Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas | Kapitola 3

Jiří Zahrádka

Jiří Zahrádka

24. 10. 2011 03:00 39

Seznam kapitol

1. Testované modely 2. Genius SpeedWheel RV 3. Saitek 4 in 1 Vibration Wheel 4. Logitech Driving Force GT Gran Turismo
5. Thrustmaster Ferrari Wireless GT Cockpit 430 Scuderia 6. Logitech G27 Racing Wheel 7. Zhodnocení

Poslední test volantů jste mohli na stránkách PCTuningu číst přibližně před osmi roky. Takovou chybu musíme napravit! Vzali jsme pět nejpopulárnějších modelů podle statistik prodejů a vyzkoušeli, jaký nejlepší čas s nimi lze zajet na dobře známé trati. Výsledek? Šetřit se zde určitě nevyplatí, nejdražší model byl zároveň nejlepší.

Reklama

Rozdíl oproti Geniusu je zde patrný na první pohled – stačí si připlatit 600 korun a hned máme k dispozici kvalitnější materiály a dospělejší design. Smůla, že to je tak celé, co Saitek nabízí navíc, funkčně je shodný s nejlevnějšími modely.

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
i Zdroj: PCTuning.cz

V e-shopech bývá podobný obrázek, jako vidíte výše – impozantní křídla navozují dojem něčeho výjimečného, ostatní volanty je nemají. K běžnému stolu si je ale nenainstalujete, jejich tvar to neumožňuje.

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
i Zdroj: PCTuning.cz

Ani u tohoto modelu nefungovala vibrační odezva, kterou e-shopy často inzerují. Podle výrobce je funkční jen na Playstationu 2. Volant kromě PlayStationů podporuje také Xbox a PC, konektory jsou rovnou na kabelu.

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
i Zdroj: PCTuning.cz

S konzolemi se asi hodně počítalo a přizpůsobily se tomu i horké klávesy. Na PC je jich funkčních 8 plus dvě pádla na řazení pod volantem.

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
i Zdroj: PCTuning.cz

Preciznímu zpracování ubírají body hned tři věci. Zaprvé má volant větší vůli v řízení než předcházející Genius, trefit přímý směr a nepřibližovat se postupně k okraji silnice je docela věda. Druhou kaňkou jsou pedály, které nemají moc velkou plochu a povrzávají. Třetím mínusem je plastová svorka pro uchycení ke stolu.

 
Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
i Zdroj: PCTuning.cz

Uchycení

Oproti Geniusu se už Saitek upíná mnohem praktičtěji, má jen jednu svorku centrovanou na střed. I ta bohužel trčí z pod stolu a navíc je plastová, k čemuž nemám příliš velkou důvěru. Při upínání to moc nepřehánějte s počtem otáček.

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
i Zdroj: PCTuning.cz

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
i Zdroj: PCTuning.cz

Volant drží na deskách s tloušťkou až 6 cm

Jízdní zážitek byl lepší než s Geniusem, v ruce držíte propracovanější kus hardwaru. Pogumovaný věnec s precizně slícovanými prvky zkrátka dává větší jistotu v řízení, lepší byl i rozsah otáček 100 stupňů na každou stranu. Volantu by akorát slušel tlustší věnec, Genius se seděl v ruce lépe.

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
i Zdroj: PCTuning.cz

Abychom nepřechválili, stále je to volant patřící do „dětské“ kategorie a na seriózní hraní se nehodí. Vůle v řízení byla nepraktická i v jinak nenáročných arkádách, protože bourání do vedlejšího auta při předjíždění celkem zpomaluje. Vyžaduje to neustálé hlídání směru a korekce. Jestli se příplatek za preciznější zpracování vyplatí, necháme na vás.

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
i Zdroj: PCTuning.cz

Test pěti volantů – s nejdražším jsme zajeli nejlepší čas
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama