Hlavní stránka Hardware Klávesnice, myši, joy Volant Logitech G920 Driving Force v testu: hravější a dětinštější
Volant Logitech G920 Driving Force v testu: hravější a dětinštější
autor: Jan "Fucida" Schrenk , publikováno 2.3.2017
Seznam kapitol
1. Logitech G29/G920
2. Kde je euforie?
3. Hurá do sedel
4. Pedály
5. Závěrečné hodnocení
Volant Logitech G920 Driving Force v testu: hravější a dětinštější

Volant G25 byl ve své době bezkonkurenční „dospělácký“ produkt. Jeho nástupce G27 byl jeho mírnou evolucí. A vedle toho nabízel Logitech i levnější „plasťáky“ pro konzole. Všechny teď nahradil jedním luxusním volantem ve dvojím provedení – G29 a G920. U konzolí je to posun k lepšímu, na PC ale do jisté míry krok zpět...


Závěrečné hodnocení

Kdybych nestrávil tolik krásných chvil s G25, dostal by ode mě G29 lepší, vlastně možná velmi dobré, vysvědčení. Jenže ať se na něj dívám z jakéhokoliv úhlu, přijde mi to oproti svým vynikajícím předchůdcům jako cesta zpět. Gamepadovsky pojatý střed s pochybnou ergonomií tlačítek (přestože dokážu pochopit, že pro konzoli je to asi vhodné, ale na konzoli pracuje i ten G27), kovový proužek, zploštění ve spodní části, zjednodušená řadicí páka, pedály s nevhodným rozložením a přehnaným pojetím síly na brzdovém pedálu. Je toho moc a já si jen povzdechnu: Ach jo.

Volant Logitech G920 Driving Force v testu: hravější a dětinštější

Naštěstí zde máme konkurenci v podobě společnosti Thrustmaster. Zatím jsem neměl příležitost si některý z jejich prémiových produktů vyzkoušet, ale snad v budoucnu tato možnost přijde. Zvláště po určitém rozčarování z G29/920 bych si přál i příjemný zážitek. Ne zklamání, jaké na mě čekalo zde.

                 
Logitech G920 Driving Force
KLADY Volant Logitech G920 Driving Force v testu: hravější a dětinštější Volant Logitech G920 Driving Force v testu: hravější a dětinštější ZÁPORY
Příkladné dílenské zpracování Tvar volantu a ergonomie tlačítek
Solidní základní ergonomie Rozložení pedálů
Zpětná vazba Tuhý brzdový pedál
Orientační cena s DPH: 8000 Kč

 

Graf ceny produktu Logitech G920 Driving Force poskytuje server Heureka.cz



Tagy: logitech  volant  joystick  g29  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
2.3.2017 08:41:28   77.104.246.xxx 221
Vlastním starý Logitech G25 a za mě je to super volant, který byl výborný už před 10 lety. Ale doba pokročila a G27 byl refresh, opravil chyby G25 a je to za mě pořád TOP model od Logitechu. G29 tak ta chodila furt na reklamaci, odcházeli tlačítka a 920 jak by smetl. Nejsou to vůbec dobrý volanty. Navíc se postupem času vytratilo více kovových částí a začaly je nahrazovat plastové části. Nicméně v dnešní době mohu doporučit určitě jedině Thrustmaster, který je prostě bomba. Za tuhle cenu máte T300, která je luxusní. Dají se vyměnit addony, připojit další 2 druhy pedálů. nejlepší koupě je samozřejmě T500, kde máte PRO pedály plus ještě lepší vazbu a ještě lepší požitek celkově. Nicméně pro začínající jezdce dostačuje i verze T150, kde si jenom koupíte základní pedály se spojkou. Časem pořídíte od TM háčkovou řadičku, která je zvlášť do USB!!! a nikoliv jako Logitech jen přímo do volantu přes RS232 port. Recenzentovi doporučuji se optat na Diskus spol. sro, který docela hodně rád půjčuje Thrustmaster produkty na recenze. Pokud by měl někdo zájem, tak pan balonekCZ dělal i domácí recenze Thrustmaster volantů https://www.youtube.com/playlist?list=PLuUoAZEo1Fr7knZc7XYnUbHsgjveveDL_ a vřele doporučuji je zhlédnout. Tyhle videa kolují i pod Alzou a CZC.
2.3.2017 13:52:04   206.190.155.xxx 219
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.3.2017 09:59:36   195.113.82.xxx 218
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.3.2017 10:31:23   194.228.11.xxx 93
Automat fuj Nauč se tohle, nic lepšího není co se požitku z řízení týče:

http://youtu.be/klMur6TPkrM?t=18

Mimochodem amíci jako národ jsou špatní řidiči, proto tam mají ty svoje automaty.
2.3.2017 10:35:08   91.208.72.xxx 410
LOL , amíci mají automaty hlevně kvůli profilu cest který mají. Většina silnic je jen rovně . málo kde mají serpentýny. Takže meleš kraviny.
2.3.2017 10:55:31   194.228.11.xxx 101
Víš kolik lidí tam neumí jezdit s manuálem?
2.3.2017 13:02:56   126.66.77.xxx 514
a proc by meli umet jezdit s manualem kdyz ma kazdy auto v zakladu automat? manual je prezitek, samozrejme koho to bavi tak at si radi, ale dnesni kvalitni automat umi radit lip nez clovek, honda dela super automaty i do motorek, ono popojizdet denne v kolonach nebo po zaflakanym meste s automatem nebo bez je dost velkej rozdil. ovladani pedalu levou nohou neni bezpecnejsi, protoze pri nouzovem brzdeni (a kolikrat i pri normalnim) ma clovek tendenci zaprit obe nohy a kdyz tu pravou nechas na plynu tak co se asi stane ze... levou nohu nechas proste u automatu v klidove poloze a mas to..
2.3.2017 13:16:34   165.72.200.xxx 70
On nikdo (pricetny) nezpochybnuje schopnosti modernich dvojspojkovych prevodovek, ale zase je treba pripomenout, ze drtiva vetsina automatu v Americe je prachbidny slushbox. A ten je opravdu k smichu nebo k placi, podle toho, jak se na to divate..
3.3.2017 05:19:38   131.112.125.xxx 02
Tak ja jsem jen chtel uvest priklad, ze automat se nerovna hned zlo. Nevim co maji v americe tam jsem nikdy neridil, ale co jsem zkousel ruzne automaty jinde po svete tak do mesta je to proste neocenitelne.
2.3.2017 13:47:12   213.192.59.xxx 51
tato recenzia mi prisla vhod kedze sa rozhodujem medzi G29/920 a T300/500, trosku som si zistoval a zistil som, ze v nasich koncinach ludia skor preferuju znacku Logitech, volanty G25/27 boli skvele, v ociach ludi to asi zanechalo dojem, ze prave Logitech je ten co urcuje smer a kvalitu ale nieje to tak, Thrustmaster ma nad nim naskok a poriadny, ich najnovsi model T700 (ktory je hotovy uz davno len caka za vydanim hry Gran Turismo Sport ktore je v nedohladne) je proste TOP,
myslel som, ze volanty G29/920 na tom budu lepsie ale tato recenzia aj mnoho dalsich ukazalo, ze lepsia volba je dokonca aj nizsi model T300, T500 ani nehovorim a preto asi aj ja pojdem do jedneho z tychto modelov
3.3.2017 09:19:54   194.39.218.xxx 00
Jsem rád, že přišla vhod. V brzké době pravděpodobně přijde na přetřes i ten Thrustmaster. Docela se na něj těším :-)
2.3.2017 16:22:02   213.211.33.xxx 137
to je sranda jaké důvody si děcka vymýšlejí proč mají v americe v naprosto drtivé většině automaty. Děcka řeknu vám pravdu, v amrice mají automaty, protože to jsou tlustý líný a hloupý svině. Jsou tak hloupí a líní že provést pohyb rukou a nohou zároveň je pro ně tak moc náročné, že si radši koupí automat aby to nemuseli řešit. A jsou tak hloupí že s manuálem neví kdy mají přeřadit. Dokonce borec měl manuala a chtěli mu ho černý ukradnout, nasedli do auta nastartovali a vono nic, vono to nejelo, tak se podívali na šaltrpáku a nevěděli co s tím. Jako vem si že jdeš ukradnout auto a nevíš že existují manuály, to musí být hrozní dementi. A dokonce se automaty začínají objevovat i tady v čr. Důvodem může být klesající hodnota IQ, protože když se podívám na diskutující na Novinkách nebo diit, tak se hodně přibližují těm mentálně zaostalým američanům.
Jinak hrozný je, že manuály bohužel fakt s příchodem elektrických aut skončí
2.3.2017 17:43:09   85.71.114.xxx 21
Tak mě je v podstatě jedno, jestli bych měl řídit manuál nebo automat (jeden automat doma máme). Spíš nechápu, jak bych měl brzdit levou nohou, jak tu v komentech někdo psal. Zkoušel jsem to u tátova automatu a to se nedá. Nemám v levé noze cit, bylo to divný, nepohodlný, prostě když jedu v manuálu, tak levou nohou vůbec na pedály nešlapu. Nedokážu si to představit jinak. Asi je to dost o zvyku, ale protože nepředpokládám, že by najednou z ničeho nic u nás přišla éra, že bude mít každý automat, tak si myslim, že brzdit levou nohou ještě dlouho nebudu
2.3.2017 17:44:08   85.71.114.xxx 11
Oprava: *když jedu v automatu nešlapu levou nohou na pedály. V manuálu samozřejmě levou nohou šlapu spojku
3.3.2017 05:17:23   131.112.125.xxx 05
Mel by jste to svoje "uzasny" IQ pouzivat k necemu uzitecnymu a ne k manualnimu razeni, na to staci trochu pravidelne jezdit a razeni je pak automaticka cinnost! Ti co u toho musi myslet, asi vas pripad, tak se pak poradne nesoustredi na rizeni. Ale tak hlavne, ze jste si mohl cechackovsky ulevit a vysmat se nejake skupine na zaklade vlastnich povrchnich znalosti.
3.3.2017 06:47:46   81.30.247.xxx 31
než si to zautomatizuješ tak u toho musíš myslet ale i u té automatizace musíš používat mozek. Jen včerejší jízdou domu jsem potkal asi 150 debilů, kterým bych sebral řidičák na místě a auto nechal sešrotovat. Jenže pro autoškoly to je byznys že ano a tak chrlí do provozu dnes a denně lidi co za volantem nemají co dělat. A dementi to jsou protože nemají pud sebezáchovy a jedou si na dálnici v levým 70. A když je po minutě jízdy za nimi probliknu, jako že hele v pravým je volno, tak na mě pustí mlhovku. Domnívám se že můj výlev je ve všech bodech obžaloby opodstatněný.
3.3.2017 08:17:58   85.71.114.xxx 11
1) Já jezdim pravidelně už přes 8 let, jízda mě baví a nemám s ní problémy, jak v automatu, tak v manuálu.
2) Mozek se nauč používat ty, já se nikde žádné skupině nevysmíval. Tak si můj příspěvek přečti ještě jednou, nebo 2x nebo 10x. Nevim kolikrát potřebuješ přečíst větu, aby ti došlo co znamená, jednou je ale asi málo podle těch blbostí, co píšeš.
6.3.2017 18:50:03   94.230.156.xxx 00
No a mně ty hry naučily se adaptovat na pedály úplně. Se spojkou brzdit pravou (heel and toe), ve formulích a s GT brzdit levou a v rally to pak řádně kombinovat, je třeba neustále pravou plyn, levou brzdu a při podřazování brzdit nohou pravou.
3.3.2017 09:28:18   194.39.218.xxx 00
Mé současné auto se s manuálem vůbec nevyrábělo, tak jsem holt zahodil část IQ a jezdím si s automatem :-). A když mám chuť na sportovnější požitek, tak to přepnu na sekvenci a řadím si dle libosti.

Když si můžu u auta vybrat (v rámci služebních cest), tak už dneska volím automat. Ale ještě před pár lety jsem byl zarytý příznivce manuálu. Teď si s manuálem zajezdím buď na PC, nebo se zméněným Zetorem 3011. Ale s tím by neuměla řadit ani většina frajerů, co se tady bijí do prsou, jak je automat pro blbce :-). Ona převodovka bez synchronů je prostě převodovka bez synchronů :-).
3.3.2017 14:31:21   109.81.208.xxx 41
Komukoliv, kdo zvažuje investovat 8tis do volantu, bych bez váhání doporučil raději připlatit tisícovku a pořádit Thrustmaster T300 Ferrari 599XX EVO Alcantara Edition. V této cenové hranici už končí hračky a začínají volanty pro simulátory a T300/TX vám tohle přesně dodá. Moderní základna s podporou nových konzolí, robustní volant (snadno vyměnitelný), skvělý brushless motor, silný FFB, plně dostačující pedály (s kónickým upgradem brzdy). Pokud je 9k moc peněz, pak je tu T150 Pro.
p.s.: OT diskuze mi připomíná dětské dohady na téma PC vs PS3, Mac vs PC, COD vs BF, Schwarzenegger vs Stalone ;) Myslím, že každej fanda do řízení (30+) ví, že ideál je mí něco praktickýho v automatu na denní ježdění a vymazelný kupátko v manuálu na víkendy/track days.
5.3.2017 22:56:53   212.79.110.xxx 21
Pane redaktore, dovoluji si vás opravit v hodnocení, že pedál brzdy je příliš tvrdý, nesmyslně, nereálně atd. Naopak, zde je brzda jak bláto.

V závodním voze vyvíjíte tlak na brzdu v průměru kolem 85 kg a více, u formulových vozů až 165 kg. Krok brzdového pedálu je téměř 0, pár mm, vše regulujete tlakem. tento volant je od výrobce určen jako pro závodní auta ( což nechápu, je to hračka ). Proto naladění brzdového pedálu více do tvrda než bylo u G25 a G27 je naprosto správně. než napíšu kritiku na nějaký problém, bylo by fajn zjistit, jak to opravdu má být. Nejvetší problém vidím v tom, že u pedálů jsou použité potenciometry, což je pouze snímání dráhy pedálu a ne tlakové snímače a buňky, které snímají vyvinutý tlak bez ohledu na dráhu pedálu
6.3.2017 10:33:39   194.39.218.xxx 10
Děkuji za konstruktivní kritiku a doplnění.

Velká část závodních aut skutečně vyžaduje při brzdění aplikování extrémní síly. Třeba Martin Brundle se zmiňoval při svém komentování mé milované série F1 o silách (pokud si vzpomínám) okolo 100 kg. Ok, je to hodně, ale proč ne. I samo Brembo kdysi dávno vyslalo informaci, že snad Fernando Alonso nebo kdo, je zvyklý brzdit silou někam ke 200 kg. Ok, je to ještě více, ale vlastně proč ne. Jenže ten volant, který Logitech ukazuje, není interpretací formule 1. Logitech k němu nedodává kokpit dokonale fixující jezdce i pedály a simulující formulové série. Síly ve volantu se jim také nepodobají. Když jsem volant připojil na dva různé playseaty, tak u jednoho jsem měl dojem, že rozlomím (nebo minimálně ohnu) základnu pedálů, u druhého se pak celé sedadlo vzpíralo a zvedalo i se mnou a to jsem stále pedál nesešlápl na 100% rozsahu, protože jsem na to prostě neměl sílu a dostatečnou oporu. Kolika N jsem v tu chvíli mohl působit? 1000 N? 1200 N?

Tedy ano, najdeme několik disciplín, kde síla potřebná k aplikaci pedálu na G29 bude odpovídat. Ale když vezmu jakékoliv civilní auto, tak jsme mimo, zcela mimo. Jaké % závodních speciálů je bez posilovačů a vyžaduje podobné síly (dejme tomu přes 500 N), to si netroufám hodnotit.

S Vaším hodnocením pedálu jako "bláto" tedy souhlasit nemohu. Snímání tlaku narozdíl od dráhy (nebo i nějaká forma kombinace) je zajímavá myšlenka. Její přínos v praxi ale nedokážu úplně posoudit. Domnívám se, že u systému, který nemá přímou mechanickou odezvu z jím regulované soustavy, to nemá jiný než marketingový význam.
6.3.2017 18:04:47   212.79.110.xxx 10
Díky za odpověď. Většina závodních vozů nemá posilovač brzd nebo je potřeba tlaku na brzdu kolem 85 KG. Pedály s tlakovým snímáním se dají pořídit. Na našich simulátorech je využíváme, protože závodní jezdci vyžadují pořádné a kvalitní pedály.

Viz: http://www.zavodnisimulatory.cz/simulatory/

Pokud budete mít zájem, rádi vás necháme zajezdit, ať si vyzkoušíte opravdový tréninkový nástroj jezdců
7.3.2017 08:53:31   194.39.218.xxx 00
Díky za nabídku, jsem vždy otevřen novým zajímavým zkušenostem :-) Budu v Plzni pravděpodobně 24.3.17, v pátek odpoledne. Pokud by vás bylo možné navštívit, podívám se rád.
10.3.2017 05:16:54   212.79.110.xxx 00
není problém, napište mi email kam vám mohu zaslat tel číslo a domluvíme se, od 170 to v ten pátek možné je
23.3.2017 10:04:25   194.39.218.xxx 00
Email na mě: 1stclfucida@seznam.cz

Tento pátek nakonec do Plzně nejedu, pravděpodobně až ten příští. Pokud byste neměli prostor, domluvili bychom se na nějakém budoucím datu.

Díky
16.3.2017 09:12:29   83.168.175.xxx 00
Dufam, ze z tejto skusenosti do clanku pribudne update - porovnanie s predalovou sustavou realneho zavodneho simulatoru :o)
22.3.2017 09:25:41   194.39.218.xxx 00
Doplnění staršího článku nevylučuji, ale nepovažuji ho za příliš pravděpodobné.

Ale určitě by se to objevilo v pozdějších recenzích. V současnosti je na dohled recenze Thrustmasterů T300 a TS-PC + pedálů T3PA.
10.3.2017 09:11:28   178.17.1.xxx 00
Sorry jako, ale je potřeba mít na paměti, že je to stále hračka. co když se za to posadí 12letý klučina, nebo dokonce holčina? Nebo i méně? Není to periférie pro profíky.
Minimálně by to mělo být nastavitelné.
6.3.2017 18:31:16   94.230.156.xxx 00
Já v době G25 upgradoval z DFP na FanatecGT2 a CSP pedály. Při porovnání před koupí mi vyhovoval ten belt drive systém (nulová deadzone a žádný vjem z ozubeného přebodu). Navíc ten load cell brzdový pedál je opravdu veliké plus, právě pro to virtuální závodění, kde brzdíte silou (nikoli dráhou) a pamětovým svalovým efektem. Pedál vibruje, takže člověk lépe cítí kdy se začínají kola zablokovávat a odbržďování do zatáček a kolísání mezi úplným a menším brzdným účinkem je mnohem snažší, než u potenciometru a pružiny (byť s modem ala guma do pružiny). Ono se to nezdá, ale ty nejrychleší časy opravdu nejvíce spočívají ve správněm brždění (od iniciace až po odbrždění před apexem zatáčky (balanc auta).
No a dnes bych s určitostí taky spíše doporučil Thursmastery (dle financí) neb jsou na ně všude ohlasy velmi kladné a recenzi bych zde také uvítal ;o)
6.3.2017 18:37:05   94.230.156.xxx 00
PS: Volba NE-Logitech volantu byla o to pikantnější, že všechno ostatní (gamepad, joystick, bedýnky...zásadně Logitech
Ale dodnes si pískám a volant šlape jak hodinky a to ho denně nasazuji a sundávám ze stolu. Nové Fanatecy jsem radši ani nezkoušel, zatím žiju rád v domění, že ten volant je hodně super
Respektive na citlivosti a vůli asi není co vytknout, fouknete na věněc zprava a číselka se hýbou a to samé hned obráceně. Težký věnec a FFB je to co je na novějších volantech (včetně třeba té T300) o kus dál, nemluvě o těch brushles variantách a direct (volant přímo v rotoru) To už radši ten požitek z jízdy ani nedomýšlet

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

23 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 11.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.