Core i5-6600K: odemčené čtyřjádro „Skylake“ v testu | Kapitola 10
Seznam kapitol
Po testu nejvyššího modelu Core i7-6700K se čtyřmi jádry a Hyper-Threading se dnes podíváme na levnější čtyřjádro Core i5-6600K, které kvůli absenci Hyper-Threadingu podporuje jen čtyři programová vlákna. Jakým přínosem je podpora 8 vláken u i7-6700K, jak se projeví při běžném nastavení ve hrách a kdy má smysl na ni připlácet 3000 Kč?
Herní testy – Hry, Dos Box, PhysX
S.T.A.L.K.E.R. Call Of Pripyat
K testování používám samostatný benchmark, jež nastavuji na absolutně nejnižší kvalitu zobrazení. Používám rozlišení 1280x1024, Static lightning a všechny vylepšení obraz vypnuté. Pouze v rozlišení kde není limitem GPU lze měřit čistý procesorový výkon, o který nám jde v této části testu. Proto měříme v nízkém rozlišení. Praktické herní testy najdete v druhé části. Aplikace nedokáže využít více než jedno nebo maximálně dvě jádra procesoru. Výsledných grafů je čtveřice, tak jako testů v benchmarku.
Lost Planet 2
Druhá hra Lost Planet 2 je na tom ve využití procesorových jader lépe, umí je využít všechny. Rozlišení je stejné jako v prvním případě, také zde jsou všechny grafické volby nastavené na absolutní minimum. Hru spouštím v DX9 režimu. Pouze v rozlišení kde není limitem GPU lze měřit čistý procesorový výkon, o který nám jde v této části testu. Proto měříme v nízkém rozlišení. Praktické herní testy najdete v druhé části. Výsledkem jsou tři grafy, ze tří herních testů.
Aliens Vs Predators
Poslední hru Aliens Vs Predators testuji v reálném režimu v DX11. Rozlišení je 1920x1200 s vyhlazováním a středními detaily. K testu používám samostatný benchmark, který umí využít více než než jedno jádro procesoru, zátěž scheduler rozházel po různých jádrech CPU. Celkově je ale vliv CPU zanedbatelný.
DOS Box
Emulace DOSu je kvůli mnoha starým hrám nutností, je ale velice náročná na procesorový výkon. Aplikace neumí využít více než jedno jádro CPU, ale umí řádně prověřit paměťovou propustnost a celkovou efektivity systému. Já testuji v prostředí DOS Boxu hru Quake. Výsledek je zobrazen ve fps.
PhysX – Fluidmark
I když systém PhysX v poslední době spíše ustupuje, má v některých hrách stále významnou roli. Pokud nemáte dost silnou grafiku GeForce, nebo máte kartu z produkce AMD, musíte se spokojit s CPU verzí PhysX. Právě tu testuje tento benchmark. Vše jsem nastavil jak vidíte na obrázku, pak stačí jen nechat test projít a zaznamenat skóre. Aplikace využívá všechna dostupná jádra procesoru.