Pro milovníky aut a závodění: velký test herních volantů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Pro milovníky aut a závodění: velký test herních volantů

Pro milovníky aut a závodění: velký test herních volantů | Kapitola 5

Aleš Ulm

Aleš Ulm

3. 3. 2015 09:00 62

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Hama Thunder V5 – Krása není všechno 3. Thrustmaster Ferrari Challenge Wheel: závodní drobek 4. Thrustmaster T100 Racing Wheel – Černý kůň
5. Genius SpeedWheel RV –Žlutý přízrak 6. Thrustmaster Ferrari Red Legend Edition – Nehybný kompromis 7. Logitech Driving Force GT Gran Turismo – Těžký kalibr 8. Shrnutí a závěr

Pokud si chcete simulátory aut opravdu užít, bez herního volantu se to neobejde. Porovnali jsme cenově dostupné herní volanty se zpětnou odezvou i bez ní. Mezi šesticí testovaných volantů najdete superlevný Genius či Hama, rozličně vybavené Thrustmastery i skvělý Logitech Driving Force GT s otáčením o 900 °.

Reklama

Genius SpeedWheel RV –Žlutý přízrak

Pojďme si hned zkraje vyjmenovat pozitiva – volant je vcelku pěkný, i když přítomnost levných plastů (bez jakékoliv náhražky gumy na věnci) je na první pohled zřejmá. Při hraní působí velmi efektně postupně se rozsvěcující led diody v jeho středu, signalizující stlačení pedálů a pocit z hraní umocní přítomnost vibrací. Pedály mají opravdu velkou, bytelnou základnu a příjemný sklon.

Pro milovníky aut a závodění: velký test herních volantů
i Zdroj: PCTuning.cz

U pedálů se zastavíme a vrátíme se postupně zpět nahoru, ale tentokrát si budeme všímat toho méně povedeného. Jestliže minimální odpor není až tak velký problém u plynového pedálu, pak u brzdy, kterou kompletně „prošlápnete“ s naprosto minimálním úsilím, je téměř nulový odpor extrémně nepříjemný. Kabel vedoucí z pedálů se zapojuje do té strany základny volantu, která je blíž k hráči a pokud ho nějak neupevníte, bude se vám plést mezi nohama a do pedálů.

Základna má přísavky, které ji ale na většině povrchů pochopitelně nemohou udržet a v tu chvíli přichází na řadu dvojice kovových svorek, které jsou velmi bytelné a nepochybně vás přežijí, ale čekal bych je spíš v regálu Hornbachu, než u herního ovladače – šrouby obou svorek při dotažení trčí dolů pod stůl, kde se rády vašim nohám připomenou. Konkurence je skutečně už o něco dál.

Pro milovníky aut a závodění: velký test herních volantů
i Zdroj: PCTuning.cz

Zřejmě proto, aby ve středu volantu zbylo dost místa na diody, nasázel výrobce přímo na věnec volantu nezvyklý počet ovládacích prvků. Na rozdíl od Thrustmasteru však nejsou tlačítka chytře zapuštěná do věnce takovým způsobem, že se při případném „ručkování“ po volantu nedají zmáčknout – v tomto ohledu Genius ale hřeší na svůj jiný nedostatek a to maximální možné otočení o 180 stupňů, takže zde je jakékoliv přehmatávání zbytečné.

Pro milovníky aut a závodění: velký test herních volantů
i Zdroj: PCTuning.cz

Na věnci najdete i D-pad a zcela upřímně – umístit přímo na věnec volantu ovládací prvek, který využijete pouze v menu hry (zejména proto, že díky jeho nejistému stisku se na něj během závodu stejně nedá spolehnout), mi připadá zbytečné a rušivé.  Na druhé straně najdeme čtveřici tlačítek, natolik nalepených blízko sebe, že namapovat na ně cokoliv podstatného v závodech, kde často rozhodují zlomky vteřin a kde rozhodně nemůžete nic kontrolovat pohledem na volant, opravdu nelze.

Pro milovníky aut a závodění: velký test herních volantů
i Zdroj: PCTuning.cz

Pádla pro sekvenční řazení byste za volantem hledali marně – supluje je dvojice tlačítek ze zadní strany jeho věnce.

A vlastní hraní? Enormně velká mrtvá zóna a veskrze nejisté ovládání, doprovázené často hlasitým vrzáním plastů ve spojení s nekvalitními pedály vám rozhodně extrémně úžasný zážitek nepřinesou. Volant bych možná doporučil těm, kteří si chtějí opravdu jen občas zahrát – ale to pokud by se jeho cena pohybovala někde kolem pěti stovek.

                 
Genius SpeedWheel (4/10)
KLADY
Pro milovníky aut a závodění: velký test herních volantů
i Zdroj: PCTuning.cz
Pro milovníky aut a závodění: velký test herních volantů
i Zdroj: PCTuning.cz
ZÁPORY
pěkné diody rotace jen 180
vibrace špatné zpracování
  velká mrtvá zóna
  brzda s velmi malým odporem
Orientační cena s DPH: 750 Kč
Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama