Hlavní stránka Hardware Notebooky, telefony, tablety MSI U100 Wind - kilogram mobility
MSI U100 Wind - kilogram mobility
autor: Jan Štěpánek , publikováno 20.2.2009
MSI U100 Wind - kilogram mobility

Po přečtení názvu článku se asi většina z vás podiví, proč se zaobíráme zrovna tímto starším modelem netbooku od společnosti MSI. Odpověď je ale jednoduchá. Dnešní článek totiž není standardní recenzí, jakou z našeho webu znáte, ale spíše seskupení zkušeností při dlouhodobějším používání tohoto zařízení.


Teď však již přejdu konečně k osobním zkušenostem s tímto strojem, které jsem měl možnost získat za tři měsíce provozu. Jak jsem již psal, studuji vysokou školu, takže toto zařízení si našlo své místo mezi dalšími desítkami notebooků na přednáškách, absolvovalo se mnou týdenní cestu po Velké Británii a někdy jsem ho používal i při práci v dílně, atd. Jednoduše řečeno, můj U100 Wind dostal občas hezky zabrat a tak snad již mohu rozebrat jeho výhody a nevýhody, které zjistíte opravdu až při samotném provozu.

Použití první – vysoká škola (studium)

Kdo studuje nebo nedávno dostudoval vysokou školu, asi si živě dokáže představit, jak to vypadá na přednáškách. Ne vždy je látka úplně zajímavá a všudypřítomná WiFi často láká spíše k brouzdání po webových stránkách, než k naslouchání profesorů. Nicméně i pro práci do školy je notebook v dnešní době potřeba opravdu často. Z vlastních zkušenosti tedy mohu tomuto stroji vytknout asi jen jedinou věc a tou je výdrž baterie. Pokud totiž nemáte na dosah zásuvku a potřebujete zapisovat celou dvouhodinovou přednášku, tak standardní baterie dostačovat nebude. Proto bych opravdu doporučoval dokoupení 6-článkové baterie. Poté již s výdrží problém určitě nebude. 

MSI U100 Wind - kilogram mobility

Jinak mohu bez zaváhání říci, že navštěvovat školu pouze s malým pouzdrem, které včetně obsahu váží jen něco málo přes 1kg, je velká radost. Po několika letech, kdy jsem tahal těžký a velký notebook v batohu je tohle opravdu luxus a hodně rychle si na takovou mobilitu zvyknete.
Stejně tak i doba trávená na koleji, kdy je notebook využíván často ke stahování dat s Internetu nebo sledování filmů je tento notebook velice dobře použitelný. Bezpochyby by člověk zde spíše využil něco většího, ideálně ještě s externím LCD, ale ten není problém napojit ani na U100 a disková kapacita také na několik filmů postačí. Jen je škoda absence DVD, kterou by zde člověk asi někdy potřeboval. Řešením může být externí mechanika.

MSI U100 Wind - kilogram mobility

Záporný bod bych však netbooku od MSI udělil za WiFi kartu, s kterou mám často problémy najít bezdrátové sítě a nebo udržet stabilní připojení. Když jsem zkoušel na několika místech hledat sítě s U100 a pak s jiným notebooky, dopadl U100 nejhůře a upřímně řečeno, někdy mě to až dovádělo k šílenství, když jsem potřeboval být připojený kvůli registraci zkoušky a síť najednou vypadla. Řešením mohou být nové ovladače, které částečně pomohly, ale přesto s WiFi mám pořád sem tam problém. Druhý záporný bod pak dostanou integrované reproduktory, které jsou opravdu slabší. Ono také, když vidíte jejich velikost, tak se není čemu divit. Když si ale uvědomím rozměry celého netbooku a navíc jeho primární použití pro práci někde na cestách, tak je možné i tento fakt odpustit. Kvalitní poslech hudby vám nezaručí, ale pro nejnutnější přehrávání stačit budou a v případě potřeby není problém připojit sluchátka.

MSI U100 Wind - kilogram mobility

Integrované reproduktory jsou opravdu miniaturní, základní přehrávání však zvládnou.

Použití druhé – cestování

Když chcete cestovat a potřebujete při tom i nějakým způsobem pracovat, případně se dostat na Internet, apod. Určitě budete požadovat co nejmobilnější zařízení. Tím může netbook určitě být a já jsem jeho miniaturní rozměry ocenil již v několika situacích, kdy by se velký notebook do batohu nebo kufru nevešel ani náhodou. Před týdnem jsem se také vrátil z Velké Británie, kde U100 zastával funkci přístupového bodu na Internet a především úložiště fotografií, jelikož jsem měl s sebou pouze 512MB velkou paměťovou kartu do fotoaparátu.

MSI U100 Wind - kilogram mobility

Na cestování je tento netbook opravdu ideální, v barohu nezabere skoro žádné místo.

Cestoval jsem letadlem pouze s příručním zavazadlem, takže místa nazbyt moc nebylo a to je opět okamžik, kdy nadmíru oceníte rozměry netbooku. Jiné už to bylo s nabíječkou, u které bych si v ten moment přál, aby byla o něco menší. Určitě by nebyl problém vyrobit poloviční, prostě nějakou cestovní. Spolu s dlouhou kabeláží je tato originální totiž poměrně neskladná a „narvat“ jí do batohu byla opravdu radost. Jinak bylo ale cestování ve společnosti tohoto zařízení velice příjemné. Není problém spustit si nějaký film nebo se na letišti připojit na WiFi, apod. Opět je však překážkou slabší výdrž baterie. Co mi však především na cestách nejvíce vadí, je nevyváženost celého notebooku. Pokud totiž sedíte někde na lavičce a notebook položíte na nohy, s otevřeným displejem v úhlu, který potřebujete pro ideální viditelnost, se notebook prostě převáží dozadu, což je opravdu velice nepříjemné především při boji s touchpadem, který je těsně u spodní hrany. Asi bych ocenil, kdyby bylo rozložení komponent takové, aby byla těžší přední strana notebooku a pak nedocházelo k převažování. Použít by šlo i nějaké závaží, ale to už by se zbytečně navyšovala váha zařízení, což určitě není žádoucí.

Naopak čitelnost LCD i venku za plného slunce byla perfektní a např. v Londýně jsem se stabilitou WiFi neměl nijak velké problémy. Samozřejmě to především záleží na vzdálenosti od vysílače.

MSI U100 Wind - kilogram mobility

Zde musím zmínit ještě příslušenství, konkrétně dodávané pouzdro. To je sice praktické svými rozměry a odolností, ale horší je to už s barvou. Je totiž světlé a velice jednoduše se zašpiní a především povrch je hodně náchylný i na různé promačkání, apod. Pokud tedy netbook v pouzdře dáte do batohu s dalšími věcmi, máte skoro jistotu, že po vyndání budeme mít některé z nich obtisknuté na pouzdru. Řešení je buď výměna za jiné pouzdro a nebo si prostě budete muset dávat pozor, aby v blízkosti nebyly tvrdší předměty.

Použití třetí – domácí mazlíček

I když si doma raději sednu k většímu LCD a rozměrnější klávesnici, občas jsou situace, kdy člověk ocení také mobilnější zařízení. Především v okamžiku, kdy máte po bytě právě bezdrátovou síť a chcete na Internet např. z obývacího pokoje nebo jídelny. Zde se určitě hodí maximální mobilita a dosah zásuvky pro nabíječku také není problém, takže ani výdrž není takovou překážkou jako třeba na cestách.

MSI U100 Wind - kilogram mobility

Maličkost, která mi však trochu chyběla je TV-out. Jednou za čas se totiž rád podívám na nějaký film na televizi za pomoci připojeného notebooku. Připojit takového prcka, jakým je MSI U100 Wind by bylo opravdu otázkou minuty, ale bohužel to nejde, protože toto zařízení disponuje pouze D-sub konektorem. Je mi však jasné, že toto je spíše individuální záležitost a dnes, kdy většina lidí již vlastní LCD televizi, není problém napojit netbook ani přes zmiňovaný D-sub.

Výhody a nevýhody

Nakonec bych ještě zmínil několik detailů, které se mi u netbooku líbily a nebo naopak nelíbily. Velice mě potěšil počet USB, zařízení disponuje třemi konektory, což je pro běžné použití naprosto ideální. Navíc jsou konektory vyvedeny na obě strany, takže rychlé připojení flash disku nebo podobného zařízení není problém. Nadšený jsem byl opravdu i z kvality LCD, navíc 10“ je tak nějak ideální rozměr a šířka 1024pixelů je ideální pro web. I za tu dobu, co MSI U100 Wind používám, jsem si pořádně nezvykl na jeho váhu. Ten 1kg, který zařízení váží je opravdu neuvěřitelné a když ho někde přenáším, tak skoro nevím, že to je notebook. Pochválit musím i klávesnici, která je sice o chlup menší, než standardní notebooková, ale za několik minut psaní si zvyknete a jakékoliv překlepy zmizí.

MSI U100 Wind - kilogram mobility

Co mi však vadí, je zmiňované nevyvážení, které v některých případech opravdu hodně znepříjemňuje práci. Hodně mi také vadí velice citlivý touchpad, kterého se stačí dotknout opravdu nepatrně (většinou náhodou) a hned vám kurzor přeskočí jinam. Díky tomu se mi několikrát stalo, že jsem začal psát text někde, kam jsem vůbec nechtěl. Největší slabinou je však bezpochyby výdrž standardně dodávané baterie, což v maximální míře řeší náhradní, 6ti-článková. Tento problém již odpadá, pokud netbook budete kupovat nyní, protože několik obchodů již nabízí baterii s větší kapacitou v základním balení.

MSI U100 Wind netbook | klady a zápory

KladyZápory
+ velice zajímavá cena- nevyváženost notebooku (překlápí se)
+ malé rozměry a nízká hmotnost- výdrž baterie (3-článková)
+ kvalitní displej- problémy s dosahem a stabilitou WiFi
+ tři USB porty- světlé pouzdro (špiní se)
+ velká klávesnice- méně kvalitní reproduktory
+ nízká hlučnost


Závěrem bych chtěl říci, že tento článek nemá žádným způsobem nahrazovat standardní recenze, na které jste na našem serveru zvyklí. Pouze jsem se chtěl podělit se svými zkušenostmi s tímto povedeným zařízením, kterým MSI U100 Wind bezpochyby je. Samozřejmě dnes již v cenících obchodů najdete jeho novější verze, které však ve většině případů vycházejí z tohoto základu a tak můžete čekat podobné vlastnosti a já osobně doufám, že nové verze pouze vylepšují neduhy tohoto modelu a rád se o tom v budoucnu také přesvědčím. Děkuji tedy za pozornost a budu rád, pokud tento článek alespoň někomu z vám pomůže při výběru nového mrňavého mazlíčka.

MSI U100 Wind - kilogram mobility



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
20.2.2009 07:19:57   160.218.43.xxx 141
autor uvedl:

"Pro mě osobně byl výhodou především větší disk, i když SATA"

Asi měl na mysli, že se nejedná o SSD disk, ale disk klasické konstrukce. Chtěl jsem tedy upozornit, že i klasické SSD disky se připojují přes rozhraní SATA. Jinak příjemné počtení po ránu. Díky.
20.2.2009 08:48:46   81.19.35.xxx 71
Ano, samozřejmě tak to bylo myšleno, použil jsem ale nepříliš obratné vyjádření, za to se tedy omlouvám.
20.2.2009 08:36:05   80.83.67.xxx 141
Děkuji za příjemné ranní počteníčko. Velice příjemná klidná recenze. Díky
20.2.2009 08:56:41   89.102.36.xxx 61
V článku je napsáno TDB 2,5W..co to přesně znamená? (znám jen TDP)
20.2.2009 09:01:25   81.19.35.xxx 74
Chybka, správně je samozřejmě TDP, v textu již opraveno.
20.2.2009 09:14:14   15.219.153.xxx 82
Fajn recenzia. Uz fakt nie som zvedavy na dalsie testy Atomu Ta wifina zamrzi, kedze je to Netbook, obvykle s tym budu ludia (chciet) browsovat cez wifi.
20.2.2009 09:27:37   80.95.254.xxx 85
Článek hezký, jen ta čeština. Nejsem zrovna puntičkář, ale tolik chyb v jednom článku?

"idilka" - idylka

"potřebuji pracovat někde „v terénu“, byl pro mě netbooku opravdu lákavým zařízením" - vypadlo asi "nákup"

"nabídek či zvýhodnění, kdy byl netbooku osazen" - netbook
"Uvnitř modré krabice už je samotný netbooku" - netbook
..stejná chyba se opakuje nejméně na 4 místech

"SSD disk o poměrně malé kapacitě, která však pro základní práci na systému Windows XP (...) nebo také na alternativním systému, jako Linux." - nechybí něco?

čárky a sloh nebudu komentovat, snad jen "internet" se opravdu nepíše s velkým "I" :-)

to opravdu v redakci nemáte nějakého korektora?
20.2.2009 10:52:48   81.19.35.xxx 71
Za chyby se moc omlouvám, snažil jsem se to teď opravit. Co se týká slova "netbooku", tak v některých větách to bohužel dolplnila automatická korekce Wordu, takže to byla čistě moje nepozornost.
20.2.2009 11:55:54   213.155.244.xxx 66
taky sem nasel chybu
...kdy je notebook využíván často ke stahování dat s Internetu nebo sledování filmů...

btw nepremyslis o nejakem "casemodu" netbooku?
20.2.2009 19:34:03   93.97.216.xxx 64
S tim Internetem/internetem je to na posouzení, obě varianty jsou možné:

"internet (propojené počítačové sítě); Internet vlastní jméno (Celosvětová informační a komunikační síť).

Malé písmeno patří do trojice pojmů intranet – extranet – internet. Také ve významu „komunikační médium“ se stále častěji píše malé písmeno: informace najdete na internetu; první seznámení s internetem; nabízíme připojení k internetu. Pokud jde o velké písmeno, mělo by vyznačovat vlastní název jedinečného produktu. Počítačoví odborníci však nejsou zajedno v tom, zda internet opravdu vznikl jako jedinečný produkt."

zdroj: ÚJČ AV ČR
20.2.2009 09:28:00   87.244.211.xxx 81
Pekny clanok. Ja som tento tyzden kupil pre priatelku biely ASUS EEE PC 1000H a som z neho vazne uchvateny. Jediny minus prikladam touchpadu, resp. tlacidlam, ktore sa velmi zle stlacaju, ale to vyriesila BT myska. Naopak, bol som velmi prijemne prekvapeny zo zvuku. Zatial som mal skusenosti s asi 7 NB firiem ASUS, TOSHIBA a ACER v cenovych relaciach od 18000 do 70000 SKK, ale subjektivne sa mi zda, ze najlepsi zvuk ma ten maly EEE PC. Povodne, ani neviem preco, som sa obaval nedostacujuceho vykonu na zakladne uzivanie (www, Skype, IM a office), ale je to plne postacujuce. Proste zatial velka spokojnost.
20.2.2009 09:31:57   78.102.168.xxx 62
Zajmave kde se da koupit U100 za 7 000Kc z DPH?
20.2.2009 09:50:28   89.103.169.xxx 81
Je to ta nejzákladnější nepočeštěná verze s diskem 80GB a 1GB RAM. Namátkou jsem teď našel ve zboží "x" e-shopů s cenou kolem 7.400,- Kc s DPH, takže zkus "hledat",... =)
20.2.2009 09:34:23   87.244.211.xxx 63
Este doplnim, asi som vazne extremne narocny na ticho, lebo ani ten EEE PC nie je dostatocne tichy. Prave pre hluk som vratil asi 3 NB (a to kazdy s IGP, cize ziadna dedikovana GK), ale kedze kazdy bol zhruba rovnako hlucny, uz som dalej nevymyslal. Paradoxne, najtichsie PC u mna je HTPC, ktore je ale aj najvykonnejsie :-)
20.2.2009 20:28:41   79.127.241.xxx 73
Kup si notebook/netbook bez větráků. Já mám Dell X1 který nemá žádný fan a pokud bys do něho dal SSD tak ho neuslýšíš opravsu vůbec. (disk je to jedíné co de slyšet).
20.2.2009 09:39:28   89.103.169.xxx 91
Hezký článek. Bez ohledu na obdivuhodnou manuální zručnost tohoto autora =) velmi oceňuji jeho písemný projev - po všech stránkách. Tento netbook jsem si k Vánocům také pořídil. Přesně jsem uvažoval jako autor, MSI byl ve finále opravdu jediná volba. Také jsem si k němu pořídíl Logitech VX Nano a USB repro od Logitechu. Notebook používám k pouštění poslechů (učím na jazykovkách) i ke správě sítí v několika dalších firmách. Je to neuvěřitelné zařízení, rád s ním lehám i do postele a pouštím filmy. Dílenské zpracování je na jedničku, je pevný, nic nevrže. Problém s wifi jsem nezaznamenal a to ji používám často jak doma, tak i v práci. Trápí mě snad jen ta krátká výdrž baterie. Sice se dá koupit i devítičlánková megabaterie, ale už i s tou šestičlánkovou se netbook podstatně "zvětší" a ztratí část svého mobilního kouzla. Kvalita displeje je špičková. S WinXP a 2GB RAM je netbook svižný, a díky kvalitě klávesnice jej lze opravdu používat bez sebemenších problémů,...

Také už bych nechtěl jiný systém zavírání displeje, než který MSI začal dávat ke všem notebookům - magnet. Už žádná šílená těžkopádná rukukloubící šoupátka!
20.2.2009 10:15:09   89.103.169.xxx 71
Jen ještě uvedu informaci o trháku v podobě nového biosu, který je již delší dobu ke stažení na stránkách výrobce. Nový BIOS umožňuje nastavení vyšších taktů a notebook mi beží stabilně na 2.0GHz.
20.2.2009 10:23:28   158.195.6.xxx 71
toto som tiež už počul avšak myslím že ten Bios by mal byť stiahnutý nakoľko Intel toto zakázal
20.2.2009 20:31:42   79.127.241.xxx 64
2Ghz jo a jak dlouho ti ta pidi baterka vdrzi ted? hodinu?
20.2.2009 09:42:12   85.216.227.xxx 71
So 6 clankovou baterkou sa ta nevyvazenost a preklapanie dozadu este zhorsi :-(
Co sa tyka vypadavania Wi-Fi, s original ovladacmi v predinstalovanych Windows to bola fakt hroza, ale po update ovladacov mam na Wi-Fi signal lepsi ako na Thinkpad R60.
Inak som s U100 samozrejme spokojny a rozdiel v noseni 3 kg R60 a 1,3 kg U100(so 6 clankovou baterkou) je neporovnatelny.
20.2.2009 10:06:37   193.85.210.xxx 61
Tohle mě zajímá...takže po updatu ovladačů problém Wi-Fi odpadá? Můžu se na to spolehnout? Tohle je totiž něco co mě od koupě trochu odrazuje. Může to ještě někdo vyzkoušet a potvrdit?
20.2.2009 10:11:32   89.103.169.xxx 61
Ja problém s wifi od Vánoc, kdy jsem tento netbook koupil, nezaznamenal. Wifi používám často.
20.2.2009 10:27:13   147.229.65.xxx 61
Zdravim, muzes napsat vice postrehu ohledne spotreby? Napriklad jak dlouho vydrzi s 6 clankovou bateri pri zaple wifi a brouzdani, nebo pri sledovani filmu?
20.2.2009 10:36:21   85.216.227.xxx 61
cca. 4h
20.2.2009 09:45:38   89.103.169.xxx 61
Mohu se jen zeptat, kde jsi získal informaci, že odstraněním samolepky s textem "při odstranění zaniká záruka" o záruku zákazník nepřijde?

Říkám si, proč by se tedy vylepováním těchto nálepek obtěžovali? Nechce se mi tomu věřit,... =)
20.2.2009 10:21:59   158.195.6.xxx 61
Ahoj všimol som si že tam máš zelenú ledku v eco móde, tento však ja svojom Winde neviem spustiť. Namiesto toho však viem spustiť červené tlačítko namiesto modrého a to mi ho pretaktuje na 1,984Ghz (ale iba na nabíjačke) dôkaz: http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=510260
ide to aj vám ostatným?
20.2.2009 15:57:33   89.103.106.xxx 61
Ano, na nabíječce tím vytáhneš procesor na 2GHz. Pokud nejsi na nabíječce, tak tím pustíš ECO mód. Je to "feature" nové verze biosu,...
20.2.2009 19:26:53   92.52.1.xxx 61
Len škoda že u mňa Eco mod nie je :-D
20.2.2009 11:24:59   85.207.244.xxx 61
měl jsem ho na hraní týden, pak jsem tři měsíce cestoval s 9" acerem

acer měl 6čl baterku takže luckusní výdř až 5hodin, ale byl lehce hlučnější(oproti tichému windu), repráky ještě horší a klávka na mé velké prsty seděla hůř

jinak spokojenost, člověk si na to kilo zvykne a pak to tahá všude aby se ani chvíli nenudil (160gb disk jsem docenil, páč atom zládne i 720p)



20.2.2009 11:37:47   212.149.51.xxx 61
Ahoj, mam tento notebook uz asi 2 mesice a pouzivam ho jako "mazlika".
Moje dosavadni zkusenosti jsou vcelku pozitivni. nekolik postrehu:
Na klavesnici se dobre pise, ale jeji ukotveni v plastovem krytu je nedostatecne. Obcas se stane ze kdyz pisu vic energicky tak se otresem aktivuji i jine klavesy :-/
Dalsi neprijemna vec je FN klavesa na rohu misto klavesy CTRL. Na netu je vsak bios, ktery obe klavesy prohazuje.
Postup na upgrade pameti je zde:
http://www.extranotebook.cz/jak-na-rozsireni-pameti-v-msi-wind-u100
20.2.2009 12:40:59   80.250.11.xxx 61
Jak je to s instalací jinýho OS?
Bral bych tam buď hodně nLitovaný XP, nebo W7.. jde to nainstalovat z flashdisku, nebo musím koupit za 2k externí DVD mechaniku?
20.2.2009 19:50:32   85.207.5.xxx 61
Instalovat OS není problém. Stačí vygooglit návod. Osobně jsem na jeden Wind instaloval XP Pro z flashky a absolutně bez problému.
20.2.2009 12:53:13   82.150.166.xxx 61
Nechci se se stoobim nijak přít, ale zajímalo by mě co myslel tou přeplácaností designu u EEE. Samozřejmě je to otázka názoru, jenom by mě to zajímalo.
20.2.2009 14:25:35   83.240.99.xxx 131
Tak trochu jsem nepochopil, jak jsou ty + a - na konci vlastně chápány (podle mě by měly být chápány "ve své kategorii").
Pak je nesmyslný + 3 USB výstupy, protože to má skoro každý netbook i "malé rozměry a váha", protože popravdě, je z netbooků jeden z největších a nejtežších a nízká výdrž (= častá potřeba adaptéru) ten problém proti konkurenci ještě zvětšuje (ano, jde dokoupit větší baterie, jenže pak už neplatí "+" velice zajímavé ceny).
Možná měl být ten článek psán víc obecně o netboocích, protože trh se skutečně vyvíjí tak rychle, že dnes už Wind zajímvou volbou není.
20.2.2009 15:37:55   90.177.41.xxx 71
Zdravim lidi. Já osobmě vlastní ASUS EEE 1000H a když jsem měl možnost ho porovnat s Windem od kamaráda, nemůžu se zbavit pocitu že EEE je lepší. Co se tyče komfortu práce i výkonu jsou na tom oba shodně, klavesnice mi příjde témeř totožna, až na několik rozdílu v rozmístění kláves, na které si každý rychle zvykne. Pro EEE ale mluví 6ti článková beterie již v základu a dle mého značně bytelnější konstrukce. Jediné plus na Windu je že je díky menší baterce lehčí cca o 200g. S klidným svědomím osobně spíše doporučuji ASUS.
20.2.2009 15:54:20   217.11.246.xxx 71
Přes několik nesrovnalostí, jistě zajímavý článek.

Např. "Ten nabízel barevný 7“ LCD displej s LED podsvícením a SSD disk o poměrně malé kapacitě, která však pro základní práci na systému Windows XP (jež byl často dodáván současně se zařízením)"
Chtěl bych se mýlit, ale mám dojem, že tyto netbooky byly osazováno pouze systémem linux xandros. Win xp přinesla až 9" řada.

Dále píšete, že 9" řada přibrala na 1,4Kg. No nevím, můj váží 1,1Kg se šestičlánkovou baterií.

Když jsem v létě o netbooku přemýšlel, měl jsem také zálusk vzít msi wind, díky zajímavé ceně a hdd. Po zkoumání zařízení jsem ovšem dospěl k závěru, že z jediná dobrá věc oproti konkurenci je klávesnice. EEE je všem důležitém lepší (stabilita,wi-fi,výdrž na baterie) a protože jsem chtěl i nízkou váhu, vzal jsem eee901 a opravdu nelituji.

Mimochodem, váš problém s wi-fi by pravděpodobně šel vyřešit výměnou mini-pci modulu, stojí to pár stovek a kromě kvalitní wi-fi získáte i možnost aircracku

20.2.2009 17:38:54   217.11.246.xxx 71
Tak za tvrzeni, ze se eee701 s winxp nedelala se omlouvam, na strankach asusu o nem je zminka. Kazdopadne si myslim, ze to byla okrajova zalezitost a kdo mel na 701 tak vetsinou proto, ze si je tam dal sam misto xandrosu.
23.2.2009 10:11:29   83.208.155.xxx 51
se běžně s XP Home a cena byla proti verzi s Linuxem + 500Kč, řekl bych že se jich prodalo dost, sám ho mám... ;-)
20.2.2009 15:56:06   92.52.21.xxx 61
no ja se osobne tesim na Eee 1000HE :-P
20.2.2009 16:10:51   83.208.247.xxx 63
Opravdu si autor myslí že dnes "většina lidí vlastní LCD" ?
Jinak hezkej článek
20.2.2009 17:02:28   62.168.62.xxx 61
Jsem také majitelem tohoto notebooku a s recenzí víceméně souhlasím. S Windem jsem poměrně spokojen, za ty prachy je to solidní netbook. Mám němu i 6ti článkovou baterii, výdrž v reálu je ovšem do těch 5ti hodin když se zadaří, o šesti si může člověk nechat zdát. Narozdíl od autora jsem ovšem neměl štěstí na HDD, ten je sice až na velikost shodný (WD Scorpio 160GB), ale hlučný jak prase. Navíc se celkově chová poměrně divně, má neustálou potřebu šrotit (tak co 3 sekundy), do teď jsem nepřišel na to, čím to je (reinstalace systému nepomohla, dělá to v XP i ve Windows 7). Ale to není chyba MSI, ale spíše WD, což jen více prohlubuje mou nenávist k harddiskům této značky. Další věc je hlučnost, použitý ventilátor je opravdu jakost někde 10. třídy, když se zapne, je to slyšet. A vůbec chlazení celkově mi přijde poměrně odbyté, ta pouhá hliníková "placka" mě opravdu zklamala. A odkud ten ventilátor odčerpává vzduch by mne taky zajímalo. Poslední věc, která se mi nelíbí, jsou klouby - ty se sice tváří jako kovové, ale tuhost teda nulová. Navíc mám pocit, že se klouby čím dál více povolují, což mne, s prominutím, opravdu se*e.
Jinak se mi ale Wind líbí, klávesnice i LCD skvělé, design solidní. Za 9 litrů i s 6ti článkovou baterií, kdo by ho nevzal. Navíc dnes se jedná o spotřební zboží, do 2 let si člověk koupí něco jiného, že... Já jen doufám, že alespoň ty 2 roky vydrží, zvláště ty pitomé klouby, které mi přiomínají starou "slavnou" éru odporných Acerů.
20.2.2009 17:14:33   62.168.62.xxx 61
Ještě jsem zapomněl na WiFi - tady na 100% souhlasím s autorem, já sice mám verzi s WiFi kartou Ralink RT2700E, ale kvalita asi stejná se zmiňovaným Realtekem, tedy ten má alespoň nějakou podporu v Linuxu. Ralink tedy letěl a byl nahrazen Intelem PRO 3945ABG.
Jinak jsem se dočetl, že MSI prodává různé verze Windu s 3 typy wifi karet - Realtek, Ralink, a cosi s chipsetem Atheros. Ta poslední jmenovaná by byla z těch tří zřejmě nejlépe použitelná (má osobní zkušenost s chipsety Atheros je velmi dobrá), ovšem při nákupu není v e-shopech nikde uvedeno, jaký typ WiFi notebook obsahuje. Takže jediná možnost, jak si to ověřit, je nakupovat v kamenném obchodě a zkontrolovat si na spodní straně Windu nálepku, kde je uvedeno, jakou kartu obsahuje.
20.2.2009 19:46:28   83.240.59.xxx 61
jen k tomu disku, tyto scorpia jsou dle testu jedny z nejtissich a i ja jich doma par mam (2x ntb, htpc, ext) a opravdu jsou tiche.
20.2.2009 20:20:59   81.91.217.xxx 61
Tak to mám asi jen opravdu smůlu na blbý kus... Ten můj je fakt hodně slyšet
23.2.2009 10:14:06   83.208.155.xxx 51
K tomu hrabání na disk - máte vypnuté indexování souborů?
20.2.2009 17:13:49   85.248.12.xxx 81
Mohol by mi niekto povedať meno tej modelky?
Veľmi dík, btw pekná recenzia.
20.2.2009 17:54:58   92.52.42.xxx 91
Zacinam pochybovat ze autor cita komenty. znova nieje uvedene meno slecny, alebo aspon link na wall.
usetrili by ste si kopec komentov pod clankom
20.2.2009 20:54:59   79.127.241.xxx 61
Pekny klidny clanek od Stoobiho, pomerne nezaujaty coz se mi libilo.

K Windu: Ja vlastnim Dell X1 skoro uz rok, kdo nezna je to 12" 1280x800,pentim M ULV 1,1Ghz,1,2GB Ram, 60GB 1,8" Toshiba disk, 1,2Kg s 6 clankovou baterkou ktera vydrzi 4,5-5h, taky velka klavesnice(vetsi nez u windu je to 12"), nema zadny fan -naprosto nehlucny(krome disku), ma jeste mensi adapter. Neprevazuje se, wifi karta je supr naopak chytim signal tam kde jine notebooku maji problem. Ma bytne a daleko odolnejsi magneziove provedeni. Mit v nem SSD disk tak nema skoro chybu.

Koupil sem ho ojety za nakych 12k pred rokem a je skoro jak novy(meneny dispel a deska, zaruka NBD od Dellu). Jak to tak vidim, tak dnesni radoby supr ultratenke a lehke netbooky neudelaly vlastne zadny pokrok za posledni 3 roky...
20.2.2009 21:11:51   89.235.6.xxx 61
A muzes sdelit kde jsi ho kupoval?
20.2.2009 21:20:28   195.212.29.xxx 61
na aukru se sem tam objevi, nebo zkus ebay. jinak taky jsem videl HP 12" 2510p, ten se da taky sehnat celkem levne...kdybych uz nemel 14" tak bych ted sel do 12" ale non-atom...
21.2.2009 11:15:28   79.127.241.xxx 61
Přes inzerát, ale mrkni třeba tady:
http://www.gigacomputer.cz/cs/zbozi/44746-dell-latitude-x1.html
21.2.2009 16:19:14   84.42.172.xxx 72
Pockat, EEE 701 ze mel displej podsviceny LED? To se mi nejak nezda, ani moje 901 pokud vim, nema LED, to maji mit az nove modely.

Jinak tohle MSI ma kamos, s triclankovou baterii a ta vydrz tech 1,5 hodiny je dost smesna - neustale k tomu taha nabijecku. S tou sesticlankovou uz to muze byt o necem jinem. Presto bych nemenil, 901 ma vetsi touchpad, jinak tusim uplne totoznou vybavu. Pravda, ten SSD je pomaly a maly, ale me to nevadi. Je mensi, rozliseni displeje je stejne a pri primem porovnani jsou ty displeje skoro totozne - oba nejsou nic moc. Nemenil bych.
22.2.2009 17:12:06   95.105.152.xxx 51
viem, ze toto zariadenie nieje primarne urcene na hry, ale ak si dajake postarsie skusal, mohol by si napisat skusenosti? warcraft III je zijuca legenda, ktoru si este stale zahram a keby to zvladol aj tento "stroj", tak to by ma celkom potesilo
23.2.2009 10:28:39   83.208.155.xxx 61
recenze Windu, sám jsem majitelem Asusu EEE 701 a FS Amilo Mini 3520 a moje zkušenostmi s používáním netbooků v běžném provozu se shodují s autorovými. U EEE 701 je stejná nevýhoda s krátkou dobou výdrže na baterii, výhodou je absence jakýchkoliv mechanických prvků. Amilo Mini vydrží +/- 3 hodiny a za cenu kolem 7500,- s DPH ho považuji za ideálního kandidáta v kategorii cena/výkon.
23.2.2009 20:23:06   90.178.125.xxx 71
Jestli vadí překlápění mimo stůl, tak bych zkusil zespodu přilepit suchej zip(moc neváží, a podle nasa udrží hodně).
23.2.2009 23:34:12   85.71.162.xxx 51
Také mám příležitost na tomto kousku pracovat... a proto bych rád doplnil mé postřehy >
Se stabilitou WIFI jsem problémy zatím nezaznamenal, je tedy možné, že se může jednat např. o novou revizi či chybu u autorova kusu. Co je však méně příjemné, je levná verze užšího touchpadu, kterému chybí klasické vertikální scrollovací pole - na jenž jsme zvyklí z běžných notebooků > posun dolů pomocí dvou dotekových bodů se tak pro některé může stát nervy drásající činností. 2.výtku bych měl ke zbytečně silnému a těžkému napájecímu kabelu (25A)zakončeného "trojlístkem" - ten prostě u této přenostné kategorie "notebooků" nemá co dělat (naštěstí šikovné čs.ručičky si dokáží vybrousit drážku i na klasickém vidlicovém kabelu a rázem jej můžeme pouřívat na MSI adaptéru). Displej je nejen na tuto kategorii opravdu jasný a velice povedený, moje 2 roky staré 12"Amilo Pro s trubicovým podsvícením prostě "zadupe" do země. Nebudou -li vám výše popsané chybky vadit, mohu vám jej vřele doporučit
24.2.2009 08:54:55   83.208.155.xxx 61
Vertikální scrollovací pole je podle mě dáno ovladačem, stačí ho jenom zapnout, i když pak zbývá míň místa na pojezd...?
24.2.2009 09:43:59   82.202.98.xxx 71
... a to je důvod proč jsem si pořídil Fujitsu Ui3520. protože Acer - raději nekomentovat, Asus - moc hlučný, MSI - slabá výdrž, Lenovo - hmm... takže FSC Amilo mini je na tom za ty peníze snad nejlíp...navíc jsem byl překvapený, že namísto mikro repráčků použili mini reproboxy, takže to hraje snad ze všech netbooku opravdu dobře, zvlášť při koukání na film. Poměr cena výkon je nejlepší FSC.
28.2.2009 11:04:36   82.209.39.xxx 31
Zajimave pocteni. Libilo se mi to. Je dobre precist si o HW trosku jinak, nez jsme zvykli. Prakticke zkusenosti z provozu jsou mnohem cennejsi, nez papirove udaje vyrobcu.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

168 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 80Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.