Dvě grafiky v systému - ATi CrossFire | Kapitola 7
Seznam kapitol
Dnes se s mírným zpožděním podíváme na platformu ATi CrossFire, která by měla být konkurencí pro nVidii a její SLI. Obě technologie umožňují využití dvou grafických karet v jednom systému. SLI je na trhu již nějaký čas a společnost ATi musela taktéž přijít s podobným řešením. Jestli se nové řešení prosadí, ukáže jen čas. V článku se podíváme na výkon dvou Radeonů X850XT spřažených dohromady.
Verze | 1.03 |
Rozhraní | DirectX |
Heslovitý popis | Pixel Shader 2.0, complex lighting |
Nastavení | 1024*768, 1280*1024, 1600x1200 ~ high-detail (s/bez FSAA) |
Návod jak testovat | Battlefield 2 Benchmarking |
BattleField 2 nijak výrazně nezvýhodňuje ani jednoho z výrobců. Náskok SLI v tomto případě pramení už z výkonu jedné GeForce 7800GT, který je vyšší, než v případě Radeonu X850XT. V rozlišení 1600*1200 přináší CrossFire zhruba 20% výkonu navíc, SLI lehce přes 10%. Z části však může jít o limitaci procesorem, výsledek nelze jednoznačně vykládat jako technologickou převahu CrossFire.
BattleFIeld 2 používá vykreslovací metody, které mohou způsobit komplikace při použití FSAA (multisampling). Je proto vhodnější zapínat FSAA ve hře, neboť vynucení FSAA v ATi CCC by mohlo vést k určitým obrazovým artefaktům a Catalyst AI v tom případě FSAA nastavené přes CCC (po zadetekování BattleField 2) raději odstaví. Při aktivaci ve hře je samozřejmě vše v pořádku.
Krom SLI vede v po zapnutí FSAA ATi, Radeon X1800XL se dostává dokonce na úroveň GeForce 7800GTX. CrossFire si vede procentuelně poměrně dobře (+52% v 1600*1200), ale na dohnání 89FPS GeForce 7800GT v SLI (+40%) to ve výsledku nestačí.