Hlavní stránka Hardware Grafické karty Integrované grafické akcelerátory - srovnávací test
Integrované grafické akcelerátory - srovnávací test
autor: Tomáš Šulc , publikováno 27.11.2007
Integrované grafické akcelerátory - srovnávací test

Existuje mnoho lidí, kteří si chtějí pořídit nový počítač a zvažují, zda zvolit desku s integrovanou grafickou kartou nebo ne. Důvodů bývá hned několik. Buď hraní her není jejich hlavním cílem nebo chtějí ušetřit, ale jednou za čas by si rádi něco zahráli. Další chtějí mít zálohu pro případ, že by jim externí grafika odešla a v neposlední řadě o koupi uvažují ti, co jsou limitováni penězi a při upgradu si plnohodnotnou kartu prostě nemohou dovolit. Ale vyplatí se těch několik stokorun šetřit? Na to se podíváme v dnešním článku.


S žádnou testovanou deskou jsem neměl jakékoliv problémy, po osazení procesorem, chladičem a operační pamětí vždy bez problémů běžela. Ovladače jsem vždy použil ty, které byly přiložené na CD v balení a po (většinou) automatické instalaci a následném restartu už byla grafická karta správně nainstalovaná. Při testování jsem s žádnou deskou (potažmo grafickou kartou) neměl problémy v podobě nějakých artefaktů v obraze nebo viditelně zhoršené kvality obrazu. Vlastní zkušenosti v podobě rozmístění konektorů a dalších součástek na desce vynechám, protože cílem tohoto testu nebylo zjistit výkon a kvalitu jednotlivých desek, ale integrovaných grafických karet.

Integrované grafické akcelerátory - srovnávací test

Všechny součástky na deskách, tedy i čipsety ukrývající integrované grafické čipy byly pasivně chlazené, muselo se to tedy projevit a na teplotě. Ačkoliv byly všechny čipsety velmi horké, problém s přehříváním měla pouze deska s čipsetem Intel 945GC s grafikou GMA 950. Tam teplota při zatížení stoupala až na 80°C a počítač několikrát zamrznul. Musel jsem tedy čipset začít ofukovat pomaloběžným 12cm ventilátorem. Pak teplota klesla a žádný další problém se stabilitou a mrznutím celého počítače nenastal.

Zhodnocení a závěr

Integrované grafické akcelerátory - srovnávací test

Jak jste se v testu sami přesvědčili, výkon grafických čipů integrovaných na základních deskách není nejvyšší a pro hraní her jsou integrované grafické karty vysoce nevhodné, jejich výkon často nestačí ani na hraní několik let starých her v nízkých detailech a rozlišeních. Co tedy ale dělat, pokud máte omezený rozpočet, hraní her pro vás není prioritou, ale občas si něco rádi pro pobavení zahrajete?

Zdaleka nejideálnější možností je, pokusit se někde jinde (například na pevném disku, procesoru nebo desce) ušetřit několik stokorun anebo několik stokorun na PC přidat a koupit si plnohodnotnou grafickou kartu s 128 nebo 256bit sběrnicí. Vždyť například testovaná Gigabyte HD2400PRO patří mezi lowend mezi plnohodnotnými grafickými kartami a lze ji sehnat okolo 1100Kč včetně DPH a její výkon byl v průměru cca 2x vyšší něž nejvýkonnější integrovaná grafická karta a starší počítačové hry a i některé novější si na ní s ořezanými detaily vcelku bez problémů zahrajete.

Na druhou stranu nejlevnější grafické karty (typy v cenové relaci 700-800Kč s DPH) s 64-bit sběrnici se nevyplatí kupovat - moderní integrované grafiky poskytují v mnoha testech a aplikacích prakticky stejný výkon!

Pokud však hledíte na každou korunu a přidat na PC 1000Kč si nemůžete dovolit, nezbývá než se porozhlédnout a  vybrat něco mezi integrovanými grafikami. Zde záleží na platformě, na které chcete PC stavět. Protože procesory AMD jsou momentálně levnější, dá se předpokládat, že to bude právě na něm. Pak jistě není lepší volby než desky postavené na čipsetu AMD 690G s integrovanou ATI Radeon X1250, která i přes svůj nevelký výkon mezi integrovanými grafikami bez nadsázky kralovala a snad mimo dvě výjimky vyhrála každý test.

Integrované grafické akcelerátory - srovnávací test
Gigabyte GA-MA69G-S3H s grafickou kartou ATI Radeon X1250 s HDMI

Pokud však z jakéhokoliv důvodu stavíte počítač na platformě Intel a plnohodnotnou grafiku si nemůžete dovolit, nastává trochu problém. Zde bude nejlepší vybírat desku s integrovaným "severním můstkem" s GMA 3100 na čipsetu G33. Výkon staršího GMA X3000 je téměř stejný, ale jak jsem již říkal při představování desek, čipset G33 je odvozen z nové řady čipsetů Bearlake a má tedy do budoucna podstatně větší potenciál a možnosti co se týče podpory ze strany výrobce, v tomto případě Intelu.

Integrované grafické akcelerátory - srovnávací test

Gigabyte GA-G33M-S2H s grafickou kartou G33 Express s VGA, DVI i HDMI

Závěrem

Závěrem doufám, že se vám dnešní test integrovaných grafických karet líbil, pomůže vám při výběru a že jste v něm našli to, co jste chtěli vědět nebo co jste potřebovali. Pokud máte jakékoliv dotazy nebo připomínky ke článku, sdělte je prosím v diskusi.

Poděkování

Za zapůjčení základních desek Gigabyte GA-M61SME-S2, Gigabyte GA-MA69G-S3H a Gigabyte GA-945GCMX-S2 děkujeme českému zastoupení společnosti Gigabyte.

Integrované grafické akcelerátory - srovnávací test

Za zapůjčení základních desek MSI K9MM-V, Asus M2NPV-VM a MSI G33M-FI děkujeme společnosti ALFA computer.

Integrované grafické akcelerátory - srovnávací test

 Za zapůjčení základních desek Asus P5VD2-VM, Asus M2V-MX SE a  Asus P5B-V děkujeme společnosti Alzasoft a.s.

Integrované grafické akcelerátory - srovnávací test



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
27.11.2007 06:00:44   80.65.176.xxx 4511
Po dlouhé době konečně na CZ Internetu test integrovaných grafických karet, díky za něj!
Ještě je trošku škoda, že se nepodařilo změřit odběr všech integrovaných grafických karet ve 2D i 3D a pak to porovnat s diskrétní grafickou kartou. To by byla velká zbraň většiny integrovaných GPU...
27.11.2007 06:16:47   88.146.8.xxx 1315
Pěkný test. I zde jsou rozdíly ve výkonu skokové při stejné ceně. Když už integrovanou VGA, tak proč ne nějakou ,,silnější,, v této kategorii. Zjišťovat odběr by už byl extrém, podle mě zbytečný. Rozdíly by byly i tak malé (vga-vga), nehledě na rozdílné platformy.
27.11.2007 10:37:11   83.69.40.xxx 1112
nemyslim, tyto desky se vetsinou pouzivaji pro male nenarocny prip. jeste tiche stroje.

odber tam hraje roli, nekdy i velmi vyraznou.

takze zjistovat ze na 1 fps potrebuji X Wattu smysl ma. je vsak treba system vybavit i prislusnym cpu (tezko tam rvat treba 4core apod... ale dat tam neco u spodu ceniku smysl ma)
27.11.2007 06:23:03   85.71.127.xxx 1912
Je sice chvályhodné že taková recenze vznikla ale jsou tam dvě chyby.
Deska pro Intel s chipsetem AMD existuje.

a pak když píšete že kupovat 64bit grafiku nemá cenu a pak ji doporučíte.Zdaleka nejideálnější možností je, pokusit se někde jinde (například na pevném disku, procesoru nebo desce) ušetřit několik stokorun anebo několik stokorun na PC přidat a koupit si plnohodnotnou grafickou kartu s 128 nebo 256bit sběrnicí. Vždyť například testovaná Gigabyte HD2400PRO patří mezi lowend mezi plnohodnotnými grafickými kartami a lze ji sehnat okolo 1100Kč včetně DPH a její výkon byl v průměru cca 2x vyšší něž nejvýkonnější integrovaná grafická karta a starší počítačové hry a i některé novější si na ní s ořezanými detaily vcelku bez problémů zahrajete.
Na druhou stranu nejlevnější grafické karty (typy v cenové relaci 700-800Kč s DPH) s 64-bit sběrnici se nevyplatí kupovat

Citace:
27.11.2007 06:23:44   85.71.127.xxx 1212
sakra ta citace se mi nějak nepovedla - pardon
27.11.2007 08:33:56   147.228.209.xxx 1411
Ja mam zde testovanou GA-MA69G-S3H a sterit na HDD/RAM/CPU me kvuli o neco lepsi grafice, ktera mi nejnovejsi hry stejne nezvladne, ani nenapadlo. Starsi hry(Mafia)/dosbox mi to zvlade bez problemu.
Jinak je i podle me blbost testovat vsechno v tak vysokych rozlisenich/detailech.. Spis by bylo lepsi nastavit detaily tak, aby to nejlepsi integrovana grafika zvladala pri nejakych 25fps.
27.11.2007 06:36:18   195.113.106.xxx 2013
Pekny testik, prihodil jsem 0.50 Kc. :-)
27.11.2007 06:51:53   217.112.175.xxx 1311
Test pekny, ale asi to chtelo nervy na tu slideshow
27.11.2007 07:49:32   213.29.200.xxx 1312
Nevyšel náhodou Oblivion někdy v březnu 2006? To by dávalo něco přes rok a půl, ne dva a půl.
27.11.2007 09:56:08   195.178.87.xxx 1311
jj, vysel v breznu 2006. Diky, opravim
27.11.2007 07:58:37   193.179.225.xxx 2481
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
27.11.2007 08:07:56   193.86.31.xxx 1016
Osobne bych spis vypnul AA (to musi bejt pro tyhle grafiky dost zahul a bude to asi to prvni, co se vypne, pokud by to nekdo chtel hrat) a mozna zkusil spis zapnout AF (ktery neni tak narocny). Osobne vim o dvou lidech, kteri pilne hraji oblivion, jeden ma neco integrovanyho, druhej radeon 9600, oba mam dojem malo systemovy pameti a stezujou si akorat na dobu nahravani vseho.. Nicmene pocitam, ze i tak maj solidni slideshow..
27.11.2007 08:36:49   82.202.104.xxx 1313
Kamos hral Obliviona na 1280x1024 ,minimalni detaily na P4 2,4Ghz,512MB RAM(pozdeji 1GB) GF6600GT. Sice to nebylo vzdycky uplne plynuly ,ale rozhodne se to nijak vyrazne nesekalo. Testovat integrovany GK s vysokym nastavenim a jeste k tomu AA je opravdu zbytecny-ja bych zkusil na jaky detaily to s nima pojede plynule (30+FPS)
27.11.2007 09:01:07   213.192.13.xxx 1512
ale kdyz je 1xAA tak to znamena ze se nepouziva antialiasing ne? (neco jako ze se pouziva napr. 1-nasobne velky obraz u supersamplingu?)

PS. nekamenovat jestli je to lbost
27.11.2007 09:32:19   82.202.104.xxx 1112
V nastaveni her je 0x,1x,....takze 1x uz nejakej ten vykon bere
27.11.2007 10:03:30   195.178.87.xxx 1511
Tak jeste jednou: 1xAA znema vypnuty Antialialing. 0xAA neexistuje a je to pouze vymysl a omyl nekterych lidi. Prosim, vemte to na vedomi a nesirte tu, ze je AA zapnute
27.11.2007 18:09:23   89.103.145.xxx 2711
Je to sice jen o smyslu chapani, ale proc teda proboha hned za 1xAA uvadite 0xAF, v tomhle spojeni to vypada celkem smesne, protoze to je ten samy zapis jako 0xAA. Jinak receno 1xAF je take vyple AF, zkratka 1xAF = Trilinearni Filtrovani.
Kdyz uz tak uz!
27.11.2007 14:42:17   193.86.31.xxx 1112
No, ja verim, ze to nejak beha ... (: Ale zase uznej, ze GF6600GT je rychlejsi i nez Rd9600 (aspon jsem vzdycky mel takovej dojem), a jeden z nich to hraje fakt na necem integrovanym (a proto jsem se zminil (o: ). Jinak samo - na 9600XT jsem jakz takz zvladal co jsem chtel (tj. ne vse) nastavenim rozliseni a vypnutim AA.
27.11.2007 08:42:52   83.240.68.xxx 1612
Já se teda divím, že "skalní fanda", kterej nemá 1000kč na grafickou kartu by na ní chtěl hrát NFS Prostreet za 1300kč
27.11.2007 10:01:48   195.178.87.xxx 1111
AA samozrejme vyple bylo ve vsech testech (viz hlavicka u kazdeho grafu) a v kazde hre jsem take testoval na stredni - nizke detaily pri 1024x768, coz mne prijde jeste jako koukatelne. Uplne nejnizsi detaily pri 800x600 vypadaji bohuzel opravdu silene
27.11.2007 11:17:17   193.179.225.xxx 1111
To mozna vypadaji, ale v pri 18 fps je to stejne nehratelne, takze to nema zadny smysl.
27.11.2007 08:11:10   87.244.194.xxx 1711
Pekny test, som rad ze niekto sa vie pohrat, no neviem preco sa testuje tak, ze sa testuje co grafika nedokaze, ja by som zvolil test, kde by bolo jasne co grafika dokaze, cize rozlisenie 800*600-104*768 a detaily na min az stredne, proste aby bolo jasne ze co mozem, nie co nemozem. Este jedna vec, su bezne k dostaniu uz dosky s Nvidia cipsetom 630a /alias GF 7050, aj pre intel je takyto cipset bezne aj pre AMD a prave by som ocakaval ze tam bude prave takato doska postavena proti AMD X1250, nie uplne zastarala VIA, hoci nic proti no chyba tam najmodernejsi cipset bezne predavany od nVidie, neviem ci je to zamer, inac nvidiu nemusim.
27.11.2007 10:04:44   195.178.87.xxx 1112
Ano, presne tyto nastaveni jsem zvolil (viz grafy).
1024x768 a stredni - nizke detaily...
27.11.2007 09:09:42   89.29.32.xxx 1211
Trochu mi unika smysl tohoto testu v takovych rozlisenich, nerekne nam to krome toho, ze vsechno je zcela nehratelne vubec nic. Melo se testovat v 1024MEDIUM a LOW. Potom bychom vedeli, na cem lze dana hra jeste hrat.
27.11.2007 10:06:35   195.178.87.xxx 1312
Ano, presne 1024MEDIUM se testovalo
27.11.2007 11:55:03   89.29.32.xxx 1111
To je samozdrejme v poradku, ale spis nez 1280HIGH bych pak volil 800 nebo 1024LOW. To je totiz jedine nastaveni,kdy se dockate relativne hratelneho stavu. To ze ma nejaka hra v 1280HIGH na GMA 6fps, to je snad celkem nepodstatne.
27.11.2007 09:20:05   160.218.228.xxx 1112
Me osobne by zajimal test her ktere jsou na techto grafikach hratelne a v jakem rozliseni.

27.11.2007 10:37:24   77.48.31.xxx 1311
Tak to abys redakci půjčil nějaké archivní kousky + instalačku WIN98. Měl jsem chvíli GMA950 a nešel na ní plynule Giants: Citizen Kabuto z roku 2000 v 1024x768. NFS Porsche (taky r.2000) běžela dobře, až na občasné zaváhání ve Schwarzvaldu
27.11.2007 09:52:03   147.229.64.xxx 2617
"Ovladače jsem vždy použil ty, které byly přiložené na CD v balení" - to je ftip ne? proc nebyly stazeny nejnovsi ovladace z internetu? -> vykon graik v testu je nahodny a odpovida pouze stari CD dodaneho s deskou...
jake ovladace byly pouzity s GMA X3X00? vi autor o tom ze nejnovsi (nevim jestli jeste beta) ovladace zprovoznuji HW tak jak ma fungovat a ne ze se vsechno emuluje a vykon jde DOST nahoru?
a co tak otestovat zavislost vykonu grafik na rychlosti a casovnani pameti? kterym rychlejsi pameti pomuzou a kterym vubec? to je totiz casto jedine co vykon grafik brzdi a v clanku o tom neni ani zminka...
...
toto neni ani polotovar, to radsi nevydavat zadny clanek nez takovy bastl
27.11.2007 10:43:34   83.69.40.xxx 1411
cozeeee?
dopr... a ja se chtel podle tech informaci orientovat!

jestli tam neni nejnovejsi ovladac A nejnovejsi bios tak jsou ty informace neporovnatelne...

u integr. grafik delaji tyto dve veci nekdy obrovsky vykonostni rozdil!
27.11.2007 12:22:27   195.178.87.xxx 1319
Vzhledem k tomu, ze ty desky sou maximalne mesic stare od vyrobce a nikde na skladech nelezely, tak z toho obavy nemam.
27.11.2007 12:55:28   147.229.194.xxx 1712
Tak se prosím podívejte, které to byly a dodejte to k testu(nebo aspoň tady do diskuze). Protože u intelu je to jediná věc, na které opravdu záleží(s posledními v některých hrách se výkon až zdvnojnásobil). A to, že desky neležely dlouho na skladě bohužel nezaručuje nové ovladače, protože výrobci často dělají to, že vezmou první funkční a ty tam nechají do konce výroby.
27.11.2007 12:37:01   62.168.66.xxx 1215
To urcite. Daj si tam najnovsie drivery a tes sa, ako sa ti FPS zdvihne zo 6 na 6,5 ....
27.11.2007 12:50:22   84.42.251.xxx 1412
chtelo by to trochu zapremyslet nez zacnu blabolit
viz treba zde: http://www.reghardware.co.uk/2007/08/20/intel_updates_gma_driver/

" ;The update allows a range of titles - including Battlefield 2, Battlefield 2142, CoD 2, Elder Scrolls: Oblivion and Ghost Recon to be played on the G965 at "acceptable frame rates""
"Far Cry, for example, will see a 1.5-2x increase in frame rates"

alespon by se autor mohl o necem takovem zminit a napsat jak to tedy v testu bylo...
27.11.2007 14:12:18   212.111.4.xxx 1513
Abych se zastal autora, ne každý má doma internet a tak je docela podstatné s jakými ovladači výrobce desku vybaví. A i samotný přehled dostupných řešení a základní nástin jejich výkonu může tápajícímu člověku pomoci při výběru, kam své peníze investovat.

Ke GMA X3000, kterou mám doma a nechal jsem se naivně nalákat na její poměrně vysoký výkon ve hrach musím smutně poznamenat, že není schopná pracovat správně ani v nenáročných Heroes 5, kde například místo černých okrajů mapy dělá světle modré a naopak vodu v řekách šedě. A to není jediná hra, kde dělá na obraze artefakty, které tam nepatří. Je to dáno tím, že Intel s**e na pořádnou implementaci podpory DX i OpenGL. Co hůř, tahle integrovaná grafika nezvládá s oficiálními ovladači widescreen rozlišení ani HD formáty a tak zprovoznění v kombinaci s LCD nebo plasma TV je téměř neřešitelné.

Na druhou stranu bych vytknul článku, že když prokázal, že hry se na integrovaných grafikách ani grafikách s turbocache hrát pořádně nedají, tak neotestoval hlouběji možnosti použití v multimediálních centrech nebo domácích serverech. U rozhraní HDMI se nezabývá možností přenosu zvuku a u digitálních výstupů nezmiňuje, zda existuje podpora HDCP. Přehrávání videa nebylo testované na HD DVD ani BR s formatem H.264 nebo alespoň méně náročném AC-1 a tak ani není napsáno, jaký "budget" procesor by byl minimálně na tyto formáty zapotřebí, aby jel obraz plynule. Chybí spotřeba v Idle/Load, která je poměrně podstatná, protože velká část multimediálních skříní mATX formátu má také mATX zdroje, disponující výkonem do 250-300W a silnější neseženete. U serverů, které běží 24/7 se taky počítá každý ušetřený watt. Rychlost práce s disky, typy RAID zapojení podporované na základní desce, rychlost integrované síťové karty a propustnost pamětí jsou další podstatné vlastnosti nejen pro kancelářské počítač, ale i servery a opět o nich není ani zmínka. A když už je tato recenze na stránkách o tuningu PC, tak bych se rád připojil k tomu, že alespoň větičku o možnostech zvýšení výkonu (přetaktováním GPU) a vlivu rychlosti pamětí a singl či dualního zapojení na výkon by bylo záhodno uvést. Ikdyž se dá výsledek předem předpokládat, bylo by příjemným zjištěním, kdyby se s tichým aktivním chladičem na chipsetu dotáhly alespoň na GF 7100GS.

PS: psát verzi použitých ovladačů, programů používaných k testování, patche použité na hrách a pod. není tak namáhavé, aby bylo nad síly autora je uvést ;)
27.11.2007 21:24:07   147.229.194.xxx 1511
Toto byl test integrovaných grafik(intel/amd/nvidia/via) a ne konkrétních desek(asus/abit/...). Takže dávat tam zastaralé ovladače jen proto, že byly na CD ke konkrétní desce je nesmysl. To se nedělá dokonce ani když se porovnávají jednotlivé grafiky ze stejné serie(třeba test grafik různých výrobců s čipem GF7600). Vždy se berou poslední. A to, že každý nemá internet je naprosto nerelevantní(přinejmenším pro čtenáře online magazínu v každém případě).

Btw nevím kde je u tebe problém s grafikou, ale mám jednak GMA950 na NB a jednak GMA3100 v PC a nikdy jsem nezaznamenal problémy s wide monitory(tv jsem nezkoušel).
28.11.2007 11:30:39   212.111.4.xxx 1211
Dokažu pochopit, že pro větší objektivitu by měly být stejné chipy testované se stejným driverem (nemusí to být ten nejnovější, ale stejný!), ale tady se téměř nic neopakuje (kromě ve hrách nepoužitelné Chrome9). Jak jsem psal, mě by bohatě stačilo, kdyby byla vůbec aspoň uvedená verze ovladačů, což je základ objektivní novinařiny. Až za půl roku někdo najde tuhle recenzi, nebude tušit, které ovladače zrovna mohly být v krabici, stejně jako nebude nijak zřejmé, které byly zrovna "ty poslední".

Nevím. Mě na X3000 (Gigabyte GA-965GM-S2 rev. 1, která má pouze D-SUB konektor) nefungovalo 1366x768 což je doporučené rozlišené pro většinu širokoúhlých TV, aby byl zachovaný poměr stran (nebylo tam, ale ani 1280x720 nebo 1280x768, které by se daly použít jako náhrada). O rozpoznání televize a HD rozlišení 720p sem si mohl nechat úplně zdát. To bylo na jaře 2007. Ani dnes nejnovější drivery 14.31.1 (pro XP, 15.7 pro Visty) ale nepodporují zcela nativní širokoúhlé rozlišení 1680x1050 nebo 1440x900 a Intel to veřejně přiznává. To že tobě fungují na GMA 950 a 3100 ti přeju, ale X3x00 má úplně jinou architekturu postavenou na Unified Shaders, a tak je nejde tak moc srovnávat.
28.11.2007 11:43:49   212.111.4.xxx 1111
Ha pardon, tak 3100 by už měla být stejná jako X3000 ale i tak je na stránkách Intelu napsáno stejné upozornění, že na některých monitorech nemusí správně fungovat nativní širokoúhlé rozlišení ... asi mam "špatný" monitor
29.11.2007 11:16:00   163.244.63.xxx 1111
Mno mne siel GMA 950 1920x1200. Filmy sli ale hrat by som na tom neskusal. Na to Mam 8800GTX
27.11.2007 10:06:53   62.245.86.xxx 1211
pěknej test,akorát mne udivuje jak ty integráče nemají výkon asi jako před nějakým měsícem grafiky ve slotu.Ale jinak za těch pár korun komp pro začátek bude stačit.Jinak se mi to nezdá že by 2jádro nepomohlo k výkonu ve hrách.Je mi jasný že nějaký ty detaily bych musel oželit ale sou to nový chipsety + nový paměti.Tak znát to sakra bude!
28.11.2007 14:57:45   83.69.40.xxx 1311
no vykon v 3D sice nemaji ale poslouzit rozhodne mohou. a to dokonce i hracum. vsechny se daji rozsirit o "velkou" pci-e gr. kartu...

pri upgrade s dnes uz dodychavajiciho stroje s AGP slotem - a tedy stroje ze ktereho se realne neda proste nic pouzit a musi se zahodit tak jak je to snizuje cenu, resp. ji rozklada do delsiho obdobi. coz smysl mit muze, protoze o penize jde preci predevsim
27.11.2007 11:11:02   217.77.165.xxx 1211
skoda ze tu nebyla testovana deska nForce 630a.
27.11.2007 11:51:34   90.176.144.xxx 1112
Diky, pekny test. Btw, uvedomuji si, ze se na cesky jazyk a sloh celkove u IT redaktoru moc nehledi, ale odnaucte se, proboha, pouzivat nesmyslna slova jako "najidealnejsi".
27.11.2007 11:58:31   85.135.238.xxx 1212
skoda ze ste netestovali nejake starsie ale stale hrane kusky ako napriklad CS, CS:S, DoD alebo podobne online hry..

nedavno som si kupil MB pre 'homeserver'
ASUS M2A-VM, AMD 690G/ATI SB600, X1250 mATX scAM2, zatial funguje celkom zodpovedne,
aleprevdupovediac moc som ju zatial netestoval
27.11.2007 18:13:47   89.103.145.xxx 1311
Nebo WoW ci CoD2.
27.11.2007 14:57:23   89.29.24.xxx 1511
Tento test se mi velice líbil. Mám ale jednu připomínku. Píšete, že jste použil ovladače na přiloženém CD. Byl jsem vlastníkem desky s čipsetem G965 a s výkonem s originálními ovladači jsem nebyl spokojen, avšak po updatu ovladačů jsem pozoroval relativně značný nárust výkonu a především kompatibility se staršími i novějšími hrami. Nové ovladače například zpřístupňují HW T&L, který je pro hraní některých her nezbytný.
27.11.2007 21:07:42   88.102.219.xxx 1111
to je pravda ted jsou nove ovladace 14.32. a ve hre crysis se mi zvysil o 2 fps. a predtim jsem nemohl hrat kvuli chybejici podpore TnL a ted uz v pohode hraju i company of heroes v 1024x768.
27.11.2007 15:16:39   89.29.24.xxx 1111
Omlouvám se. Vidím,že se nad tímto problémem již někdo pozastavoval.
27.11.2007 19:01:19   85.207.42.xxx 1431
nejak me tady chybi testy v crysis pokud mozno na veri hig
27.11.2007 21:02:47   88.102.219.xxx 1111
mám grafiku x3000 a procesor e6400 a hraju crysis v 800x600 na low je trochu hratelna mám fps kolem 15. ale je tam chyba leva ruka neni vedle prave ruky ale nad pravou rukou.
27.11.2007 20:17:59   80.79.28.xxx 1115
Super clanek, diky za nej.
28.11.2007 07:51:04   62.209.212.xxx 1621
Kvalitou proti clanku nic nemam , zpracovani dobre, ale pozastavuji se nad nametem testovat integrované grafické karty na hrach. Nebylo lepsi investovat cas do smysluplnejsi recenze? Dneska nebudou lidé kupovat pocitace s integrovanyma grafikama aby si zahrali hry. Takze celkove je to pro me clanek uplne o nicem.
28.11.2007 18:19:19   91.127.253.xxx 1311
Určite má význam testovať aj v hrách. Ale mňa tiež viac zaujímajú testy na prehrávanie videa. Naozaj tu chýba doska s NForce 630a. Niekde som videl test, ktorý ukázal lepšie dekódovanie videa. Zaujímalo by ma, aký minimálny procesor je potrebný na prehratie DVD, HD videa H.264, príp. HDCP. Tieto procesory sú podtaktované a aj tak idú len na 40-50%. Vie to niekto odhadnúť?
29.11.2007 14:07:57   84.42.229.xxx 1112
Nejaky jednojadrovy Celeron 420 nebo neco takoveho postaci. Stacil by i nejspise stary Celeron D postaveny na Netburstu, ale tam ruku do ohne nedam
29.11.2007 16:35:33   158.196.65.xxx 1212
V článku se zmiňujete, že bude i test tzv. low-endových grafických karet, chci se zeptat kdy tento článek bude k dispozici. děkuji
3.12.2007 18:10:27   195.113.65.xxx 1411
Ty testy akcelerace jste pokazili. Všimněte si, že všechyn karty mají stejný výsledek. Problém je totiž v tom, že gpu dekódování na nvidii nebo ati funguje jenom v novejsich powerdvd a (asi) windvd. I ta 2400 by vám měla přehrát 1080p H.264. Ale je možné, že postprocesing už se dělá přes shadery, a pak by mohlo být třeba postproc vypnout.

Nepíšete, jakým programem jste testovali, ale podle výsledků to program s podporu UVD na ATině nebyl.

P.S. Kodek se nejmenuje AVC1 - to je jenom tzv. 4CC kód kodeku v kontejnéru a video for windows api.

Kodek by mohl být třeba Mainconcept, Ateme, Elecard, nebo x264 (to je ten program, kterým se to kóduje). Zde když už použijte pojem dekodér.

A nakonec, ten FORMÁT (což tam mělo stát) se jmenuje buď "H.264" nebo "MPEG-4 AVC" slangově AVC. To samé by se dalo vytknout vašemu kodeku "mp42" - což je 4CC kód pro je jeden z enkodérů MPEG-4 ASP neboli part 2 (v podstatě divx/xvid)
11.12.2007 17:54:26   88.212.23.xxx 1111
Mam gigabyte dosku s integrovanou geforce6100 a prechodne som na nej hral World of Warcraft 1024*768 s 2*AA! Celkom slusne na kartu co ma 2 pipelines.
8.1.2008 19:52:59   217.66.174.xxx 55
Mam desku od asusu M2A-VM s cipsetem 690G a integrovanou grafikou ATI X1250, ale jakmile chci pustit instalaci u Battlefield 2142 tak se mi PC restartuje a podobne to dela i u dalsi novejsi hry a to u NFS Prostreet nainstaluju to v pohode ale jakmile chci pustit hru tak se mi PC zase restartuje poradte mi prosim nekdo co s tim delat, protoze tady v testu bylo testovano NFS Prostreet takze to musi jit ne? diky

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

539 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 255.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.