Hlavní stránka Hardware Grafické karty F.E.A.R. Extraction Point - výkon grafických karet
F.E.A.R. Extraction Point - výkon grafických karet
autor: Štefek Petr , publikováno 2.11.2006
Seznam kapitol
1. F.E.A.R. Extraction Point
2. Testy
F.E.A.R. Extraction Point - výkon grafických karet

Extraction Point je název právě vycházejícího datadisku ke hře F.E.A.R., která si získala nejednoho fanouška a posbírala mnohá prestižní ocenění herních magazínů. V našem článku se ovšem zaměříme na výkony jednotlivých grafických karet v tomto přídavku pro původní hru.


Díky absenci "ingame" testu je nutné měřit vše pomocí utility FRAPS, která dokáže zaznamenat minimální i průměrné snímky za sekundu, což je pro nás nejdůležitější. Jako testovacích sestav jsem využil desek Asus P5WDG2-WS (CrossFire) a Asus P5N32-SLI (SLI) Premium spolu s procesorem Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz doplněný o 2GB paměti.

F.E.A.R. Extraction Point - výkon grafických karet

Jako minimum pro hraní F.E.A.R. EP vidím jednoznačně grafickou kartu úrovně Radeonu X1900GT či GeForce 7900GS. Samozřejmě si velmi dobře zahrajete i na méně výkonných kartách typu GeForce 7600GS či Radeon X1650Pro, ale již musíte počítat s osekáním některých detailů z grafických hod. Velmi překvapivý je souboj karet X1900XT a GeForce 7900GTO, které vyřadily díky své skvělé ceně i takové leadery jako je Radeon X1950XTX, který si zde jen velmi těžko ospravedlní několika tisícový příplatek. 

Dobře zde zabodovala GeForce 7950GX2, která svými výkony zastiňuje (především díky poměru cena/výkon) klasická multi-gpu řešení v podobě CrossFire Radeon X1950XTX a GeForce 7900GTX SLI. Nejkomfortnější hru nám ovšem poskytne systém osazený GeForce 7900GTX SLI.

F.E.A.R. Extraction Point - výkon grafických karet

Situace ve vyšším rozlišení je úplně stejná. Hru si na plné detaily užijete pouze na současném high-endu GeForce 7950GT počínaje a GeForce 7900GTX SLI konče. Zajímavý je zde propad CrossFire Radeon X1950XTX na úroveň GeForce 7950GX2, který je způsoben typem renderování SFR (Single Frame Rendering), podle neověřených informací lze zapnout mnohem výhodnější AFR (Alternate Frame Rendering) mód pomocí nastavení Catalyst AI na Advanced (SFR Standard). 

Špatně si rozhodně nevede Radeon X1950Pro, který svým výkonem poráží konkurenta v podobě GeForce 7900GS. Obecně se dá říci, že pro F.E.A.R. EP v plných detailech potřebujete grafickou kartu s 512MB paměti.

F.E.A.R. Extraction Point - výkon grafických karet

Poslední malý ukazuje možnosti jaké se naskýtají majitelům multi-gpu systémů, kteří si ještě v tomto případě (1600x1200) mohou dovolit vyhlazování, ale pro komfortní hru asi nebude vhodné nastavit více než 2xFSAA. GeForce 7900GTX SLI je zde jasným favoritem a ponechává za sebou CrossFire o dobrých 9FPS v hodnotě minimálních snímků. Problém CrossFire můžete velmi pravděpodobně vyřešit způsobem uvedeným výše.  Jsem velmi zvědav jak si povede ve srovnání s těmito kartami zbrusu nová GeForce 8800, jejíž vydání je naplánováno na 8.listopadu.

Pokud si porovnáte původní F.E.A.R. a datadisk Extraction point, tak snadno dojdete k závěru, že datadisk je o něco náročnější na hardware, což ospravedlňuje mírnými úpravami a  vylepšeními enginu, které běžný hráč jen těžko postřehne. Samozřejmě, že Extraction Point spolu s F.E.A.R. není hrou pro hrstku vyvolených s nejlepším dostupným hardware, ale výslednému FPS lze velmi pomoci mírnějším nastavením fyziky i grafiky.  V příštím článku se zaměříme na preview výkonu ve hře Need For Speed Carbon.



 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
2.11.2006 08:33:56   213.220.198.xxx 2427
chtel bych se zeptat, zda uz tady vypadaji soft shadows lepe nez predtim, a ne jako 3 stiny v sobe :-) ..?
2.11.2006 08:44:40   195.47.114.xxx 201254
Ja nevim, proc se testuje hra v rozliseni, ktery je nehratelny na vsem krome dulagpu reseni a naopak se netestuje treba na 1024x768 ?
Vzdyt hra kdyz pada k 20 fps uz je zatracene trhana a rozumny minimalni fps jsou rekneme 30-40.
Proc tam neni vic kombinaci AA/AF, v hraltenejch rozlisenich ?
2.11.2006 08:46:53   81.201.54.xxx 10623
Aby jsme věděli, že všechny karty který si můžeme jakžtakž dovolit jsou sra*ky.
2.11.2006 09:28:32   88.103.59.xxx 4337
No mozna proto, ze kdyz uz mluvis o ty hratelnosti, si kazdy radsi da pro vetsi hratelnost vetsi rozliseni a vypne okrasy.
Myslim si ze clanek je dobry. Nenapada me zadny rozumny duvod proc davat vic kombinaci cehokoliv.
2.11.2006 22:23:36   195.47.114.xxx 2624
Jenze obraz ve vysokem rozliseni s vypnutymy okrasmai je podle me mnohme horsi volba nez "nizsi" rozliseni se vsema ficurama ... proc mit 1600x1200, kdyz kour je zariznutej podle steny, pripravuju se o kvalitu textur a jeste je mizerne filtruju ?
Mam jednu z nej konfiguraci se single GPU (7900gt@gtx), ale CoD jsem hral na 1024, protoze to proste vejs nechodilo na rozumny FPS.
2.11.2006 20:16:21   84.42.237.xxx 2223
protože spustit si hru v 1024x768 na widescreenu 1680x1050 není vůbec dobrý )
2.11.2006 22:24:50   195.47.114.xxx 2524
Konecne rozumny komentar. Pprave proto preferuju CRT oproti LCD s jejich sedou cernou a nativnim rozlisenim ... jen kdyz to taham na lanku, tak nadavam jak spacek, kdyz se dru se svym 19" crt .
2.11.2006 23:10:46   91.127.59.xxx 2425
Mám CRT 19. Hra mi rozlíšenie 1280x1024 ani neponúkne, je tam iba 1280x960. Používam 1024x768 všetko na max.: min FPS 42, avg 90, max 217. Athlon X2 4400@2700MHz, 7900GT@600/1510, 2GB RAM.
7.11.2006 15:45:13   193.165.9.xxx 2420
To rozliseni jde prepsat primo v konfiguracnim souboru. Pohodlne hraju na 1280x1024.
2.11.2006 09:29:08   194.149.113.xxx 4237
S tim naprosto souhlasim. Tenhle clanek ma pro me vypovidaci cenu naprosto nulovou. Teda vlastne jednu ma, ze kdo nehraje na max detaily v nativnim rozliseni 21" LCD je out...a kdo nema aspon 7900GT je taky out...takze sem out a nemusim tu hru vubec zkouset. Nak
2.11.2006 13:53:23   194.108.132.xxx 269225
Ale no tak takova 1650Pro ci GeForce 7900GS je dostacujici a stoji neco pres 3 tisice s dani. Takova X1900GT uz se na FEARU uzivi velmi dobre....pokud nekdo ma v pocitaci stary hardware, tak necht opravdu neocekava, ze se kvuli toho hry budou testovat na low details.

Ten kdo ma kartu slabou.... test ne test musi nastavit detaily nizsi a zadny benchmark ho nespasi...nove hry se testuji na maximalnich detailech z urcitych duvodu...clovek hned vidi da je lepe investovat do karty pro hracsky pocitac 3000 nebo 6000 popripade jeste vice.
2.11.2006 22:30:46   195.47.114.xxx 6462
Opravdu se vam nezda, ze nastaveni pri kterem jen to nej ze single GPU dokaze udrzet minFPS na 30 (coz uz celkem znatelne cuka) je vysoko jako to nejmensi v testu ?
Rozliseni 1600x1200 je IMHO naprosto nehratelne a rika, ze tohle roziseni nema cenu zkouset.
Proc si nedat tu praci a neprojet test na 1024, kdy hra vypada jeste furt slusne ... nebo treba na 1280 kdy bude nastaveno 0 AA / 8 AF(mozna i 16) ?
6.11.2006 07:41:17   62.168.102.xxx 2422
na 1024 sa to neskusa preto(ako uz zaznelo vyssie), lebo ine ako nativne rozlisenie na lcd vyzera hnusne. a kto nema lcd je out ;)
v kazdom pripade kvalitne crt sa uz v dnesnej dobe kupit neda(podla mojich skusenosti) takze sa treba prichystat, ze sa bude testovat iba takto.
2.11.2006 09:46:04   194.228.18.xxx 13830
Kde jsou šasy kdy se dělaly hry pro hratelnost a né pro tunu grafickejch nesmyslů. Dooma a Dukeho 3D si zapařím ještě teď ale tyhle gamesy umřou hned s dalším dílem. No zůstanu looser s x1900GT a CRT monitorem. Viva nápadům a smrt přehnaným nárokům.
2.11.2006 11:05:25   62.245.98.xxx 2527
Nevim jestli looser, ale loser kazdopadne.
2.11.2006 11:54:11   194.228.18.xxx 2322
dík za podporu toho si cením
3.11.2006 06:27:42   213.226.193.xxx 3822
To souhlasím. Nápady a vtipy, které měl Duke se v dnešních hrách vidí málo. Kolikrát mi přijde, že je to opravdu jen honba za co nejlepší grafikou. Ještě horší ale je, že se 3D grafika používá i prakticky u všech nových tahových strategií. Je většinou dost nepřehledná a hlavně celou hru zdržuje. A místo nových nápadů se nám dostane jen stará hra v 3D.
2.11.2006 10:05:21   88.103.59.xxx 2728
To je zajmavy ze ja na noutu s ATIX200 jsem to hral ale chudinky nemuzou ani s RadkemX1900. Kdyz si vypnete soft shadows a podobny nesmyly tak to treba pujde. docela me rozesmala predstava kdyby ted vysla hra na enginu duka. A to proc si zaparis duka a dooma jeste ted, je proto ze v ty dobe nic podobnyho nebylo a tedka mas strilecek a vseho tuny(kazdyho to omrzi) - a ne proto ze to neni narocny.
2.11.2006 10:42:53   194.228.18.xxx 2722
Bohamoja kde si sebral že mi jde o enginu? Jde mi o nápad. Když budou dávat v TV stejnej film jen s jinejma hercema bude tě bavit když bude černobílej nebo barevnej nebo dokonce HD? Podle mě je to stejný. Kvůli lepším dlaždicím dávat 15K za grafiku může blbec né nadšenec.
2.11.2006 11:17:54   88.103.59.xxx 2423
no prave o to mi jde. neni to o tom jak to vypada - ale prave kdyz uz na stejny hry koukas X let tak uz te nemuzou tak brat. souhlasim s tim ze nepotrebujem super HW(mam nouta s celeronem a int. graf.). kdyz ale chces hrat strilecku a chces strilet do nekoho a ne do 5 pixelu tak 800x600 je pichovina. ja si radsi vypnu tunu nadher a dam dobry rozliseni = lepsi hratelnost. to s tim enginem bylo jen tak mimochodem, nechtel sem ti nic rict.
2.11.2006 21:48:06   85.216.171.xxx 2225
no hosi, ale tu ide o AA a AF, ktore su jednoznacne prinosom a nejde vobec o okrasy...tak isto si pozrite trebars rozlisenie textur a vsetky vase ficurky trebars tu: http://www.gamespot.com/features/6160425/p-3.html
staci prejst mysou ponad screen a pockat kym sa nacita...bohuzial je to tak, ze na low/medium detaily ma hra aj low/medium atmosferu...
3.11.2006 08:36:04   83.208.155.xxx 2521
No že bych tam viděl nějaké extra rozdíly... Spíš je tam vždycky vidět rozdíl v osvětlení scény než v detailech. Jo, ten jednoznačný přínos AA a AF je jako v tom, že mi rozmazává a zkresluje normálně ostrý obraz a tím mi jako přidává detaily, nebo to myslíte jinak...?
Osobně si naopak myslím, že se AA a AF silně přeceňují, AA ve vyšších rozlišeních podle mě ztrácí význam vůbec.
Detailní textury, no to je jiná věc, tam je jasné, že větší je lepší.
3.11.2006 22:04:48   85.216.171.xxx 2325
no, ze tam nevidite rozdiely je asi vas problem. konkretne medzi high a low je rozdiel viac nez osvetlenie sceny..
s filtrovanim mate v podstate pravdu, lenze ono to "rozmazanie" je tak miniaturne, ze pre vase oko to vyzera lepsie..predpokladam ale, ze uz ste AA videl v akcii, takze sa tu nemusime o tom bavit..ak vam osobne pripada AA ako zbytocny zrut vykonu, kludne ho vypnite..ja osobne hram vacsinou v 1600x1200 s AF a pokial to ide aj s AA. ak to nejde tak vzdy s AA aj AF v 1024x768, popriade 1280x968...ak sa vam paci trebars kabel na streche hranaty a povazujete to za ostry obraz, tak nech sa paci. my ostatny si ho trochu rozmazeme..:-))
2.11.2006 10:06:59   193.179.213.xxx 3836
uz bezim utratit vejplatu za novou gk abych to mohl hrat v tomhle nesmyslnym rozliseni ! jsme v cechach, ne v japonsku. hodnota clanku 0, sry
2.11.2006 10:26:05   91.127.19.xxx 10688
ste smiesny. pre boha ved dnes uz ma kazdy LCD 17inch a viac ktore ma nativne rozlisenie 1280x1024 tak preco by to bolo rozlisenie pre japoncov. keby tu bolo 1980 a podobne tak to vas podporim ale na 1600x1200 som na CRT hraval uz asi pred viac ako dvomi rokmi tak nebudzte smiesny. pokial mate tak stare pc ze musite hry hravat na 1024 alebo na 800 pretoze vam to nedovoluje vas hardware tak nechapem naco komentujete hry typu FEAR, Oblivion a podobne ked kazdy vie ze su to najnarocnejsie hry na trhu.
Podporim autora ze na dnesnu dobu je to primerany clanok ktory ma pre normalnych ludi vypovedaciu hodnotu vysoku. niektory su trafeny maju patrocny pocitac a stale budu tvrdit ze je dobry a ze vsetko okolo je na CENZURA a preto im to nejde.

PS: aby ste nepovedali ze som jeden s tych co utraca nehorazne peniaze za pc. ano utracam lebo je to moja zaluba. je to ako nieco ze nemam pretekarske auto a preto nekomentujem clanky podobne ze auto nebolo schopne ubrzdit zo 180km/h na 40m. viem si predstavit vas koment, ma to pre mna nulovu vypovedaciu hodnotu kedze jazdim maximalne 90km/h.
2.11.2006 10:45:13   81.19.4.xxx 3926
Zajímavý pohled na realitu. Ač to na první pohled tak vypadá, tak nejméně polovina hráčů (a dobře vědí proč) jede a ještě dlouho pojede na CRT ! Stejně tak opět nejméně polovina hráčů jede na AGP platformě, to znamená, že se z uvedeného článku nedozví prakticky nic. Je mrzuté, že tímto způsobem PCT ignoruje nejméně polovinu svých příznivců, docela nechápu PROČ.
IMHO - F.E.A.R jsem spokojeně odehrál v rozlyšení 1024x768 s 4xAA a poladěným nastavením detailů na AGP grafice X800Pro s AMD XP3000+ a 1GB DDR. Alespoň to někomu jako info pomůže, když to PCT nedokáže sdělit.
2.11.2006 11:20:27   193.86.251.xxx 5923
Jestli se nemýlím,tak se zde testují relativně nové karty které si třeba zanedlouho budeme moci pořídit i my.Rozhodně by bylo nesmyslné psát o tom,že si můžeme zahrát F.E.A.R i na GeForce 5700 nebo Radeon 9600 to by jsme se asi nikam neposunuli.Osobně si myslím,že kdo uvažuje o koupi nového PC a je pro něj grafický výkon důležitým údajem,najde v tomto článku přesně ty správné informace
2.11.2006 13:39:46   62.245.101.xxx 2237
Mam opteron na 2,7Ghz, R1800XT, bohuzel 1GB RAM a ja jsem si teda Fear spokojene nezahral a nemyslim si ze mam nejak spatne poladeny komp nebo nastaveni ve hre. Ta hra potrebuje 2GB Ram a tezko pochybuju o tom ze s X800Pro muzes hrat 4xAA, to pak tvoje spokojene hrani znamena, ze 10 fps je pro tebe super plynula zabava.
4.11.2006 21:08:57   91.127.46.xxx 2221
Tiez mam X800Pro (510/530). Hru som dohral davno celu v 1024x768 - vsetko max (softshadow off, 4xAA, 8xAF), uplne plynule. Dnes som skusal test v rozliseni 1680x1050, X800 a X2 4400+ - noAA, noAF - takisto hratelne, obcas uz vsak nestiha...
2.11.2006 10:46:09   194.228.18.xxx 3126
ZAlibu bych chapal kdyby jsi koupil něco horšího a vytunil si to jak to píšeš s tím autem. Ale jít do předražený grafiky jen proto že si pár měsíců budeš připadat jako borec je pro mne úsměvné.
2.11.2006 13:35:40   62.245.101.xxx 2924
Ja myslel, ze normalni lidi si kupujou dobrou grafiku aby si zahrali hry ve slusnych detailech a ne proto abych si pripadal jako borec.
A nevim proc by musel mit kazdy zalibu v tuneni pocitacu a hnani vykonu az na samou hranici, kdyz na tom nehraje a naopak proc nekdo, kdo rad hraje a bavi ho to a ma penize na dobry HW a koupi si ho musi byt magor co si hraje na borce.
Usmevny mi prijdes ty a tvuj koment, nez ten na ktery jsi reagoval.
2.11.2006 22:19:55   195.47.114.xxx 4452
Mno jestli to mela byt rakce na muj post tak:
1) zkuste se naucit pouzivat tlacitko odpovedet ... zvladne to vetsina prumerne inteligentnich lidi
2) nevim co je smesneho na pouzivani CRT ... ja mam crt 19" a nemam zadny problem s nativnim rozlisenim (jako bych mel na LCD) nebo s tim, ze kontrast LCD vs CRT je smesne nizky (LCD neumi cernou, alespon ne ty co stoji min nez nove auto)
3) proc hrat na 1600x1200, kdyz FPS klesnou neumerne nizko, ono detaily z rozliseni textur a kavalitniho AF proste vysokym rozlisenim nedozenete
4) doporucuji nejdriv premyslet a pak teprve komentovat
-----
Moje konfigurace je 7900gt@7900gtx + 1gb ram + a64@2500MHz ... presto jsem treba CoD2 hral na 1024x768, protoze vejs klesaly FPS pod 30, coz ma s plynulosti pramalo spolecneho, ale pokud nekomu vyhovuje poustet si diapozitivy, proc ne ;).
2.11.2006 10:45:15   85.160.87.xxx 2924
mám 17ku monitor, 1gb ramku, 3500cpu a 1800gto atinku, hraju v rozlišení 800x600 detaily full. nikdy mě nenapadlo , že jsem debil, že nehraju v 1600x1200. asi budu muset přehodnotit svůj život
2.11.2006 10:54:05   62.168.125.xxx 9722
Myslim, ze tento server sa venuje predovsetkym veciam tykajuce sa HW a az v 2. rade SW a hry pouziva len na odtestovanie vykonu hw rieseni na trhu. Myslim, ze cielom tohto clanku nebol navod ako si nastavit pre aku GK datadisk hry FEAR, takymito vecami sa zaoberaju herne servre(nechcem robit reklamu ktore... ale je ich kopec) Cielom bolo porovnat vykon GK, vsimnut si ze ani grafika za 7.000,- niekedy nemusi byt dost a jemne predstavenie hry(ako testovacieho aparatu).
PS: mozno sa mylim, ale takyto je moj nazor
2.11.2006 11:00:47   82.150.161.xxx 2949
Clanek mi rekl asi tolik - Jestli nemas nejnovejsi grafiku, tak si nezahrajes.
Jenze to neni tak uplne pravda, pac ja mam ATI X800 GTO 2 a pri rozliseni 1024x768 si s vypnutym soft shadows zahraju temer na plny detaily, 8x ANISO, ovsem bez FSAA.
Zahraji si velmi kvalitne a zazitek ze hry je uzasny. A to ze nemam LCD, ktere bych nechtel na hrani her ani zadarmo, beru jako svuj bonus oproti tem, kteri se musi koukat na ty hnusny barvy na LCD. Mam moznost primeho srovnani a tohle je proste nevyvratitelny fakt.
No, ale jinak na to ze jsem blb pouzivajici CRT a "slabsi" grafickou kartu uz jsem si zvykl

JINAK JEDNA OTAZKA PRO PC TUNING - DELATE REKLAMU GRAFIKAM, NEBO SE SNAZITE PODAVAT OBJEKTIVNI A UZITECNE INFORMACE SVYM CTENARUM, POTAZMO ZAKAZNIKUM?
2.11.2006 14:00:14   194.108.132.xxx 3023
To je dobry, takze proto, ze nekdo ma CRT stare a slabsi grafiku, tak vetsina ostatnich uzivatelu jsou \"trotli\"?...

Pokud mam 17\" nebo 19\" LCD a nastavim si nizsi nez nativni rozlišeni, pak se obraz mazne...na tom se snad shodneme vsichni...toto prepnuti se u lcd rovna snizeni detailu textur o stinech a podbnych vecech nemluve. Proto jsem zastancem toho, ze je lepe hrat v nativnim rozliseni panelu, byt se snizenými detaily....nez takto laborovat.

P.S.- Nevim kam chodite na sve otazky. Reklama grafikam?Pointa je kde?...zustante u stareho hardware..nikdo vas upgradovat nenuti.
3.11.2006 10:50:02   82.150.161.xxx 2422
Pointa je presne tam, ze jakozto prodejce hardwaroveho vybaveni nebudete zamerne testovat "starsi" graficke karty v "nizsim" rozliseni a rikat lidem, ze jim na hrani staci, kdyz muzete udelat recenzi ve vysokym rozliseni a hlasat, ze je potreba opravdu tech nejvykonnejsich grafickych karet, ktere si muzeme koupit treba u vas v sopiku. Ani bych se nedivil, kdyby byl u tohodle clanku rovnou vystrcenej odkaz na tlacitko "koupit".
3.11.2006 10:58:00   82.150.161.xxx 2222
...no a jak tak koukam na vysledky nakety o vykonu nasich grafickych karet, mam pocit, ze tak 80% ctenaru PCT tento clanek jasne rekl, ze je nesmysl si datadisk k F.E.A.R. vubec porizovat. Nebo me opravte, ale podle tech grafu bych si hru vlastne nemel ani zahrat.
16.11.2006 12:15:13   194.108.132.xxx 1312
Nesmyslne tvrzeni....ten shopik nema s nama nic spolecneho a provozuje ho externi firma.
2.11.2006 11:22:06   217.23.253.xxx 3123
Myslim si ze clanok smotny neni az taky zly (i ked testovat hw na kazdej novej hre co vyjde hmmm... alebo sa vyberaju len niektore hmmm...).
Skor je dost "nestastny" sposob akym su vysledky podane a prezentovane, a vobec ako sa vysledky na pctuningu prezentuju - nemas Core 2 si out, nemas GF7900SLI si out...
Zacinam mat pocit ze pctuning je nieco ako americka mtv....
2.11.2006 14:05:29   194.108.132.xxx 3123
Dobre vite, ze to co jste napsal, je nesmysl...karty jsou zastoupeny od zhruba 3500 po xx xxx za CF a SLI. Nevim proc se rozcilujete...pokud mate stary hardware (nastavte low details) a uzijte si hru. Ono ne kazady ma doma pocitac stary a troufam si tvrdit, ze v hracskych pocitacich najdeme prevladajici vetsinu karet tridy geForce 7600 ci alespon Radeon X1600 nebo X1800. POkud nekdo ma starsi zelezo, necht nakoupi nove a tyto nekomentuje.

A pokud vas rozciluje, ze v testovaci sestave je Core 2 Duo a ze jsem take vyuzil moznosti otestovat SLI a CF, tak se nad sebou opravdu dukladne zamyslete.
2.11.2006 15:09:40   195.168.225.xxx 2223
Autor má pravdu v tom, že ak je niekto hráč a hranie je jeho koníček, tak si dopraje aj slušnejšiu grafiku. A tento článok mu trošku pomôže vo výbere. Ak niekomu stačí v hre 20 fps a grc textúry, tak nech si ostane u karty tipu 5900. V grafoch sú uvedené grafiky, ktoré sa dajú reálne zohnať v obchodoch a je na nich hra hratelná a hlavne dobre vyzerajúca. Dnes ak si chce niekto dobre zahrať tak nech si nekúpi nič horšie ako je 7600gt/1650xt. Mňa osobne, keď drapne hranie tak si to chcem vychutnať a kľudne si doprajem slušnejšiu grafiku. A teraz ide zima, tak prečo si nezahrať pár dobrých nových hier a vychutnať si ich tak, ako sa patrí.
2.11.2006 21:49:11   84.16.36.xxx 2222
Hmm ja sa teda nerozculujem, nemam ani na to dovod. Nic som nepisal o vysledkoch alebo ohladom testov.Akurat sa mi moc nepozdava ako je obsah niektorych clankov,recenzii podavany.
Ja som so svojim hw spokojny.

Nerad by som sa tiez zatahoval do debaty kto moze kometovat a co moze komentovat a kto nie, tak isto co je prevladajuca vetsina (mimochodom ked uz ide o statistiku staci sa pozriet na databazu Steamu, az take ruzove to nebude).Ohladom tejto recenzie mi skor pride divne ani nie tak vyber kariet ako skor ze sa testovalo iba maximalne nastavenie.Vecsina webou testuje este aj stredne nastavenia, ale to je Vasa volba (a ako som uz spomenul trosku nestatsny sposob podania vysledkov).

Mna skor zaraza ze sa Vy nezamyslite co vlastne tymto webom chcete prezentovat.V nazve mate napisane pctuning, novinky su pomerne zo sirokeho spektra a aj recenzie (niekedy aj mozno zo sirsieho ako by sa vzhladom k nazvu hodilo),a tu sa obhajujete ze ste primarne zamerany len na hracov.Tak potom naco su mi tu recenzie mp3 prehravacov,web kamier,pda a podobne ?A ak zasa chcete byt trochu aj odbornejsi, tak pc tuning nerovna sa ladenie pc iba pre hry.Niekedy mam z tych clankov pocit ako keby to bolo pisane pre studentov strednej skoly, co po skole vybehnu s ruksakom do velkoskladu, nakupia komponenty a vecer doma zbastlia pccko.Na nete popozeraju zopar navodov, trechu pretaktuju cpu, a mame pc tunig.
2.11.2006 12:43:26   195.168.225.xxx 2222
To demo sa dá hrať na gf 7600gt 1024x768 2AA/4AF max detail. Demo ide v tom rozlišku celkom dobre. Ale na 2x7900gto je tá hra o niečom inom. Ale keď si zoberieme, že cena komba 7900gto je len o niečo drahšia ako single radeon 1950xtx tak si myslím, že neni čo riešiť.
2.11.2006 12:46:48   195.113.106.xxx 2525
No souhlasím s těmi, kdo článek kritizují. Nechápu, proč všude cpete testy ve vysokém rozlišení a s AA a hlavně všude defaultně zaplé 16AF? Přínos kvality je minimální a výkonostní propad u ne high-end karet poměrně velký.

A k tomu rozlišení, mám 17 LCD a stejně všechno hraju v 1024x768, z počátku mi to vadilo, ale pak mi to přišlo možná i lepší, než takové "moc hranaté" nativní rozlišení. A zvhledem k tomu, že GeForce umí zachovat na LCD 5:4 poměr stran 4:3, tak je to v pohodě.

Jinak byste taky mohli ukázat, na jaké nastavení to chodí dobře a ne tam dát maximum a pak prohlásit, že jsou dostupné grafiky shitya.
2.11.2006 12:51:04   195.168.225.xxx 2423
Mrknite sem, aj tu to testili: http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/fear.html
2.11.2006 14:10:39   91.127.86.xxx 2422
muhehe moja karta je ešte stále v tom grafe, síce som ju kúpil asi týždeň dozadu, ale to nevadí, hlavne nestratiť krok
7600GS rulez :-)
2.11.2006 14:44:09   62.129.43.xxx 2421
test je super,nevim co se vam porad nelíbí
ja sem si ted objednal 7900gto a aspon vim ze si v klidu zahraju,mam 19 lcd a rozliseni opravdu snizovat nechci a podle takovyhle testu aspon vim co za grafiku si koupit
2.11.2006 15:17:18   84.21.113.xxx 2222
Nechápu VISA proč s X1800gto,1GB ram a 3500cpu hraje Fear na 800x600.Možná by nebylo špatné zkusit 1280x1024, vypnout soft shadows a anizo, snížit trochu detaily a určitě by jsi měl požitek větší než při 800x600.Odehrál jsem Fear na Bartonu 2600@3400,2x512GB 400 CL2.5,ATI 9800Pro 430/370 v rozlišení 1280x960 s medium detailama a 2xAA bez výše zmiňovaných vychytávek a nemyslím, že by to nebylo hratelné.Jinak souhlasím, že kupovat vga za 13tis. je nesmysl, ideální je 7900GTO, nataktit a mám 7900GTX za 13tis.Jinak teď hraju Fear 1280x1024 v high det. s 4xAA na C2Duo E6600 2,4@4,05, 2x1GB Geil 800 4-4-4-12,a mrskošce ASUS 6600GT top 620/1220.Až vyjde na trh 8 řada nVidie, tak spadnou ceny sedmičkové, koupím 7900GTO a saionara.Mimochodem jestli někdo chcete tu mou Asusu za 2tis.,tak je po Vánocích Vaše.
2.11.2006 15:39:53   81.90.168.xxx 2746
.. v teto diskusi. Ten kdo ma drahe vybaveni je hnup a spina, a ten kdo ma slaby stroj si tim padem mysli ze muze kritizovat. Vsichni ti zavistivi radoby-chytraci se nad sebou zamyslete, tvrzeni ze kupovat takovou, nebo makovou grafiku je nesmysl. AT SI KAZDY KUPUJE CO CHCE, a ti kteri na to nemaji at neplivou zavistivou spinu na autory recenzi. Standartni herni rozliseni je dnes 1280*1024, s tim se smirte ... a brzy to bude 1600*1200. Kdo chvili stal, stoji opodal v tomto odvetvi to plati dvojnasob.
2.11.2006 22:05:06   85.216.171.xxx 2222
no ja by som si dovolil oponovat, ze 1280x1024 je standartne rozlisenie..na rozdiel od 1024x768 je to 5:4 a nie 4:3, cize obraz je mierne deformovany..skor by som bol za to povazovat za standard 1280x968
to je moj nazor....
5.11.2006 17:23:55   217.197.150.xxx 2221
Tak ted uz jsi nas..l aji me!
2.11.2006 16:44:19   84.42.129.xxx 2221
pokud vím když vyšel FEAR tak sem si ho ani nezahrál na svým starým kompu a řekl bych je to nějaký pátek co tahle hra je na trhu a dnes sou grafiky opravdu na ceně kde bych se neštítil koupit a taky sem udělal a hru si můžu zahrát a nikdo tě nebude votravovat že už ji dohrál a tak.A co se týče monitoru tak bych 17 a 19 zrušil je jen otázka času kdy budeme nalepený na 40palcových néli vypouklých monitorech osobně sem šetřil a počkal a to může udělat každej a bude mít komp kterej zvládne i tuhle hru.
2.11.2006 17:56:07   195.168.52.xxx 2221
Ako tak citam tie komentare tak je to stale o jednom a tom istom, stale sa testuju len drahe grafiky a na neskutocnych rozliseniach
Ja si myslim ze tento test je namieste.
Testuje sa tu "nova" hra a preto by mam malo zaujimat ako si povedie v nevykastrovanej podobe, tj. max kvalita + vyssie rozlisenie.
Pri nizzsom rozlisenie a ubrati detailov zacina prevazovat hratelnost a myslim ze toto nie je hlavna napln tohto servera.
A este nieco, kopa ludi co cita tieto clanky uz nejaky pocitac ma, moze si ho otestovat a porovnat s vysledkami tychto "lepsich" grafik aby videli ci za tie peniaze je aj nieco navyse aj ked je pravda ze tam mohli byt uvedeni aj 1-2 zastupci nizsieho segmentu (do 10 fps).
2.11.2006 18:01:59   147.229.201.xxx 2321
nesel by test s vyssim AA nez 1? a 1024 je taky jeste docela bezne rozliseni takze by se tam jeste davat mohlo...
2.11.2006 19:59:21   85.207.122.xxx 2221
mě se blbne grafika a nepomáhá nic.....občas se mi místo menu(spustím-li ho během hraní ukáže černrj čtverec.....občas blbě svítí baterka a střelím-li do země ukaže se kouř a malé černé kousky?!?!?!mám arx1900gt+a64 4000+ 2gbddr...nikde jinde mi to nedělá ....
2.11.2006 20:10:09   213.226.208.xxx 2222
Dobrá práce, grafy s průměrným fps bych rád i v dalších testech
2.11.2006 21:32:47   85.216.203.xxx 2522
Ja mam Athlona 2000+ na 2.4GHz, 512RAM, FX5600 a nezahram si FEAR a nestazujem si... ked budu peniaze nazvys tak si komp vylepsim inak nemam zbytocne peniaze ale to zase neznamena ze si myslim ze ludia co maju super PC s C2Duo apod ze su kreteni... Proste TENTO TEST ukaze hratelnost FEARu na novych grafikach a to aj na grafikach typu GF7600GS... kto ma vela penazi a potrpi si na vybornej grafike a rychlosti tak si kupi vykonne komponenty... co je na tom nepochopitelne? aj na GF7600GS za par korun si na 1024*768 alebo aj na 1280*1024 zahrate slusne, nie na naj. detailoch ale zahrate si pekne ...
2.11.2006 21:43:20   80.188.225.xxx 2322
Ja mam Athlona 4600 a gf 7900 GT a jedu na max rozliseni co me monitor zezere cos je 1280x1024 + max detaily.A nemam zadnej problem s kvalitou,vsechny hry me jedou bez problemu.
2.11.2006 21:48:19   80.188.225.xxx 3623
Jestli vite proc jsou dnesni hry tak narocne?Protoze vsechny hry sponzorujou znamy vyrobci grafickych karet kdys spustite hru tak vam 8 z 10 pripadu v ukazce ukazi logo nvidie.A ta si plati at jsou hry narocnejsi a tim padem maji i vetsi odbyt novych grafickych karet.
3.11.2006 08:32:46   83.168.142.xxx 3625
Testuje sa preto v 1280x1024 pretoze je to nat. rozlisenie pre LCD v modernej domacnosti. Sice, kto si kupi X1950XTX Crossfire, bude mat pravdepodobne i na trosku vacsie kukadlo, teda napr. 24" ;-) Tam uz je rozlisenie vsak trosku ine a nechapem, preco teda nepridali do testov namiesto 1600x1200 tych 1920x1200. Tot asi tak vse.
3.11.2006 13:29:29   81.31.45.xxx 2527
Sprane napsana hra predse musi bezet plynule na cemkoli co utahne windows, takovej doom bezel taky ve 3d bez 3d akcelerace na uplnem shit pc, takze jediny co ovlivnuje jestli se hra bude sekat nebo ne je to jaky sou vyvojari lamy.
5.11.2006 12:35:48   84.42.129.xxx 2120
ty si smněšnej až budeš někdy dělat hru tak si představ kam došel idSoftware?Proč není DOOM3 ve stavu jako DOOM1 a2.Nevím ale lidé kteří tvoří tak neseděj před kreslícím prknem 10let zpátky!Ty by asi na tebe koukali kdybys jim řek chci starého Dooma.....hahaha
3.11.2006 18:34:00   88.100.125.xxx 2122
nechapu, co si tu porad nejaky "socky" stezujou, ze jim hra nepujde.
byl to dobry test
a kdyby si lidi nekupovali novy grafarny, hd dvd mechaniky atd. o kterych spousta z vas tvrdi, ze jsou predrazeny, tak by predrazeny zustali na porad.
3.11.2006 20:27:11   83.208.142.xxx 2623
Paka co uvazujou kolenem, jen debil si koupi grafickou kartu za 15 tacu, aby si zahral nejakou vypicenou hru o hovnu.To je demence dnesni doby, rozmazleni smradi co nezvednou prdel od PC, pisou jsem a hodnotej a myslej si jak jsou cool.Vsechno je zkurvenej marketing jak vytahnout z lidi prachy.Zabitej cas, ktery stravite u her vam nikdo nevrati a jeste za to mam davat nekrestansky penize!
3.11.2006 22:07:53   85.216.171.xxx 2223
mozem sa opytat preco navstevujete tento server?
4.11.2006 08:01:17   195.168.225.xxx 2322
A čo je v pohode. Prepiť prachy na diskotéke a myslieť si ,že som ten večer prežil. Aj to sú stratené dni a hlavne peniaze. Každý si robí čo chce. Pre niekoho je zábava si zahrať pre druhého slopať a behať po flámoch. A mimochodom čo dnes neni marketing. Už len posrané akcie na potraviny sú marketing, alebo máme jesť trávu aby sme ušetrili a nedali zarobiť tým kur... Prečo by som si nedoprial vec ktorá mi spravý radosť. A neboj, nesedím len pri compe. Chodím pravidelne behávať, do fitka na bicykel. Bol som v lete v egypte a 2x v chorvátsku. Snažím sa chodiť pravidelne do tatier, bo mám rád prírodu. Baví ma kopec vecí, ale rád sa aj zahrajem. A keď sa chcem zahrať tak si to chcem vychutnať. Keď dostanem chuť tak aj na to pivko si idem sadnúť. Aj keď je drahšie ako flaškové v potravinách.
4.11.2006 08:44:09   88.81.71.xxx 2121
A nutí tě do toho někdo? Klidně si za svoje peníze kup náklaďák bonbónů a taky to nebude nikoho zajímat.
5.11.2006 09:45:33   217.75.73.xxx 2221
no mna osobne fear nebavil a asi preto lebo ked je nejaka fasa hra poterbujem to hrat na maax detialoch a to s mojov 6800 neslo ...ale poznam cloveka ,suseda ktori presiel feara na 6200GE 800 na 600 setko low a je tu
a vyprava ze to je najlepsia hra. takze da sa to hrat na vsetko . a podla mna 1600 1200
je moc velke proste najkrajeise sa mi javi 120 1024 nerozoznas vysie .. dalej podla mna najelspia hra co kedy vydali je CS a tom u sa nic nevyrovna vsetko su hry co zachvilu padnua len CS je foreever ,...
5.11.2006 10:26:10   83.208.142.xxx 2221
Presne! hra, kterou jste koupily za par stovek, stara 9 let a porad ji lidi hrajou! a nepotrebujou k tomu, novinky za 15 tacu.Tomu rikam investice.Na nejaky FEAR si nikdo po 9 letech ani nevzpomene.Proste nema smysl kupovat kus draheho hardwaru, pokud k tomu nejsou dostatecne kvalitni tituly, jinak to jsou vyhozene penize!Proste ta cena musi byt necim vyvazena a to v soucasnosti neni!
6.11.2006 10:45:01   193.179.161.xxx 2120
První verze modifikace CS se datuje nekdy na polovinu roku 1999. To znamena ze je stara zhruba 7 maximalne 8 let ale to je jen pro upresnení
6.11.2006 10:48:04   193.179.161.xxx 2120
Nejak sem to blbe zaformuloval první verze se datuje nekde mezi rokem 1999 - 2000.
6.11.2006 10:40:02   193.179.161.xxx 2320
Nechci prudit ale CS je pouze modifikace hry Half-Life. Takže bych to neuvadel jako nejlepsi hru kterou kdy vydali ale pouze jako nejlepsi modifikaci hry kterou vydali, ale to je pouze detail.
7.11.2006 12:48:24   83.208.142.xxx 2119
Pokud vim tak CS stejne jako jeho nastupce CSS je prodavan jako samostatna hra, bez nutnosti koupe HL, resp. HL2.Jedna se tedy o samostatnou regulerni hru!Hra se samozrejme, zacala prodavat jako modifikace od verze 1.6, ke hre HL, ale to uz davno neplati!Kdyz vezmu v uvahu CSS, tak hru jsem koupil pred 2 lety a porad ji hraju.Valve na ni stale pracuje a vylepsuje(HDR, mapy atd.), takhle dlouho mi zadna jina hra nevydrzela.
8.11.2006 04:53:46   193.179.161.xxx 2019
CS se prodavalo v Retail boxu ( Tedy bez nutnosti vlastnit hru HL ) pouze ve verzi 1.2 a taky se od toho velmi rychle ustoupilo z důvodu ze tato Retail verze sla spatne ( popřipade nesla vubec ) updatnout na pozdejsí verze CS. Bylo tomu z toho důvodu, že pri updatu CS se vetsinou jako první nejdříve musela updatovat samotná hra Half-Life. CS vždy používala Engine HL použivala stejné knihovny a používá je do této doby. Změna přisla až s přichodem Steamu ve kterém si CS tahá z HL pouze ty soubory které potřebuje ke svému chodu. Nic to ale nemění na tom, že CS potřebuje ke svému chodu hru HL. Jediné co se tedy změnilo je to, že patch se nemusí aplikovat přimo na HL a pote na CS, ale steam si stahne updatnute soubory HL ( ty soubory které sou potřeba k tomu aby na ně sla nainstalovat modifikace CS ) a poté stahne modifikaci CS a nainstaluje ji. Rozdíl je tedy pouze v tom ,že to co si drive instaloval z CD hry HL se ti ted stahne v požadované verzi ze Serveru. Nic méne stejne je porad potřeba puvodní hra HL ( Nebo její část ) proto je tedy CS pořád jen modifikace.
8.11.2006 08:58:52   83.208.142.xxx 2019
Podivej se, nerikam, ze nemas pravdu, ale tezko nejakeho parana to vubec bude zajimat.Chce si koupit jen CS >> koupi si jen CS a uz ho nezajima, ze k tomu potrebuje knihovny z HL.Z meho pohledu jsem si koupil hru CS ne modifikaci, na STEAMU neni CS ani CSS nazvana jako modifikace pro HL ani HL2, tak se konecne probud.Na STEAMU se daji stahnout zdarma modifikace pro HL i HL2 a k jejich behu potrebujes vlastnit povodni hru!
5.11.2006 17:37:49   91.127.60.xxx 2823
ste hrozný všetci len drdlete a frflete nad drahými kartami a to len preto ze nane nemate,su ludia ktorym zalezi na dobrej grafike tak bud nanu mam alebo dosetrim a ked ne tak to nekomentujem .Clanok je super a je namieste a patrí do pctuning ,ked sa budeme bavit o kolacoch tak potom to bude ine.mne osobne pomohol vo výbere.Na poslednu chvilu som zrusil kartu 7600GT a zamenil za X1900XT a to len nazaklade clanku.Autor clanku nikomu nekaze kupova drahu kartu a ani nehovori ze pokial ju nemate tak si nezahrate.Len zrovnaval sucastne karty na trhu a ako si poradia pri plnom zahule !
tu neni co odsudzovat!mne osobne pomohol
16.3.2007 08:23:50   195.113.181.xxx 94
FEAR je jedna zmich nej her a stravil jsem u ni spoustu casu a rekl bych ze se to vyplati zahrat i na slabsich masinach protoze herni zazitek je porad dobrej. Je pravda ze cim vyšší grafika tím je zážitek silnejší.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

243 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 94.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.