XFX RX 560D v testu: oprášená RX 460 za výbornou cenu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek XFX RX 560D v testu: oprášená RX 460 za výbornou cenu

XFX RX 560D v testu: oprášená RX 460 za výbornou cenu | Kapitola 21

Adam Vágner

Adam Vágner

30. 5. 2018 09:00 21

Seznam kapitol

1. RX 560 s 896 SP: déčko bez déčka 2. XFX RX 560 14CU (RX-560D4SFG5) 3. Detaily 4. Testovací sestava 5. Ashes of the Singularity 6. Dirt Rally 7. Doom 8. Far Cry 4, Far Cry Primal 9. Fallout 4, GTA V 10. Metro 2033 Redux, Metro Last Light Redux 11. Rise of the Tomb Raider
12. Star Wars Battlefront 13. Tom Clancy´s The Division 14. The Witcher 3: Wild Hunt 15. Chování boost v benchmarku AvP 16. Chování boost v Crysis 17. Teploty 18. Chování ventilátorů 19. Hlučnost 20. Spotřeba, poměr výkon/watt 21. Cena, průměrný výkon, poměr cena/výkon, OC 22. Závěrečné shrnutí

Když se v obchodech v tichosti objevily ořezané varianty Radeonů RX 560, měl z toho radost jen málokdo. V nabídce totiž prakticky nahradily výkonnější a totálně nedostatkové RX 560 s 1024 stream procesory – při nižším výkonu a stejné a někdy i vyšší ceně. Ceny se ale srovnaly a z ořezané RX 560 je zajímavá volba pro hráče, kteří nehodlají moc utrácet.

Reklama

Většina cen je z velkých počítačových obchodů (obvykle CZC.cz, Alza, Mironet, TS Bohemia, Softcom, v případě horší dostupnosti i jiní).

Dostupnost grafických karet už je dnes celkem slušná, ceny se pomalu dostávají na úroveň, na které byly před několika měsíci (i když do cen z období zlevňování kolem uvedení GTX 1070 Ti to má pořád daleko).

Průměrný výkon

Následuje klasický souhrn. Průměrný výkon je průměrem dílčích výsledků. U každého titulu je započítáno jedno z nastavení nejvhodnější pro testovaný segment karet. Následně je vypočítaný procentuální výkon ve vztahu k nejvýkonnější kartě v daném testu. Zprůměrováním všech těchto dílčích výsledků dostaneme průměr celkový.

K tomu, aby karta dosáhla sta procent, by musela být nejvýkonnější ve všech testech.

Průměrné výsledky v rozlišení 1920 × 1080 jsou vypočtené z následujících grafů:

  • Ashes of the Singularity, Extreme, 1920 × 1080
  • Dirt Rally, high
  • Doom, low, Vulkan (statická scéna), 1920 × 1080
  • Fallout 4, high, 1920 × 1080
  • Metro: Last Light Redux, 1920 × 1080
  • Rise of Tomb Raider, medium, 1920 × 1080, FXAA
  • Star Wars Battlefront, 1920 × 1080
  • The Division (DX11), high, 1920 × 1080
  • Witcher 3, high, 1920 × 1080
  • Far Cry 4, ultra, 1920 × 1080
  • Far Cry Primal, ultra, 1920 × 1080

Přetaktování

Přetaktování jsem zkusil v rychlosti. Čip v základním stavu běžel v Crysis na taktu kolem 1166 MHz s příkonem PC 196 W. Maximální takt 1196 MHz při 1,037 V si udržel až po navýšení power limitu na 24 %. Příkon počítače s tím stoupl na 214 W. Dál jsem nastavil limit nadoraz a bez zvedání napětí v rychlosti zvedal takt GPU po zhruba 30 MHz. K okamžitému pádu došlo na 1363 MHz.

Zkusil jsem zvednout napětí o 0,1 V, ale to už karta narážela i s +50 % na power limit (příkon PC cca 236 W) a takty klesaly k 1280 MHz.  S +0,050 se dalo dostat ke 1360@1,1 V, ale to už zase narážela na limit. Snížil jsem tedy na +0,31, při kterých karta už ustála 1369@1,068 V (cca 230 W). S tímto nastavením Crysis bez běžel asi dvanáct minut, ale ještě to končilo pádem, takže stabilní takt bude o něco nižší.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama