Test Asus ROG Strix RX Vega 56 O8G Gaming | Kapitola 5
Seznam kapitol
Referenční Radeon RX Vega 56 není příliš vydařenou kartou – stejně jako většinu výkonných karet navržených přímo AMD či Nvidií jej sráží nedostatečně výkonné a zároveň hlučné dvouslotové chlazení. U nereferenčních karet se ale výrobci nemusí příliš omezovat. Jak dopadne Vega 56, pokud na ni posadíte 30cm tříslotové monstrum?
Dirt Rally
V této hře mají Radeony už dlouhodobě problém s průhledností textur. Podrobněji jsme to popisovali i na PC Tuningu v průvodci nastavením, od té doby se bohužel nic nezlepšilo. Horší kvalita textur se projevují ditheringem na listech i trávě. Jen těžko odhadnout, jaký má tato „optimalizace“ dopad na výkon (právě poloprůhledné textury s vyhlazováním ale mají obvykle dost podstatný vliv na výkon).
Trochu lepší je to v případě, že nastavíte vyhlazování hran na MSAA 8×, ale problém se vzájemně „nekompatibilním“ měřením mezi GeForce a Radeony to neřeší – i s MSAA 8× mají Radeony u listí dithering, jenom to není tolik vidět.
Proto se příliš nehodí přímé srovnání Radeonů a GeForce, hru ale i tak započítávám do průměrného skóre.
Testoval jsem na high kvůli slabším kartám a s maximálními detaily pomocí vestavěného benchmarku kvůli těm výkonnějším. Výsledek je průměr z FRAPSu nastaveného na 202 sekund logování.
V grafu s full HD rozlišením Radeony RX Vega schází, protože se test nepodařilo při tomto nastavení ani po desítkách opakování dokončit, hra padala.