Radeon X800GT vs. GeForce 6600GT - tvrdý souboj ve střední třídě | Kapitola 6
Seznam kapitol
GeForce 6600GT je už nějaký ten měsíc naprostým a dosud neporazitelným králem mainstreamových karet. Dnes byla však GeForce 6600GT vyzvána na první pohled nenápadným nově příchozím, který si říká Radeon X800GT. Jak si poradí nový vyzyvatel s veteránem mainstremového trhu grafických karet se zatím můžeme jen dohadovat, ale předem upozorňuji, že dnes si projdou obě karty opravdu těžkou zkouškou.
Testovací je klasicky založena na poslední dobou velmi diskutovaném Opteronu 144 (1.8GHz>>2.6GHz), který pracoval na této frekvenci se základním napětím 1.35V. Jako špičkový základ posloužila deska DFI nForce 4 SLI-DR, která je v současné době asi tím nejlepším, co může overclocker získat.
Sada her je úplně obyvklá, ale jako dodatek byly čtyři z nich naměřeny přes FRAPS, kde se ukázaly slabosti a silné stránky obou soupeřů naplno. Použito bylo maximální rozlišení nastavení detailů (1280x1024 + FSAA/AF), které bylo pro karty ještě hratelné.
Hardware | |
Procesor | AMD Opteron 144 (2600MHz, 1024kB cache) |
Chladič CPU | GigaByte G-Power |
Paměť | 2x512MB Corsair DDR400 CL 2 (3, 3, 6 - 1T) |
Čipset, MotherBoard | DFI nF4 SLI-DR |
Software | |
Operační systém | Windows XP Professional SP2 |
DirectX | Microsoft DX9.0c |
Ovladače grafické karty | nVidia ForceWare 77.77 (oficiální) |
Teoretické testy | 3Dmark 2003 patch 360 |
Herní testy | Aquamark 3 |
3DMark 2003
Verze | 3DMark 2003, patch 360 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Wings of Fury - DX7, multi-texturing (4 layers) Battle of Proxycon - DX8, vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), particles Troll´s Lair - vertex a pixel shader, dynamic shadows (stencil buffer), anisotropical lit (vlasy) Mother Nature - DX9, vertex shader (stromy, tráva), pixel shader (voda, obloha), color precision (odrazy jasu, osvětlení) |
Nastavení | Default, 1024x768x32bit, Max. Anisotropy 4, no FSAA |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml |
Přetaktovaný Radeon X800GT dokázal téměř pokořit hranici 11 000 bodů v tomto benchmarku. Bohužel už nejde moc brát 3DMarky za relevantní test, což dokazuje i přiblížení 8 pixel pipelinového Radeonu X800GT svému kolegovi Radeonu X800XL s 16 pixel pipelines.
3DMark 2005
Verze | 3DMark 2005, patch 1.20 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | Return to Proxycon - DX9, dynamic shahows (2048x2048 depth map), point lights (512x512x6 cube depth map), 8 light sources Firefly Forest - DX9, diffuse / normal maps, specular maps, diffuse cube maps, procedural light scattering (obloha), masked point light (světluška) Canyon Flight - DX9, pxl shader 2.0 (velmi výrazně, skály), water shader (reflection+refraction maps, per pxl Fresnel), depth fog (R32F depth map) |
Nastavení | Default |
Stažení benchmarku | http://www.futuremark.com/download |
Pro 3DMark 05 platí to, co bylo řečeno v předchozím případě. Radeon X800GT zde po přetaktování atakuje hranici 5 000 bodů.
Aquamark 3
Verze | Aquamark 3 |
Rozhraní | DirectX 9 |
Heslovitý popis | pixel a vertex shader 2.0, overdraw a high polygon count testy |
Nastavení | 1024x768x32bit, max. anisotropy 4, FSAA off |
Stažení benchmarku | http://www.aquamark3.com/am3-mirrors.htm |
Aquamark 3 je jasně ve prospěch Radeonu X800GT, který překonavá hranici 60 000 bodů, což bylo dosud pro mainstreamovou kartu pouhým snem.