 3,0.
dalsie mooje takty:
Barton 2500+ 11x166=1833 @ 3200+ 11x200
Sempron 2500+10,5x166=1750 @ 10,5x200 = 2100
P4 2,4 12x200 @ P4 3,3 12x275
12.8.2005 13:17:06   217.111.53.xxx 2929
pre Intel fans este dodam, ze
cel 2,2 box na 3,66 bol Costarica
P4 2,4 box na 3,3 bol Costarica
P4 3,2 box na 3,9 je Malaysia
vsetko takty s box chladicom a na stabilnej Frekvencii, vsetky uvedene isli o 100 az 200 vyssie napr. pri praci vo windows.
11.12.2005 19:14:19   82.99.141.xxx 2523
Zdravim, mam takovy mensi dotaz, podle toho co sem tu cet tak sem asi udelal peknou blbost, pred 14 dnama sem si nechal udela novou sestavu prave s celerem 2.93ghz zakladovka od Epoxu s dualem, 512mb ramky...
tak se chci zeptat jestli fakt na tom nepujdou hrat novejsi hry? diky za odpoved.
15.1.2006 15:57:59   194.108.48.xxx 1818
ty wole na tom můžeš normálně pařit jen budeš mít menší výkon s Intelem než s AMD!

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

226 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 105Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.