ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí | Kapitola 7
Seznam kapitol
Společně s generací ATI Radeon HD 5000 s podporou DirectX 11 představilo minulý rok AMD ještě jednu novinku. Tou je technologie ATI Eyefinity neboli podpora až šesti monitorů současně na jedné grafické kartě. A protože nám české zastoupení společnosti AMD ochotně zapůjčilo tři stejné 24" LCD, důkladně jsme tuto technologii otestovali.
1920 × 1200 px
-pro zvětšení klikněte na obrázek-
-pro zvětšení klikněte na obrázek-
3600 × 1920 px
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní rozlišení!)-
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní rozlišení!)-
Crysis je hrou, které šílené poměry stran nedělají úplně dobře. Nicméně v rozlišení 3600 × 1920 px je vše v pohodě a hra vypadá báječně. Hraní hry na té obrovské ploše byl jednoduše zážitek a možná, že si někdo tři panely koupí jen kvůli tomu. Škoda jen těch zpropadených rámečků, které dokonalý zážitek tak kazí.
5760 × 1200 px
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní šířku)-
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní šířku)-
S extrémním poměrem stran 16:3,3 se hra vyloženě neroztáhne, ovšem s boční panely nepracuje úplně dobře. Vidět je to na prvním screenu na skále vpravo a na posledním (dům i molo). Hra v tomto rozlišení působí divně a z hraní jsem neměl dobrý pocit.
Benchmark
I přesto, že jsem Eyefinity zkoušel bez vyhlazování hra, byly propady fps obrovské. Problémem také je, že v Eyefinity režimu nefunguje CrossFire a fps se tak u obou karet propadly lehce nad 20 snímků za sekundu, což už je místy dost trhané a o propady pod 20 fps nebyla nouze.