Test GeForce GTX 1080 Ti: extrémní výkon a slušná cena | Kapitola 5
Seznam kapitol
Nvidia před nedávnem oficiálně představila GeForce GTX 1080 Ti. Dostala největší herní čip Nvidie s architekturou Pascal, který byl dosud k mání jen na děsivě drahém Titanu X, a nabízí prakticky stejný výkon za cenu, ve kterou by před měsícem nikdo ani nedoufal, Dnešním dnem padá i informační embargo na výsledky testů, takže hurá na to...
Dirt Rally
V této hře mají Radeony už dlouhodobě problém s průhledností textur. Podrobněji jsme to popisovali i na PC Tuningu v průvodci nastavením, od té doby se bohužel nic nezlepšilo. Horší kvalita textur se projevují ditheringem na listech i trávě. Jen těžko odhadnout, jaký má tato „optimalizace“ dopad na výkon (právě poloprůhledné textury s vyhlazováním ale mají obvykle dost podstatný vliv na výkon).
Trochu lepší je to v případě, že nastavíte vyhlazování hran na MSAA 8×, ale problém se vzájemně „nekompatibilním“ měřením mezi GeForce a Radeony to neřeší – i s MSAA 8× mají Radeony u listí dithering, jenom to není tolik vidět.
Proto se příliš nehodí přímé srovnání Radeonů a GeForce, hru ale i tak započítávám do průměrného skóre.
Testoval jsem na high kvůli slabším kartám a s maximálními detaily pomocí vestavěného benchmarku kvůli těm výkonnějším. Výsledek je průměr z FRAPSu nastaveného na 202 sekund logování.