Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV PlayStation 4: Revoluce, nebo úpadek konzolí?
PlayStation 4: Revoluce, nebo úpadek konzolí?
autor: Michal Rybka , publikováno 22.2.2013
PlayStation 4: Revoluce, nebo úpadek konzolí?

V noci se středy na čtvrtek byla v hrubých rysech představena nová konzole Sony PlayStation 4. Názory se rozcházejí, někdo je nadšený z hardwarové specifikace, jiný je jí naopak zklamaný. Někdo byl nadšený z herních dem, jiný je považoval za nudné. Možná proto si také někdo stačil všimnout, že mezi předvádějícími nebyla jediná žena.


Nechápejte mě špatně, miluji inteligentní herní videa, která ukazují speed gameplay, triky, vychytávky sestavené vynálezci v Minecraftu a podobně. Zatím je ale pro vytváření podobného obsahu nutná jistá elementární dávka inteligence a technické erudovanosti, když to půjde samo a automaticky, můžeme být zaplaveni horou obsahu generovaného „YOLO & SWAG“ částí internetové populace. A toho se trochu bojím. Třeba zbytečně, ale stále mám nepříjemný pocit, že nám všem budou tak nějak ubírat propustnost internetu. Možná je příliš brzy, na záplavu takových dat by nebyl připraven ani informační pirát Tlamsa z povídek Stanislava Lema. Buď jak buď – tohle bude velká věc a nějakým způsobem to změní podobu hraní.

PlayStation 4: Revoluce, nebo úpadek konzolí?

Budoucnost nebo fake? (fake samozřejmě)

PS4 možná znamená obrovskou revoluci v hraní. Místo „always connected“ hraní přináší „always social“. Možná je to tak, že jádrem hraní bude hráč sám – a hry samotné. Možná to tak není. Pamatujme: Sony nás jen rámcově seznámila s tím, co má přijít. Neukázala vlastní zařízení. Neřekla, kolik to celé bude stát. Nesdělili ani přesná release data, jenom obecně oznámili, kdy se nová konzole čeká. V podstatě to bylo jenom prohlášení typu „Nespíme, pracujeme, budeme mít do roka něco velkého.“ Mohlo to být i volání mířené na vývojáře: „Chlapi, máme revoluční platformu, umíme streamované hraní – jo a mimochodem, zapomeňte na Cell, máme už normální procesor, se kterým to umíte.“

PlayStation 4: Revoluce, nebo úpadek konzolí?

Ano, možná jádrem celé té prezentace nebylo ani tak nalákat hráče, ale spíš nalákat vývojáře. Ukázat, že nehodlají jen „předchozí design vynásobit čtyřmi“, ale stále mají jak sílu, tak odhodlání zahájit novou revoluci, chuť vkročit do nových vod. Možná proto místo oslňující a úderné prezentace prototypu prošli diváci torturou dalších a dalších ukázek, třeba šlo o to přesvědčit vývojáře, že ostatní už na vývoji tvrdě pracují. No, já rozhodně zaujatý jsem. Těším se na to, až se objeví finální verze konzole, až si ji vyzkouším a uvidím, co vlastně umí a co nám nově pojaté hry přinášejí. Myslím, že nás čekají docela zajímavé časy...



Tagy: úvaha  playstation  nový  představení  konzole  hry  gaming  PS4  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
22.2.2013 04:09:25   86.49.14.xxx 146105
Tomhle rikam, "kvalitni" mlaceni prazdne slamy na spoustu znaku, podobnych uvah jsem cet za posledni den asi 10, ale tahle je nejprazdnejsi, povrchni a plitka. 4 rohliky, pardon XXXX uhozu patecni uvaha je hotova, a zaplcena, hlavne aby byla ctenost, hlavne ctenost a prodeje.
23.2.2013 15:18:18   90.179.49.xxx 5017
Hlavne ze jsi nas na to upozornil. ;-) Uvedom si, ze "uvaha" neznamena "fakta", ale ze z "fakt" se utvareji "uvahy". Tohle je uvaha jednoho cloveka, s vlastnim nazorem. Ty jsi tady prisel nabit jen sve "Ego", pospinenim neci prace. Gratuluji vsem co ti dali palec nahoru, pravdepodobne svym prispevkem mas toho vice co nabidnout. Tak delej, ukaz se. Jaka je tvoje Uvaha?
2.3.2013 08:29:40   81.200.57.xxx 96
hlavně že ty toho máš tolik co nabídnout svym příspěvkem
22.2.2013 04:33:35   84.47.20.xxx 8024
mate pravdu o hovadine sa da napisat len hovadina
22.2.2013 06:32:41   89.102.126.xxx 574
Da se rici ze jsem fanousek PlayStationu uz od PS1, vsechny jsem vlastnil a na vsech jsem hral.
Show jsem zive sledoval, chtel jsem videt PS4 "krabicku", ale po hodine kdy se tam jen stridali postavy jak na orloji, a neustale jen zvanili marketingove kecy, ktere uz jsem slysel milionkrat, jsem sel spat.

Asi nejspis nejsem tak odvazny, abych si domyslel a poskladal vse co bylo o PS4 receno a napsano. Nic neni tak horke jak se uvari, a proto bych necekal ze to bude tak revolucni a uzasne jak se nam ti panove (bez dam ) snazi vtlouci do hlavy.
Tipuji, ze to bude jen trochu vykonejsi PS3 s x86 architekturou, ktera ma jednoznacne vice pozitiv nez negativ (snazsi prace pro programatory a snazsi konverze na PC) a s vetsimi socialnimi moznostmi(to je trend nasi doby, bohuzel/bohudik?).
22.2.2013 06:44:04   46.33.96.xxx 924
To já myslím, že ta konzole a především ty opěvované funkce sdílení budou prostě další ranou pod pás pro hry na PC. Sice se trošku zvedne výkon konzolí, takže hry už nebudou na nich vypadat jak před 8 roky a také se tím zvednou nároky na PC, které tím pádem nebudou na minimum stejné, jako před 8 roky, ale tydle sdílecí techniky budou sloužit jako jakási ochrana PS4, takže hry určené pro ní nebudou fungovat nikde jinde a pokud je autor využije, nebude možné je pak portovat ani na PC, ani na XBOX, ani nikam jinam. Což ostatně ve finále bude jediný smysluplný účel těchto věcí.
22.2.2013 06:58:39   89.233.139.xxx 685
Já myslím, že tohle je naopak pro PC hraní docela slušné vítězství. To streamování, sociální interakce a podobný blbosti je jen omáčka navíc. Holá hra bude moct být napsána prakticky stejně pro PC, PS4, XBOX720 a SteamWhatever konzoli. Tím mají vývojáři k dispozici obrovský trh. Vidím to tak, že se vynoří enginy, kde se hra primárně napíše pro PC kompatibilní konzole a pak se jen zapne vyšší kvalita textur a různý DX11+ efekty a tak vznikne verze pro PC. Ale vycházet se bude pořád z jednoho základu, což je obrovský pokrok.
22.2.2013 08:57:55   109.164.78.xxx 296
Jen aby ty konzole nebyly tak výkonné, že když se napíše optimalizovaná hra, tak by se pro PC museli ty efekty vypínat
22.2.2013 09:35:17   83.240.16.xxx 95
Jestliže se sjednotí softwarový standard, pak je logické že každá grafika s výkonem nad 1,84 TFLOPS a každý procesor schopný zpracovat 8 vláken s výkonem jádra někde, řekněme okolo phenomu II, bude konzolím stačit.
22.2.2013 10:02:54   77.104.235.xxx 293
To neni tak jiste. Jednak na presne dany HW to muze byt lepe optimalizovane nez na neco silnejsiho, ma to porad nektere specialitky jako sdilenou pamet coz dokaze zvysit vykon. Dale prakticky zadny nenazrany OS a dalsi bezici programy.
S timto se muze konzole vyrovnat o dost silnejsimu PC takze zas tak hrozny to neni. Jen tu nesmi byt moc dlouho jako ps3 nebo zacne zas zaostavat.
22.2.2013 18:16:08   83.240.16.xxx 81
zřejmě máte pravdu... nezapomeňme na to že osazených 8GB je GDDR5
22.2.2013 15:41:39   77.247.224.xxx 35
zdielana pamet znizuje vykon... (deli sa aj bandwidth)
22.2.2013 17:28:52   37.188.226.xxx 111
Jenze soucasne ti zmizne prenaseni dat z RAM do grafiky a opacne. Navic tahle pamet je mnohem rychejsi nez RAM.
22.2.2013 23:02:31   77.247.224.xxx 55
Ano, a podiel toho `prenasania` je tak `velky`, ze mimo exotickych kombinacii (malo dedikovanej pamete pre GPU plus obrovske textury) je aj pri mnohonasobnom naraste bandwidthu PCIe vplyv na vykon prakticky zrovnatelny s chybou merania

Dve nezavisle pametove sustavy SU vykonnejsie riesenie, najme ked ps4 pamet NIE JE vykonnejsia nez pametovy system dnesnych GPU (az vyse 300Gbs)

Takze sup sup dostudovat....
22.2.2013 09:32:11   83.240.16.xxx 226
V podstatě souhlasím, aplikace architektury x86 do konzolí softwarový svět sjednotí, Definice standardu ve formě specifikace PS4/Xbox720, nastaví dolní laťku a PC hráči na tom jenom získají.
Myslím si, že optimalizace herních enginů na 8 vláken i pro konzole je velký pokrok dopředu. Jsem přesvědčen o tom, že při koncepci konzolí si dobře spočítali, že 1,8 GHz na jádře jim bude stačit, stejně jako GPU na úrovni Dareonu HD7850.

Na druhou stranu by asi vypadalo blbě, kdyby vydali konzoli, co má příkon jako varná konvice...
22.2.2013 07:42:52   151.88.22.xxx 319
Pan Rybka to vzal tentokrát z jiného pohledu,ale stále je to jen úvaha,a já bych radši recenzi nebo test a ne hromadu prázdných slov......
22.2.2013 08:03:31   94.112.149.xxx 211
rybajda napsal:
Pan Rybka to vzal tentokrát z jiného pohledu,ale stále je to jen úvaha,a já bych radši recenzi nebo test a ne hromadu prázdných slov......


test zatím být nemůže, jelikož PS4 byla jen oficiálně představena...Ale obecně uvedení PS4 vidím jako novou krev prom vývoj her, což se projeví nejen v konzolích samotných, ale i v desktop hrách., Konečně žádné zastaralé grafické mutace (achjo, jak dopadlo AVP Colonial Marines...), PS4 má na konzoli, hodně dobrý procesor (naznačuje to vývoj her pro vícejádra) a grafický výkon s podporou DX11.1(odpovídá to zhruba OC edici HD 7850).
22.2.2013 08:28:07   77.104.235.xxx 214
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
22.2.2013 08:31:25   213.220.228.xxx 77
já hlavně nechápu,proč se okolo toho dělá takový hunbuk tak jako je jasné,že to bude mít procesor a grafiku,je jasné,že to nebude nějaké totálně herní dělo,tak jako proč ty tajnosti
22.2.2013 08:35:38   178.20.137.xxx 62
melo by se do clanku doplnit toto video
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=0rJDn0jRnUQ
22.2.2013 08:58:06   15.195.185.xxx 44
Ja tym latenciam okolo 100ms nerozumiem. Chapem, ze v tahovych strategiach to mozno nieje tema. Ale chcel by som porozumiet, preco v testoch mysi riesime ci ma mys odozvu 1, alebo 2 milisekundy. A zaroven sa zrazu mozme vobec bavit o streamovanom hrani. Vysvetlite mi to prosim, rad by som to pochopil.
22.2.2013 09:38:45   77.104.235.xxx 30
Protoze v testech latenci mysi nikdy nemerili (i kdyz to tak mozna nekdy nazvali). Jediny co merili je frekvence posilani dat z mysi. O kolik jsou spozdeny za pohybem, tu nikdy nikdo nemeril.
Pak si jeste pridat lag z duvodu fps a bufferu. Pak je tu input lag monitoru a zaciname se dostavat do vysokych cisel. Pripocist jeste k tomu 100ms a uz to zacne byt neprijemny.
22.2.2013 10:31:11   212.158.134.xxx 97
Ale ty jsi
PC hráč konzolisti toto neřešej, hrajou na zalagovanejch TV a klidně si tam nechal zapnutej motionflow, atd, a pak samotná televize mí unputlag klidně nad 100ms a pořád hrajou. Streamované hraní si dovedu představit v rámci domu nebo čtvrti s rychlym broadbandem, kde se dostanu s latencí vždy pod 10ms. Protože už monitor s 30 má inputlag co osobně cejtim. A latenci spojení si musítě sčítat. Neni to jako že hrajete a máte ping 100 (což už je dost otřesný). Je to 100 než informace dojde od vás an server a dalších 100 lag samotného videa než uvidíte co se stalo. Mezi to hodit ještě tak 20- 30 než to ta věc schroustá a ten real-time enkodér to odešle. Pro hraní useless. Pro sdílené hraní a streaming z konzolí ok, ale vzdálené hraní suxx, onlive a jeho pár jest toho důkazem. To je fakt jen pro ty "nehráče" co nevědi co to znamená a neznaj důsledky. Protože pokud můj "server" neni u sousedů, bude to víc utrpení než hraní.
22.2.2013 08:58:23   93.91.243.xxx 146
Nemělo to být až v neděli? Čekal jsem něco zajímavějšího než Rybkovo plácání.
22.2.2013 12:29:21   82.113.183.xxx 1311
RuThaN napsal:
Tomhle rikam, "kvalitni" mlaceni prazdne slamy na spoustu znaku, podobnych uvah jsem cet za posledni den asi 10, ale tahle je nejprazdnejsi, povrchni a plitka. 4 rohliky, pardon XXXX uhozu patecni uvaha je hotova, a zaplcena, hlavne aby byla ctenost, hlavne ctenost a prodeje.


Mozna měl pro některé "pomalejší" uvést v názvu článku, že je to úvaha nebo názor. Pak by jste si mohl odpustit, tento bezpředmětný a přihlouplý komentář.
Zkus te sám nejprve něco "vyprodukovat" a jít s tím naveřejnost, kde Vám chytrolíni Vašeho kalibtu budou psít obdobné poznmky. Až pak tak to neuctivě a přiblble kritizujte.
To dokáže každý.
22.2.2013 13:31:04   194.12.35.xxx 64
To je právě ono, on by takový žvást nikdy "nevyprodukoval". Naprosto s ním souhlasím.
Hlavně, naní úvaha jako úvaha. Některé jsou zajímavé a čtivé, další jsou ... viz víše.
22.2.2013 14:24:54   88.102.140.xxx 66
zumik31 napsal:
To je právě ono, on by takový žvást nikdy "nevyprodukoval". Naprosto s ním souhlasím.
Hlavně, naní úvaha jako úvaha. Některé jsou zajímavé a čtivé, další jsou ... viz víše.


Další takový, co ještě nic nezkusil a jinak je chytrý jako radio :-)))
22.2.2013 15:09:52   217.73.19.xxx 113
tombomino napsal:
RuThaN napsal:
Tomhle rikam, "kvalitni" mlaceni prazdne slamy na spoustu znaku, podobnych uvah jsem cet za posledni den asi 10, ale tahle je nejprazdnejsi, povrchni a plitka. 4 rohliky, pardon XXXX uhozu patecni uvaha je hotova, a zaplcena, hlavne aby byla ctenost, hlavne ctenost a prodeje.


Mozna měl pro některé "pomalejší" uvést v názvu článku, že je to úvaha nebo názor. Pak by jste si mohl odpustit, tento bezpředmětný a přihlouplý komentář.
Zkus te sám nejprve něco "vyprodukovat" a jít s tím naveřejnost, kde Vám chytrolíni Vašeho kalibtu budou psít obdobné poznmky. Až pak tak to neuctivě a přiblble kritizujte.
To dokáže každý.

Mam pocit, ze toto sa opakuje kazdy piatok, ked vyjde nejaka uvaha. Citatelia, ktori sa tu rozculuju by si mali v prvom rade nastudovat, co je slohovy utvar "uvaha" a az potom sa tu rozculovat. Asi by fakt malo byt velkym cervenym napisane v nazve "uvaha"
Inak mne sa prave pacia, tieto piatocne uvahy, kde nie su len hole fakty, ale aj trochu autorovych vlastnych nazorov.
23.2.2013 18:09:26   80.250.1.xxx 50
Jenže kdyby byli schopní si nastudovat, co to je úvaha, tak by měli i tolik inteligence, že by nepsali podobné nesmysly. Já si pravidelné úvahy Michala Rybky přečtu rád, mám to jako takovou sobotně odpolední chvilku poezie.

Každopádně díky za článek.
22.2.2013 15:40:48   77.247.224.xxx 02
Koudz napsal:
Jestliže se sjednotí softwarový standard, pak je logické že každá grafika s výkonem nad 1,84 TFLOPS a každý procesor schopný zpracovat 8 vláken s výkonem jádra někde, řekněme okolo phenomu II, bude konzolím stačit.


zdielana pamet znizuje vykon... (deli sa aj bandwidth)
22.2.2013 21:57:48   109.80.235.xxx 20
To je "trochu" složitější

Má to být "custom" procesor ... (je jasné že minimálně paměťové řadiče budou jiné). Takže neodhadneš šíři sběrnice...(u ddr3 by to bylo vcelku jasné, tam by byly standardní moduly kvůli ceně a taky by se neměnily existující řadiče v cpu (proč se namáhat..). Jenže Gddr5 může jet na jakémkoli násobku 32 a "balí se" po čipech.

Navíc APU ...s gddr a vhodnou úpravou sběrnic při slušné optimalizaci může vyhodit výkon, který by se jinak musel honit hrubou silou (hlavně cestou snížení latencí a odpadnutí nekterých přenosů).

navíc to může umožnit spoustu "triků" a zajímavé nestandardní rozdělení práce mezi cpu a gpu...
22.2.2013 23:15:21   77.247.224.xxx 03
Jasne ze by to malo byt rychlejsie riesenie ako standardne APU od AMD (a to nehovorim o suntoch intel)

Uz aj keby tam bola skutocne spominanna 128bit zbernica a slabsie (lacnejsie) DDR5 moduly, je to stale lepsi bandwidth ako najlepsie APU - no v porovnani so svetom dedikovanych grafik je to priemer az podpriemer

Pre graficke operacie operujuce zo suvislymi blokmi dat su latencie dost nepodstatne, a obavam sa ze miera `customizacie` HW pre PS4 bude dost biedna -> v podstate AMD vo svojej situacii si ani nemoze dovolit nepouzit nejaku `municiu` umoznujucu zlepsit stavajuce APU a setrit si ju pre ps4...

Jedine upravi radic pre DDR5, co by v pripade PC bolo kontraproduktivne/predcasne...
22.2.2013 15:48:36   94.125.216.xxx 810
ja ze sme na PC Tuningu konzole me nazjimaju
22.2.2013 17:35:13   46.13.253.xxx 11
No, mne to příde v poho, autor jen sdělil jak to vidí i když v něčem je to zavádějící...
Akorát mi nejde do hlavy, kde je zmínka o Engine Graphics Unreal 4, a Physical Engine Havoc?
A to že náznak byl i v GamePadu, tak to snad stačí, ne. Krabička je to poslední
22.2.2013 18:44:09   88.100.32.xxx 40
Koukal jsem na "představení" pouze první hodinu a jako klobouk dolů. Ten render hlavy dědka mě fakt dostal (samozřejmě co se týče konzolí) Všechny ty hry vypadaly fakt pěkně ale čekal jsem že když to má být představení tak že PS4 ukážou a zatim jsem viděl jenom samý videa z her a plno věcí to to všechno umí (bude umět) ale to bylo vše. Možná jsem ho někde přehlídnul jestli jo tak ho sem hoďte a právem mě zdolu palcujte Ale pár videíí a nějaký nový funkce nic víc...to neni představení
22.2.2013 18:45:56   85.237.227.xxx 80
A ja sa napr. na tu novú konzolu teším. Rovnako pozitívne vníkam že hry budú mocť vyť podstatne náročnejšie na výkon a pozitívne sa to prejaví aj v ich hrateľnosti na PC.
23.2.2013 07:24:02   95.80.229.xxx 61
Michal Šimonek napsal:
rybajda napsal:
Pan Rybka to vzal tentokrát z jiného pohledu,ale stále je to jen úvaha,a já bych radši recenzi nebo test a ne hromadu prázdných slov......


test zatím být nemůže, jelikož PS4 byla jen oficiálně představena...Ale obecně uvedení PS4 vidím jako novou krev prom vývoj her, což se projeví nejen v konzolích samotných, ale i v desktop hrách., Konečně žádné zastaralé grafické mutace (achjo, jak dopadlo AVP Colonial Marines...), PS4 má na konzoli, hodně dobrý procesor (naznačuje to vývoj her pro vícejádra) a grafický výkon s podporou DX11.1(odpovídá to zhruba OC edici HD 7850).


Jenže DX11 se v konzoi nevyužije protože tam to poběží na OpenGL a Open CL. Uvědomte si že konzole neběží na Windows. Ale posun kupředu to je. To každopádně
23.2.2013 09:59:00   89.176.146.xxx 114
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
23.2.2013 12:05:45   88.100.32.xxx 60
Můžu se zeptat co máš za televizi jestli by jsi vůbec těch 120+ vůbec využil.
23.2.2013 19:49:30   185.15.252.xxx 60
Navic s gamepadem v ruce... To je jako koupit si hi-speed kameru a pak s ni natacet zavody hlemyzdu
23.2.2013 20:34:55   84.242.66.xxx 50
Je jasnej logickej krok. Stejně jako vykonej centrální herní stroj s možností přesunout si video a ovládání z hry na konzolce do tabletu nebo mobilního telefonu. I v našem engine s tím počítáme. Jednoduchy hry tak může hrát celá rodina a konzole/PC vyrenderuje obraz a spočítá hru pro všechny hráče. Streamování hraní po síti, je dobrá technologie, ale v kvalitě stolních PC a konzolí to strašně žere zdrojů. Tzn proč jima plejtvat. Jako doplňková placená služba na cestu super.
Naopak kancelářské balíky a různý neherní softwáre jakou serverová služba bude perfektní doplněk. Tzn nové konzole naplňují mé předpoklady o home computingu a nástupcích PC. Svoje data bych z ruky nedal. Ale služby bych využil. PC plnilo vždy u mne doma úlohu nástroje k práci, získávání informací i k zábavě. A na tohle nové konzole i aspirují. MS je trochu ve výhodě , díky službám kterejma už disponuje. OS a Xbox předpokládám jako PC s W8 s home user friendly interface a množstvím online služeb.
Tzn dostupné informace o konzolích naplňují mé předpoklady a těším se jaké bude finále.
Z developerského hlediska, je obecně známý hardware přínosnější a dává prostor využití obrovského potenciálu vývojářů her pro PC. Lepší než hardware magie v podobě SONY, kdy musela platit těžký prachy za to aby pro PS3 někdo vůbec dělal. Tzn budoucnost hraní vidím růžově stejně jako místo pro tablety a telefony jako dopňková zařízení k vlastním výkoným strojům. Každej kdo viděk kdy kapitána Pickarda ví, že na pořádný věci potřebujete pořádnej početní stroj a ten vám bude posílat info na Vaše příruční zařízení.
Centrální mozek lidstva je utopie, ale lokální výkoný sítě s podporou lokální infrastruktury a potřebám regionu, to je budoucnost. IT se podle mého názoru bude chovat stejně. Proč ukládat zálohu za oceán, když stejnou službu zvládne střední lokálnífirma pro deseti tisíce lidí.A ta si bude vytvářet shadow copy s partnerskou firmou v zahraničí. Nejvíce dat lidi produkují tam kde žijí, tzn tam je třeba je využívat i snima pracovat. A transportovat takový data na druhou stranu planety, jsou jen další zbytečný náklady.
24.2.2013 16:49:40   89.176.146.xxx 10
marekgabik napsal:
Můžu se zeptat co máš za televizi jestli by jsi vůbec těch 120+ vůbec využil.

bavime se tady o vykonu pc (a k nemu 120hz displej), pokud jste to nepochopil tak je zbytecne to dale rozvadet
25.2.2013 08:26:49   147.228.209.xxx 30
V tom HW spatřuji mnoho výhod. Hry budou kompatibilnější s klasickejma PCčkama. Konečně se začnou produkovat graficky zajímavější hry. Jak již tu někdo psal, 64bit architektura už nebude jen třešnička na dortu ale realita pro mnoho her. Nechci být falešným prorokem ale tato konzole bude mít veliký úspěch a i přínos pro ty co stále raději klasické PC. Herní tituly budou snadněji přenositelné. Zvedne se i grafická kvalita her. A ano dá to jistě základ i pro minimální herní PC sestavu.
26.2.2013 12:42:01   90.176.144.xxx 21
PS3 se prodalo vice nez Xbox360. A to presto, ze mel Xbox casovy naskok.
Takze to info o prodejich moc nechapu. Ma autor nejake vlastni prodejni statistiky, ktere se jaksi lisi od tech verejnych?
26.2.2013 20:33:50   82.114.221.xxx 51
Ja vam reknu co to bude v praxi znamenat: Jeste vice videi typu: LETS PLAY na YT az se z toho poserem a jeste vetsi popularizaci streamovani, ktere bude roste uplne bezne a proste popularnejsi nez je ted. Uz to nebude jenom o hardcore hracich pro hardcore hrace. Ja mam pocit, ze Rybka si jeste live streamovani her na PC asi nevsiml. Aspon se mi to tak jevi. Jinak minule jsem cetl jeho clanek konec her na PC a myslim, ze by ho ted asi trosku prepracoval ne? Jinak porad se mluvi o tom jak konzole zdrzuji vyvoj her, ale zajimave je, jak jsou hry na Plasytation i na PC porad rok od roku lepsi a lepsi s tim, jak programatori se uci lepe a lepe vyuzivat potencial plejka. Ve vysledku mam jako uzivatel hezci hezci grafiku s tim, ze nemusim co 2 roky kupovat PC. Uz tedje grafika mazec a co prijde ted, tak ja osobne nemam duvod proto si stezovat. Detaily na PC uz mi par let maximalne vyhovuji. Ted to pujde cestou efektu- vybuchy jak v akcnim filmu- mazec, porad nejaka na HW narocna akce. Nevim, kdyz hraju Max Payne, tak nemam pocit, ze bych mel neco nekomu vycitat, ze brzdi vykon. Jsem spokojenej jako zelva. Jsem rad, ze to nenijak pred 12cti lety, kdy na 3 roky starym stroji jste uz si NIC novejsiho nezahrali. Hry od cca 2005 nebo 06 jsou graficky pro me dostacujici a muzu je v pohode hrat i dnes a nemam pocit, ze bych hral tetris. A az si v roce 2021 zahrajete crysis3 bude to podobny- nikdo uz se tomu smat nebude, nebo nadavat, ze se na to neda divat. To by bylo jako kdyby nekdo rekl, ze komiks z roku 2005 se neda cist, protoze je spatne nakreslenej. Ta doba skoncila v dobe, kdy predmety vypadaji realne- co je kulate je kulate. Herni prostredi seproste priblizilo realite a ted uz se dela na detailech, ktery budou herni prostredi delat atraktivnejsi nez ve skutecnosti je.
4.3.2013 17:54:29   77.242.90.xxx 21
Jen mě mrzí, že co se týče nových her i konzole měli vždy o něco málo horší grafiku než pc i při vydání. Např. TES Oblivion... už tehdy měla pamět 512ram problém načítat rychleji okolí... Skyrim už je naštěstí jiná pohádka. Takže podle mě budou mít i nové konzole oproti pc problémy co se týče grafiky. Ale naštěstí jde vývoj hardwaru mnohem rychleji dopředu než samotné hry. Tak doufám, že se mýlím. Ale musím se přiznat, že vlastním Xbox 360 a to co vykouzlili vývojáři i po 8 letech za grafiku na takových strojích - smekám...
9.3.2013 19:00:25   213.226.252.xxx 22
Citace: "že mezi předvádějícími nebyla jediná žena" ... to bude tím, že hry zjímaji jen hodně omezený počet omezených dívek.
25.3.2013 13:13:00   213.226.250.xxx 10
MĚ BY ZAJÍMALO, KTEREJ INTELIGENT PŘIŠEL S TIM ROZSEKÁVÁNÍM ČLÁNKŮ PO MALÝCH KOUSKÁCH
4.9.2013 13:22:02   83.69.40.xxx 00
Za sebe myslím, že problém psaní her pro PS3 byla 2x menší ram, než u Xbox360. To byl ten největší problém. Jinak by konzole byla bezkonkurenčně nejlepší s minimem slow-downů apod.
14.10.2013 01:34:09   178.40.129.xxx 01
Proč Ťe zaráží přítomnost optické mechaniky v PS4??!

Vždyť kdyby tam nebyla, tak by to byl nebetyčný průser, teprve pak bys viděl/slyšel, jak by všichni remcali a nadávali, jaký je to krok zpátky, pokud by PlayStation najednou nemohla přehrávat Blu-ray disky!

Něco takového by pro Sony, nebo alespoň pro PS4, byla naprostá sebevražda a takřka sabotáž „zábavního průmyslu“.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

219 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 73.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.