Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Úvaha: Sinofsky je pryč. Největší propadáky Microsoftu
Úvaha: Sinofsky je pryč. Největší propadáky Microsoftu
autor: Michal Rybka , publikováno 17.11.2012
Úvaha: Sinofsky je pryč. Největší propadáky Microsoftu

Když se objevily informace o tom, že Steven Sinofsky opustil Microsoft, objevila se hora spekulací. Některé mluví o tom, že usiloval o získání postu šéfa Microsoftu, další říkají, že důvodem je nespokojenost s výsledky prodejů Windows 8. Budou snad dalším propadákem v řadě? Ne všechno se totiž Microsoftu povedlo dle očekávání...


Je docela překvapivé, že Microsoft byl jako výrobce hardwaru obecně úspěšný, i když tam představovala často problém cena. Dodnes ale myši a klávesnice od Microsoftu patří mezi to nejlepší, co si můžete pořídit a jde o věci hodně zajímavé a hezké. Přesto se i tam objevily kousky neúspěšné.

Reproduktorový systém Digital Sound System 80 spadá do té kategorie selhání, u které si lámete hlavu, co se vlastně stalo. Šlo totiž o opravdu dobrý systém s extrémně silným subwooferem, využívajícím wOOx technologii. Subwoofer měl trubici se dvěma otvory mířícími dolů, což dávalo basům neuvěřitelnou sílu. Přestože bylo tělo systému se zesilovačem a subwooferem velmi těžké, zvuk ho dokázal na stole doslova rozhopkat, takže jste ho opravdu museli umístit na podlahu. Basy byly tak razantní, že je šlo pohodlně vnímat o několik pater níže, jak mě informovali nespokojení sousedé. Reprosystém měl analogové připojení, ale taky digitální, přes USB, takže s ovladačem jste mohli audiosystém využít i na počítači, který neměl zvukovou kartu (a nebo jenom bídnou).

Úvaha: Sinofsky je pryč. Největší propadáky Microsoftu

Není mi úplně jasné, co projekt zničilo, protože šlo o opravdu zajímavou věc. Jediný problém byl s tlačítky, která se občas „zasekla“ a systém najel na maximální hlasitost, což znamenalo, že jste se k němu v noci vrhali a vytahovali ho ze zásuvky. Jinak ale šlo o opravdu inovativní, výkonný a zajímavý reprosystém.

Mezi další významná selhání patří některé ovladače. Obecně dělal Microsoft dobré až skvělé herní ovladače (forcefeedbackové joysticky a volanty ze série SideWinder byly výborné), najdeme ale několik podivností. Tak například „strategický klobouk“ Strategic Commander, který byl speciálně určený pro hraní RTS. Mě se docela líbil, ale jeho programování bylo složité a popravdě řečeno, všelijaké laborování a přepínání shiftů pro spouště bylo tak komplikované, že bylo jednodušší nabindovat si funkce na celou klávesnici a obešlo se to bez přepínání.

Úvaha: Sinofsky je pryč. Největší propadáky Microsoftu

Velmi zvláštní byl gamepad s detekcí polohy Freestyle Pro, který jste nakláněli ve vzduchu, ale to bylo tak náročné na ovládání, že se dal stěží použít pro něco jiného než pro předvádění. Naprosto nejbizarnější byl ovladač DualStrike, který kombinoval... tak nějak... joystick a gamepad, přičemž půlky byly spojeny otočným kloubem. Těžko se to popisuje a ještě hůř se s tím hrálo. Mělo to být dobré na akční hry, ale nikdy jsme nepřišli na to, jak to správně používat.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
207 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 89.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.