AMD Adrenalin Edition 2019: nové funkce a test výkonu | Kapitola 10
Seznam kapitol
Na konci roku uvedlo AMD další velký update ovladačů. Přinesl významné vylepšení ovládacího panelu pro nastavování grafiky přímo ve hře, přidal spoustu funkcí do mobilní aplikace AMD Link pro monitoring a nově i přetaktování grafické karty přes mobil i přímo za běhu hry a nová je i podpora streamování her do mobilů a tabletů a dokonce i pro VR.
Už od okamžiku, kdy Nvidia se svým Shield Tabletem představila streamování z PC do tabletu téměř v reálném čase, jsem čekal, jestli při jejich koketování s virtuální realitou a technologiemi pro její hardwarovou akceleraci nenabídne i nějakou možnost jak streamovat obraz z PC do mobilních telefonů. Kvalita obrazu by byla asi horší, latence možná také, ale nějaký ten telefon už má dnes většina lidí a nejlevnější rámečky z vlnité lepenky stojí kolem stovky. Báječná možnost, jak virtuální realitu dostat levně mezi širší publikum. A nedočkal jsem se.
Tím víc mě překvapilo, že s tím teď přišlo AMD. Když už tu bylo to streamování do telefonu, stačilo něco málo přidat a je z toho možnost streamovat 3D obraz pro virtuální realitu ze Steam VR.
Když jsem to zjistil, už jsem na nic nečekal a jal se instalovat do mobilu klienta... abych zjistil, že ho nenainstaluju a tak levné a jednoduché to nebude.
AMD Relive for VR app nainstalujete na telefony s Androidem 7.0 a vyšším s podporou Google DayDream a dále ještě AMD mluví o podpoře pro HTC Vive Focus a na konferenčním hovoru ještě zmínilo Gear VR, Oculus Go, a aplikaci na Oculus store. A zařízení musí být připojeno na 5GHz síť s 802.11ac nebo přes ethernetový kabel.
Relive for VR má nabídnout totéž, co streamování her, tedy hardwarovou akceleraci streamování a nahrávání, optimalizace pro přenos s nízkými latencemi, navíc k tomu přidává asynchronous reprojection (v případě, že PC nestíhá, vloží interpolovaný snímek posunutý o pohyb headsetu) a asynchronous timewarp (maskování zpoždění tím, že dodatečně posunou už vyrenderovaný obraz podle pohybu brýlí).
Dále zmiňuje možnost využívání VR funkcí headsetu, kompatibilitu s ovladači třetích stran (tím myslí třeba ovladače pro bluetooth, bezdrátový xbox 360 apod.) a podporu displejů s rozlišením až 1440 × 1440 bodů na oko.
Většina z podporovaných zařízení zatím bohužel memá ovladače s motion trackingem a šesti stupni volnosti, ale už jsou oznámené, takže AMD předpokládá, že jakmile budou k dispozici, mělo by to snad pohromadě se Steam VR fungovat.
No a z celé prezentace nám už zbývá jen rekapitulace klíčových funkcí a poznámky pod čarou.