Hlavní stránka Hardware Monitory, LCD panely 19 palců v testu aneb sedm konkurentů v přímém souboji - část 1.
19 palců v testu aneb sedm konkurentů v přímém souboji - část 1.
autor: Kuchař Martin , publikováno 8.2.2007
19 palců v testu aneb sedm konkurentů v přímém souboji - část 1.

Jistě jste si všimli, že se na našem webu věnujeme i recenzím LCD monitorů, které prověřujeme velmi přesnou metodou založené na optické sondě. V poslední době byly ale na pořadu jednotlivé recenze vždy jednoho panelu a tak jsme se rozhodli udělat pro Vás "naše milé čtenáře" i něco navíc. 19'' panely patří neustále mezi nejžádanější spektrum kupovaných LCD a tudíž právě megatest v této kategorii bude pro Vás jistě velmi přínosný.


Samsung je na poli LCD panelů také velmi zažitým pojmem a tudíž není možné jej z dnešního mega-testu vynechat. Aby bylo porovnání adekvátní, vybrali jsme další 19'' s rozlišením 1280x1024 založeném na TN matrici. Z hlediska provedení a kvalit se dá hovořit o zcela průměrném panelu, avšak pojďme se na něj podívat trochu blíže.

19 palců v testu aneb sedm konkurentů v přímém souboji - část 1.
Klasické provedení LCD, které se na našem trhu objevuje již pěknou řádku let. (Pro zvětšení klikněte)

Z hlediska designu, zde nemáme příliš co komentovat, zcela klasický profil s obyčejným podstavcem provedený v klasických barvách - kombinace černé a stříbrné je již lety osvědčený standard.

19 palců v testu aneb sedm konkurentů v přímém souboji - část 1.
Na čelní straně není nic, co by dokázalo uživatele upoutat.

Bohužel ani v oblasti polohování nás panel nepřesvědčil o svých kvalitách - náklon vpřed kompletně chybí (panel je neustále lehce zakloněn) a ve směru vzad je mezní úhel velmi malý. V této oblasti tedy LCD jistě mnoho bodů v zítřejších testech nezíská.

19 palců v testu aneb sedm konkurentů v přímém souboji - část 1.19 palců v testu aneb sedm konkurentů v přímém souboji - část 1.

OSD se ovládá pomocí sady čtyř tlačítek, které jsou umístěny podél spodní hrany na pravé straně displeje. Tlačítko Menu slouží pro klasický vstup, následují dvě šipky pro pohyb a tlačítko pro potvrzení nastavení. Následně vidíme již standardní tlačítko Auto pro automatickou kalibraci obrazu při přivedení analogového signálu (tento panel ani jinou možnost nemá). A nakonec samozřejmě nesmí chybět tlačítko on/off a indikační LED. Celkem máme tedy k dispozici šest tlačítek.

19 palců v testu aneb sedm konkurentů v přímém souboji - část 1.
Detailní pohled na sadu ovládacích tlačítek.

Doufali jsme, že alespoň poslední fotografie nám dá nahlédnout na něco trochu lepšího než jen klasický D-Sub, avšak naše zklamání opět pokračuje. Je velmi překvapivé, že v dnešní době masivního nástupu HD videa spolu se standardy jako HDCP není výrobce schopen digitální zařízení jakým LCD bezesporu je vybavit adekvátním vstupem. Uživatel je tedy odkázán na pohý D-Sub s analogovým přenosem.

19 palců v testu aneb sedm konkurentů v přímém souboji - část 1.
Pohled na konektory - postačující nabídka.

OSD menu

Ovládání pomocí sady šesti tlačítek (pro OSD postačují čtyři) je pohodlně neboť nemusíte uvažovat nad druhou funkcí tlačítka - například u ASUSu slouží tlačítko Auto i pro krokování zpět v celém menu. Celkově tedy nemáme nic co bychom mohli vytknout.

19 palců v testu aneb sedm konkurentů v přímém souboji - část 1.

Kompletní schéma OSD:

  • Picture
    • Brightness - 0 až 100 po 1

    • Contrast - 0 až 100 po 1%

  • Color

    • Color Tone

      • Cool

      • Normal

      • Warm

      • Custom

    • Color Control

      • R - 0 až 100 po 1

      • G - 0 až 100 po 1

      • B - 0 až 100 po 1

    • Gamma

      • Mode 1

      • Mode 2

      • Mode 3

  • Image

    • Coarse

    • Fine - 0 až 100 po 3

    • Shrapness - 0 až 100 po 1

    • H-Position - 0 až 100 po 1

    • V-Position - 0 až 100 po 1

  • OSD

    • Language

      • English

      • Espanol

      • Francais

      • Italiano

      • Portuges

      • Deutch

      • Svenska

      • Ruski

    • H-Position

    • V-Position

    • Transparency - on / off

    • Display Time

      • 5s

      • 10s

      • 20s

      • 200s

  • Setup

    • Image reset

    • Color reset

  • Infromation

19 palců v testu aneb sedm konkurentů v přímém souboji - část 1.
 

Toto OSD se cela nápadně podobá řešení společnosti Fujitsu-Siemens - pokud si záložky z pravé strany přesunete na stranu horní, získáváte velmi podobný systém. funkčnost i obsáhlost menu jsou na slušné úrovni a nemáme k nim žádné potřebné komentáře.

Technické parametry

Tento panel je jasným zástupcem low-end segmentu a to prakticky v kterékoliv oblasti, kterou začneme posuzovat. Ať už se jedná o provedení, možnosti polohování a nebo počet vstupních portů... Naopak vše je vyváženo relativně nízkou cenou - za 4600 bez DPH získáte panel s relativně krátkou reakční dobou, který uspokojí většinu základních požadavků například v kanceláři.

19 palců v testu aneb sedm konkurentů v přímém souboji - část 1.

Samsung SyncMaster 920N

úhlopříčka19" s poměrem 5:4
LCD matrice TN
pozorovací úhly160° / 160°
doba odezvy8 ms
jas250 cd/m2
kontrast700 : 1
obrazová frekvence30 - 80 kHz horizontální , 50 - 75 Hz vertikální
nativní rozlišení1280 x 1024
počet barev16,7 mil
vstupyD-SUB
PIVOTne
seřízení výškyne
audione
montážní bodyVESA 100mm
hmotnost6 kg
záruka36 měsíců
USB HUBne
specialityne
Cena bez DPH4600 bez DPH

Závěr

Tak a tím jsme se dostali na konec úvodního dílu, ve kterém jsme si představili sedm žhavých konkurentů na získání medailových příček. Je jasné, že každý panel má své klady a své zápory a teprve v následujícím díle si ukážeme jejich přímé srovnání a přidáme praktické testy, které prověří kvality samotného obrazu, což je jistě u LCD jedna z nejdůležitějších vlastností.

19 palců v testu aneb sedm konkurentů v přímém souboji - část 1.

Monitory Neovo, Fujitsu-Siemnes a Samsung zapůjčila k testu společnost Alzasoft.

19 palců v testu aneb sedm konkurentů v přímém souboji - část 1.

Monitor Asus zapůjčila do testu společnost BGS LEVI.

19 palců v testu aneb sedm konkurentů v přímém souboji - část 1.

Monitor NEC zapůjčila společnost Abacus.

19 palců v testu aneb sedm konkurentů v přímém souboji - část 1.

Monitor BenQ zapůjčilo zastoupení této značky pro ČR.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
8.2.2007 06:50:05   88.102.6.xxx 7692
To jsou jako všechny testované monitory?

Byla by to bývala dobrá recenze, kdyby nerecenzovala jen samé levné a šmejdské LCD s TN panelem. Prodávají se totiž také jiné LCD, dražší a lepší, víme? Namátkou Eizo S1931, Viewsonic VP930, nějaký od NECu a určitě i od firem, které v této recenzi mají svého zástupce, ovšem jenom by to chtělo recenzovat typy s lepším panelem od nich.

Nejlepší recenze by ovšem byla taková, kdy by byly oba druhy, jak s TN, tak ty dražší, aby se to dalo porovnat. Jako to dříve udělal konkurenční web (ovšem tam celá řada LCD chybí, které jsou dnes k mání, tak by to právě chtělo napsat něco nového).

Takhle se mi to prostě zas jeví, že to je jen další recenze na podporu výrobců LCD, aby svoje "šunty" mohli snadněji prodat.

Škoda. Autorovi jsem odebral třicetník :-).
8.2.2007 10:00:44   193.179.203.xxx 4635
ano ale nelze rpeci porovnavat TN vs. SPVA, MVA atd... vysledek je stejne predem zcela jasny - nove technologie budou panelum s TN ukazovat zada a cela recenze se tim bude predem zaujata nebot kazdy ctenar bude vedet, ze LCD s TN se na vrchni pricky neumisti - proto jsem volili panely se stejnou technologii, aby byly porovnatelne a jejich vysledky odpovidajici
8.2.2007 11:31:32   84.244.119.xxx 7939
Dovolím si s Vámi nesouhlasit. Naopak je třeba testovat několik TN panelů proti několika PVA panelům. A důvod? Pro běžného uživatele, který si jde koupit PC s LCD, tak většinou jeho požadavej je jen, že chce k PC tu "placatou televizi". To jak dopadnou v porovnání panely TN versus PVA je jasné tak možná Vám a pár nadšencům, bežnému kupujícímu nikoliv. Asi před 14 dny jsem zrovna kupoval LCD pro jednoho takovýho usera a nebyl jsem sto schopen mu vysvětlit kvalitativní rozdíly v panelech, samozřejmě šáhl po tom nejlevnějším shitu, protože přece je LCD jako LCD mezi tím nemůže být velký rozdíl. Kdybyste byli co kčemu tak uděláte alespoň jeden pořádnej test napříč technologiemi, aby bylo vidět o co moc je liší. Test těhle LCD najdu minimálně na tuctu web, takže jste si mohli ušetřit práci.
P.S.
Kde je Pimp my computer? Jedinej docela kvalitní článek za hodně dlouhou dobu zde a pokračování se jaksi vytratilo, že?
8.2.2007 11:55:42   193.179.203.xxx 3430
Vase arogance zde opravdu neni na miste ovsem pokusim se Vam odpovedet...

Pokud zbarouzdate v historii naseho webu, tak narazite na dva clanky, ktere jasne popisuji klady a zapory jednotlivych vyrobnich technologii a dokonce ukazuji nazorne testy jak si ktery panel vede... navic v posledni dobe zde vyslo opravdu hodne recenzi napric celeho spektra ruznych reseni a tudiz neni problem otevrit dve recenze a ukazat - tady je fotka u TN panelu a tady je fotka u PVA panelu...

Navic pokud si Vas user koupil LCD a zalezi mu jen na cene tak si urcite vybral jeden z tech levnych kousku ktere zde nyni testujeme a navic byl urcite s vysledkem spokojen nebot mezi technologiemi rozdil nepozna
8.2.2007 12:07:14   84.244.119.xxx 3027
Opět si dovolím trochu nesouhlasit. Rozdíl mezi technologiemi je znát, alespoň pokud používáte například AutoCad jako já, tak je to docela dost znát, zvlášť když si ty monitory dáte vedle sebe.
A pokud na Vás můj předchozí příspěvek působil arogantně, tak se omlouvám.
8.2.2007 12:12:04   193.179.203.xxx 3027
ano je jasne ze v programech jako AutoCad rozdil okamzite poznate - to nepochybuji... avsak jde o to, ze pokud si uzivatel vybere panel podle ceny a rozdil jen tak nevidi (opravdu jsou lide kteri treba nepoznaji rozdil mezi nahravkou na CD a kazete), tak bude spokojen, protoze si rekne, ze obraz ma postacujici a dal za nej jen par babek...
8.2.2007 12:18:10   84.244.119.xxx 2928
To asi ano.
8.2.2007 13:23:00   194.108.132.xxx 2829
Pimp my computer bylo treba koncepne poladit a zacne pristi tyden. Je treba spoluprace ctenaru...konecna verze bude trosku jina nez pocatecni dily.
8.2.2007 13:28:46   83.240.11.xxx 3429
Ono není taky moc fér lhát o tom, že S-PVA/P-MVA a S-IPS jsou panely "moderní a drahý" a proto je nelze srovnávat. Jistěže je lze srovnávat.

PVA i MVA i S-IPS jsou tu už pěkných pár let (minimálně 5 v běžným prodeji), navíc cena některých PVAčak je pod cenou některých TN z testu. Ne, prostě ne, TN nemají žádnou výhodu proti jiným technologiím - často ani tu cenu.

Takže proti testu nic nemám, ale přijde mi divný testovat několik v podstatě úplně stejných věcí - když zařazení "funkčně konkurenční" věci by mohlo přinést zajímavý výsledky.
8.2.2007 06:58:35   217.117.218.xxx 3933
Musím souhlasit s příspěvkem výše. Proč pouze TN panely ? Navíc za cenu toho LG (která mi připadá mírně ustřelená) se dají sehnat i panely jako HP1965 nebo Samsung 940FN atd.

Megatest bych si představoval trochu jinak. Minimálně aspoň dvě cenové kategorie, teď jen tak střelím do 7/8 tisíc (kam se vejde většina TN panelů) a nad 7/8 tisíc a aspoň těch 7 kousků v každé z nich. Porovnání v jednotlivých kategriích + celkové porovnání jako bonus samozřejmostí.
8.2.2007 09:30:11   194.108.132.xxx 4028
Vam se clovek nezavdeci...kdyz byly 24", tak nekteri kriceli, ze je to prilis drahe, at se testuji levne veci...ta je to tady. Zacali jsme levnymi 19" a budeme pokracovat dale...
8.2.2007 15:59:43   217.117.218.xxx 3429
Možná by byla dobrá větši spolupráce s fórem. Na titulku by se napsala zpráva, že se chystáte na megatest LCD panelů a nechat na čtenářích hlasováním a diskusí vybrat o co vlastně mají zájem.

Mno mezi 19" TN a 24" čímsi bude asi dost velký cenový rozdíl. Zase nemusíte skákat z extrému do extrému. 24" LCD opravdu není pro každého

Doufám, že se na "lepší" LCD v brzké době také tedy dostane.

8.2.2007 07:11:44   82.119.239.xxx 3742
toto su LCDcka, ktore ludia nakupuju impulzivne ako spotrebnu elektroniku, idu v nedelu do obchodu a kupia si 19kovy TN za facku. Recenzie necitaju.
8.2.2007 08:00:12   212.81.16.xxx 3637
Tiež sa pridávam k príspevkom uvedeným vyššie. Monitory s TN-film si kupujú iba tí, čo o nečítajú recenzie a stačí im na krabici veľký nápis "response:2ms". Tí, čo pred kúpou hľadajú info na webe, tak tí skončia pri PVA/MVA alebo IPS paneloch...
Takže by neuškodili aj tecenczie týchto "drahších" monitorov (napr. Eizo S1910).
8.2.2007 08:21:53   85.207.45.xxx 3029
Já třeba recenze čtu a vybral jsem si tento s panelem TN+éno stránky
8.2.2007 09:29:54   84.47.53.xxx 4029
ze ludi, ktorych potesi aj takyto test lacnejsich TN LCD panelov je dost... Mna teda potesil... Rad si pockam na zaver testu. Chcem si totiz kupit nejaky panel a niesom ani profesionalny grafik a bude mi stacit v ramci financnych moznosti sluzna odozva a farebne podanie....
Dakujem autorovi a tesim sa na 2 cast... pridal som .50Kc
8.2.2007 09:35:22   213.29.99.xxx 3931
Kdyz nechcete kupovat levny LCD lidi tak to nectete. Me se tenhle test rozhodne hodi, je dobry mit prehled o LCD do kancelare, a rozhodne v nich rozdil budu i kdyz cenove moc ne (krome LG ). A rohodne znam spousty lidi co si kupujou levny LCD a ctou o nem prvne recenze. Preci jen sme cesi a chceme nej za nejmin penez )
Dakujem autorovi a tesim sa na 2 cast... pridal som .50Kc
8.2.2007 10:59:38   158.193.4.xxx 3129
Mna tato recenzia tesi, casto niekomu kupujem lacne LCD a nikde podobny test nebol. Ale aj tak by som v teste uvital porovnanie s nejakym spickovim TN panelom napriklad Eizo 1910, alebo nieco obdobne. Lebo ak niekdo dokaze vytiahnut z TN maximum tak je to prave firma EIZO.
8.2.2007 09:57:43   193.179.203.xxx 3329
Dekuji vsem co tuto recenzi vitaji a jsou za ni alespon trochu vdecny...

Naopak nedokazu pochopit proc zde neustale nekdo musi na neco nadavat - byly testy 24\'\' protoze si ctenari stezovali ze recenzujeme jen klasicke panely, pak vsichni nadavali ze testujeme jen drahe panely a kdyz si dame tu praci ze pro Vas sestavime tenhle test kde porovnavame vlastnostmi velmi identicke kousky, tak se opet najdou jedinci, kterym se neco nelibi a musi si proste rypnout...

Pro vsechny kazdopadne zitra vydame dil druhy, kde se podivame na testy a na zaverecne hodnoceni...
8.2.2007 10:52:58   213.194.197.xxx 3129
Souhlas .... ja jsem moc rád že se proklepnou i tyto levnější kousky. Alespoň bude pěkně vidět co nám výrobci nabízí. A pravdou zůstává, že né každý si může dovolit drahší LCD. Já třeba dělám hodně s fotkama, ale nemohu si koupit panel s lepší technologíí. Proto tento test velmi oceňuji.

PS: .. a vám co to tak vadí, zkuste být trochu tolerantnější k ostatním, nejste na světě sami .... škoda co ..
8.2.2007 10:08:45   82.113.40.xxx 3028
me se taky ten test docela zamlouva, uvidime zitra, jak to dopadne

u hodnoceni toho monitoru pro zensky (Neovo) je copy&paste chyba, v zaveru se vychvaluje jeho stojanek a polohovani
8.2.2007 10:25:55   193.179.203.xxx 2929
diky opraveno;-)
8.2.2007 10:15:25   195.113.134.xxx 2928
Ctu tu recenze casto, ale uvod teto se opravdu nepovedl. Doufam, ze dale to bude lepsi. Konkretne nedoporucovat NEC kvuli ubohemu OSD, asi mate neco proti NECu ne ? Mimochodem NEC ma spickovou utilitku pro Windows, kterou se monitor nastavuje naprosto spickove a ikdyz takovehle utilitky maji i jine firmy, tak ta od NECu je absolutne nejlepsi. Takze se da predpokladat, ze nikdo kdo dela pod Win, tak OSD vubec nebude pouzivat. Samozrejme chybou je, ze utilitka neexistuje pro Linux a linuxaci tedy budou muset do toho hrozneho OSD.
Jinak souhlas, ze kdyz recenzi vice modelu, tak porovnavat jabka s jabkama, takze do recenze zahrnovat PVA atd. by byl nesmysl.
8.2.2007 10:47:21   86.31.125.xxx 3031
... preco len japka s japkama?
Mozno by nezaskodilo porovnat aj tie technologie medzi sebou od viacero vyrobcov aspon by bolo vidno "ten rozdiel" medzi nimi. Podla mna by to bolo ovela prinosnejsie pre ludi co planuju kupit novy LCD monitor ako stale porovnavat iba najlacnejsie TN panely.
Skratka niekedy sa oplati priplatit par korun a mat nieco poriadne.
8.2.2007 11:17:47   82.99.169.xxx 3129
No jo. Ale takových porovnání více technologií tu už bylo a byly hodně detailní. A dokud se nezačnou prodávat monitory s OLED a s dalšími technologiemi, tak dělat znovu takové porovnání je zbytečnost. Proto by bylo pěkné kdyby tu udělali porovnání nejdříve TN, pak by mohli udělat porovnání monitorů vyrobených MVA/PVA a na konec IPS.
10.2.2007 17:41:14   86.63.204.xxx 2929
Je tu otázka kolikrát je potřeba do nastavení monitoru zasahovat. Já osobně nastavuji maximálně jas.
8.2.2007 10:53:16   89.176.60.xxx 3029
no tak tahle recenze se imho vylozene hodi, koncepce testovani pouze TN panelu je spravna a pochopitelna.. nechapu ty kecy.. dneska sem to jen prolitnul, zajima me hlavne druhej dil..
8.2.2007 11:10:48   195.113.106.xxx 3428
No ja nevim, taky bych mozna uvidal test nejakych jinych LCD nez 19" TN. Prijde mi to z extremu drahych LCD jste presli do extremu levnych LCD, ale takove nejzajimavensji wide 20 a 22" LCD netestujete. Preci jen dneska uz ma hodne lidi LCD a hledaji neco lepsiho nez totalni zaklad za 5000 Kc.
8.2.2007 17:10:08   62.4.97.xxx 3028
Presne tak hodila by se recenze monitoru samsung syncmaster 225bw....
8.2.2007 11:53:43   88.80.224.xxx 2729
nazdar
nema nahodou niekto tento monitor Samsung Syncmaster 960BG ?
alebo nemate snim nejake skusenosti ?
Ja som si ho kupil a je to total shit monitor ma lesklu obrazovku to je asi jedine jeho pozitivum. Vyrobca udava odozvu 4ms ale pri rolovani textu sa mi za textom zobrazuje cmuha textu asi 2 az 3 mm.
Zatial som nenasiel ziadnu recenziu na tento "zazrak"iba na nemeckych forach som nasiel nieco o chybnej serii ktora ma zlu elektroniku alebo take nieco.
Takze mate niekto tento monitor ? Ak ano tak ake mate skusenosti ?
A ked o nom uvazujete nekupujteho !
8.2.2007 11:57:15   195.113.127.xxx 2928
Tento test se mi libi, jen mi v teto kategorii TN monitoru chybi jakozto referencni monitor EIZO S1911 - rovnez s technologii TN. Jen aby bylo mozne porovnat jak si vedou ostatni monitory oproti papirove nejlepsimu monitoru s TN.
8.2.2007 11:57:35   147.229.212.xxx 3028
Diky za tento clanek, uz se tesim na zitra. Neco podobneho mi chybelo, jeste jednou diky. Pochvala pro PCT.
8.2.2007 12:01:49   62.84.133.xxx 2927
Zdravím, není náhodou v tabulce s parametry Samsungu navíc uveden DVI vstup, který ale ve skutečnosti nemá? A trochu mě zarazily záruční doby uváděné u monitorů. Neznám všechny výrobce, ale tam kde působím, dodáváme jak Samsung tak Benq se zárukou 36 měsíců, v tabulce se mi ukazuje 24 měsíců.
Jinak jsem docela zvědavý na závěr testu, osobně si myslím, že test má význam udělaný i tímto způsobem, apsoň třeba pro mě. Když už zákazník nechce utratit víc peněz za LCD, tak je dobré mít porovnání i této skupiny mezi sebou.
8.2.2007 12:47:57   82.202.11.xxx 2828
Celkem mě mrzi, že autor nezařadil ani jeden širokoúhlý 19´´ LCD panel, i když se ve článku zmiňuje o stále větší oblibě. Kdybych si chtěl pořídit nový LCD panel, tak bych jiný než širokoúhlý nebral. Škoda snad příště...
8.2.2007 13:22:00   193.179.203.xxx 2828
nebyly zarazeny hned ze dvou duvodu...

1) preci jen jsme chteli aby byly vsechny panely stejne kategorie aby byly snadno a objektivne porovnatelne

2) test sirokouhlych panelu bude brzy nasledovat;) planujeme udelat podobny test jako tento prave s LCD s pomerem stran 16:10

doufame, ze toto reseni bude ve vysledku prinosnejsi
8.2.2007 13:25:21   82.202.11.xxx 2927
Tak na tento test se už těším. Díky za odpověď.
8.2.2007 23:47:40   80.188.58.xxx 2928
pane MArtin Kuchař
prosím o udělání recenze na tyto dva monitory :
LG L204WT-SF - LCD 20"
a
Samsung SyncMaster 205BW - LCD 20"
20tky nebo 19tky te jedno ale tyto dva kandidaty a ja si nemohu vybrat
prosim prosiimmm
8.2.2007 13:27:15   91.127.35.xxx 3029
tiez by mohol autor pridat aj 19" iMax LCD
8.2.2007 13:40:16   217.204.213.xxx 2929
Mam dotaz, znamena to, ze tohle je konec recenzim 24palcovych monitoru? Ze tolik ocekavanou recenzi na Dell 2407WFP uz nikdy neuvidim?
8.2.2007 14:08:03   194.108.132.xxx 3028
Uvidite rozhodne...
8.2.2007 21:35:32   87.194.61.xxx 2929
Jeste ze tak... :-) Dekuji moc!
8.2.2007 18:39:56   217.23.253.xxx 3028
Dobry den.
Chcem sa spytat, ci sa budu robit testy aj vyssich modelov s obrazovkou S-PVA, S-IPS od znaciek EIZO, NEC, ViewSonic, ... Kolko u Vas stoji EIZO 1931. U nas totizto vo velkosklade stale stoji od 13 - 14L bez dane!
8.2.2007 20:58:38   82.208.10.xxx 3028
jo koncept testu jen levných TN monitorů se mí zamlová a díky za něj. Těším se jak to zítra dopadne. A kvůli těm nespokojencům bych doporučil uvést nějaký test dražšího S-PVA/P-MVA/S-IPS který bude testovám uplně stejně jako zde přítomní, aby si člověk mohl udělat obrázek jak moc stojí za to investovat do dražších kousků s novější technologií.
Jen jednu kritiku - nenazýval bych to megatestem. Přeci jen megastem bych označil test tak 15-20 kousků.
9.2.2007 06:01:28   85.71.106.xxx 3029
Bohužel já jsem další nespokojenec. Když jsem uviděl nadpis tak jsem se tak pěkně těšil, než jsem zjistil, že testujete pouze zastaralé TN. Mám 7 let starou 15" LCD a rád bych se poohlídnul po něčem novějším, nějaký to EIZO a NEC s jinými technologiemi by se hodil.

Měl jsem možnost prostudovat LG z vašeho testu s kontrastem 2000:1, nevím proč, ale obraz se mi vůbec nelíbil, celkově hrozně tmavý obraz, než si pustíte něco s bílím pozadím, to abyste si vzali sluneční brýle. Aspoň můžu moje pocity porovnat podle recenze.
10.2.2007 17:49:21   86.63.204.xxx 3030
to chce zřejmě nastavit gama korekce na grafice. T.j -> vlastnosti ->správa barev
9.2.2007 08:20:06   80.95.254.xxx 3129
Já sem taky nespokojen, protože pokračování mělo být zítra a zítra už je dneska a zatim nic! Jinak já sem spokojen s recenzí, protože každej nemá 10k na novej monitor a stačí mu klidně nějakej průměrnej, takže je to pěkná recenze!
9.2.2007 11:29:32   81.90.161.xxx 2928
Přesně tak, všichni nemaji 10-15 klacků :-( na novej monitor i když by je chtěli, ale tenhle test aspoň ukáže do jakých levných monutorů se vyplaťí investovat aby to byla chvilková náhrada toho monytoru za těch 10 litrů než ty prachy seženeš.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

410 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 169.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.