Nvidia GeForce GTX 1060 v testu: Tvrdě proti RX 480! | Kapitola 4
Seznam kapitol
Nvidia (a s ní i výrobci karet) zahájili prodej GeForce GTX 1060, nového modelu vyšší střední třídy postaveného na architektuře Pascal. Přináší vše dobré, co už známe z GTX 1080 a 1070 do cenově dostupnějších segmentů a zjevně cílí na konkurenční Radeon RX 480. A nebere si servítky!
Přestože mám pod Windows 10 zatím jen pár her a dosud naměřené výsledky GeForce GTX 1080 a RX 480 byly staré jen pár dní, stejně jsem je zahodil, protože většina her doznala v mezidobí významných patchů a objevily se i novější verze ovladačů (které jsou podstatné hlavně pro RX 480)
V grafech jsou tedy pouze výsledky RX 480 a GTX 1060, ale na aktuálních verzích her a s aktuálními ovladači. Jsem zvědavý, jak dlouho to vydrží.
Asi vám neuteklo, že v Doomu přibyla podpora Vulkan, na které jsem se zasekl (běžnými metodami nejde hru otestovat stejně, jako tomu bylo možné dosud – Fraps ani Afterburner nepozná, že je spuštěná nějaká hra, tím pádem vám nenechá logovat snímkové frekvence a už vůbec se nedopočítáte nějakých průměrů. Proto jsem testování vynechal, ale výsledky zkusím ještě doplnit.
Pro Dirt Rally vyšel velký patch s podporou brýlí pro virtuální realitu (a jedním vtipným bugem, který mě pěkně potrápil, než jsem si uvědomil, kde je problém).
Při změně rozlišení je třeba hru restartovat, jinak sice poběží v nastaveném rozlišení, ale do něj se obraz interpoluje z rozlišení, které bylo nastavené před změnou. To se pak divíte, že má grafika stejné výsledky ve 4K i ve full HD, ale screenshoty mají správné rozlišení. Nakonec si vítězoslavně všimnete, že na 4K je to nějaké moc mázlé a konečně vám to docvakne.
A významný patch vyšel i pro Tomb Raider. A konečně vyšel i patch pro Total War, díky kterému už je možné otestovat grafiky přímo pod DX12, proto vynechám starší jednoúčelový benchmark a pokusím se doplnit výsledky přímo ze hry (letmé přeměření napovídalo, že naměřené hodnoty budou stejné).
Dirt Rally
U řady her jsem ex post po prvních testech objevil nějakou tu mušku. Dirt Rally je výjimkou, u něj jsem o té mušce věděl už předem.
V této hře mají Radeony už dlouhodobě problém s průhledností. Podrobněji jsme to popisovali i na PC Tuningu v průvodci nastavením, od té doby se bohužel nic nezlepšilo.
Projevuje se to ditheringem na listech i trávě. Jen těžko odhadnout, jaký to má dopad na výkon (právě poloprůhledné textury s vyhlazováním ale mají obvykle dost podstatný vliv na výkon).
Proto se příliš nehodí přímé srovnání, u Radeonů, a nejspíš ani případné započítání těchto výsledků do průměrů.
Trochu lepší je to v případě, že nastavíte vyhlazování hran na MSAA 8×, ale problém se vzájemně „nekompatibilním“ měřením mezi GeForce a Radeony to neřeší – i s MSAA 8× mají Radeony u listí dithering, jenom to není tolik vidět.
Testoval jsem s maximálními detaily pomocí vestavěného benchmarku, výsledek je průměr z FRAPSu.