Hlavní stránka Hardware Grafické karty Když ani vyšší fps nestačí: Nvidia Reflex pro zkrácení odezvy
Když ani vyšší fps nestačí: Nvidia Reflex pro zkrácení odezvy
autor: Pavel Urbánek , publikováno 30.1.2021
Když ani vyšší fps nestačí: Nvidia Reflex pro zkrácení odezvy

Máte silný stroj i špičkový monitor a přesto máte pocit, že hra nereaguje podle vašich představ a soupeři vás lehce překonají? Problém nemusí být ve vás, ale ve vašem počítači. Při velkém zpoždění mezi akcí hráče a reakcí na monitoru nepomohou ani stovky fps ani drahý monitor či periferie. Na pomoc přichází Nvidia Reflex.


Alienware AW2521H – 360Hz převaha

Monitory získaly za poslední dekádu na pozornosti mezi širším okruhem hráčů, v esportu byly v popředí skoro vždy. Je to dáno tím, že naše akce ve hrách se odvíjejí od toho, co naše vjemy registrují. Nedokážu odhadnout, kolik procent je právě vizuální vstup, ale určitě je to hodně. U monitoru se můžeme bavit o řadě parametrů, ale klíčové z pohledu hráče jsou dva. Obnovovací frekvence a zpoždění vstupu. V dobách prvních LCD byl problém obojí, dnes ale můžete pořídit takový panel, který vás opravdu brzdit nebude.

Když ani vyšší fps nestačí: Nvidia Reflex pro zkrácení odezvy

Příkladem budiž model od Dellu - Alienware AW2521H. Ultra rychlý IPS panel, schopný obnovovat obraz na 360 Hz. To by bylo ještě před pár lety naprosto nepochopitelné číslo, ale teď je to realita a dokonce na IPS, nikoli na TN. Monitor je „pouze“ fullhd, ale u zařízení pro esport je to naprosto pochopitelné. Cenovka 15 tisíc je docela drsná, na druhou stranu za převahu nad soupeři si musíte připlatit. Modul G-sync je samozřejmě součástí, stejně tak jako dedikovaný port USB pro připojení myši pro měření zpoždění. Myš je taky z herní řady Dell , konkrétně bezdrátový i drátový model Alienware 610M. Testoval jsem s drátovým připojením (i když by to na měření nemělo mít vliv).

Když ani vyšší fps nestačí: Nvidia Reflex pro zkrácení odezvy

Možná si říkáte, že 360 Hz je naprosto mimo. Už není mnoho lidí, co by tvrdilo, že 60 Hz je maximum, které dokážeme rozeznat. Současně ale budete hledat hůře někoho, kdo bude zarputile trvat na tom, že 144 Hz je málo plynulé a že chce víc. Jak to teda je s tím 360 Hz panelem? Dává nám víc než jen plynulost?

Když ani vyšší fps nestačí: Nvidia Reflex pro zkrácení odezvy

Vyšší obnovovací frekvence má více benefitů, než jen plynulost obrazu. Při interakci se naše pohyby projeví na monitoru nejdříve tehdy, až se vykreslí daný snímek. Pokud tedy monitor bude zobrazovat více snímků, respektive je zobrazovat častěji, bude i vizuální informace dostupná dříve. To platí zejména pro režimy se synchronizací typu Vsync, Gsync atd. O jakém zpoždění se zde bavíme? Při 60 Hz je maximální doba jen k vykreslení 16 ms. U 360 Hz je zpoždění způsobené čekáním na vykreslení snímku maximálně 3 ms. To už je slušný rozdíl a taky důvod, proč maximalizovat i obnovovací frekvenci.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
25 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 9.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.