ATI Eyefinity — když jeden ani dva displeje nestačí | Kapitola 5
Seznam kapitol
Společně s generací ATI Radeon HD 5000 s podporou DirectX 11 představilo minulý rok AMD ještě jednu novinku. Tou je technologie ATI Eyefinity neboli podpora až šesti monitorů současně na jedné grafické kartě. A protože nám české zastoupení společnosti AMD ochotně zapůjčilo tři stejné 24" LCD, důkladně jsme tuto technologii otestovali.
1920 × 1200 px
-pro zvětšení klikněte na obrázek-
-pro zvětšení klikněte na obrázek-
3600 × 1920 px
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní rozlišení!)-
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní rozlišení!)-
Engine série Call of Duty umí poměr stran maximálně 16:9, takže už v rozlišení 3600 × 1920 px s poměrem stran 16:8,5 je hra mírně roztažená. Vidět je to však pouze nepatrně a hra v tomto rozlišení vypadá výborně.
5760 × 1200 px
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní šířku)-
-pro zvětšení klikněte na obrázek (Pozor, obrázek má extrémní šířku)-
V rozlišení 5760 × 1200 px se hra bohužel roztáhne naprosto nechutně a vypadá otřesně. Hraní v tomto rozlišení rozhodně nedoporučuji.
Benchmark
Po zapnutí Eyefinity padá fps u HD 5870 i HD 5970 cca na polovinu v obou Eyefinity rozlišeních a fps se pohybuje u obou karet nad 50 snímky za sekundu, tedy naprosto plynulé hratelné. Dobrou zprávou také je, že v Eyefinity funguje i CrossFire, byť výrazně méně efektivně než v klasickém rozlišení 1920 × 1200 px.