Test nových GeForce RTX 2070 Super a RTX 2060 Super
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Test nových GeForce RTX 2070 Super a RTX 2060 Super

Test nových GeForce RTX 2070 Super a RTX 2060 Super | Kapitola 20

Adam Vágner

Adam Vágner

2. 7. 2019 12:00 49

Seznam kapitol

1. Třikrát Super GeForce: RTX 2080 Super 2. GeForce RTX 2070 Super 3. GeForce RTX 2060 Super 4. Testovací sestava 5. 3D Mark 6. Aliens vs. Predator 7. Battlefield 1 8. F1 2018 9. Fallout 4 (Win 10) 10. Far Cry 5 11. Metro Last Light Redux 12. Tom Clancy´s The Division (DX11 + DX12) 13. The Witcher 3: Wild Hunt
14. RTX 2070 Super: Chování boost v benchmarku AvP 15. RTX 2070 Super: Chování boost v F1 2018 16. RTX 2070 Super: Chování boost v Metro Last Light 17. RTX 2060 Super: Chování boost v benchmarku AvP 18. RTX 2060 Super: Chování boost v F1 2018 19. RTX 2060 Super: Chování boost v Metro Last Light 20. Teploty 21. Chování ventilátorů 22. Hlučnost 23. Spotřeba a poměr výkon/watt bez zátěže a v AvP 24. Spotřeba a poměr výkon/watt v F1 2018 25. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon 26. Závěrečné shrnutí

Nvidia dnes uvádí na trh dvojici nových modelů GeForce RTX 2060 Super, RTX 2070 Super a spolu s nimi představila i RTX 2080 Super. S tím končí i embargo na výsledky testů. RTX 2070 Super přináší výkon jen o málo nižší než RTX 2080 za cenu RTX 2070 při uvedení, RTX 2060 Super je o něco dražší, ale dostanete navíc 2 GB paměti a vyšší výkon.

Reklama

Teploty

Teploty grafického čipu testuji v zavřené skříni při okolní teplotě 25 °C. Zdůrazním ještě to, že jde o údaje vyčtené z čidel. Jsou tedy spíš pro hrubou orientaci, protože o tom, jaké hodnoty bude karta ukazovat, rozhoduje výrobce a nemusí odpovídat reálné teplotě (i když lze předpokládat, že alespoň napříč modely se stejným čipem jsou údaje srovnatelné). Aby měl grafický čip na pasivně chlazené kartě uvnitř počítače 26 °C při okolní teplotě 25 °C, jak kdysi ukazoval třeba Radeon Nitro+ RX 570, je prakticky nemožné.

Pro puntičkáře dodám, že u některých grafů (jako jsou teploty či hlučnosti) procentuální rozdíl zobrazený po najetí myší nedává smysl, prostě jej ignorujte. Je to daň za to, že používáme stejné interaktivní grafy jako pro srovnání výkonu.

U většiny modelů karet už je standardem částečně pasivní chlazení, levnější modely mívají ještě chlazení aktivní, ale i ty bývají většinou neslyšné, výjimkou jsou snad jen méně kvalitní radiální ventilátory, u nichž je slyšet vrčící motorek.

Teploty jsou u obou karet zbytečně nízké, když uvážíme, že je to vykoupeno ventilátory běžícími na dvou tisících otáček.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama