Headtracking: jak se rozhlížet virtuální realitě navzdory | Kapitola 5
Seznam kapitol
V herním světě máme několik jistot. Na ovládání stříleček jen těžko vymyslíme něco efektivnějšího než myš. Vysoká FPS nikdy nebudou na škodu. A budoucnost patří virtuální realitě. Jenže my zatím žijeme tak nějak… ehm… dnes. Jestli vám současné brýle pro VR nevyhovují, je jiná možnost, jak se ve hrách rozhlížet pohybem hlavy…
Levně a doma – Freetrack, Opentrack, Facetrack
HT si lze poměrně levně vyrobit. Potřebujete k tomu jen webkameru s co možná nejvyšší snímkovací frekvencí, s co možná nejvyššími pozorovacími úhly a s aspoň trošku rozumným rozlišením. Jako dlouhodobě optimální řešení se ukazuje kamerka SONY EYE CAMERA PS3. V rámci jejího předělání na HT je velmi vhodné (ale ne nezbytné) odstranit z ní infrafiltr.
I když je to už řada let, co jsem podobné martyrium podstupoval, dodnes si pamatuji na ten protivný zvuk, když mi filtr prasknul (a byl tak definitivně pryč J). Dále budete potřebovat příslušný software (Freetrack, Opentrack, Facetrack) a skoro hurá na to. Tedy v případě Facetracku ano, ale u mnohem funkčnějšího Free/Opentracku to tak jednoduché nebude. Nejlepších výsledků totiž dosáhnete tak, že na kameru budete svítit třemi přesně umístěnými body, které si připevníte ideálně třeba na headset. Návodů, jak si funkční nástroj vyrobit je na internetu celá řada, mě zaujal tento pěkně zpracovaný v češtině:
Majitelé 3D tiskáren to budou mít o něco jednodušší.
Nastavení je hračka a vše je funkční. Výrobní náklady do pěti set korun.