Hlavní stránka Hardware PC sestavy Výběr komponent a test herních počítačů za 12, 20 a 30 tisíc
Výběr komponent a test herních počítačů za 12, 20 a 30 tisíc
autor: Tomáš Šulc , publikováno 20.1.2014
Výběr komponent a test herních počítačů za 12, 20 a 30 tisíc

Rádi byste si koupili nový počítač pro hraní her, hotovou sestavu nechcete, ale úplně sami si na výběr komponent netroufáte? Sestavili a okomentovali jsme trojici herních počítačů za 12, 20 a 30 tisíc korun včetně daně a OS. U sestav jsme změřili výkon ve čtrnácti hrách, takže si můžete udělat dobrou představu o tom, jak se na nich hraje.


Výběr komponent a test herních počítačů za 12, 20 a 30 tisíc
dobrou alternativou nVidie GeForce GTX 650 Ti je AMD Radeon R7 260X

Cílem tohoto článku bylo navrhnout tři herní sestavy v cenové hladině do dvanácti, dvaceti a třiceti tisíc korun včetně daně a OEM licence na operační systém. Pokud jste skutečně výrazně limitováni penězi, doporučuji si na sestavu připravit alespoň zmíněných dvanáct tisíc. Po odečtení ceny licence na Windows 8 vám totiž zbude přibližně deset tisíc. Zkoušet sestavit herní počítač za méně než tuto sumu už hraničí s šílenstvím.

I s dvanáctitisícovým rozpočtem budete muset vesměs vybírat z lowendových komponent. Za vše hovoří vzorová sestava složená dvoujádrového procesoru řady Intel Pentium, 4 GB operační paměti, 1TB pevného disku, grafické karty nVidia GeForce GTX 650 Ti a levné základní desky, skříně i zdroje. Příjemným překvapením je, že i na takovéto sestavě můžete plynule rozběhat i nejnovější hry. Samozřejmě to nebude při nejvyšším nastavení detailů, především u náročnějších titulů jako Crysis 3, Assassin's Creed IV nebo Metro: Last Light počítejte s nutností celkem dramatického snížení detailů. U méně náročných her jako Grid 2 nebo Bioshock: Infinite bude pro plynulé hraní stačit jen mírné snížení.

Výběr komponent a test herních počítačů za 12, 20 a 30 tisíc
do sestavy za dvacet tisíc by se měl vejít čtyřjádrový procesor Intel Core i5

Za dvacet tisíc s daní v současnosti seskládáte typickou sestavu střední třídy. Můj vzorový počítač byl osazen základním čtyřjádrovým procesorem Intel rodiny Core i5, 8 GB operační paměti, grafickou kartou AMD Radeon R9 270X, 1TB pevným diskem a lepší deskou, zdrojem i skříní než lowendová sestava. Protože šla většina navýšeného rozpočtu do lepšího procesoru a grafické karty, je nárůst výkonu ve hrách obrovský. Méně a středně náročné hry jako Bioshock: Infinite, Splinter Cell: Blacklist, Hitman: Absolution nebo Max Payne 3 si ve Full HD rozlišení zahrajete bez větších problémů na nejvyšší nastavení detailů včetně zapnutého vyhlazování. Snižovat detaily bude nutné jen u těch nejnáročnějších her v čele s Crysis 3 a Assassin's Creed IV.

Výběr komponent a test herních počítačů za 12, 20 a 30 tisíc
kupovat do počítače za třicet tisíc výkonnější karty než nVidia GeForce GTX 770 nebo AMD Radeon R9 280X nemá pro většinu uživatelů smysl

U sestavy za třicet tisíc jsem další peníze rozdělil mezi o něco výkonnější grafickou kartu, procesor s odemčeným násobičem a možností přetaktování a ostatní komponenty. Na mysli mám kromě lepší základní desky a 2TB pevného disku především flashový pevný disk s kapacitou 240 GB. Na výkon sestavy ve hrách sice nemá přímý vliv, skutečně výrazně však zlepší uživatelský komfort při práci s počítačem. Všechny aplikace nainstalované SSD startují a reagují daleko svižněji. Platí to i o hrách, kterých se na 240GB disk také několik vejde. Koupě SSD je dle mého názoru u sestavy za třicet tisíc rozhodně lepší volbou než volba grafiky za jedenáct místo osmi tisíc.

Nárůst výkonu ve hrách nebyl u mnou navržené sestavy tak dramatický jako rozdíl mezi sestavami za dvanáct a dvacet tisíc. Přesto je znát a de facto všechny nové hry si na ukázkové sestavě zahrajete plynule i při nejvyšším nastavení detailů. Snižovat detaily či vyhlazování budete muset jen v případě, že vám k plynulému hraní nestačí průměrných 35–40 fps (Crysis 3, Assassin's Creed IV), ale vyžadujete stabilních 50–60 fps.

Poděkování

Za zapůjčení části testovaného hardwaru děkujeme internetovému obchodu Alza.

Výběr komponent a test herních počítačů za 12, 20 a 30 tisíc



Tagy: pc  sestava  herni  test  recenze  pomer cena vykon  12 tisic  20 tisic  30 tisic  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
20.1.2014 06:53:27   194.48.241.xxx 309
V poslední kapitole je obrázek, kde je zmíněna 650ti jako dobrá alternativa k R7-260X? To je vtip, vždy z recenze od stejného autora vyplívá, že R7-260X je o 25% výkonnější než 650ti a cena je vyšší jen zhruba o 10%

https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/28525-gigabyte-radeon-r7-260x-hd-7790-na-steroidech?start=11
20.1.2014 07:44:45   194.160.30.xxx 2429
To si robite srandu toto sa ide tvarit ako seriozny clanok co chce dakoho ucit vyberat komponenty pritom sam autor by si to mohol nastudovat Uz len vtip neponuknut AMD alternativu lebo intel je lepsi ale ako videt z testov aj na tejto stranke az na par chutoviek(WOT,planetside 2) absolutne nezaostavaju a limit je grafika..
20.1.2014 08:07:08   91.228.100.xxx 478
Také mi přijde škoda, že tam chybí sestava s nějakým tím FX (třeba FX-6300 + R9 270X). Když jsou to tak strašné procesory, proč to neprokážou v takovém testu?

Zajímavé je, že u většiny zde testovaných her v kapitole "vliv procesoru na hru" je jasně vidět, že je to úplně jedno. Například zde testovaný Crysis 3:
https://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/26363-crysis-3-test-naroku-nejkrasnejsi-hry-soucasnosti?start=7
20.1.2014 08:07:36   193.164.219.xxx 5823
Zapomeňte na to, že AMD fandíte. To já jim fandím taky. Vykašlete se na značku a udělejte si soupis pro a proti dvou vybraných stejně drahých procesorů od obou firem. A zjistíte, že AMD nemá bohužel co nabídnout. Vyššího výkonu se dočkáte tak možná v nějakých masivně parelelizovaných úlohách, které běžný člověk neřeší, zatímco nižšího výkonu se dočkáte ve všem běžném. A k tomu si připočtěte tisícovku každý rok, co AMD prožere navíc v elektrice. Proč volit AMD?
20.1.2014 08:16:16   79.98.72.xxx 1837
no to si nemyslím.. z hlediska výkonu je lepší si radši pořídit levnější AMD a SSD k tomu za cca stejný prachy... To SSD tomu pocit z rychlosti totiž přidá mnohme, mnohem víc než když si koupíš jakejkoli intel a klasickej disk k tomu...
20.1.2014 08:39:18   193.164.219.xxx 2011
Jenže AMD není při stejném výkonu levnější, v tom je ten háček. Samozřejmě SSD doporučuji a mám ho ve všech počítačích, ale jak to souvisí s procesorem?
20.1.2014 09:31:48   79.98.72.xxx 89
souvisí to s cenou CPU.. protože pro normálního člověka je lepší koupit levnější procesor a SSD, než si třeba připlácet 2k za i7 oproti i5...
20.1.2014 09:37:03   193.164.219.xxx 116
Jo, to máte pravdu, ale jak to souvisí s procesory od AMD, když nejsou levnější, než Intel?
20.1.2014 09:39:07   90.177.175.xxx 127
Na práci možná, ale na herní počítač? Opravdu? Čemu (s výjimkou rychlejšího načítání levelů) ve hrách pomůže SSD kombinované s pomalejším procesorem?
20.1.2014 10:17:07   79.98.72.xxx 2115
ve hrách už tuplem nepoznáš rozdíl mezi FX, i5 a i7...
20.1.2014 18:21:20   78.24.8.xxx 158
Tak se zkus podívat na nějaký nezaujatý test... FX ti při stejném zbytku sestavy sežere dost FPS. Navíc je pomalejší ve všem ostatním. A ano mezi i5 a i7 opravdu rozdíl není a když už je tak takový který nejde pomalu ani změřit (1-2FPS).
FX si může koupit jen tupý příznivce značky. Poslední dobré procesory od AMD byly Phenom II X4, které v té době size trochu zaostávali za Intelem, ale byly o dost levnější a měli jste hodně muziky za málo peněz. Jenže to už náký ten pátek je...
Někdo může namítnout že si radši koupí FX kvůli více vláknům kvůli jeho vícevláknovým aplikacím, většinou nějaký video render, apod. jenže takový člověk co kouká na cenu oproti i7 si nejspíš jen nenechá poradit. Protože si stačí pořídit Xeon. (už vidím ty komenty typu: Xeon je na server, takové ztracené případy radši řešit nebudu ty o tom neví vůbec nic). Xeon za stejnou cenu co FX nebo i5 nabízí výhodu i7 a to HT a jelikož je to procesor vyvynut k nepřetržitému chodu, tak se an ten render vyloženě nabízí a nemá iGPU už v v návrhu a né jen vypnutou.

Jenže pak tu je takový menší konflikt... takový člověk co vyloženě kouká po tom aby to měl rychle udělané, tak nebude koukat na pořizovací cenu, jelikož ho tato práce nejspíše živí. Tudíž si koupí tu předraženou i7 za 8k.
20.1.2014 19:27:22   91.237.168.xxx 42
Nechapem...., ale ako keby som to pisal ja len je to česky...
20.1.2014 20:39:49   84.16.102.xxx 94
to je proste kec napr. fx-8320 je zajimavej procesor za slusnou cenu..

mrzi me ze v testu neni poskladana napr alternativni sestava pro fm2+

http://bit.do/fm2
(system z predchoziho pc/msdnaa/tpb pripadne levnejsi desku a grafiku)
20.1.2014 22:02:05   91.237.168.xxx 23
zostava je uplne vpohode, kludne ako alternativa mohla byt... ale si na pct...
20.1.2014 21:35:24   37.188.236.xxx 30
Xeon za 3500Kč si nechám líbit. Kde ho splaším?
21.1.2014 21:11:50   78.24.8.xxx 03
Kdo tu mluví o 3500? naučte se číst...
Napsal jsem že za cenu i5 si můžete koupit Xeon, který má výhody i7 (HT) ale nemá iGPU
20.1.2014 08:09:03   79.98.72.xxx 1940
je to smutný, že (předpokládám) profi magazín dělá takhle reklamu Intelu. Otázka jestli za peníze nebo z nevědomosti zadarmo... O tom pentiu nemá smysl se bavit, to je děsnej aušus.. Ale ona ani ta i5 ve srovnání s 8jádrovou Visherou na tom není o tolik líp aby si obhájila o cca 20% vyšší cenu (uznávám má menší spotřebu...)

Nejvýhodnějším CPU pro normálního hráče je asi FX6300.. Takže bych vzal radši tohle, a ušetřený peníze bych buď nacpal do GK nebo do SSD, dle preferencí konkrétního člověka...
20.1.2014 08:43:58   193.164.219.xxx 2227
Proč si vymýšlíte? Podívejte se na testy her a uvidíte, že i3 za stejné peníze tomu vašemu šestijádru nakope zadeček. Takže za stejné peníze získáte pomalejší procesor s dvojnásobnou spotřebou. A to je podle vás nejvýhodnější?
20.1.2014 09:14:34   91.228.100.xxx 74
Posledních 6 her testovaných na pctuningu:

Assassins Creed IV: Black Flag - problém u G2020T:
https://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/28890-assassins-creed-iv-black-flag-krasny-a-narocny?start=6
Need for Speed: Rivals - žádný problém:
https://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/28666-need-for-speed-rivals-zavody-s-limitem-30-fps?start=5
Batman: Arkham Origins - problém u G2020T:
https://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/28326-batman-arkham-origins-directx-11-a-physx-v-akci?start=6
Battlefield 4 - problém u G2020T, náskok u i7:
https://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/28303-ocekavany-battlefield-4-spickovy-fyzikalni-engine-i-destrukce?start=5
F1 2013 - vysoká fps u všech CPU, nejméně G2020T, AMD na úrovni i3:
https://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/28081-zavody-f1-2013-solidni-grafika-i-na-beznem-notebooku?start=5
Arma III - problém opět jen u G2020T:
https://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/27929-arma-iii-test-naroku-ocekavane-ceske-hry?start=6
20.1.2014 09:18:12   193.164.219.xxx 911
Netvrdím, že si s FX6300 nezahrajete, tvrdím, a vaše testy to potvrzují, že i3 za stejné peníze je ve hrách rychlejší. Tak proč proboha kupovat žravější procesor?
20.1.2014 09:37:18   79.98.72.xxx 2020
protože i3 je pořád jen dvoujádro a 6 míň výkonejch jader je pořád lepší volba než 2... a na limit tý i3 se dostanete mnohem dřív než tý FX6300
20.1.2014 09:48:06   90.177.175.xxx 2010
Ale tady jde o herní sestavy, které budou podávat optimální výkon v co největším množství her, ne o sestavy na rendering nebo na těch pár her, co jsou na dobře optimalizované na čtyři a více jader. A obecně je ve hrách častěji lepší mít vyšší výkon na jádro, než mít více jader. Ale ano, dvě jádra už jsou na dnešní poměry málo, čtyři jsou optimum... a šest už zbytečně moc (to už má smysl na pár her).
20.1.2014 10:05:28   194.160.30.xxx 252
Len tuna kazdy zabuda na jednu vec ze nove krabice maju nizkotaktovane multicore cpu takze asi je jasne ako budu nove herne enginy optimalizovane vid frostbite,cryengine,ut4 atd...takze ta i3 bude rychlo brzda
20.1.2014 10:18:44   193.164.219.xxx 1215
Tohle tvrdilo AMD před skoro 4 lety, když uváděly první bulldozery. A za tu dobu se stalo co? Nic. Víc pomalejších jader dokáže podat slušný výkon v optimalizované aplikaci, kterých je bohužel málo. A není to proto, že by se firmy nesnažily, ale proto, že syntetický test jde většinou rozložit na více jader bezproblémově, kdežto reálné programy problém mají. Z hlediska programátora není problém rozložit úlohu na podúlohy, ale je problém předpokládat, že každá využije jádro na 100 %, když jsou na sobě závislé.
20.1.2014 15:26:24   88.81.93.xxx 118
kupovat na hrani dneska 2 jadro s tim, ze jen par her (vsechny nove co vyjdou) umi vyuzit vice vlaken a ze nema smysl priplacet k FX6 (0kč?) je spatny vtip. podivej se treba co dela i3 v crysis 3, tam je dokonce FX6 vyrovnana s i7 a ten engine se ted docela rozmaha.
20.1.2014 18:32:57   78.24.8.xxx 512
Tak si koupím nejlevnější i5 na nějakých 2,8Ghz a bude mi to co? Uprdele... nějaké trapné FX s 2x větším TDP s čímž souvísí spotřeba a ten člověk co řeší prachy toho to zajímat bdue a taky to že BOX chladič mu stačit nebude nebo to bude řvát atd. atd. atd... Navíc když se bavíme o hrách... omg lidi myslete u toho.
KDYBY ty posraný FXka byly tak supervýhodný a mega župr dupr tak by co? AMD nekrachovalo! Jedinej důvod proč AMD ještě funguje je segment grafických karet a pak APUčka do HTPC co si lidi kupují. A pak samozřejmě Opteron do serverových řešení, který taky neni nijak růžový když se do toho cpou mobilní čipy s nulovou spotřebou. Jinak by už dávno zkrachovali... nevyšlo jim to, ale to už je bohužel byznys... Nikdo tu nechce monopol, který si bude diktovat nesmyslné částky za své produkty, ale bohužel nedá se svítit.
20.1.2014 10:12:30   193.164.219.xxx 1411
Protože nepomohly reálné testy, začnete se ohánět nějakým imaginárním limitem procesorů? Smiřte se s tím, že AMD vzdalo konkurování Intelu. Bohužel. Taky se mi líbily doby, kdy se výkonový propad snažily dorovnat alespoň cenou a ještě více doby, kdy byly lepší, než Intel. Bohužel ty doby jsou, jak se zdá, nenávratně pryč.
20.1.2014 13:34:59   79.98.72.xxx 155
limit není imaginární, ale naprosto reálnej.. A tu i3 k němu dostanete výrazně snáz než 6-ti jádro, protože vytížit 2 jádra na 100% dneska není vůbec žádnej problém... Já jsem na tenhle limit narážel docela často, proto sem dvoujádro vyměnil za 6-ti jádro...
20.1.2014 14:55:02   193.164.219.xxx 127
Přečtěte si dnešní recenzi na konkurenčním serveru. Tam to ve hrách nejlepšímu osmijádru od AMD nandal procesor od Intelu za necelých 16 stovek. A tomu se říká realita. Realita je to, co lidé běžně dělají. A jestliže chtějí herní počítač, tak pravděpodobně chtějí hrát hry. Ta i3 to ve hrách tomu vašemu 6 jádru nandala o 32 %.
20.1.2014 15:30:13   88.81.93.xxx 64
prosim posli odkaz. pokud to bude dosbox nebo hra na nejnizsi pri VGA kde melo intel 500fps a AMD jenom 250, tak jsi mi k smychu.. hod sem link
20.1.2014 15:38:09   193.164.219.xxx 45
http://nejmenovany konkurencni web/recenze/pentium-g3420-prekvapive-vykonny-levny-dvoujadrovy-haswell/strana/0/10
20.1.2014 15:39:11   193.164.219.xxx 63
Koukám, že potírání konkurence tu funguje, tedy ten konkurenční web se jmenuje Extra Hardware. :-)
20.1.2014 15:54:58   88.81.93.xxx 86
mas pravdu, na prekvapive slusnem nejmenovanem konkurencnim webu sice levny pentak konkurenci drti, avsak ve starych hrach v absurne malych detailech. to je realna pravda ze proste intel ma lepsi hruby vykon, ale stavet herni pc na hry co vychazely pred 5ti lety je kravina, stavet pc se musi na budouci hry.. sam jsem byl z tehhle hezky napsanych recenzi podporujici Intel zblblej, ale jak jsem skusil sam FX8, tak vysledky jsou uplne jine nez weby udavaj. opravdu to neni tak zle, kdyz nastavite detaily na max tak je vam uplne jedno jestli vam jede hra na 60fps nebo 63fps, co vam ale jedno neni je jestli si za ty 3fps jste ochotni zaplatit.. mimochodem, udavane hodnoty FPS ktere hraji pro intel jsou jen spicky peak, ustaleny framerate je ve skutecnosti stejny jako u konkurence. napr kazdy zna kdyz se podiva do zeme, tak fps vyleti do nebes, za to si ale rozhodne nepriplatim.. mrni sem jak je vischera slaby jadro. https://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/26363-crysis-3-test-naroku-nejkrasnejsi-hry-soucasnosti?start=6
20.1.2014 17:25:44   91.237.168.xxx 57
Tak trepes nezmysli, ked pozeram ten konkurencny test tak nemaju tam iba max FPS ale prave aj grafy s min fps, neviem kde pozerat ty, ja tam take testy vidim... a aj tam je to s prehladom, WIC, WOT hry... vysvetli mi to preci aj min fps su lepsie ako u AMD? este raz si pozri ten test a grafi s min fps a nejak mi to vysvetli.... a tu buducnost neprehanaj, pri uvedeni Bulldozera som sa o nej napocuval dost a dnes o bulldozer ani pes nezakopne...
20.1.2014 17:43:44   88.81.93.xxx 49
čobole, jedna se o AVG FPS, coz je celkovy prumer, v prubehovem grafu by bylo videt ze intel vyrazne vede v peak hodnotach, ty jsou ti ale k nicemu. prave ty peak hodnoty dokazou posunout AVG FPS klidne i o 10fps nahoru, realne je to ale nanic. kazdeho spis zajima stredni pasmo a minimalni FPS a tam jsou obe platformy temer stejne pri normalnim nastaveni v novych hrach.. jeste jednou se podivej na test crysis 3 a vysvetli mi jak je to mozne )))
20.1.2014 17:53:10   91.237.168.xxx 83
pepíku, pozeram graf kde pisu min. fps.... neuražaj sa hned ale kukni tie grafy, su tam všelijake a aj s oznacenim Min fps... o toto som ta ziadal a ked je raz podla testu nieco lepsie, mozes sa pokrajat, je to lepsie ak by bolo tie tvoje vyplody pravda, neskonci predsa pentium lepsie ako FX6300
20.1.2014 18:40:22   88.81.93.xxx 32
jo, ve world ......... co mi teda reknes na skutecne moderni hru jako je crysis 3? tam je taky pentium lepsi ze
20.1.2014 18:53:46   193.164.219.xxx 54
Našel jste jednu hru, kde je 2x dražší AMD dokonce lepší? Tak to blahopřeju.
20.1.2014 19:26:41   88.81.93.xxx 63
no, fx4 je vykonnejsi jak i3 a fx6 vykonnejsi jak i5..
ceny:
i3.......2 700kč vs FX4....2500kč
i5.......4 500kč vs FX6....2700kč
a ted seznam her co jedou na cryengine3:
http://www.cryengine.com/showcases
a dalsi hra kde dominuje FX:
https://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/27800-total-war-rome-ii-rozbor-naroku-krasne-strategie?start=6
zajimavy taky to, ze intel CPU dochazi dech jakmile se nastavi opravdove maximum:
https://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/28303-ocekavany-battlefield-4-spickovy-fyzikalni-engine-i-destrukce?start=5
trosku OT, ale jsem zvedavy co s tim jeste udela mantel.
nemyslim si ze by FX byla spatna volba protoze nove hry s ni problem nemaji zadny, ba dokonce ve prospech..Cod atd ktere jsou reciklaty s enginem z roka za cara klacka samozrejme budou porad nejlip chodit ukrutne pretaktovanou i3, teda pokavad to dovoli prenos tepla na IHS. stejne ale nabyvam dojmu ze amd platforma je lepe nachystana na budoucnost nez intel, ten bude muset za par let cely koncept predelat.
20.1.2014 19:36:28   37.188.236.xxx 113
Že se s těmi tupci vůbec bavíš. V momentě jak někdo vytáhne CPU herní test z extra tak se s ním nemá cenu vůbec bavit.

Jinak ono vůbec není divné, že při maximálních detailech se často převrátí pořadí procesorů a na nižší detaily porážené FX-6/8 lehce překoná Ci5 nezávisle na frekvenci. Je to dáno tím, že málokterá hra má striktně oddělené grafické a procesorové nastavení. Jakmile vyženeš grafiku u Cry Engine 3 na maximum, tak zapojí další (čtvrté) jádro. A inteláckým čtyřjádrům v ten moment chybí vlákno/jádro na režii OS a jsou v prdelce. Proto do herních PC vyšších tříd už více jak půl roku cpu xeony. Grafiky totiž poskočily a umožňují maximální nastavení her, což mnohdy vede k zapojení, byť neoptimalizovaných více než čtveřice jader.

Jinak kriplíci taita a kapa samozřejmě mají pravdu, i intel celeron rozšlápne FXko jako mravence, když to budě nějaká mrdkózní hra na intelkompilátoru schopná použít jen jedno jádro. Tam prostě ten vyšší výkon v intel instrukční 32bit sadě jde znát. Naštěstí her, které by byly až tak špatně programovány ubývá a u těch starých škopků až na výjimky postačí i výkon FXka (s tím, že není rozdíl mezi 50 a 80FPS pro normálního smrtelníka).
20.1.2014 19:54:06   91.237.168.xxx 47
tu maš iny test s rovnakym vysledkom a nezabudnite na tu cenu a spotrebu toho maličho pentia VS váš milovaný obrkremík http://pclab.pl/art54829-24.html
20.1.2014 20:25:00   37.188.236.xxx 84
Jsem si říkal kdy přijde někdo s pclabem.

To je další banda extra expertů :-)

Je zajímavý, že PCLabu vyšly jako jedinému zásadně odlišné výsledky, nežli u těch samých her ostatním :-) Prostě mají jednoznačně tu jedIntelnou správnou technIku Intelová... sorry měření :-)

Extrahardware má alespoň tu slušnost, že nefalšuje výsledky, ale testovací metodiku.

Ale nic, klidně si tu tvrď, jak pentium rozkřápně FX6300. V určitém pohledu máš 100% pravdu. Jen ne v pohledu normálního, mentálně zdravého, člověka.
20.1.2014 21:58:40   91.237.168.xxx 43
nikde netrvdim, ze FX je uplne naprd, to len fanusikom AMD je tazke uznat, ze je AMD na tahu a ze nieco musia robit, uz je na čase !!!
20.1.2014 22:34:04   37.188.236.xxx 91
Jo to musí. Říká se tomu zneužití monopolního postavení. To AMD musí udělat, tak jak to udělal a dělá intel od doby, kdy jeho NETBURST topidla nebyla konkurencí ani výkonnovou ani spotřebovou.

Ostatně na provázání velkých výrobců, intelu a MS už párkrát hodilo očko nejen EU, ale i USA. Ovšem peníze úředník neporazí, na to nemá.

Já nejsem fanATIk, ale prostě fakta jsou jasná. AMD procesory nabízejí podstatně lepší poměr cena/výkon oproti Intelu. A to v rozmezí 1500-3500Kč za CPU a v kategorii WKS, general gamming a video editing. Samozřejmě pokud má někdo specifické požadavky, jako třeba já, tak má v herní "konzoli" core i3 3220T s GTX 760 a je spokojenej. Ale to neznamená, že budu přehlížet lhaní nVidiotů a intefilů.
20.1.2014 18:58:36   91.237.168.xxx 69
hmm, pozeram, tak ten rozdiel nieje na zblaznenie, nicmoc a Ci3 je lepsie ako to FX6300... ale v priemere je pentium v hrach lepsie ako FX6300.....uz chapem, ano, je velmi tazke pre AMD nadšenca takuto krutu pravdu prekusnuť, že Pentium nakoplo prdel v hrach FX6300 a to nehovorime o cene a spotrebe....
20.1.2014 19:34:58   88.81.93.xxx 38
pentium nakoplo prdel tak leda tobe, čobole
20.1.2014 19:51:32   91.237.168.xxx 73
ach děti
20.1.2014 20:46:29   84.16.102.xxx 74
jednodznacne do novyho pc radsi fx-6/8 nez pentium dualcore/i3

staci se podivat na vysledky s mantle
22.1.2014 22:43:14   78.24.8.xxx 08
porovnáváš hrušky s jabkama

fx6/8 -> i3/i5

A ano i3 nakope ve všech titulech fxku6 prdel: http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-cpu-review-overclock,3106-3.html
fx 6300 -> 2 750kč
i3 4130 -> 2 882kč

fx -> dvojnásobné TDP, spotřeba bude tak min o 30% vyšší. Ted se nad tím třeba vyhoňte AMDčkaři
20.1.2014 23:15:35   85.71.164.xxx 82
Neřekl bych, že dělají reklamu Intelu. AMD se prostě dneska nechytá a je otázka jestli se ještě kdy od nich něčeho výkonného dočkáme.

A k té reklamě - dělají reklamu Alze, to mi přijde hodně trapné. Všimněte si jaké ceny jsou v textu (slovy - lehce přes 5 a půl a ono skoro 6, nebo u disku - necelých 1500 a ono cca 1550)

TO JE FAIL!
20.1.2014 08:30:49   92.62.224.xxx 76
Zrovna jsem stavěl sestavu do 10 000,-Kč s klavesnicí a Wifi usb (-400,-Kč). Použil jsem X 760 a díky ní bylo na GTX 650 Ti boost. Disk 500 GB a zdroj jsem risknul (neměli skladem SS ani FT v potřebných cenách) Evolveo 450 80 plus. Jinak 4 GB 1600mhz, 500 GB disk. Bedna Zalman T3 (myslím). Testoval jsem BF3, Assasina BF, Far Cry 3, Grid 2. Procesor i grafika dosáhly vytížení kolem 70 procent max. v FC3, nastavení FHD, detaily už nevím, ale rozdíl proti mé HD 7950 Vapor X, jsem moc nezaznamenal. Pouze horší vyhlazování hran. Nicméně i tak sestava zvlàdla ve FHD zmíněné hry s rezervou. Odečtu-li klávesnici a usb s wifi, dostal jsem se na 9600,-Kč. S vrafikou jsem měl kliku na akci, ale to bývá na velkých eshopech časté. Celkově byl počítač tichý a spotřeba byla ve FC3 230 Watů-250 Watů. Navíc pokud bude AMD Api ; D.... využijou se i 4 jádra. Píši to protože jsem měl při stavbě obavi jak z X760 (neopodstatněné) tak ze zdroje Evolveo (tam samozřejmě ukáže čas), certifikace 80 Plus, testy CE, TÜV trošku uklidnili. Jinak zdroj stál 850 Kč, je tichounkej a má rezervu jak hrom, takže dle mě vydrží, protože se v setavě nazapotí. (no a to je vše o variantě AMD pod 10 000,-Kč) a dle mě stejně, né-li o chlup výkonnější (díky kačkám na GTX 650 Ti boost).
20.1.2014 08:36:29   91.228.100.xxx 20
+Win a jsi na 12000,-

Ale jinak ty si na tom zahraješ více než na sestavě zde, protože rozdíl mezi GTX 650 Ti a GTX 650 Ti Boost je dost velký. CPU ti bude dělat problémy jen někde.
20.1.2014 12:34:37   92.62.224.xxx 12
nesmíš na tyto zdroje dávat Hi-end componenty, pak by ti nic neshořelo : D. Měl jsem EC zdroj a dokud na něm byla GT 9800 byl v klidu. Pak jsem mu dal HD 4890 a musel jít, brečel, topil, řval. Jedna komponenta a bylo po zdroji. Ale to už je let. Tento zdroj je testován ve verzi 550 W na DIIT.cz a prošel (dokonce s tím, že už nic nepodpálí). Je tam i psáno, že kdyby byl poddimenzovaný, byl by lepší a s jednou cívkou navíc by určitě splnil 80 bronze. Takže do sestavy, kde pojede většinou přesně na polovinu, je tento zdroj naprosto perfektní.
20.1.2014 10:30:51   94.113.196.xxx 114
EVOLVEO 450W Zoufalství koupit něco takového . To raději navýšit rozpočet nebo slabší grafiku .
Přeji příjemné dokazování , že to byl zrovna zdroj za šest stovek co vzal do kytek zbytek compu . Navíc papírově slabší než 350W F3 od Seasonicu .
20.1.2014 12:58:35   93.99.208.xxx 88
Popravdě, PC montuju/opravuju/užívám cca 20 let a že by někdy zdroj vzal něco ssebou jsem ještě nezažil. Vy ano? Nebo jen z doslechu?
20.1.2014 13:58:08   88.101.237.xxx 30
Naposledy se mi popral Corsair GS600 (to není nejlevnější řada, stál něco pod 2000, takže bych očekával odolnost) s GTX460. Skončilo to remízou, umřelo oboje.
20.1.2014 14:39:16   92.62.224.xxx 20
Já upekl akorát ten Erocase, ale umyslně, abych viděl kolik přetížení snese. Ale vzalo to jen zdroj a to po třech letech. Tím netvrdím, že bych do něj šel : D.
20.1.2014 08:35:46   88.100.122.xxx 00
Muzu poprosit zkusenejsi o doporuceni upravy toho 20k PC na praci? Nepotrebuji graf. kartu, staci mi zakl deska s hdmi/dvi/vga vystupem pro dva monitory.
Potrebuji ale vykonny procesor, min 8gb ram. Vhod by mozna prisel i nejaky SSD.
Mam jiz zdroj, bednu a dvd mechaniku.

Diky
20.1.2014 08:44:39   88.81.93.xxx 55
FX8320,Arctic Cooling Freezer 13 Pro,ASUS M5A99X EVO R2.0... timhle smerem bych sel
20.1.2014 08:48:31   79.98.72.xxx 20
můžeš klidně vzít tu prostřední co tu doporučujou... Vyhoď GK (integrovaná je v CPU a 2 monitory zvládá) a za těch 5k můžeš vzít 240GB SSD (nebo 120tku za půlku a zbytek narvat do procesoru nebo do dalších 8GB RAM)
20.1.2014 08:41:15   88.81.93.xxx 710
no tak z tehhle sestav bych si nevybral. proc tu neni AMD? ta zamcena i5 nepoda realne ani o 1% vic nez FX6 byt jen s mirnym OC. a SSD, treba jen 60gb na system by dle melo bejt v kazde sestave nad 10 000kč. jednoduse, za ty prachy se da udelat mnohem vic muziky.
20.1.2014 08:54:38   80.254.148.xxx 151
tak to by som uz neosadzal do ziadnej hernej zostavy ani nahodou. Dual Core uz zacina mocne zaostavat v modernych hrach. To radsej stvorjadrovy Athlon do FM2 ako Pentium. To by som kupil iba vtedy, keby som vedel, ze budem upgradovat na i5 napriklad.
20.1.2014 09:09:03   83.240.8.xxx 70
Jenom drobnost - deska v nejlevnejsi sestave nema interni USB 3.0 a case ma nahore jedno USB 3.0, ktere tak muselo zustat nezapojene. Takze pridat par korun na desku s internim USB 3.0.
20.1.2014 09:11:43   195.113.137.xxx 34
v nejlevnsjsim segmentu bych vynechal winy a zkusil tam nacpat i5
20.1.2014 09:14:18   88.103.122.xxx 52
a nacpat tam SteamOS?
20.1.2014 09:12:49   93.99.54.xxx 21
1) Nebylo by špatné navrhnout setavy i s monitorem a dělat testy v jejich nativním rozlišení.

2)"Po odečtení ceny licence na Windows 8 vám totiž zbude přibližně deset tisíc. Zkoušet sestavit herní počítač za méně než tuto sumu už hraničí s šílenstvím." nevím jestli to bude platit pokud je toto pravda: http://www.vyhodny-software.cz/pro-media/rozhodnuti-esd/
20.1.2014 09:47:09   79.98.72.xxx 10
předpoklad: Nemám legální OS a chci ho... Proč kupovat Win 8.1 OEM, když FPP verze stojí o 500 víc?
20.1.2014 18:47:38   78.24.8.xxx 40
Pokud stavím herní PC tudíž neni na práci tudíž ho nedávám do nákladů na IČO (pouze 1 rok záruka) tudíž na kupování Windows seru? Že by? a Hlavně W8... omg největší sračku...
20.1.2014 09:13:05   88.103.122.xxx 06
SS-350ET-T3 je dobrý zdroj, bohužel není 100% kompatibilní s Haswellem. Nelze aktivovat ErP, takže při vypnutém stavu má PC vyšší spotřebu. Haluzí sleep režimy atp.
Samozřejmě dá se to obejít vypnutím těchto "features", ale když to někdo osazuje i k i5, kde by slušel spíše Seasonic G-series
20.1.2014 10:12:02   88.103.122.xxx 23
teď jsem pokročil ve čtení článku a zjistil jsem, že tento typ zdroje použili ve dvou sestavách .
Tomáši Šulci, měl bych dotaz - ErP bylo aktivní? Vše fungovalo v pořádku?
Já stavěl podobné Haswell sestavy se stejným zdrojem a ErP bylo nefunkční.
20.1.2014 09:43:52   95.82.166.xxx 149
taita napsal:
Zapomeňte na to, že AMD fandíte. To já jim fandím taky. Vykašlete se na značku a udělejte si soupis pro a proti dvou vybraných stejně drahých procesorů od obou firem. A zjistíte, že AMD nemá bohužel co nabídnout. Vyššího výkonu se dočkáte tak možná v nějakých masivně parelelizovaných úlohách, které běžný člověk neřeší, zatímco nižšího výkonu se dočkáte ve všem běžném. A k tomu si připočtěte tisícovku každý rok, co AMD prožere navíc v elektrice. Proč volit AMD?


Dobře, takže místo 6 jádrového FX-6300 si vezmu nejlevnější i3 Haswell. To jsou procesory za stejnou cenu. Podle mě tou i3 nezískám nic. FX-6300 má TDP o 40W vyšší, ale jde podvoltovat, takže tenhle rozdíl není takový. A s těmi 1000Kč za rok bych byl opatrný a použil matematiku.
Grafika si stejně vezme zdaleka nejvíc. A ve všech spotřebičích doma těch pár wattů za rok nikdo ani nepozná.
To už by jste si museli i hlídat jak často si ohříváte jídlo v mikrovlnce, a vaříte kafe a jestli není večer místo svícení lepší jít spát.
Tím chci říct, že mi příjde celkem absurdní, jak každý řeší o něco vyšší TDP, ani pořádně neví, co to znamená a navíc je to papírová hodnota.
Dřív se TDP sledovalo hlavně z důvodu chlazení, no a teploty u AMD jsou i přes vyšší spotřebu nižší. Což je dáno nekvalitní pastou u Intelu mezi čipem a IHS, kterou si vzhledem k ceně CPU mohli odpustit.
Chtěl jsem to zmínit už jindy, ale zde se to nabízelo.
20.1.2014 09:52:16   79.98.72.xxx 85
ad spotřeba: AMD uvádává maximální spotřebu (100% vytížení všech částí CPU) a kolik % času v tomhle režimu to poběží... jinak při rozdílu 40W (rozdíl TPD, reál bude menší), 8h provozu a ceně 5kč/kWh to dělá rozdíl něco málo přes 1Kč/denně...
20.1.2014 10:28:12   193.164.219.xxx 713
Takže jste sám vypočítal, že to dělá skoro 4 stovky za rok. A proč platit 4 stovky každý rok naprosto zbytečně? Jen proto, že se mi líbí tři písmenka AMD víc, než pět písmenek Intel?
20.1.2014 10:36:08   79.98.72.xxx 710
rozdíl mezi FX6300 a i5 4440 je cca 1730, tj. návratnost 4,5 roku...
20.1.2014 10:36:22   79.98.72.xxx 12
ceny z czc
20.1.2014 11:18:43   193.164.219.xxx 913
A proč srovnáváte cenu FX6300 s i5, když ji porazí i i3?
20.1.2014 15:36:29   88.81.93.xxx 112
jo jasne, v dosboxu.. hele mel jsi nekdy vischeru nebo jen placas? ja mel oboji
20.1.2014 10:26:10   193.164.219.xxx 812
Tou i3 nezískám nic? 10 % výkonu navíc ve hrách, o dejme tomu 10 % nižší spotřeba. Spíš se ptám, co získám tím AMDčkem? Budu se moci vytahovat, že mám šestijádro nebo jakou reálnou výhodu mi přinese to, že si ho koupím?
S tím chlazením nejde o teplotu procesoru, ale o to, jak velký výkon musí uchladit větráky v počítači. Reálně nepoznáte, jakou teplotu má procesor, ale sluchově poznáte, jak se točí větrák.
20.1.2014 11:22:27   95.82.166.xxx 133
Ve hrách nic pravděpodobně. Teplota jádra také souvisí z životností a podle teploty se řídí otáčky ventilátoru. Vytahovat se s tím potřeba není, má to reálné využití. Navíc vzhledem k optimalizacím na více jader začne i3 ztrácet mnohem víc.
Už teď je to vidět v Linuxech například.
20.1.2014 09:50:48   193.86.67.xxx 183
Výhrady bych měl hlavně k sestavě za 12tis. určitě bych do levného kompu volil komponenty od AMD. Poměr cena výkon vyjde lépe. Konkrétně bych zkusil místo oseknutého Pentia co nejvýše taktovaný FX4xxx nebo i FX6xxx. Grafika se vejde i 7850. Dále by nebylo špatné hry otestovat dejme tomu na 1600x900, protože takhle to vypadá, že PC za 12tis je na hry naprosto neschopné, přitom to není pravda. I ten Crysis3 pokud bude v 1600x900 a HIGH místo VERY HIGH poběží hratelně. Takhle bude mít každý neznalý pocit, že za 12 to prostě nejde.
20.1.2014 09:57:14   95.82.166.xxx 231
Není to problém jen zde, ale nechápu, kdo vymyslel testování takhle... Když si někdo půjde seskládat PC podle tohodle článku, tak snad přece chce vědět na jaké detaily hru rozjede a ne, že na very high v ultra rozlišení bude mít 12 FPS. Proč někdo netestuje maximální detaily u kterých během cca 5 minut neklesnou snímky pod 25 FPS, nebo jen naprosto náhodně. Neřeknu o porovnání komponent, ale někdo, kdo není znalý, tak nemá šanci zjistit, jestli je ta daná sestava pro něj dostačující.
20.1.2014 10:04:03   193.86.67.xxx 210
Já plně souhlasím, testovat schopnost sestav na VERY HIGH je velmi zcestná. Tyhle detaily jsou často "přepálené" co se týče nároků, a o jeden stupeň nižší nastavení je často 2x rychlejší s téměř nulovým rozdílem v kvalitě obrazu.
20.1.2014 10:19:09   94.113.196.xxx 110
Dnes nikdo nekupuje monitor s rozlišením 1920/1080 či vyšším aby ho snižoval . To spíš ubere na detailech ve hře .
20.1.2014 11:42:19   193.86.67.xxx 21
K low-end sestavě bych volil monitor s 1600x900. Ideálně by bylo kdyby takovýto monitor šel koupit i v dejme tomu 23", to bohužel nejde.
20.1.2014 12:01:38   193.86.67.xxx 20
A na základě takovéhoto testu bude lidí jako ty přibývat
To, že ti na PS4 poběží vše ok je fajn, ale stejné to bude u PC za 12tis. jen ti novější hry budou častěji nastavovat nižší a nižší detaily.

PS4 je samozřejmě na hraní velmi dobrá volba, ale vše je to o tom, kdo co preferuje. Já osobně bych volil PC za 12tis.
20.1.2014 11:51:59   79.98.72.xxx 55
upřímně za 12k je lepší koupit PS4... člověk má jistotu že mu na to pár let poběží absolutně všechno a nebude muset nic řešit...
20.1.2014 12:02:19   193.86.67.xxx 10
A na základě takovéhoto testu bude lidí jako ty přibývat
To, že ti na PS4 poběží vše ok je fajn, ale stejné to bude u PC za 12tis. jen ti novější hry budou častěji nastavovat nižší a nižší detaily.

PS4 je samozřejmě na hraní velmi dobrá volba, ale vše je to o tom, kdo co preferuje. Já osobně bych volil PC za 12tis.
20.1.2014 12:15:22   79.98.72.xxx 00
Tak já bych si PS4 nekoupil, protože mám doma relativně výkonné PC, které mi bohatě na hraní stačí... a dalším faktorem jsou ty mraky her na steamu

Ale krom toho mám i notebook. Kterej stačí na všechno (krom těch her). A pokud bych ted vybíral něco na hry, jestli si za 12k koupit PS4 nebo PC, tak se obávám, že PS je jasná volba...
20.1.2014 13:39:53   193.86.67.xxx 100
Opravdu není, neumím hrát akce na gamepadu, jen auta, a ty hraju málo.
Jsem prostě "fotr" odkojený na Wolfovi a Dune2.
20.1.2014 14:55:03   79.98.72.xxx 06
1) je to jen otázka zvyku
2) nikdo ti přece nebrání připojit tu klávesnici a myš
20.1.2014 16:37:58   178.72.209.xxx 10
uff, jak se v PS4 mapují klávesy a převrátí osa Y u myši, to lze?
20.1.2014 20:55:47   92.62.224.xxx 70
A hry si budu kupovat za 1500-2000 Kč. Za dva roky je v tom i7 s 780 Ti.
20.1.2014 11:49:48   89.177.96.xxx 00
dobrý den, šla by nejlevnější sestava dát do vedny cooler master elite 330? a šly by dát do uvedeného MB, dva disky SATA 2 a stará dvd mechanika a starý zdroj?
20.1.2014 15:40:45   88.81.93.xxx 61
lol.. urcite by to slo ale soude dle dotazu bych se do toho nepoustel.
20.1.2014 11:57:50   92.62.224.xxx 42
[quote=Jaroch]EVOLVEO 450W


Já jej měl kdysi v počítači také, kupoval jsem sestavu a prostě ho tam prodejce dal. Ten počítač šlape ještě dnes. Takže buď kus od kusu nebo taky žvásty. Ano do výkonné sestavy jako mám já bych si netroufl a netvrdím, že je zázračný, ale do tohoto PC stačí a šlapat tam bude na věky. Zase není třeba přehánět. Konec konců on ten rozdíl mezi zdroji už dnes v ceně do 800,-Kč nebude. Značkový výrobci šetří a Elvoveo se snaží prosadit. Takže v ceně do 800 možná bude i lepší než Fortron. Navíc je pro sestavu předimenzovaný, takže bez obav příteli.
20.1.2014 13:46:01   79.98.72.xxx 50
právě, pokud s tím živíš 200W, tak bych se toho nebál... Otázka co by to dělalo, kdybys tím živil třeba 400W komp...
20.1.2014 12:03:56   80.79.86.xxx 51
Zostavy za 20-30k su OK ale najlacnejsiu zostavu by som staval okolo AMD Athlon X4 750K Black Edition.Priplatok len 400kc. Predsalen 4 jadra + OC cez 4Ghz da s tou GK viac FPS ako to lenive 2c Pentium.
Alebo chvilu prezit s integrovanu napr. v A10-5800K za 3 litre a lepsiu GK ala AMD270/NV660 prikupit neskor ked sa nasetria prachy.
20.1.2014 12:43:56   185.26.182.xxx 2110
První megachyba je cpaní OS do sestav. SW není povinnou součástí sestavy. Stejně jako do sestavy nepočítá autor článku monitor, klávesnici, repro a i cenu samotných her, NENÍ PŘÍPUSTNÉ do cen sestav počítat OS. Prvně to nereflektuje realitu a druhak to zcela zkresluje výsledky (těch 2500Kč by totiž sestavu do 12000Kč nakoplo, zatímco u sestavy za 30000Kč to nehraje už téměř žádnou roli).

Druhá megachyba je naprosto nulový výhled do budoucna. Jedno až dvoujádrovým hrám odzvonilo. Jen málokterá aktuálně vyvíjená hra je jedno/dvouvláknová. Dále sestavy jsou nevyváženy (až na tu nejlevnější) v dvojici procesor - grafika. U herního PC by grafika měla tvořit cca 1/3 ceny sestavy a je to základ od kterého se bastlí. Tedy v sestavě za 20 tisíc mohla být R9 280X s FX-8320 na chlazené AMD 970, v sestavě za 30 tisíc mohl být kliďánko xeon 1230V2 v Z77 s R9 290. Případně nVidia ekvivalenty.

Třetí chyba je nasazení SSD - SSD do herního PC nasazujeme až v momentě, kdy na to jsou zbytné peníze. Tedy nijak neomezují výkon a výhledový výkon.

Mimochodem i u sestavy za 12000Kč je volba Pentia nevhodná. Jak už zaznělo v Diskuzích mnohem více legrace zařídí Athlon 750K. Pentium volím do "herních sestav s rozpočtem pod 8000Kč).

Celkově vzato je článek reklama na Microsoft (vštěpuje se lidem, že placené SW je absolutní nutnost) a intel (zejména procesor v sestavě za 20000Kč je totální úlet a když už intel, tak Ci5 3470 poskytující nejen vyšší frekvence, ale i jejich nárůst pomocí velmi snadného OC).

Mimochodem sestava výkonově porážející autorovu sestavu za 30000Kč s přidanou hodnotou - velice tichý chod v klidu i zátěži (proti tomu bude autorova sestava hlučet znatelně).
http://www.czc.cz/6m1j8p85qcgskbm65e8q7757v3/seznam
20.1.2014 13:50:37   217.77.161.xxx 125
Ano, do legalni HERNI sestavy jsou placene Windows skutecne nutnost.

Ano, na jiste typu [pracovnich pocitacu lze legalne pouzit treba Debian a tim usetrit par tisic. Ale ne na herni stroj.

A samozrejme necekate, ze PCTuning (si jyny web) bude propagovat nelegalni pouziti SW, ze ne?
20.1.2014 14:17:35   37.188.236.xxx 188
Legální herní sestava je co za výraz? Vlhký sen zaměstnance MS?

Bez OS Windows si nezahraji většinu her, bez monitoru, klávesnice+myši si nezahraji ŽÁDNOU HRU. Zkus prohnat svoje argumenty základním logickým filtrem, než je vyzvracíš na internet.

Už dnes je možní na linuxu hrát, steam nabízí stovky linuxových variant her.
A je tu také steam OS, ano, je to dnes sice spíše techdemo s pár stovkama indie, old nebo opensource her, ale existuje to a funguje to.

Nečekám, že PCtuning bude propagovat warez. Ovšem čekám, že tuto volbu nechá na uživatelích a nebo sestaví počítače kompletně (vč. periférií, které jsou, už se opakuji, mnohem důležitější než OS Windows).

Jde totiž o to, že OS Windows v herní sestavě za 12 tisíc neodpovídá realitě. Realita je, že takto chudý čloěk si je prostě ukradne případně získá jinak (studentské licence, zaměstnanecké licence, použije svůj předešlý OS...).
20.1.2014 16:16:57   90.177.175.xxx 71
Myši, klávesnice a monitory se k sestavám (obzvlášť herním) obvykle nedávají kvůli tomu, že u nich opravdu záleží především na preferencích uživatele. U myši je nejlepší si ji prostě osahat, nedá se říct kupte si G400s a budete spokojení, u klávesnice někdo musí mít dlouhý backspace a někdo zase dvouřádkový enter. Někdo musí mít TN kvůli odezvě, někdo ho nesnese kvůli barvám a úhlům.
Co se volby OS na hraní lepších her (obecně) týká, minimálně zatím je na výběr v podstatě jen mezi možností koupit windows a ukrást Windows (a nebo se teda hodně uskromnit).
20.1.2014 18:58:07   78.24.8.xxx 110
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.1.2014 20:12:55   90.177.175.xxx 70
To je pěkný argument... Windows mě okrádají o čas, čas jsou peníze, mám nárok na svou kopii zdarma, možná by mi za to měl MS ještě platit, že se o to musím starat.

To jsem zatím snad ani neviděl, vždycky se argumentuje spíš ve stylu je to nerealisticky předražené, já na to tím pádem nemám, tak si to můžu zkopírovat, nikomu to chybět nebude.
20.1.2014 21:04:44   92.62.224.xxx 10
jimm napsal:
1) je to jen otázka zvyku
2) nikdo ti přece nebrání připojit tu klávesnici a myš[/quote]
amadjr napsal:
lol.. urcite by to slo ale soude dle dotazu bych se do toho nepoustel.[/quote]
amadjr napsal:
lol.. urcite by to slo ale soude dle dotazu bych se do toho nepoustel.
[quote=Adam Vágner]To je pěkný argument... Windows mě okrádají o čas, čas jsou peníze, mám nárok na svou kopii zdarma, možná by mi za to měl MS ještě platit, že se o to musím starat.

To jsem zatím snad ani neviděl, vždycky se argumentuje spíš ve stylu je to nerealisticky předražené, já na to tím pádem nemám, tak si to můžu zkopírovat, nikomu to chybět nebude.
[quote=Adam Vágner]To je pěkný argument... Windows mě okrádají o čas, čas jsou peníze, mám nárok na svou kopii zdarma, možná by mi za to měl MS ještě platit, že se o to musím starat.

To jsem zatím snad ani neviděl, vždycky se argumentuje spíš ve stylu je to nerealisticky předražené, já na to tím pádem nemám, tak si to můžu zkopírovat, nikomu to chybět nebude.


Já mám levnou kopii z Číny :-D...
20.1.2014 19:46:14   37.188.236.xxx 77
To jsou kecy starý brécy. jestliže necháváte na čtenáři, ať si vybere periférie, tak nechte na něm a´t si vybere typ OS a způsob jeho získání.

Tady mi nejde o to, že zde zcela jasně dostáváte zaplaceno od MS (ať už přímo úplatky pro tu firmu typické, nebo skrze inzerci) a proto podprahovým marketingem cpete do hlav čtenářů KUP SI NOVÉ WINDOWS (čtenář je nemusí nutně krást, a dokonce Windows 8.1 jsou na hry nevhodné, zatím jsou potíže s ovladači, zejména u AMD). Ale jde o to, že tato nadbytečná položka která NENÍ SOUČÁSTÍ SESTAVY těžce manipuluje s nejnižší kategorií tedy do 12000Kč (opakuji, zatímco 2500Kč u sestavy za 12000Kč zvedá FPS o desítky procent, u sestavy za 30000Kč to mnohdy ten výkon ani nezvedne, jen to sestavu uhladí).

Pctuning, pokud se chce tvářit jako seriózní periodikum, by měl správně reflektovat zájmy čtenářů, ale co si budeme nalhávat ... :-)
20.1.2014 20:24:47   90.177.175.xxx 61
No jo, tak hodně štěstí v kampani hrejte bez Windows. Začal bych u vývojářů.

To je jasné jak facka, stačí mrknout na titulku – nahoře banner na office, vpravo sloupeček na Windows 8.1 pro PC, vlevo reklama na tablety s Windows. A když se člověk koukne na aukro, tak tam redaktoři PC šmelí s licencema windows, co dostali od MS bokem.

Člověk tak nějak automaticky připočte k ceně sestavy i cenu OS, který má na trhu nějaké 90% zastoupení (http://en.wikipedia.org/wiki/Usage_share_of_operating_systems), ale stejně je to blbě. U máločeho z těch věcí, co u těch sestav jsou, je to tak jasné, jako u OS. U nás se prostě software pořád nekupuje.
20.1.2014 20:31:34   37.188.236.xxx 23
Nepochopil jste to. Nevadí.
20.1.2014 21:05:45   90.177.175.xxx 50
Jo, je jasné, že když člověk u sestavy za dvanáct tisíc člověk nedá dva a půl či kolik litrů za OS, tak do ní může koupit lepší železo. A je jasné, že když domácí montér sestav ten OS ukradne (no jo, vím, že fyzicky nic neukradne, jen poruší licenční podmínky) a ty prachy vrazí do grafiky, tak dosáhne lepšího výsledku.
A jo, může si tam nacpat linux a hry pouštět pod Wine nebo experimentovat se Steam OS.

Ale jako co s tím? Napsat tam u sestavy za dvanáct se nemá smysl obtěžovat s kupováním Windows, protože je to s ohledem na celkovou cenu velká pálka?

Tak si prostě Windows "odmyslete" a představte si, že je to sestava za devět a půl, a je po problému.
20.1.2014 21:44:03   37.188.236.xxx 31
Koukám, že jste celou dobu věděl o čem mluvím.

Řešení odmyslet windows je Ok, moje osobní zkušenost ale říká, že za 9500Kč si kupuje malé procento lidí (podobné, jako si kupuje sestavy nad 30 tisíc). Za 12 tisíc je docela běžná realita studentů, dětí a chudší části obyvatelstva. Samozřejmě tito v drtivé většině ten OS i hry kradou, to si nebudeme lhát do kapsy.

Tedy Váš závěr odmyslete si windows mohl být efektivněji postaven na přimyslete si windows a cenové stropy by zůstaly zachovány jen pro HW sestavy.

Ale jsem rád, že jsme našli "common ground"
20.1.2014 14:03:20   83.208.159.xxx 61
i když proti otmu autor sám varuje, u obou dražších sestav stejnou chybu dělá : Nepoměr GPU-CPU.

Proč je BF4 na nejvyšší detily okolo 30 FPS ? Protože nestíhá GK, CPU se bude flákat na 50 ti procentech.

V reálu mám doma sestavu - místo stejně drahého i5K jsem dal xeon 1230V2 tzn. v podstatě i7 bez K. GK HD 280X. I po přetaktování GK na max se mi ve full HD procík fláká na 50 procentech, GK jede na 100 proc.
Tzn. stačil by i levnější procesor ( investice do K nemá vůbec smysl, a tím i ušetřím na desce, chaldiči, elektřině ) a naopak bych pořídil lepší GK např. HD 290.
20.1.2014 16:21:25   90.177.175.xxx 02
To, že je procesor vytížený na 50 %, ještě nutně neznamená, že by stačil i slabší. Grafiku dokáže brzdit i procesor vytížený na 20 %, když je maximálně vytížené jedno jádro a ostatní se poflakují.

Zrovna u toho BF4 to na procesoru u nejvýkonnějších karet hoří dost často (teda pokud tam člověk nenarve zrovna ultra detaily s MSAA 4×, kdy se to plouží kolem 30-40 fps)
20.1.2014 14:05:40   78.141.78.xxx 13
ta najvyssia zostava je skoro ako moja , len tam mam pro verziu dosky. Procesor som este netaktoval, tak neviem ci nahodou nebrzdi moju EVA GTX 780Ti ACX
20.1.2014 14:17:00   91.228.100.xxx 50
Pokud ti R9 280X a GTX 780 Ti, které má cca o 30-50% více výkonu, přijde jako "skoro to samé", tak ano. Jinak nechápu smysl takového konstatování.

A už vůbec nechápu smysl příplatku za "K", když to pak nepoužíváš. "K" si přeci kupuji právě proto, abych z něj dostal co nejvíce, jinak to jsou vyhozené peníze ze CPU a lepší desku (PC s Xeonem by vyšlo levněji a mělo vyšší výkon).
20.1.2014 14:20:00   37.188.236.xxx 23
Ve většině her nebrzdí. Ovšem v takovým Crysis 3 tě bude brzdit, i kdyby jsi to přetočil na 4,5GHz, tam už prostě 4 jádra nestačí.
20.1.2014 14:07:23   78.141.78.xxx 45
ta najvyssia zostava je skoro ako moja , len tam mam pro verziu dosky. Procesor som este netaktoval, tak neviem ci nahodou nebrzdi moju EVA GTX 780Ti ACX
20.1.2014 17:17:31   185.23.114.xxx 56
common user napsal:
ta najvyssia zostava je skoro ako moja , len tam mam pro verziu dosky. Procesor som este netaktoval, tak neviem ci nahodou nebrzdi moju EVA GTX 780Ti ACX


tu to nepis, deti co maju 10 ročne Atiny ta uminuskuju .
Davam ti + , sebe deti minus
Zavist je zla
20.1.2014 20:55:28   84.16.102.xxx 60
tak tohle je presne clanek kterej roztoci kolo flamu a prinese maximalni zisk z otravny reklamy
20.1.2014 23:22:38   85.71.164.xxx 90
nejlevnější sestava: deska bez USB 3 a bedna s čelním USB 3
nejdražší sestava: deska s USB 3 a bedna bez čelních USB 3

to myslím svědčí o odbornosti a profesionalitě autora
prosím zkušenější členy redakce ať příště jeho výplody kontrolují

nesoulad mezi slovně psanou cenou v textu a následně cenou u imbecilního mimozemšťana už raději ani nekomentuji
21.1.2014 06:04:26   46.23.51.xxx 52
Stavět herní počítat a předstírat, že žádné procesory od AMD neexistují v době, kdy obě konsole nové generace běží na AMD platformě je ABSURDNÍ. Poměru cena výkon v nižších cenových kategorií procesorů jasně panuje Athlon II X4 750K a narozdíl od Pentia se dá přetaktovat. Jak jsem již dodal, díky architektuře nových konsolí s AMD dostanete lepší optimalizaci her. To že jste doporuričili 650 Ti místo R7 260X nebo dokonce HD 7790 už je třešničkou na dortu (u GTX 650 Ti Boost bych se ale vůbec nezlobil).
21.1.2014 11:18:31   83.69.40.xxx 50
amadjr napsal:
kupovat na hrani dneska 2 jadro s tim, ze jen par her (vsechny nove co vyjdou) umi vyuzit vice vlaken a ze nema smysl priplacet k FX6 (0kč?) je spatny vtip. podivej se treba co dela i3 v crysis 3, tam je dokonce FX6 vyrovnana s i7 a ten engine se ted docela rozmaha.


Souhlas. Takto jsem přemýšlel 7 let zpět, kydž vyšel Q6600. Doteď nemá problém s žádnou hrou prakticky (po OC samozřejmě). Kamarád si koupil Dvoujádro 8400 a musel před rokem kupovat IB, protože hry jako BF3 se nedaly hrát.
21.1.2014 13:12:29   83.69.40.xxx 20
vixl napsal:
Neřekl bych, že dělají reklamu Intelu. AMD se prostě dneska nechytá a je otázka jestli se ještě kdy od nich něčeho výkonného dočkáme.

A k té reklamě - dělají reklamu Alze, to mi přijde hodně trapné. Všimněte si jaké ceny jsou v textu (slovy - lehce přes 5 a půl a ono skoro 6, nebo u disku - necelých 1500 a ono cca 1550)

TO JE FAIL!


V poměru k max výkonu ne, v poměru cena výkon je AMD konkurence schopné. A navíc myslím, že by mohlo mít i lepší budoucnost díky chipům v konzolích. A Abych nebyl nařčen z fanATIsmu, moje aktuální CPu je 4770k a předtím q6600.
23.1.2014 21:01:48   89.203.220.xxx 35
Intel do herní sestavy? To si snad děláte srandu. Pokud koupím levnější AMD který se dá na rozdíl od Intelu daleko lépe přetaktovat a ušetřené peníze investuju do výkonnější grafiky?
24.1.2014 19:26:33   109.80.68.xxx 30
Za takovouto volbu komponent bych se styděl.
1. Paměti, na které je odkazováno na Alzu nesplňují JEDEC specifikace, protože jejich provozní napětí je 1.65V. Minimálně by bylo vhodné doporučení se takovýmto pamětem vyhnout (pokud se tedy nejedná o moduly s extrémními frekvencemi, které ovšem mají smysl snad jen pro AMD APU).
2. HDD Seagagate jsou dle mých zkušeností mnohem poruchovější než WD a tento článek mi to nedávno potvrdil:
http://nejmenovany konkurencni web/ktere-hdd-jsou-nejvice-poruchove-podle-statistik-backblaze-je-seagate
25.1.2014 11:52:13   77.48.21.xxx 13
Ahoj Všem

Předem bych chtěl pochválit Autora za velmi kvalitní článek.

Já v loni provedl generální update po 8 letech z AMD Athlon Winchester soc.939 3000+,2GB RAM a ATI X1950PRO 256 MB.


Dlouho jsem váhal,kalkuloval a nakonec vybral.Vešel jsem se na 19K.

I5 4570 Box

Gigabyte H87 D3H

Corsair low vengeance 4 GB DDR 1600 jedu na 8-9-9-24 / 128 / 1T při 1.5 V

GPU GTX 650 Ti Boost 2 GB MSI OC edice
Twin Frozr III
1033 / 1098 ( ale dle gpu-z jede boost takřka stále na 1150 mhz ) a pamět 6 GHZ ( jedu na 6.5 GHz )
kupoval jsem jí v říjnu ještě za fantastických
3300 kč s DPH,ted jsou takřka nesehnatelné a nevýhodně drahé.

HDD je WD velociraptor 250 GB,plánuji na úložiště přikoupit SG Baracudu 7.2 2 TB

Zdroj jsem vzal Fortrona Raider S 650 w


Hraju hlavně WOT ( to je radost na tomhle počítadle hrát,oproti min.sestavě ),ale i třeba v CoH 2,Tomb Raideru vše jedu v poho na 1920*1080 na High-Ultra.
31.1.2014 14:17:16   77.242.95.xxx 03
Lidicky, dostal jsem Corsair vengeance 4x4 GB (16GB) Zabalene, nove, uctenka, zaruka. Pred par tydny koupene. Nevyuziju je. Myslel jsem ze budu kupovat sestavu, ale seslo z toho a tak mam proste pameti. Tyto presne: http://www.czc.cz/corsair-vengeance-red-16gb-4x4gb-ddr3-1866/100002 /produkt Prodam je o tisicovku min. Tedy za 3400 Kc. Je to dobra cena. Ozvete se na mail rexx zavinac ro.ru Myslim, ze lidi co ctou tenhle clanek, asi chteji nakupovat, tak by se moje nabidka mohla nekomu libit. Domluvime se na podrobnostech. Aukro mozne za 3500 kc.
1.2.2014 19:20:39   94.113.72.xxx 20
Musím pochválit autora, že to skutečně se zdrojem trefil. Málem mě zblbla taktika výrobců karet, kde každý dává min. pro zdroj 600W-750W, přitom se s kartou (R9 280X) dostanu při zátěži na max 350W, takže mi postačil 500W seasonic
1.2.2014 21:25:46   90.179.64.xxx 01
Dobrý den chci si teď stavět pc budu se nejspíše řídit seznamem dílů vašeho pc za 30 tisíc mám ještě nějaké peníze navíc a tak s ohledem na to ,že budu mít pc nějaký ten rok s obměnou třeba jen jádra či grafiky chci se zeptat co bude lepší volba buď teď koupit do pc r9 290 a jádro i5 4670k nebo i7 4770k a grafiku r9 280x poraďte prosím děkuji.
2.2.2014 05:54:39   89.203.220.xxx 30
Výkon herního PC nejvíce ovlivňuje grafická karta, rozdíl mezi 4670K a 4770K je ve hrách zanedbatelný ne-li nulový.
2.2.2014 10:08:14   90.179.64.xxx 00
ok děkuji
15.5.2014 17:13:51   178.209.135.xxx 00
Jak můžete spustit Call of Duty Ghosts na tý sestavě za 12 000 Kč, když ta hra vyžaduje 6 GB RAM a ta sestava má 4 GB RAM.
11.11.2014 10:48:01   85.132.186.xxx 00
No proč tu není AMD? ono ne že by bylo až tak špatné to vůbec ne dokonce vyjde v nekterých sestavách levněji,ale když si zadá Intel reklamu tak mu jí napíší.Kdo si myslíte že sponzoruje takovéto časopisy?...jedině výrobci HW

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

142 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 47.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.