Hlavní stránka Hardware Klávesnice, myši, joy SteelSeries Rival 710: téměř dokonalý myšák
SteelSeries Rival 710: téměř dokonalý myšák
autor: Miroslav Ježek , publikováno 21.11.2018
SteelSeries Rival 710: téměř dokonalý myšák

Zápasíte v online hrách? Potřebujete už nový a přesný instrument? Rival 710 může být ideální volba. Spokojen bude i leckterý náročný uživatel. Tahle myš je nacpaná špičkovou technikou a hromadou funkcí. Jelikož se mi zabydlela na stole, čapl jsem ji za hřbet a 14 dní jí honil po podložce, abych mohl podat informace přímo z pravé ruky.


Senzor a software

Srdcem nejnovější ocelové myši je senzor TrueMove3 a pro budoucí upgrade se dá vymontovat a vyměnit. Hoši ze SteelSeries jej uvařili spolu s firmou PixArt. Hlavní předností je snímání pohybu 1:1, čili o kolik se myš pohne na podložce, o tolik se uráčí popojít i kurzor na monitoru. Tento senzor už byl použit v myších Rival 310 a Sensei 310. CPI (counts per inch) je možno nastavit v rozmezí 100–12000, ačkoli SteelSeries Engine umožňuje nastavit maximum na 16000. To je samozřejmě zcela nepoužitelné, kurzor ustřelí při milimetrovém pohybu myší přes celou úhlopříčku. Leda byste obsluhovali několikametrové plátno nebo za každou cenu chtěli šetřit kinetickou energii a zamezit pálení kalorií, ale tak lenivý snad nikdo nebude.

SteelSeries Rival 710: téměř dokonalý myšák SteelSeries Rival 710: téměř dokonalý myšák

SteelSeries Rival 710: téměř dokonalý myšák SteelSeries Rival 710: téměř dokonalý myšák

SteelSeries Rival 710: téměř dokonalý myšák SteelSeries Rival 710: téměř dokonalý myšák

IPS (inch per second) je na číslu 350+ a znamená, jak rychle může myš upalovat, než senzor ztratí schopnost přenášet pohyb. Lidově řečeno, myš se nedá utrhnout a kurzor poslušně následuje. A vyvinout pažní zrychlení přes 8 m/s už chce trochu trénink nebo přídavné trysky.

SteelSeries Rival 710: téměř dokonalý myšák

Při zběsilém pohybu se data z myši pořád drží a senzor je naprosto konzistentní. Kdyby někam ustřelil, tečky by byly úplně mimo.

Vyzkoušel jsem senzor v programu MouseTester 1.5.3 a nějaké hodnoty naměřil. Potíž je v tom, že výsledky létají při různých nastaveních všelijak. Například myší zrychlení se počítá na m/s – čim nižší nastavení CPI v programu (buď ručně nebo se dá změřit) a čím větší na myši, tím rychlejší myš, klidně 12 m/s. Při nastavení 1600:1600 jsem z myši, ruky a podložky nevypotil víc než 2,5 m/s.

SteelSeries Rival 710: téměř dokonalý myšák

400 CPI v programu a 1600 CPI na myši umožnilo dosáhnout vyšších rychlostí.

SteelSeries Rival 710: téměř dokonalý myšák

Při shodném CPI jsem se nedostal přes 2,5 m/s.

SteelSeries Engine 3 je doprovodný program, který obsluhuje veškerá firemní zařízení, v tomto případě tedy zcela překvapivě myš Rival 710. Každé tlačítko se dá libovolně nakonfigurovat, od prostého klikání přes spouštění aplikací až po kombo makra. Vyřádit se dá i na podsvícení RGB (kolečko + logo na zádech) a nastavení OLED. Dále se dá ošéfovat nastavení CPI, akcelerace a brzdění (decelerace), podchytávání úhlů v pohybu (Angle Snapping) a frekvence senzoru od 125 Hz po 1000 Hz (Polling Rate).

SteelSeries Rival 710: téměř dokonalý myšák

SteelSeries Rival 710: téměř dokonalý myšák

SteelSeries Rival 710: téměř dokonalý myšák SteelSeries Rival 710: téměř dokonalý myšák

Stabilita frekvence - 500Hz vs 1000Hz.

SteelSeries Rival 710: téměř dokonalý myšák

I myši postihuje jitter – dá se to přirovnat k tomu, že krysa vypije moc kafe a pak se kurzor třese, ačkoli je vaše ruka klidná. Pokud by se to dělo, tečky by opět byly mimo linii. Jak je vidět, nic takového se neprojevilo.

Zajímavým nápadem je funkce „Tactile Cooldowns“ - na klávesnici nebo myši si nastavíte stopky a po té, co čas vyprší, myš se zavrtí několika možnými způsoby. Má totiž zabudovaný vibrační mechanismus a může tak jemně příst, pulsovat, prskat a vrčet a tak dále. Celkem je přítomno deset typů vibrací. Naštěstí jsou opravdu střízlivé a tak se nestane, že najednou máte v ruce sbíječku, která se pokouší zbourat stůl. Tahle funkce má sloužit ve hrách, kde například kouzlu trvá nějaký čas, než se dá použít znovu. Pokud si na aktivační klávesu nastavíte počítadlo, myš zabrní a tím dá najevo, že kouzlo je připraveno. Může se hodit v obzvlášť rušných řežbách, kdy stěží vnímáte, co se na obrazovce vlastně děje.

Dalším extra využitím je integrace do několika her a programů, které naplno využijí myšákovu výzbroj. Například CS:GO nebo Dota2 dokáží na displej myši zobrazit některé informace, jako životy, nutnost přebití a všemožné statistiky. Nápad je to pokrokový, leč zbytečný. Všechny informace obvykle máte přímo na obrazovce a zejména v online zápasech je jakékoli rozptýlení od monitoru zkratka k porážce nebo respawnu. Těžko totiž budete koukat na myš, kolik vám například zbývá života. Než zaostříte, budete bradou vzhůru. Použitelné to může být v kombinaci s vibracemi, ale jelikož nemám žádný z podporovaných titulů, nemohl jsem to vyzkoušet. To je taky dost velké omezení, hra musí tyto funkce podporovat a zatím je jich žalostně málo. CS:GO, Dota2, Utopia 9 a Minecraft. Mimo her jsou tu jiné ptákoviny jako PrismSync nebo Audiovisualizer. Synchronizuje RGB podsvícení mezi podporovaným PC nářadím a nebo z něj dělá diskotéku podle aktuálně přehrávané odrhovačky. Jestli jste programově zdatní, můžete si vytvořit i vlastní aplikace. Jinak si na displej můžete nahrát obrázek, něco nakreslit a nebo si myš podepsat svou muří nohou.

SteelSeries Rival 710: téměř dokonalý myšák



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
13 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 6.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.