Hlavní stránka Hardware Procesory, paměti Intel Core i7-980X - Šest jader pro extrémní nasazení
Intel Core i7-980X - Šest jader pro extrémní nasazení
autor: Z. Obermaier , publikováno 11.3.2010
Intel Core i7-980X - Šest jader pro extrémní nasazení

První zmínky o mnoho-jádrovém procesoru s jádrem Gulftown jsme zaznamenali už v roce 2006. První konkrétní informace o šesti-jádrovém CPU pak přišly loni na jaře. Po roce čekání je Intel u cíle, právě dnes uvádí na trh vskutku monstrózní procesor. Ten nabízí šest jader, funkci Hyper-Threading a 12MB L3 cache.


Intel Core i7-980X - Šest jader pro extrémní nasazení

Vlastnosti a přetaktování

Je nasnadě, že uvedením Core i7-980X předvedl Intel svou technologickou vyspělost a možnosti. Jde spíš o demonstraci "síly", než skutečně reálně použitelný produkt pro masy. 32nm výrobní proces a rovnou v šestijádrovém čipu, je triumf. I když k výsledku vedla dlouhá cesta, podařilo se. Spotřeba v klidu u starších Core i7 čipů byla dotažena k téměř k dokonalosti, a nový procesor zde nijak neexceluje. Nabízí stejnou spotřebu jako starší 45nm čtyřjádra. V zátěži si ale řekne minimálně o 30W méně a to už je celkem zajímavý rozdíl a úspora.

S novým výrobním procesem se očekávalo i vyšší přetaktování, které ale není nikterak zázračné. Starší Core i7 revize D0 jsou srovnatelné s těmito prvními 32nm kousky. Se vzduchovým chlazením je strop někde kolem 4,2-4,3 GHz. Na šestijádrový procesor to není špatné, vzhledem k výsledku starších čipů to ale není nijak extra zlepšení. S dusíkem je situace lepší, se svým vlastním Core i7-980X (revize A0) dosáhnu bez potíží na frekvence kolem 5,8 GHz stabilně ve většině benchmarků. Pokud máte skutečně zájem si tento procesor pořídit a zejména ho taktovat, doporučuji ještě chvilku počkat na další várky, s každým 32nm vyrobeným wafferem se budou možnosti zlepšovat.

Výkon

V případě výkonu není nutné mnoho hovořit, vše je jasné z výsledků. Pokud aplikace neumí těžit z výkonu více jader, nabídne procesor stejný výkon jako starší Core i7-975. Pravé orgie nastanou v programech, které dokáží využít šest jader s Hyper-Threading. Tam je možné počítat s nárůstem výkonu více než 30 procent, což mnoho profesionálů jistě ocení. Nesmíme také zapomenout zmínit mnohem lepší poměr výkonu ke spotřebě, jež je u tohoto čipu excelentní.

Názor

Na závěr můj čistě subjektivní názor. Core i7-980X je jistě exklusivní kousek hardware, který už svou cenou zcela zásadně eliminuje okruh potenciálních kupců. Pokud jste uživateli procesoru Core i7 a počítač používáte na běžné činnosti a zejména hraní her, nepřinese vám šestijádro žádnou výhodu nad stlávající situací. Hry, které by dokázaly využít šest jader (+ Hyper-Threading) by se daly spočítat na prstech jedné ruky truhláře - invalidního důchodce. Pro vás tento procesor určen není, a investice by byla zcela zbytečným vyhozením peněz. Tento čip je určen pro "počítačové oligarchy", kteří si mohou dovolit koupit cokoliv a nemusí přemýšlet o nějakém aspektu výhody a nevýhody. Je určen pro nadšence taktování, kteří dokáží 32nm výrobní postup zúročit při lámání rekordů s dusíkem. A v poslední řadě je určen pro profesionály, kteří si tímto čipem (nebo dvěma) mohou nechat vybavit pracovní stanici (třeba od Apple) a zefektivnit práci na náročných úlohách.

Výhody a nevýhody Core i7-980X

  • Vysoký výkon v jednojádrových i vícevláknových aplikacích
  • 32nm výrobní proces a krapet nižší zahřívání
  • Funguje ve stávajících X58 deskách
  • Skvělé možnosti přetaktování
  • Spotřeba v zátěži nižší než starší čtyřjádra
  • Odemčený násobič
  • Turbo Boost
  • Kvalitní chladič součástí balení
  • Extrémní cena
  • Při vysokých napětích vysoká spotřeba a teploty (stejně jako u 45nm Core i7)
  • Nárůst výkonu jen v multi-thread aplikacích
  • Potenciál využitelný jen v profi sféře

Základní desky do testu zapůjčili: EVGA Europe a Asus Computer CZ

Intel Core i7-980X - Šest jader pro extrémní nasazení

Intel Core i7-980X - Šest jader pro extrémní nasazení

Procesory do testu zapůjčil: Intel

Intel Core i7-980X - Šest jader pro extrémní nasazení



Tagy: Intel  Core  i7  980X  šestijádro  CPU  procesor  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
11.3.2010 04:30:32   90.179.70.xxx 5111
Proc tam neni apon jedna hra v testech? Jeden test treba GTA4 by urcite byl lepsi nez vsechny ty benchmarky.
11.3.2010 05:38:47   89.102.177.xxx 2623
Ze včerejšího testu Bad Company 2 jsme se dozvěděli, že taktovat procák do her je nesmysl ( stejně jako kupovat drahé 4 core ), takže i s ohledem na cenu tento procák pro hráče není, no a v profesionální / výrobní sféře ho taktovat nikdo nebude. Uvidíme, jak udeří AMD s Thubanem , hlavně cenově
11.3.2010 07:45:20   212.47.18.xxx 143
to ale není u této hry absolutně žádná pravda, takže neopakujte špatné závěry testu PCtuningu. http://www.zeskladu.cz/download/test.png testováno na grafické kartě Nv8800GTX se stejným nastavením kvality (stnd. Medium), rozlišení, délkou a místem scény v Multiplayeru, kde jsme byl sám na serveru. Měřeno FRAPSem.
11.3.2010 11:22:51   90.179.70.xxx 123
Nejak to nechapu. Tak snad aj profesional si treba nekdy neco zahraje, kdyz uz na to ma stroj. A proc se teda testujou 3D Marky, kdyz to vlastne neni procesor pro hrace? Nejak mi to hlava nebere. A hlavne konkretne GTA4 zatopi poradne i 4 jadru 3Ghz Core i7.
12.3.2010 12:07:12   89.101.61.xxx 10
Uz dost dlho rozmyslam o upgrade CPU ale ked vidim tie ceny novych i7 tak sa mi toci hlava. Kedze PC vyuzivam skor na hry a sem tam na photoshop tak sa mi zda, ze skor ako rychly CPU by som uvital vetsiu optimalizaciu hier. Ked vidim, ze na par rokov starych konzolach aj dnes je mozne vidiet peknu grafiku aj ked tam uz tie nove technologie dost chybaju. Keby som vsak bol bohatsi tak urcite siahnem po tychto 1000eurovych procesoroch. Aj ked si myslim, ze to je ako jazdid do 500m vzdialeneho marketu na ferrari. Schvalne som vyskusal aj super pi na 1m a s mojim C2D 8600 @4ghz som dosiahlo 17.1s. A aby som napisal nieco k teme tak podla mna ten chladic je trochu divny kedze tam nevidim ziadne medene casti. Aj ked od starych boxovych chladicov je to viditelny pokrok. Este ze sa intel nedal zosmiesnit, ze k 1000erovemu CPU da stary Boxovy chladic
12.3.2010 12:10:42   89.101.61.xxx 11
Pozrel som si znovu tie obrazky chladica a teraz som si az vsimol ze tam su tie medene trubicky Neviem ako som to mohol prehliadnut. Sorry
11.3.2010 17:45:34   82.17.178.xxx 00
na nic ine len na hry sa taketo produkty vyrabaju ..
11.3.2010 19:44:57   82.17.178.xxx 10
alebo postavit server natomto procaku ..
11.3.2010 05:24:04   78.157.161.xxx 1619
pan Obr. --maličká chybička v procentech,máme-li 100jablek,a přidáme do košíku 50%,výsledkem je 150jablek v košíku, což je zvýšení počtu jablek o 33%,čili nárust výkonu šestijádra oproti čtyřjádra je očekaváných cca30%,,,hm,naskytuje se otázka pro čtenáře,kolik jablek či jader musíme přidat pro nárust o 50%,obdobné chybičky vidím i při popisech OC,typicky:nárust výkonu o 20% jsme dosáhli zvýšením frekfence o 20%
11.3.2010 06:29:50   216.131.67.xxx 102
Ano, je to tak ... opravím to
11.3.2010 06:35:37   90.180.44.xxx 91
Na oprave se pracuje, diky za upozorneni
11.3.2010 07:22:45   195.80.172.xxx 260
Nie som síce jazykovedec, ale povedal by som že: Očakávaný nárast výkonu 6-jadra voči rovnako taktovanému 4-jadru je 50%. A naopak... očakávaný pokles výkonu 4-jadra oproti 6-jadru je 33%. Považujem za trošku nešťastné, že 100% má vo vyhodnotení práve 6-jadro. Ja by som to dal naopak. Chyba to nie je, ale text sa musí tomu prispôsobiť... treba potom hovoriť o poklese výkonu 4-jadra a nie o náraste výkonu 6-jadra.
11.3.2010 08:43:02   78.157.161.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.3.2010 09:50:35   195.80.172.xxx 150
Ja len že čo ste napísali: "máme-li 100jablek,a přidáme do košíku 50%,výsledkem je 150jablek v košíku, což je zvýšení počtu jablek o 33%,čili nárust výkonu šestijádra oproti čtyřjádra je očekaváných cca30%" nie je pravda. Za základ (100%) považujeme to, oproti čomu porovnávame.
11.3.2010 13:34:16   90.178.56.xxx 90
Přidávám se - ta teorie o 33% nárůstu je hezká,ale lichá: 50 jablek ke stovce je vždycky 50% zvýšení počtu,bez ohledu na to,že v konečném výsledku činí ta padesátka jednu třetinu.Ale jako chyták dobrý a s tou teorií by účetní a statistici určitě dokázali divy .
Jinak článek bezva - díky za něj.
11.3.2010 14:23:27   147.32.222.xxx 40
Přesně tak. Nárůst je o 50% a 33% je pouze rozdíl mezi taktovaným a netaktovaným procesorem.
11.3.2010 06:44:35   77.93.217.xxx 105
Diky za pekny clanek, mohl bych ale poprosit o test nejake sunky vhodne pro domaci router a NAS server? Spousta lidi bude souhlasit, ze hotove NAS servery jsou nejen drahe, ale hlavne neumoznuji plnou customizaci vseho. Slo by otestovat neco na styl BLKD510MO, BLKD410PT, BLKDG41MJ, EPIA-CN10000E? Moc diky.
11.3.2010 07:11:32   90.199.121.xxx 715
HHJHGFKLKGLCLK1001 asi nie, mozno otestuju JDKJLRFPLKFKJ-2122541.
11.3.2010 07:30:15   86.49.64.xxx 80
Je zvláštní, že když posílaj finální verze pro novináře, že nepošou nejlepší serie....jak je známo, tak tahle serie neni zrovna nejlepší, proto to "nižší přetaktování" i v porovnání s tvým starším. Btw, není ten tvůj Q3QP?
výsledky s dusíkem:
Q3FE > Q3QP > Q3VG > Q4EG
Q3FE (6.5-6.6GHz)
Q3QP (6.4GHz)
Q3VG (6.2GHz)
Q4EG (6.1GHz)
Q3FE > Q3QP > Q3VG > Q4EG
11.3.2010 07:42:59   212.47.18.xxx 35
Bohumil Stejskal napsal:
Ze včerejšího testu Bad Company 2 jsme se dozvěděli, že taktovat procák do her je nesmysl ( stejně jako kupovat drahé 4 core ), takže i s ohledem na cenu tento procák pro hráče není, no a v profesionální / výrobní sféře ho taktovat nikdo nebude. Uvidíme, jak udeří AMD s Thubanem , hlavně cenově
http://www.zeskladu.cz/download/test.png testováno na grafické kartě Nv8800GTX se stejným nastavením kvality (stnd. Medium), rozlišení, délkou a místem scény v Multiplayeru, kde jsme byl sám na serveru. Měřeno FRAPSem.
Mno, to ja ale pěkný nesmysl. BC2 je právě velmi náročný na výkon CPU a velmi záleží zda se jedná o 2core nebo 4core. Už jsem na to upozorňoval autora testu v komentech, ale nereagoval. Jako důkaz zde mám vlastní test >
11.3.2010 08:22:29   85.135.129.xxx 62
Bohumil Stejskal napsal:
Ze včerejšího testu Bad Company 2 jsme se dozvěděli, že taktovat procák do her je nesmysl ( stejně jako kupovat drahé 4 core ), takže i s ohledem na cenu tento procák pro hráče není, no a v profesionální / výrobní sféře ho taktovat nikdo nebude. Uvidíme, jak udeří AMD s Thubanem , hlavně cenově

ten test je zly,kedze skalovanie cpu sa testuje bez vyhladzovania aby nebol limit graficka karta
11.3.2010 22:09:09   213.220.230.xxx 20
NO testovat se tak může, ale imho je praštěné testovat v naprosto nepoužívané kombinaci, vážně chci vidět někoho, kdo si pořídí megasilný procesor ke slabé grafické kartě, v reále je téměř vždy limitem grafická karta a pořizovat lepší procesor moc smysl nemá. Tedy pro hráče ve smyslu šestijádro místo čtyřjádra)
11.3.2010 08:47:06   212.197.6.xxx 51
No ako technická novinka zujímavý kúsok.

Pre bežného uživateľa a 90 % populácie je tento procesor (aj vďaka mimoriadne zlému pomeru výkon/cena) nanič.
18.3.2010 13:12:11   89.173.66.xxx 02
Alica ty si z Petrzalky?
11.3.2010 08:52:35   95.102.177.xxx 242
No mozná AMD bude mat s thubanom výkon menší o cca 20-30% ale dám ruku do ohna ze ten procík bude do 300€ a proti core i7 za cenu cca 1000€ je to nárast výkonu peňaženky o 330%
11.3.2010 09:05:41   95.82.162.xxx 72
jungvoj napsal:
nejde mi samozřejmně o to někoho jakkoliv zdrbat či pohanit,toho jsem dalek,nicméně se domnívám,že technicky zaměřený web,by mněl být co se týče terminologie a technických vyjádření přesný a pokud možno i se držet platných i obecně zažitých norem,jinak mám články p.Obra. rád,je to autor přesně pro tento web

nap Jungvoj bohuzial sa mylite... ked mate 100 jablk a pridate 50 jablk, tak je to dokopy 150 jablk... teda ste navysil pocet jablk o 50kusov = 50%
Ak mate 150 jablk a porovnavate to so 100jablkami tak 100 jablk je 66,7% zo 150 jablk.
Takze ak je narast vykonu 6jadra oproti 4jadru 30%, tak tam niekde chyba 20% vykonu(teoreticky) => pan IfkoPifko ma pravdu, vy bohuzial nie.
11.3.2010 10:22:46   78.157.161.xxx 110
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.3.2010 10:36:52   85.216.143.xxx 80
prepravnu kapacitu sme zvysili o 50%. Ale ked sa nam 2 auta pokazia, tak kapacita klesne o 33,3333333%
11.3.2010 11:08:07   195.80.172.xxx 50
Presne tak.
11.3.2010 11:34:57   216.131.67.xxx 60
V podstatě máte všichni pravdu. Pokud řeknu, Core i7-975 je o 33 procent pomalejší než Core i7-980X v 3Dmark06, stejně mohu říct, že Core i7-980X podává o 43 procent lepší výsledek než Core i7-975 ... obojí je správně dle formulace. Jádra narostly z pohledu 975 o 50 procent, ale výkon poklesl jen o 33 ...
11.3.2010 12:02:10   195.212.29.xxx 70
vsechna % se musi k vztahovat k nejakemu zakladu, hodne casty jev u "slev" - 50% sleva, ale z cilove castky (tzn. 33% z puvodni), takze jeden je o 50%(150/100-1) rychlejsi nez druhy, druhy o 33%(1-100/150) pomalejsi nez prvni...
11.3.2010 16:56:12   87.211.107.xxx 40
Ne, v podstatě nemají všichni pravdu. Např. jungvoj je úplně mimo
11.3.2010 09:10:24   193.165.178.xxx 41
Pěkná recenze. Jenom ten komentář ke spotřebě v idle je nesmyslný.

Samotný procesor i7 980x má totiž v idle spotřebu pouhých 6W (stejně jako i7 975), zbytek spotřebuje základní deska, paměti atd. Spotřeba i7 980x v idle je tedy výborná a díky 32 nm procesu má 6 jader stejnou spotřebu v idle jako 4 jádra na 45 nm.
11.3.2010 09:13:34   145.24.204.xxx 61
Hmm, pěkné a drahé. Jakožto obyčejný smrtelník budu dále čekat na Phenom II X6 (který buďto koupím nebo doufám stlačí ceny i7).
11.3.2010 09:33:43   88.208.109.xxx 20
urban.novak napsal:
Pěkná recenze. Jenom ten komentář ke spotřebě v idle je nesmyslný.

IMHO mas i nemas pravdu. Takto udaje zavadi pri dimenzovani chlazeni, to je fakt. Nicmene cpu od platformy neoddelis, cili celkova spotreba je dulezita. Idealni by bylo provadet mereni spotreby na 12V CPU kabelech zvlast, jak se to dela i jinde.
11.3.2010 10:14:30   90.176.74.xxx 72
Hezká reklama: "Spotřeba v klidu starších Core i7 čipů byla dotažena k dokonalosti.." Dokonalá by byla 0 (pro CPU), což zřejmě není. Omlouvám se, ale jsem na podobné marketingové kecy alergický:-)Jinak díky za Váš článek, po dlouhé době se mi líbil. ---- Test v podstatě prověřil připravenost benchmarku a zde používaný testovací software na 6 jader. Možná by stálo za to vyzkoušet i nějaké jiné aplikace čistě jenom pro zjištění jestli dokážou těžit z více než 4 jader. Mě by zajímal např. Truecrypt. ---Jinak si myslím, že výrobci CPU za chvíli "narazí" se škálováním jader jako narazily s frekvencí. Již teď je nárůst pouze 50% oproti předchozím 100%(z 1 na 2, z 2 na 4). Prostě ten přínos nových jader nebude tak velký jako dosud.
11.3.2010 10:50:16   194.228.18.xxx 10
řekl bych, že to nebyl špatný kousek,ale průměrný...V recenzích se OC pohybuje od 3.9 do 4.4 GHz (pokud nepočítáme validace). Třeba bude o to lepší pod dusíkem, bůh ví . Výkon je však šílený, jak se dalo i čekat...Jen ta cena...
11.3.2010 10:51:31   194.228.18.xxx 10
však to se dalo čekat...proto je projekt AMD Fusion (případně doporučuju pročíst prezentace AMD z listopadu 2009, kde na to poukazují a navrhují jinou cestu)
11.3.2010 13:10:27   85.71.74.xxx 21
Prostuduj si teorii informací se zaměřením na entropii informací. Procesor pracující se 100% účinností (pokud připustíme, že je to možné) stejně nutně musí spotřebovávat enegrii protože snižuje entropii dat a to zdarma prostě nejde. Proto není ideální spotřeba nulová.
11.3.2010 22:12:06   213.220.230.xxx 11
V idle, když nic nedělá?
23.3.2010 07:51:11   90.176.74.xxx 00
Spotřeba dotažená k dokonalosti je pro mne nulová. Jestli ji lze dosáhnou nebo ne je věc jiná. Tento procesor je jí určitě dostatečně vzdálen, abych mohl nazvat citované vyjádření autora reklamou.
11.3.2010 13:34:26   86.61.236.xxx 21
"Nový Core i7-980X nabízí stejnou spotřebu jako Core i7-920 na základní frekvenci, při mnohonásobně vyšším aplikačním výkonu."

ani v nejvýhodnějším testu není náskok vyšší než 50% - klíííííd
11.3.2010 15:04:37   89.102.38.xxx 00
m4xp0w3r7 napsal:
Proc tam neni apon jedna hra v testech? Jeden test treba GTA4 by urcite byl lepsi nez vsechny ty benchmarky.
http://www.tomshardware.com/reviews/core-i7-980x-gulftown,2573-8.html
tady to máš >
11.3.2010 16:02:40   93.153.6.xxx 49
Shodněme se na tom, že stejně jako při příchodu dvoujader je nyní šestijádro k ničemu a jeho využitelnost poroste až časem
11.3.2010 16:59:18   87.211.107.xxx 83
Tak na tom se určitě neshodneme. Na světě je spousta softwaru, který využije i desítky nebo stovky jader. To že ho neznáš/nepoužíváš ty ještě neznamená, že neexistuje.
11.3.2010 17:31:12   93.153.6.xxx 22
jistě že o tom vím...mluvil jsem o využití mezi klasickými uživateli ne o profesionálním využití
11.3.2010 19:09:07   87.211.107.xxx 43
A klasický uživatel si kupuje CPU za 1000USD ... ne a ne a ještě jednou ne, nemáš pravdu.
11.3.2010 18:08:58   195.91.79.xxx 00
Pekna recenzia pan Obermajer!
Na uplnost tam ale chyba jeden velmi podstatny test. Nebolo by od veci porovnat vykon pri kompilacii vo Visual Studiu pre single-thread and multi-thread.
Staci pridat switch /MP do kompileru.
Visual studio dokaze kompilovat jednotlive subory paralelne. Len to treba nastavit.
11.3.2010 20:57:23   80.213.109.xxx 00
lavalys everest
11.3.2010 21:11:30   78.157.161.xxx 15
dovolím si uvést další příklad: na přístroj- váhu,položím 4 předměty o hmotnosti po 2.5kg,pak přidám 50% oněch předmětů,tedy přidám další 5kg,váha tedy ukazuje v prvním měření absolutní hodnotu 10kg a v druhém 15kg,nárust absolutní hodnoty je tedy 15 ku 10,nikolivěk 15 ku 7.5,když hodnota 7.5 se v příkladu ani nevyskytuje,relativně se ukazatel váhy posunul o 50%,to ano,ovšem výsledkem měření je zvýšení absolutní hmotností o cca 33%,uvahy některých oponentů jsou proto mylné ,ale velmi časté,aby to nebyla jen legrace,setkal jsem se i s fatálním důsledkem této chyby,a to při instalaci uzemnění transformátoru,dále cituji z článku:očekávané zvýšení výkonu o 50%........se nekoná....atd,proto má reakce,,,,,jinak pro doplnění,měření a automatizace je mým oborem,tímto zdravím všechny spolužáky z Frenštátské průmky
11.3.2010 22:00:55   213.220.230.xxx 20
Tak znovu, Nárůst je o 50%, 50% z deseti je 5. Nárůst není o 15:7,5, jak si myslíš (nevím, proč o 7,5 v příkladě nepadlo ani slovo, ale 5(navíc) ku 10 původním;-)
Ano těch 10 je o 33% méně než 15, ale 15 je o 50% více než 10, poprvé je sice 100% 15, ale po druhé je 100% těch deset.

K procesorům, 6 jader je o 50% víc než 4 jádra, jeden by čekal o 50% vyšší výkon.

PS: Chci v komentářích odstavce.
11.3.2010 22:05:42   213.220.230.xxx 40
Zkusím jednoznačnější příměr, mějme sto jablek, když jejich počet zdvojnásobým, je to nárůsto 100% nebo o 50%?
11.3.2010 23:34:13   87.211.107.xxx 21
Proboha, já jen doufám že nejsi třeba konstruktér letadel, protože pokud ano, tak už nikdy do žádnýho nevlezu.
12.3.2010 07:19:49   95.105.211.xxx 20
Pardón ale vaša logika vám pripadá OK? Vo vašom príklade sa ukazovateľ hmotnosti posunul o 50% a hmotnosť sa zvýšila len o 33%? Týmto vlastne tvrdíte, že ukazovateľ hmotnosti neukazuje hmotnosť... to je vskutku zaujímavé tvrdenie. Ešte raz: za základ (100%) považujeme VŽDY tú hodnotu, proti ktorej porovnávame... Vyjadrené vo vete: A je o XX% viac AKO B. Čiže základ je B.
12.3.2010 15:41:48   213.220.230.xxx 00
Hlavně podle jeho logiky by nemohlo nikdy nic vzrůst třeba o 200%.
11.3.2010 22:00:45   84.242.99.xxx 34
k nemu Nejakej peknej podvozek s 24 GB RAm 5970 4GB , par kvalitnich SSD na praci, par disku na zalohy, pekne vsechno na vode a prace se zas stane potesenim ...
11.3.2010 22:32:21   213.151.218.xxx 42
Ja by som privítal keby sa do palety CPU v grafoch dostalo aj nejaké AMD Athlon II X4 CPU.
Trebárs aj úsporná 45 W verzia A II X4 405e.
11.3.2010 22:46:41   213.151.218.xxx 12
Pardon, chcel som povedať "605e". Asi už driemem :-).
13.3.2010 02:39:53   77.48.12.xxx 22
Pane Obermaiere, po obsahove strance lze malokdy Vasim clanku neco vytknout, zato gramatika je porad horsi a horsi. Obzvlast v pouzivani interpunkcnich znamenek jste hodne mirne receno nebyvale stedry. Nerad to rikam, ale svym pristupem k nasi materstine vylozene srazite uroven PCTuningu nekam na uroven blogu, u ktereho Vam k secteni unikatnich ctenaru za tyden bohate staci prsty na rukou. Nezda se mi, ze by zrovna interpunkce byla tak slozita, ze by se ji clovek s Vasim intelektem nedokazal s trochou snahy spravne pouzivat. Popremyslejte o tom prosim; kvalitni zurnalistiku nedela jen znalost fakt, ale take schopnost spravne a ctive je prezentovat.
16.3.2010 07:31:26   62.209.192.xxx 01
simiksimik napsal:
...Jinak si myslím, že výrobci CPU za chvíli "narazí" se škálováním jader jako narazily s frekvencí. Již teď je nárůst pouze 50% oproti předchozím 100%(z 1 na 2, z 2 na 4). Prostě ten přínos nových jader nebude tak velký jako dosud.

nastesti se mylite a to proto ze vyssich frekvenci nebylo technologicky mozne dosahnout kdezto u multithread aplikace uz je jedno jestli se rozdeli na 4 nebo 10 vlaken a tam prave bude narust pokazde a cipum s vice jadrama toho stoji v ceste mene nez u zvysovani frekvence.
BTW: nezda se vam ten vas nazor divny kdyz se zvysi pocet jader ze 4 na 6 tak neni narust 100% jak pozadujete vy
23.3.2010 08:02:28   90.176.74.xxx 00
Jde mi o to že ani jádra nelze přidávat donekonečna (technologicky nemožné :-) Nepožadoval jsem od zvýšení jader z 4 na 6 100% nárůst. Pouze jsem ukázat na analogii toho, že jádra také nebude možné přidávat (2x tolik) tak rychle jako dosud (pokud ano, čekal bych jader 8 a zde by byl ten 100% nárůst). Třeba se mýlím
17.3.2010 12:56:48   141.202.248.xxx 20
To je hustý, WinRar skoro 4 gigabajty za vteřinu. To bylo 40 ssd v raidu?
18.3.2010 17:21:31   77.48.106.xxx 01
Chtěl sem se zeptat, jestli Core i5-670 není nahodou v recenzi omylem.., jestli to není core i5-660 když je na frekvenci 3,33 Ghz...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

101 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 39.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.