Hlavní stránka Hardware Grafické karty Asus TUF GF RTX 3080 O10G: skvělý chladič a slušná cena
Asus TUF GF RTX 3080 O10G: skvělý chladič a slušná cena
autor: Adam Vágner , publikováno 4.10.2020
Seznam kapitol
1. Asus TUF GeForce RTX 3080 O10G: představení
2. Asus TUF GF RTX 3080 O10G: konstrukce a konektory
3. Testovací sestava
4. 3D Mark Fire Strike a Fire Strike Extreme
5. 3DMark Time Spy a Time Spy Extreme
6. Aliens vs. Predator
7. Battlefield 1
8. F1 2018
9. Fallout 4 (Win 10)
10. Far Cry 5
11. GTA V
12. Metro Last Light Redux
13. Tom Clancy´s The Division (DX11 + DX12)
14. The Witcher 3: Wild Hunt
15. Metro Exodus
16. Shadow of The Tomb Raider
17. World of Tanks 1.5.1
18. The Division 2
19. Boost v AvP – performance (ovl. 456.55)
20. Boost v AvP – quiet (ovl. 456.55)
21. Boost v F1 2018 – performance (ovl. 456.55)
22. Boost v F1 2018 – quiet (ovl. 456.55)
23. Boost v Metro LL – performance (ovl. 456.55)
24. Boost v Metro LL – quiet (ovl. 456.55)
25. Boost ve World of Tanks – performance (ovl. 456.55)
26. Boost ve World of Tanks – quiet (ovl. 456.55)
27. Teploty
28. Chování ventilátorů
29. Hlučnost
30. Spotřeba a poměr výkon/watt bez zátěže a v AvP
31. Spotřeba a poměr výkon/watt v F1 2018
32. Spotřeba a poměr výkon/watt v Metro: Last Light
33. Výkon a poměr cena/výkon v rozlišení 1920 × 1080
34. Výkon a poměr cena/výkon v rozlišení 2560 × 1440
35. Výkon a poměr cena/výkon v rozlišení 3840 × 2160 (4K)
36. Testovací sestava s Core i9-10900K
37. Death Stranding (Core i9-10900K)
38. F1 2020 (Core i9-10900K)
39. Far Cry New Dawn (Core i9-10900K)
40. Metro Exodus, bez ray tracingu (Core i9-10900K)
41. Metro Exodus, ray tracing + DLSS
42. Shadow of the Tomb Raider, DXR (Core i9-10900K)
43. Závěrečné shrnutí
Asus TUF GF RTX 3080 O10G: skvělý chladič a slušná cena

Nereferenční GeForce RTX 3080 z modelové řady TUF od Asusu patří k levnějším modelům. Kromě továrního přetaktování dostala i výkonný chladič s kvalitními ventilátory a duální BIOS s tichým režimem, díky kterému nabízí lepší provozní vlastnosti něž řada dražších prémiových modelů RTX 3080.


Vyřknout nějaký definitivní ortel je v současné stiuaci prakticky nemožné. Neznáme reálnou prodejní cenu a bez toho ani poměr cena/výkon. Doporučená maloobchodní cena od Asusu je 20 999 korun u níže taktované varianty 10G a o pět set korun víc u testované výše taktované verze O10G. Dá se ale předpokládat, že dokud nebude mít každý větší e-shop trvale skladem aspoň pár kusů, můžeme si o takových cenách nechat jen zdát.

Pokud by se karta skutečně prodávala za 21 500 korun, nebo dokonce levněji, napsal bych, že proti Founders Edition za 19 000 je příplatek už docela výrazný, poměr cena/výkon tudíž znatelně horší a uvažovat o ní máte až v případě, že si jste jistí, že by vám hlučnost Founders Edition vadila. Karta Nvidie totiž není po stránce hlučnosti vůbec špatná, má stejný power limit a lze ji (při vyšších teplotách) dostat na obdobné takty jako TUF RTX 3080.

Jenže se obávám, že právě kvůli nízké ceně a solidním provozním vlastnostem chladiče bude na Founders Edition mnohem větší zástup zájemců, než bude Nvidia schopná uspokojit. To ostatně platilo už i u minulé generace, a nové karty Nvidie jsou ještě atraktivnější. Výrobci ale nejspíš počítají s tím, že se u Founders Edition nedostane zdaleka na všechny, a tak ji i nadále berou jako „levný referenční základ“, na který si přisazují, a ne málo.

Když budeme předpokládat, že šance na pořízení Founders Edition bude mizivá, cena u většiny 10GB RTX 3080 bude pohybovat někde v rozmezí 21–25 tisíc korun a za TUF zaplatite pod 22 tisíc korun, bude patřit k těm levnějším modelům. Po stránce hlučnosti přitom pravděpodobně předčí většinu karet v nabídce včetně některých prémiových s vyšší cenou.

Zatím to nevypadá, že by mělo být možné TUF za těch 21 500 korun v brzké době sehnat. Ale třeba se nějak zázračně zlepší dostupnost, třeba se objeví 20GB verze RTX 3080, kvůli níž už nebude o 10GB variantu zájem, a třeba dá řada zájemců přednost novým Radeonům a tento model se skutečně dostanou někam poblíž doporučených cen. Ceny v rozmezí 25–30 tisíc korun v malých e-shopech ignorujte, jsou přestřelené i na tak nedostatkové zboží, jakým momentálně RTX 3080 jsou.

 

Asus TUF GF RTX 3080 O10G: skvělý chladič a slušná cena

4K

Srovnávat můžu zatím jen s Gaming X Trio od MSI. Proti ní by TUF od Asusu měl být levnější. Má sice o něco nižší výkon, ale těch pár desítek megahertz naženete i přetaktováním (přičemž Asus umožňuje zvednout power limit výše než dražší Gaming X Trio a při přetaktování by si tedy měl obecně vést lépe). Chladič je se standardním nastavnením s tichým BIOSem tišší a přesto má čip i nižší teploty. A ještě je tu konektor HDMI navíc a dva BIOSy. Nejde o dramatické rozdíly, ale TUF k lepším provozním vlastnostem přidává i nižší cenu. MSI Gaming X Trio má tak výhodu asi jen v o něco atraktivnějším designu a propracovanějším podsvícením – více zářících RGB LEDek si Asus nechal až pro dražší Strix a TUF nabídne jen logo na boku karty podsvícené adresovatelnými RGB LED.

Pokud se bude cena TUF RTX 3080 pohybovat pod dvaadvaceti tisíci, jsem si jistý, že se mezi obdobně drahými kartami bude vyjímat a bude patřit k těm nejatraktivnějším. Proto od nás dostane zlaté ocenění a budu doufat, že jej bude možné zanedlouho pořídit za ceny blízké těm doporučeným. Za čtyřiadvacet tisíc nebo víc jej ale určitě nekupujte, nevyplatí se to a na ocenění by to už opravdu nebylo.

Asus TUF GeForce RTX 3080 O10G:
KLADY Asus TUF GF RTX 3080 O10G: skvělý chladič a slušná cena Asus TUF GF RTX 3080 O10G: skvělý chladič a slušná cena ZÁPORY
Výrazně vyšší výkon než RTX 2080 Ti je slyšet cívky
V zátěži výrazně tišší než RTX 3080 Founders Edition spotřeba v zátěži
Výrazný nárůst výkonu s ray tracingem  
Bez zátěže pasivní chlazení  
Velká rezerva chladiče  
Podstatné zlepšení poměru cena/výkon proti minulé generaci  
Power limit lze navýšit až na 375 W  
Podpora DX12 Ultimate  
Orientační cena s DPH: 22 500 Kč

Za špičkový výkon, dobrý poměr cena/výkon a tichý chladič s vynikajícími provozními vlastnostmi udělujeme RTX 3080 zlaté ocenění.

Asus TUF GF RTX 3080 O10G: skvělý chladič a slušná cena

 



Tagy: nvidia  geforce  rtx  3080  tuf  asus  ampere  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.10.2020 17:34:19   89.203.160.xxx 5550
Vynikající provozní vlastnosti? :-D Vegu 64 jste za to bičovali a tady je to v pořádku? Na 8nm je to šílená spotřeba. Jestli AMD bude mít podle posledních úniků 530mm2 jádro + vylepšení s 250W u 6900XT, tak celá řada RTX30XX bude jeden velký debakl.
4.10.2020 18:04:14   89.190.46.xxx 4237
Vega 64... ehm... měla výkon GTX 1080 při příkonu o 70 W vyšším a hlučnost 53 dBA.

O tom, že bude 6900XT v referenci tišší než tohle, fakticky pochybuju.
6.10.2020 07:29:08   78.45.101.xxx 60
Provozni vlastnosti nejsou jenom o spotrebe, ale take o hluku.
6.10.2020 08:07:08   85.159.110.xxx 24
nj, 300+W v skrinke nie je problem, hlavne ze to bude tiche
4.10.2020 17:39:58   77.236.208.xxx 375
Cena přes 24 tisíc se netýká jen malých obchodů. Zelenej ufon kartu prodává za 26 490,-
16.10.2020 13:53:12   213.226.246.xxx 10
Prodává? Nevšiml jsem si, že by jí prodával. To myslíte ten placeholder se stavem "Těšíme se"?
4.10.2020 17:48:43   188.75.138.xxx 6129
nVidie by potřebovala pořádně nakopat prdel. Kam svět GPU díky ní směřuje je minimálně zarážející. Čekám, kdy top model bude stát jako Fábie. AMD fakt ti fandím nakopej jim prdele!!!
4.10.2020 18:18:42   45.82.233.xxx 189
kazda cena je o nabidce/poptavce, vsimni si kolik tranzistoru ten cip ma proti minule generaci, vyroba na nizsim procesu je zas o neco drazsi..jeste ze tu je AMD a tudiz je mozne koupit konkurencni produkt, resp tam zatim max 5700xt ale cena/vykon je o dost lepsi, uvidime za kolik bude rada 6000, zrejme bude mit lepsi cenu/vykon nez NV, ale i tak to bude draha karta 15-20k za vykon 3080 (+16Gb pameti proti 10gn od NV) pokud 6900 da i vice nez 3080 muze klidne stat 30k. Holt je to top performance a tam je cena vysoka, kdo na to nema, nebo investuje rozumne musi kupovat v mainstreamu
4.10.2020 18:20:33   89.190.46.xxx 2722
To, že AMD neudělalo od uvedení HD 7970 slušnou highendovou kartu, která by nebyla spíš pro skalní AMD fans, protože měla minimálně nějaká dvě, tři ale, není tak úplně problém Nvidie. Ta se ještě se držela při zemi s ohledem na to, že od vyšší třídy výše měla už od uvedení Maxwella de facto monopol.
4.10.2020 18:56:25   45.82.233.xxx 3327
TOPend karty AMD nedela proto si umi spocitat ze se to nevyplati obchodne, tech topend karet se proda velmi malo, nasobne vyssi prodeje jsou v mainstreamu. Ze si NV udela 3090 za nesmyslnou cenu proc ne, za me je lepsi kdyz AMD udela kartu vykonem 3080 a bude o 5-10k levnejsi a mit o 50-100w mensi spotrebu. To podle me znamena vic nez ukazovat hec my umime jeste o 20% vykonejsi :-D
Trochu me prijde ze Adam zObrmajerovatel.
4.10.2020 19:07:53   193.86.63.xxx 2913
To vis, koho chleba jis toho pisen zpivej.
4.10.2020 19:16:23   89.190.46.xxx 3220
Ne, vážně si nemyslím, že by si Nvidia na RTX 2070, RTX 2070 Super, RTX 2080 a RTX 2080 Ti nevydělala a že by se jich prodalo málo, a rozhodně si nemyslím, že nebude vydělávat na RTX 3080 a 3090. Zatím to spíš vypadá, že je nebude stíhat vyrábět.
A to, že někdo pustí na trh RX 5700 XT se stejnou spotřebou a stejným výkonem jako něco, co se už prodává, a dá to o dvacet dolarů levněji, nás fakt nikam neposune.

Asus má v nabídce devět modelů RTX 2080 Super a všehovšudy čtyři modely RX 5700 XT. Gigabyte 12 modelů RTX 2080 Super a sedm modelů RX 5700 XT. MSI pět modelů RTX 2080 Super a tři modely RX 5700 XT.

Proč, jestli se tak strašně vyplácí dělat a prodávat mainstreamové karty AMD?
4.10.2020 19:30:56   188.75.138.xxx 1713
Tak je jasné, že nV má víc modelů. Víc se prodává. Právě proto potřebujeme všichni silné AMD, aby nastal konkurenční boj. Když AMD dokázalo potrápit Intel, tak dokáže i nV - teď má dobře našlápnuto, tak snad mu to vyjde.
4.10.2020 19:36:07   89.190.46.xxx 1914
A rychlá statistika ze steamu (lepší statistiku s jednotlivými modely nemám), all videocards, podíly:

RTX 2070 Super – 2,23 %
RTX 2080 – 1,01 %
RTX 2080 Super – 0,87 %
RTX 2080 Ti – 0,97 %

RX 5700 – 0,27 %
RX 5700 XT – 0,96 %

Kde jsou ty násobně vyšší prodeje?
4.10.2020 21:36:07   45.82.233.xxx 1512
rikal jsem ze mainstream karty maji nasobne vyssi prodeje proti topendu, neresim jestli jsou cerveny nebo zeleny ;)
4.10.2020 23:43:08   89.190.46.xxx 2112
Násobně větší prodeje, a úměrně tomu nižší zisky.

A když to má nižší zisky a ještě k tomu i nižší prodeje...

AMD se topend nevyplatil hlavně kvůli tomu, že na něj rvalo drahé HBM2.
4.10.2020 21:33:23   45.82.233.xxx 1219
Netihaji vyrabet karty 3080 ? Ale nepovidej, on ten problem nebude ve vyrobe karet ale spis v nizke vyteznosti GPU cipu 8nm u samsungu a tsmc je urazena za kecy ktere pan huang mel na jeji vyrobu takze na ne zrejme nezbyly kapacity dneska uz mozna i levnejsiho a hlavne o kus lepsiho efektivita/hustota/spotreba procesu tsmc 7nm/euv. i kdyby 7nm/euv byl oproti samsung 8nm bez euv lepsi o 10-15%(ale mozna to je vic nez 20%) tak to na cipu co ma skoro 30mld tranzistoru dela na spotrebe strasne moc, chladit v zavrenym case neco co ma nad 250w neni moc, znam to sam mival jsem radeon 280 s 250w..
Nic proti 3080 je urcite fajn pro hrace ve 4k, ale provozni vlastnosti nejsou nic moc a cena taktez. Na QHD staci v pohode 5700xt, kdy musi mit 4k holt musi investovat do NV.
Po vydani radeon 6000 doufam uvidime konkurenta 3080 s nizsi spotrebou, cenou a s vetsi pameti.
4.10.2020 23:58:23   89.190.46.xxx 1511
Huang mohl těžko urážet TSMC, když TSMC využívá na výrobu profi karet a určitě si to s nimi nechce rozházet. Proto Nvidia ani na plnou hubu neřekne, proč to dělá u Samsungu a ne u TSMC.

Kdyby to u TSMC vyšlo levněji, tak i ty herní čipy dělá Nvidia u TSMC.

A u AMD je ještě jeden drobný problém. Že se jim vyplatí v těch fabrikách TSMC dělat spíš malé chiplety na procesory než velké grafické čipy.
5.10.2020 03:07:06   79.219.196.xxx 126
Suhlasim, ale myslim si, ze AMD by sa v ramci tejto uber strategie malo z low a main streamu preorientovat na vyrobu klincov. Tych sa preda nasobne viac, nez akychkolvek GPU dokopy. ;-)
4.10.2020 17:49:02   88.102.102.xxx 79
Myslel jsem, že součástky osazuje nějaký automat. Detail na kondíky ukazuje, že to asi dělají ručně.
4.10.2020 19:19:43   82.114.194.xxx 249
Věc se má tak, že amd ani při použití HBM (vega) ani zdaleka nedorovnala efektivitu pascalu se zravymi GDDR5x

Aktuálně 7nm navi není efektivnější než 12nm turing. Ampere efektivitu karty i přes GDDR6x posouvá o kus dále.

Reálně to vypadá, že aby amd bylo schopné navrhnout byť jen podobně energeticky efektivní kartu jako nvidia tak k tomu potřebuje o generaci lepší výrobní proces.

RDNA2... no nezbývá než doufat... Třeba to bude po mnoha letech efektivní HW a třeba dokonce i bude v High endu a pozor třeba si na tom půjde zapnout i RT.

Je sranda, že moje 1080ti, která má 4 roky je pořád lepší karta než top, co teď koupím od AMD (5700xt). Doufám, že si AMD/ATI zase po mnoha letech zaslouží mé peníze. Jen mě děsí jak tu kartu hypuje oDDbornik to zas smrdí vega průserem.
4.10.2020 21:44:38   45.82.233.xxx 919
no to je odvazny tvrzeni, kdyz si vezmu kolik si vezmou NV 1070ti a rx580 na tezbe eteru tak i ten polaris zere min, Navi 1 je oproti polarisu o 75% energeticky efektivnejsi ! 3080 se efektivite Navi1 dokaze priblizit, ale pokud udelam na 5700xt custom bios udelam na 3080 20% usporu na energii, nehlede na to ze nez se zaplati 3080 masina mam zaplaceny 2 s Navi :-D Takze co do efektivity 3080 a tato rada urcite neni lepsi nez 5700xt a 6000 radeony maji mit o 50% lepsi eff. nez Navi1 .. takze dost pochybuju ze 3080 bude energeticky srovnatelna s Navi2 nebude.
5.10.2020 04:38:25   78.80.187.xxx 101
On Jencik mluvi o hrani her, jestli ti to nedoslo.
5.10.2020 05:45:48   82.114.194.xxx 82
To je slušná neschopnost.

1070ti 31MHs za 110W
580 8Gb 32,5 za 140W na zdi.

Vždy prepocitano na jednu kartu z 8 kartoveho rigu a spotřeby na zdi.
Jste si zrovna vybral karty na srovnání
5.10.2020 06:55:25   37.188.164.xxx 515
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.10.2020 07:07:39   37.48.9.xxx 109
Custom bios pro 580 dnes ještě někdo dělá? Krom absolutních packalů? Btw u 580 vámi uváděný rozdíl ve spotřebě udělají paměti hynix vs Samsung. Že Samsungy míň žerou se všeobecně ví. Btw strapy v biosech se měnily tak před dvěma lety. Wakeup.

A co treba progpow? Jaj to amdecku nejde... Stejně jako nic krom ethashe, kde nasypali Vytalikovi.

Celý fór je, nvidia spoléhá na stabilní hráčskou základnu, amd leze do řiti vrtkavým těžařům. Nebýt těžařů, tak se vegy prodaly v republice tak tři (z toho dvě by měl Stach) krásně to ukazují statistiky steamu a...
5.10.2020 07:02:05   37.188.164.xxx 712
tak vega byla koncipovana jako vypocetni to ze k ni udelali ovladace a udelali z ni herni je jina vec,holt v ty dobe nic jineho nemeli. Navi je trochu jiny kafe kdyz ve hrach dorovna/prekona i radeon 7 s HBM ktery ale stal 20+k sveho casu top karta pro tezare monera i proto byly tak drahe a vicemene ani nesly moc koupit.
Pascal byl vybornej na hry o tom netreba diskuse. Ale rada 3000 uz je zjevne moc honena na krev a 28mld tranzistoru holt neco sezere k tomu horsi vyrobni proces.
Ohledne prodeju se na 1ks (treba)3090 proda 1000 karet v mainu a lowendu i kdyz na nich je 1/3 zisk(proti te top) tak je snad jasny ze zisk z nich je celkove mnohonasobne vyssi nez z ty topovy..
4.10.2020 19:37:48   46.229.127.xxx 3013
V redakci máte Covid-19, ne? Prý slušná cena karty
5.10.2020 07:03:24   37.188.164.xxx 910
cena je hodne slusna ale pro NV
4.10.2020 21:57:20   89.102.212.xxx 812
Vzhledem k tomu, ze se ukazalo, ze poradi kvality PCB u RTX3080 je:

Asus STRIX
Asus TUF
MSI Gaming TrioX
Gigabyte AORUS
EVGA FW3
---
dalsi modely nasleduji, uz snad nema cenu vypisovat.

Kazdopadne s tim, jak se vetsina vyrobcu predvedla, tak oba modely od Asusu a Founders edice budou vyprodane jeste cely pristi rok. :-/
4.10.2020 22:00:55   89.102.212.xxx 511
Mozna jeste dodam, pokud ta Asus TUF bude k sehnani za tech 22K, tak snad jen pokud se nestane zazrak a AMD neprekvapi necim bombastickym, tak bych do ni rad sel taky. Akorat tomu realisticky neverim, ze ta karta pujde sehnat, tudiz asi skoncim u nejake karty od AMD, pocitam pak klidne s nizsim vykonem a nizsi cenou samozrejme.
5.10.2020 07:57:46   109.81.211.xxx 121
To sis vycucal "pořadí kvality PCB" z prstu? Na AORUS nejsou recenze a na FTW3 skoro taky ne (našel jsem teda jednu). Zajímalo by mě, z čeho určuješ kvalitu PCB u karet, který nejsou ještě ani pořádně na trhu. Ale třeba se pletu a máš doma 5 3080 od každýho výrobce.
5.10.2020 10:48:38   88.102.102.xxx 81
Kvalita PCB se určuje jak? Myslíš návrh zapojení a pak třeba kvalitu napájení nebo odolnost desky proti vysoké teplotě nebo jak?
5.10.2020 13:18:01   78.80.187.xxx 42
Podle kondenzatoru prece.
5.10.2020 14:21:17   37.120.221.xxx 12
na třetí místo bych dal FE, od gigabytu dolu nema cenu uvazovat pokud je skladem asus nebo fe
5.10.2020 10:57:54   90.181.184.xxx 161
Mě osobně by nejvíc zajímala odpověď na otázku, kdy vlastně budou?
Kartu mám objednanou od launche 17.9. u CZC a nedokáží mi říct kdy konečně bude, dle jejich slov to neví ani Asus
5.10.2020 12:07:59   194.213.41.xxx 1511
Být to AMD tak je to tu v záporech... nedostupnost
5.10.2020 14:37:45   78.157.165.xxx 312
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.10.2020 14:42:51   78.80.187.xxx 141
Jo, nvidia ti proda 3080, ktera ma cca o 93% vetsi vykon (nez tvoje 5700XT) za 14 tacu.
5.10.2020 17:19:59   86.49.227.xxx 214
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.10.2020 17:43:09   78.80.187.xxx 121
Urcite, AMD vyrobi kartu o 100% vykonnejsi nez jejich predchozi generace a bude ji rozdavat zadarmo, aby narust korespondoval s cenou.
6.10.2020 07:32:59   78.45.101.xxx 46
njn, je potreba se smirit, ze tyhle karty jen pro velke chlapce, ne pro socky.
5.10.2020 15:17:11   95.82.170.xxx 99
RTX 2080 Gaming X 420W
Asus TUF RTX 3080 550W
To je hnus velebnosti..
6.10.2020 07:33:47   78.45.101.xxx 51
To je spotreba cele sestavy, ne karty, víme?
6.10.2020 07:55:03   95.82.170.xxx 25
No nekecej...
Takže o 130W víc než předchozí generace.
5.10.2020 17:18:04   86.49.227.xxx 46
je opet duvodem v klidu pockat a to nejen na to co predvede AMD ale i na verze kde bude vice bez 10GB pameti v podobnem pomeru cena/vykon. 10GB je ojeb a ostuda Nvidie.
5.10.2020 17:23:58   86.49.227.xxx 313
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.10.2020 20:45:24   89.190.46.xxx 70
By mě zajímalo, kolik by se tady našlo lidí, kterým by byla milejší o 50 W nižší spotřeba a o pět tisíc vyšší cena.
21.10.2020 18:29:49   88.102.102.xxx 00
5.10.2020 18:26:12   95.85.215.xxx 35
adame vzpomeň si na poslední odstavec cos psal o ceně až cena klesne ALESPOŇ pod 23 000,- možná nevzpomeneš, protože za tuhle cenu se nebude prodávat ani na konci roku, když new egg dostal 36 karet na cely USA od gigabyte, tak z téhle dostupnosti se nvidia nevylíže ještě hodně dlouho
6.10.2020 06:38:05   95.85.215.xxx 14
tak je to ofiko, do konce roku fakt za 23k nebude
https://videocardz.com/newz/nvidia-expects-geforce-rtx-3090-and-rtx-3080-shortages-to-last-until-2021
6.10.2020 10:53:40   178.143.41.xxx 01
TO teda(tiez ) Musim mat !
6.10.2020 17:11:24   86.49.244.xxx 10
Škoda pískání cívek u Asusu, celkem na to tato firma trpí. Hraní večer celkem ruší. Např. u MSI jsem se s tím nesetkal.
7.10.2020 13:40:41   45.82.233.xxx 31
Taky jsem prede lety mel nejakou 5800GT nebo neco takovyho a piskalo to strasne, nakonec jsem ji prodal to se nedalo, soucasna 1070ti msi gaming je v pohode nic nepisti naprosto ticha a vykon me staci v pohode.
Nedockavci rozumny 4k gaming pockejte si na Navi2 pokud se povede NV jeste rada snizi cenu a mozna i dost ;)
6.10.2020 19:12:12   78.102.55.xxx 11
Tak při tom zlatým ocenění my nejdřív zaskočilo.
Přiznávám že jsem si nevšiml kdo psal ten článek a tak jsem si poctivě vyscroloval nahoru a on .... Vágner.
Zasmál jsem se, dolil jsem si .... a vrátil jsem se ke stránkám z prostředka anekdoty, které jsem prve přeskočil.
7.10.2020 15:50:37   89.190.46.xxx 20
Fajn, jmenujte mi tři lepší alternativy k této kartě.
7.10.2020 17:34:00   45.82.233.xxx 22
pokud bylo jedine kriterium max vykon tak jsi hodnotil dobre jinak to je dosti diskutabilni protoze tech kriterii je bezne vice a pak uz by to tak jednoznacne nebylo, treba provozni vlastnosti, dobre zatim neni Navi2 na trhu az bude povime si, 10GB pameti za 26000 nebo kolik ta karta stoji ti prijde ok ? cena ? dostupnost ?
8.10.2020 15:58:20   89.190.46.xxx 00
Jako třeba hlučnost? Ta je lepší než u většiny Radeonů 5700 XT, které jsem testoval a lepší než u většiny mnohem pomalejších karet, které jsem testoval:

https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/59121-sapphire-nitro-rx-5700-xt-jasna-volba-za-dobrou-cenu?start=29

Poměr výkon/watt? Lepší než většina karet a výrazně lepší než RX 5700 XT.

Ano, spotřeba v zátěži je v absolutních číslech vysoká, ale to je v grafech i v mínusech.
7.10.2020 20:02:51   78.102.55.xxx 11
A nebude vadit když ti je vyjmenuju až na konci měsíce? nejpozději začátkem příštího.
7.10.2020 20:12:47   78.102.55.xxx 20
Abych všechno jen nezlehčoval.
Na té recenzi je vidět že autor rozhodně odvedl poctivou práci. Všechna čest.
7.10.2020 20:18:32   45.82.233.xxx 22
alternativy zatim nejsou na trhu, to snad sam vis tak proc hazis do placu takovou hloupou otazku ?
Proto rikam pockat si na Navi2 a uvidime rekl bych ze uz RDNA1 je slusne efektivni, pokud tam bude 50% posun v energo eff. a i nejaky v IPC + 80 bloku SP, myslim ze 3080 muze byt v pohode prekonana ;)
Jelikoz prece jen je AMD pomerne maly hrac (zatim) na grafickem kolbisti proti NV tak by to byl velkej pocin uz Navi1 je podle hodne solidni GK za slusny penize hodne vykonu.
8.10.2020 15:26:55   89.190.46.xxx 10
Jako že bych s recenzí a hodnocením produktů vždycky počkal, až bude na trhu konkurenční produkt ze stejné generace? Hm, tak to je zajímavý nápad.
9.10.2020 08:24:08   37.188.242.xxx 01
mel bys to hodnotit a psat nestranne, takhle i kdyz udelas dobrou recenzi, zabijes to tim nadrzovanim/hejtovanim.. jako recenzent bys mel byt nestranny a to vam tady moc nejde.
11.10.2020 01:14:45   79.98.77.xxx 02
copak to, ale Adam jeste chodi na konkurencni weby a tam dela flame jako recenzent je ostuda, nic vic. jeho clanky (zamerne nepisu recenze protoze jde o zaujate clanky) jsou k smichu a kdo se podle nich ridi tak je hlupak a nema to v hlave v poradku
13.10.2020 06:50:17   89.190.46.xxx 10
To je těžké. Já ještě na rozdíl od vás nemám důvod být přesvědčený, že na tom bude RX 6900 XT po stránce spotřeby nějak výrazně lépe, spíše naopak, o výkonu nemluvě.
11.10.2020 01:15:59   79.98.77.xxx 01
kolik stoji elektrina kterou musite cpat do tohoto primotopu? i to je cena kterou platite.
11.10.2020 01:12:35   79.98.77.xxx 02
Skvely chladic - tak ten to musi mit, dyt je to primotop , zaostala technologie + honeni teto technologie na hrane moznosti ze strachu z AMD bez neho by to ani nefungovalo, skvely chladic je NUTNY pro funkci tohoto eloktroodpadu.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

51 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 15.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.