Hlavní stránka Hardware Grafické karty KFA2 GeForce RTX 3070 EX Gamer: dobrý základ
KFA2 GeForce RTX 3070 EX Gamer: dobrý základ
autor: Adam Vágner , publikováno 4.1.2021
KFA2 GeForce RTX 3070 EX Gamer: dobrý základ

Podíváme se na další model GeForce od u nás nepříliš známé značky KFA2. Z novinek možná znáte spíše výrobce, který za ní stojí – společnost Galax. Jde o tradičního výrobce grafických karet, který si pro evropský trh zvolil právě značku KFA2. RTX 3070 EX Gamer nabízí zajímavý mix vysokého výkonu a nepříliš hlučného chladiče.


Poměr cena/výkon se za současné situace nedá moc řešit. Oficiální ceny jsou naprosto jinde než ceny tržní, a ani ty tržní prodejci bohužel většinou nezveřejňují. Testovaný model se vyskytl jen na heuréce, ale bylo to už v polovině prosince a jen na pár dní, kdy jej v nabídce měla T.S.Bohemia. Ta jako jeden z mála větších e-shopů ceny zveřejňuje, ale s přirážkou několika tisíc proti ostatním. Radši nemyslet na to, že oficiálně má RTX 3070 začínat na čtrnácti tisících. Aktuálně už jsou ceny o něco nižší.

Karty KFA2 se řadí k těm levnějším. Výrobce nabízí i modely s menším a levnějším chladičem, takže se dá předpokládat, že u výše taktovaného varianty s tříventilátorovým chladičem se dostaneme zhruba na průměrné ceny průměrných modelů. Pokud by se cena pohybovala na úrovni prémiových modelů u nás populárních značek, nemělo by smysl testovanou kartu upřednostnit. Z provedení karty se ale nezdá, že by si výrobce dělal takové ambice.

Dobré je, že z hlediska hlučnosti chladiče v zátěži po zahřátí karty se řadí k těm lepším. Regulaci nelze bohužel nastavit tak, aby byla tichá (přinejmenším se stávajícím BIOSem). Při minimálních 30 % výkonu běží ventilátory rychlostí kolem 1350 ot./min, při nichž jsem naměřil hlučnost 36,8 dBA. Jakmile se pokusíte odstavit automatiku a regulovat otáčky ručně, pod tuto hodnotu se nedostanete. A problémy to dělá i při nižší zátěži, kdy se teplota čipu pohybuje jen na hodnotách blízkých teplotě pro spínání ventilátorů – karta cyklicky přechází mezi tichým pasivním chlazením a slyšitelným aktivním chlazením. Vyřešit to může i nová revize s jinými ventilátory, které by se rozjížděly na nižších otáčkách.

Není to problém v levnějšich sestavách, které mají ve skříni jen dodávané systémové ventilátory bez regulace, tam se to většinou díky nevelké hlučnosti karty za ostatními ventilátory ztratí. V tišších počítačích, které mají systémové ventilátory regulované přes desku, nebo které mají kvůli nižší hlučnosti více systémových ventilátorů na nižších otáčkách, už ale bude zapínání a vypínání ventilátorů na grafice slyšet víc než systémové chlazení.

Jinak je chladič výkonný, i v dlouhodobé intenzivní zátěži běží ventilátory téměř na minimálních otáčkách kolem 1400–1500 ot./min, maximum mají na 2900 ot./min. Pokud nepatříte k těm, co hrají po nocích nenáročné hry a na nastavení regulace ventilátorů nesáhnou, kombinace nižší hlučnosti a vysokého výkonu vám bude vyhovovat.

Karta má i jednoduché podsvícení pomocí RGB LED – neumí sice krásné duhové přechody jako prémiové modely, ale na sladění barev se zbytkem sestavy to stačí. A pro větší efekt to můžete ještě podtrhnout podsvícenou vzpěrou.

KFA2 GeForce RTX 3070 EX Gamer: dobrý základ

Shrnuto jednou větou – v závislosti na ceně se karta se bude hodit do levnějších sestav, kde by mohla nabídnout dobrý poměr cena/výkon a nabídnout lepší hlučnosti než levné modely, pokud ale chcete tichou sestavu třeba na hraní po nocích, podívejte se raději po grafikách, u nichž mohou ventilátory běžet i na nižších otáčkách.

KFA2 GeForce RTX 3070 EX Gamer
KLADY KFA2 GeForce RTX 3070 EX Gamer: dobrý základ KFA2 GeForce RTX 3070 EX Gamer: dobrý základ ZÁPORY
Výkon srovnatelný se špičkovou GeForce RTX 2080 Ti minimální otáčky ventilátorů výrazně hlučnější než u většiny karet
Poměr cena/výkon proti minulé generaci je slyšet cívky
Bez zátěže pasivní chlazení, v zátěži patří k tišším 8 GB paměti
Chladič má velkou rezervu  
Tovární přetaktování  
CUDA, DLSS 2.x, ray tracing, Reflex, Broadcast, DX12 Ultimate  
Příznivá spotřeba  
   
Hrubě orientační cena s DPH: 18 500 Kč


Tagy: kfa2  geforce. rtx  3070  ampere  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.1.2021 20:43:14   37.188.240.xxx 2327
Jaký má ta grafika, za tu cenu smysl? Na 4K to není, na 1440p stačí už RX 5700XT za mnohem nižší cenu. Honiči fps budou raději stejně volit RTX 3080 nebo 3090. To koupí jenom ten, co to fakt potřebuje, ale kdo to fakt potřebuje? Pokuď se neživí hraním, tak vyhozené peníze, ale tam opět platí předchozí bod, že raději šáhne po něčem výkonnějším.
4.1.2021 21:27:24   89.190.46.xxx 2026
S DLSS je to na 4K úplně bez problémů, bez něj je to v podstatě jako RTX 2080 Ti s výjimkou nějakých čtyř her, kde je dobré nastavit nižší detaily kvůli paměti.

A u RTX 2080 Ti by před čtvrtrokem nikdo neřekl, že na hraní ve 4K to není.
4.1.2021 21:56:47   78.157.167.xxx 3330
Z her, co hraju, jsem DLSS viděl jenom u Cybershit 2077.
Nehledě na to, že 4K DLSS není 4K! Je to stěží 1440p přepočítané do 4K a plné artefaktů při tenkých linkách. Ne, díky, chci surový výkon, ne nějakou ojebávku.
Kor u grafiky za 18k. Kdyby stála 11k, tak ještě přihmouřím oko, ale takhle, rozhodně ne. Nehledě na to, že oproti RTX 2080 Ti má o dost menší paměť a to už může být u 4K problém.
5.1.2021 22:41:04   78.108.97.xxx 62
Viděl nebo hrál ? Velice zásadní rozdíl.
6.1.2021 01:26:32   78.157.167.xxx 26
Hru jsem hrál asi 17 hodin. DLSS videa ze hry jsem koukal na netu, resp. rozbor DLSS vs Nativní rozlišení. Prostě když něco nemáš ve výchozím rozlišení, tak to těžko dopočítáš, že jo. U 4K to není tak moc vidět, ale dej si 1440p + DLSS a koukni se na tenké linky, fuj, hnus.
6.1.2021 02:36:24   78.108.97.xxx 60
1440 jsem měl já, můžu souhlasit s tím, že je to poznat když je nastavené cokoliv pod Quality. Je ale důležité jak hra funguje v pohybu než pixel hunting. A mě to za to stálo.
Pak je tu Death Stranding, tam naopak vypadal obraz líp hlavně co se týká drátů vedení a celý byl víc koherentní. Tady o výkon nejde, hra chodí všude dobře.
Jsou to moje osobní dojmy to je jasné, ale nelze říct, že celé dlss je k ničemu jen proto, že se mi ten princip nelíbí nebo to na mojí kartě nejde.
6.1.2021 19:26:22   78.157.167.xxx 03
Já neříkám, že DLSS je špatný nápad, jenom je zatím nedokonalý a to mi vadí.
Prakticky vzato, u 1080p a 1440p DLSS není potřeba, resp. je to nekoukatelné. Buď ta grafika ten RT dá, nebo nemá výkon ani na rasterizaci v tom rozlišení. Takže DLSS se hodí na 4K a tu je ten problém. 4K dávají jakž takž, s hodně kompromisy, až RTX 3080 a RTX 3090, které stojí tolik, že za ty peníze chceš reálný výkon a ne mít vyšší fps kvůli nějaké ojebávce. Protože pak výjde hra, která to "zázračné" DLSS nemá a ty na grafice za víc, jak 50 litrů budeš snižovat detaily. To prostě ne. Mě nevadí si připlácet, když za to ten výrobek stojí. Moje LG OLED E9, kterou mám jako monitor, byla dražší, jak počítače většiny diskutujících zde. Tam ta černá, herní vlastnosti, input lag, 4K@120hz, Gsync, nejlepší HDR, atd mají smysl, ale jaký smysl má předražená RTX 3070 nebo výš? Co mi přináší navíc oproti mojí RX 5700XT za 12k? Nic, za co by stálo si tolik připlacet! V 1440p si zahraju i nové tituly na vyšší detaily (tedy kromě Cyberpunku, ale ten nejede ani na RTX 3090). Na RTX 3070, za 19k, dostanu 1440p převlečené za 4K. To si můžu zapnout hru, nastavit 4K rozlišení a škalování nastavit na .70 a rozdíl bude minimální, kor při menších uhlopříčkách. A to je to, o co mi jde. Kdyby 3070 stála 10k, 3080 16k a 3090 22k max, tak ani nepípnu, ale takhle prostě musím svůj názor napsat.
https://youtu.be/xqLhrdMZTA8
7.1.2021 14:32:03   78.108.97.xxx 10
Dokonalé není ani TAA, to je proč se mi líbí Death Stranding s DLSS víc, neni tam ani jediná rušivá zubatá hrana. A neni to rozmazané jak by se dalo očekávat. A je nejspíš počítané z niššího. Další věc je, že třeba práve video od gamers nexus ukazuje jak negativní, tak pozitivní věci ohledně dlss. Ceny, s tím souhlasím, ale co s tím můžeme dělat? Nanejvýš nekupovat.
7.1.2021 16:29:19   78.157.167.xxx 11
Tak DS má samo o sobě nic moc level design. Ta grafika je docela jednoduchá pro DLSS.
7.1.2021 17:52:19   78.108.97.xxx 10
Souhlas, ale přeci jen, s videí se dovíš prd, musíš to sám otestovat.
8.1.2021 08:57:09   78.157.167.xxx 01
Z videí se kolikrát dozvíš víc, jak když si to přímo zahraješ. Záleží na tom, jak kvalitně je to video udělané.
8.1.2021 11:35:56   78.108.97.xxx 32
Jak to říct .. mě příjde, že tě apriori žere skutečnost, že k té fantastické 4KOLEDTV je tvoje RX5700 absolutně nedostatečná karta a zejména CP77 si tam nemůžeš pořádně užít. Vzheldem k cenám je nová GK výdaj, který nejsi ochoten akceptovat. Proto nemá váhu když nemáš vlastní zkušenost a intenzivně prosazuješ svá tvrzení.
Nakonec, kromě hraní v dnešní době absurdních rozlišeních je raytracing to oč tu běží, kvůli tomu je tu dlss.
8.1.2021 18:01:37   78.157.167.xxx 03
Jak jsem psal níže, RX 5700XT měla být jenom dočasná karta a tedy výdaj navíc. Bohužel aktuální generace mě výkonem a dostupnnosti zklamala a tak jsem nucený zůstat u ní. A ano, nejsem ochotný kupovat letošní karty, ale já aspoň uvádím důvody.
1. Na 1440p, případně na 4K x0.7 je RX 5700XT v pohodě.
2. Moje další grafika už musí zvládat 4K@60fps a nebo RT + mírně snížit detaily. Cena do/kolem 20k.
3. To mi žádná aktuální karta nenabídne.
4. Do 20k jsem ochotný dělat kompromisy a kdyby byla dostupná a za doporučené ceny, tak bych teď už asi měl RTX 3080.
5. Nad 20k už chci grafiku, u které si všechno nastavím na Ultra, ve 4K, včetně RT. K tomu se vztahuje bod 3.
6. I tak, více než 26k bych za grafiku nedal. To napíšu rovnou, i když peníze problém nejsou. Pro mě je grafika něco, co mám tak 2 roky, někdy i dýl, jak výkon dostačuje, proto chci mít při koupi kartu, která ty dva roky utáhne hry. Hraju jenom příležitostně, takže proto víc dávat nechci. Ročně hraju tak 2 PC hry.
7. Tu OLED jsem kupoval hlavně proto, že letošní řada X je osekaná a C9 se už nedala koupit nikde u ověřených prodejců. Tak jsem si připlatil a koupil E9, než se přestane prodávat i ta.

Prostě opravdu nechci dávat tolik peněz a hrát s upscalováním z 1440p. Jaký to má smysl? Teď si zapnu 4K, škálování rozlišení na 0.7, zapnu Fidelity FX a obraz je taky hodně dobrý a třeba Detroit Become Human rozdíl mezi tímto a nativním 4K je fakt hodně malý.

PS: Cyberpunk je hodně špatně optimalizovaná hra, protože abych měl na RX 5700XT hratelné rozlišení v 1080p, tak to je opravdu k breku. Ale i tak by to grafiky za 50k měly dávat v pohodě.
4.1.2021 23:11:41   78.157.167.xxx 2022
Btw, to říkám už od doby, co vyšly první benchmarky té grafiky. Bohužel, ani RTX 3090 není plnohodnotná 4K karta. V rok vydání musí daná karta zvládat všechny hry na dané rozlišení na Ultra s 60fps. Jak to nedává a musí se něco omezit, tak je to špatně. Kor u grafiky za skoro 60 litrů. Dělat menší ústupky se dá u grafik do 20k, ale výše už to musí být bez kompromisů. Bohužel u RTX 3070 se musí dělat hodně kompromisů a tedy za tu cenu je to zbytečná karta, pro mě.
A kdo nesouhlasí, jeho problém, ale v tom případě tu můžu napsat, že moje bývalá GTX 1070 je taky 4K karta i když reálně to byla karta, která tak tak dávala 1080p na max detaily. Ale se snížením detailů se dalo hrát i ve 4K. Rozdíl je v tom, že ta 1070 stála nová 13 litrů a byla to druhá nejvýkonnější karta, co v té době, byla na trhu.
5.1.2021 00:27:34   78.45.70.xxx 2310
Odkud se vzal nesmysl "V rok vydání musí daná karta zvládat všechny hry na dané rozlišení na Ultra s 60fps" Výrobci her drží basu s výrobci grafik a hry jsou schválně náročnější než aktuální grafiky zvládnou, tak tomu bylo, je a bude.
5.1.2021 11:10:32   78.157.167.xxx 1118
Počkat, takže vy si koupíte High End kartu za 60 litrů, abyste hned při první hře musel snižovat detaily? Budu dělat, že jsem toto nečetl. A co za rok? Dva? TO už si zahrajete stěží ne Medium detaily. Já kupuju kartu aspoň na 2 roky. A po ty dva roky si chci zahrát na nějaké pořádné detaily, což znamená, že už při koupi musí mít karta dostatečnou rezervu a to prostě zatím nemá žádná.
Bod 2 - Hry jsou náročnější ne proto, že by to byla úmluva mezi tvůrci a výrobci GPU, ale proto, že kravaťáci chcou stihnout termín. Stále je tu hodně her, které se dají hrát na slabších sestavách a vypadají skvěle. Kdyby všichni dělali dělali to, co u Cyberpunku, tak to zapříčíní smrt PC platformy a určitě to nepřinutí kupovat lidi nové grafiky. To si spíše koupí novou konzoli. Však drtivá většina lidí má stěží něco o výkonu GTX 2060.....
5.1.2021 16:48:59   78.45.70.xxx 135
60 litrů jste zaplatil za to, že máte 3x tolik FPS než ostatní chudáci co mají jenom 15 litrů.
Výrobci her mají marginální možnosti zasahovat do GPU a do ovladače GPU, kde se koná 95% práce kolem grafiky a něco tam optimalizovat.
Žádná smrt PC platformy nenastala, naopak desetitisíce hráčů po celém světě si za rok-dva koupí novou GPU právě kvůli Cyberpunku, aby měli víc FPS, čímž ekonomika naopak naroste.
Konzole jsou na 4K mrtvé, Cyberpunk je důkaz.
5.1.2021 17:56:00   37.188.128.xxx 75
Teď přemýšlím, jestli to má být sarkasmus, nebo jste opravdu tak mimo. Lidi si nikdy nekoupí něco dražšího. Když kupují karty do 10k tak těžko najednou koupí kartu za 30k a většina lidí si koupí kartu za 6k a pak na ni jedou i pět let, jenom si sníží detaily a rozhodně neletí ihned koupit nové GPU, protože už to jejich je slabé na nějakou novou hru. Mě nedělá dát 20k do grafiky, ale chci od ní i adekvátní výkon. Což zatím nesplňuje ani AMD, ani nVidia.
6.1.2021 02:45:57   78.45.70.xxx 53
Nic o 30k jsem nepsal. Typický pařan má GPU za 5-15 litrů a nakupuje novou GPU zhruba co dva roky, ve stejné cenové hladině a za dva roky bude mít přibližně tytéž FPS jako ty letos.
Lidé s kartou za 6k co s ní jedou 5 let jsou nostalgici, ne pařani, každý musí uznat, že nové hry na takových kouskách prakticky nejdou.
6.1.2021 19:47:16   78.157.167.xxx 13
A přitom by jim stačilo koupit grafiku za 12k a ušetřili by, protože by jim ta karta vydržela o mnoho dýl. Ale lidi, co si koupí multimediální grafiku (GPU pod 10k) nejsou praví hráči. Pravý hráč si chce hru vychutnat co nejvíc, ne ji hrát na low detaily. Nechápu lidi, co stále sedí na 1080p. Každý správný hráč už má aspooň 1440p zobrazovadlo, případně už je připravený na to, až příjde 4K grafika.
7.1.2021 09:20:31   78.45.70.xxx 20
Koupit si dražší kartu aby déle vydržela není špatný nápad, ale kazí to cashflow, pro spoustu hráčů nepřekonatelný problém.
Odkud se vzal zase další nesmysl "Každý správný hráč už má aspooň 1440p zobrazovadlo"? Pařan paří na takovém rozlišení, kde se cítí komfortně s detaily a FPS. Mnoho lidí tak paří na 1080p, protože na 1440p mají málo FPS a na víc FPS nemají peníze.
7.1.2021 10:20:01   78.157.167.xxx 14
A to je ten rozdíl mezi hráčem a nadšencem, neboli správným hráčem. Někdo si chce jenom zahrát, tak šetří, na čem může, ale někdo si chce hru opravdu vychutnat. Taky jsme hrál dlouho na 1080p a odmítla jít výš, protože ceny grafik. Ale pak jsem objevil krásu 1440p@120hz a 4K a už bych se k tomu nevrátil. Osobně ročně hraju ais tak 4 hry, ale chci si je opravdu vychutnat a ne se dívat na to, jak se mi před očima dočítají objekty nebo naopak mizí... Prostě si tu věc nekoupím za měsíc, ale za 3, to už mě nezabije.
Prakticky vzato ještě v roce 2019 jsme hrál v 1080p, pak jsem koupil tu QLED, protože 1440p@120hz. Na to moje GTX 1070 nestačila, tak jsem minulej rok koupil RX 5700XT. Na 1440p v klidu karta. Pak jsme is koupil OLEDku, která už umí i 4K120Hz a proto chci jako další grafiku něco, co zvládne aspoň 4K@60fps minimálně v době vydání. Zatím se mi nenabízí nic. U všech GPU musím dělat ústupky.
5.1.2021 05:08:43   109.81.215.xxx 139
Stojí tolik protože je převis poptávky nad nabídkou. A výkon má jako 3měsíce nazpět co byl za 30Kk+. Zároveň i přijatelnou produkci tepla, proto je takový hit i za cca 5Kk nad oficiální cenou.
5.1.2021 11:14:03   78.157.167.xxx 1116
No a co? Kdysi komponenty staly jako barák. Mají snad teď stát jako celé město, když jsou o tolik výkonnější?
RTX 2080 Ti byla nejvýkonnější GPU, stála 30+-k. Tedy RTX 3090 měla stát stejně nebo míň, když je to nejvyšší model. RTX 3070 by měla stát stěží 11-12k.
5.1.2021 18:09:13   37.188.252.xxx 63
No a co? Prostě jich je málo, tak platí železný zákon trhu. Taky se mi to nelíbí ale tak je to u každého nedostatkového zboží. Kdo tu kartu opravdu chce tak si připlatí, ostatní mohou svobodně remcat...
5.1.2021 05:41:11   217.30.64.xxx 1310
Upscaling je berlička pro konzolisty, nechme to tam...
5.1.2021 07:26:34   89.190.46.xxx 1610
On to není jenom upscaling. Reálně je v tom snímku víc informací než při upscalingu. A je to zároveň AA a temporal AA.
5.1.2021 15:17:59   78.108.97.xxx 17
Však doufám, že to tam AMD dodá a bude to mít podobné parametry.
Netrpělivě vyhlížím ohlášení PS5Pro.
4.1.2021 22:27:07   78.108.96.xxx 217
Naco jsou grafiky které nejdou koupit?.......

A vzhledem k ceně BTC si je nejspíš nekoupíme dřív než v létě.

Měli byste teď víc testovat GTX 1650, nebo Radeon RX 580, to je to nejlepší co se dá sehnat, když nepočítám předraženou RTX 3090 v jednotkách kusů.
5.1.2021 01:50:19   89.190.46.xxx 128
No to bych mohl, ale to už nebude nikdo číst. :\
5.1.2021 05:01:00   109.81.215.xxx 915
Ale koupíme, jen to není jako nákup housek, chce to trpělivost a oni se po kusech objevují. Konkurence je na tom ještě hůř.
5.1.2021 12:42:41   178.255.168.xxx 56
1) BTC je prakticky netěžitelné, nicméně určuje cenu zbytku crypta

2) cena BTC je vždy velmi dočasná, obzvlášť pokud je hodně vysoko

Problém s nekoupením grafik bude úplně jiného rázu související spíš s ekonomicku situací ČR a světa. Teda za předpokladu, že nebude dřív WW3.
5.1.2021 04:58:20   109.81.215.xxx 156
je jeden z mála obchodů kde se objeví aspoň ty RTX, zato po Radeonech ani smrad.
Co mě u této třídy karet fascinuje jak je dělají tří ventilátorové lopaty, když v základu jde o fyzicky malou mainstream kartu. Mám s tímto GPU od Zotacu, Twin Edge a dva bohatě stačí na tiché chlazení. A hlavně nepřepažuje celou skříň takže je lepší odvod tepla .
5.1.2021 09:00:07   176.102.118.xxx 410
divne, vcera som si ten "smrad" normalne kupil...samozrejme drahsie, ako by to malo stat, ale to teraz stoja vsetky karty :/
5.1.2021 09:17:46   37.221.252.xxx 105
Tak to gratuluji. RTX3080 jde v čechách normálně koupit, stačí vědět správný eshop. A to i před Vánocema.
Kde ale koupit v čechách RX 6800 XT, to fakt nevim. Můžeš naznačit?
5.1.2021 11:15:26   78.157.167.xxx 38
Tak kde ji můžu normálně koupit za doporučenou cenu? Bez čekání nebo příplatku?
5.1.2021 21:14:36   176.102.118.xxx 22
v cechach nikde, ale mindfactory pred tyzdnom mal rx6800xt nitro+ za 800€
s donaskou na slovensko ma to stalo 827€
5.1.2021 21:49:31   185.140.245.xxx 51
Včera dopoledne měli na Alze 5+ ks RTX 3080 od MSI (model za 32 tisíc), ještě před Vánoci jsem potkal i 6800xt (jen jeden kus) asi za 22 tisíc a sem tam vidím RTX 3070. RTX 3090 už jsou dostupné docela dobře, Alza jich má mraky, CZC taky docela dost.

Blbý je, že já bych si chtěl pořídit RTX 3080 FE za 19 tisíc a to mám tedy dost smůlu. Nechci platit 30 tisíc za 3080 s výkonem vyšším o 5% (nebo méně), nebo 50 tisíc za 3090 s výkonem vyšším o 15%. A fakt nechci krmit překupníky. To snad jedině kdyby moje 1080 už dosloužila. Takže čekám...a čekám...a čekám.
5.1.2021 22:20:04   176.102.118.xxx 05
no, mne to pride, cim dlhsie budes cakat, tym drahsie karty budu...kvoli miningu. bitcoin je kua vysoko, a ethereum ho kopiruje. a 3000ky su dobre na tazenie.
necakaj a kupuj.
5.1.2021 22:20:48   176.102.118.xxx 12
a neviem preco ste vy cesi fixovani na alzu, popripade czc
caseking/mindfactory a ides
6.1.2021 01:30:17   78.157.167.xxx 35
Protože nekoupím grafiku v zahraničí. Už vidím, jak posílám kartu někam do řiti a vysvětluju v cizím jazyku, co tomu je. Nehledě na to, že ty karty jsou předražené všude.
5.1.2021 14:50:26   212.111.10.xxx 51
S tím odvodem tepla záleží i jak je celá skříň ventilovaná. Nemusí to být problém.
Nad kartou fičí velký CPU chladič, pod kartou fičí ventilátory karty, po stranách skříně další ventilátory, teploty na všech čidlech v pohodě.
5.1.2021 10:35:12   92.52.30.xxx 62
Ráno pri trónení na záchode, som našiel na Alze MSI 3070 Trio za 795Eur >5ks, teraz tam je 2080Ti tiež Trio za 1 310,82 € a sme späť v dobách temna, moja 1070 za chvíľu skape, našetrené mám, no ak vydrží do leta, to bude zázrak. Teraz sú osratí celá hentá zgerba.
5.1.2021 11:18:43   78.157.167.xxx 67
Já GTX 1070 v Dubnu prodal a koupil RX 5700XT, jako kartu, než výjde aktuální generace. Ale jak vidím tu dostupnost a ceny, tak se mnou bude ještě aspoň do vydání RTX 4000. AKtuální řada se za ty peníze fakt neoplatí ani zdaleka.
5.1.2021 15:08:43   212.111.10.xxx 105
No já čekal, že pro nové generace karet bude ray-tracing jako nic, ale prostě je to jen částečný posun ve výkonu. Někdo kdo má GTX 1080 asi bude čekat ještě na další generaci karet.
5.1.2021 15:05:48   212.111.10.xxx 102
Ono se na staré karty teď dost zapomíná, ale pokud člověk nepotřebuje ray-tracing a nehraje ve 4K, tak furt dost zvládnou.
5.1.2021 15:13:26   78.108.97.xxx 35
Tvl. to je pálka. Ideální do levnějších sestav
6.1.2021 10:16:04   89.190.46.xxx 41
Tak levnější neznamená levná.

Dá se postavit sestava za čtyřicet tisíc, která bude mít regulované větráky kus za pětikilo, chladič CPU za dva a půl a skříň za čtyři tisíce a zdroj o dva litry dražší jen aby byl tišší... a dá se postavit stejně výkonná sestava, která bude o osm tisíc levnější, ale bude se péct ve vlastní šťávě a hučet jako hrom.
7.1.2021 14:21:02   78.108.97.xxx 21
To mi připomíná, že bych měl pořešit ložisko ve zdroji, dělá to extrémní bordel
Já jsem v jsem jednoznačně ta druhá kategorie, ale snažím se mít kvalitní díly aby to vydržely.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

30 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 9.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.