Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král

Závodní sen od Thrustmasteru? Kralevic a král | Kapitola 3

Jan Schrenk

Jan Schrenk

20. 7. 2017 03:00 41

Seznam kapitol

1. Thrustmaster T300 RS GT Ed. 2. Pedály, a jedéém 3. A jedééééém… 4. Thrustmaster TS-PC Racer – král. Prostě král.
5. Pedály (T3PA PRO) 6. Řadicí páka (TH8A) 7. Resumé. Sen, který je až příliš drahý.

Tak se to stalo. Poprvé jsem cítil ten zvláštní pocit, že nejsem odborně dost na výši, abych mohl skutečně objektivně zhodnotit recenzovaný produkt. Cítil jsem se trochu tupě a vlastně i dost nešťastně. Neochvějná jistota, se kterou přistupuji k jakémukoliv joysticku na světě, se kamsi vytratila a já najednou tápal.

Reklama

A jedééééém…

Nejedeme. Nemáme na čem. Můj zmiňovaný závodnický orgasmus X let zpátky spočíval také v tom, že tehdy vyšel nějaký hot fix na Test Drive Unlimited, který upravoval jízdní modely do podoby, která již začínala vzdáleně připomínat auto. A právě tomuto závodění v provozu jsem tehdy propadl. Zaskočil jsem na Steam a koupil si Test Drive Unlimited 2. Stažení a instalace byly za dvě hodinky hotové a další tři hodiny jsem strávil snahou TDU rozchodit. Je v něm nějaká hustodémonskykrutopřísná ochrana proti pirátění, která mi znemožnila to nastartovat. Řekl jsem si, že na tohle se těm pitomcům můžu vykašlat a že to udělám hezky postaru, po studentsku: Bez jakýchkoliv skrupulí a náznaků černého svědomí jsem si stáhl crack a…no a nic. Odložil jsem tedy TDU2 a pln vzteku z vyhozených stokorun jsem se rozhodl „obstarat si“ TDU1. Dalších pár hodin stahování a pár hodin vzteku při neúspěšné snaze ten bazmek spustit. No, snad je to tak i lepší a nebudu si dnešníma očima kazit vzpomínky na tehdejší dobu.

Takže na čem se nakonec recenzovalo? Starší Need For Speed SHIFT 2, Euro Truck Simulator 2 a Project Cars. Začal jsem čajíčkem v podobě ETS2: Chvíle nastavování, os a tlačítek a pak už jen nahození tahače a jedéééééém! Ne, zase nejedeme. Zpátky do menu, stažení zpětné vazby ze 100 % asi na 20 % a teď už opravdu hurá za svým cílem v podobě sexy bagru na červeném návěsu. Po pár kilometrech jsem si začal prozpěvovat píseň „Okolo Studénky vine se cestička…“, když v tom jsem přehlédl závory, Pendoli…vláček…a prásk! Když se prach usadil, tak snad poněkud rozladěn z kolize pokračuji až do pískovny, kde onen bagr čekal. Přibrzdit, zpátečka, zacouváme, cvak a je to, bagr je „navěšen“. Vzpomínaje na mé letecké srdce a stovky letů tím směrem nabírám kurs k Anglii, kde hodlám vyložit svůj náklad. Pravda, obvykle si o 5 km výše povzbuzujeme našeho bojového ducha zpěvem šlágru „Bomben auf Engeland“, ale ta chytlavá melodie se skvěle hodí i…

Intermezzo: Očekávání zalilo mé tělo, když jsem otevíral německý slovník a nevěděl, jakou strašlivou složeninu najdu u slova bagr.

…se skvěle hodí i k písni „Erdausheber auf Engeland“. Však to zná každý letec Luftwaffe: „Erd-aus, Erd-aus, Erd-aus-heber auf Engeland“. Říkáte si snad, že tady píšu o bagrech a vláčcích, že vzpomínám na nálet kdesi pod hranicí stratosféry a že úplně ignoruji, že se nacházíme v recenzi o volantu? Tak to pak splnilo svůj účel: U ETS2 totiž vůbec nebudete vnímat, že máte v rukách železo za 10 000,- Kč. Pocit je úplně stejný, jako u 13 let starého volantu od Microsoftu za naprostý zlomek ceny. Jasně, funguje to pěkně, volant se hezky drží, pedály vykazují adekvátní odpor a cítíte se celkově dobře. Ale pokud trávíte svůj virtuální život především v kabině trucku, tak je Thrustmaster T300 prostě overkill.

NFS SHIFT už mohly představovat trošku jiné kafe. Jejich jemné simulační nálady už dokázaly lépe využít kousku z dílen pánů z T. Volant se příjemně drží, auto máte pod kontrolou. Pedály, jak jsem již zmínil, mi plně vyhovovaly. Časy na kolo začaly klesat a já se blížil k roky starým osobním rekordům. To je vlastně co říct, protože poslední roky trávím za reálným volantem 98% času, kdežto za tím virtuálním (nejen v NFS) vlastně nic moc. Vyložte si to, jak chcete, ale po třiceti minutách jsem byl na Nürburgringu (nemyslím tím Nordschleife) na lepších časech než v době, kdy jsem drtil tyhle závody dennodenně několik hodin.

Vzhledem k tomu, že počiny jako Life For Speed nebo můj milovaný rFactor už dnes asi také nejsou, co bývaly, tak skutečný jízdní zážitek pro mě ale představoval až přeci jen modernější Project Cars. No a to je přesně ta oblast, ve které se tento volant začíná pomaloučku polehoučku cítit jako doma. Jemné dávkování brzd, plnohodnotné používání spojky, naprosto fantastická zpětná vazba silného Force Feedbacku (i zde jsem standardní nastavení trošku snížil). Volant lze otáčet o více než dostatečných 1080°, prakticky jsem takový rozsah využít nedokázal, ale třeba to někde význam má. Přesnost je díky snímání pomocí hallových senzorů absolutní, odezva blesková. Nemuset jít spát před třetí hodinou ranní, tak by ono proklaté: „Dobře, tak ještě poslední závod“ možná neskončilo do snídaně. A to pořád nehovoříme o králi, ale o pouhém kralevici…

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama