Hlavní stránka Hardware Grafické karty Nvidia GeForce RTX 3090: Profesionální a herní bestie
Nvidia GeForce RTX 3090: Profesionální a herní bestie
autor: Z. Obermaier , publikováno 24.9.2020
Nvidia GeForce RTX 3090: Profesionální a herní bestie

Dnes jde do prodeje nejvýkonnější karta od Nvidie s architekturou Ampere určená pro tvůrce obsahu a hráče. GeForce RTX 3090 nabízí extrémní výkon nejen ve 4K a 8K hrách, ale hlavně v profi aplikacích vyžadujících výkon a velkou kapacitu paměti.


Závěr

Nvidia GeForce RTX 3090: Profesionální a herní bestie

Test byl poměrně dlouhý, závěr tedy zkrátím jen na to nejzajímavější. GeForce RTX 3090 je bezesporu nekompromisní grafika s ultimátním herním i výpočetním výkonem. V tuto chvíli na trhu není nic, co by bylo výkonnější. Z testu si ale odnáší i další superlativy. Je bezesporu historicky největší referencí Nvidie,  ale také tou nejtišší ze všech.

Výkon

Výkon musíme rozdělit na herní a profesionální. V obou případech musíme srovnávat s Titanem RTX, který má historicky k RTX 3090 nejblíže. Herní výkon ve 4K je v průměru o 35 % vyšší. Jsou ale hry kde je náskok RTX 3090 vyšší až o 50 %. Vůči RTX 2080 Ti můžeme mluvit o průměrném výkonu 45 % vyšším. V exkluzivním rozlišení 8K je pak RTX 3090 asi o 50 % výkonnější než je Titan RTX. Proti RTX 3080 ale už výsledky tak pěkně nevypadají, ta je sama o sobě hodně výkonná. Já naměřil náskok RTX 3090 v průměru 11 % nad RTX 3080.

Situaci ale vylepší profesionální nasazení RTX 3090, jsou totiž aplikace a situace kdy je 10 GB paměti u RTX 3080 málo a výkon jde rapidně dolů. Tam se uplatní právě 24 GB paměti RTX 3090. V renderingu je totiž RTX 3090 až o 95 % v průměru výkonnější než Titan RTX. Ten stále stojí 72 000 Kč, RTX 3090 nabízí dvojnásobný výkon za poloviční cenu. V profesionálním využití je i náskok RTX 3090 proti RTX 3080 vyšší, průměrně o 20 %. Když započítám i editory videa, kde není výkon skrze GPU tak vysoký jako u renderu, je celkový aplikační výkon RTX 3090 o 66 % vyšší než má Titan RTX a o 21 % vyšší než má RTX 3080.

Chlazení a spotřeba

Už jsem předeslal, že karta je ohromná a chladič masivní. Tímto řešením Nvidia dosáhla dvou věcí, zaprvé naprosto tichého chodu i při dlouhém hraní a za druhé nízkých teplot. Už chladič RTX 3080 FE je hodně efektivní a v recenzích si všude odnesl pochvalu. Chlazení RTX 3090 je ještě o 50 % větší a výkonnější. Jde o nejtišší chladič v historii referenčních karet a bez problému se může postavit i těm nejvymazlenějším chladičům ASUS nebo MSI, které až dosud byly nejtišší. Pokud bych si měl zvolit mezi touto FE a nějakou kartou od AIB jen kvůli chladiči, beru bez rozmýšlení FE.

Příkon karty se nijak nevymyká jejím specifikacím. Maximální TDP 350 W si karta hlídá celkem svědomitě a tuto hodnotu překročí maximálně o jednotky Wattů na pár okamžiků. Jelikož TDP kartu limituje dosáhnete této spotřeby u každé hry a náročné aplikace. Pokud jede karta naplno má 350 W příkon. Chladič ale tuto tepelnou energii zvládá výborně. Tady si ohlídejte váš zdroj, protože jeho minimální požadovaný výkon závisí na vašem procesoru. Viz tabulka v kapitole Představení karty. Můj přetaktovaný Core i9-9900K na 5,1 GHz a RTX 3090 v plné zátěži si za celý test neřekli o víc než 600 W na zásuvce.

Undervolting!

I když Undervolt byl sport, který léta patřil spíše Radeonům, Ampere je pro něj nejlepší kandidát. U Turingu nebylo nutné nijak výrazně snižovat napětí, jeho spotřeba byla akceptovatelná bez výhrad. Kartám RTX 30 bude ale snižování napětí slušet a bude jistě častější činností než přetaktování. Samozřejmě záleží na kvalitě vašeho čipu, ale nějaké snížení napětí jistě snesou všechna jádra GA102.

Já jsem snížil napětí z 1,056 V na 0,825 V. Příkon karty se snížil o 60 W na 292 W v zátěži a neztratil jsem ani procento výkonu! I když už jsem byl jen 20 W od spotřeby RTX 2080 Ti šel jsem ještě níže. Snížením napětí na 0,75 V jsem dosáhl v zátěži spotřeby ~250 W. Tedy stejně jako má GeForce RTX 2080 Super. V tento moment byl výkon RTX 3090 o 80 % vyšší než RTX 2080 Super při stejné spotřebě obou karet. To je naprostá bomba a obrovský prostor pro ladiče výkonu a spotřeby.

Subjektivní hodnocení

V tuto chvíli už známe všechny aspekty nové GeForce RTX 3090. Výkon, chlazení, spotřebu i možnost ladění změnou napětí jádra. Asi budete souhlasit, že to všechno nezní vůbec špatně a RTX 3090 je super herní i profi karta. Co ale cena? RTX 3080 která je jen o 10–20 % pomalejší je o víc než polovinu levnější. Čistě pro hráče nemá RTX 3090 smysl, jak z pohledu ceny tak s 24 GB pamětí. Tohle je profi karta pro rendering, a vsadím se, že bude neustále vyprodaná. Každý kdo renderuje skrze GPU, jí musí mít. Taková nabídka tu nikdy nebyla. Za cenu jednoho Titan RTX máte s mírným doplatkem dvě RTX 3090 a čtyřikrát takový výkon. Pokud si pohrajete se spotřebou karet, tak i při stejné spotřebě. Trochu se jen bojím, že grafici vykoupí světové zásoby RTX 3080 i RTX 3090 ještě před hráči, jelikož obě karty jsou pro profi práci ohromným přínosem.

Někomu se kapacita paměti 10 GB u RTX 3080 zdá málo, ale příplatek za RTX 3090 je šílený, navíc 24 GB ve hrách nikdy  v dohledné době nevyužijete. Ideální herní karta je něco mezi a jestli 20GB varianta RTX 3080 vyjde, bude to bezesporu nejlepší herní karta na trhu. Je jen otázka, kolik za tuto kapacitu výrobci budou chtít a aby se cena nebezpečně nepřiblížila RTX 3090.

PS. Jen pro zajímavost, Nvidia měla v Evropě na 15:00 připravených 90 kusů RTX 3090 FE, kdo byl rychlý tak viděl na jejich shopu možnost "koupit". Za 20 minut byly všechny pryč. Zájem je gigantický. 

Nvidia GeForce RTX 3090: Profesionální a herní bestie

Nvidia GeForce RTX 3090: Profesionální a herní bestie

Za poskytnutí grafické karty Nvidia CZ

Nvidia GeForce RTX 3090: Profesionální a herní bestie

Dále děkujeme Asus, Česká republika,

Corsair a ADATA za některé testovací komponenty

Nvidia GeForce RTX 3090: Profesionální a herní bestie

Nvidia GeForce RTX 3090: Profesionální a herní bestie

Nvidia GeForce RTX 3090: Profesionální a herní bestie



Tagy: GeForce  RTX  Nvidia  Ampere  Turing  RTX 3090  hry  test her  High–end  Titan RTX  RTX 2080 Ti  4K  8K  rendering  GA102  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
24.9.2020 14:08:39   88.102.102.xxx 3226
Asi to nebude prodejní trhák. Vidím to spíš jako ukázku technologie, kam až se dostali.
27.9.2020 04:33:02   93.185.4.xxx 810
No, pokud je karta nedostupná a okamžitě vyprodaná + navíc recenzent předpokládá její nedostupnost, pak bych řekl, že to přesně splňuje definici prodejního trháku.
24.9.2020 14:25:48   95.103.10.xxx 512
Čo dodať ?

Mega herný výkon, ultra "pracovný" výkon, spúúúúústa pamäte.

Vykúpené ohromnou spotrebou a cenou.

Na hranie sa myslím koli 10-11% neoplatí, ale tak pri karte za 1500+€ je to asi zbytočné riešiť - kto chce a má kúpi, kto nemá nekúpi aj keby chcel.

Tak uvidíme čo na to AMD a čo "reálnejšie" RTX 3070 a 3060...
24.9.2020 14:44:37   84.245.120.xxx 1226
AMD na tychto kartach RTX3000 nezmeni nič, stale budu beznadejne vypredane. Odhad kedy sa tieto karty ohreju niekde na sklade je až 2021.
24.9.2020 15:31:38   95.103.10.xxx 255
Na RTX kartách tie od AMDčka samozrejme nezmenia nič, ale na pohľade na ne, na ich zaujímavosti už hej.

... ale ja predsa len verím že minimálne Vianoce nVidia stihne už v plnej dostupnosti, predsa len sú to ešte tri mesiace
25.9.2020 05:31:14   84.245.120.xxx 813
Stale to nič nemeni, Nvidia vyrobila 260 000KS kariet čo boti vykupili za par sekund a do konca roka ked vyrobi Nvidia milion kariet tak budeme radi a sama Nvidia povedala že zaujem o ne je podstatne vyšši. Nech pride AMD s čimkolvek, Nvidia preda bez problemov všetko čo ma aj keby ich stihla vyrobiť 3x tolko čo vyroby. Proste to je fakt či sa to niekomu pači alebo nie.
27.9.2020 18:56:40   95.114.78.xxx 30
260 000 mate odkial? Nejaky zdroj?
24.9.2020 16:58:46   77.75.74.xxx 1628
No více méně se ví, že je AMD pošle do propadliště dějin velmi rychle, neb budou nahrazeny modely s vyšším VRAM coby reakce právě na AMD. Tohle je jistá věc;)
24.9.2020 18:02:02   77.240.178.xxx 87
Samozřejmě že nebudou nahrazeny. Budou jako alternativa.
25.9.2020 09:50:33   87.244.222.xxx 146
AMD sa samozrejme do prepadliska dejín nepošle. Ak RDNA2 má o 50% vyššiu efektivitu ako RDNA1 (nech má hoci len 30%) tak GPU budú vydarené a bude o ne záujem, aj keď nemusia konkurovať na celkom najvyšších poozíciách nVidii. A dopyt po nových GPU je tak obrovský, že zhltne všetko, čo obe firmy stihnú najbližší polrok dodať na trh. K tomu nové procesory. Vianoce budú jackpot pre AMD aj nVidiu. Problém je teraz iba dodávka na pokrytie dopytu. Ak AMD zvládne dodávku lepšie, tak môže kľudne vyžrať aj viac ako nVidia. Ale samozrejme musí priniesť konkurencie schopné karty.
25.9.2020 11:29:01   87.244.203.xxx 98
"Ak AMD zvládne dodávku lepšie, tak môže kľudne vyžrať aj viac ako nVidia"

NIE. jednoducho NIE.

nVidia len za prvé dva kvartály 2020 trhla v čistom 622 resp. 917 mega USD aka nejakých v priemere 770mega/kvartál.

Pravdepodobnosť že AMD môže "vyžrať aj viac ako nVidia" je jednoducho 0.

AMD ide hore, zvyšuje ziskovosť aj maržu ale nVidia je už tak 3-4roky úplne, ale že úplne inde.
25.9.2020 13:55:26   87.244.222.xxx 43
Ja len vychádzam z toho, že zatiaľ nVidia nie je schopná dodať dostatok kariet na trh. To sa samozrejme do vianoc zlepší, ale je tam možnosť, že 7 nm proces TSMC má lepšiu výťažnosť a AMD môže byť schopné dodať v predvianočnej sezóne na trh viac GPU ako nVidia. Je to malá pravdepodobnosť, ale je. Rok to už veľmi nezmení, ani celkovú dominanciu nVidie. A AMD musí samozrejme dodať veľmi dobrý produkt, čo tiež je veľká otázka ešte.
24.9.2020 15:02:13   109.81.211.xxx 401
Původně jsem byl nahypovanej na 3090, ale když koukám na ten výkon oproti 3080 a ceny (CZC 3090 Gaming X Trio atakuje 49k) tak si myslím, že 20 GB 3080 nějaká lepší edice a mírnej undervolt bude ideální, zbyde mi ještě na druhý SSD a ještě ušetřím
24.9.2020 15:02:41   86.49.224.xxx 4840
S hvězdou teda rozhodně nesouhlasím, jak může o pár procent výkonnější kravina tuto dostat. Zdendo promiň, ale to je úlet. Jsi v Čechách, dát hvězdu něčemu co je za dvě tři vejplaty může jen blb.
24.9.2020 15:28:25   95.103.10.xxx 3228
A to je čo za argument ?

Podľa tej logiky nemôže hviezdu dostať ani Ryzen 3950X - ved stojí skoro 19 litov, spústa peňazí.

A čo také X57O dosky ktoré v najvyšších verziách stoja aj 12-14 tisíc - tie tiež nemôžu dostať ocenenie lebo bežný človek za tie peniaze kupy kľudne CPU, RAM aj MB ?

Ak je niečo v svojej triede/segmente najlepšie - najvýkonnejšie, prečo by to nemohlo dostať ocenenie ?
25.9.2020 04:42:37   83.208.222.xxx 8410
A to bude právě asi ten problém, protože Ryzen 9 3950X žádnou hvězdu nedostal... ne že nedostal zlatou, on nedostal vůbec ŽÁDNOU

https://pctuning.tyden.cz/hardware/procesory-pameti/58775-ryzen-9-3950x-sestnact-jader-v-mainstreamu?start=8

Hvězda u tohodle produktu je obyčejné řitilezectví do nVidie a ukázka zaujetí OBRa. Já neříkám, že ta karta nemá výkon, ano má... je to zatím nejvýkonnější GPU na světě, ale dvojnásobná cena za 10% výkonu navíc oproti RTX 3080 je opravdu úlet. A vůbec mě nezajímá, že v profi sféře je to lepší. Zmíněný Ryzen 3950X nebo Threadripper 39x0X jsou výpočetbí monstra, nemají konkurenci a přesto si žádné ocenění od OBRa neodnesly, tak proč by si ho měla odnášet předražená RTX 3090?

Kdo to chce ať si to koupí (když se mu to podaří ), to je každého věc, ale oceňovat něco takového zlatou hvězdou jen když se to hodí... to naprosto vystihuje OBRovo zaujetí vůči některým značkám.
25.9.2020 05:34:14   84.245.120.xxx 517
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
25.9.2020 05:57:34   83.208.222.xxx 155
Tak jasné, berme ale buďto ceny FE verzí přímo od nVidia a nebo ceny nereferenček od stejného výrobce ve stejném provedení, ne jednu FE a druhou např. od ASUS.
25.9.2020 08:10:12   87.244.203.xxx 176
Nedostal, ale ja som neriešil či ju dostal tu alebo nie, reagoval som na "dát hvězdu něčemu co je za dvě tři vejplaty může jen blb" teda že nevidím problém v tom že higendový produkto dostane hviezdu i keď stojí za tri výplaty

A to že že tu 3950X hviezdu nedostala ale 3090ka áno, no čo napísať - a prekvapuje to vôbec niekoho ?
24.9.2020 15:29:39   37.188.188.xxx 2115
Ulně stejně si můžeš říct že blb si koupi auto za mega a pul nebo silniční kolo za 300k. To si musí každý rozhodnout sám. Oproti 3080 je ta cena výrazně vyšší, ale pro spoustu lidi ty peníze nejsou zadní problém. Za mě si tu hvězdu zaslouží, protože to je TOP a to nikdy není levné.
24.9.2020 15:42:40   37.48.40.xxx 209
Autor musí mít opravdu nadstandardní vztahy, když mu NVidia pošle i takovou kartu.
24.9.2020 15:50:03   95.103.10.xxx 366
???

Ešte len zbežne pozerám recenzie ale tak každý jeden web či aspoň trocha známejší youtuber ju má otestovanú - čo je tak strašne divné na tom že po teste RTX 3080 má PCT na teste aj 3090ku ?

Ono to skôr sa už dlhšiu dobu ukazuje kto má skutočne vzťahy a kontakty z výrobcami, ich podporu a kto na DDruhej strane o tom len hovorí a nemá nič resp. to má za 3 mesiace - lebo veď on sa neponáhľa
24.9.2020 18:04:11   77.240.178.xxx 100
ASUS to jistí.
24.9.2020 19:15:57   95.103.10.xxx 191
Jop, lenže minule to boli kamaráti od Gigabite čo kartu ako prvý požičali...

...po 8 mesiacoch od vydania

Tak snáť bude recka 3090 do leta 2021.

Internety nebudú pokojné dokým nebude skutočná, objektívna, užívateľská recenzia a hodnotenie v súvislostiach
24.9.2020 15:59:00   89.176.232.xxx 35
Ohledně toho výkonu na watt. NVidia v grafu prezentuje 1,9x větší výkon na watt, ale to měří při stejném výkonu. Neboli při 60FPS má Turing žrát 240W zatímco Ampere pouze 130W. V recenzi je ale měření při stejném příkonu, kde Nvidia prezentuje Turing s 60FPS a Ampere s 90FPS, podle NVidie je tak Ampere o 50% výkonější při stejném příkonu. Autor naměřil 80%. To vůbec není špatné.
24.9.2020 15:59:13   95.118.58.xxx 151
Vdaka autorovi za slusne pokrytie profi aplikacii! V recenziach je to skor vynimka a pritom ta karta konci casto prave tam.
24.9.2020 16:06:31   89.176.177.xxx 1418
pokud undervolting začne Zlobr dělat jako standard. I když pochybuji, protože s undervoltingem totiž AMDčko zelený mor doslova rozcupuje.

Nicméně je tam zajímavá ta stránka, kde to Zlobr podvoltoval a podtaktoval na úroveň RTX 2080 a dostal se o cca 80% výše výkonem. Proč nvidia sama nevyužila toto nastavení a hnala se o pár desítek procent výše za cenu 100+ W navíc. Že by jediná cesta, jak zůstat lehce před nebo na úrovni RX 6000 řadou?
25.9.2020 07:00:05   77.9.14.xxx 133
Pretoze casto tie podvoltovania nie su v skutocnosti stabilne, co clovek zisti az pri otestovani ovela viac hier alebo ked zacne robit v profi programoch, kde frekvencie lietaju ovela viac a dosahuju vyssie turbo frekvencie ako v hrach. Potom clovek zisti, preco su od vyroby napatia vyssie (samozrejme aj s bufferom pre roznu kvalitu chipov samotnych) a vytriezvie.
25.9.2020 11:10:59   37.188.163.xxx 511
Ano, v případě podvoltování a podtaktování, tedy celkovému znormalizování, není možné vyvodit obecné závěry, protože to záleží kus od kusu.

Ovšem, dnes už není problém to odladit přímo z výroby, viz Ryzeny.

Osobně mám RX 5700XT umravněnou tak, že při 70% původního výkonu (což na FHD stačí s přehledem) papká 90W. A to i v zátěžových testech. Tj, když to dokážu já, musí to umět i výrobci.
25.9.2020 14:22:41   79.219.196.xxx 60
Urcite. Uz od cias R600 tomu tak vzdy je. Naposledy s Vegou. Poor Ampere. ;-)
24.9.2020 16:43:06   79.219.196.xxx 94
Ok, presvedcili ste ma. Teraz uz len poprosim link na shop, kde si ju mozem kupit. ;-)
24.9.2020 17:00:22   94.113.176.xxx 35
3090? To má být karta, která by v předchozí generaci odpovídala 2080Ti?

P. S.
41 klacků za kartu je už fakt brutální.
24.9.2020 17:02:58   77.75.74.xxx 31
Ad 24GB VRAM bez využití ve hrách. Takové modované GTA V...
24.9.2020 17:23:23   89.102.212.xxx 75
Chci se preptat. Bude u RTX 3090 take potreba grafiku podtakovat, aby aspon nejak fungovala pdodobne jako tomu je u RTX 3080?

https://videocardz.com/newz/geforce-rtx-3080-sees-increasing-reports-of-crashes-in-games
24.9.2020 17:49:42   89.24.35.xxx 71
Dík za test na 750mV, tohle jsem hledal. Chová se to ještě líp než moje bývalá 1080ti.
24.9.2020 18:47:08   91.127.23.xxx 110
Ďakujem redakcii aj autorovi za ochotu a čas pri testovaní RTX3090 v LCZero benchmarku (šachový program na báze neurónových sietí). Test žiaľ neprebehol korektne - skončil chybou - posledný oficiálny release LC0 nie je zatiaľ kompatibilný s novými RTX 3xxx kartami.
24.9.2020 19:03:46   85.165.149.xxx 54
super. na cz tunning som chodil este v dobach vzniku a za casov pc stourala aach kde su tie casy dobry test, ja kupujem tu kartu, len skoda nedostupnosti,,
24.9.2020 19:24:28   90.64.214.xxx 3026
--------------- ---------------
ALE ALE ALE, pane recenzente: 1,8x-1,9x lepsi pomer vykon/spotreba?
a to jako fakt?
a co keby sme porovnavali hrusky a hrusky a nie hrusky a jablka preboha !

tak ked uz hladam totalne energeticke optimum RTX 3090 na 240-250W (a rozhodnem sa nepouzivat vyrobne nastavenie na krv cili 350W), tak asi by bolo vhodne porovnavat s RTX 2090 Super, ktora by nabola v defaulte a teda vice-mene na krv, ale tiez v najdenom energetickom optime !!!!!!!!!! mozno by sa zistilo ze RTX 2090 Super pri nejakych napr. 190W (miesto 240-250W) ma podobne vykon nizsi o par % a nie o celu 1/4

porovnavat jednu kartu v energetickom optime a druhu v krvavom defaultnom maxime moze len Z. Obermaier
--------------- ---------------
24.9.2020 19:36:36   91.109.29.xxx 2847
Hahaha, ja nehledam zadnou efektivitu ani optimum, ale porovnavam vykon na stejne spotrebe 240 W. To je cele, chlapce nezkousej to, nabehl sisi na vidle vid? My uz te tu dobre zname
25.9.2020 05:42:18   91.223.173.xxx 3611
Veď aj my Teba... Recka sa ešte prekusnúť dá, aj so zložením nielen herných testov, ale to finálne riťkolezectvo korunované hviezdičkou...

Čakal som, ktorú z nových nV otestuje Zdeněk a veru ako skalný nesklamal.
25.9.2020 10:04:45   87.244.222.xxx 289
Chlapec má ale úplnú pravdu a Vaša reakcia je trocha pod úroveň. Vami arbitrárne určená hodnota 240 W je viac menej nič nehovoriaca o efektivite, lebo oba čipy sa nachádzajú v inej polohe od energetického optima, t.j. maximalizovaného výkonu na watt. 3090 ste posunuli s vypätím všetkých síl zdá sa čo najbližšie optimu výkon/watt, kým u 2080 Ti ste ho nechali na defeault nastavení, t.j. ďalej od optimálneho bodu. To je ako keby ste merali jednému človeku výšku v stoji a druhému v sede, a na konci prehlásili že ten stojaci je vyšší.

Vaša správna reakcia by mala byť: "áno, je to zaujímavý podnet a skúsim podtaktovať aj 2080 aby som zistil, ako sa líši optimum vs optimum a testy doplním." Takto ste vyzneli neprofesionálne, priam detinsky. Skúste si naštudovať ako sa správajú a na podnety reagujú renomovaní autori.
25.9.2020 10:23:05   199.249.230.xxx 1755
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
25.9.2020 10:46:04   87.244.222.xxx 399
vidím, že ste nie len nečestný, ale aj intelektuálne obmedzený. Škoda strácať čas. So slovenčinou sa obťažovať nemusíte, koment je len ďalšou ukážkou Vašej neprofesionality a detinskosti.
25.9.2020 15:09:26   95.103.11.xxx 12
Chyba testu je v tom, ze defaultne nastavena 3090ka od Nvidie na 1725MHz urcite nebezi pri 0,75V. Podla spravnosti, ak sme nerobili UV pri 2080 Super, tak by sa nemal ani na 3090, cize by sa mal len znizovat power limit, pokial by sme sa dostali na 240W, cize to mohlo byt nieco okolo 70%...Ak mala 2080 Super 44FPS, tak 3090 by mala menej ako 76 (co je v teste namerane na 80% TDP) a uz by ten rozdiel takyto nebol. :-)
25.9.2020 15:18:21   95.103.11.xxx 42
Alebo ak chceme merat efektivitu generacie GPU, tak mal byt urceny TDP napr. 200W a urobit na 3090 UV a aj na 2080S optimalny UV...a aj to nemusi mat uplnu vypovednu hodnotu, lebo tu prichadza do hry silicon lottery, takze moze byt mizerna 3090 a vyborna 2080S a naopak, cize by niekto musel zarucit, ze dali porovnatelne kvalitne cipy. :-D
25.9.2020 19:51:13   90.64.214.xxx 126
pane Obermaiere pisu cesky aby jste tomu porozumnel
my jsme si nepotykali, ale budiz
kdyz vas mozecek neni schopnem pochopit v cem jste udelali blbost, neni to ani smutny, ani trapny, je to ubohe
24.9.2020 21:11:49   46.34.228.xxx 63
Nemôžem súhlasiť s autorom recenzie ohľadne renderingu videa, obzvlášť v Adobe Premiere Pro. Tento rok sa podarilo priniesť HW podporu pre rendering viacerých formátov vedeí. A to doslova revolučné zrýchlenie o 100-ky percent. To by si určite zaslúžilo pozornosť. Pri tom množstve hier, pri porovnávacích testoch výkonu GK, by ste mohli zaradiť aj nejaký test rendneringu videa. Ja neviem, aký výkonostný rozdiel je medzi jednotlivými GK (napr. medzi 1060 a 2080) a ani medzi kartami od NVidie alebo AMD pri renderingu. Snáď nie som sám, kto strihá v Adobe. Určite by to pomohlo pri výbere správnej karty aj na tento účel.
25.9.2020 16:38:02   185.67.188.xxx 61
On ale mluvil o renderingu CGi. Tam je AMD světelný rok pozadu.

Alepoň ty AMd karty zůstanou pro hráče
24.9.2020 21:42:00   78.108.97.xxx 331
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
24.9.2020 22:10:52   77.236.208.xxx 283
Život je řehole, když člověk nedokáže potlačit závist, co?
25.9.2020 07:32:01   178.38.146.xxx 1510
Nemusi to byt zavist. Asi to myslel tak, ze niektori si kupuju predrazene sracky (nemyslim len 3090) a iny chodia do prace a pocitaju kazdu korunu (ucitelia,lekari, sestricky a pod). castokrat, cim vacsi zmrd, tym viac penazi.
24.9.2020 21:52:06   37.9.194.xxx 172
No co si budeme povídat... Ten UV vypadá fakt dobře, nicméně je třeba si uvědomit ze dostal testovací vzorek a docela pochybuju ze většina karet toto nastavení UV zvládne Tak ať někteří nejsou pak zklamání ,protože kdyby většina čipu šla takhle dobře undervoltovat tak věřím že Stockholm parametry budou nastaveny jinak. Toto bude proste jedno z TOP jader
24.9.2020 21:53:57   37.9.194.xxx 32
Sorry STOCK ... doplňování slov na jabku z toho udělalo Stockholm
25.9.2020 06:56:01   77.9.14.xxx 103
Ja by som sa nedivil, keby to nebolo dlhodobo stabilne. Recenzenti s tym stravia par minut az hodin, povedzme v par hrach sa to chova stabilne, ale prides na ine hry alebo v tom nedajboze zacnes pracovat, kde frekvencie v profi programoch zacnu lietat ovela viac hore dole a zistis, ze vyrobcovia vedeli, preco dali napatie ake dali.
Hovorim z vlastnej skusenosti.
24.9.2020 23:02:41   87.75.94.xxx 24
autor: Z. Obermaier
Doplnim mu jak vyuzit tech 24GB. Napriklad ve Photoshopu ktery pred nedavnem dal moznost vyuzit pamet z graficke karty. Na me 1080 Ti (11GB) je ve Photoshopu dost vyuzivana.
I tak mam v PC 64GB Ram (32GB uz me nestacilo)
Prumerne vyuzivam Ram 20GB az 50GB
24.9.2020 23:40:43   78.80.26.xxx 398
Vážně je v plusech to že jde snížit napětí a tím výrazně shodit teploty a spotřebu s téměř nulovou ztrátou výkonu?
Podle mě to mělo být v mínusech protože uživatel do toho nemá co hrabat za výrobce který se na to prostě vykašlal.
25.9.2020 04:51:22   80.188.182.xxx 466
Jo tohle je husté.. protože samozřejmě tohle dělali uživatele už za dob Vega 56/64 a u Radeonu VII a u spousty dalších, ale u těhle zmíněných to mělo vážně smysl. Když se ale na PCT tyto karty testovaly, tak se o žádném UV ani nezmínili, natož aby to dali ještě do plusů.

Holt na každého jiný metr - vítejte na pctuningu
25.9.2020 06:49:08   217.63.121.xxx 1651
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
25.9.2020 08:12:59   87.244.203.xxx 256
To isté čo na worlde či od teba
25.9.2020 09:17:34   213.215.66.xxx 194
Maťko pekne napísane Startos je ten posledný čo sa môže ozývať, pán objektívny
25.9.2020 10:05:01   217.63.121.xxx 647
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
25.9.2020 12:14:30   87.244.203.xxx 234
Rozhodne nič neprikrášľuješ, naopak nenecháš "nitku suchú"...

...len by som doplnil čo si zabudol dopísať že to platí len pri nVidia grafikách, vtedy skutčone, na 100% nič neprikrášľuješ

btw. už si sa zmieril s tým že nereferenčné RTX3090 budú stáť 1500+€ čo je pre teba priveľa alebo budeme zase ako pri 2080Ti 2 roky čítať ako je to nehorázne, zlodejsky priveľa a to ty rozhodne nVidii nazaplatíš.
Ja len aby som vedel čo čakať
25.9.2020 16:40:04   185.67.188.xxx 140
Stratosi, asi bude problém najít recenzi kde ne
25.9.2020 08:24:27   95.103.11.xxx 153
Hladal som niekde v komentaroch zmienku o Vegach a UV, aby som nemusel pisat totozny komentar a je tu, takze pod toto sa podpisujem.

Rovnako, ze sa 2080 testovala default a 3090 s UV, tak to uz bolo velmi vela na mna.
25.9.2020 06:12:43   46.135.103.xxx 407
jo tak pro celou Evropu měla Nvidia připravených celých 90 kusů ? A oni se vykoupily ? ... To snad musí být vtip toto, ... zájem je gigantický
25.9.2020 06:53:49   77.9.14.xxx 208
Ono je tych vtipov v recenzii cela kopa
25.9.2020 06:53:27   178.143.43.xxx 56
...tak to je FANTASTICKE

TO (tiez) MUSIM MAT !
25.9.2020 08:46:34   109.107.210.xxx 3816
Na PCT se dává zlato za správné logo na výrobku, stačí zvolit správného recenzenta.
25.9.2020 10:05:42   217.63.121.xxx 1847
proc mylsis ze reference dostal OBR a ne nikdo jinej proste se predem domluvilo oceneni jake karta dostane tot vse
25.9.2020 10:21:03   199.249.230.xxx 4450
Co tady zase ti DD-DDIT trolové vymejšlíte za konstrukce?

Zlato vždy dostáva to nejvýkonnější na trhu, bez ohledu na cenu nebo poměr ceny k výkonu. Nevím v čem byl třeba Ryzen 3950X k ocenění? Za to že je pomalejší ve hrách než 3700X? Nebo že je pomalejší v aplikacích než 10980X?

Až vydá AMD kartu výkonnější než RTX 3090, dostane zlato, no problem.
25.9.2020 11:09:15   78.99.28.xxx 2811
Obor obor, tp ti nestaci ze odrbavas tu nevedome dietky v pseudorcenziach ale to musis este aj v diskusii ?
25.9.2020 11:37:50   83.208.222.xxx 416
Co to je za ospravedlňování tohle?

3970X byl taky pomalejší ve hrách, ale na své platformě podal bezkonkurenční výkon v aplikacích a dostal zlato - ta recenze byla také vaše.

3950X byl opět pomalejší ve hrách, ale na své platformě podal bezkonkurenční výkon v aplikacích a nedostal vůbec nic

A když jsme tedy už u toho, vy sám jste recenzoval TITAN RTX viz
https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/55605-nvidia-titan-rtx-ve-20-4k-hrach-a-testech?start=12

To byla také absolutně nejvýkonnější grafická karta a žádnou medaili nedostala... protože byla 2x dražší než 2080Ti... tak mi vysvětlete, co se tady změnilo a proč tedy RTX 3090 tu medaili má?
25.9.2020 10:26:18   213.215.66.xxx 201
LOL
https://diit.cz/clanek/gigabyte-geforce-rtx-3090-gaming-oc-24g-dorazila-do-redakce
25.9.2020 15:10:04   89.102.212.xxx 43
Se podivej na recenzi Gamers Nexus, kde dostava dolarovky primo v prubehu recenze. :-D
Takze ne, dost pravdepodobne to tak levne za pouhe zlate oceneni nebylo. :-D
25.9.2020 15:00:45   93.99.7.xxx 171
Po pozorném přečtení kapitoly s "240W limitem" naprosto nechápu, PROČ ten pán v čupr kožené bundě ty karty tak ždíme??

Pokles výkonu 3% při ušetřených 110W spotřeby? Vždyť ta karta je nastavena úplně mimo efektivní provozní podmínky.
25.9.2020 20:08:06   37.188.131.xxx 87
otazkou je jestli takto podvoltovana karta je 100% stabilni za vsech okolnosti, to je duvod proc defaultni voltaz je vzdy na jistotu, oni ty cipy maji velmi dobre prebrane a otestovane to se nebojte a dobre vedi proc tam ta voltaz je. Proc karty honi ma max je jasne, protoze brzy ma vyjit konkurencni produkt o kterem tusi ze bude velmi silny i diky lepsimu vyrobni procesu 7nm od tsmc, 8nm samsung je o neco horsi, je to znatelne pri nastaveni karet tezbu eteru kde je Navi s upravenym biosem pro 3080 nedostizna v efektivite, s defaultnim ale 3080 neni zas o tolik horsi, ovsem jeji cena je otresna pomer cena vykon je horsi o dost, 3090 tam u se pomer cena vykon neda zohlednit vubec to je silenost Uvidime co predvede Navi2 proti 3080, 3090 jelikoz se moc nepise jake presne bude mit pameti, to bude zrejme dost rohodujici, s 80SP bloky hrubej vykon bude 200% 5700xt, pokud bude vylepsena efektivita jak energeticka tak i ipc a rychle pameti uplne v pohode muze ohrozovat 3090 navic dost mozna s o dost lepsi spotrebou.
26.9.2020 07:53:10   89.102.7.xxx 163
90kusů pro Evropu?!To je jasný že zájem je "gigantický"..
26.9.2020 10:51:23   89.176.23.xxx 279
Chtěl bych poděkovat týmu PCTuningu, zejméma pak panu Obrmajerovi, za vynikající práci. Vždy, když na mě jdou chmury a potřebuju se zasmát, zavítám na PCTuning a nikdy nezklamete.

Tak ještě jednou díky a já si jdu s dobrou náladou přečíst seriozní recenze na renomovaných zahraničních webech, kde vědí co dělají.
26.9.2020 13:17:10   194.228.32.xxx 111
Super vykon, ale kdyz nejde ve FE koupit tato ani 3080 verze, tak je to jen velka blamaz, aby predbehli AMD. Skoda. 90 karet pro EU (jedna karta na 5 milionu lidi)... bud jsou tak neschopni vyrobit dane cipy, nebo to je zamer. Pripomina mi to Teslu, kde jde jen o reci a skutek utek (mnozstvi vyrobenych aut). Kazdemu normalnimu musi byt jasne, ze jde jen a pouze o marketing, aby mohli rict mame nejlepsi karty. Ze nejdou sehnat (FE). Od zacatku prodeju jsem co chvili na eshopu od nVidie a ani jednou tam neslo ty karty koupit, bo nejsou skladem. To, ze to strci testerum je fajn, ale kdyz neni sance karty sehnat, tak je to podvod nejvetsiho kalibru.
26.9.2020 14:07:09   185.112.167.xxx 21
No, ještě se mrkněte na tohle

https://www.youtube.com/watch?v=x6bUUEEe-X8
28.9.2020 20:51:49   89.203.160.xxx 710
28.10 přejde nVidii úsměv :-) RTX3000 je propadák, nedotažená architektura která si dělá v rozlišeních co chce, vysoká spotřeba a ještě vadné karty z výroby. To je nVidie z AMD tak posraná, že tak spěchali? Jestli AMD ukáže karty s výkonem 3080 pod 300W a výborným poměrem výkon/cena, tak to bude pro nVidii facka jak prase.
7.10.2020 12:15:00   37.188.242.xxx 00
souhlasim take bych ho tohohle nesel jeste tak 3080 pokud by byla za normalni cenu, 3090 bych mit nechtel, 350w v chladit case tvl..
Urcite bych si pockal jaka bude Navi2 a rozhodl se podle toho.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

70 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 11Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.