Hlavní stránka Hardware Grafické karty Duel:GeForce 7300GT vs. Radeon X1300Pro - muší váhy v akci!
Duel:GeForce 7300GT vs. Radeon X1300Pro - muší váhy v akci!
autor: Štefek Petr , publikováno 16.11.2006
Duel:GeForce 7300GT vs. Radeon X1300Pro - muší váhy v akci!

V dnešním článku se zaměříme nejlevnější grafické karty na trhu. Do ringu se nám tentokráte postavily dvě muší váhy v podobě GeForce 7300GT a Radeonu X1300Pro, které reprezentují základní herní grafiky v portfoliích různých společností. U nás se dnes podíváme na produkty z dílen Asusu a MSI.


Žádná z testovaných karet nezklamala ale ani nenadchla a pro hráče bude pravděpodobně lepší přišetřit pár set korun na kartu série GeForce 7600 či Radeon X1650. Pokud je ovšem rozpočet hodně omezen, pak třeba vybrat chtě nechtě mezi těmito levnými kartami, které sice nenabídnou dech beroucí zážitky z počítačové grafiky, ale pro práci a na občasné hraní starších her postačí s rezervou.

Duel:GeForce 7300GT vs. Radeon X1300Pro - muší váhy v akci!

Asus Radeon X1300Pro je kvalitně provedená karta s vynikajícně řešeným chlazením a jeho výkon oceníte především v DirectX, kde v průměru o par bodíku překonal GeForce 7300GT. Naopak citelně ztrácí při hraní her pod OpenGL, což ukázal dnes již postarší Doom3, kde byl náskok GeForce 7300GT drtivý. Karta by se dala použít v nenáročném HTPC díky dobře dimenzovanému chlazení a velmi solidnímu obrazu z analogového výstupu. Cena Asus Radeonu X1300Pro se pohybuje okolo 2100 korun s daní.

Duel:GeForce 7300GT vs. Radeon X1300Pro - muší váhy v akci!

MSI GeForce 7300GT přesvědčí zejména v OpenGL a hrách postavených na enginu Doomu 3, kde svého soupeře naprosto rozdrtila. Je poněkud škoda, že podobně dobrý výkon již nepodala v testech Need For Speed Carbon či Oblivionu. Kartu vidím jako vhodného kandidáta pro opravdu základní domácí počítač, kde integrovaná grafika nepostačí a po případné změně chladiče lze kartu donutit také k vyšším výkonům v oblasti přetaktování. Pasiv z produkce MSI nepřesvědčil a je potřeba mít opravdu dobře větranou skříň. MSI GeForce 7300GT pořídíte zhruba kolem 2300 korun s daní.

 

Karty Asus a MSI  zapůjčila společnost

BGSLevi a.s. (oficiální distributor Asus a MSI v ČR)



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
16.11.2006 01:39:19   84.47.12.xxx 2824
kriste pane, vy nikdy nespite? (myslim redaktorov) updatenut clanok o tretej v noci ) podla mna ste workholici
16.11.2006 13:15:21   88.102.56.xxx 2317
většinou se to dělá tak, že prostě ten článek vložíš do redakčního systému a nastavíš čas kdy má být publikovaný. V tomhle případě to mohlo být třeba 02:20 ráno =)
16.11.2006 02:05:04   84.47.12.xxx 2429
milo ma prekvapil vykon 7300vky v hre D3 a FEAR. Pravdupovediac som cakal vacsi prepad vykonu, na druhej strane ale D3 je hra ktora ma viac ako 2 roky,takze to az take velke prekvapenie ako v pripade FEAR nebolo
Inak videl som hrat kamarata Oblivion s kartou FX5200... alebo 6200? no jedno, ale ta hra vyzerala priserne.. skoro ako Flight Simulator X pod DX9
ale stale zastavam nazor ze low-end karty na nove hry su pre masochistov (to radsej nehrat tu hru)
16.11.2006 09:17:53   83.236.239.xxx 18991
Hra, ktera zaujme pouze grafikou, je podle me nepovedenej vyhypovanej blabol :-) Pokud je nektera hra zajimava, ma cenu ji hrat i na 640x480.
16.11.2006 09:22:20   147.32.105.xxx 3126
to je treba pripad oblivionu - i kdyz ten ani nema cenu hrat :-( aspon podle me - super grafika opevovana vsude mozne, ale zabava pri hrani se nekona, coz je bohuzel problem spousty novych her.
16.11.2006 12:27:58   91.127.108.xxx 2718
ked sa budeme podla tohto drzat, tak zistime, ze nove karty a pocitace v podstate nepotrebujeme, lebo na Warcraft, Starcraft, Duke Nukem, Diablo a pod, nam staci aj stoj spred 5 rokov
16.11.2006 12:45:25   88.102.194.xxx 34542
ty se mu vysmivas, ale bohuzel je to kruta realita. stare hry maji sve kouzlo, hratelnost, navykovost, pribeh... nove hry maji co? supernovy 3D engine? pribeh, ktery bys napsal na jednu stranu A6? jsou zajimave jak smrtelny chrapot dedka s cholerou. to co se dnes nazyva hrami mi mnohem vic pripomina graficke benchmarky nez neco, cim by se clovek mel bavit.
proc bych mel vrazet 10k do nove grafiky? abych si nainstaloval oblivion, podival se jak vypadaji stromecky, pobehal po lese a za 15 minut to odinstaloval a rekl si "JO! mam 32FPS na 1280x1024!"? dekuji, nechci. postaci mi integrovana grafika nebo neco do 3k
16.11.2006 14:01:25   88.102.56.xxx 2119
BTW kubík a mech... vy snad máte nějakýho BOTa na kladné hlasování ne? =)))
16.11.2006 14:07:16   88.102.194.xxx 4816
to ja netusim, napsal sem to, za chvilku se dosel podivat jestli na to nekdo neodpovedel a ono toto asi nekdo vyrazne souhlasil
16.11.2006 14:23:11   147.251.50.xxx 1615
ja osobne rad pozram nove hry ako su spracovane jemne mne to ajbere a tesim sa na DX 10

ale co s atyka hratelnosti nie vsetky tytupi su natom biedne ja mam aj tak naracej commnad and conquer to je kalsa
16.11.2006 14:47:09   88.102.194.xxx 1916
bylo to samozdrejme mysleno s nadsazkou, pripoustim, ze i dnes obcas vyjde nejaka hra, o ktere se da doopravdy rict dobra hra a ne jen dalsi benchmark, ale osobne sem na takovou hru dlouho nenarazil(je pravda ze v tech hromadach hnoje ani nehledam, nestoji mi to za to). dnes je tech her proste strasne malo. to kdyz se clovek podiva na www.abandonia.com tak nevi, na co driv skocit(a to tam jsou hry hlavne z ery DOSU, na win pak jeste dlouho vychazeli dobre hry)
19.11.2006 22:44:48   147.32.125.xxx 1916
tak sem se na www.abandonia.com podival a musel sem zamacknout nostalgickou slzu v oku... ty hry byly fakt tezky a daly se u nich travit dny a noci coz sem mi u nynejsich nejak nedari... novy hry sou az na vyjimky prakticky pro vsechny... dohraje je i uplna lama
16.11.2006 14:53:25   85.207.112.xxx 1815
Souhlasím
dotedka hraju WC3, UT, Colina2. Jediná hra, která v současnosti vydržela na disku víc jak tři dny je LineAge2. A když jdu jednou za rok na LANku taksi FarCry a další FPS zasmažím v nižším rozlišení bez AA (stejne obvykle neni čas koukat jak to vypadá)
17.11.2006 12:27:06   81.90.170.xxx 1815
stejne obvykle neni čas koukat jak to vypadá)

asi tak. hraju už asi měsíc flatout2. prostě pořád dokola pár tratí s autem BulletGT :-D a až nedávno mě napadlo, jestli k 1280x1024 nepřidám i filtrování aby čáry na silnici nekončili po pár metrech. ale i tak mam co dělat abych ten vrak při 300km/"s" udržel na silnici místo očumování textur
17.11.2006 10:50:47   83.208.119.xxx 1915
Pěkně jsi to napsal:-) Mé 3 nejoblíbenější hry jsou staré téměř deset let a nemůžu si pomoct, prostě skvělou hratelnost ničím nenahrdíš.
17.11.2006 12:24:44   81.90.170.xxx 1716
já bych zase tak hluboko do dějin nechodil. co třeba farcry, flatout, MOH(AA,SP...), CoD, Colin 2,5.
btw: fear jsem nehrál - seká se, Q4 jsem nehrál, sekal se.
18.11.2006 13:34:51   213.151.233.xxx 1616
lenze ja na tych stromoch vidim aj vevericky, ale ty nie
16.11.2006 05:11:53   83.240.22.xxx 2319
Zdravím!
Děkuji za článek, jen tak dál..

Měl bych otázku. Jak by dopadly tyto karty s kartami uvedenymi v predmetu?
16.11.2006 06:58:05   147.175.138.xxx 1919
Mylim si ze namiesto MSI 7300GT by mohli zaradit skor 7300GT od Inno3D s DDR3 za tu istu cenu, ktora mi ide pretocit na 600/1500 MHz a ma to v 3DM 2003 10900b.
16.11.2006 07:01:36   80.65.176.xxx 2117
Skoda ze ty karty neprodavaji normalne v pytlicku, bez manualu a podobnych zbytecnosti. Razem mohly byt jeste levnejsi. I kdyz obzvlast ted kdyz budou Vanoce, tak se velke krabice hodi :-).
16.11.2006 07:05:42   194.213.204.xxx 2316
Souhlasím s Thunderem - DDR3 paměti u 7300GT udělají hodně.

Obdobou 7300GT je u ATI Radeon X1300 XT který také používá jádro z vyšší řady (X1600). Pro mě by bylo zajímavější tedy srovnání 7300GT s DDR3 vs X1300 XT
16.11.2006 09:17:08   213.199.128.xxx 1717
Presne. Sice dobra recenze, nicmene jsem trochu zklaman. Mohl byt mnohem vetsi vyber low-end karet. A presne jak rikas, proti 7300GT bych postavil to X1300XT, ktera se da sehnat za stejnou cenu +/- 100kc. Ja bych si teda do kompu kartu pod 12k nedal, ale vzhledem k tomu ze obcas nejaky ten pocitac postavim pro zname a posledni dobou nejaky ten neherni Media Center, tak musim mit prehled o low endu. Co treba pridat 6600, X300-600 karty apod. Zkratka treba vsechno co se da sehnat do 3k?
16.11.2006 14:05:06   88.102.132.xxx 1616
No X1300XT je X1600PRO je to lepší volba jak X1300PRO http://www.nejmenovany web.cz/graficke-karty/radeon-x1300xt-x1600pro-v-novem-kabate.html za ty prachy .....
16.11.2006 13:20:17   83.240.1.xxx 1517
DDR3 pameti delaji hodne (v podstate nejvic) u kazde grafiky...
16.11.2006 07:17:16   194.108.127.xxx 2817
Postava neurciteho pohlavi?
Clovece, nevidis ty stehna?
16.11.2006 09:20:42   217.144.30.xxx 2217
v teste mi chyba porovnanie ako si obe uvedene karty vedu oproti staruckej, ale stale dost rozsirenej 6600GT, popripade 7600GS.
18.11.2006 13:42:44   213.151.233.xxx 1616
aj ja mam 6600gt, aj mna by to zaujimalo
16.11.2006 09:20:59   147.251.53.xxx 1821
naozaj o 3*00 dat clanok pekne tu makate pozdravujem

Hlavne som sa prijemne pobavil pri recenzii za tim co nans Nviadi ciha s 8800 a vy tu date taky to test no bolo to zaujimave a slusne

NAozaj som sa zasmial
16.11.2006 09:33:49   194.212.95.xxx 15253
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
16.11.2006 09:51:00   147.230.166.xxx 1816
Zbytecna prace to nebyla, low-end jsou karty tak do 2500,- A i takovehle receze jsou potreba, jen by se priste mohlo testovat vice grafickych karet ;-)
16.11.2006 10:33:49   194.108.132.xxx 1619
No ono nikdo nerekl, ze je to posledni clanek v nejblizsich dnech co se tyka low-endu.
16.11.2006 13:21:45   83.240.1.xxx 1716
ty 2 karty, ktere zminujes, jsou si opravdu blizke v cene i vykonu :-)
16.11.2006 10:15:16   91.127.112.xxx 1820
O niektorych veciach pochybujem....napriklad ze fear je celkom slusne hratelny pri rozliseni 1024x768...tych 46 fps je sice peknych..len keby boli stabilne...prepady vykonu su podla mojho nazoru niekde az pod 20 fps...no a to sa mi velmi hratelne nezda...no a to uz ani nehovorim o X1300PRO...
16.11.2006 10:35:39   194.108.132.xxx 1718
Nesmyslne vytky vzhledem k cenam karet...chcete vysoky a relativne stabilni FPS, pak investujte dvakrat trikrat tolik:-).
16.11.2006 15:12:37   147.232.249.xxx 1615
Nejde tu o cenu kariet...ja som len reagoval na vase vyjadrenie..."ze si hru FEAR ještě solidně užijete i v rozlišení 1024x768"...to podla mna nie je pravda..viz moj prodosly prispevok...tak 800x600 sa to este da...btw ja si priplatim aj viac ak je treba...momentalne cakam na 8800GTX...
16.11.2006 10:58:23   88.102.132.xxx 1616
za 2000 co bys taky nechtěl ....
16.11.2006 10:30:22   62.177.74.xxx 2117
Je to mesic, co jsem si koupil tuto kartu a jeji vykon si nemuzu vynachvalit. Mozna proto,ze jsem pocital s tim,ze od karty za 2200 nemuzu chtit buhvico.Nezda se mi,ze by hra Oblivion vsak na teto karte vypadala nejak spatne. Jediny problem jsem pocitil s chlazenim. Karta se s pasivem hreje jak blazen. Nejde na ni udrzet za chodu ruka. Rozhodne by to chtelo na ni pridat vetrak. V takovemto stavu nemuze byt o pretaktovani ani rec. Ale to asi zase zalezi spis na tom jak ma kdo vetranou skrin.
Kazdopadne, kdo nechce za grafiku utratit moc a chce si zahrat i nove hry, tak mu tuto kartu muzu jen doporucit.
16.11.2006 13:23:42   83.240.1.xxx 1516
a do jake teploty jako myslis, ze bys na ni ruku udrzel? do 60C? ta karta je dimenzovana tak na 90C, takze bych se zas tak nevzrusoval
16.11.2006 13:42:47   212.24.142.xxx 1616
Presne tak, ja mam verzi od Leadteku s pasivem, prilepil jsem na to vterinakem vetracek a jede to skvele. Nevyleze to nad 45 stupnu, vetsinou tak 41 pri plnem zatizeni. Pretaktovano na 450/900 . FEAR Combat mam na Med/High 1024x768 a drzi to stabilni FPS, neseka se to.
16.11.2006 11:00:03   195.70.138.xxx 1515
mam x1600 a vysledky v 3mark06 stejny jako x1300 > co delam spatne?
16.11.2006 11:06:18   193.87.160.xxx 1816
Pred vianocami by sa hodila nejaka mega nieco ako bola 3d hitparada grafik
16.11.2006 18:36:47   84.42.129.xxx 1616
jj to by bylo super o kolik let je to zpět,mohla by bejt sranda kolik typů vzniklo
16.11.2006 11:37:47   88.81.65.xxx 1515
nechci rejpat ale mate chybu hned na prvni strance, kde je prbni obrazek od nVidie 7300GT tak po kliknuti pres cele okno se zobrazuje predesla ATina!
Jinak kralem v low-endu je 7300GT :-)
16.11.2006 12:25:30   193.179.40.xxx 1515
Bylo by v možnostech PCTuningu udělat nějakou mega recenzi graf. karet? všech co se v současné době prodávají(od GF6200, ATI9250 přes GF6,7 a ATIny X, X1000 atd..všechny karty vždycky v jednom grafu..pak poměry ceny/výkon atd. někde jsem to už viděl..a bylo to supeer
16.11.2006 12:38:54   194.108.132.xxx 1616
Uvidime
19.11.2006 22:52:44   147.32.125.xxx 1616
Zopakovat 3D Hitparádu je dobrej napad.
16.11.2006 12:51:10   88.102.194.xxx 1616
skus na toms hardware VGA charts
17.11.2006 08:13:19   82.119.115.xxx 1616
to znelo ako prislub :o) kazdopadne by ste sa tym dost vytiahli
16.11.2006 12:34:57   195.98.11.xxx 1616
1300pro som mal, ale len malú chvíľu. Dosť ma prekvapila, bo podávala dosť slušný výkon. Na x2 4200+ battlefield 2 1280x1024 2aa/2af slušná hratelnosť. Mali ste testnúť aj BF2 určite by ste boli prekvapený.
16.11.2006 12:46:34   91.127.185.xxx 2320
zase sa ukazalo ako su geforci vpredu oproti atinam... verzia 7300gt s ddr3 rozdrti aj 1600pro a hlavne 7ckova rada geforce ide neuveritelne dobre taktovat, po pencil mode ide jadro 7300gt az na 800 stabilne, bez pencilu tych 620 (hovorim o verzii s drr3)
16.11.2006 13:09:03   194.108.127.xxx 1728
Komiku - GF 7300 GT s DDR3 sehnat - s namahou ale budiz - za 3350Kc - http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=39176
Srovnavej taky srovnatelne - ne x1600 ale x1650 pro - za stejnou cenu - http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=39817
ktera ma take DDR3 a na stejne frekvenci - 1,4GHz, a pak se mrkni na vykon - http://www.nejmenovany web.cz/images/stories/grafiky/X1650PRO/cod-1.png
a pak zmlkni, protoze jestli nekdo nekoho drti, pak ati nvidiu, stejnetak nemuzes napsat "zase" protoze od Radeonu 9700 nvidia jen dotahuje na ATI, a jak to vypada tak R600 a GF8800 gudou stejne vykonne.
Reci o tom kdo je napred jsou take mimo - byla to ATI ktera mela prvni shadery verze 1.4 ktere zvladaly dve operace za takt,zatimco nvida mela jen 1.1 - jednu operaci za takt, navic v dobe GF4 prodavala karty bez pixelshaderu - MX a byly tedy nepouzitelne - nove hry vyzadujici hardwareove T&L vubec nesly spustit, GF5-FX mela SM2 ale neuvitelne pomaly, R9x00 ji podrtily vykonem i spotrebou, serie 6 uz byla slusna, ale ATI lepsi, serie 7 byla horsi - velke zrave monstrum, ses proste mimo, a srovnavat pretaktovanou GF a nepretaktovanou ATI - neni co resit.
16.11.2006 13:22:56   91.127.185.xxx 2116
u nas dostat inno3d 7300gt 128mb ddr3 za 3100sk co je asi 2400kc+/- (rozdiel oproti 256mb verzii je minimalny 2fps povedzme), o radeonoch 9*** sa tu nebavim, myslim skor 6600gt geforci a HLAVNE 7ckova rada geforce mainstream 7600GS/GT.. a spotreba u 7600viek je smiesna prachobycajny zdroj ich potiahne aj taktovane. A 1600vky su nestabilne, jediny radeon ktory u mna prichadza do uvahy je x1800gto ktory sa da prerobit na XT. a graf z cod2 zahrna 7300gt bez ddr3. nasiel by som ti plno inych linkov ale google mas aj ty k dispozicii. 1650tky boli vydane prave preto lebo obycajne 1600XT sa netahali na 7600vky
16.11.2006 13:30:34   83.240.1.xxx 1616
eee, vedle. 1600PRO je to same jako 1600XT + 10Mhz. Asi jsi chtel rict, ze 1600PRO se nechytaly.
16.11.2006 13:31:16   83.240.1.xxx 1615
shit, 1650PRO, samozrejme, sorry
16.11.2006 14:06:59   88.102.132.xxx 1516
X1650PRO s DDR3 je solidní volba ... za danou cenu http://www.nejmenovany web.cz/graficke-karty/x1650pro-kralovna-pomeru-cena-vykon-2.html
16.11.2006 14:11:46   194.108.127.xxx 1616
opomijet dvojnasobnou pamet muzete z hlediska vykonu u mene narocnych her a bez AF ci AA, ale v jinem pripade uz ne, a z hlediska ceny uz vubec ne.
X1600 jsou nestabilni? zajimavy argument o tom jsem jeste nikdy neslysel, pravdepodobne jde o nouzovy univerzalni vylhany.
Zajimave, jakmile jsem poukazal na slabost 7300 vuci 1600/50 tak jste presel na srovnani stejnych karet ati - 1600/50 s vyssim modelem nvidia - 7600, opravdu pozoruhodne...
je jedno kolik pamet pomuze, to by musel narust vykonu zaviset ze 100% jen na rychlosti pameti, coz se samozrejme nekona.
16.11.2006 19:28:34   91.127.24.xxx 1916
no ja mam 7600gst 128mb ddr3 vsetky hry hram na plne AA aj AF, oblivion som presiel 1024*768 s HDR large texturi, plne detajly az na shadows travy, tvrdit ze 256 je rozdiel s detajlamy je taktiez neodskusany blabol. karta mi bezi na 610 jadro a 1660 pamete, v 3dmarku03 14100 bodov a v 05-6000. kedze karta 7300gt s ddr3 ma to iste jadro akurat zavrete 4 pipky kamaratovi ide dokonca 620/1660 a dostal 5200 bodov v 3d marku 05. ja som videl na nete testy kde dve 7300gt v sli porazili 7900gt single, pricom ich cena spolu je podstatne nizsia. 7600gt som spomenul iba preto lebo je to asi najlepsia volba pomer cena/vykon (verzie gs s ddr3 nehovoriac) a radeon nema v tejto kategorii konkurenciu. Na stabilitu radeonu 1600 sa stazuje mnoho uzivatelov, je o tom dokonca rozsiahla diskusia priamo na fore ati, niektore prispevky su dokonca mazane adminmi... mnoho mojich znamych sa stazuje na stabilitu napr. v battlefielde.
17.11.2006 12:25:12   88.212.31.xxx 1616
suhlasim ze 7600gst od inna je asi momentalne najlepsiou volbou v tejto cenovej hladine,ale zaujimalo by ma a asi aj spustu dalsich ludi aky je rozdiel vo vykone medzi 128 a 256 mb verziami.Mam moznost kupit nove 7600gst/128 za 2990+dph a 256mb za 3520+dph (SK), oplati sa mi priplatit na 256mb? btw ten napad s megatestom pred vianocami je fakt dobry, zaujimal by ma mainstream a pretaktovanie tychto kariet...
18.11.2006 09:00:10   91.127.26.xxx 1716
no rozdiel vykonu je 5-10% v najnovsich hrach, karta je totiz 128 bitova takze nedokaze plne cerpat vyhodu dvojnasobnej ram, napr. kamos ma 256tku ma v 3dmarku05 6400 bodov ja mam skoro 6000 bez par drobnych. Ak chces mat pokoj na dusi kup 256 aby si si potom nevycital ale rozdiel je to fakt minimalny, a ziadny prepad pri AA/AF ci HDR sa nekona je to blabol. A 7600gst/128ddr3 je podstatne vykonnejsia ako 7300gt/256ddr3 co je ta ista karta len ma vypnute 4 pipky (ktore sa vraj nedaju otvorit)
16.11.2006 14:27:40   147.251.50.xxx 1415
stvojho prispevku ide zaujatost uteba aj keby ati spravila najveci prepad tak si ho kupis zo slovami :

no a co ale ati bolo pre 1.4 shadery... bla bla bla ale

Nviadia ma zas pre shaldery 4 to je buducnost

16.11.2006 13:27:52   83.240.1.xxx 1920
No 1600pro je drcena i 7300GT s DDR2, kdyz uz jsme u toho. To ale neni chvala 7300GT, jako spis kritika 1600pro.

Jinak si ale s tim borcem pod sebou hezdy prizvukujete - fanboy zustane fanboyem :-)
16.11.2006 13:28:26   88.102.56.xxx 1915
620 bez pencilu a 800 s pencilem? to bylo možná leda díky vadnému PCB - že do jádra pouštělo rovnou 1,3v.

řekl bych že jsi ati v reále nikdy neměl, stále ta stejná písnička, možná o něco menší výkon ale s o mnoho lepším LOD, tudíž mnohem kvalitnějším zobrazením. Asi 100x jsem zkoušel 7600GS vs x1600 (obě DDR2) a když přímo ovladače nastavíš aspoň přibližně na stejný level of details, tak nvidia ztrácí dech, nemluvě o viewrange v krajině (výše zmiňovaný BF2), kde s atinou prostě vidíš daleko a s nv pak nevidíš nic nebo v lepším případě je všechno vzdálené zamlžené (deafultní nastavení ovladačů u obou).
Spíš jde o to komu co víc sedne... někdo oželí výhled a někdo zase těch pár FPS navíc.
16.11.2006 13:39:22   83.240.1.xxx 1614
ale jo, na 600Mhz se da s 7300GT dostat, ale ne s kazdym kusem samozrejme. i kdyz tech 800Mhz mi pripada trosku prehnany i po voltmodu
16.11.2006 13:59:47   88.102.56.xxx 1414
no tak to tedy měli při recenzi na PCT opravdu velkou smůlu se 430MHz. Já tedy měl v rukách pouze 3 7300GT a ta co šla nejvýš dala nějakých 512MHz. Jistě šla přetaktovat i více (o dost), ale jakmile jsi něco pustil 3D, tak bluescreen a nazdar. Totéž 7600GS na normálním referenčním PCB
17.11.2006 08:49:45   83.240.1.xxx 1414
muj otec mel asi velky stesti :-) ma 7300GT od Jetway, ktera mela uz od zakladu vyssi takty cili je mozny, ze tam bylo vybrano lepsi jadro. bezne to jede na 560/900 kvuli teplote, ale 600 jelo taky v pohode. Jetway je vubec firma, ktera pres svoji neprilis dobrou reputaci, vyrabi kvalitni a casto extremne cenove dostupny kousky - viz jejich 7600GT - takty z vyroby 600/1600 (1,1ns pamet!) a cena 3800,- (na TSB) - to je naprosto bezkonkurencni.
16.11.2006 14:59:30   85.71.7.xxx 1414
Hele jak tam nekdo psal so tom že se mu strasne hreje pasiv na 7300GT.Sestra ma na PC starickou 5200taky pasiv a po delsi dobe PC tuhlo,tak sem koupil obyc(tichej)vetrak za 50 a polozil do skrine primo pod GK a ted je po problemech
16.11.2006 15:15:43   62.245.123.xxx 1714
Musím trochu s lítostí poznamenat, že autor zvolil jednu z nejhorších karet GF7300 Pro, pokud by se jednalo o kartu od Gigabyte, tekt procesoru je 450 MHz a takt pamětí je 800 MHz, výsledky by byly asi trochu jinde. Cenový rozdíl obou karet je cca 20 Kč ve prospěch Gigabyte !
Jinak, Radeon X1300 se prodává s DDR 3, ale nejedná se o verzi PRO, ale XT, což je "trochu" rozdíl, cenově asi 1000 Kč = jiná kategorie.
16.11.2006 21:21:01   213.194.214.xxx 1615
Máte v tom trošičku zmatek, ale v podstatě máte pravdu - Gigabyte 7300 GT je za stejnou cenu svými takty jinde a X1300 Pro na něj těžce nemá.

X1300 XT s tím už nemá moc co dělat, je to v podstatě X1600 Pro a cenu má na úrovni 7600 GS.
17.11.2006 08:55:55   158.193.85.xxx 1417
Som sa pozrel do cennikov firmy kde nakupujem a pozrel som ceny najlacnejsich verzii tychto kariet tak 7300GT je tam najlacnejsia od Inno3D za 2677 SK, X1600PRO od MSI za 2855 SK a X1300XT od Sapphire za 2919 SK ten rozdiel v cene je fakt maly a pritom u ATI viem ze dostanem kartu ktora sa drzi refencneho disajnu a ma dobru kvalitu obrazu v 2D a toto je pri low-ende od NV uplna loteria.
16.11.2006 22:22:11   91.127.72.xxx 1413
Bodol by aj test X1600Pro versus X1650Pro
17.11.2006 09:47:27   88.102.132.xxx 1714
už dávno byl http://www.nejmenovany web.cz/graficke-karty/x1650pro-kralovna-pomeru-cena-vykon-2.html
21.11.2006 15:48:47   213.226.193.xxx 1315
Pěkný test. Jen porovnání kvality poskytovaného zobrazení mi zde trochu chybí. Přeci jen se zde jedná o grafické karty, které budou sloužit i pro nějaké ty kancelářské účely.
21.11.2006 16:36:32   194.108.132.xxx 1414
Neni mi jasne jak porovnat zobrazeni a jeho kvalitu pro kancelarske aplikace?...doby kdy obraz byl maznuty a jedna karta mela ostrejsi obraz nez druha jsou definitvne a davno pryc.
22.11.2006 14:02:24   213.226.193.xxx 1518
Je pravda, že není lehké objektivně dokázat, že je kvalita obrazu horší. Ale z vlastní zkušenosti vím, že třeba MX440 má lepší obraz než X700 (sám to moc nechápu :-)). Také Martox už by dávno zkrachoval, kdyby byla kvalita u všech karet na vysoké úrovni. Samozřejmě vím, že má i jiné vychytávky, ale kvalita zobrazení je jedním z důvodů proč lidé tyto karty kupují.

U 3D kvalitu obrazu dokáže částečně určit 3DMark.

Ale protože si myslím, že lidé kupovat tyto karty nejen na hry, tak by bylo zajímavé vědět jak si která karta poradí s přehráváním videa. Ale to by zase asi bylo na jiný článek.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

298 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 139.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.