AMD Adrenalin Edition 2019: nové funkce a test výkonu |
autor: Adam Vágner , publikováno 2.1.2019 |
Na konci roku uvedlo AMD další velký update ovladačů. Přinesl významné vylepšení ovládacího panelu pro nastavování grafiky přímo ve hře, přidal spoustu funkcí do mobilní aplikace AMD Link pro monitoring a nově i přetaktování grafické karty přes mobil i přímo za běhu hry a nová je i podpora streamování her do mobilů a tabletů a dokonce i pro VR.
Už od okamžiku, kdy Nvidia se svým Shield Tabletem představila streamování z PC do tabletu téměř v reálném čase, jsem čekal, jestli při jejich koketování s virtuální realitou a technologiemi pro její hardwarovou akceleraci nenabídne i nějakou možnost jak streamovat obraz z PC do mobilních telefonů. Kvalita obrazu by byla asi horší, latence možná také, ale nějaký ten telefon už má dnes většina lidí a nejlevnější rámečky z vlnité lepenky stojí kolem stovky. Báječná možnost, jak virtuální realitu dostat levně mezi širší publikum. A nedočkal jsem se.
Tím víc mě překvapilo, že s tím teď přišlo AMD. Když už tu bylo to streamování do telefonu, stačilo něco málo přidat a je z toho možnost streamovat 3D obraz pro virtuální realitu ze Steam VR.
Když jsem to zjistil, už jsem na nic nečekal a jal se instalovat do mobilu klienta... abych zjistil, že ho nenainstaluju a tak levné a jednoduché to nebude.
AMD Relive for VR app nainstalujete na telefony s Androidem 7.0 a vyšším s podporou Google DayDream a dále ještě AMD mluví o podpoře pro HTC Vive Focus a na konferenčním hovoru ještě zmínilo Gear VR, Oculus Go, a aplikaci na Oculus store. A zařízení musí být připojeno na 5GHz síť s 802.11ac nebo přes ethernetový kabel.
Relive for VR má nabídnout totéž, co streamování her, tedy hardwarovou akceleraci streamování a nahrávání, optimalizace pro přenos s nízkými latencemi, navíc k tomu přidává asynchronous reprojection (v případě, že PC nestíhá, vloží interpolovaný snímek posunutý o pohyb headsetu) a asynchronous timewarp (maskování zpoždění tím, že dodatečně posunou už vyrenderovaný obraz podle pohybu brýlí).
Dále zmiňuje možnost využívání VR funkcí headsetu, kompatibilitu s ovladači třetích stran (tím myslí třeba ovladače pro bluetooth, bezdrátový xbox 360 apod.) a podporu displejů s rozlišením až 1440 × 1440 bodů na oko.
Většina z podporovaných zařízení zatím bohužel memá ovladače s motion trackingem a šesti stupni volnosti, ale už jsou oznámené, takže AMD předpokládá, že jakmile budou k dispozici, mělo by to snad pohromadě se Steam VR fungovat.
No a z celé prezentace nám už zbývá jen rekapitulace klíčových funkcí a poznámky pod čarou.