Gigabyte RTX 2060 Gaming OC Pro rev. 2.0 v testu |
autor: Adam Vágner , publikováno 2.9.2019 |
S uvedením nových modelů grafických karet jsme se věnovali spíš dražším kartám s cenou mezi deseti a dvaceti tisíci, dnes se zase podíváme na jednu z levnějších RTX 2060, kterou pořídíte necelých deset tisíc. Jde o Gigabyte s tradičním firemním chladičem Windforce 3X, který má u nepříliš žravé grafiky jako RTX 2060 slušnou rezervu.
Obchody opět nerozlišují, kterou revizi mají na skladě, z běžné distribuce z CZC mi ale přišla revize druhá. Nevím, jak na tom byla první revize, takže vám nedokážu říct, jestli si Gigabyte RTX 2060 Gaming OC Pro polepšila nebo pohoršila, jen jak je na tom aktuální verze. A ta oproti dříve testovaným dvouventilátorovým modelům RTX 2060 (z první revize) o poznání lépe.
Špatně se srovnává cena – z obchodů nejde pořádně poznat, o které revize jde, a rozdíly v ceně jednotlivých modelů jsou menší než rozdíly u jednoho modelu napříč více obchody. Obecně se dá říct, že tříventilátorová Gaming OC Pro stojí asi o pětistovku víc než dva dříve testované modely, ale taky ji můžete koupit o dvě stovky levněji než horší dvouventilátorovou. A rozhodovat se mezi Windforce 2X a Windforce 3X, těch pět stovek už bych na ten tišší chladič přidal.
Kartu můžete ještě trochu potýrat a otáčky ještě stáhnout (být 13 °C pod limitem je zbytečný luxus, když je kvůli tomu karta jen průměrně hlučná) a pak už vás ani hlučnost trápit nemusí.
Někde v této cenové hladině už se ale objevují i Radeony RX 5700, a ty nabízejí o cosi větší výkon. RX 5700 Pulse má obdobné provozní vlastnosti a přitom lepší výkon. Pokud budeme srovnávat právě tyto dva modely, má GeForce citelnou výhodu jen ve funkcích, které nabízí navíc – RT cores a tensor cores a v podpoře RTX. Nevýhodu má v o 2 GB menší kapacitě pamětí, nižím výkonu a tím pádem i horším poměru cena/výkon.
Gigabyte RTX 2060 Gaming OC Pro rev. 2.0 | |
KLADY ![]() | ![]() |
nevelký příplatek proti základním modelům | v zátěži není tichá |
výkon dostatečný pro rozlišení nižší než 4K | horší poměr cena/výkon než RX 5700 |
velká rezerva chladiče | cena srovnatelná s výkonnější RX 5700 |
rezerva u limitu příkonu | chladič mohl být tišší na úkor teplot |
6 GB paměti | |
Orientační cena s DPH: 9 750 Kč |
Za zapůjčení karty do testu děkujeme společnosti CZC.CZ
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
O kolik je tedy ta RX5700XT rychlejší třeba v Controlu se všemi RTX ON?
smazali stovky negativních hodnoceních
Mimochodem je to Palit Jetstream, vřele doporučuju. Krásně tichá, parádní takty, 2 biosy atd.
I9 ma problem sama so sebou, aby tepelne netrotlovala, ryzen ma problem s firmware, amd to potvrdila a riesi opravu.
Je uz ocividne, ze raytracingovych her bude vic a vic. Nedavno ohlaseny Minecraft, ted je venku Control, pred par tydny byl ohlaseny i novy Modern Warfare s raytracingem. Ted jeste Cyberpunk 2077:
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/cyberpunk-2077-nvidia-partnership-ray-tracing/
At se AMD fandove vztekaji jak chteji, raytracing je proste realita a aspon par udaju by nebylo v testech spatnych.
Vubec by taky nevadilo o tech titulech par clanku napsat. Vyvazilo by to fakt, ze v Cechach mame 3 pro-AMD weby, ktere se snazi tyhle veci upozadit.
Samozrejme, ze na nich vysly clanky naopak o tom, ze Asseto Corsa raytracing mit nebude. Nebo ted treba napsal Olsan z cnews clanek o DLSS v Control a vicemene jen kvuli tomu, protoze blogpost Nvidie mluvi o temporalnim aspektu DLSS. Po Olsanovo "slavnem" clanku o DLSS se snazi tvrdit, ze se pry do DLSS pridava temporalni charakter az ted (kdyz on tvrdosijne tvrdil, ze DLSS temporalni neni), coz samozrejme v tom blogu neni vubec zminene. Mluvi se tam jen o vylepseni pomoci detekce "chyb".
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/dlss-control-and-beyond/
Přinejhorším to budu řešit s novou sestavou, kterou snad už začnu dávat dohromady, nejdražší a nejhůř splašitelná komponenta (procesor) je na cestě.
Obecně je ale testování různých nastavení v jedné hře opruz, pokud to nejde automatizovat. Do průměrů do člověk nezapočte a je to práce navíc, která je vidět jen jako dílčí graf v jedné kapitole, na kterou čtyři z pěti lidí neklepnou. :\
Jinak testy tady super. Ted budu doporucovat kamaradovi novej hardware na pristich par let a testy se budou hodit. RTX vysledky zatim omkrneme jinde.
Ted navic konecne vysel Unreal Engine s podporou a nastroji pro raytracing, takze hry budou pridavat raytracing jedna za druhou. Myslim, ze uz nema smysl kupovat na hrani grafiky bez raytracingu, a to ani ty Nvidiacke.
Narovinu opravdu už nemá cenu kupovat grafiku bez RayTracingu (refraction a reflection efekty nejde jinak nahradit).