Hlavní stránka Hardware Grafické karty Radeon RX 6900 XT: Nejvýkonnější z nabídky AMD
Radeon RX 6900 XT: Nejvýkonnější z nabídky AMD
autor: Adam Vágner , publikováno 8.12.2020
Radeon RX 6900 XT: Nejvýkonnější z nabídky AMD

AMD dnes uvádí na trh svou dosud nejvýkonnější grafickou kartu – Radeon RX 6900 XT se špičkovým čipem Navi 21 v nejvyšší konfiguraci. A je to v mnoha ohledech nezvykle pojatá karta. Proti konkurenci sází spíše na vyšší efektivitu než na vyšší výkon – dosahuje lepších výsledků než RX 6800 XT při zachování její spotřeby.


Doporučené ceny pro český trh AMD nemá, takže nacenění bude záležet na obchodnících a výrobcích nereferenčních karet. Prostým přepočtem z doporučené ceny 999 dolarů bez daně se dopracujeme k částce zhruba 27 200 korun. Dá se tedy čekat cokoliv od 26 999 nebo 27 999 korun výše.

Hodně a příjemně mě překvapilo chování karty ve standardním nastavení – čekal jsem, že se AMD k vyšší efektivitě dopracuje tak, že na čipu nechá více aktivních jednotek, nechá stejné papírové parametry a v reálu budou pracovní takty čipu nižší, ale díky využití plného jádra na nižších taktech karta zůstane celkově výkonnější a zlepší se efektivita.

Ani ty takty čipu se ale kupodivu nějak dramaticky nelišily od dříve testovaného Radeonu RX 6800 XT. Vypadá to tedy, že Radeony RX 6900 XT budou postavené na výběrových čipech. Otázka je, jaký podíl čipů s podobnými vlastnostmi je schopné TSMC vyrábět.

S ohledem na cenu a přidanou hodnotu, jakou RX 6900 XT nabízí, tipuji, že AMD neplánuje Radeony RX 6900 XT hrnout na trh ve vysokých počtech. Spíš je to karta pro příznivce, kteří chtějí to nejlepší od AMD a nemají problém za to výrazně přeplatit.

Radeon RX 6900 XT: Nejvýkonnější z nabídky AMD

Méně příjemné překvapení už bylo chování karty v Rage mode – sliboval jsem si od něj, že AMD zahodí power limity, roztočí větráky a výrazně zvedne takty. Ale nezdá se – jak z hlediska provozních vlastností, tak z hlediska nárůstu výkonu jsou rozdíly proti standardnímu nastavení minimální.

Karta má totiž na přetaktování solidní rezervy. Brzdí ji hlavně limit příkonu, pro který se AMD možná rozhodlo kvůli kompaktnímu chlazení – zkusil jsem jen navýšit power limit na maximum a otáčky ventilátoru vytočit nadoraz a v Metru jsem se dostal na průměrných 2450 MHz.

Zopakuji ještě to, co už jsem zmiňoval v dřívejších recenzích – výrazný příplatek proti Radeonům RX 6800 XT mi nepřipadá opodstatněný. Přidaná hodnota ve srovnání s RX 6800 XT je mizivá. U GeForce RTX 3090 zaplatíte sice více než dvojnásobek proti RTX 3080, ale dostanete za to nějakých 10 % výkonu navíc a k tomu více než dvojnásobek videopaměti, vyšší propustnost pamětí a nvlink – aspoň nějaké hmatatelné výhody v profesionální sféře. Za RX 6900 XT zaplatíte polovinu navíc, a dostanete za to nějakých 6-8 % výkonu ve vyšších rozlišeních proti RX 6800 XT. A to je vše. Zůstávají i nedostatky v podobě výkonu v ray tracingu na úrovni výrazně levnějších modelů GeForce a absence alternativy k DLSS 2.0, s nímž se i v nejvyšší kvalitě dá v podporovaných hrách ve 4K dosáhnout o čtvrtiny vyššího výkonu.

Nějaké body navíc k dobru mohou Radeonům přičíst majitelé Ryzenů – náskok proti RTX 3090 lze ještě o pár procent stáhnout s aktivní technologií SAM – Smart Access Memory. Otázka je, jak dlouho ještě půjde o exkluzivní technologii platformy AMD a do jaké míry bude funkční na sestavách využívajících procesory Intelu a Nvidii.

A něco k dobru můžete ještě přičíst v případě, že máte nějaký špičkový monitor s podporou FreeSync přes HDMI, pokud jej není možné pro adaptivní vertikální synchronizaci připojit přes DisplayPort (ale špičkových herních monitorů bez DisplayPortu asi moc nenajdete).

Nabízí se ještě srovnání s jinou 999dolarovou kartou – RTX 2080 Ti minulé generace. Ta ale přinesla ve své třídě nejvyšší herní výkon a exkluzivní technologie. Ve své době šlo o kartu, která byla jako jediná postavená na největším herním čipu Nvidie a byla s odstupem lepší než vše ostatní na trhu. To se o RX 6900 XT říci nedá.

Nemůžu předem vyloučit, že se dočkáme mamutích karet v nereferenčním provedení, které půjdou s příkonem dál než 15 % nad standardních 250 W pro GPU a poběží na výrazně vyšších taktech, takže ty nárůsty budou nakonec lepší, v případě kompaktní karty od AMD to ale neplatí.

RX 6800 XT je ve všech ohledech atraktivnější volba, uvidíme, jestli se aspoň RX 6900 XT v nereferenčním provedení nebudou držet méně při zemi a neposunou se dále výrazněji.

AMD Radeon RX 6900 XT
KLADY Radeon RX 6900 XT: Nejvýkonnější z nabídky AMD Radeon RX 6900 XT: Nejvýkonnější z nabídky AMD ZÁPORY
nejvýkonnější karta AMD zatím chybí alternativa k DLSS 2.0
v rasterizaci obvykle vyšší výkon než RTX 3080 a  lepší poměr cena/výkon než RTX 3090 podstatně horší poměr cena/výkon než RX 6800 a RX 6800 XT
bez zátěže pasivní chlazení, chladič má při standardním nastavení rezervu malá přidaná hodnota proti podstatně levnějším RX 6800 XT
rezerva pro přetaktování nižší výkon v ray tracingu než konkurenční produkty
16 GB paměti nereferenční karty by měly nabídnout i tišší chlazení
nižší spotřeba než RTX 3080 nebo RTX 3090 a lepší poměr výkon/watt cvrlikající cívky
FreeSync i přes HDMI  
podpora DX12 Ultimate  
Orientační cena s DPH: 27 200 Kč


Tagy: amd  rdna2  radeon  bigh navi  rx 6900 xt  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
8.12.2020 17:22:28   88.102.102.xxx 2616
Neřeším parametry, ale ten vzhled je prostě super!
9.12.2020 17:38:24   178.143.40.xxx 611
TAK TO MUSIS MAT !


je to FANTASTICKY vzhled !
8.12.2020 18:01:39   88.100.110.xxx 80
Drobná technická. V úplně poslední větě je hrubka. A k druhé stránce: Já tedy vidím 1x HDMI, 2x DP, a USB-C. Tedy rovnou dvě chyby. Výstupy jsou čtyři a DP jsou dva, ne jen jeden.
8.12.2020 18:38:12   89.190.46.xxx 123
Práce kvapná... díky.

To první je můj oblíbený zkrat v mozku, takovou blbost bych normálně nenapsal . Na třech stech znaků za minutu se mi občas stane, že zaměním „s“ a „z“ a „i“ za „y“, když při psaní myslím o tři slova dál za prsty.

To druhé už je jen nepozornost, už v minulém testu jsem to musel opravovat, bohužel až na webu, takže v mustru to zůstalo.
8.12.2020 18:52:02   94.112.239.xxx 57
Ciste teoreticky bych to v nouzi nejvyssi dal, jenze nedam, poridim Asus TUF RX 6800XT az bude nekdy v pristim roce za normalni cenu.
Jde mi predevsim o vystupy, pozaduji 2x DP a 2x HDMI, coz zadna karta nema, tak jsem si koupil prevodnik DP-HDMI a tudiz snesu i 3xDP a 1xHDMI, coz prave vetsina karet nema ani tovarni AMD, jen Asus nezklamal.
8.12.2020 18:53:59   77.92.201.xxx 60
Koupil bych, když stejně 6800Xt nejde sehnat. Ale celý den klikám a nikde to nevidím
8.12.2020 19:02:09   89.190.46.xxx 123
Se trochu bojím, že jsou tady v republice dva, a minimálně jeden z nich jenom půjčený. Vzhledem k tomu, kolik jich bylo v zahraničí.
9.12.2020 06:15:32   91.220.237.xxx 14
m4xp0w3r7 vcera sa na fb v CZ/SK skupine PC hardware chvalili grafickymi kartami a typek prispel fotkou v komente, kde mal krabicu s 9x Ashrock 6800XT a napisal, ze sa zohnat daju
8.12.2020 19:36:54   185.67.188.xxx 109
Ta spotřeba je opravdu na straně AMD velkou výhodou. Jinak celkem nezajímavá karta, vzhledem k tomu, že vlastně oproti 6800Xt nabídne skoro nic.
8.12.2020 20:30:41   212.79.110.xxx 4411
Husta karta, 3090 je proti ni za tu cenu dost legracni
8.12.2020 20:47:59   45.82.233.xxx 69
3090 je nesmyslne draha proti 3080 a prinos no nevim, tady je prinos jak na vykonu tak na efektivite coz u top modelu nebyva az tak casto k videni. Ale jinak souhlasim ze 6800xt bude urcite volbou mnoha lidi. 3000 rada NV neni spatna, ale volba vyroby u samsungu byl spatnej krok, spotreba je hrozna i diky zravym ddr6x, otazkou je kdy tyhle karty pujdou koupit coz kvuli chaosu ve svete kvuli kovidu a nyni i kvuli generacnim obmenam tezebnich farem se obavam ze to jen tak nebude.
8.12.2020 20:52:28   45.82.233.xxx 79
Konecne se nekdo v AMD zamyslel proc lidi radeji kupuji nereferencni karty a udelali solidni klasicky chlazeni ktere je zrejme tissi nez typ "fén" ovsem cpu nad kartou ani tak neni co zavidet, mel jsem v pc radeon 280x coz je 250w TDP a cpu s vezovym chladicem si to pekne vyzere, Nv 3000 to bude vubec masakr v nekterych skrinich uchladit na normalni teploty.
8.12.2020 21:38:29   46.34.226.xxx 181
Uz som to pisal niekoklko krat, highend a je jedno v com bude drahy, ad 1 je to technologicka demostracia firmy a jej technologii, z coho maju navacsi profit akcionary a investory investuju.
AD2 hociake auto, myslim supersport napr. Trion nemesis, Pagani etc su na bezne pouzitie nepouzitelne ale je par jedincov co si to kupia za astronomocku cenu, my ostatny zavidime a snazime sa najst dovod preco to bola zla kupa a ani jeden z nas by za to tie peniaze nedal.

PS: HIGHEND je pre nadsencov netreba hned hate.


PS1 pred tyzdnom mi dosiel mail od znamych n kupu NTB podmienka bola VGA nvidia s poznamkou "lebo je lepsia" co mam na to povedat. takto to ludia vnimaju a marketing ma silu. Bfu nerozmysla technicky ale doslova podla reklamy.
9.12.2020 10:39:37   89.176.158.xxx 81
I nadšence nemusí okrádat...
9.12.2020 20:19:26   212.79.110.xxx 10
To souhlasim ale pokud mate dva srovnatelne supersporty tak i tam hraje cena rozdil. Pokud jsou stejne vykone nebo nepatrne rozdily a stejne prestizni znacka....Samo ze ani AMD nestoji za ten priplatek oproti 6800XT ale ten rozdil financni neni tak velky jako u NV.
8.12.2020 23:14:33   159.253.109.xxx 65
tak cena 3090 je urcite na prd, ale ma voci 6900XT iste vyhody - hlavne vyrazne lepsiu pouzitelnost na ine veci ako hranie - vdaka veciam ako CUDA, Optix, tensor jadram, vacsej RAM atd...
8.12.2020 22:39:03   185.15.108.xxx 70
Trochu zklamání. Oproti 6800XT to není takový rozdíl. Uvidíme, jestli nV přijde s 3080Ti.
9.12.2020 00:41:41   212.79.110.xxx 32
Když už ztrácet čas hraním tak jedině na pořádném hardware! Cena je pomíjivá, spíše ta dostupnost pro smrtelníky je zlá.
9.12.2020 04:20:04   45.82.233.xxx 107
Ja jen rikam ze 3090 je nesmyslne draha, coz je, 6900xt je vykonove skoro to same o 1/3 levnejsi a to je hodne..
Spomenute funkce jako Cuda a pod u AMD openCL a dalsi veci take takze v tom moc vyvodu Nv nevidim, obtrensor
9.12.2020 04:23:03   45.82.233.xxx 73
obdobu tensor jednotek ma rada 6000 take, krom nekolika malo her to zatim
moc vyuziti nema. Cena obou je vysoka, a dostupnost vicemene nulova a nez se uklidni kurzy krypta tak to tak nejspise i zustane.
9.12.2020 05:53:55   80.188.182.xxx 6914
Tak opět to tu musím říct a budu snad říkat pokaždé, dokud se něco nezmění. Ta skladba her je tragická! Drtivá většina her je zastaralá a jsou hry, které se hrají více než tyto zde testované a zároveň jsou novější.

Máme tu 9 her a z toho pouze 2 jsou z roku 2020.

Pokud se na to podíváte, tak tam kde je rok vydání hry 2020, tak AMD vítězí. Zbytek her je starších a vítězí tam nVidia.

Kdo si koupí dneska top high end grafiky, aby řešil jak jim půjdou jenom staré hry? Tak snad každého zajímá, jak se jim bude dařit i v budoucnu ne? Tak tam sakra už přidejte něco nového ať se ten nepoměr alespoň vyrovná a je to fér porovnání. Z toho co tady p. Vágner naměřil může běžný člověk usoudit, že prostě RTX3000 jsou rychlejší, ale to není přece pravda a v budoucnu to bude ještě horší.

A opět tu neušla zmínka o tom, jak je RT výkon Radeonů špatný oproti GeForce, ale opět tu nebyl ukázán RT výkon v Dirtu 5, který je optimalizovaný pro Radeony a kde dostávají GeForce těžkou ránu.
9.12.2020 07:22:40   217.63.121.xxx 3062
horsi skladbu her v cely EU nikdo nema, v tomto drzi PCT prim Jeste ze nam vysla v CR i druha recenze na 6900XT kde jsou nove hry typu Assassin Valhala apod..
9.12.2020 07:31:12   89.173.197.xxx 1010
Vieš čo už to nieje ani vtipné.
9.12.2020 08:09:10   193.86.125.xxx 133
Furt ještě je... Ale je teda pravda, že by tu skladbu her mohli nějak "poladit".
9.12.2020 08:02:41   185.67.190.xxx 1120
O kreré že recenzi to mluvíš? Myslíš pohled jednoho zamindrákovaného rudého komunisty na svém blogísku? Kterému to vždy vyjde jinak než na celém světě? Tam i Vega 64 stíhala 1080ti
9.12.2020 08:08:35   83.208.222.xxx 658
A ještě něco, jak je možné, že RTX3090 dostala zlatou hvězdu za jak v FE edici tak i nereferenci a Radeon nedostal vůbec nic přesto, že stojí o 1/3 méně, podává podobný výkon a žere méně a má parádní chladič i v referenci? Jak je to možné? Vážně by mě zajímal ten důvod nebo jaký byl Váš myšlenkový pochod při rozhodování, proč si nic takového nezaslouží? To muselo být asi něco...
9.12.2020 08:21:39   89.173.197.xxx 724
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.12.2020 08:48:33   83.208.222.xxx 97
Není na ní nic OC, až přijdou OC verze, tak si všimneš
9.12.2020 10:41:19   89.176.158.xxx 53
že to nedostane nic se dalo celkem očekávat...
9.12.2020 10:00:37   89.190.46.xxx 1315
WOT je z celé metodiky v podstatě nejnovější, GTA V je starý, ale je to pořád čtvrtá nejhranější hra na steamu podle aktuálního počtu hráčů.

A Witcher 3 je hodně starý, ale i přesto je to hranější než Red Dead Redemption 2.

AvP není počítané v průměrech.
9.12.2020 10:55:34   217.63.121.xxx 1147
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.12.2020 11:17:29   89.190.46.xxx 94
Ne. Flastry s výrazným dopadem na výkon vycházejí jednou za uherský rok. Většina updatů jsou jen nová vozidla, úpravy map, a herních mechanik.
10.12.2020 10:34:09   46.226.16.xxx 10
U Dirtu 5, pokud vím, je RT použito jen kosmeticky na stíny.
9.12.2020 08:48:42   185.52.172.xxx 757
Krásný den Vám přeji. Předně bych byl rád, kdyby se povedlo téma udržet bez vzájemného napadání se a podobně. Kvůli tomuto komentáři jsem si zde založil účet, protože mám pár otázek.

Sám jsem majitelem NVIDIA karty, ale tady už to musím komentovat. Našel jsem si rezenci 3090 FE, abych mohl porovnat. Nerozumím tomu.

Cena je oproti 3090 o desítky procent menší a výkon +- totožný!
Pískajícími cívkami trpí obě karty.
Horší poměr cena/výkon u AMD (a u 3090 ne? Tam je těch cca 8% ještě dráže vykoupeno, ale nikde o tom ani zmínka, stejně jako ohledně malé přidané hodnoty).
Ano, souhlasím s RT, kde vede 3090, ale u konkurenčního Ryzenu uvádíte, že SAM nebudete brát jako plus či mínus, protože to konkurence nemá?! Nehledě na to, že pro užití RT ve 4k je i na 3090 málo.
Spotřeba je pak další věc, kde vede AMD.

Miluji NVIDII, ale AMD je poslední dobou naprosto skvělý produkt. Prosím, dělejte tu novinařinu objektivně. Nevidím jediný důvod nedat zlaté ocenění, neboť za tu cenu je to bezkonkurenční.

Nedělejte z tohoto webu odpad, kde se řeší jen modro-zelená. My hráči a pracující, které zajímá výkon, cena a vše kolem, nejsme hloupí. Buďte objektivní.

Děkuji.
9.12.2020 09:49:11   217.63.121.xxx 1759
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.12.2020 10:13:25   89.190.46.xxx 208
Chtěl bys to přebrat, viď?
9.12.2020 10:54:38   217.63.121.xxx 2341
opravdu nechtel mam svy prace dost.. Ale treba takovej Mirek Jahoda rozhodne delal lepsi recenze nez ty.. Uz v dobe kdy koncil na ExtraHW mel novejsi a rozsahlejs skladbu her nez ty ted dnes, mnohem lepsi skladbu recenze po slohove casti, interaktivni grafy apod.. TOhle je 100 let za opicema jak skladbou her tak provedenim to se na me nezlob..
9.12.2020 12:49:46   89.190.46.xxx 199
Mirek Jahoda s tím taky skončil. Nevyplatilo se to dělat. Když budu mít za recku dvakrát víc peněz, můžu strávit dvakrát víc času testováním. Ale redakce to nezaplatí, protože by na tom prodělávala.

A co se hodnocení slohové části týká... no comment. Kdyby to napsal někdo jiný, možná bych si z toho něco dělal. Nechtěl bych po tobě editovat články. http://www.nejmenovany web.cz/pc-a-komponenty/periferie/sandberg-commander-rgb-test-a-recenze-herniho-kresla-s-rgb-led-osvetlenim.html
9.12.2020 18:29:10   185.67.188.xxx 63
Lol Něco podobného jsem chtěl napsat taky. slohová část opravdu pobavila.
10.12.2020 10:38:29   46.226.16.xxx 22
Pozitivní zpráva, že nechceš. Ty tvoje "recenze" na DD nemají doslova chybu, všechny výrobky jsou sluníčkové a skvělé, holt aby ti zase někdo něco příště půjčil nebo lépe dal a tys to pak mohl střelit na Aukru.
9.12.2020 10:48:23   89.190.46.xxx 1629
V aktuálních hrách s raytracingem se ta karta propadá pod úroveň RTX 3080.

Ve hrách s DLSS 2.0 má o čtvrtinu až o třetinu nižší výkon. Nebo jinak – ve hrách s DLSS 2.0 nabízí o trochu lepší výkon než RTX 3070.

I kdybyste se stavěli na hlavu, nenabízí totéž co RTX 3090, jenom o několik tisíc levněji.

A jak říkají příznivci AMD, hlavně má jenom 16 GB paměti, takže je daleko méně futureproof než 24GB RTX 3090!

Ale to ocenění jsem jí nedal z jednoho prostého důvodu – v této podobě je to v podstatě jen o osm tisíc předražená OC verze RX 6800 XT, a navíc k ní ještě člověk nedostane lepší chladič, který nereferenční karty mívají. Nemá smysl ji kupovat na cokoliv jiného než soutěže v přetaktování, a i tam to pak rozcupují nereferenční karty.
9.12.2020 10:50:39   217.63.121.xxx 1537
A co Ray Tracing dle DX12 ultimate v DIRT 5? Zde je naopak AMD rychlejsi.. O tom ale nikde ani zminka..
9.12.2020 10:52:47   83.208.222.xxx 3614
Co furt máte s tím DLSS? Ať se vám to líbí nebo ne, pořád je to jen upscaling... to jsme to dopracovali, že pokud někdo nepodporuje upscaling neuronovou sítí, tak je špatnej. Kde jsou ty doby, kde záleželo na skutečném výkonu grafické karty a ne na ochcávkách okolo.
Jaktože tedy nevychvalujete SAM? Sám jste napsal, že to nebudete řešit, pokud to bude jen mezi Radeonem a Ryzenem 5 s deskou 500 řady... dnes to už umí i 400 řada, dokonce desky Intelu ze 400 řady... tak kde to máme pane Vágner? Proč jste to nezapnul už?
Bazírujete tady na nějaké technologii jen proto, že jí druhá strana zatím nemá. Ale že má druhá strana jiné technologie ignorujete. Moc pěkné. Tohle mi celkem připomíná SLi vs CrossFire... dokud bylo jen SLi, tak u každé grafiky ATi byl mínus, že nepodporuje SLi. ATi přišlo s CrossFire tak se zas psalo, že SLi škáluje lépe než CrossFire. ATi opravilo škálování a od té doby to šlo kam? No nikam že? Zapojení více grafik dohromady už nikoho nezajímá, firmy to přestali pomalu podporovat a najednou už je to pomalu zbytečná technologie, ale to bylo ze začátku řečí, jak je to důležitý. Obávám se, že tady by to mohlo dopadnout dost obdobně. Už vidím, jak nVidia donekonečna dodělává do her DLSS.... to určitě

Jen o několik tisíc levněji? Několik? Mně přijde minimálně 11 000,- jako dost solidní rozdíl, tak proč to tady zlehčujete?

Jo tak méně futureproof? tak to aby jste šel okmažitě odebrat ocenění ze všech RTX 3080 10GB ne? Nebo to Vám nepřijde blbé?
9.12.2020 11:10:07   89.190.46.xxx 1727
Není to upscaling. V DLSS 2.0 už se to v podstatě renderuje v nativním rozlišení, jenom ne v jednom snímku, ale je to rozložené do několika snímků za sebou.

Nevím, jak to napsat polopatičtěji.

https://www.youtube.com/watch?v=d5knHzv0IQE

Nastudovat, pochopit, vyzkoušet, pak se vrátit do diskuze.
9.12.2020 11:17:45   83.208.222.xxx 2022
To je jediné na co reagujete? Takže o ostatním ani nemíníte diskutovat, protože víte, že mám pravdu?

Popravdě je mi buřt jak DLSS přesně funguje, podstatné je to, že to je "ochcávka" a neukazuje se síla grafické karty, ale síla neuronové sítě, toť vše.

Tato funkce je přítomna i v mém oblíbeném Warzone, stejně tak RT. Mám RTX grafiku z minule generace a ani jedno nepoužívám. Člověk to zapne koukne, žádný rozdíl, vypne a už to nepoužívá, tak co na tom tak bazírujete?
9.12.2020 11:25:03   89.190.46.xxx 1814
Na zbytek můžu napsat viz minulé, předminulé a předpředminulé diskuze.

Je to pořád dokola.

Jediná novinka je SAM na Intelech, pravděpodobně to zapnu, ale v podstatě to znamená všechno opětovně přetestovat.

Na RT bazírovat budu, je to trend, kterým se budou vývojáři ubírat, protože ve chvíli, kdy to bude na většině grafik a ve většině enginů standard, jim to hodně usnadní práci.

Nebudu to studovat, ale je to ochcávka. Hm...

A co se ochcávek týká, s tím opatrně. Ochcávka je prakticky všechno, co se dělá v real time renderingu. S touhle logikou bych mohl napsat, že odteď netestuju nic jiného než hry s ray traced reflections, protože SSR jsou ochcávka.
9.12.2020 11:44:45   83.208.222.xxx 1317
No tak možná by jste měl, protože zatím to jsou jen 3 grafické karty... bude jich přibývat.

Je to trend... trend o který nikdo nestál a v drtivé většině případů ani dále nestojí. Stále jsou dopady na výkon tak katastrofické, že si musíme pomáhat něčím jako je DLSS na top high end grafikách za 40-50 tisíc. To je úspěch tedy. Hledat ve screenech rozdíly lupou, aby bylo poznat, kde je a kde není RT zapnutej.. joo, to se vyplatí.

Nemyslím tím, že se o to nebudu zajímat. Já samozřejmě mám přehled o tom, jak to funguje, ale to neznamená že to prostě není upscaling... jestliže samotná grafická karta počítá menší rozlišení a na monitor se dostane větší, je to prostě upscaling a je jedno, jak ho bylo dosaženo. To co je na obraze už není práce grafické karty a proto to je "ochcávka".

Ano, samozřejmě vím, že rendering sám o sobě je taky ochcávka, jenže vše se počítá na grafické kartě a tam se ukazuje síla těch karet a ne v neuronové sítí, která nejdřív musí hru analyzovat a pak jen dodává výsledky za grafickou kartu.
9.12.2020 12:31:26   89.190.46.xxx 1618
Upscaling je zvětšování obrazu z nižšího rozlišení.

U DLSS 2.0 se obraz renderuje v nativním (a dokonce se může renderovat i ve vyšším) rozlišení, jenom se vždy z každého snímku vynechává část pixelů, kterou lze vzít vyrenderovanou z předchozích snímků. Drtivá většina pixelů je nativně vyrenderovaných, jenom jsou sebrané z minulých snímků.

To není upscaling. Tvrdit, že je DLSS 2.0 upscaling, je jako tvrdit, že televizní signál v PALu byl upscaling z rozlišení 720×288.

A myslím, že by se to dost dobře obešlo i bez těch neuronových sítí na tensor cores. Na DLSS je podstatná hlavně filozofie skládání snímků se vzájemně posunutými vzorky, ne to, čím se to pak slepí dohromady a které výpočetní jednotky to udělají.
9.12.2020 18:06:51   90.179.84.xxx 48
Komentář že se vynechává renderování některých pixelů značí to, že autor vůbec nechápe základy počítačové grafiky a objektového přístupu u 3D grafiky. Žádná ze současných grafik nemá rendrovací pipeline uzpůsobenou k takové funkcionalitě.
9.12.2020 18:22:17   89.190.46.xxx 54
Super, dorazil odborník přes rendering. Vysvětlete mu jednoduše, jak funguje DLSS 2.0.
9.12.2020 19:50:30   90.179.84.xxx 47
Nikoliv odborník na rendring, ale celkem si potrpím na faktickou přesnost. Jak jste popsal funkci DLSS tak to není zjednodušené vysvětlení ale technicky nesmysl.
DLSS není nic jiného než extrapolace pomocí trochu upravené back-propagation sítě. Tzn. nic extra převratného ale metoda používaná od 90tých let. Na škole před 15ti lety jsme ji běžně používali v CV aplikacích.
9.12.2020 21:05:32   89.190.46.xxx 44
Tak znova.

https://www.youtube.com/watch?v=d5knHzv0IQE&t=1751s

Ono záleží i na tom, jakými daty se ta síť krmí. Určitě to není prostá extrapolace z obrázku, série obrázků nebo videa přes natrénovanou neuronovou síť, kterou jste dělali před patnácti lety.

To podstatnější začíná v 17:30, srovnání s ESRGAN v 21:20, rozdíl proti extrapolaci z videa ve 23.00, další detaily k DLSS 2.0 posléze.

Ano, nevynechává to pixely, posouvá to mezi jednotlivými snímky samply na úrovni subpixelů a z toho rekonstruuje obraz ve vyšším rozlišení s tím, že použité assety jsou shodné s těmi používanými v nativním rozlišení, nikoliv takové, které by se použily při reálném čtvrtinovém rozlišení. Což zní ohromně srozumitelně.
9.12.2020 23:02:07   31.30.5.xxx 50
Vycházejme z tvrzení: "Technologie DLSS 2.0 nabízí kvalitu obrazu nativního rozlišení, ačkoli renderuje jen polovinu pixelů.", zdroj https://www.nvidia.com/cs-cz/geforce/news/nvidia-dlss-2-0-a-big-leap-in-ai-rendering/
Upscaling funguje tak, že chybějící pixely dopočítá ze sousedních pixelů. DLSS zřejmě funguje tak, že pixely umí dopočítat ze sousedních pixelů nejenom z jednoho snímku, ale z více po sobě jdousích snímků a jako novinka je tam umělá inteligence, která má dříve nevídané možnosti v dopočítávání pixelů.
Někdo tady nakousl PAL, tak PAL používá totéž co DLSS, v přenáší se jenom půlka pixelů, akorát nemá vůbec žádný algoritmus, prostě půlku pixelů jen tak zkopíruje do dalšího snímku.
10.12.2020 14:44:23   89.190.46.xxx 11
Je to komplikovanější, počítá to z vyššího počtu vzorků, takže ve finále to má v jistých ohledech vyšší kvalitu než prosté nativní rozlišení (třeba pokud jde o stabilitu pixelů mezi jednotlivými snímky nebo anti-aliasing).

Občas to ale udělá v obraze nežádoucí artefakty, protože ne vždy lze ty pixely z minulých snímků vykrást.
11.12.2020 10:02:14   198.50.163.xxx 10
Vstupní data pro dopočítávání jsou jasná, je to polovina pixelů nativního zobrazení a bere se to z více po sobě jdoucích snímků, zde podle mě není o čem více diskutovat.
"Vyšší kvalita" je dána znalostní bází použité neuronové sítě, která může obsahovat informace, které se vůbec nevyskytují ve vstupních datech. Technicky je to uděláno tak, že umělá inteligence se v procesu učení krmí sekvencemi snímků vyrenderované s použitím 64x supersampling. Tyto informace se do obrazu dostávají zřejmě prostřednictvím ovladače GPU, nikoliv ze snímků vyrenderovaných během hry.
Pak dává smysl technologie DLSS 2X, kdy se renderují snímky s nativním rozlišením a stejná umělá inteligence provádí náhražku supersamplingu pro antialising.
11.12.2020 12:49:15   89.190.46.xxx 10
Ne, u DLSS 2.0 to tak opravdu nefunguje. Pro dopočítávání se i v nejvyšší kvalitě používá o něco více než třetina pixelů. Ty scházející si nedomýšlí primárně neuronová síť, ale berou se z dřívějších snímků, kde byly vyrenderované s jiným posunutím.

Ani ta nejchytřejší AI a nejvytrénovanější síť nedokáže domyslet z šedého pixelu na texturách správný text někam, kde není.

viz https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/59731-nvidia-dlss-2-0-tak-ma-vypadat-chytre-vyhlazovani?start=7

To jsou screenshoty ze 4K s DLSS. K tomu, aby to dokázalo dodělat na těch plakátech vzadu čitelné texty, by si ta AI musela v podstatě pamatovat, co na těch plakátech bylo napsáno. A musela by si to pamatovat pro každý jednotlivý prvek v celé hře. Protože domyslet se dá nějaký opakující se vzor, ale ne náhodné texty.

I v komprinovaných texturách to obnáší desítky gigabajtů komprimovaných dat. Kdyby to měla u každého rozmazeného fleku domýšlet na hires, tak by musela mít někde uložené „otisky“ o velikosti minimálně gigabajtů dat pro každou jednotlivou hru. A musela by to v té paměti držet a instantně to z ní tahat.

DLSS má třetinu informací na jeden snímek, ale když to pak poskládá ze šesti po sobě jdoucích mírně posunutých snímků, má ve finále dvakrát víc dat, ze kterých může udělat finální render.
9.12.2020 11:30:07   85.163.4.xxx 1110
i ty ignorante jeden....
tolik prace s recenzi a pak to zabijes diskuzi...
neprispiva pod tvym jmenem nahodou OBR, tam je to normalni...?
10.12.2020 15:18:20   213.226.246.xxx 52
Bohužel zbytečně plýtváte energií. Pan Vágner se vždy vyhýbá přímým odpovědím. Takže když napíšete "Horší poměr cena/výkon u AMD (a u 3090 ne?...", bude to ignorovat. Místo toho používá úhybné manévry a jiné techniky, aby nemusel stručně a jasně a odpovědět.
Ale jinak jste to shrnul pěkně a věcně. Bohužel, je to házení perel sviním.
10.12.2020 16:02:06   178.77.199.xxx 11
Pokud vidím čas vašeho příspěvku, tak je mi jasné, že jste diskuzi nedočetl celou, protože AW svůj pohled na poměr cena/výkon 6900XT/3090 níže rozebírá.
9.12.2020 09:59:43   87.197.175.xxx 169
Prečo stále testujete na týchto hrách? Dosť zlý a hlavne starý výber. Je rok 2020 ktorý za chvíľu končí. Čo tak nejaký výhľad do budúcna? Čo sa bude používať 21-22?

Stále tu potláčate amd a pri nvidii podobné problémy spomínate iba okrajovo čo tak veci robiť férovo? To čo je zle nech je ale pri oboch a nie že jeden môže a druhý nie. Fans nejakého tábora by nemal robiť recenzie lebo si tam hľadá stále iba to čo chce a čo dobre víde. Neriešim teraz či modrý červený zelený. Ide mi o fér porovnanie.
9.12.2020 10:23:00   89.190.46.xxx 1315
Docela rád bych si sedl a mastil nové hry, abych je mohl přidat do metodiky.

Nestíhám. Od uvedení RTX 3080 jsem testovací sestavou protáhl šestnáct grafik a další jsou ve frontě.

A články na PCT nejsou jediná věc, co musím dělat.

Budou. Bude Cyberpunk, bude Mafia Definitive edition, pravděpodobně bude Minecraft RTX, pravděpodobně watch dogs legion, Dirt 5, Crysis remastered.
9.12.2020 10:42:28   83.208.222.xxx 3311
Cyberpunk je jasnej, ale Mafia Definitive edition? To jako proč? protože to běží lépe na GeForcech? Ta hra nepoužívá žádné nové technologie, jeden na DX11, člověk ji jednou dohraje, zjistí, že původní Mafie byla lepší (příběhem) a zahodí je jako já. tak proč bude smrdět dalších 10 let v testovací metodice?
Minecraft RTX? To jako vážně?
Kde máme ty Call of Duty? Kde máme toho Assasina nového, po kterém se v obchodech jen zaprášilo? To myslíte jako vážně? Pokud ano, tak už mi to přijde jako neuvěřitelná arogance.
9.12.2020 10:52:54   217.63.121.xxx 1240
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.12.2020 14:41:43   89.190.46.xxx 1717
Já se nedívám na to, co jak na čem běhá. Doteď netuším, jak na tom jedou Radeony RX 6000. Mafii proto, že je to česká hra, kterou nikdo jiný netestuje. Protože je po technická stránce solidně zvládnutá. A protože jednička se hraje dodnes. Proto.

Assassina nemám, nedostal jsem klíč. Na žádné AC jsem klíče nedostal už osm let, přestože jsem o ně žádal pokaždé. Klíčů bývá málo, prioritu mají youtubeři, letsplayeři, recenzenti z herních magazínů, recenze z her, a když něco zbude, tak mi možná někdo nechá klíč, abych to mohl dát do metodiky na testování karet. Nehodlám to dělat jako Stach, abych na jedné stránce udělal jakožerecenzi, ve které to pochválím, aby mi někdo dával klíče zadara a PR vydavatele si mohlo odškrtnout, že má splněnou další recku.

CoD nevím, možná s nějakým příštím dílem, abyste neřvali, že dávám do metodiky staré hry.

Minecraft RTX jako vážně, předpokládám, že je to jeden z taháků Microsoftu na Xbox a DirectX ray tracing (tedy v podstatě váš argument, že je to ten lepší ray tracing, který se teď bude ve hrách používat).
9.12.2020 11:32:43   83.208.222.xxx 167
Takže tady už nejde o to, co se nejvíce hraje? Proč tím argumetujete GTA V? Tohle je posun úplně nikam. Ta hra jede na starém enginu, který má k hezkým současným hrám daleko, ale přesto to budeme testovat jen proto, že to nikdo jiný nedělá... A že je to čeká hra... nejsem si úplně jistý, ale není náhodou celá značka dávno prodaná do zahraničí? Ono to je úplně jedno, možná se to netestuje z toho důvodu, že to vlastně ani nemá cenu.

Ano, chápu, že není občas lehké sehnat licenční klíč zdarma, ale to pak kvůli tomu budeme sledovat letité hry pořád dokola i když nikoho nezajímají a podle toho soudit výkony grafických karet, které používají technologie, o kterých ty letité hry ani neslyšely? To mi nepřipadá moc rozumné. Tak jako jestli je takovej problém pouze u Assasina, tak opravdu nevěřím tomu, že je takový problém jednu recenzi napsat... však to můžete vzít i jako porovnání GK a přeměřit jich několik najednou a jen je fláknout do nových testů...

Tak CoD Black ops za chvíli vychází, tak máte příležitost že? Jak se píše, CoD je výkladní skříň technologií nVidia, tak bych očekával i naopak Dirt 5, protože to je zas výkladní skříň technolgií AMD

Minecraft RTX vznikl v době, kdy jediný RT HW měla nVidia, takže veškeré testování probíhalo pouze na HW nVidia, takže těžko může být optimalizovaná na Radeony. Pochybuji o tom, že implementace RT efektů je naprosto čistě Direct X12 Ultimate bez úprav na RTX grafiky. Minecraft RTX je naprosté plýtvání výkony grafických karet, k čemu tam proboha jsou ty RT efekty dobré? To je prostě jen technologické demo. Nezlobte se na mě, ale Minecraft je hnusná hra ať má RT vykreslování nebo ne a vůbec netuším, proč bych měl hrát tuto verzi a potřebovat na ní extra výkonný HW?
9.12.2020 12:00:15   89.190.46.xxx 1016
Jsem si jistý, že u nás byla Mafia letos jednou z nejhranějších her. A budu tak drzý, že chci mít v metodice aspoň něco, co se hraje u nás. Navíc je to jedna z her, která je pro nás atraktivní a na kterou ovladače kvůli recenzím neoptimalizuje ani AMD, ani Nvidia. Nějak mi nedává smysl dělat metodiky, ve kterých se v různé sestavě točí jen a pouze patnáct stejných AAA her. Tím recenzenti oběma výrobcům čipů brutálně usnadňují optimalizace. AMD i Nvidia procházejí recenze, sbírají data, na čem se testuje, a to má pak prioritu při optimalizacích ovladačů. Není od věci mít v metodice něco, co nikdo jiný netestuje.

Ad minecraft – nějak mi nedává smysl, proč by se v Microsoftu mastili s RTX verzí na bedrocku, kdyby to neplánovali uvést na novém Xboxu. A pokud to plánují uvést na xboxu, musí to pro něj být optimalizované. Vyvíjel se v době, kdy už byly vývojářské Xboxy k dispozici.
9.12.2020 12:26:03   85.159.110.xxx 54
"Jsem si jistý, že u nás byla Mafia letos jednou z nejhranějších her. A budu tak drzý, že chci mít v metodice aspoň něco, co se hraje u nás. "
IMO, bolo to len menom tej hry. A predpokladam, ze "kazdy", co vyskusal a dohral remaster Mafie, sa k nej tak skoro nevrati, ak vobec. Bola to jednorazova zalezitost.
9.12.2020 12:27:18   85.159.110.xxx 51
to tam radsej dajte Kingdome Come. To je aspon ceska hra
9.12.2020 12:35:07   89.190.46.xxx 106
Do Computeru ho testuju, tady už jsem měl strach to do metodiky přidat, protože bych zase akorát poslouchal držkování, že přidávám staré hry a nové hry nepřidám.
9.12.2020 21:29:16   87.244.210.xxx 02
Chcel by som iba zareagovat na hype okolo Minecraft RTX.

Nove osvetlenie hry typu "stojim_na_osvetlenej_cistinke_v_strede_dna" a "preexponovane_farby" po zapnuti RTX su extremne zatazujuce pre ludske oko.
Doporucujem pozriet si to nazivo napr. tu:
https://www.youtube.com/watch?v=7qs7aH1tc0A&feature=emb_logo
9.12.2020 13:04:27   90.181.223.xxx 1717
Tak první Obr dělá žumpu s procesory a ted Vágner s grafikama. Pánové stačila by objektivnost, bohužel tady to smrdí.

Sorry ale skladba her je katastrofální.
Ještě že je tady to forům ,to je to poslední co tu za to stojí..
Možná je na čase to nechat recenze někomu koho to bude bavit a přestat předvádět tento paskvil.

hezky to napsal Hakosuka
9.12.2020 13:16:10   89.190.46.xxx 1420
Skladba her nic nezmění na tom, že vedle RX 6800 XT je tato karta za padesátiprocentní příplatek naprostý nesmysl.

Okatěji už AMD své fans škubat snad ani nemůže, a vy se ještě dožadujete toho, abych je za to chválil.
9.12.2020 13:49:52   94.229.90.xxx 257
6800xt vs 6900 ma pomer cena vykon 133%
3800 vs 3900 ma ten pomer 240%

amd je ten kdo tezce skube fandy
9.12.2020 14:20:11   89.190.46.xxx 1323
RTX 3090:
+14 GB paměti
+30 W power limit
+~20 % výpočetních jednotek
+1 MB L2 cache
64b na paměťové sběrnici, +500 MHz na pamětech, +23 % propustnost pamětí
nvlink
u Founders Edition zhruba dvakrát větší chladič


RX 6900 XT:
+11 % výpočetních jednotek při stejné spotřebě, +50 % ceny
9.12.2020 14:24:02   86.49.233.xxx 2210
Co to je za myšlení tohle? To je jako nějaký velký +, že na o 10% větší výkon potřebuje RTX3090 +30W power limit? To je snad nevýhoda oproti Radeonu, který na +10% výkonu nepotřebuje ani 1W navíc ne?

A co je za výhodu, že má tak kravskej chladič, když se Radeon se stejným výkon spokojí s běžným chladičem klasické konstrukce?

To nejsou žádné výhody, pouze ukázka toho, jak jsou současné RTX neefektivní.
9.12.2020 14:36:12   89.190.46.xxx 1011
+11 % výpočetních jednotek se stejnou propustností pamětí dá navíc 10 % výkonu? Komu to tak vyšlo? Že se vůbec ptám.
9.12.2020 15:31:38   94.229.90.xxx 204
z pct grafu:
6800xt + 7% vykonu + 43% ceny = 6900
3800 + 12% vykonu + 92% ceny = 3900

porad nevim kdo me chce obrat vice...
9.12.2020 16:22:13   89.190.46.xxx 1210
RTX 3090 jsem čistě na hraní jasně nedoporučoval s tím, že se na to nevyplatí. RTX 3090 má smysl vzít místo RTX 3080 aspoň na ten rendering nebo střih videa, s DLSS pak na hraní v 8K.

Tohle nemá smysl na nic. Nevyplatí se to nejen na hraní, ale ani na to profesionální nasazení. Za deset tisíc navíc to nabízí prd nejenom hráčům, ale i těm profesionálům. I na ten rendering je lepší koupit dvě RX 6800 XT než jednu 6900 XT.
9.12.2020 14:18:49   86.49.233.xxx 1614
"Okatěji už AMD své fans škubat snad ani nemůže"

Tak s tímhle prostě nesouhlasím. Kdybych si šel teď kupovat grafiku a chtěl prostě high end, tak půjdu a ten Radeon 6900XT si prostě koupím (kdyby to šlo). Ještě v minulé generaci stála RTX2080Ti mnohem více než tento Radeon, takže pro mě to tak strašný není. Ano o 350 dolů níže je 6800XT, který má jen o 10% menší výkon, ale o to vůbec nejde. Ty peníze nejsou zdaleka tak strašné za to, že mi AMD prodá to nejlepší co dokáže vyrobit. V podstatě to beru jako lidi, co si kupují výběrové procesory se značkou přirážkou, protože je u nich větší OC potenciál. Pokud si koupím tenhle Radeon, tak vím, že mám jeden z nejlepších čipů, který má nejen obrovský OC potenciál, ale i aktivní zbytek chipu, který sám o sobě bez ničeho přidává 10% výkonu.

Co dostanu od RTX3090? V základu mamutí spotřebu v mamutím balení a chip, který není plně aktivní a jede na doraz svých možnosti. A ještě k tomu za to musím zaplatit minimálně o 500 dolarů více, než za toho Radeona. Ano dostanu 24GB paměti proti 16GB, ale tu při hraní stejně nevyužiju. Pokud bych na tom chtěl pracovat, tak zas nemám odpovídající ovladače a certifikace, takže těch 24GB pamětí je pro mě jen wow efekt, nic jiného.
9.12.2020 14:21:57   89.190.46.xxx 1512
Problém RX 6900 XT není RTX 3090.

Problém RX 6900 XT je, že existuje o třetinu levnější RX 6800 XT, která nabízí prakticky totéž.
9.12.2020 14:28:14   86.49.233.xxx 1813
Ale vždyť to je úplně stejný jako situace RTX3080 vs RTX3090 ... pouze u 3090 je na parádu větší paměť a u 3080 je zase směšně malá.
9.12.2020 18:22:33   185.67.188.xxx 1014
FabledWarrior>
Mě se líbí jak se tak strašně snažíš vařit z vody )

Je více než očividné, že na PC jsi nikdy nedělal nic jiného než hrál hry. Protože vypouštět moudra jakože u 3090 24GB je na okrasu 3090 je renderovací karta a už v prezentaci takto byla podána. 24 respektive 48 GB na renderování je skvělých i za ty peníze co stojí.

Nevím oč ti jde. Běž utíkej si koupit toho radeona 3900XT ale nevnucuj tady všem že by měl dostatat nějaká ocenení na která jednoduše nemá.

dokonce i takovej rudej negramot jako Stah, napsal, že by tu kartu ke koupi nedoporučoval.

Tak už si to srovnej.

Teorii máš zmáklou hezky, ještě by to chtělo i tu praxi.
9.12.2020 14:32:04   82.114.194.xxx 1317
Adame díky za recenzi a jsem rád, že si můžu udělat obrázek o výkonu i proti 1080ti.

Z trdla Belky si nic nedělej. Ten by testoval nejradši výkon na všech kartách s ovladači od AMD... To je k věru to poslední, co by ještě amdd svět mohl pro zvýšení objektivity vytáhnout.

Už Belku vidím jak si priplati za 6900xt
9.12.2020 15:32:23   77.92.201.xxx 32
Asi těžko, když koupit nejde.
9.12.2020 17:37:38   178.143.40.xxx 02
Tak TO je Fantasticke !


AJ TO (tiez...) MUSIM MAT !
9.12.2020 18:27:44   88.100.110.xxx 91
Pánové, čtu tady hromadu příspěvků, že v testech jsou staré hry. Je nás tu docela dost, takže mne napadl takový hec. Komu vadí, že v testu nejsou nové hry, může na nějakou panu Vágnerovi přispět. Kdyby každý dal i jen 50 korun, sešlo by se dost na celý nový set. Co vy na to?
9.12.2020 19:16:36   212.79.110.xxx 44
Tak ať netestuje nový hardware, když to testuje na hrách, pro které se nová karta mekupuje
14.12.2020 06:25:02   62.240.191.xxx 10
Skladba her je dlouhodobě známa/stálá.
To je nějaký sport si přečíst recenzi, o které víte, že v ní budou hry které Vás nezajímají, jen proto abyste si mohli zanadávat v diskuzi?

Proč Vám vadí hry které nehrajete? To je takový problém hodit do googlu název hry + nazev karty a najít recenzi s hrou která Vás zajímá?
9.12.2020 19:05:27   212.79.110.xxx 82
Nechápu proč není naměřená spotřeba ve 1440 a 4 k - předpokládám, že si nikdo nekupuje kartu za 30000 na full HD - asi by tam spotřeba nvdia karet vycházela strašně
9.12.2020 19:21:07   212.79.110.xxx 42
tady je spotřeba ve vyšších rozlišeních https://www.techpowerup.com/review/amd-radeon-rx-6900-xt/36.html tam už 6900xt vypadá neskonale lépe
9.12.2020 19:27:17   89.190.46.xxx 52
To nejsou grafy spotřeby. A dokud je čip vytížený naplno, tak je z hlediska spotřeby v podstatě jedno, v jakém rozlišení se testuje, regulace to vždycky uškrtí na hranici power limitu a spotřeba samotné karty bude prakticky stejná.

Celkově pak na sestavu ve 4K naměřím spíš méně, protože klesne vytížení procesoru.
9.12.2020 21:03:23   109.183.132.xxx 212
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.12.2020 20:34:05   94.112.239.xxx 41
Cyberpunk - jasny, super ze to planujes

Mafia Definitive - nesmysl, nikoho to nezajima

Minecraft RT - osobne me to nezajima, ale jako benchmark k RT dobry, beru to

Watch dogs legion - nesmysl, nikoho to nezajima

Dirt 5 - nesmysl, nikoho to nezajima

Crysis remastered - ok, beru.

----

Call of Duty - ???
9.12.2020 21:02:25   109.183.132.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
9.12.2020 21:17:15   185.67.188.xxx 112
Počkat jako první má DXR 12 Ultimate? A to se pozná jak? Jakože to zatím lépe je na AMD kartách? To je to zásadní?

Pán je vtipálek.
9.12.2020 21:30:02   82.114.194.xxx 83
Vtipalek? To ne! Recenzent. Na jednom objektivním pseudo test webu...

On sice hodně nahovori, ale do prodejních statistik promluví až tak za tři roky až si koupí bazarovy ryzen a bazarovou 5700xt.
9.12.2020 21:28:16   89.190.46.xxx 42
F1 2020 je jedna z mála her, které se dají otestovat spuštěním baťáku a vypadnou z toho výsledky ve všech nastaveních a rozlišeních, které stačí jenom opsat. V podstatě mě to nic nestojí, pustím to a můžu se jít najíst nebo vyspat a hodinu to jede samo.

Takže kdybych si měl vybírat mezi Dirtem, kde to kdysi fungovalo stejně a zrušili to, a F1, vyberu si vždycky F1. Otázka nestojí jestli testovat F1, nebo Dirt, ale jestli testovat F1, nebo mít změřeno o hru méně.
9.12.2020 21:41:35   185.67.188.xxx 52
Dirt 5 je stejně slátanina, co nikoho nezajímá. po Dirt rally 2.0 je to zase jen takovej vejškrabek podobnej jako dříve showdown. O ničem.

Jako celkově si AMD umí vybrat dobrý tituly Godfall taky hra, která je asi jako Anthem. Vyšla hmm a dál?
10.12.2020 08:22:52   94.112.239.xxx 10
Presne tak, kdyz auto hru, tak F1, protoze Dirt5 je o nicem.
9.12.2020 21:27:02   188.75.191.xxx 95
FabledWarrior/Stratos
Kluci, vy uz fakt musite mit nejakou formu autismu nebo si nesete neco z detstvi. Ja byt Adamem, tak na Vas ani nereaguju.
Piste si vlastni "recenze" na blog, ale predtim prosim zopakovat cesky jazyk. Klidne bych s Vami podistutoval na Vasem pisecku, ale na obou stranach mam ban a zakladat si dalsi ucty, kvuli dvou blaznum, to fakt ne
9.12.2020 21:45:59   185.67.188.xxx 72
Výhoda je, že tu můžeš Stratose nazývat i jeho druhým jménem )
9.12.2020 21:50:57   82.114.194.xxx 104
Prostě dva komici. Člověk kdyz se nudí je postrci a hned je na světě 30 stánek textu. Na blogisku, nebo v diskuzi jinde... Nejhorší je, že oni tem svým bludům i snad věří.

Umíš si představit kdyby to bylo naopak? Tak nvidia technologicky zaostává, nemá ani pořádné RT, dlss vůbec, nejakej dirt by v testech nebyl ani náhodou. A poukazovalo by se na to, že 128MB cache se vzrůstajícím objemem dat se míň a míň trefuje. Proto s rozlišením klesá výkon...

Prostě komici. Stejně jako u Intelu když člověk poukaze, že herně je 10600kf výhodnější než 3600 tak se můžou vzájemně oplodnit.
10.12.2020 05:14:41   83.208.222.xxx 56
Tak od toho je to diskuse ne? Můžeme si tu vyměňovat názory

Já neříkám, že občas nepřeháním a nesnažím se Adama vyprovokovat, ale je to jen v jeho zájmu, aby už něco udělal.

Jinak pokud si myslíš, že píšu něco, s čím nikdo nesouhlasí, tak se podívej na poměry +/- u mých komentářů.

A opravdu nevím, co myslíš tím "podistutoval na Vasem pisecku". Já žádný svůj píseček nemám a obcházím všechny české IT servery a když se mi něco nelíbí, tak to napíšu a to platí i o Stachově stránce.

BTW: Ty mi budeš něco říkat o zopakování českého jazyka?
10.12.2020 11:08:04   46.226.16.xxx 44
+/- zde u komentářů není obvykle nic víc, než poměr hlasování fanatiků všech stran. To je opravdu to poslední, o co bych se v diskuzi opíral.
10.12.2020 17:02:06   188.75.191.xxx 32
"Já neříkám, že občas nepřeháním a nesnažím se Adama vyprovokovat, ale je to jen v jeho zájmu, aby už něco udělal."

Proc by mel neco delat? Pracuje v ramci sveho platu.

"Jinak pokud si myslíš, že píšu něco, s čím nikdo nesouhlasí, tak se podívej na poměry +/- u mých komentářů."

Tohle neni ani trochu relevantni.

"A opravdu nevím, co myslíš tím "podistutoval na Vasem pisecku". Já žádný svůj píseček nemám a obcházím všechny české IT servery a když se mi něco nelíbí, tak to napíšu a to platí i o Stachově stránce."

To jsi stastny clovek, ja tam za vlastni nazor dostal BAN.

"BTW: Ty mi budeš něco říkat o zopakování českého jazyka?"

Ano.
10.12.2020 05:25:54   83.208.222.xxx 24
Jinak ještě bych chtěl vyvrátit, že bych byl nějaký fanatik k AMD. Já osobně používám doma notebook s i7 a RTX grafikou a pro práci mám stanici s Xeonem W a Quadro grafikou.
9.12.2020 21:40:46   82.114.194.xxx 57
Juuuu 7nm vs 8nm...

5700xt žere a výkon nic moc. 3060ti žere míň a výkon lepší...

Poor nvidia se samsungem 8nm vs good amd s tsmc 7nm...
10.12.2020 11:10:22   37.188.171.xxx 23
Aspon srovnavej karty stejne generace tudiz 5700xt by se mela srovnavat s 2070 cca. Jak je nastavena efektivita v hernim rezimu nevi, ale na ethash ti muzu rict ze 5700xt je o trochu mene zrava nez 3080 v pomeru k vykonu.
Srovnej 3060 s 6800 a uz ti to tak vesele pro Nv nevyjde ;)
10.12.2020 12:59:18   89.176.158.xxx 12
Pokud umí sundat zelené brýle..
10.12.2020 19:02:05   78.80.24.xxx 11
Lol takže mám srovnávat orezane navi20 s orezanym ga104? Vážně???

Nejblíž jak cenou tak parametrove k sobě má 5700xt a 3060ti. 256bit sběrnice. Obdobně velké čipy, lepší vyrobni proces má amd...

Kolem dpc 12k kdo dnes koupi 5700xt tak je bez rozhledu..
Btw i na ethashi je 3060ti efektivnější než 5700xt se Samsungama a s modem BIOSu. A na 3060ti stačí nastavit PL a takt pamětí a hotovo. 5700xt se Samsungama 54MHs/125W(a to budete mít sakra štěstí, že nefasnete většinový Micron 57MHs za 155W) 3060ti 61/130W...
Ostatní alga zmiňovat nebudeme, že? Tam je to totiž tak 2:1 v prospěch nvidie.

3060ti vs 5700xt je aktuální téma. Až vyjde 6700(xt) tak se může něco změnit. Zatím 5700xt, slabý výkon, špatná spotřeba, neumí RT, neumí dlss... Koupě 5700xt je prostě v tuto chvíli blbost a rudo-brýlkaři se můžou vztekat jak chtějí. Třeba to 6700 zase obrátí a třeba taky ne.
11.12.2020 15:32:47   212.111.10.xxx 02
Jo 3060tka je lepší, ale nemá smysl tyhle 2 karty srovnávat, protože kdo chtěl 5700xt už na ní rok hraje, a 3060tku si teprve budou lidi kupovat, lidi co si dosud nekoupili nic výkonnějšího (ti ostatní už mají rtx2060 nebo 2070). Nejmíň rok rozdíl mezi nimi, to dělá technologický i cenový rozdíl.
9.12.2020 22:52:17   109.81.210.xxx 48
Adame díky za recenzi, karta je to pěkná, líbí se mi že AMD je konkurenceschopné po letech. Jsem nestraník tak koupím co je pro mě na hraní lepší a nebudu se tady dohadovat o kravinách jak nějací zdejší fanatici. Docela se divím že vůbec reaguješ. Od této karty jsem taky čekal něco víc ale i tak dobré. Mám za to že čip bude opravdu to stejné jako 6800XT jen výběrovka, Prakticky to samé je asi u NV s 3090. a 3080 jen přitlačily paměti. Z vlastní zkušenosti musím říct že DLSS 2.0 je naprostá pecka, např u War Thunderu ve 4K to oproti samotnému nativu vypadá ještě o dost líp. A RTX prostě taky zatím umí líp. Vesměs jinak na Surový výkon bez vymožeností jsou 3080-6800xt 6900xt-3090 vyrovnané karty. Osobně jako hráč volím 3080 protože tyhle vymoženosti jsou super. Takové blbosti jako Hairworks,Physx,Dlss,RTX jsou fajn. Proto zatím u mě vede Nvidie. 10GB Vram na hry bohatě stačí a myslím že dlouho bude protože i CP jsem viděl že bere max 7GB a snad u ničeho jiného jsem ani víc neviděl, teda viděl ale hra to prakticky jen zabírá ale nevyužívá. Jo a s tím Dirt 5. Tady bych neřekl že bude nějakej RTX boom. Ta hra je jen jednostraně optimalizovaná v základu,navíc musím říct že graficky je celkem průměrná. Těším se na CP2077 Díky za tvou práci! Čau všem. PS: Červená nebo Modra hlavně ať hra dobrá!
10.12.2020 11:15:49   37.188.171.xxx 43
nesouhasim ze u drahe karty co si kupuju min na 2 a vice let je 10GB dost to teda neni ;) Pocitej s tim ze budouci hry budou optimalizovany na konzole s cpu 8/16 a grafikou se 16GB.
Z hlesdika technologie je radeon 6900xt top, pouziti infinity cache pomerne dost vylepsi efektivitu v tom nv 3000 zaostava, navic pouziva drazsi a zravejsi ddr6x, AMD pouzila standartni ddr6 kterym vylepsuje efektivitu prve infinity cache a pokud je to ve hrach opravdu 2.5x vyssi bandwidth tak to je dost slusny, zvlaste pak technologicky pokrok proti navi1 je rozhodne nekde jinde nez mezi 2080 a 3080 ;) A v neposledni rade cena je o dost priznivejsi nez u predrazeny Nv
10.12.2020 11:38:08   46.226.16.xxx 20
U těch konzolí využije grafika celých 16GB? Za dva roky vyjdou nové konzole? Předražená se může zdát 3090, jenže to je karta, která je určena spíš content creatorům než hráčům a i za tu zdánlivě vysokou cenu se jim vyplatí. Jinak ceny Radeonů 6x00 a Nvidií 3x00 (mimo 6900XT a 3090) vcelku obrážejí výkonové postavení a jen potvrzují, že když mám výrobek s konkurenčním výkonem, nebudu se chovat jak charita.
10.12.2020 13:31:27   109.81.210.xxx 22
To si určitě nemyslím, stačí s prstem v nose podívej na Cyberpunk, Hra openworld nádherná jaká roky nebude na maximum 4K bere 7GB a to ji na to maximum utáhne 3090ka na 50fps Takže ne, o paměti to rozhodně nebude! Za mě vždy lepší o něco mín rychlejší paměti než víc nevyužité pomalé paměti.
10.12.2020 13:43:45   45.82.233.xxx 02
konzole vychzi nova generace po 2 letech, to bych nerekl Tak po 5 i vice. Zkuste si MS simulator ve 4k a povime si jestli je 10G Vram dost a takovych her uz dneska je vic, 2 roky po ktere min. chci kartu mit bez vymeny je dlouha doba a naroky her vzrostou uz jen proto ze konzole budou mit 16G Vram a programatori jsou tvori lini a hodi bobek na nejaky optimalizovani kdyz je pameti habakuk ;)
Ano 3090 je nesmyslne dr aha ale i tak se nejdou blazni to to koupi :-D Spis aby se v dohledny dobe drive nez v roce 2023 :-D zlepsila dostupnost karet..
10.12.2020 14:10:36   109.81.210.xxx 21
Dobře asi moc nechápete že hra může grafickou pamět zabírat ale nemusí ji využívat tudíž Mám MS Simulátor a hraji ve 4K Zabírá klidně veškerou pamět ale nikdy nedělal žádné lagy a nic takového,proč? Protože to jen zabírá ale nevyužívá, využívá maximálně 8GB to samé COD MW zabírá klidně 9 a maximálně použije 7. Do nedávn Horizon zabíral 10GB Lidi si z toho cucali prsty na nohách a radši vydali 28MB patch a najednou hra ukazuje 5.5GB na maximum při 4K .. Myslím že Nvidia asi věděla co dělá když vydala hráčskou 4K kartu s 10 GB a Pracovní verzi s 24GB
10.12.2020 16:14:36   178.77.199.xxx 20
Aha... Dobře, přeformuluji otázku pro méně chápavé - těch 16GB u konzolí CELOU využije jen grafika? Navíc sám píšete (již dlouhé roky na jistém blogu omílanou mantru), že budoucí hry budou optimalizované na konzole a že si kupujete karty na 2 a více let. Proto jsem si dovolil popíchnout s tím, zda za dva roky budou nové konzole, na což jste mi sám odpověděl, že ne.
10.12.2020 16:19:10   178.77.199.xxx 10
Jinak, pokud si někdo cíleně koupí z vašeho pohledu předraženou věc, protože ví, že ta věc mu bude vydělávat, pak bych řekl, že ani ne blázen, ale spíš nechápající je tu někdo jiný.
10.12.2020 19:50:52   45.82.233.xxx 02
no kolik lidi si kupuje 3090 na praci ? Vetsina budou lidi co predcasne nastoupili do 4k a s minulo generaci karet bojovali o 60fps casto neuspesne coz je na rok 2020 tragicke. Tak ted bude HW kterej 100+ na 4k zmuze. Na praci takovou kartu potrebuje 1% populace nebo mene. Ohledne konzoli a jejich pameti tak to samozrejme nevim je to spekulace, ale odhaduju ze 16bude jen vram, protoze kdyz by z toho ukousli 8 pro system zas 8g pro grafiku bude malo. Navic Vram byva aktualne ddr6 a system ram muze byt ddr4 ktera je vyrazne levnejsi, ale jak to bude nevim ani jsem po tom nepatral.
11.12.2020 06:13:27   46.226.16.xxx 10
Můžete to 1% odzdrojovat, nebo jde o váš pocit? Já osobně znám 4 lidi, co si 3090 zakoupili. Jeden čistě na hraní, druhý se živí zpracováním videí a zbylí dva jsou freelanceři (vše kolem 3D). Ale nebudu psát, že 75% si 3090 kupuje na práci.
11.12.2020 10:04:02   37.188.244.xxx 01
Z vlastnich zkusenosti se servisem a stavbou PC, mozna ze se pohybuju jen mezi chudinou protoze 3090 jsem mel v ruce 1x a vetsina PC co se stavi je pomerne ekonomy, ale urcite jsou i dneska lidi kteri nevedi co s prachama to ano, i kdyz to jsou casto taci kteri pro jejich ziskani nemuseli hnout prstem
Zrovna 2090 bych si osobne nekoupil a finance v tom fakt nehrajou roli, proste 6800xt je ve vsech smerech zajimavejsi produkt az pujde koupit teda
10.12.2020 19:38:15   188.167.251.xxx 10
Konzole maju 16GB RAM zdielanej pre GPU a CPU. Urcite sa celych 16GB nevyuzije ako VRAM, cast si zoberie OS, cast samotna hra.
10.12.2020 19:51:20   45.82.233.xxx 02
v tom pripade by 16GB bylo dost malo.
11.12.2020 06:07:12   46.226.16.xxx 10
Asi by bylo dobré, než budete o něčem příště diskutovat, zjistit si alespoň základní údaje. Informace o velikosti a využití paměti u konzolí tu už je pěkně dlouho. Ví se, že u Xbox X je paměť rozdělená na dvě části, 10GB pro grafiku a 6GB pro systém. U PS5 se předpokládá, že to bude podobné.
11.12.2020 10:07:00   37.188.244.xxx 13
Od toho je diskuse abychom se neco dovedeli, nikdo z nas nevi vsechno, osobne me konzole nezajimaji proto to nemam nastudovane. V tom pripade je zrejme ze se Nv s ohledem na velikost pameti u mainstream modelu inspirovala u konzoli aby nebyl problem s chodem her. Ale jak uz jsem psal vys, kvuli provoznim vlastnostem, cene, vetsi pameti bych sel do 6800xt ale letos si ji asi pod stromecek nedam, ani to nejak nehori, tak treba pristi rok
11.12.2020 19:09:03   82.114.194.xxx 21


Peníze nehrají roli a bych býval byl koupil...

další komik.
10.12.2020 12:56:20   93.99.5.xxx 75
opet tragická recenze od tragickýho recenzenta na tragicky sestave s tragickym vyberem her a tragicky opet bez vysledky ze syntetickych testu
10.12.2020 14:21:23   89.190.46.xxx 40
Chyběls nám tu. Furt čekám, kdy se ozveš.

Už jsem psal minule, že jsme chtěli tu nejlepší desku po Asusu, ale asi všechny samply vyžrali overclockeři. A obdobně s pamětmi, když chce člověk 32 GB, je to trochu problém.

Tady jsem ti přeměřil, o kolik utrpí nejvýkonnější vzduchem chlazená karta, která se momentálně dá pořídit tím, že to testuju na tak shitovní sestavě se shitovním nastavením v Metru.

Aktuální nastavení je třetí sloupec, nejvíc, co jsem z toho vyrazil při rychlém overclockerském nastavení (to je takové to aby to ustálo jeden průběh testu), je ve čtvrtém, v posledním procentuální rozdíl. Akorát jsem to teda udělal lamersky a to nastavení napětí jsem tam pral už v BIOSu a ne až ve Windows.

https://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/vagner/temp/oc-10900k.png

Měřit, kolik tím utrpí objektivita testu při srovnávání více různých karet, už se mi ani nechtělo, čoveče.

A i kdyby ses na hlavu stavěl, tak ten procesor ani ty paměti vejš dávat nebudu, tak už si zase můžeš jít hrát s těma syntetikama.

Tak zas někdy!
10.12.2020 14:41:57   89.102.13.xxx 01
Kolik Vám tahle argumentace testem zabrala času?

Ptám se zcela neironicky a opravdu mě to zajímá.
10.12.2020 15:34:50   89.190.46.xxx 21
Čistého času stráveného v BIOSu, restartováním a přebíráním a přepisováním výsledků tak tři, čtyři hoďky, testy už jely samy.

Ale kvůli němu jsem to nedělal, zajímalo mě, co udělá s výsledky v na procesor náročnějších hrách, když je odstavené 5,3GHz turbo a místo toho jedou všechna jádra rychleji a jak velkou chybu jsem udělal, že jsem paměti nechal na „konzervativních“ 4,0 GHz. Paměti, které v tom počítači budou definitivně, přišly až více než měsíc potom, co jsem musel na tom počítači začít testovat.
10.12.2020 15:20:14   89.102.13.xxx 10
Díky. Na to bych fakt neměl trpělivost
10.12.2020 15:02:19   93.99.5.xxx 02
jasny ... ty tvoje teploty.... ale porad jsme nikde nevideli vcore... nebo je furt na auto v biosu ?
10.12.2020 15:32:56   89.190.46.xxx 11
Jaký má v tomto případě vcore vliv na výkon?

A ne, nejde mi jenom o teploty, jde mi o to, aby to mělo rezervu a nejelo to na doraz.
10.12.2020 15:45:22   93.99.5.xxx 11
ono to ma rezerv dost jenom nesmis nechat vcore na auto.... porad jsme neslyseli kolik ti tam ta deska cpe ? jestli ti tam cpe na tech 4.9 treba 1.3-1.4 vcore tak jsi lojza protoze to vpohode muze jet na 1.2 i min a to ti sunda dost zasadne teploty a diky tomu muzes jet 5ghz plus
10.12.2020 16:05:04   89.190.46.xxx 10
3× cinebench R20

https://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/vagner/temp/r20.csv

Už tuším o 0,025 V níž to s některými grafikami v některých hrách padalo na hubu.
10.12.2020 16:32:33   178.77.199.xxx 30
Overclocking je svým způsobem vrcholová disciplína, něco jako sport (jde o nejlepší výsledek). Což samozřejmě, tak jako kdekoliv jinde, nevylučuje výskyt samolibých pitomců.
12.12.2020 07:05:07   89.103.184.xxx 00
V diskuzích pořád čtu hádky co je lepší, ale mne zajímá co si mohu koupit a bude mít pro mne větší užitnou cenu. A když procháím trh, tak radeonů je podstatně méně. Nereferenční vůbec. A to se DD mohl přetrhnout chválou AMD jak to narozdíl od nVidie zvládně. Měl jsem na střídačku karty jako od nVidie, tak od AMD. A při rozhodování mne krom dostupnosti zajímá i třeba hlučnost, spotřeba, ovladače atd. Co se hlučnosti týče, nereference jsou lepší a zatím dostupné u nV. Ovladače asi zatím ok u obou. Spotřeba..tam záleží jak drahou kartu člověk chce. U výkonných karet vede AMD. U levnější nV protože AMD zatím svou "střední třídu" nevidalo. nV má už dvě levnější karty rtx 3070 a hlavně rtx 3060Ti , tam kde má AMD nyní předraženou 5700XT (byť by pře pár měsíci byla dobrou koupí). U spotřeby se také objevují varávání v podobě náhlých "spike" u AMD, které překonávají i spotřebu nV. Takže v současné doběkdybych kupoval kartu, tak nV. A to je tu pak Raytracing a dlss.
12.12.2020 11:18:19   45.82.233.xxx 00
tak koupit nejde ani jedno
12.12.2020 12:17:52   89.103.184.xxx 00
Tak nV u překupníků s bazošu i "normálních" obchodníků ještě je, ale za nehorázné ceny. Nerefereční radeon jsem u nás neviděl.
12.12.2020 21:13:51   45.82.233.xxx 00
Tak me to nejak netrapi, ja mam karet nakoupeno kolik jsem potreboval protoze jsem toto presne tusil podle konce 4G karet na eteru a ze bude velke prezbrojovani rigu na cely zemekouli Ze nejsou nove karty me az tolik netrapi ja provozuju QHD a 1070ti na to celkem staci, kdyztak se stahnou detaily, stejne cim jsem starsi tim spise vice pracuju nez hraju, nebo hraju starsi hry kde vykon staci.
V klidu si pockam az bude 6800xt dostupny za normalni penize a jestli to bude za rok tak bude Nv rada 3000 me nelaka a to ani na vypocetni pouziti. Jejich TDP je silenost a cena taktez, jedina deviza pro vypocty jsou rychly ddr6x. Ale jelikoz za cenu jedne 3080 mam 2x 5700xt ktera se da nastavit ze je efektivnejsi nez o generaci mladsi 3080 tak neni co resit. Navic moje 5700xt bezici od srpna 2020 uz jsou temer zaplacene .. takze pohoda.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

59 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 11.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.