Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Měsíc s Windows 8 Pro – naprostá spokojenost!
Měsíc s Windows 8 Pro – naprostá spokojenost!
autor: Z. Obermaier , publikováno 29.11.2012
Měsíc s Windows 8 Pro – naprostá spokojenost!

Slyšíme to ze všech koutů internetu každý den - Windows 8 jsou špatné, nehodí se pro PC atd. Tyto hlášky ale většinou pochází od lidí, kteří viděli W8 z rychlíku nebo jen na fotkách. My vám dnes nabídneme pohled člověka, jenž Windows 8 na svém hlavním PC provozuje už přes měsíc a je maximálně spokojený. Ovšem Metro muselo pryč!


Měsíc s Windows 8 Pro – naprostá spokojenost!

Ukázali jsme vám, co vše je ve Windows 8 nové a co bylo vylepšeno „pod povrchem“. Také jsme si řekli, co bylo odstraněno a jak vrátit zpět alespoň nabídku Start a potlačit Metro rozhraní. Pohovořili jsme o cenách a licencích, otestovali výkon systému včetně her. Tím bychom mohli vše uzavřít, což ale neuděláme. V poslední kapitole, ještě před závěrečným shrnutím, vás čeká několik zásadních tipů, co a jak ve Windows upravit, doladit a doplnit k vaší spokojenosti. Všechny tyto problémy jsem řešil já, a možná se vám tedy budou také hodit.

Chci zpět Start Menu

Zde je pomoc jednoduchá, stačí si vybrat nějakou aplikaci, které vám Start vrátí zpět na plochu. Programů jsou desítky, lepších i horších. Osobně jsem si zvolil Classic Shell a jsem nadmíru spokojen, vyzkoušejte si jich víc a zvolte si sami ten, co vám bude nejlépe vyhovovat. Zbytečně ale nekupujte software, když existují lepší alternativy zdarma.

Odstranění Lock screenu

Tuhle věc jsem řešil ještě před nabídkou start. Lock screen má smysl na mobilu a tabletu, ne na desktopu. Zbytečně zdržuje a musíte provést k přihlášení pár kliků navíc, což je nepříjemné. Této obrazovky se zbavíme snadno: Spusťte Group Policy Editor (gpedit.msc) a v nastavení zatrhněte položku Do not display the lock screen, a je to.

LiveID

Při nastavení uživatele typu LiveID bude při každém logonu nebo odemykání vyžadováno heslo, které nelze uložit / nastavit prázdné. Je totiž propojeno s účtem MS, který je pečlivě střežen. V ovládacích panelech / správě uživatelů a nastavení účtu to lze opravit – stačí nastavit typ účtu jako lokální, není s tím problém.

Zprovoznění Creative zvukové karty

Na webu výrobce zvukových karet je spousta nespokojených uživatelů s funkčností PCI-E zvukových karet pod Windows 8. Problém je ten, že i když nainstalujete drivery a zvuk funguje, po restartu se vrátí nastavení ovládacího panelu Creative do výchozí polohy a zvuk je extrémně tichý nebo žádný. Nepomůže nic, ani reinstalace driveru. Řešení je jednoduché, stačí odebrat zvukovou kartu ze správce hardware, ale nesmazat driver. Po restartu počítače systém najde nové zařízení a driver aktivuje, a od té doby už vše funguje, jak má.

Odstavení Metra a aktivních rohů

Zcela se zbavit rozhraní Metro nelze, výrobce ho udělal hodně odolné. Hlavní důvod, proč jej není možné zcela deaktivovat, je fakt, že v něm jsou aplikace a volby nastavení jež nejsou nikde jinde. Metro prostě občas budete potřebovat, pokud ne, je možné jej potlačit. Většina alternativních nabídek Start umí spustit počítač přímo na ploše a Metro přeskočit. Stejně tak umí vypnout aktivní rohy, které vás vždy povedou do Metra.

Zrušení Ribbonu v Exploreru

K tomuto kroku opět budeme potřebovat nějakou alternativní aplikaci na nabídku Start. Já používám Classic Shell a v něm je přímá volba na zrušení Ribbonu v Exploreru. Průzkumník pak vypadá stejně jako ve Windows 7. Já to ale nedoporučuji, určité funkce v Ribbonu jsou opravdu dobré, zde záleží na vás.

Regionální nastavení – bug nebo záměr?

Aplikace pro Metro si nevšímají regionálního nastavení v systému, což může dělat neplechu třeba ve vašem kalendáři. Pokud máte například EN verzi W8, kde je nastavené české lokální (regionální) nastavení, aplikace pro Metro budou dál tvrdohlavě zobrazovat původní anglické formáty dat i jména měsíců. 

Přehrávání DVD a multimédií

Cesty jsou dvě, první je instalace balíku Media Center (zatím zdarma). Druhá možnost je klasická, prostě si nainstalujte nějaký přehrávač, třeba Media Player Classic nebo VLC. Zde už je volba opět na vás, není potřeba to řešit na bázi Windows, stačí si pomoci nějakým programem.

Potvrzení smazání souboru

Ihned po instalaci je deaktivovaný dialog na potvrzení smazání souboru, což si možná hned nevšimnete, a o to víc vás to pak může mrzet. Pomoc je opět snadná, stačí kliknout na vlastnosti Koše a vrátit dialog zpět.

Zapnutí File History

Měsíc s Windows 8 Pro – naprostá spokojenost!

K volbě se lze dostat přes Nastavení v Metru nebo přes běžné ovládací panely. Jděte do Systém a zabezpečení a najdete položku Historie souborů. Stačí kliknout na tlačítko Zapnout. Na obrázku vidíte disk, kam se bude historie ukládat, tedy soubory z disku C: na disk D: v tomto případě, nebo třeba na USB či vzdálené úložiště. Služba jde i konfigurovat, můžete zvolit, jak často se záloha provede, vyloučit adresáře a další.

Doufáme, že se s dalšími tipy pochlubíte níže v diskusi!

Závěr

Windows 8 jsem zkusil i přes negativní auru, kterou na veřejnosti má, a svého kroku nelituji. Jistě, používám Windows 8 za cenu jistých kompromisů, kdy jsem si musel systém přizpůsobit a vyladit k obrazu Windows 7, na něž jsem zvyklý. Tedy asi nejsem ten pravý zákazník Windows 8, o jaké by Microsoft stál. Já ale nehodlám civět do dlaždic, zdali mi nepřišel e-mail nebo se aktualizuje dlaždice s počasím – já potřebuji pracovat, a to pracovat v aplikacích na ploše. Zatím pro Metro neexistuje Office, grafický editor, databáze, renderovací software, 3D hra, no zkrátka kromě pár „pitomin“ vlastně neexistuje pro Metro žádná solidní aplikace, a možná nikdy nebude.

Na počítači hraje prim stále plocha a aplikace v ní, tedy je nutné se zatím Metra zbavit, aby byl člověk produktivní a efektivní. Možná za čas, až budu mít chuť experimentovat, vypnu Classic Shell a zkusím počítač ovládat přes Metro. Muselo by se ale krapet změnit, abych nemusel klikat více než nyní. Možná na to Microsoft přijde, že je pro práci Metro nevhodné, a časem uvolní nějaký balíček, jímž si ho budeme moci nějak odsunout na pozadí. Vše ukáže čas.

Osobně jsem s Windows 8 (bez Metra) velice spokojen. Startují a vypínají se bleskově, výkon je stejný nebo i vyšší než u Windows 7. Včetně nejnovějších her. Nabízejí spoustu novinek, jež já využiji a využívám (například File History). Funkce Restart a Refresh je velkým krokem kupředu a jistě ji do budoucna nejednou využiji. Za cenu upgradu 30 EUR ze stávajícího systému jde o vskutku luxusní nabídku, stáhnout zdarma lze nyní i Media Center. Po více než měsíčním užívání to zkrátka vypadá, že se k uložené záloze Windows 7 nikdy nevrátím.

Zdroje: extremetech.com, lifehacker.com, internet, Microsoft, Wikipedia, tvůrci aplikací ..

 


Tagy: metro  windows  w8  surface  dlaždice  tuning  ribbon  vistart  power8  startmenu  shell  retroui  start8  názor  dojmy  test  výkon  recenze  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
29.11.2012 03:59:26   88.100.132.xxx 61
Pro správné regionální nastavení mě pomohlo přidat nový jazyk (Ovládací panely > Jazyk > Možnosti > Přidat metodu zadávání znaků > České QWERTY) pro vkládání znaků včetně klasické klávesnice, vypnout synchronizaci času, nastavit formát času/datumu, jako výchozí jazyk pro přihlašovací obrazovku zvolit CS a poté zkopírovat nastavení pro všechny účty. Bohužel ve stávajícím účtu zůstaly měsíce i formát data v EN nicméně v nově vytvořených se všechno zobrazuje korektně. Horší je, že mi zmizel panel pro zadávání znaků (on screen klávesnice) na logon screenu takže musím při každém logování vyvolat tu přes symbol usnadnění tak kdyby někdo věděl jak to vrátit zpět
30.11.2012 21:04:25   81.101.25.xxx 2250
NO to ja us poznam takych ludi trapnych
nadavaju na windowsy aby zapadli medzi tych co robia to iste a potom po par mesiacoch si to ajtak nainstaluju ..
takychto chujov by som jebal po tych ich sprostych lebeniach ..
29.11.2012 04:10:46   88.100.132.xxx 84
Taky by mě zajímalo jestli někomu funguje připojení přes vzdálenou plochu (přes lokální síť) bez toho abych měl povoleno Vzdálené připojení se seznamem uživatelů. Když to vypnu tak se normálně připojím na celý disk přes TotalCMD nebo muCommander z Macu, ale vzdálenou plochu ne. V Sedmičkách to šlo. Zajímavé ovšem je, že mě Vzdálená plocha funguje pokud nechám sdílet Veřejnou složku
29.11.2012 04:19:52   89.102.126.xxx 34536
Takze Windows 8 jsou dobre, ale az po to co si z nej udelate Windows 7. A tento "upgrade" vas bude stat jen 1599 Kč. Uzasne....
29.11.2012 09:25:13   94.142.235.xxx 848
Tak nějak. Podle mě jsou tam věci, který měly být už dávno v sedmičkách, ale MS vždycky investuje energii do chujovin ala Aero a Metro...
30.11.2012 21:05:52   81.101.25.xxx 1645
ty somar upgrade ma stal 25 libier de si zobral taku cenu ? jaj tam v cechach vas ojebavaju ahaa
29.11.2012 04:47:20   193.164.219.xxx 10899
Také systém Windows 8 používám již déle než měsíc na svém domácím počítači a nemůžu si ho vynachválit. Zpočátku jsem samozřejmě problémy měl, než jsem přišel na to, jak ten počítač vypnout, jak změnit klávesnici či jak stáhnout aktualizace, ale to si člověk rychle zvykne a teď už bych rozhodně neměnil. Výhody převažují a to, co se zpočátku jevilo jako nevýhoda se časem ukazuje jako moje neznalost. Když na to člověk přijde, tak zjistí, že to vlastně žádná nevýhoda není.
29.11.2012 09:46:04   213.192.18.xxx 5640
Souhlasím. Jen nechápu to množství negativů, nic špatného jsi nenapsal.
1.12.2012 01:14:42   89.176.223.xxx 1310
No prave... nic spatnyho nenapsal.
Po mesici na ntb s win 8 nemam zasadnejsi problem - bud jsem si na neco rychle zvykl, nebo jsem zjistil, ze neco potrebuju tak minimalne (konkretne vypinaci tlacitko, na ntb proste zavru viko a necham usnout), ze neresim.
30.11.2012 21:06:58   81.101.25.xxx 78
naco sa staras o katualizacie ked to win 8 robi setko auto ?
1.12.2012 01:16:46   89.176.223.xxx 98
Automaticky aktualizace delaji/delaly snad vsechny windows po minimalne 2K... ale u vsech to jde vypnout - posledni o co stojim, aby me system zacal otravovat snahou o restart (a navic instaloval zbytecny "aktualizace" - nastroj na skodlivej soft opravdu nepotrebuju a nechci instalovat zbytecne).
29.11.2012 04:47:40   83.240.54.xxx 193
k tomu rychlemu nacteni ulozeneho stavu nepotrebuju w8. jak dlouho tedy trva uplny reboot ve srovnani s w7?
1.12.2012 01:22:00   89.176.223.xxx 42
Vypnuti jsem nestopoval, ale z vypnutyho stavu muj ntb nastartuje za osm vterin, nejsem si jistej, jestli od zmacknuti vypinace, nebo zmizeni bootovaci obrazovky efi. Za ctyri az sedm, kdyz jsou windows uspany (nepouzivam hibernaci). Sedmicky jely asi za dvacet az tricet z vypnutyho, a tri az deset ze sleepu - podle toho, jestli je probouzim behem par desitek minut, nebo po dvou dnech, stejnej duvod rozpeti u osmicek. i7-3517u, SSD.
29.11.2012 04:48:53   79.170.251.xxx 14620
Závěr jasný - musím udělat 10 kroků k tomu, abych to mohl vůbec reálně používat. Nelibí se mi to, z pohledu hráče.

Není důvod přecházet. Výkon her to neovlivní.
29.11.2012 05:05:36   193.86.121.xxx 270
Chtěl jsem se autora zeptat, jestli nevyzkoušel utilitky, které jsou na Win7 dost rozšířeny v souvislosti s taktováním grafiky , nebo testování stability PC pro hraní her, myslím tím např. Evga precision X, D3DOverrider atd...Já si např. bez D3DOverrideru nedovedu hraní her představit, tak jsem se chtěl zeptat jestli funguje i na Win8.

P.S. Ještě jsem chtěl požádat, zda by nebylo možné zkusit DPC Latency Checker, jak jsou na tom Win8 oproti Win7.
30.11.2012 21:08:32   81.101.25.xxx 824
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
29.11.2012 06:00:05   88.101.38.xxx 16114
Skvělé. W8 chceme a vřele doporučujeme, ale napřed musíme udělat spoustu úprav, vyhodit některé funkce a doinstalovat pár tweakerů, abychom z nich udělali W7.

Tohle není cesta, zvláště pak pro firemní nasazení. I kdybych akceptoval fakt, že Windows lze instalovat a resealovat pomocí WAIK a customizovat přes GPO, tak prostě tam je dalších 20-30 kroků NAVÍC oproti W7 (které taky nejsou pro firemní nasazení zrovna ideální, ale je to lepší než W.


Autorův pohled je pouhý pohled domácího usera.
30.11.2012 21:13:30   81.101.25.xxx 2253
ja neviem kto vam ale kaze nejake trapne customy a modifikacie spravovat ..
ved to nainstalujem a necham na pokoji
preco sa musite do setkeho vrrtat a babrat iba to dojebete a potom sa vam system hnusi .. strata casu .
mam win 8 pro a nic natom nemodifikujem naco? metra sa nedotykam len kliknem na desktop a je to .. to je take zlozite ?
asik ste to vy negativisti .. robite si to samy .. iba tarate trepete piicoviny . namest toho aby ste sa nieco naucili nove a zacali vtom behat ..
to prides do skoly a budes sa mat nieco nove ucit a povies ze ja to jeben nejdem sa to ucit lebo je to nove???
len ko**ti tako myslia
si nainstalujte rovno win 98 negativisti ..!
29.11.2012 06:24:49   95.105.237.xxx 2911
win8 + lenovo t420 = o nicom

na noteboku instalacie pekne prejde, skusana cista aj upgrade z win7, akurat po reboote to umrie, uz sa nespusti system

viacero programov od lenovo (utility pre notebook) nie je ani po mesiaci kombatibilnych z win 8

z mojho pohladu je win8 strata casu a po absolutnej spokojnosti s ipadom mam akurat chut prejst aj tu na nejaky mac
29.11.2012 13:58:12   217.67.21.xxx 52
iOS a MAC OS nie je to iste. Okrem PC mam aj iMac a ten system moc nemusim, resp. ma neoslovil natolko, aby som za nim robil aj nieco ine ako pracovnu cinnost, zatial co na PC s Win 7 travim zvysok casu. Mac ma sice vela inovativnych prvkov a dobrych napadov, ako napr. posuvanie okien gestami na mysi, scrollovanie na strankach, ale to je asi vsetko. iPad a vseobecne iOS je kapitola sama o sebe a je to super ekosystem, kde vsetko funguje tak ako ma, akurat po dlhsej dobe mi to pride trochu nudne a malo inovovane.
1.12.2012 01:27:54   89.176.223.xxx 00
Ja teda ipad mam, ios toleruju, ale jen proto, ze na ipadu jen konzumuju obsah - ctu, sleduju, posloucham. Nemam proto potrebu prilisnejch uprav nastaveni. Na telefonu uz bych ios nechtel, tam nejaky nastaveni preci jen pouzivam a moznosti nastaveni ipadu by mi nestacily.
Za absenci utilit od lenova bych dekoval spise lenovu, mne asus v urcitym ohledu taky moc netesi (ale podstatny veci ma a funguje i po rebootu (; ).
29.11.2012 06:30:12   178.41.205.xxx 411
Pamätám si dobu, kedy sa upravoval vzhľad starých windows na nové. Do doby kedy prišiel "úžasný" Windows 8, ktorí chcú všetci upraviť na vzhľad Win 7. Evidentne MS šliapol poriadne vedľa a keby tento /ešte navaac aj škaredý/ systém netlačil do všetkých zariadení asi by toho moc nepredal. Inak nikde som sa nedočítal jednu vec vážení. Metro - nemôže MS používať. Chceli na začiatku, ale prišlo k problémom s nejakou licenciou alebo autorskými právami k značke. Takže nové rozhranie sa volá iba "nové rozhranie windows". Táto informácie je priamo od zástupcu MS. Názov Metro sa iba "udomácnil" ale oficiálny nie je.
29.11.2012 06:46:44   46.33.96.xxx 622
Ano, o problémech s registací značky Metro jinou firmou všichni vědí, to není žádná novinka (i zde o tom informovali). Ale je jednoduší říkat METRO, než "Nové moderní rozhraní windows" (kde jak to "nové" tak to "moderní" je hodně pochybné označení, vzhledem k tomu, že to není nové, ale jen okopírované a obšlahnuté a že to není moderní, ale debilní. Tedy úplně správný název by byl "Obšlahnuté debilní rozhraní windows).
29.11.2012 06:43:00   46.33.96.xxx 806
Mě se hlavně líbí, jak jsou vychvalovány "nové fukce" windows8, jako například úplně úžasná kosmetická úprava správce úloh a podobně a to, že není třeba užívat aplikace třetích stran. Jenže ono ty aplikace třetích stran jsou stále výrazně lepší, než to, co je přímo integrováno do windows8 a tedy stále existuje důvod je požívat. Naopak to, že je třeba používat aplikace třetích stran, aby byl windows8 vůbec použitelný (na odstranění metra a dalších hovadin) nevadí, protože přece když si udělám pochybnou cestou z win8 win7, tak jsou super. A co, že používám aplikace třetích stran, které nejsou vhodné, jsou zbytečné a navíc mohou být i potenciálně nebezpečné. Zrychlení výkonu o +/- 1 nanoskendu je pak opravdu zdrcující a rozhodně je to důovd přejít na windows8. Ono to avizované zlepšení výkonu v aplikacích zjevně bude dáno zrušením AERA a i tak se pohybuje na hranice měřitelné chyby. Já osobně bych dlouhodobě windows8 vyzkoušel, jenže si to nemohu dovolit riskovat. Nemám PC na hraní, kde si na měsíc vyzkouším pochybný systém, abych si "zvykl". Musím mít jistotu, že je funkční a takto uvažuje většina lidí. Vyzkoušet windows 8 na chvíli se dá (to jsem dělal), ale nemá důvod si na něj "zvykat", abych mohl prohlásit po měsíci obtížného zvykání si na něj, jak je boží. Pořád si nemyslím, že přináší dost, aby to stálo za to a naopak přináší mnoho věcí, které za to určitě nestojí.
29.11.2012 15:34:42   90.176.81.xxx 3330
To je blbost. Zaprvé ty nové funkce nejsou jen kosmetické. Například ten správce úloh teď umožňuje i třeba správu aplikací spouštěných po spuštění která byla v dřívějších verzích mnohem hůře dostupná (to je pro lidi, kteří tvrdí, že je ve win8 vše zdlouhavější). To, že aplikace třetích stran nabízejí více je pravda, ale kolikrát to něco více používáte? U spousty programů myslím nikdy. Naopak si zpomalujete počítač tím, že vám běží souběžně x aplikací. A to, že je nutné instalovat nějaké aplikace aby to bylo použitelné je zcela největší blud. Přece nikdo uživatele nenutí používat metro aplikace. Dá se tomu systému vytknout, že po startu naběhne do metra místo do desktopu a tak musíte udělat ten jeden klik navíc, ale kolikrát denně počítač spouštíte? Za ten jeden klik denně to vylepšení systému rozhodně stojí.

Už se těším na mínuskovou smršť
29.11.2012 06:44:06   89.173.95.xxx 2411
Citace:
Nejvíce mne otravovalo, že aplikace pro Metro nelze nijak vypnout nebo se jich zbavit, zachrání vás jedině "zmizet" do desktopu, zdali aplikace dále "straší" na pozadí ale nevím,


1) Metro aplikaciu chytite mysou na hornej strane, potiahnete dole. Tym aplikaciu zatvorite.
2) Mysou prejdete do laveho horneho rohu, zobrazite si zoznam aplikacii, pravym tlacitkom mysi kliknete na aplikaciu, Close.

Citace:
Microsoft tvrdí, že nikoliv a že se neaktivní aplikace samy vypínají (dle mé zkušenosti se to neděje).


Aplikacia sa zatvori, ked dojdu prostriedky. Rovnako ako napriklad filesystem cache v pamati u W7.

Citace:
Dobrým příkladem je nastavení čehokoliv v ovládacích panelech. Ve Windows 7 stačí kliknout na Start a poté na Ovládací panely a jsme tam

Windows, Alt+Q, v sekcii Windows System mate Control Panel. Ak ho chcete mat na jeden klik, tak si ho pripnite na Start Screen.
29.11.2012 09:31:12   213.192.18.xxx 112
Všechny důležité položky pro nastavení jsou v menu, které vyjede, pokud kliknete pravým na levý dolní roh desktopu (nebo ctrl + X). Není tedy třeba nic nikam připínat. Tady je jak to vypadá: http://goo.gl/9mQgY

Já měl k W8 také negativní vztah (testoval jsem jen na netbooku), moc se mi do něj nechtělo. Ale pak jsem si W8 koupil (mimochodem jde to bez problémů i za 390,- - ověřeno na 3 PC s licencí z MSDNAA) a i to metro mi nevadí. Používám jej jen na zprávy a mail a na to je výborné.
29.11.2012 09:32:32   213.192.18.xxx 60
Oprava: Win + X (ctrl + X dělá něco jiného:-))
29.11.2012 07:21:54   194.213.43.xxx 9220
No to je, ale s prominutím úplná hloupost. Proč bych si sakra koupil nový systém, pak všechno nové vzal, vyhodil a udělal z něj, kromě drobností, starý systém. Prostě win 8 jsou na desktop k ničemu (zkoušel jsem je)a ani zaplacený článek na pctuning nás nedonutí si je pořídit microsofte.
29.11.2012 07:31:10   46.135.32.xxx 625
Abychom si to shrnuli. Podle srovnávacích grafů vidíme, že rozdíly jsou minimální a můžeme tvrdit, že Win 8 a Win 7 jsou totožné co se výkonu týče. Pro práci (nemyslí se pubertální a adolescentní slintání u fuckbooku) si musíme Win 8 několika kroky upravit tak, abychom dostali škaredší Win 7 než ta původní Win 7. O různých upgradech z 7 na 8 a verzích, o kterých ani sami prodejci namají jasno, se nemá cenu bavit. Je potřeba přecházet z Win 7 na 8? Abych po instalaci udělali z 8 zase 7, určitě smysl přecházet nemá. Článek je právě o tom, že win8 si musíme předělat na 7. Pak i chápu ten nadpis. Auter je velice spokojen s win7. Poté, asi pod nějakým vlivem naistaloval win8. Zjistil, že tudy opravdu ne a tak z nich udělal win7. Takže "Měsíc s Windows 7 Pro - naprostá spokojenost".

Rád bych se akorát zeptal, mám Win 7 ultimate 64bit a koupil jsem si upgrade na win 8. Mám tím automaticky vyšší verzi win 8, která má v sobě bitlocker?
29.11.2012 07:36:50   212.55.244.xxx 1010
Dostat sa do ovladacich panelov, spravcovi zariadeni, spravcovi diskov sa da rychlejsie ako na 7. V clanku je popisana ta zlozitejsia cesta cez pravu listu. Rychlejsie je ist do laveho dolneho rohu a kliknut pravym tlacitkom a vybrat jednu z horeuvedenych moznosti. Samozrejme tych moznosti je tam viac.
29.11.2012 07:51:22   84.242.121.xxx 1439
Proboha proč si zmršit Win 8 na Win 7? Win 8 na desktopu fungují naprosto v pohodě.
29.11.2012 07:53:11   80.65.176.xxx 132
Citace:
Upgrade VUP potřebuje jako základ legální starší systém Windows (XP, Vista, 7) a nahrazuje vlastně dřívější plnou "krabicovou verzi".

Toto jsem nepochopil. Starší krabicové verze právě přece nepotřebují žádný legální starší OS jako základ.
Pro mě jako majitele postarší desky (mimo záruku) s legální Vistou OEM prakticky neexistuje možnost, jak povýšit na Win8 bez rizika, že mi za měsíc zdechne deska a já budu bez legální licence Win8 (ano, je tu možnost s mezikrokem - koupí krabicovky W7 - ale to přece není normální).
29.11.2012 10:05:32   195.212.29.xxx 42
OEM licenci Vista x64 jsem koupil v roce 2007. Od té doby jsem 2x upgradoval komplet celé PC, na kterém jsem používal od roku 2009 Windows 7 z warezu. Před týdnem jsem se rozhodl, že si zlegalizuju OS, vytáhnul jsem staré OEM Visty, které jsem !bez jediného problému online aktivoval! a posléze upgradoval na Win8 Pro za 30$. Příznám se, že vůbec nechápu Microsoft OEM politiku
29.11.2012 12:59:22   165.72.200.xxx 31
Technicky to mozne je, funguje to, ale takto nemate legalni system.
29.11.2012 13:15:10   37.188.232.xxx 30
ale ma , upgrade je prenosny
29.11.2012 15:03:54   80.251.245.xxx 90
ono to hold jde ten upgrade udělat i z některých pirátských kopií Win7/Vista a MS o tom musí vědět, ale celá strategie MS je, aby každý zaplatil alespoň tych 30dolarů než nic. A určitě nikdo nebude řešit, zda při upgradu někdo podváděl. Prostě systém jednou prošel a tys za něj zaplatil.
29.11.2012 08:28:58   213.220.247.xxx 245
ms udelal historiky krok s W8 a uzivatele si nejem mohou ale dokonce i musi konfigurovat GUI podle svych potreb diky genialni implementaci METRA a W8 se tak v roce 2012 dostava konecne na uroven konfigurovatelnosti linuxu
29.11.2012 08:33:48   82.113.54.xxx 478
Dostalo mě už tučné tvrzení "Tyto hlášky ale většinou pochází od lidí, kteří viděli W8 z rychlíku nebo jen na fotkách." To je ovšem naprostý argumentační masakr, soudruzi. Kde že je blicí smajlík?
29.11.2012 08:38:29   89.102.23.xxx 252
Mimo jednoho z benchmarkovacích OS s win8 bohužel u mě neuspějí, nemám důvod měnit v hlavním PC kvůli pár vylepšením na win8, zůstávám tak u Win7, se kterými jsem více než spokojen. Srry Microsoft, ale ve Win8 vás nepodpořím.
29.11.2012 08:42:44   80.95.253.xxx 38
Udělal jsem upgrade z netu na Win8 ale ted budu měnit Grfiku, není v tom nějaký problém?

Děkuji..
29.11.2012 13:00:13   165.72.200.xxx 60
Ne.
29.11.2012 17:31:42   80.95.253.xxx 60
Děkuji
29.11.2012 09:20:31   195.212.29.xxx 411
S Win8 jsem, stejně jako autor, naprosto spokojený. Po vyzkoušení několika free softů na zrušení Metra, aktivních rohů, úpravu Start nabídky atd. jsem skončil u Start8 (za 5$), která tohle všechno poctivě umí. X-Fi Titanium PCI-E zvukovka funguje s Beta driverama od Creative bez problémů. Nevíte, jestli se dá nastavit typ zobrazení "list/seznam" v Exploreru, pro všechny adresáře a bez použití 3rd party sw? Předem dík za odpověď
29.11.2012 09:34:12   85.70.237.xxx 1212
Aplikace samozřejmě odinstalovat lze, stačí na ně kliknout pravým tlačítkem a můžete je jak jenom "odšpendlit" tak přímo odstranit. Osobně vyzkoušeno, zbavil sem se takhle i přímo vestavěných aplikací typu "video", které jsou (zatím) nechutně primitivní. Přes Store se pak dají vrátit zpět. A pokud jde o spouštění desktopových programů, osobně skutečně nevidím rozdíl mezi tím, mít ikony na spouštění přispendlené na ploše, nebo v Metru. Neznám snad nikoho, kdo by sedmičkový start používal na spouštění programů, s vyjímkou hledání. Naopak, spuštění z plochy většinou znamenalo minimalizovat všechny spuštěné aplikace, aby člověk ikonku vůbec našel, zatímco Metro se objeví rovnou a plocha zůstane, jak je. A na nejčastější programy samozřejmě zůstává quickbar.

Taky mě zaujalo, jak krkolomně používáte hledání a ovládací panely, když oboje je opět ukryté pod pravým tlačítkem. Stačí jen najet do rohu až se zobrazí náhled Startu, pak na něj kliknout pravým tlačítkem a nemusíte desktop vůbec opouštět.

Celkově mi přijde, že jste Metro skoro vůbec nezkoušel, protože co píšu, jsou základy. Navíc Metro rozhodně není jen obří nabídka start, ale spíše plnohodnotná plocha, kterou už ale nemusíte lovit někde vespod pod rozdělanou prací, ale vyšoupne se na jediné kliknutí, kdykoli je potřeba. Není problém si do Metra "připnout" zástupce čehokoli a pak ho mít po ruce. Navíc v Metru se dá seskupovat a zoomovat, takže pořádkumilovní mají nové možnosti. A uspořádání drží i po změně rozlišení nebo monitoru, jen se čtverečky přeuspořádají. Metro aplikace Vás nikdo nenutí používat, ale už sem našel pár drobností typu připomínkovník, které mi vyhovují a jsou praktičtější než miniaplikace na ploše.
29.11.2012 09:48:23   81.201.57.xxx 81
trochu nerozumim vysledkum v kapitole 7: "Start systemu - Sleep", kdyz uspim PC s W7 a probudim ho, tak se probudi vetsinou tak za 1 s, max za 2 s a v grafu je 20 s, slo by to trochu vysvetlit?
29.11.2012 09:50:59   62.201.20.xxx 91
V případě,že si stavíte pc sami je OEM verze přenositelná na nové pc.
http://personaluselicense.windows.com/cs/default.aspx
29.11.2012 09:52:23   213.180.49.xxx 62
Co je to za hovadinu - vazat licenci na jednu zakladni desku? Ta se prece muze snadno zmenit po reklamaci nebo upgradu.
To akorat nuti uzivatele k piractvi...
29.11.2012 15:07:40   80.251.245.xxx 60
Po výměně základní desky samozřejmně o licenci nepřijdeš, pouze systém nedokáže projít on-line aktivací a je nutné šáhnout po nepohodlné aktivaci přes telefon.
29.11.2012 09:58:18   213.192.18.xxx 287
Olda79 napsal:
Proboha proč si zmršit Win 8 na Win 7? Win 8 na desktopu fungují naprosto v pohodě.


U každého nového systému má polovina lidí potřebu z něj pomocí různých "vylepšováků" dělat systém starší.

Naopak polovina uživatelů starších systémů má potřebu z nich dělat systémy novější.

Díky tomu vzniká plno více, či méně povedených programů, které do XP přidávají Aero Glass nebo třeba metro a naopak do W8 start z W7, Visty, XP nebo Win 95.

Jedno mají tyto programy společné, zatím žádný, který jsem zkoušel nefungoval na 100% jak měl. Naposledy jsem zkoušel přidat start do W8 (už nevím který program to byl, asi Start a to se chovalo velice divně, prostě to nebylo ono. Další co jsem nedavno zkoušel byl program na Aero Glass do W8 (trochu mi chybí). Výsledek vypadal pěkně, ale jen do doby, než se pohlo s nějakým průhledným oknem. Ve "skle" totiž nějak zamrzal obraz a vypadalo to strašně.

Už nikdy víc! (no dobře, určitě ještě něco vyzkouším...:-))

Pokud někdo chce aby systém vypadal jako W7, ať si pořídí W7, pokud chce XP, tak XP atd. Mršit jeden systém aby z něj byl jiný je blbost.
29.11.2012 10:18:50   84.242.121.xxx 88
Naprosto souhlasím. A ono to tlačítko Start ve Win 8 v podstatě je. Když se najede myší do levého dolního rohu, tak vyjede, a stačí ho zmáčknout. Ovšem ta nabídka Start je ale samozřejmě ta nová přes celou obrazovku. Používané programy ma ale stejně na ploše, takže to ani nepotřebuju.
29.11.2012 10:11:11   213.226.254.xxx 2210
takze jsme zase v dobach win 98, kdy jsme po instalaci systemu stravili x hodin uvadenim systemu do pouzitelneho stavu? Ja chci system, ktery nainstaluju a funguju. A to Win 8 nejsou.
29.11.2012 12:25:48   195.22.53.xxx 1315
Ubuntu
29.11.2012 15:13:22   80.251.245.xxx 62
Win8 jsou po nainstalování plně funkční, jen je to otázkou ergonomie ovládání systému.
Asi těžko lze vytvořit systém, který by přímo v základu dokázal vyhovovat všem. U každého systému si člověk musí projít tím prvotním procesem přispůsobení k obrazu svému. Ale hold MS přestřelil v tom, že Metro je plnou součástí systému a nejde jednoduže přepnout na téma Win7, či ještě lépe na klasické téma alá Win98.
29.11.2012 10:16:15   77.242.90.xxx 191
Trosku jsem nepochopil nadseni autora nad funkci secure boot. Cituji:

Stejně poslouží i Secure Boot, jenž doporučuji mít zapnutý v BIOSu desky. Ten hlídá, zdali nebyl nějaký soubor jádra nahrazen jiným a pokud se tak stane, systém se nespustí.

Jestli jsem to spravne pochopil tak se autor rozpliva nad faktem, ze po chyceni prvniho viru, ktery modifikuje system skonci s nefunkcnim pocitacem a bez moznosti jakkoliv nabootovat windows. Tudiz nebude ani schopen pocitac odvirovat bez vymontovani disku a kontroly v jinem stroji. To ma byt nejaka vyhoda?

Predpokladam ze win aspon nabidnou v tomto stavu reset systemu, ale jak znam microsoft, tak se na to urcite neda spolehat.
29.11.2012 10:18:43   80.251.250.xxx 262
Tak vidím, že pro mě přecházet s W7 n W8 nemá cenu ... pár drobných vylepšení a rychlost startu systému sou mě celkem uradené ... stejně zapnu PC jako první věc když dojdu domů a dostanu se k němu třeba po 10min. Takže jestli stojí 9,4 nebo 9,5min zapnuté je mě celkem jedno. Hybernaci sem ještě nepoužil za posledních 10let. A dělat kompromisy k tomu, abych měl zase zpátky W7? ... To můžu zůstat u W7 a počak co přinese W9.
29.11.2012 10:22:41   79.238.161.xxx 305
No, stacilo mi precitat si poslednu stranku recenzie, aby som sa utvrdil, ze Windows 8 na moje PC nikdy. :-) Aby som si instaloval xmilion hackov na - halo? - zvukovku? start? To si robite prdel? Obchadzal nekonzistentne Metro a urobil ako uz napisali ludia predomnou z toho vlastne take nejake sprasene Win7, ktore sa moze rozpadnut po prvom service packu vdaka nestandartnym zasahom don, tak to dakujem, ale bezo mna. :-) Nehovoriac o tom, ze nekupit Win8 ma pre mna nezanedbatelny psychologicky bonus v podobe odkazu Mrkvosoftu, ze takto teda nie, vazeni. ;-)
29.11.2012 10:38:56   80.250.1.xxx 34
Win8 nevypadají tak zle, ta cena špatná není, beru to jako další evoluci a možná si upgrade na Win8 Pro pořídím taky, ale momentálně nevidím žádný důvod, proč upgradovat z Win7 Ultimate, ty úpravy mi až tak nevadí, jsem hračička a nevypadá to na nic, co by mi sežralo den času, jen mě nepřesvědčily ty popsané featury a vlatsnosti nových Win. Přiznám se, nezkoušel jsem je, ale ani po pročtení celého článku k tomu nemám, jako domácí uživatel a hráč, jediný důvod.

Btw., jen tak jsem zkoušel Windows 8 Upgrade Assistant a přibyly v něm další volby na kartě Objednávka - http://i.imgur.com/Fu4lK.jpg, i cena je nižší, tedy v případě, že není zaškrtnutá volba zaslání instalačního média.
29.11.2012 11:08:20   213.192.18.xxx 50
To je úplně normální cena 29,99€ = 790kč. A při placení lze vložit promo kód na další slevu a pak platíš jen 14,99€ = 390kč.

Promo kód není problém získat (povedlo se mi vygenerovat tři různé a sériové číslo po to po mě chtělo jen v jednom případě). MS prostě W8 rozdává.

Slevu lze získat zde: http://www.windowsupgradeoffer.com/cs-CZ
29.11.2012 11:11:42   213.192.18.xxx 30
pctuning.cz mi zase zmršil adresu, zkusím to znova: http://www.windowsupgradeoffer.com/cs-CZ

Pokud to i teď nefunguje, prostě to okopírujde ručně.
29.11.2012 10:42:01   78.80.23.xxx 34
super clanek, diky za nej. Ale drobna pripominka - tohle

Citace:
Pokud žádný předchozí systém nemáte, nebo máte nelegální, určitě si nekupujte legalizační sadu ale klasickou OEM verzi. U Windows 8 Pro vás vyjde na 3400 Kč s DPH, běžná Windows 8 stojí o 1000 korun méně.


je jasny poruseni licence, bylo by dobry to aspon zminit.
29.11.2012 10:57:20   85.70.237.xxx 42
Pokud jde jen o to mít koupený serial a řádně aktivovaná Windows, stačí jen spustit Upgrade Assistant na JAKÉMKOLI počítači s aktivovanými Windows, bez ohledu na jejich původ. Jakmile provedete nákup, dostanete do pošty SN a ten už lze použít na jakoukoli instalačku Win8Pro na jakémkoli počítači, jen v případě čisté instalace je potřeba změnit jednu položku v registrech (MediaBootInstall" z "1" na "0") a rearmovat slmgr. Restartujete, aktivátor přestane křičet, že nejde o update a aktivace proběhne bez problémů. Odzkoušeno jak u verze z MSDN, kterou už sem měl pěkně customizovanou a nechtělo se mi začit odznova, tak u čisté instalace na druhém PC.
29.11.2012 13:05:14   165.72.200.xxx 60
A vysledkem je nelegalni system..
29.11.2012 13:34:04   85.70.237.xxx 22
Není pravda. Pro domácí použití máte systém nejen plně legální, ale i fakturu s potvrzením o nákupu. A skladovat předchozí systém, nebo doklady o něm, z kterého byste správně měl instalovat, nikde přikázáno není, protože to ověřuje právě aktivátor, který zablokuje aktivaci čisté instalace. Pokud aktivace řádně proběhne, MS má potvrzeno, že jste instaloval z nějaké předchozí legálně koupené verze a víc než fakturu na nový systém po Vás chtít nemůže (pokud tedy připustíme tu ryze hypotetickou možnost, že by to v nekomerčním nasazení někdo zkoumal)
29.11.2012 15:17:54   78.80.23.xxx 79
boha jeho, to ze neco funguje nebo jde ochcat prece neznamena ze to je legalni!! primo v licenci je zakazano jakyhokoliv obchazet/menit aktivaci - to je prvni poruseni. Druhy je ze upgrade je mozny pouze z legalni verze.

Jedna vec je funkcni system s wupd atd, druha vec je dodrzeni podminek licence.
29.11.2012 11:14:39   90.181.161.xxx 13
xtas napsal:
Citace:
Pokud žádný předchozí systém nemáte, nebo máte nelegální, určitě si nekupujte legalizační sadu ale klasickou OEM verzi. U Windows 8 Pro vás vyjde na 3400 Kč s DPH, běžná Windows 8 stojí o 1000 korun méně.

je jasny poruseni licence, bylo by dobry to aspon zminit.

Opraveno, radeji... :-)
29.11.2012 11:15:34   90.180.96.xxx 242
Absolutní spokojenost se systémem, ale 8 kroků, jak si ho prizpůsobit, aby se s ním dalo delat a vypadal jako windows 7. Parada!!! Ze by prišlo pár korun z MS do kapsy autora
29.11.2012 11:26:07   194.228.32.xxx 181
To je dobře rozseknutý... W8 mají spoustu věcí které jsme dříve používali od třetích stran implementovány v sobě a tak mají lepší výkon a svižnost a to je důvod proč je budeme používat. Už nám jaksi nevadí, že si do nich stejně nasereme kupu programů třetích stran implementace neimplementace a výkon bude tam kde byl dřív :-D vy jste frajeři.
Líbí se mi W7, tak zůstanu u opravdového W7 a ne u náhražky ;-)
29.11.2012 11:36:02   147.229.122.xxx 122
Pro toho, kdo má Windows 7 nevidím důvod, proč přecházet na Windows 8. Ta sleva do konce ledna je jen tahák na lidi, jak peníze vyhodit z okna.
29.11.2012 11:36:03   178.143.12.xxx 60
Druhá verze je OEM (C-OEM) jíž si může nainstalovat i soukromá osoba stavící si svůj vlastní počítač. Opět ji lze nainstalovat bez vlastnictví předchozího systému Windows. Právní vztah je nyní přímo mezi uživatelem a Microsoftem a opět je nutné dodržet pravidla pro osobní použití daná EULA smlouvou. Tuto licenci opět nelze přenést na žádný další počítač, opět je vázána na základní desku.

Toto je naprosta blbost.. Pokial si kupim sam OEM stavam sa System Builderom a riadim sa dalej podla PUL licencie(Personal Use Licence), kde WINDOWS je uplne prenosny !
29.11.2012 19:33:33   89.173.79.xxx 71
Nediv sa... tuto sprostost s neprenositelnostou PUL citam takmer na vsetkych CZ/SK webov.

Darmo je na prednej strane Win 8 "krabice" citujem:
"If you are installing this product on a PC for personal use:
1. The Microsoft OEM System Builder License on the opposite side of this package do not apply to you. Instead, you must go to www.windows.com/personaluselicense to read and accept the license terms in order to use this software."

zaver ?
- NIKTO z redaktorov to necital.
- aj bez precitania licencnych podmienok by snad mohol trochu zabrat rozum po precitani medzi dovolovanymi sposobmi pouzitia PUL (napisane je to na krabici):
"As an additional operating system running in either a local virtual machine or in separate partition."
Ak to moze byt nasadene na virtual, tak to "zrejme" nebude viazane na HW, nie ?
29.11.2012 11:41:51   78.80.23.xxx 22
pro koupeny serial a radnou aktivaci staci i ta OEM licence, nicmene je to poruseni licence a tedy nelegalni software. Domu k nikomu to kontrolovat neprijdou, ale firmy/zivnostnici kam se chodi na udani by to mely mit v poradku.

ostatne viz napr. zde http://www.microsoft.com/cs-cz/licensing/oem/default.aspx nebo abyste nemuseli klikat, cituji licenci OEM Windows:

Není možné zlegalizovat operační systém Windows pomocí OEM licence, tzn. není možné zakoupit samostatnou OEM a následně ji instalovat na počítač.
29.11.2012 11:43:53   78.80.23.xxx 02
sakra - to byla reakce na tws1978 10:57
29.11.2012 12:06:41   178.143.12.xxx 20
micek napsal:
Abychom si to shrnuli. Podle srovnávacích grafů vidíme, že rozdíly jsou minimální a můžeme tvrdit, že Win 8 a Win 7 jsou totožné co se výkonu týče. Pro práci (nemyslí se pubertální a adolescentní slintání u fuckbooku) si musíme Win 8 několika kroky upravit tak, abychom dostali škaredší Win 7 než ta původní Win 7. O různých upgradech z 7 na 8 a verzích, o kterých ani sami prodejci namají jasno, se nemá cenu bavit. Je potřeba přecházet z Win 7 na 8? Abych po instalaci udělali z 8 zase 7, určitě smysl přecházet nemá. Článek je právě o tom, že win8 si musíme předělat na 7. Pak i chápu ten nadpis. Auter je velice spokojen s win7. Poté, asi pod nějakým vlivem naistaloval win8. Zjistil, že tudy opravdu ne a tak z nich udělal win7. Takže "Měsíc s Windows 7 Pro - naprostá spokojenost".

Rád bych se akorát zeptal, mám Win 7 ultimate 64bit a koupil jsem si upgrade na win 8. Mám tím automaticky vyšší verzi win 8, která má v sobě bitlocker?


Pokial viem, bez ohladu na staru verziu pri upgrade ides vzdy na W8 PRO.
29.11.2012 12:08:53   178.143.12.xxx 11
xtas napsal:
pro koupeny serial a radnou aktivaci staci i ta OEM licence, nicmene je to poruseni licence a tedy nelegalni software. Domu k nikomu to kontrolovat neprijdou, ale firmy/zivnostnici kam se chodi na udani by to mely mit v poradku.

ostatne viz napr. zde http://www.microsoft.com/cs-cz/licensing/oem/default.aspx nebo abyste nemuseli klikat, cituji licenci OEM Windows:

Není možné zlegalizovat operační systém Windows pomocí OEM licence, tzn. není možné zakoupit samostatnou OEM a následně ji instalovat na počítač.
http://www.microsoft.com/oem/en/licensing/sblicensing/Pages/personal-use-license.aspx#fbid=Cfe9nDtj4bX

a potom :

http://personaluselicense.windows.com/en-US/default.aspx

hore je moznost zmenit jazyk
Toto si cital ?
>
29.11.2012 15:11:20   78.80.23.xxx 02
to je us verze toho co jsem linkoval, a pochopitelne je ve vsech jazykach stejna

mohl sis to aspon precist, kdyz u to sem linkujes  

prvni link:
System Builder product may not be used:

As an upgrade license for an existing underlying Windows operating system.
To legalize a non-genuine Windows operating system.


druhej link:
You may not install the software on a computer that is running a non-genuine Windows operating system.

na legalizaci je stale jenom GGK, legalizace s pouzitim OEM verzi skoncila v roce 2008.
29.11.2012 12:09:20   82.100.63.xxx 50
Je mi sumafuk jak w8 vypadaji,ale opet jsem narazil na problemy s driverama pro w8 64bitu,takze situace klasicka,rok nez budou drivery a service pack,potom z toho bude pouzitelny system
29.11.2012 15:32:23   80.251.245.xxx 22
drtivá většina drivrů z win7 fungují i na win8. Jen to u některých chce před spuštěním instalátoru nastavit kompatibilu s win7 (instalátor nerozpozná systém win8 a tak odmítně ovladače nainstalovat).
29.11.2012 12:10:27   81.90.166.xxx 00
Ve srovnání s win 7 mi vadí pár věcí (mam tablet...):
- po klepnutí do textového pole se automaticky nezobrazí klávesnice (mimo metro)
- nefungují gesta resp jejich nastavení jako ve win 7. třeba pro kopírování, vložení, zpět...
29.11.2012 12:14:00   213.151.87.xxx 10
Zatím jsem se nikde nedočetl, jak zvládají a řeší Win8 zvuk, tzn stejně jako Win7 (třeba systém WASAPI) nebo je celá architektura změněná? Latence stejné či lepší?

Win8 jsem koupil a Acer snad vrátí prachy (takže upgrade zdarma), ale nebudu instalovat - nejsou ovladače na tiskárnu a řešit to virtuálem nechci.
29.11.2012 12:24:14   88.146.163.xxx 145
Win 8 je prostě katastrofa a z vlastní zkušenosti zajímavý fakt: disky v NTB s tímto systémem celkem pravidelně zamrzají a fungují zajímavě pomalu chce to prostě SP1.Hlavně W8 je prostě pro tablety a telefony resp. dotykové obrazovky ať mi tady pán moderátor říká co chce jak chce...
Teorie se zase potvrdila Mrkvosoft dělá prostě jednou dobrý, jednou zlý systém viz. XP - Vista nebo právě W7 - W8 některé věci jsou sice fajn ale jak bylo zmíněno výše, mělo to být už ve W7 nebo dodáno jako balík úprav.Osobně jsem pravidelně z tohoto systému nešťastný...
29.11.2012 13:35:45   37.188.232.xxx 27
Mam Win8 na pekne radce PC a na vsech bez problemu a na jeden pripad na PC se zakladni deskou urcenou pro Windows 8 je problem s bootem pokod je pripojeno vic disku s boot sektorem ... Win 8 tam nenabehnou, ale to je problem Biosu ... pritom kazdych 14 dni nova verze s Improve stability
K ovladacum ..zkus drivery pro Win7 vetsinou to funguje.
29.11.2012 15:57:30   213.151.87.xxx 11
ovladače z Win7 nefungují :-(
29.11.2012 13:42:06   195.168.43.xxx 34
instalovane na 4 rozne NTB vsetky bez akychkolvek problemov
29.11.2012 15:32:42   80.251.245.xxx 106
přijde mě opravdu vtipné, jak každý označuje XP za dobrý systém. Asi všichni zapomněly na to jaká to byla hrůza tento systém po vydání a jaké obrovské množství opravných balíků z tohoto systému až po několika letech dokázali udělat v rámci možností funkční systém.
Naproti tomu třeba Vista přišla stejně jako XP jako scela nový systém, který ale byl alespoň hned z kraje narozdíl od XP použitelný a celé to jen stálo na kvalitě ovladačů, přitom ale jsou Vista označované jako horší.
29.11.2012 13:08:27   178.143.12.xxx 01
uplne rovnako od cias Visty co existuej WDDM, ide aj HW zvukovka najprv cez SW emulator..
29.11.2012 12:48:14   84.242.121.xxx 616
Tak jsem si ten článek přečetl a je ubohý takhle shazovat Win 8. Pořád nevím, jestli to co píše myslí vážně, nebo se jedná o ironii. Rvát si do Win 8 utility, abych z toho měl Win 7? Proč proboha. Tlačítko Start normálně vyjede po najetí myši do levého dolního rohu. Hledat Control Panels co možná nejsložiteji, když stačí zmáčknout Win+X? Všechny aplikace(i Metro) se zavírají přes Alt+F4. Počítač se vypne zavřením desktopu. A tak se dá pokračovat. Jako hate na Win 8 ten článek beru, ale jinak o ničem.
29.11.2012 12:48:35   82.100.9.xxx 200
Prohlásit "naprostá spokojenost!" a potom z toho vypreparovat všechno, co ten nový systém dělá novým systémem, mi přijde poněkud morbidní...
29.11.2012 12:49:11   178.41.54.xxx 141
Možno som spravil chybu, ale osobne som stratil motiváciu to ďalej čítať hne´d na prvej strane po tejto vete "Nejsem tedy pravověrný Windows 8 fanoušek a propagátor, Metro je můj nepřítel a nepoužívám ho, vlastně se s ním téměř vůbec nesetkávám"

Ako praktický návod na to ako si upraviť W8 k spokojnosti desktopového usera tento článok zrejme obstojí, ale názov článku je proste neadekvátny, pretože autor netestuje OS taký, aký je a to je veľký rozdiel.

Nevidím dôvod prečo kupovať nový OS, aby som ho potom svojpomocne "downgradeoval" na to čo poznám z W7, jednoducho mi to vôbec nedáva zmysel. hodnotiť sa má to čo zákazník vytiahne z krabice, nie to čím si svojpomocne prerobí produkt na svoj obraz. Nič menej, nič viac.
29.11.2012 12:55:27   78.99.240.xxx 1323
Zase si najviac otvaraju huby ti, ktori s W8 nemaju ziadnu skusenost.

Co sa dnes roztrhlo vrece s idiotmi alebo maju v ustavoch den internetu?

W8 je dobry OS a jednoznacny pokrok, s autorom nesuhlasim, lebo aj Metro ma svoj zmysel aj na Desktope, staci si len zvyknut a neuvazovat spiatocnicky stylom, ze si z W8 urobim W7.

Okrem toho sa da W8 kupit za velmi priaznivu cenu a vacsina z vas by to mohla vyuzit a neficat na warez.
29.11.2012 12:57:59   89.177.167.xxx 711
měl jsem je instaslovaný asi 3 dny, musely pryč, proč? V herních testech jsou WIN 8 totální propadák. Však si zkuste 3dmark11 ve WIN7 a pak ve WIN8. To si nemusím kupovat výkonny CPU a grafiku, když mi WIN8 sebere výkon. Kdo chce vyměnit rychlý start za výkon ve hrách .... prosím. Rychle se nakopnout, to je jediná vychytávka oproti WIN7, jinak totální aušus.....
29.11.2012 13:06:42   78.99.240.xxx 114
Nezaznamenal som vyrazne odchylky v hrach a Tvojna poznamka o prepadaku v hrach je uplny nezmysel.

Ber do uvahy, ze ovladace pre W8 sa stale optimalizuju, takze to bude len lepsie.
29.11.2012 13:06:03   90.181.109.xxx 202
Presne jak jsi napsal...Lepe bych to nerekl...
titulek k clanku mel znit...


Měsíc s Windows 8 Pro – naprostá spokojenost když z nich uděláte W7
29.11.2012 13:07:25   90.181.109.xxx 123
nostrom napsal:
Takze Windows 8 jsou dobre, ale az po to co si z nej udelate Windows 7. A tento "upgrade" vas bude stat jen 1599 Kč. Uzasne....



Presne jak jsi napsal...Lepe bych to nerekl...
titulek k clanku mel znit...


Měsíc s Windows 8 Pro – naprostá spokojenost když z nich uděláte W7
29.11.2012 13:10:15   212.4.138.xxx 160
Uvodnik:
"Slyšíme to ze všech koutů internetu každý den - Windows 8 jsou špatné, nehodí se pro PC atd. Tyto hlášky ale většinou pochází od lidí, kteří viděli W8 z rychlíku nebo jen na fotkách."

Jmeno 5. kapitoly:
Rozhraní Metro je peklo!

Takze si autor zrejme nevidi do ust a Zaroven potvrzuje muj nazor, ze "Metro" je na desktopu neohrabane a je dobre jen pro tablet PC, mobily atd.)

Netvrdim ze W8 jsou spatne jen se opravdu hodi pro ty dotykova zarizeni, a pokud mate windows 7 a nemate dotykovy display, je upgrade zbytecnost
29.11.2012 13:30:33   37.188.232.xxx 104
Metro na deskropu funguje bezvadne. Akorat nekteri stale nepochopili k cemu slouzi a snazi se porad vsechny presvedcova ze jde o nahradu desktopu ... podle toho to potom vypada.
29.11.2012 13:38:10   212.4.138.xxx 51
netvrdim ze to jako aplikace nefunguje, jen je pro typicke 22" LCD neergonomicke.


zkuste si v metru spustit nejakou aplikaci "jako administrator" -> proc sakra musim treba pres celou obrazovku abych mohl kliknout na "run as administrator"?
29.11.2012 13:19:45   195.113.242.xxx 193
Osobně jsem každodenně v kontaktu s Windows a několikami distr. Linuxu a všude jsem v pohodě a vše rychle najdu, ale s Windows 8 jsem po tydnu použivani akorad připraven na hod laptopem do dálky.

A výsledek článku?: Vše nové ve Windows 8 vypnout něco ze stareho se musi přidat jako aplikace třetích stran a system je použitelný. Skvělý výsledek po 3 letech vývoje. Rychlejší start proto že se stav kernelu uklada na disk. Takže vlastně jen přejmenovaná hybernace?
No aspoň ten správce úloh zobrazuje trochu více informací.
29.11.2012 13:24:06   178.143.12.xxx 76
Osobne som isiel do upgrade len z jedine dovodu. Mal som WXP 32bit, tak pre mna W8 PRo 64bit bol spasa. Je rychlejsi, podporuje plne 8GB RAM atd. Na druhej strane je troska problem s 3rd party programami, zatial to riesim tak, ze vsetky pustam cez admin mode. Inac system funguje a je odladeny.. len ta kompatibilita.. do firiem vyslovene neodporucam. Aj tak vacsina programov funguje stale len pod XP, pripadne W7.
Zastavam nazor, ze najlepsi OS je W7 potom je tu XP a az tak W8.
29.11.2012 13:38:10   86.49.125.xxx 90
"Zprovoznění Creative zvukové karty"
hm to je moc pěkné že to jde zprovoznit ale tohle žádného uživatele co má lepší zvukovků absolutně nezajímá. Co ho zajímá je hardwarové mixování. Osobně jsem osmičky ještě nezkoušel ale pochybuji že se MicroSoftu rozsvítilo a konečně přidal možnost změny HW/SW Mixování. Každá integrovaná zvukovka v desce staré do 5 let by měla být schopna HW mixování.
29.11.2012 16:05:59   213.151.87.xxx 40
Ano, vypadá to, že ve směru zlepšení audia neudělal MS už roky vůbec nic, a že by se dalo zlepšovat... ach jo
29.11.2012 13:39:27   89.177.167.xxx 135
Rajnoha napsal:
Nezaznamenal som vyrazne odchylky v hrach a Tvojna poznamka o prepadaku v hrach je uplny nezmysel.

Ber do uvahy, ze ovladace pre W8 sa stale optimalizuju, takze to bude len lepsie.



pán je odborník, to se hned pozná. Je to nesmysl jen pro systemy s dotykovou obrazovkou. TEČKA ..... muj nazor zastava 75% uzivatelu na netu ... tedy spis se v tom shodujeme vsichni, jen par amateru tu machruje jak vse zna. Nevim cos delal v roce 1984, ale ja uz bastlil s ROMkou na Sinclairu :-P. Zdravim vsechny pravy veterany IT !
29.11.2012 13:46:32   195.168.43.xxx 76
tak v tom bude problem senilita, jasne vsetko nove je strasidelne az hroza, vidim to na nasich zamestnancoch ked sa im akutalizovali IE6 na IE8 to bolo otazok...
29.11.2012 13:46:55   80.250.1.xxx 33
Rajnohy si nevšímej, jestli to je stejnej člověk, jako na kterýho jsem narazil na konkurenčním webu, tak je to šašek, se kterým nemá cenu se vůbec bavit.
29.11.2012 14:26:33   78.99.240.xxx 32
To si Ty Stach?
29.11.2012 23:45:34   80.250.1.xxx 11
Já mluvil o EHW a o lidech, co nerozeznají GTX680 a GTX690, vlastně o jednom konkrétním člověku a bůhví jestli vůbec člověku.
30.11.2012 00:05:24   95.103.202.xxx 03
Reagoval som na vysledky 680, ktore boli uvedene a nie 690, ktore na tej stranke uvedene neboli. Nerozumiem, co si otieras hubu.

Tak komentuj cez nejake argumenty, ale hubu si neobtieraj. Alebo namiesto argumentov dokazes len utocit? Sa spamataj chlapce!
30.11.2012 05:51:49   80.250.1.xxx 12
Ty sis měl před svojí reakcí hlavně vzít ty prášky, protože jsi reagoval na něco, o čem tam nikdo nemluvil. Já jsem srovnával mnou naměřené výsledky na GTX690 s HD7970, která, jak jsem psal (a co si může každej průměrně inteligentní jedinec zkontrolovat), byla ve dvou grafech ze tří, výkonově výš, než GTX680. Nemá cenu to teď tady rozebírat, když jsi nenašel odvahu napsat tam, tak to nezačínej rozebírat tady jako OT, pro mě jsi buran, co nerozezná single GPU od dual GPU a zbytečně sprostej blb, co uhýbá od téma diskuze a neumí argumentovat.
Takže zalez do díry a nejdřív se nauč reagovat normálně a hlavně k tématu.
29.11.2012 14:28:48   78.99.240.xxx 46
Taky isty veteran som aj ja a este pred Sinclairom som mal PMD.

Zijes v iluzii, tych Tvojich 75% je len kvapka v mori a vacsinou sa na ceskych forach pohybuju ti isti ludia a nie je ich vela.

Tak si to neplet s vacsinou!
29.11.2012 14:06:09   213.81.135.xxx 10
Snad som clanok precital pozorne ale nevidel som tam moznost kupit w8 pro upgrade za 15 eur ked mam w7 oem zakupeny s pc v obdobi 2.6.2012-31.1.2013. Ked mali vyjst w8 tak toho bol plny web.

Navyse by mal byt tento w8 pro upgrade instalovatelny legalne nielen na pc, kde bol v danom obdobi zakupeny w7 ale aj na iny pc, kde je xp, vista alebo w7. Inak povedane, zato, ze si clovek kupil w7 ked uz bolo w8 na spadnutie alebo uz uvedene tak ma lacnejsi nakup 8 pro upgrade.

Dalej som zachytil, ze takyto w8 (ale aj ten klasicky upgrade za 30 eur) by mal byt prenositelny.

Som mimo alebo ako to je?
29.11.2012 14:10:57   213.81.135.xxx 50
marek p napsal:
V případě,že si stavíte pc sami je OEM verze přenositelná na nové pc.
http://personaluselicense.windows.com/cs/default.aspx


Chlape, to je pre mna osobne velmi cenna informacia. Dakujem.
29.11.2012 14:15:12   213.81.135.xxx 10


Pokial tomu rozumiem, tak promo kod je urceny pre tych, ktori si zakupili pc s w7 v obdobi 2.6.2012-31.1.2013. To, ze to nejak prejde aj bez SN to nemeni. Je to podobne ako "legalny" nakup cez media center. Pre mna je legalny ten, o ktorom viem, ze je legalny a nie ze nejak presiel.
Promo kód není problém získat (povedlo se mi vygenerovat tři různé a sériové číslo po to po mě chtělo jen v jednom případě). MS prostě W8 rozdává.

Slevu lze získat zde: >
29.11.2012 14:19:09   213.81.135.xxx 10
tws1978 napsal:
Pokud jde jen o to mít koupený serial a řádně aktivovaná Windows, stačí jen spustit Upgrade Assistant na JAKÉMKOLI počítači s aktivovanými Windows, bez ohledu na jejich původ. Jakmile provedete nákup, dostanete do pošty SN a ten už lze použít na jakoukoli instalačku Win8Pro na jakémkoli počítači, jen v případě čisté instalace je potřeba změnit jednu položku v registrech (MediaBootInstall" z "1" na "0") a rearmovat slmgr. Restartujete, aktivátor přestane křičet, že nejde o update a aktivace proběhne bez problémů. Odzkoušeno jak u verze z MSDN, kterou už sem měl pěkně customizovanou a nechtělo se mi začit odznova, tak u čisté instalace na druhém PC.


Pouzitie tej finty s MediaBootInstall sa mi zda uplne legalne vtedy ked mam legalny w7 (alebo xp/vista), kupim w8 vup a chcem neskor na tom opravnenom pc instalovat pekne ciste w8. Predsa nebudem predtym instalovat w7 aby som ho upgrade-ol na w8 ked to nema technicky vyznam.
29.11.2012 14:24:26   213.81.135.xxx 00
Neviete niekto, ze ked sa objednava w8 upgrade cez upgrade assistant, tak podla coho bude vybraty jazyk. Podla xp/vista/w7 lokalizacie alebo sa da vybrat?
29.11.2012 15:01:38   124.103.131.xxx 00
jestli ti jde o instalacni jazyk tak nevim, ale naviber tam asi nebylo. jestli ti jde o to jakou budes mit jazykovou verzi, tak tu si muzes kdykoliv ve win8 zmenit, takze se neni ceho bat
29.11.2012 14:32:49   94.125.216.xxx 42
ani zadarmo bych to nechtel
29.11.2012 15:06:57   124.103.131.xxx 10
Win 8 je lepsi nez Win 7, ale prechod z 7 na 8 asi pro vetsinu lidi vyznam nema. Jde spis o takovy service pack. Kdyby to opravdu u notaku vyrazne baterii.... Stejne je ale k prdu zrychleni systemu, kdyz vam vyrobce doda notebook s haldou balastu. To dodnes nepochopim
29.11.2012 15:07:02   217.198.112.xxx 33
Jediné, čo mi z toho článku vyplýva, je: "Pokiaľ ste krátkozrakí a príliš hlúpi alebo leniví, aby ste sa naučili ovládať nové UI, skriplite si nový systém tak, aby vyzeral ako starý."

1.) Áno, väčšina ľudí na internete tvrdí, že Metro je fajn. Bohužiaľ väčšina z nich (tvrdí to aj autor článku) Metro nevidela dlhšie než 5 minút a tvrdia to len preto, lebo je to "svätá pravda". A áno, nájde sa medzi kritikmi pár percent takých, ktorým Metro naozaj nesedí, ale pár percent NIE JE väčšina.

2.) Nemám najmenšie pochybnosti o tom, že väčšina ľudí si nedovidí na špičku nosa a to, že nie sú ochotní urobiť párkrát za týždeň pár klikov naviac (napr. Ovládacie panely, mimochodom stačí Win+I a Enter), stavajú nad akékoľvek vyššie ciele, ako je napríklad zjednotenie a zjednodušenie UI cez viacero platforiem (W8, WRT, WP. Ak si Microsoft predsavzal, že musí zjednotiť UI (z dlhodobo obojstranne výhodných dôvodov, ktoré bežný BFU nevidí) a zároveň musí zachovať spätnú kompatibilitu, tak to v podstate nemohol urobiť zásadne lepšie. Aj keď v prechodnom období bude Metro zabordelené nekompatibilnými (aj desktopovými) aplikáciami.
29.11.2012 15:07:04   212.67.93.xxx 11
Ale moc se mi nelíbí cenová politika. Proč vychází levněji základní Windos 8 + upgrade na Win 8 Pro než samotné Windows 8 Pro? A vůbec jsou licence zbytečně omezující (OEM) a stačila by imho jedna verze a ne několik upgrade, OEM a 'legalizační' nebo jak se jí říká.
29.11.2012 15:08:33   217.198.112.xxx 20
Oprava: "... väčšina ľudí na internete tvrdí, že Metro je fail"
29.11.2012 15:35:14   94.112.59.xxx 10
tynyt napsal:
Skvělé. W8 chceme a vřele doporučujeme, ale napřed musíme udělat spoustu úprav, vyhodit některé funkce a doinstalovat pár tweakerů, abychom z nich udělali W7.

Tohle není cesta, zvláště pak pro firemní nasazení. I kdybych akceptoval fakt, že Windows lze instalovat a resealovat pomocí WAIK a customizovat přes GPO, tak prostě tam je dalších 20-30 kroků NAVÍC oproti W7 (které taky nejsou pro firemní nasazení zrovna ideální, ale je to lepší než W.


Autorův pohled je pouhý pohled domácího usera.


přesně řečeno a v článku je to také jasně napsáno, W8 si své lidi najde, ale osobně doufám že se v M$ probudí a tento pokus nebude s dalšími verzemi woken pokračovat, nebo že alespoň dají větší možnost výběru zákazníkovi
29.11.2012 15:43:17   89.101.239.xxx 31
Mna by zaujimalo ako to je z viacero monitormi na Win8. Ked tu citam, ze sa "ide" do laveho/praveho rohu a klika...
To musim ako prejst z praveho monitoru na uplne lave(cez stredny)aby som klikol v rohu na nieco? Mam na myske DPi okolo 3200 ale to je dost pohybu aj tak.
Podruhe sa mi vobec nepaci to metro co som zatial videl z videi. Ma to ten vzhlad facebook/tablet a novodobych mobilov. Vyzera to ako na nejakej informacnej tabuli. Nic v zlom ale uplne zly design kde sa ikony nahradili velmi spatnym sposobom. A nutnost ho mat v systeme je velmi zly napad. Keby Microsoft dal moznost volby tak to uz hej. Pouzivanie inych utilit na blokovanie casti OS povazujem za velmi spatny vtip. Win 7 mam v tvare v akom sa nainstalovalo. Rozhodne nepouzivam nic co by blokovalo nieco co ma rusi kedze nic take tu nie je.
A po tretie, clovek by aj upgradol keby to stalo zato. Samozrejme nove Dxky uz budu len na w8(okrem dx11.1?)ale neprinasa z mojho pohladu nic svetoborne. Rychlejsie to o vela nieje, mozno ta stabilita? Aj ked win 7(64) uz pouzivam vyse roka tak som ho este nemusel vobec preinstalovavat. stabilne jak fras a hlavne mi vsetky periferie a ovladace k nim funguju na 100%. Co u novej visty som zazil problemov dakujem pekne.
Jediny mozny upgrade by som pochopil a to ked prestupujete z Visty na Win8. Alebo ak chcete byt "trendovy" a mat vsetko hned.
Ja si pockam na Win9 a ak to vazne bude lepsie tak kupim. Zatial, dakujem neprosim.
29.11.2012 15:55:52   213.151.87.xxx 00
bohužel ovladače ze sedmiček nejedou :-(
29.11.2012 15:56:04   88.103.152.xxx 10
Na Windows 8 mi vadí pouze to,že se nelze přihlásit z Asus O!Play. Ve Windows 7 se stejným nastavením bez problémů.
29.11.2012 16:15:42   85.216.143.xxx 82
staci precitat uvod a hned je jasne, ze tam bude kopec kecov. Takze ja len tolko: Ano pani kucharka, ta polievka je vyybornaaa, ale pridal som si tam vegetu, sol, korenie a fefernku. Proste grc, ktory treba dochutit a potom je to jedle -> win8. Lenze ja dochucovat nechcem!
29.11.2012 16:55:14   89.239.11.xxx 13
Ví někdo jak udělat výchozí prohlížeč z Opery?
29.11.2012 17:38:04   212.26.185.xxx 362
Vidím, že Microsoft a užívatelia Windowsu už riešia len grafické rozhranie a ovládanie. Pritom OS je o úplne niečom inom. Roky čakám na:
1) Súborový systém, ktorý nebude trpieť fragmentáciou
2) Správu pamäte, ktorá nebude zbytočne swapovať na disk
3) Centrálnu správu aktualizácií nainštalovaných programov
4) Úplnú kontrolu nad OS, keď som prihlásený ako admin
5) Automatické mazanie rozličných dočasných súborov
6) To, že keď nainštalujem program a funguje pod admin kontom, bude fungovať aj pod užívateľským kontom. Často nepomáha ani nastavenie prístupových práv a pod.
7) To, že prestane neustále zväčšovanie sa OS, keď po 3-4 rokoch má dvakrát takú veľkosť (mimo aktualizácií) ako po inštalácii
Atď., atď., zlepšovať by bolo čo, ale asi popri omaľovánkach už neostáva na nič čas. :-)
29.11.2012 18:20:48   95.103.202.xxx 69
Tebe trosku unika pointa na ktorej stoji Windows. Co sa tyka aplikacii a centralnej spravy aktualizacii - toto riesia metro aplikacie. Desktop aplikacie vzhladom na povahu Windows asi tazko, to je iny koncept ako linux alebo OSX. Okrem toho aplikacii tretich stran su tisice a neprechadzaju nejakou centralnou spravou a kazda ma iny sposob aktualizacie, nie je to jednotne a samotny Windows nad tym kontrolu nedrzi. Ale ako som napisal, pri metro aplikaciach sa to riesi.

Fragmentacia - kup si SSD a mas po probleme

SWAP - pri dostatocnej RAM ho mozes kludne vypnut, Windows a ani nove aplikacie uz netrpia neduhom, ze aj pri dostatku RAM mali snahu nieco swapovat (ako pri XP napriklad), keby si na taky problem narazil, tak je to skor aplikacia a nie samotny Windows (tyka sa 7 a

Ako admin mas kontrolu nad tym co potrebujes a ak si skuseny vies si vsetko zadefinovat napriklad priamo cez registre (to iste robis aj v linuxe, ked ako root upravujes config subory)

Na odstranovanie tempov je uz vo Windows dost dlho nastroj "cistenie disku", ktore maze aj tempy a mozes pouzit mrte aplikacii tretich stran.

Co sa tyka nabalovania, aktualizacie po stiahnuti a nainstalovani Windows nemaze z jedneho dovodu, ked dojde k nahodnemu poskodeniu, vie Windows aktualizaciu opravit.

Nerozumiem Tvojim problemom. Ak si pokrocili uzivatel vies si vsetko poriesit sam, bezneho uzivatela to nezaujima a pri zakladnej udrzbe na urovni bezneho pouzivatela Windows nikami zasadnymi neduhmi netrpi.

Okrem toho si musis uvedomit, ze Windows je najrozsirenejsi OS a podporuje cele spektrum aplikacii tretich stran a cele spektrum hardware z coho plynu aj urcite "nevyhody".
29.11.2012 19:36:39   212.26.185.xxx 80
No konečne diskusia aj o niečom inom ako o Metre. :-) Windows je OS a ako každý OS musí dobre zabezpečovať funkcie, z ktorých som pár napísal.
Klasické pevné disky sa budú používať ešte veľmi dlho. Okrem toho, väčšina ľudí, ktorí majú SSD, má aj obyčajný disk, alebo NAS.
SWAP si človek môže vypnúť, ale systém ho nezruší úplne. Takže polovica pamäte prázdna a disk chrchle a chrchle (nie je to indexáciou ani antivírusom).
Aktualizácie. Aký problém je spraviť systém, kde by hocijaký program pri inštalácií zapísal adresu a iné údaje pre aktualizácie napr. do registra, a cez nejaké užívateľské rozhranie sa dali naraz alebo jednotlivo aktualizovať ?
Pri účtoch som narážal na prípady, keď systém má vyššie práva ako admin konto a napr. niektoré súbory treba mazať cez príkazový riadok alebo programy tretích strán. Vôbec celé riadenie prístupových práv je veľká katastrofa.
Temp adresáre boli vymyslené preto, aby si OS alebo programy mohli odkladať dočasné súbory a aby hneď, ako ich nie je treba, boli zmazané. Čistenie disku maže len niektoré a systém ich vo veľkej väčšine nemaže automaticky.
Pri zväčšovaní OS som napísal "mimo aktualizácií", je jasné, že tie musia systém zväčšiť. Tu ide o zvrátenosti typu winsxs a milióny nepotrebných súborov rozťahaných kade, tade.
Takže moc si ma nepresvedčil, mňa žiadna pointa Windows nezaujíma. Windows používam a chcem aby bol vývoj vidieť aj inde ako v grafickom rozhraní.
29.11.2012 21:15:43   95.103.202.xxx 15
Tak roztahanost Windowsu ako aj jeho naroky suvisia s historickym vyvojom a holym faktom, ktory vyplyval z "lenivosti" vyvojarov, ktori sa nesrali s tym, ze kolko co zabera a zaroven tym ze Windows ako OS zaroven tlacil naroky na hardware (vratane disku) vyssie. Ono dlhe roky to v principe nebolo na skodu, lebo tlacilo to hardware dopredu.

Aktualne nastava situacia, kedy si to aj MS uvedomuje a ako si postrehol uz od W7 klesli naroky na hardware (mimo miesta na disku) a v mnohych pripadoch bol W7 sviznejsi na starsom HW ako XP. To iste plati aj pre W8.

Co sa tyka roztahovania a niektorych abnormalit, mas pravdu, ale ako skuseny pouzivatel o tom vies a vies to vyriesit. Beznemu uzivatelovi tych par stoviek MB (ak cisti aspon zaklad, viac to nebude) vadit nebudu. Takisto ber do uvahy, ze vela aplikacii si pri instalacii nahadze subory do zloziek pod adresarom windows a naooko sa zlozka windows nafukne. Roztahanost Windowsu je fakt, Windows sa nikdy nevyvijal takym stylom ako linux, kde sa daval doraz aj na efektivitu a zabrane miesto na disku.

Co sa tyka riesenia aktualizacii, Tvoj napad nie je zly, ale vychadza z toho, ze samotny vyrobcovia aplikacii by museli zakomponovat do aplikacie model o ktorom pises. Na druhej strane MS uz vo Windows mohol tento model vytvorit a automaticky ponuknut vyvojarov aplikacii ho vyuzit.

Sprava prav, nie je dokonala, ale v sietovom prostredi ponuka dost moznosti a myslim, ze administracia Windows a managovanie prav aj v sieti nie je najhorsie, trosku kostrbate, ale v principe s tym nie je az taky problem ako vyzera. Ved napokoj Windows ako OS je stale dominantny na milionoch klientskych PC po firmach a hromadne sa daju spravovat celkom lahko.
1.12.2012 11:53:37   193.85.226.xxx 10
Na spravu aktualizaci vsemozneho SW jsou tu placene SW pro korporatni sferu, pricemz jeden prodava i sam MS, takze s nejakym free nastrojem od MS primo ve Windows nepocitejte.
29.11.2012 17:49:23   195.122.211.xxx 62
Také jsem s nimi maximálně spokojen, a to jsem za jednu verzi dal 380,- a za druhou 780,- Z počátku jsem to zkoušel na klasickém PC a prostě mě hodně zaujala ta rychlost a celková přehlednost systému. Podle mě je tedka vše takové intuitivnější. Z toho celkového nadšení jsem dal Windows 8 i na notebook. Z metra pouštím pouze pár rychlých aplikací, ale vůbec mi nevadí. Za mě jednoznačné doporučení.
29.11.2012 18:39:52   95.103.202.xxx 45
A takych ako si Ty je viacero, staci sa len s W8 trosku vzit a cim dlhsie ho pouzivas tym viac prichadzas nato, ze je to oproti W7 pokrok.

Odporucam Ti sa prehrabat aj v metro aplikaciach a nahadzat si na uvodnu obrazovku zopar uzitocnych veci, prides nato, ze aj do metra budes chodit castejsie
29.11.2012 18:00:29   78.156.136.xxx 21
Nevim jestli to bylo nekde zmineno, ale ja osobně jsem spokojený s prográmkem Startisback na www.startisback.com
30.11.2012 00:03:01   89.102.241.xxx 01
nejlepší start pro W8, díky
29.11.2012 19:20:02   195.122.211.xxx 36
Rajnoha napsal:
A takych ako si Ty je viacero, staci sa len s W8 trosku vzit a cim dlhsie ho pouzivas tym viac prichadzas nato, ze je to oproti W7 pokrok.

Odporucam Ti sa prehrabat aj v metro aplikaciach a nahadzat si na uvodnu obrazovku zopar uzitocnych veci, prides nato, ze aj do metra budes chodit castejsie 

Naprostý souhlas. Nechápu, proč se na nejmenovaném webu píše, že Windows 8 se stolní PC absolutně nehodí, je to pěkná kravina. Já už bych ani Windows 7 nechtěl.
29.11.2012 21:34:48   95.103.202.xxx 69
Rozbehla sa nejaka anti W8 propaganda, ktora je bud cielena alebo skor suvisi s tym, ze bola nepochopena.

Snaha MS je jasna, vytvorit jednotny ekosystem, preto Modern UI aj vo W8 (trosku vynuteny, ale nie na skodu). A ciel je jasny, mat jeden komplexny ekosystem, ktory komfortne prepoji W8 desktop, W8 aplikacie, WP8 aplikacie (tie by mali byt uplne kompatibilne s W8 RT) a zaroven to cele previazat so SkyDrive. Takisto moznost zalohovania vsetkych nastaveni do cloudu a moznost sa prihlasit na akomkolvek W8 pod svojim kontom s tym, ze sa mi synchronizuju aj nastavenia OS je celkom fajn.

Ludia nepochopili zamer MS a vopred ho odsudzuju. Masam to je potrebne lepsie vysvetlit, masy namiesto toho, aby nieco pochopili skor podlahnu "medialnej masazi" a odsudzuju nieco o com realne nemaju ani paru
29.11.2012 22:31:05   67.175.165.xxx 71
tak to je fakt super ,prvni to budu instalovat a potom zbytek dne odstranovat ten marast co je k nicemu,opravdu supr system
29.11.2012 22:38:29   90.181.67.xxx 101
Kdybych chtěl jednotný ekosystém tak dávno jedu na MacBooku a iPhonu. Jsi schopnej pochopit že prostě nechci sjednocené programy nakupovat pod "metrem" v Aplle Store?
Chci prostě starý dobrý Windows, kde jde spustit cokoliv a nemusím se o něj moc starat jako v Linuxu.
30.11.2012 00:11:11   95.103.202.xxx 24
MS sa spolieha nato, ze ten jeho ekosystem prerazi a bude primeranou konkurenciou tomu od Apple.

Co je na tom nepochopitelne? Okrem toho Ta W8 nikto nenuti pouzivat. Ide len o to, ze naco kydat na W8 a obzvlast ked s nim nemas skusenost. Ked Ti vyhovuje W7 tak ho pouzivaj, podporovany je myslim do roku 2020.
30.11.2012 10:43:28   90.181.67.xxx 91
Začal jsi si(masy lidu), já opravdu chápu záměr Microsoftu s Win8 ale prostě mi ten záměr nevyhovuje. Nerajcuje mě pocit, že moje data si lítají někde v mráčku(DropBox občas použiju). Nechci přijít k cizímu počítači kde bude Metro.
30.11.2012 00:01:19   89.102.241.xxx 12
nejlepší start pro W8, díky
30.11.2012 00:02:26   89.102.241.xxx 11
to mela byt reakce na:
Start menu - Levisek 29.11.2012 180:29 10
Nevim jestli to bylo nekde zmineno, ale ja osobně jsem spokojený s prográmkem Startisback na www.startisback.com
30.11.2012 08:43:02   193.85.215.xxx 03
ganyb napsal:
měl jsem je instaslovaný asi 3 dny, musely pryč, proč? V herních testech jsou WIN 8 totální propadák. Však si zkuste 3dmark11 ve WIN7 a pak ve WIN8. To si nemusím kupovat výkonny CPU a grafiku, když mi WIN8 sebere výkon. Kdo chce vyměnit rychlý start za výkon ve hrách .... prosím. Rychle se nakopnout, to je jediná vychytávka oproti WIN7, jinak totální aušus.....


hmm a ty hrajes 3dmark? Ve hrach se to lisi o +/- par procent
30.11.2012 09:54:08   89.177.154.xxx 02
Chtěl bych se zeptat jak změnit ikonu Start v Classic Shellu ta základní se mi vůbec nelíbí a když jsem tam zkusil dát nějakou svou v jakékoliv rozlišení (52×52;48×48;32×32;24×24)tak byla ikona zdeformovaná nebo nebyla vidět celá.
30.11.2012 13:43:56   89.235.0.xxx 31
Na Win8 přejdu jen v případě, že mě k tomu donutí používaný software. Jinak si myslím, ta změna nemá smysl. Mě osobně by nic nepřinesla.
30.11.2012 16:27:39   62.245.84.xxx 41
Jaký je rozdíl mezi Windows 7 a Windows 8? Dle mého názoru je to jen jiný název a vzhled, z pohledu funkcí je to to samé+pokuď vím tak Virtualizaci XP s licencí si užijete jen na Win7
30.11.2012 18:06:52   95.102.129.xxx 122
Prichod 8 je hlupost a nelogickost uz len z toho dovodu ze Windows 7 su vyladene, nenarocne a ucelne, predaje a uzivanie prekonali XP co Visty nedokazali tak nepochopim naco bolo dobre prist s niecim ako Windows 8? pre Metro? pre totalnu previazanost s uctom Live a sledovanie? alebo len pre zachovanie dobre plateneho tepleho miestecka aby niekoho nevyrazili? novy Windows mali vydat niekedy v rokoch 2014-2015 dovtedy by prisiel min. 2 Service Pack pre Windows 7, uzivatelia by boli spokojny, trzby dobe Microsoft tiez Windows 8 poviem otvorene by trhu=uzivatelom absolutne nechybali. Ako inak si mam vysvetlit totalnu s prepacenim demenciu systemu ktory ma nuti uzivat kachlickovy system na nedotykovom zariadeni, kde rychla klasika spravy programov a tradicne tlacitko start ktore ponuku generovalo naco boli uzivatelia zvyknuti sa len tak z nicoho nic odfajci, ved to musel robit s prepacenim tento cely Windows 8 dement alebo skupina hlupakov, zrusit nieco co tu je desiatky rokov a uzitocne ak si na tomto niekto zdvihol ego je otvorene idiot a uz velakrat sme boli svedkami presvihu Microsoftu a jeho ludi ake kraviny dokazu vyviest. Dakujem kazdy den za Windows XP a 7 ze existuju ze nemusim uzivat skutocne take demencie ako Windows 8 ktory sa este dlho ponesie ako jasny cierny flak na znacke Microsoft. Ani nove meno ich nenapadlo hned 8 nic ine ako narychlo poskladany odpad tato doslova uchylnost to sa jednoducho neda vysvetlit ako z ruk prace normalneho cloveka skutocne. A autor nas tu ide presviedcat ved je to chore aby som si musel instalovat utility 3 stran len pre zaklad ako start, spravu programov a vypinanie systemu. Budu to este ponukat za 10€ len aby predali a sledovali, vobec im nevadi ze rozposielaju kluce na Media Center Edition a tie su platne pre modifikovane instalacie Windows 8 ze je to viditelna kradez to im absolutne je s prepacenim u ryti, ze procesom upgrade prejde uzivatel s Windows 7 bootloader=vlastne si tak pirat "zlegalni" to naco narok nema ze skutocne ten uzivatel co ma vsetko legalne je ten najviac postihnuty a vsetci ho maju u ryti. Bodaj by Europska Unia zakazala predaj tohto dokonaleho odpadu.
1.12.2012 17:47:23   88.100.148.xxx 35
Mluvíš tu absolutně z cesty, sice jsem zastánce toho, aby win8 na desktopu vypadali klidně jako windows7, ale používal bych Win8, protože to je narozdíl od Win7 kodově úplně nový systém a co všechno dokáže posoudíme až za pár měsíců.
1.12.2012 16:43:27   83.208.159.xxx 43
Takže si koupím novou oktávku, abych si na ní šoupnul karosérii ze staré oktávky

Esli vono by to nešlo i vopačně, že
2.12.2012 13:11:04   94.113.36.xxx 11
Tak proč ne, stará octávka byla stejně hezčí když ještě neměla ty šikmý oči.
1.12.2012 21:49:19   94.113.36.xxx 31
Ten Classic Shell asi taky vyzkoušim, pokud to bude stabilní a bude to mít všechny funkce jako dřív tak bych možná do Win 8 šel. V takový podobě jako je to po instalaci je to pro mě nepřijatelnej a nepoužitelnej kočkopes.
1.12.2012 23:12:47   95.105.135.xxx 33
to chce skutocne odvahu vydat takyto "clanok" sme partia 5 ludi ktora pracuje v IT uz cez 10 rokov presne to co sa opisuje v danom clanku sme skusili aj my mesiac s w8 ja osobne som sa velmi tesil a pevne veril ze pri nej ostanem ... no a ten mesiac bol trapanie na 3930k 16GB a 2x SSD v stripe bezal system naozaj luxusne ALE velke ALE praca v mojom pripade (ssh,indesign,photoshop,vegas,remote)uplne cele zle svoj prvy stroj som mal 23 rokov dozadu multiplatformovy clovek
2.12.2012 10:58:37   88.100.132.xxx 10
Vaio napsal:
NO to ja us poznam takych ludi trapnych
nadavaju na windowsy aby zapadli medzi tych co robia to iste a potom po par mesiacoch si to ajtak nainstaluju ..
takychto chujov by som jebal po tych ich sprostych lebeniach ..

NO a proč reaguješ na mě? Já třeba nesnáším ty, co na něco nadávají aniž by to zkusili. Nebo ty, co papouškují, že je Metro napikaču. Já si všiml klávesnice, která je pro mě jako uživatele tabletu životně důležitá. Dnes mám už přeinstalováno (BTW vrácení do Factory defaults trvá déle než instalace a vyžaduje inst. médium). Jinak tu QWERTY klávesnici (http://bit.ly/Xe4Z0B) jsem instaloval protože ta standartní je naprosto nestandartní (http://bit.ly/10IQCRD a numerická http://bit.ly/ReNMSX) - samozřejmě ti, co to mají nainstalované na tabletu tak si toho všimnou ihned na logovací nabídce, ti co to mají na desktopu budou ovšem stále tvrdit, že win8 sux jenom na desktopech, že jo...
2.12.2012 11:48:03   78.99.195.xxx 10
No tak ja som s ním bojoval 4 hodiny. Nemal som na to nervy. Zlatá 7.
2.12.2012 12:37:02   88.100.132.xxx 32
zvirek napsal:
Takže si koupím novou oktávku, abych si na ní šoupnul karosérii ze staré oktávky

Ochcávka je předraženej šrot, Win8 je sice taky šrot, ale za přijatelnou cenu.
2.12.2012 13:13:24   94.113.36.xxx 15
Tyhle kecy se mi fakt líběj, jak si někdo koupí Kiu a myslí si že má nejlepší auto a ještě levnějc. Až ti v zatáčce upadnou kola tak se budeš divit.
2.12.2012 12:50:37   90.176.50.xxx 120
Na WINDOWS8 pracuji denne v praci a musim rict, ze v zakladu je to pro me system uplne na nic, "METRO" tam nema co delat a v MS to posra*i jeste vice tim, ze mi vzali "start" tlacitko a nemoznost v zakladu po instalaci pracovat normalne v DESKTOPu :-( Ale abych nehatil, tak osmicky bezi o dost rychleji pri zapinani a spousteni jakykoliv aplikaci, hlavne rozdil poznate za pouziti SSD disku, pro "normalnim" ani moc ne (prislo mi to stejne)...DOMA MAM VSUDE WIN7 HOME A I NADALE U WIN7 ZUSTANU, NEMA CENU PRECHAZET--
2.12.2012 15:54:37   94.113.36.xxx 122
Tak mam za sebou několika hodinový testování finální verze Windows 8 Pro x64 a je to ještě daleko horší než jsem si myslel.
Systém kterej neumí automaticky změnit barvu písma tak aby byly písmena vidět opravdu nemá právo na existenci.
Jádro toho systému je dobrý, je to rychlý, stabilní a celkově v pohodě, ale to ovládání je snad horší než už Win 3.1, něco tak strašnýho jsem opravdu ještě neviděl.

Všechny ty nabídky start od třetích stran sice nějaký to základní tlačítko start přidaj ale je to takový nemastný neslaný. Vzhled celýho Win8 je naprosto příšernej a znova řikam jak z doby Win 3.1 a nejde změnit nic, žádný nastavení, prostě nic. Ty lišty kolem oken maj snad půl cenťáku, na to se opravdu nedá koukat. Nejde vypnout průhlednost hlavního panelu WFT? Co to sakra je?

Celkově musim konstatovat že je to primitivní systém vytvořenej cíleně pro tablety a mobily, na PC a notebooky to opravdu nedávejte, to nemá smysl.

Jestli Microsoft nedostane rozum tak se bude Win7 používat nekonečně dlouho, nebo všichni přejdou na Linux.
3.12.2012 08:13:53   81.92.157.xxx 151
Já se obávám toho nejhoršího, což se možná tak stane. Windows 9 budou podle mě už bez dektopu a bude už jen metro.
MS nezajímá co si myslí lidi (kdyby ano nedělali by kraviny) vidí jak se jim dobře prodává W8 (jen kvůli ceně co si budem povídat) a už jim roste ego jak to zas "dobře udělali". NIKDY nefunguje kyž se na lidi jde s nasilnou metodou... Metro je fajn napad OK beru, ale při instalaci chci volbu jaké prostředí chci používat... (Jen asi ale žiju v jiném světě kde by toto bylo možné.)

Na konec mám jedno přání, ať to Microsoft podělá tak aby se začal brutálně podporovat Linux.Každý normální člověk ho bere na práci, jenže to nestačí. Podle mě další krok k větší rozšířenosti jsou hry ano hry asi si budete chytat za hlavu, ale kdyby Linux měl podobnou škálu podporovaných her jako MS a to i s lepším výkonem tak je to hodně na nože ty to dva OS. (Doufám že se toho jednou dočkáme už Valve se začal soustředit na linux jejich L4D údajně běží lépe pod linuxem než pod W. + OpenGL by musel někdo pořádně vyvíjet protože co si budem nalhávat je to špadné API proti DX11 je to dinosaurus.)
4.12.2012 10:23:24   78.45.19.xxx 21
Zajímá je, jestli se systém prodává nebo ne .. stejně jako předělali Visty předělají i osmičky tím jsem si téměř jist. A lidé tak zaplatí za dvě verze Windows místo jedné (více $$ pro microsoft).
4.12.2012 01:09:41   94.230.144.xxx 71
Tak jsem precetl tento clanek, doufaje ze mi v nem bude sdeleno, proc je W8 lepsi... Bohuzel jsem se nedockal.

Kuprikladu jsem cekal vetsi zamereni na bezpecnost, problematiku starsich programu a her, pokrocilejsi funkce a jejich pristupnost, nastavovani opravneni, atp.

Bohuzel oslava zakladnich programu (explorer a task manager) me vubec neoslovila, nebot jsem zastancem programu od jinych vyrobcu.

Co jsem se naopak dozvedel je, ze Metro u W8 je hnusny a obtizne zlikvidovatelny dalo by se rici bloatware, nejde nastavit pruhlednost, nez se clovek doklika k pozadovane volbe tak mu odejdou tlacitka na mysi a ze v jadru je W8 nepatrne rychlejsi nez predchozi verze..... bohuzel to vsechno jsem jiz vedel predtim. Jedine, co me zaujalo je file history a moznost resetovat do stavu tesne po instalaci systemu ale kvuli tomu menit zabehany a spolehlivy system nehodlam (na jedne instalaci W7 jedu jiz vice jak 2 roky, sice uz to neni co to byvalo ale jsem liny to prenastavovat).

Je mi lito, autor teto recenze se snazil, nicmene clanek ma alespon pro me nizkou informacni hodnotu.
4.12.2012 10:21:41   78.45.19.xxx 40
Také jsem spokojený ... od chvíle, kdy jsem nainstaloval StartIsBack jsou to jen sedmičky bez aera jako bonus.
4.12.2012 11:14:03   46.13.53.xxx 21
Tak takhle nasr.. sem snad ještě nebyl:což o to,w8 jako takový je docela zajímavý systém,i když rozdíl oproti 7 celkem nezajímavý(po "vytunění").Ale(!)-nefunguje mě tv karta!A pokud jsem si myslel,že bude chodit nějaká jiná(do pci-e),tak jsem se hluboce mýlil-od žádného výrobce neexistují ovladače pro osmičky!Co je tohle za bordel!Já upgradoval,protože jsem měl v sedmách problémy se zvukovkou(ta zatim šlape výborně),ale že narazim zrovna u tv karty jsem nečekal,když i průvodce upgradem byl zticha!Vracet už to nebudu,ale jsem z toho docela nasr.... .
p.s.:Karta je Leadtek PxDVR3200 a teď už Leadteku ani nefungují stránky,takže jsem nasr.spíš na ně
4.12.2012 19:36:34   94.113.36.xxx 21
Ten TV Tuner je 100 let starej, cos jako čekal? A pokud ti v sedmičce blbne zvukovka tak je to tim že nemáš instalovat novej systém na 10 let starej počítač.
5.12.2012 10:09:00   87.197.124.xxx 15
Osobná skúsenosť je taká, že súhlasím s autorom článku. Čiže pokojnosť. A prvé reakcie "amatérov" boli taktiež pozitívne. Páči sa im jednoduchosť Metra a možnosť aj pracovať "klasickom" prostredí.
5.12.2012 11:03:46   176.61.213.xxx 90
Na jednom PC som dal Win8. Sprava sa stabilne, rychlo, bez bugov ALE! ..

Hromada programov čo mi bežali bez problémov pod Windows 7 Ultimate x64 pod Windows 8 Pro x64 nerozbehám!

Napríklad
Adobe séria CS5, musel som upnúť na CS6
Corel paint shop pro X3 ani X4, musel som ísť na X5
(kto nastavoval pluginy vie čo to znamená meniť verzie)
PhotoZoom 4 detto, musel som dať 5
atď..
atď...

Kvantum softu musíte upgradovať/zakúpiť novšiu verziu lebo ich Win8 nerozbehá. Nepomáha ani nastavenie kompatibility. A portable verzie mojich obľúbených programov detto. Nie je to sranda pokiaľ potrebujete rozbehať niečo k práci na Win8 a nejde to.

KTO VYUŽÍVA PC NA PRÁCU TAK WINDOWS 8 NEINŠTALOVAŤ!!!!
5.12.2012 19:41:20   78.45.105.xxx 02
Dneska jsem win8 nainstaloval a spokojenost.

Po vyzkoušení Shell i Start8 jsem pro Start8. Jednoznačně. Graficky, jednoduchostí...
5.12.2012 22:28:33   95.102.5.xxx 00
Podobna situacia bola ked Ubuntu zacalo pouzivat Unity http://royal.pingdom.com/2011/11/23/ubuntu-linux-losing-popularity-fast-new-unity-interface-to-blame/

Menit GUI je vzdy velka vyzva nakolko zvyk je zelezna kosela. Na druhej strane clovek si zvykne na vsetko.

Cas ukaze ci to bol naozaj taky fail ako kazdy pise s W8.
6.12.2012 23:46:34   94.113.36.xxx 20
Jenomže Unity umožňuje všechno co je od PC potřeba, Metro ne.
6.12.2012 18:57:06   109.69.210.xxx 10
Potřeboval bych poradit... jaksi mi nefunguji funkce v creative console launcher jako eax a X-fi CMSS-3D atd... má někdo podobný problém?
7.12.2012 17:15:57   90.176.50.xxx 10
http://www.hardwareheaven.com/pax-drivers/
- vybereš si nejprve verzi tvé zvuk.karty a pak sosni drivery a zkus nahodit
- melo by to fachat OK, nehelde na to, ze ten zvuk je daleko lepsi v tech modnutych PAX :-)

kalam napsal:
Potřeboval bych poradit... jaksi mi nefunguji funkce v creative console launcher jako eax a X-fi CMSS-3D atd... má někdo podobný problém?
7.12.2012 21:09:35   93.99.200.xxx 91
Začínal jsem na 3.11. Pak jsem nainstaloval 95, pak 98 a nakonec XP. Pokaždé to byla změna ku prospěchu. Zejména co se stability týká. Visty jsem odmítnul po prvotních potížích s ovladači a po zjištění, že to zas taková výhra není. Teď mám 7 a mám je, protože skončila podpora XP. 8 nechci, protože se mi prostě nelíbí už od pohledu. Připadají mi jako termminál někde na obecním úřadu a málem čekám, že když ťuknu na ikonu, z klávesnice vyjede lístek s pořadovým číslem. Jsem kvůli tomu trapný? Jestli ano, tak s omlouvám, ale myslím, že je moje věc, co se mi líbí a co ne. A pokud se někdo přidá... Mám jásat, že můžu stáhnout zdarma Media center? V 7 je taky. Wow! A překopávat to na 7? Proč? Proč chválit systém, který k uživatelskému pohodlí potřebuje programy třetích stran? Proč to chválí na webu, kde před zásahy do systému programy třetích stran varovali? Nejsem odpůrcem 8. Nelíbí se mi. A nebudu se přidávat k těm, co je propagují jen proto, aby o mně netvrdili, že som trapný.
9.12.2012 14:30:40   84.246.167.xxx 20
Nainstaloval jsem W8Pro na zkousku z poskozenych W7 a proslo to bezproblemove, netreba instalacniho media. Co me potesilo, konecne mi asus mb ukazuje i spotrebu procesoru. Netusim, kolik bylo ve W7, ale 3570K netaktovana si v klidu po temer ciste instalaci + ovladace/utility brala dle programu necelych 7W v idle. Parada.
10.12.2012 19:14:19   93.99.200.xxx 42
Včera mi to říkal známý. Prý kde se potkala Nokia s Microsoftem? Na nádraží. Ujel jim vlak.
15.2.2014 14:49:06   85.132.178.xxx 10
w 8.1 maximální spokojenost
Až na skoro povinou registraci u microsoftu vše v pořádku.
Metro jsem si upravil-nepotřebné aplikace odstranil dlaždice zmenšil a uspořádal do skupin, které jsou pojmenovány např. ofice,browser,foto,film udrzba syst. atd. a do jednotlivých skupin přiřadil zástupce jednotlivých programů-aplikací
takže při kliku na start tlacitko se vracím do metra kde je toto uspořádání/nabídka start upravená podle potřeby/ a komu se to nelíbí tak už vážně nevím ale lepší to už snad nejde.
/dříve jsem používal aplikaci rocket dock bývalou nabídku start vyjímečně/
Start systému se dá nastavit na hlavním panelu rovnou na plochu. Když začnu ještě používat pravé tlačíko myši/kontextová nabídka/ na pár kliknutí je vše po ruce. V jednoduchosti je krása. Nezapomenout na ovládací panely
a kontextova nabidka na tlacitku start/pravý klik myši a vybrat jednu z mozností.
-http://rocketdock.com/
-http://www.immag.cz/2013/12/02/jak-spustit-windows-8-1-rovnou-na-ploch u/
Závěrem: nemá cenu trucovat ale hledat řešení lepší systém bohužel není a podpora w7 jednou skončí stejně jako w8.1..... tak si ty 8 užijte dokud je čas.
15.2.2014 15:14:49   85.132.178.xxx 10
- https://pctuning.tyden.cz/software/linux/26413-fedora-18-privetivy-system-nebo-hracka-pro-podiviny?start=5
-http://www.root.cz/clanky/instalace-software-na-jeden-klik/#ic=serial-box&icc=t ext-title
to už je opravdu vše

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

249 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 78.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.