Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače

Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače | Kapitola 5

Adam Vágner

Adam Vágner

11. 4. 2019 03:00 41

Seznam kapitol

1. DirectX raytracing na GeForce GTX je oficiální 2. Ray tracing a aktuální podpora v praxi 3. Odrazy 4. Stíny a pokročilé odrazy
5. Ambient occlusion a globální osvětlení 6. Global illumination (globální osvětlení) 7. Namísto závěru

Před několika týdny Nvidia oznámila, že hodlá přidat podporu pro DirectX Raytracing i pro grafické karty bez RT Cores. Podporu dostanou nové GTX 1660, GTX 1660 Ti i GeForce s architekturou Pascal. Dnes ovladače oficiálně vycházejí, takže se i majitelé GeForce GTX 10 mohou pustit do experimentování s ray tracingem.

Reklama

Ambient occlusion (zastínění okolím)

Dalším efektem, při němž lze využít ray tracing, je ambient occlusion. Jde o zastínění prostoru blízkými objekty. U něj se z prověřované plochy musí odrazit více paprsků v různých směrech, ale nemusejí být moc dlouhé. A pak už stačí jenom zjistit, jestli narazí na blízkou překážku, nebo nikoliv. Když paprsek narazí, zkoumanou plošku ztmaví. Čím víc paprsků překážku potká, tím je dané místo tmavší. AO může s využitím RT cores fungovat poměrně efektivně a z hlediska ray tracingu patří k těm méně náročným efektům.

Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače
i Zdroj: PCTuning.cz

AO je využité v demu „reflections“, kde je ale kombinované s náročnějšími odrazy a stíny. Výsledkem jsou opět propastné rozdíly mezi Turingy a Pascaly. A také Turing bez RT cores si při ray tracingu ve srovnání s Pascaly vede lépe než obecně.

Ray tracing „zdarma“ pro Pascal je venku, stahujte ovladače
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama