Hlavní stránka Hardware Grafické karty Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX
autor: Adam Vágner , publikováno 28.6.2019
Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Nvidia před nedávnem vydala vlastní modifikaci letitého Quake II s podporou technologie RTX. Původní renderer nahradila vlastním, který obraz vykresluje s pomocí ray tracingu. A jde zatím o nejkomplexnější implementaci této technologie, na níž lze demonstrovat, co bude ray tracing znamenat pro kvalitu obrazu.


Asi vám neuteklo, že Nvidia před pár dny vydala vlastní „oficiální“ modifikaci Quake II s podporou ray tracingu na grafických kartách s podporou Nvidia RTX.

Stahovat ji můžete buď na Steamu nebo přímo na stránkách Nvidie (ve verzi pro Windows, ale i pro Linux a Linux Debian/Ubuntu). Vyzkoušet ji můžete i samostatně bez požadavku na to, abyste Quake II vlastnili, v tom přpadě budete mít sharewarovou verzi s několika úvodními úrovněmi.

Využívá path tracingu, která nepřidává jen nějaké efekty, ale jde o „plnohodnotnou“ podobu ray tracingu. A ta je zatraceně náročná, natolik, že si to vysloužilo řadu vtipných narážek na téma jak grafika za třicet tisíc s bídou utáhne dvaadvacet let starou hru.

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Podíváme se víc do hloubky, proč tomu tak je a o co všechno se ray tracing v předělaném Quake II stará.

Nvidia totiž celý „remake“ pojala spíš jako tech demo a dovolí vám pohrát si s ray tracingem tak, jak to v běžných hrách není možné. Ray tracing se tu stará o tolik efektů jako momentálně v žádné jiné hře, a jednotlivé funkce v renderingu můžete vypínat a zapínat a zjistit tak, k čemu jsou dobré.

Quake II RTX Nvidia detailněji představila na GTC 2019. A tam vypadal úžasně, a neubráním se pocitu, že kvalita renderingu byla vyšší, než se mi pak povedlo nastavit ve hře.

Na videu výše je v čase 0:52 je začátek hry. Ze stejného úseku jsem pak udělal následující screenshoty, jejich obdoba je na videu v čase 1:03, 1:12, 1:18, 1:20. Vypadá to, že na videu Nvidie je nastavená pozemská atmosféra (viz dále), a pokoušel jsem se také podoně nastavit polohu slunce. Výsledek vypadal takto:

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX Quake II RTX: jak funguje ray tracing na GeForce RTX

S uvedením modu Nvidia vydala i video, na kterém Tony Tamasi nové efekty vysvětluje, postupně si je probereme dále.

A spolu s tím vydala i dva podrobné návody v PDF – jde o obdobu reviewers guide, který Nvidia vydala pro Quake II RTX (reviewers guide, čili průvodce pro testování, jsou dokumenty, jejichž existenci někteří jedinci mylně vykládají jako požadavky jak testovat). Najdete v nich návod na instalaci, zprovoznění multiplayeru, ovládání a nastavení detailů a další informace.

A také seznam změn a vylepšení, která Nvidia udělala:

  • Improved Global Illumination rendering, with three selectable quality presets, including two-bounce GI
  • Multiplayer support
  • Time of day options that radically change the appearance of some levels
  • New weapon models & textures
  • New dynamic environments (Stroggos surface, and space)
  • Better physically based atmospheric scattering, including settings for Stroggos sky
  • Real-time reflectivity of the player and weapon model on water and glass surfaces, and player model shadows, for owners of the complete game
  • Improved ray tracing denoising technology
  • All 3,000+ original game textures have been updated with a mix of Q2XP mod-pack textures and our own enhancements
  • Updated effects with new sprites and particle animations
  • Dynamic lighting for items such as blinking lights, signs, switches, elevators and moving objects
  • Caustics approximation to improve water lighting effects
  • High-quality screenshot mode that makes your screenshots look even better
  • Support for the old OpenGL renderer, enabling you to switch between RTX ON and RTX OFF
  • Cylindrical projection mode for wide-angle field of view on widescreen displays

Zakousneme se do nich dále, nejprve se ale podíváme na některé další mody, které rovněž vylepšují rendering v původním Quake II a srovnáme je s Quake II RTX



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
37 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 14.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.