Hlavní stránka Hardware PC sestavy Doporučené herní PC sestavy vyšší třídy: podzim 2017
Doporučené herní PC sestavy vyšší třídy: podzim 2017
autor: Petr Kupský , publikováno 27.11.2017
Doporučené herní PC sestavy vyšší třídy: podzim 2017

Vánoce se kvapem blíží a je tedy nejvyšší čas na objednání nových počítačových sestav, anebo jen některých komponent pro doplnění či upgrade sestav stávajících, které budou jistě vítaným dárkem pod stromečkem. Tímto dílem pravidelného přehledu vám pomůžeme s výběrem komponent vhodných pro stavbu herních počítačových sestav vyšší třídy.


Závěr

V rámci obou samostatných dílů podzimního přehledu jsme se při výběru komponent ve stanovených kategoriích snažili nabídnout maximální herní výkon a optimální užitné vlastnosti. U každé kategorie sestav byly navrženy dvě varianty na konkrétní procesorové základně (levnější a dražší). Levnější varianta byla vždy navržena s ohledem na poskytnutí maximálního herního výkonu při dodržení stanoveného cenového limitu. Spořilo se zejména na výbavě sestavy a často se spoléhalo na postupné doplnění sestavy o komponenty, které nebyly k provozu nezbytně nutné (například zvýšení kapacity RAM, instalace pevného disku). U dražší sestavy se v některých případech herní výkon nezvedl, ale byla doplněna výbava, kterou považujeme v současné době za optimální.

Komponenty obou variant sestav je možné ve většině případů navzájem zaměňovat. Grafická karta použitá u dražší sestavy nemusí být vždy výkonnější, než ta u sestavy levnější. Některé komponenty, které byly použity u dražší sestavy (větší kapacita RAM, SSD disk) mohou být doplněny později v rámci upgradu základu, postaveného na levnější variantě sestavy.

Čím se řídit při výběru komponent

Na závěr si tradičně připomeneme několik obligátních rad, kterými je dobré se při pořizování počítačové sestavy obecně řídit.

Pokud si vybíráte komponenty do své nové počítačové sestavy a nemusíte se za každou cenu vejít do ohraničeného rozpočtu, snažte se vyhnout případům, kdy je použita silná a drahá grafická karta na úkor kvality a funkce ostatních komponent. Nejčastěji se jedná o malý objem operační paměti (méně než 8 GB), malou kapacitu pevného disku (pod 1 TB), napájecí zdroj pochybné kvality a nekvalitní skříň. Taková herní sestava možná bude fungovat a v daném cenovém limitu bude snad i podávat nejvyšší herní výkon. Jenže to může být na úkor životnosti, kdy například závada na nekvalitním zdroji může díky nepřítomnosti ochranných obvodů zničit mnohem dražší komponenty sestavy, případně způsobit mnohem bolestivější ztrátu dat. Také to může být na úkor užitné hodnoty sestavy, kdy malý objem operační paměti, nebo malá kapacitu pevného disku, brzy dojde a další investice budou nevyhnutelné.

Co se týče výběru grafické karty, není dobrý ani opačný případ, kdy je u herního počítače použit velmi výkonný procesor v kombinaci s poměrně slabou grafickou kartou. Nenechte se zmást frázemi obchodníků v reklamních materiálech, které nezřídka vychvalují skvělý herní výkon u relativně velmi slabých grafických karet. Po boku takové grafické karty bude výkonný procesor zahálet a prostředky do něj vložené přijdou vniveč. Jedinou výjimkou může být zakoupení slabé grafické karty z důvodu plánovaného brzkého upgradu.

Při výběru sestavy je také nutné zohlednit její další možné využití a tomu přizpůsobit svou volbu. Některé aplikace využívají výpočetní výkon všech dostupných výpočetních vláken procesoru, takže se vyplatí investovat do vícejádrového procesoru. Jiné aplikace mohou využít akceleraci pomocí GPU, přičemž grafické karty s různými jádry v nich podávají rozdílný výkon, takže volba té výkonnější bude rozhodně lepší. Podobně musíme zohlednit výběr a velikost SSD a HDD. Není nic horšího, než postupné doplňování disků s malou kapacitou, která zabírají prostor ve skříni a zvyšují spotřebu a hluk sestavy.

Před objednáním sestavy si rozhodně prověřte ceny vybraných komponent ve více obchodech. Dá se tím obvykle pár stovek ušetřit. Zaměřte se také na zvýhodněné nabídky. Při volbě prodejce se zajímejte o zkušenosti ostatních kupujících, zejména s přístupem k zákazníkovi v případě reklamace. Pro někoho může být zajímavá nabídka prodejce na sestavení a oživení počítače z objednaných komponent zdarma, nebo za symbolický poplatek.

Pokud si pořizujete počítač poprvé, budete muset navrženou sestavu doplnit o operační systém a periferie. Jako operační systém jsou aktuálně nejvýhodnější 64-bitové Windows 10 s důležitou podporou DirectX 12 a také s novou správou paměťového systému WDDM 2.0, která je velmi užitečná pro vlastníky grafických karet s menším objemem video paměti (typicky 4 GB a níže).

Periferie (monitor, klávesnice, myš, reproduktory) jsou většinou otázkou vkusu, takže doporučuji vybrat si z nabídky prodejců několik výrobků a pročíst si jejich recenze na renomovaných webech. Pokud si koupíte některou z doporučených periferií, zásadní chybu neuděláte. Při výběru jsem vycházel předpokladu, že pokud zákazník kupuje levnou počítačovou sestavu, bude se zajímat spíše o levné periferie. Proto byl jejich výběr (spíše již jen výběr monitorů) vždy podřízen cenové kategorii počítačové sestavy. Samozřejmě nic nebrání použití dražších periferií u levnějších sestav a naopak.

Doporučené herní PC sestavy vyšší třídy: podzim 2017

Zimní přehled počítačových sestav by měl být vydán až v příštím roce, někde na přelomu ledna a února. Během ledna by se měl stabilizovat trh, obvykle ovlivněný vánoční poptávkou. Je otázkou, zda se konečně dočkáme nereferenčních modelů grafických karet AMD Vega. Jinak dosud nejsou na přelom roku oznámeny žádné významné novinky, nicméně nemůžeme vyloučit ani nějaké překvapení.



Tagy: sestavy  cenový přehled  intel  amd  nvidia  komponenty  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
27.11.2017 10:01:14   178.20.137.xxx 30
Pokud se vám nezobrazují některé obrázky, tak to není chybou na vašem přijímači. Opravíme to snad brzy.
27.11.2017 10:33:37   178.20.137.xxx 50
Už je to v pořádku
27.11.2017 11:15:49   188.95.122.xxx 114
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
27.11.2017 12:02:47   178.20.137.xxx 60
Samotný PCIe riser/expander by ale nestačil. Ještě bychom v takovém případě potřebovali skříň, která má extra pozice pro upevnění grafické karty mimo základní desku. Obvykle se jedná o docela drahé modely skříní.
27.11.2017 12:01:10   89.24.126.xxx 78
Ahoj,

chcel by som sa spýtať, prečo všade dávate ako systémový disk len 250GB SSD a nie rovno aspoň 500GB (ešte pri nižších triedach, OK, ale vyššie zostavy a najmä pri hrách, ktoré dnes zaberajú neskutočne veľa miesta).
Osobne som mal v PC 250GB a veľmi rýchlo som ho vymenil za 512GB, ktoré je už celkom v pohode a ten cenový rozdiel (napr. pri tom Samsungu) nie je veľmi veľký.

ďakujem
27.11.2017 15:03:58   178.20.137.xxx 81
Tu kapacitu okolo 250 GB považuji za výchozí použitelnou kapacitu. Vejdou se do ní pohodlně OS a aplikace, případně i dvě-tři moderní hry. Jinak máme na objemná data HDD.

Větší kapacita SSD by jistě přišla postupem času vhod, ale těch 2-3 tisíce bych musel nyní ušetřit na některé jiné komponentě a jít tedy do kompomisu s možným dopadem na výkon. Rozšíření kapacity SSD v rámci pozdějšího upgrade sestavy je přitom velmi snadnou záležitostí. Pro systém a aplikace zůstane původní 250GB SSD PCIe disk a pro hry se v budoucnu pořídí další SSD klidně s horšími parametry do SATA rozhraní. Rozhodující je, že potřebný herní výkon sestavy jako celku máme už po jejím pořízení od počátku.
27.11.2017 15:36:01   89.24.126.xxx 30
ďakujem za odpoveď
27.11.2017 12:14:24   95.82.135.xxx 72
Pěkný článek, to muselo dát práce...

Škoda, že euro i dolar padají dolů, ale nějakým záhadným způsobem české ceny stagnují, nebo dokonce rostou nahoru. Snad to prodejce v novém roce přestane bavit.

Mimochodem, nikdy v historii jsem nezažil, že by grafická karta střední třídy držela stejnou cenu 15+ měsíců - GTX 1060 6GB... wow
27.11.2017 12:18:15   194.228.220.xxx 105
No vidiš, já mám už 4 roky SSD jen 64GB a naprosto mi to na systém stačí...
27.11.2017 13:33:17   95.102.113.xxx 53
a co pocitace ktore maju/mozu mat len 1 disk? Napr. notebooky - z 240GB mam zabrate 160.. 64ka je naozaj malo, 120 je pre moju mamu co v pc prakticky nic nema a 240ka je tak na bezne pouzivanie, ked nemas filmy...
27.11.2017 13:37:29   151.80.238.xxx 24
120 je dle mého na systém ok, nekradu software (nebo mi ukaž nějaký balík software, který má instalačku +30GB).
27.11.2017 13:42:16   95.102.113.xxx 30
kedze zakaznikom instalujem rozny sw, tak len isa mam 40GB..
27.11.2017 13:43:03   95.102.113.xxx 30
cely adresar dokumenty 63GB (tam su aj tie isa)
27.11.2017 13:46:27   151.80.238.xxx 13
Chápu, že administruješ, argument o jediném disku platí a platí i argument o výhodnosti vzhledem k rychlostem (vyšší kapacity zpravidla teprve využívají možností) a rozhodně platí argument o videu. Ale běžný člověk stěží využije 120Gb na systém.
27.11.2017 13:51:00   95.102.113.xxx 11
"bezny clovek" = moja mama ktoru v prispevku spominam...
27.11.2017 13:57:07   151.80.238.xxx 02
To mi zase přišlo jako zkreslení, protože se 120GB vyžiješ i při tvorbě obsahu, když vezmeš celkově v potaz omezení a možnosti mobilních zařízení.
27.11.2017 14:06:30   95.102.113.xxx 21
neuveris, ale minule som jednemu panovi nemohol dat 240 SSD a 480 uz bolo drahe, lebo tam mal janeviem 160GB fotiek... (geodet)
27.11.2017 14:11:13   151.80.238.xxx 11
Nebudu rozporovat individuální nároky a je jasné, že 240+ vzhledem k tomu jak je s našimi životy spjaté video dává smysl.
27.11.2017 16:16:03   213.211.33.xxx 08
no já mám v práci 120GB SSD a pořád mám 36GB volnýho a to tam jsou všechny programy, systémy, fotky i vektorové výkresy, pédéfka a celá má práce za cca 5let. Mě napadá jedině, že si děti neumí vymazat TEMP a nebo si stahují porno do documents and setgins.
27.11.2017 16:28:48   192.36.27.xxx 11
Velké cizelované sestavy modelů mají jednotky GB, s těmi se ale bude na notebooku dělat dost blbě. 80GB mám se subjektivně malou rezervou (10-20GB) pro Fedoru, pod 120 už bych dnes určitě nešel, ale vyhýbám se (zatím) videu - nedejbože UHD, to se pak nelze divit, že je 0.5TB málo.
27.11.2017 17:02:21   188.167.253.xxx 21
chlapi zabudate na jednu zasadnu vec.. na ssd treba mat aspon 30% volneho miesta koli wearlevelingu..
27.11.2017 19:49:01   185.100.86.xxx 00
To považuju za žhavé pouze v případě archivace a záloh, pracovní a systémový prostor snese dost, ale máš logicky tím větší pravdu, čím větší objemy dat zpracováváme.
27.11.2017 19:53:19   81.30.247.xxx 10
120gb / 0,3 = 36gb vrat se do školy jestli tě tam nenaučili procenta.
27.11.2017 20:41:04   163.172.162.xxx 11
Nějak mi to nevychází
27.11.2017 14:14:13   73.72.87.xxx 37
myslim ze clanek je o hernich pc ,takze na nem chci mit i ty hry a ja je napr. chci na tom ssd ,nevim co hrajete ,ale nove hry zabiraji hodne mista ,na sachy a puzzle si nikdo takovy pocitac stavet nebude
27.11.2017 15:45:46   85.70.161.xxx 61
Je těch 6 jader ve hrách znát a hry běží lépe, nebo zvýšili počet jader jen kvůli AMD? Dlouho jsem to nesledoval... na začátku roku jsem kupoval i5 7500 a třeba u BF1 mi jede na 100%.
Díky.
27.11.2017 17:52:04   217.197.145.xxx 40
Záleží na tom, zda herní titul dokáže vytížit všechna procesorová vlákna a také na tom, zda použijeme adekvátně výkonnou grafickou kartu, která ten procesorový výkon dokáže využít. Pokud bude v obou případech odpověď kladná, lze předpokládat, že výkon těch 6ti jader bude oproti čtyřem docela znát.

Osobně považuji volbu vyššího počtu jader procesoru výhodnější z pohledu do budoucna. Je třeba si uvědomit, že zatímco výkon grafických karet s každou generací stoupá o desítky procent, ale výkon procesorů vztažený k jednomu jádru stoupá jen nepatrně. Frekvence jsou už prakticky na limitu, takže nezbývá, než výkon honit počtem jader. Aby bylo možné budoucí grafiky vůbec vytížit, určitě budeme muset použít vícejádrové procesory a pro jejich použití budou muset být vyvíjeny také herní tituly. Procesory s více jádry se stávají široce dostupné, takže bude nutné využít jejich potenciál.
27.11.2017 20:49:17   85.70.161.xxx 30
Děkuji za odpověď.
Ano, pokud bude taková hra, jak popisujete, bude to znát. Jde mi ale o to, zda dnes taková hra vůbec existuje?

Otázka také je, kdy ta budoucnost přijde. Paradoxně, když jsem si vybíral komponenty do nového PC před 6 lety, na doporučeni kamaráda jsem si vybral AMD 1100T se 6 jádry. Argumentoval to tím, že ta budoucnost tu za chvíli musí být a tehdy byl procesor za pěknou cenu, tak jsem si říkal, proč do toho nejít. No a teď je 6 let pryč a hry se v tomto ohledu nikam neposunuly, nebo ano? Na začátku roku jsem takový pocit neměl a tak jsem šel do i5 7500. Je to hodně i o enginu... u asi nejnáročnější hry v dnešní době (neberu v potaz hry se špatnou optimalizací) Ghost Recon Wildlands mi jede procesor na 50%. Celkem velký rozdíl. Grafiku mám 1070 a hraji v QHD.
28.11.2017 06:53:30   85.159.110.xxx 21
co viem, tak zatial full vyuzitie minimalne 6 jadier je v DOOM,Wolfenstein 2 (8jadier), Warhammer total war 1 a 2
28.11.2017 07:16:56   178.20.137.xxx 20
Rozdíl bude znát i ve více titulech. Nejlepší je podívat se na nějaké novější recenze čistě šestijádra i5-8400, jak si vede proti o něco výše taktovanému čtyřjádru předchozí generace i5-8600K, nebo čtyřjádru současné generace i3-8350K.

Pokud bude uvedeným procesorům sekundovat grafické karta GTX 1080(Ti), tak není problém narazit na limit čtyřjádra. Jsou redakce, které procesory správně testují ve scénách náročných na procesorový výkon, kde není výsledek ovlivněn možnostmi grafické karty. V takovém případě jsou výhody šestijádra docela zřetelné.
28.11.2017 08:32:20   77.242.95.xxx 11
http://www.pcgameshardware.de/Star-Wars-Battlefront-2-2017-Spiel-60678/Specials/Star-Wars-Battlefront-2-Benchmarks-1243688/
Uplne dole test hry s 4 s 6 a 8 jadry
28.11.2017 09:51:56   194.228.11.xxx 33
Jojo v 1280*720, přesně v takovém rozlišení se ta hra nejvíc hraje

To co tu hoši píšete je blbost, vícejádrové procáky jsou (pouze) v některých hrách o trochu silnější, ale určitě tam nejsou takové rozdíly viz ten graf. Jakmile máš 4jádro (s pěknými takty) nebo ještě líp 4+4, tak jsi za vodou. 8jádro ti je k ničemu momentálně, neexistuje hra, která by využila tolik jader. Wolf2? Na tom byl ten nad tebou kde proboha ...
28.11.2017 10:10:24   85.159.110.xxx 13
vitaj, mi prides ako popierac zakrivenosti zeme. ale to nevadi, drz sa 4c/4t
28.11.2017 12:17:02   85.70.161.xxx 10
Děkuji za oba komentáře.

Taky moc nechápu jejich volbu rozlišení. Vždyť je rok 2017. Co je ale důležitější, tak čím je vyšší rozlišení, tím by měla být hra více náročná na grafiku a méně náročná na procesor.
Představu tedy už mám, ale je otázka, jak moc je přesná.
28.11.2017 12:46:05   178.20.137.xxx 11
Je třeba si správně přebrat výsledky testů ve všech rozlišeních. Samozřejmě, že v tom nejnižším rozlišení 720p nikdo asi nebude hrát, jenže zde se tím vlastně elminuje vliv výkonu grafické karty, který by výsledky limitoval. Tím se jasně ukáže, zda herní titul dokáže vytížit i více výpočetních vláken procesoru.

Vlastně to simuluje situaci, kdy později u stejného herního titulu použijeme vyšší rozlišení s mnohem výkonnější grafickou kartou nové generace, která nebude ve vyšším rozlišení limitována vlastním výkonem. Zde bude čtyřjádro již zaostávat ve stejném poměru, v jakém zaostává v 720p.
28.11.2017 14:30:37   85.70.161.xxx 20
Ano, jak už jsem psal. Pro představu je to dobré a člověk vidí, že třeba pro frostbite by se hodilo už více jader - teoreticky.

Pokud jsem to správně z druhého odstavce vyčetl, tak by to pouze simulovalo ideální situaci, kde by procesor mohl hru omezovat, ale nevíme kdy. Třeba až u 120 FPS, což by na tom v praxi nezáleželo. Jelikož mám 60HZ monitor, tak by se ten limit, kdy je to znát, ještě snížil.

Na druhou stranu jsem se na začátku ptal čistě teoreticky, na což jste mi už odpověděli, takže děkuji.
Když už jsem se ale více rozepsal, tak mě zajímala/zajímá, jak by to vypadalo i v praktickém příkladu. Když bych třeba měl QHD rozlišení, nějakou nadstandardní grafiku a procesor se 4 vs 6 jádry. Navíc omezení 60 FPS, nebo s "herními" monitory se 120 FPS.
Takový test by se mi hodil.
28.11.2017 15:27:19   217.197.145.xxx 00
Těch testů procesorů na webu najdeš dost, stačí jen použít Google a zadat požadovaný model procesoru a přidat slůvko review. V každém případě je potřeba nejprve zjistit, za jakých podmínek se testovalo a podle toho si interpretovat výsledky.

Je třeba mít stále na mysli, že zásadní rozdíly ve výsledcích je možné ovlivnit nevhodným výběrem grafické karty a nevhodným rozlišením, kdy výsledky budou ovlivněny spíše grafickou kartou, než procesorem. To jsou zejména případy, kdy výsledky jsou u různých modelů procesorů podivně totožné.
28.11.2017 07:35:28   188.95.122.xxx 45
sestavy zajímavé, ale osobně si myslím že M.2 disk je pro herní a domácí stroj naprostá a drahá zbytečnost. Žádná hra doposud nepřekročila rychlost čtení na 170 MB/s a drtivá většina jede na 60-70MB/s, novější 140-170 MB/s. Je to dáno tím že jsou hlvně optimalizované na klasické plotny a malé SSD do herních konzolí které jsou kolikrát pomalejší jak plotny. I na ten domácí streaming bohatě stačí 500 MB/s. Takže ušetřit litr na klasickém 2,5" SSD a fláknout ho třeba do hry nebo myši (když jde o herní stroj). Nesmí se zapomenout, že ývoj M.2/NVMe disků byl hlavně pro servery v PCIe raidu a do pracovních stanic jako klasický M.2 slot. Jenže zájem o takové disky byl v datovém prostředí tak veliký... že se cpou do mainstreamu aby někdo ten vývoj zaplatil i když přínos je aktuálně 0+0.
M.2 je v mainstreamu tak pro fandy IT co to mají jako libůstku (něco jako gtx titan), pařan si koupí větší 2,5" SSD + plotnu na zrcadlo aby v případě pádu nemusel projít kolečkem TB stahování a instalací. Ono hrát hru s otevřeným světem s čtením textur na 60 nebo 150 MB/s je sakra rozdíl.

Jinak pro ty co chtějí mít rychlé načítání levelů a textur a nechtějí investovat do většího SSD.
Kupte si misto kasického HDD hybridní SSHD. Hry máte na plotně v "bezpečí" a nepřipravíte se u her o žádné ošizení o proti SSD. přitom SSHD je o proti HDD o stejné velikosti vyšší jen o pár korun. Aktuálně lze koupit 4TB SSHD za 3000 stejně jako klasický 4TB HDD.
28.11.2017 08:32:38   78.45.214.xxx 10
M.2 SSD má smysl pro každého kdo potřebuje více jak 600 MB/sec a zároveň má na to volné PCIe linky vyvedené přímo z CPU. Oba předpoklady hovoří proti pařanům
28.11.2017 09:29:44   178.20.137.xxx 20
SSD je důležité hlavně kvůli operačnímu systému, ale mohli bychom dlouze diskutovat o tom, za jakých okolností v praxi poznáme výkonnostní rozdíl mezi PCIe a SATA verzí disku.

PCIe verzi SSD volím z toho důvodu, že o jeho výkonu nemusím pochybovat za žádných okolností, a hlavně proto, že rozdíl mezi výborným Patriot HELLFIRE a osvědčeným Samsung SSD 850 EVO je pouhých 461 Kč. Systémové SSD je jednou ze základních součástí sestavy, která se hůře upgraduje, neboť vyžaduje kompletní reinstalaci, což není uplně triviální záležitost. Navíc v budoucnu budu třeba používat už třetí generaci grafických karet, zatímco systémové SSD budu mít stále to původní. Tu úsporu pár stovek na tomto místě nepovažuji za výhodnou.

Ještě k tomu SSHD. Nezastávám názor, že by v případě instalace hry poskytl SSHD disk stejný výkon nako SSD. Jsem přesvědčen, že poskytne prakticky stejný výkon jako HDD. SSHD má jen větší cache, do které se mají ukládat často načítaná data. Jenže u her prakticky načítáme stále jiná data (nové lokace, levely, apod.). A ty v cache zřejmě nebudou, takže je budeme tahat klasicky s ploten.
28.11.2017 09:32:37   178.20.137.xxx 10
Tedy ne "s ploten", ale "z ploten".
28.11.2017 10:09:34   200.117.239.xxx 00
O tom právě mluvím, pařan rozdíl M.2 vs SATA nepozná.

S upgrade máte problémy právě kvůli M.2, se SATA se upgrade dělá prostým zkopírováním dat.

Tím rozhodně nejsem proti M.2, jen že pro pařany to není must-have feature.
28.11.2017 10:56:17   194.213.41.xxx 30
výměna disku potřebuje kompletní reinstalaci Win? jako vážně ?
28.11.2017 11:12:27   178.20.137.xxx 00
Ale jistě, dá se to řešit i pomocí klonování disku. Napsal jsem to fakt blbě.
28.11.2017 13:45:27   188.165.252.xxx 00
Pokud není nový M.2 SSD kompatibilní s ovladačem pro starý M.2 SSD, pak pro 99,9 % uživatelů je jediný únik z této pasti reinstalace. U SATA toto odpadá.
28.11.2017 15:39:00   217.197.145.xxx 00
Tím mým nevhodným příkladem s reinstalací systémového disku jsme se ale dostali do úplně jiné roviny. Původně jsem chtěl vyjádřit spíše to, že systémový SSD disk se pořizuje s výhledem na delší dobu a v sestavě přetrvá klidně i několik upgradů grafických karet. Tudíž preferuji prvotní pořízení disku mimo jiné s lepším poměrem výkonu a ceny, což ty doporučené PCIe verze splňují. Upgrade grafiky, RAM, nebo třeba doplnění kapacitních HDD, je poměrně snadné a stejně jej obvykle časem děláme.
28.11.2017 17:51:02   83.208.208.xxx 01
No může tak být i nemusí. Dnes koupím 250 GB M.2 například za 4000 Kč a za dva roky až budu obměňovat GPU, bude už těch 250 GB jaksi málo a budu koukat po větší kapacitě. A aby to nebylo málo tak ta 250 bude stát o 2000 Kč méně a ještě to bude QLC, protože MLC začínají z trhu mizet. A nevím jestli je lepší mít za dva roky 512 GB MLC nebo kupovat 512 GB QLC protože MLC nebude k sehnání. To vyhlížení do budoucna je u IT totiž totální blbost. Příklady

HRY
1. RAM: ještě predloni se horlivě doporučovaly 2400MHz DDR3 místo 1333MHz. prý lepší do budoucna. Za dva roky přišlo DDR4 a žádný intel neuměl více jak 1600 MHz (i7). Kdo obměňoval PC, udělal to i s RAM. Příplatek pomalu 600 Kč se tedy "do budoucna" nevyplatil.
2. SSD: Předloni se doporučovalo SSD s kapacitou 120 GB, protože se myslelo na budoucnost. Dnes je 120 GB minimum i pro systém (win, ovladače, základní app). Ono totiž i ten ovladač na tu blbou zvukovku má pomalu 1 GB, grafika jakbysme natož pár VIP her (Zaklínač 3 se všemi datadisky cca 58 GB). Jako minimum se dnes doporučuje >250GB ať je dost prostoru i na dluhodobou výdrž disku.
3. GPU: loňský šampión GTX 970... kdepak ty loňské sněhy dnes jsou? Za stejné peníze.

Profesionální nasazení
1. RAM: 32 GB ram uměla už Z77, než přišel program co tu uměl využít, jsou procesory do Z77 out.
2. HDD: Raptor vs Raid SSD vs PCIe NVme, nemusím se rozepisovat více ne?
3. Socket 2011v3 s údajnou podporou nových procáků až do 2019. velký tahák v profi prostředí "do budoucna". Letos to z webu intelu zmizelo a firmám bylo sděleno že bohužel nelze pro tento socket využívat nové architektury s více jádry a s upravou vícejadrových xeonů pro 2011v3 se nepočítá. Takže kdo před dvěma roky pořídil X99 se slintáním budoucího upgradu 12 nebo 16 jádra... ostrouhal. I dnes překonaný 10 jádro je maximum.

A kdo ví co ještě mistní diskutéři vytáhnou jako další příklady. Ne, počítač se nedá dnes skládat s výhledem do budoucna. Cokoliv bude za dva roky překonáno a příplatek do budoucna je vyhození peněz, pokud tedy nejde o GPU. Na starých R9 nebo GTX 780 se dá furt slušně pařit (na stále aktuálním paskvilu Full HD) i když nejsou zrovna moc úsporné. Hlavně umí jim už sekundovat i ten G Kaby Lake. A to se bavíme o kartách starých 5 let. 5 let starý procák, ram, desku... to nechce nikdo i když se jedná o to nejlepší/nejdražší v té době.
28.11.2017 19:34:40   217.197.145.xxx 10
Souhlasím, že ne všechny komponenty mohou mít dlouhodobou morální perspektivu pro budoucí využití. Špatné to bude zejména u grafik a některých procesorů.

Ale zrovna diskutované SSD bych za perspektivní určitě považoval. Pokud by nestačila jeho kapacita, nemusí se nutně vyměňovat za jiné, ale může se doplnit dalším kusem. U výkonu bych vážně pochyboval, že by pochyběl.
Jen proto, že v budoucnu bude díky vícelevelovým čipům, kapacitně srovnatelné SSD levnější, si přeci nyní nebudu kupovat SSD s horšími parametry. Navíc každý level u buněk má negativní dopad na celkovou životnost disku, takže MLC může při srovnatelném způsobu používání ten nový ještě klidně přežít.

Jde jen o to, za současné situace zvážit, kolik si za výkonnější komponentu musíme připlatit. Pokud je příplatek vzhledem k celkové ceně sestavy vysoký, je možné přistoupit ke kompromisu. Pokud ne, tak si raději pořídím výkonovou rezervu s rizikem, že bude překonána dříve, než skončí životnost komponenty.
28.11.2017 16:58:50   83.208.208.xxx 00
Ne, nejde o data která se zapisují, ale o program (skript) který je zapisuje. Tady malý testík: https://techreport.com/review/25425/seagate-desktop-sshd-2tb-hybrid-drive-reviewed/4
28.11.2017 17:46:24   217.197.145.xxx 00
Problém SSHD je v tom, že nejde zcela objektivně testovat. A samozřejmě o ta data jde především, protože ta potřebujeme mít rychle k dispozici.

Pokud tedy budu testovat tím způsobem, že třikrát po sobě spustím stejnou hru, navíc vzhledem k velikosti cache SSHD docela datově nenáročnou, tak je docela logické, že při třetím pokusu už mohu něco z té cache vytěžit.

Jenže takhle to v praxi nefunguje. Hru spustíme jen jednou a dále načítáme stále nová data ze hry a ty ztěží budeme mít v cache SSHD k dispozici. To by je tam musela umět uložit sama hra, což neumí. Takže přínos SSHD v tomto režimu prostě nejde prakticky změřit, protože bychom museli srovnávat výsledky naměřené v delším úseku hraní hry a ta by se musela pokaždé zcela přesně odehrávat na HDD, SSD a pak na SSHD. Testovat to opakovaným spouštěním stejné scény je zavádějící, protože to s realitou nemá nic společného.
29.11.2017 06:19:26   94.113.161.xxx 00
Dobrý den,
v jednotlivých tabulkách u rozpisu komponent chybí ceny. Dalo by se je tam doplnit. Takhle je to dost problematické si komponenty nějak zařadit.
29.11.2017 07:34:35   178.20.137.xxx 20
Jestli jsem to dobře pochopil, tak bych měl doplnit ceny do dílčích tabulek s vybranými parametry v části věnované popisu komponent?

Upřímně, ač se to nezdá, znamenalo by uvedení aktuální ceny do tolika tabulek docela dost práce navíc. Těsně před vydáním aktualizuji všechny ceny komponent v hlavních tabulkách sestav. Zde mám vše na jednom místě, ale i tak to zabere spoustu času.

Mohl bych ale v budoucnu do každé z tabulky doplnit tlačítko, které otevře nové okno dané komponenty na Heuréce, kde se hned zjistí aktuální cena. Stejné tlačítko, které používám v hlavních tabulkách.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

43 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 17.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.