Hlavní stránka Hardware Grafické karty Test AMD Radeon R9 Fury X: Poprvé s HBM pro extrémní výkon
Test AMD Radeon R9 Fury X: Poprvé s HBM pro extrémní výkon
autor: Adam Vágner , publikováno 2.7.2015
Test AMD Radeon R9 Fury X: Poprvé s HBM pro extrémní výkon

Otestovali jsme zatím nejatraktivnější model z nové řady grafických karet AMD – Radeon R9 Fury X – kartu s revoluční generací pamětí HBM a doposud největším a nejvýkonnějším grafickým čipem AMD s kódovým označením Fiji. Oproti starším Radeonům nabízí vyšší výkon, lepší efektivitu a dokonce i podstatně nižší hlučnost.


Je budoucnost v kompaktním highendu?

Malinká karta s obrovským výkonem ohromí, ale sám mám pochybnosti o tom, že bude mít možnost podstatně zmenšit rozměry PCB na vývoj karet velký vliv. Žádá si to totiž odlišný koncept chlazení. Jediné použitelné řešení (které AMD využilo) je v současnosti vodní chlazení, díky kterému lze pasiv z karty odsunout na vhodnější místo.

S highendovými kartami s vyšší spotřebou na krátkých plošných spojích už jsme se setkali (např. GTX 670). Možnost stěsnat veškeré komponenty na menší plochu ale žádnou velkou revoluci v koncepci karet nepřinesla. Limitujícím faktorem není u stávajících grafik velikost PCB, ale rozměry chladiče potřebné pro (rozumné) uchlazení žravých čipů. Už dnes jsme často svědky toho, že na kratičké kartě sedí gigantický chladič a výsledné rozměry karet se ničím neliší od řešení s plnými rozměry PCB. A hádám, že u výkonných modelů vzduchem chlazených Fury to nebude jiné. Menší výkonnou kartu je pak možné vyrobit jen za cenu velkých kompromisů – buď má podstatně hlučnější chlazení, anebo snížený výkon (případně obojí).

Fury X: Velký posun k lepšímu

Z výsledků testů byla asi většina z vás zklamaná. Velký podíl na tom nejspíš přehnané očekávání spojené s novou generací pamětí HBM a rozličnými grafy z čínských diskuzních fór, ve kterých „Fury“ předbíhalo i Titan X i o desítky procent.

Radeon Fury X nepřekonává konkurenční GeForce GTX 980 Ti výkonem a neválcuje ji ani poměrem cena/výkon. To je nejspíš důsledkem preventivního a dost drtivého úderu Nvidie v podobě „levné“ GTX 980 Ti. Kdyby Fury X startovala proti Titanu X za tisíc dolarů, asi by ty výsledné dojmy byly jiné.

Mě ale výsledky Fury X docela potěšily. Po zkušenostech s R9 285 Tonga, po dlouhém odsouvání premiéry a obzvláště poté, co se AMD v první velké veřejné prezentaci nových Radeonů k výkonu prakticky nevyjadřovalo a řešilo jen HBM, kompaktní formát karet, a jejich efektivitu, jsem se celkem bál. Bál jsem se, že půjde o další, ještě větší a ještě žravější čip, u kterého AMD mírně nažene výkon hrubou silou.

Fury X ve srovnání s GeForce GTX 980 Ti výkonem zaostává a nemá ani takové rezervy. Přesto výrazně zmenšuje velkou výkonnostní převahu, kterou highendové GeForce do jejího uvedení měly. Konečně je to karta, která posouvá Radeony po dlouhé době (od uvedení HD 7970) někam dál. Na rozdíl od ostatních modelů postavených na minulých generacích čipů se nesnaží vykoupit nevyhovující provozní vlastnosti lepším poměrem cena/výkon. A dá říci, že je alternativou ke GeForce GTX 980 Ti pro příznivce AMD.

Menší radost mám z nevyrovnaných výsledků karty. I když v populárních titulech drží Fury X krok, celkový výkon karty srážely výsledky ve hrách, které nejsou běžnou součástí stávajících testovacích metodik (Grid 2, Cliffs of Dover, World of Tanks). V nich je Fury X někdy i o třetinu pomalejší. Také je znát, že při snižování rozlišení se náskok konkurence zvětšuje, karta je zřejmě citlivější na výkon CPU. Extrém je Grid 2, kde se při přechodu z 2560 × 1440 na 1920 × 1080 výkon prakticky nezvedl, lišilo se však vytížení GPU. Zatímco v 1440p bylo GPU vytížené téměř na 100 %, u 1080p se vytížení pohybovalo mezi 60-70 %).

Dají se z toho vyvodit dvě věci – že by na tom Fury X mohlo být lépe pod DX12, a že pro některé hry nejsou ovladače zjevně moc dobře optimalizované, karta u nich má velké rezervy a další prostor pro růst výkonu.

Vodník v základní výbavě

Skvělý kousek se AMD povedl osazením vodního chlazení. Jednak tím navázalo na pozitivní ohlas z recenzí R9 295 X2, jednak tím vypíchlo klíčové vlastnosti nového GPU a pamětí, tedy možnost kompaktních konstrukcí, jednak tím bezpochyby dost významně vylepšilo provozní vlastnosti karty. Nejen hlučnost karet, ale také spotřebu karet v zátěži (viz kapitola s provozními vlastnostmi v Crysis). Je to ale dvousečná zbraň – předně to musí mít nezanedbatelný vliv na výrobní náklady (a na koncovou cenu), výrobcům nereferenčních karet to výrazně ztěžuje startovní pozici a také to zhoršuje vlastnosti karty bez zátěže (pasivně chlazeným grafikám s minimální spotřebou se tím konkurovat nedá).

Špatně se hodnotí hlučnost karty. Chovat se tak, jak se chová testovací vzorek, kartu bych (v tichém) počítači nechtěl. Hvízdání čerpadla je dost nepříjemné a ve výrazněji perforovaných skříních by byla slyšet i na tři metry daleko. AMD se ale dušuje, že tento problém již vyřešilo a týká se jen vzorků, ale sám se bojím, že jediný rozdíl mezi vzorky pro novináře a první várkou karet je v tom, že novinářské vzorky dorazí o čtrnáct dní dřív než karty do obchodů, protože se posílají letadlem. A dokládají to i zkušenosti některých čerstvých majitelů.

V zátěži se karta řadí k těm nejtišším (na highend). Z karet, co jsem zatím měl v ruce, jsou na tom o poznání lépe jen některé nereferenční modely GTX 980. Velký ventilátor má v zátěži také příjemnější tón (až na to nešťastné vrčení) než řada nereferenčních chladičů.

Moc se mi ale nelíbí, kudy jsou z karty vyvedené hadice chlazení. Pokud máte v počítači highendový vzduchový chladič CPU, je problém se kolem něj vymotat. Hadice vyvedené na stranu by byly určitě praktičtější.

Pro 4K (skoro) jako dělaná

Jestli jsem u GTX 980 Ti a GTX Titan řešil to, že v nízkých rozlišeních karta občas zahálí, protože ji procesor nestíhá krmit daty, u Radeonu Fury X to platí dvojnásob. Maximum z něj vyždímete tam, kde to vázne na výkonu grafické karty, tedy především ve 4K.

AMD jej také jako kartu pro 4K propaguje, ale působí to rozporuplně. Zatímco u R9 390 a 390X byla jedním z klíčových taháků optimalizace pro 4K navýšením pamětí na 8 GB, u Fury X musí stačit se 4 GB (a v některých nových hrách, např. GTA V už vás to speciálně ve 4K bude omezovat). A karta neumí nativně ani HDMI 2.0 pro 4K na 60 Hz, což už u konkurence zvládají i karty z nižší střední třídy.

A komu ji doporučit?

Majitele GeForce 980 a GTX 980 Ti asi uvedení Fury X nevzrušilo. Pokud jste náhodou váhali s nákupem GTX 980 Ti, jak Fury X dopadne, asi už máte taky jasno – GTX 980 Ti je na tom ve většině ohledů lépe a je výhodnější. Fury X je ale dobrým řešením pro ty, kteří chtějí špičkovou grafiku a z nějakého důvodu nechtějí GTX 980 Ti.

AMD Fury X
KLADY Test AMD Radeon R9 Fury X: Poprvé s HBM pro extrémní výkon Test AMD Radeon R9 Fury X: Poprvé s HBM pro extrémní výkon ZÁPORY
špičkový výkon čipu, stačí i na 4K hlučnost bez zátěže, parazitní zvuky (další karty mají být tišší)
rozměry je nutné počítat s tím, že v řadě situací kartu brzdí procesor
nízká hlučnost v zátěži v některých hrách podstatně nižší výkon
(vyřeší ovladače?)
duální BIOS pouze 3× DP + HDMI 1.4 (4K@30 Hz)
příkon v zátěži 4 GB VRAM mohou být v novějších hrách pod 4K omezením
poměr výkon/watt (oproti R300) příkon bez zátěže (vodní chlazení)
Orientační cena s DPH: 19 500 Kč

Za špičkový výkon, výborné provozní vlastnosti a významné zlepšení provozních vlastností oproti minulé generaci Radeonů udělujeme AMD R9 Fury X bronzovou hvězdu.

Test AMD Radeon R9 Fury X: Poprvé s HBM pro extrémní výkon

 



Tagy: amd  radeon  fiji  fury X  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
2.7.2015 12:11:11   78.98.249.xxx 7857
celkom bieda karta
2.7.2015 21:14:31   91.127.40.xxx 297
nie, myslim ze to je totalne zla karta - pre AMD.

Je inovativna, podava slusny vykon, ale problemom bude jej vyroba. Toto nemoze byt lacne: velke GPU, HBM, Interposer, Vodnik ...
Preto je zla, ze AMD bude vyroba stat velmi vela, nemoze s cenou ist rapidne dole a zvysit tak predaje. AMD opat nic nezarobi a nVidia sa moze spokojne smiat - ti keby chceli tak maju velky priestor na zlacnenie.
3.7.2015 07:00:36   192.168.46.xxx 102
Presne tak.Však pre AMD mal byť Fury Titan a to myslím hlavne cenou.Dokážu momentálne vyrobiť málo kusov a ešte ich predaju lacno.
5.7.2015 16:37:00   89.173.154.xxx 12
FURY X by bola super na 14nm tak sa ukáže výhoda nových pamäti .Ale zase 28nm je už vyladená
2.7.2015 23:39:26   176.106.187.xxx 631
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
3.7.2015 07:15:42   80.251.251.xxx 327
Rozdíl 1-3 fps znamená, že karta dostává na prdel ? Četl jsi vůbec tu recenzi ?
3.7.2015 16:03:25   194.228.164.xxx 30
http://www.jagatoc.com/2015/07/short-test-hbm-overclocking-di-amd-radeon-r9-fury-x/2/

a +10% v pohode...
2.7.2015 12:11:52   82.99.180.xxx 608
mate tam zlatou hvezdu misto bronzove... Jinak diky za recenzi. Vsichni jsme ale cekali vic... (ne od recenze, ale od karty )
2.7.2015 12:13:40   78.108.96.xxx 4313
V recenzi jsem nenašel nějaké porovnání Mantle, já vím že bude brzy nahrazeno DX 12.x, ale protože uvádíte že kartu brzdí procesor, tak by bylo zajímavé vidět rozdíl u Mantle, které dokáže využívat více jader efektivněji. AMD je zpět v high end segmentu, ale tohle pro normální smrtelníky není, docela zajímavá bude Fury Nano...
2.7.2015 13:34:15   10.6.17.xxx 1810
to by ma zaujimalo aj mna, neviem preco sa tomu vsetci recenzenti vyhybaju ako cert svatenej vody
2.7.2015 14:14:32   89.176.19.xxx 94
To uz se probiralo. Mantle ma ohlaseny konec vyvoje, vsichni se soustredi na DX12. Krome toho, mantle na Fury momentalne nefunguje optimalne:
http://techreport.com/review/28513/amd-radeon-r9-fury-x-graphics-card-reviewed/11
2.7.2015 14:30:46   10.6.17.xxx 1013
to viem, ale su hry - Thief, Dragon Age, atd ktore Mantle vyuzivaju, preco to neotestovat? clovek co chce mantle, a v mantle mu da viac a cistejsich fps, tak si ho samozrejme zapne
2.7.2015 14:32:39   10.6.17.xxx 33
aha, chapem, dik za link
2.7.2015 14:42:38   194.213.219.xxx 1210
z Matle se oficiálně stalo nové Open GL aka Vulkan API
2.7.2015 15:25:00   89.173.96.xxx 46
To asi ťažko. Určite to nebude riešenie 1 k 1. V takom prípade by mali u NVIDIe problém vzhľadom na to, že Mantle sa riešilo na mieru grafikám AMD.
2.7.2015 15:47:53   176.102.117.xxx 910
1:1 to nieje, ale videl som rozbory, kde su cele state v DX12 prebrate od slova do slova z Mantle
2.7.2015 12:20:18   84.242.82.xxx 51
Takže na stránce 14 nevidím obrázky a tudíž výsledky. No je to dost zklamání, že ani s takto dle mého převratnou novinkou nedokáží Nvidii více zatopit.
2.7.2015 12:31:14   109.80.5.xxx 513
tak to si vážně raději počkám na Pascala ale řád bych viďel testy ještě jednou až výdaj DirectX 12 to už by jí takový CPU s kterým jste to zkusil testovali neměl GPU brzdit.
2.7.2015 12:34:41   90.177.175.xxx 60
tak nevím, kam jsem to předtím nahrál. Mělo by to být ok.
2.7.2015 12:47:57   46.13.160.xxx 52
Jinak na vás bych pane Vágner rád kontakt, (můžeme se podělit o nějaké ty výsledky teploty či tak něco - vedu skype či gmail) předem díky.
2.7.2015 12:57:26   84.242.82.xxx 20
Je to tam díky
2.7.2015 13:25:24   46.13.160.xxx 04
vlastoman20@gmail.com kdyby něco
2.7.2015 13:30:43   10.6.17.xxx 53
chcem sa spytat, mozno som prehliadol v recenzii...ktore drivery s Fury ste pouzivali?
2.7.2015 17:56:41   90.177.175.xxx 30
Screenshot jsem udělal, do článku to nevlepil. Je to jediná oficiálně dostupná verze, která visela na webu AMD.

https://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/vagner/amd-radeon-r9-fury-x/pics/2015-06-29-01_39_02-AMDCCC.png

Podle verze se zdá, že jde o novější build než "novinářské" drivery. (ale verze D3D ovladače se jeví býti stejnou).
2.7.2015 12:27:57   194.160.30.xxx 127
Tak nato ako sa na HBM pisali ody na istom webe nic moc. Karta zaujimava osobne by som siahol po 980ti ale ani pri fury x clovek nespravi chybu taka nemastna neslana karta dalsiu generaciu to bude zaujimavejsie...
2.7.2015 12:41:01   85.135.172.xxx 1514
ono dosť ľudí - neviem na základe čoho - čakalo že vďaka rýchlosti budú akosi tie 4GB HBM stačiť aj v 4k a že to bude ekvivalent minimálne 8GB GDDR5.

a na 6GB 980Ti písali že je to úbohosť a 6GB pamäte nestačí (Baj***do)

No nieje tomu tak...
2.7.2015 15:34:39   91.229.28.xxx 312
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.7.2015 12:31:19   85.135.172.xxx 2512
Ako tých recenzií Fury X vs. 980Ti/X som prešiel asi 15-17 + táto no musím proste skonštatovať že aj ja som od Fury X proste čakal viac, nie žiadne zázraky a bájky typu +30% nad Titan X ale že bude dávať Titana v 4k o 5-10%...

Lenže Fury je prinajlepšom v 4k o 5% pod Titanom a proti už dostupným +/- 1300MHz verziám 980Ti o 10-12-15% a to už je proste priveľa

btw. ešte ma zaujalo že sa nepotvrdili domienky o tom že 4GB HBM bude stačiť resp. že bude nejakým kapacitným ekvivalentom 6-8GB GDDR5 čo je zase... no dosť blbé
2.7.2015 13:08:35   46.13.44.xxx 66
Jo, presne ta pamet.
Jiste, rychly je to jako krava ale když budou textury mit 5 gb, bude se to muset vyplachovat a plnit a zbytecne zrat vykon. Vsak generace hbm2 uz bude jina. Az nasadi nv dvojku hbm s pascalem...

Co sem cetl, někdo na strop narazil, někdo ne. 4gb hbm je podle me malo, ale jsou tak rychle "ze to ještě jde". Ale to se zmeni, ten trend tady uz pomalu je.
12 gb na titan x se zda jako overkill, ale pustte si gta5 ve 2k, ultra. Sem za dost pameti celkem rad.
2.7.2015 13:43:34   10.6.17.xxx 86
obidvaja konkurenti nasadia hbm2 na buduci rok
2.7.2015 21:07:38   46.13.44.xxx 513
Jo a pascal stredni tridy ma natrit 980ti o desitky procent.
Verim ze s hbm2 bude mit nv ještě vetsi naskok.
AMD hbm nepomohly a nv vitezi s konvecni pameti.
Nvidie nic dorovnávat nemusi, verim ze amd prejede o dost s pascalem.
3.7.2015 06:38:42   10.6.17.xxx 45
ja si zase myslim, ze rozdiel vo vykone bude ako stale, tak 5%
2.7.2015 12:36:10   194.228.11.xxx 715
Udělat dobrou rychlou kartu je pro ně asi fakt problém, když i ta nejvyšší má vůbec problém to ze sebe vykoktat

https://www.youtube.com/watch?v=VJ-qKucpQu8&feature=player_detailpage#t=2168

Původně jsem sem to video chtěl dát pro ty, kteří neviděli, co paní doktorka řekne po odchodu ze scény do zákulisí, kdy si neuvědomí, že má ještě zaplý mikrofon (řekla +- omg im going to die), ale jak se tak dívám v záznamech co kolují po YT už to zcenzurovali
2.7.2015 12:38:19   194.228.11.xxx 37
http://www.youtube.com/watch?v=VJ-qKucpQu8&feature=player_detailpage#t=2168

(snad už správně odkaz)
2.7.2015 12:38:53   194.228.11.xxx 011
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.7.2015 12:46:24   46.13.160.xxx 2338
Musím konstatovat že na svuj Titan X pod vodou jsem hrdý, inu toto bych si v životě nekoupil i kdyby stála polovic.

Jsem zvědav na recenzi oDDborníka to zas bude do výšin vynášet že fury má sběrnici širokou jak kombajn
2.7.2015 13:03:52   46.13.44.xxx 516
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
2.7.2015 13:20:43   46.13.160.xxx 611
Velkej okruh ;) Aio nevyznávám dle mého aio neni vodní chlazení
2.7.2015 21:12:38   46.13.44.xxx 15
myslem si...
Mam corsair h100 2x noctua místo pribalenych a po oc na 4,8ghz mam v benchi teploty max 72 stupnu.
Z mého uhlu pohledu to svůj ucel splnilo dobře. O chlazeni vůbec nevim.
Tak, mas odvahu sroubovat si vodu napric pc. To ja nemam.
2.7.2015 21:14:03   46.13.44.xxx 25
"myslel sem si"

pisu jak retard poslední dva dny, nemam svoji klavesnici (susi se po sprchovani)

Promin za necitelnost.
2.7.2015 13:28:42   46.13.160.xxx 1612
to čupr aio co dali na fury je taky fajn pokus o vodní blok na fury ... Teploty vrm na bodu tání titanu , hučící čerpadlo microskopickej rad, ventilátor podřadné kvality, blackplate na kartě je tam jen pro srandu protože nic nechladí takže ve své podstatě eye candy.... Kdo si tohle koupí ??? Oddborníkův koment až bude dx 12 ? supr konzole jsou nyní dx11 a ještě pěkně dlouho budou výsledek ? Další průser amd. Že mě to ani nepřekvapuje. Fury = HBM demo.
2.7.2015 13:42:25   88.212.48.xxx 55
s prichodom Win10 by mal XOne dostat podporu pre DX12
2.7.2015 13:50:00   46.13.160.xxx 68
By měl a to je ten problém u amDDho se to bere jak samozřejmost a to že řada grafik 7xxx nemá podporu dx12 plnou je jinej problém ) 7xxx je c ps4/xone.
2.7.2015 14:12:14   46.13.160.xxx 69
oDDborník tu má 6 ACC
2.7.2015 13:01:41   46.13.44.xxx 1617
Další hype ala bulldozer mame za sebou a se stejnym výsledek.
Karta nalozena super technologiemi o
25% a nekde i vic méně vykonnejsi nez moje soucasna karta. Takze, není důvod k upgradu.
Dekuji za recenzi, kdyby někdo hledal OC, tak zázraky jako na geforce necekejte. Stabilne byva kolem 1150mhz, tajze plus 100mhz. Kazda 980ti dava 1500+ a to utece v grafech fury x ještě o poradne znatelny kus.
Karta pro fanoušky, nic vic.
3.7.2015 14:42:59   109.81.211.xxx 92
tak zlé to není, bohužel její klady a výkon se ukážou až když bude na dohled další generace - jak už bývá u AMD/ATi zvykem...
2.7.2015 13:01:42   213.81.173.xxx 198
Za 500E by to bola skvela karta, konkurent pre GTX980. V 1080p je vykon totozny s MSI 980. Bohuzial cena ustrelila az k 980ti.

Obcas si myslim, ze zakaznikov maju za debilov, ked si za 5-10% vykonu navyse pytaju 250E navrch.
2.7.2015 13:20:18   194.228.11.xxx 1720
Za stejnou cenu bych si stejně radši koupil nV a nejen proto, že u FuryX musíš mít v bedně vodu, ale všichni víme jak to reálně pak ve hrách s tím výkonem je. Já prostě chci novou hru hrát a ne čekat, až AMD něco opraví viz pCARS třeba naposled.

Za mě by tohle muselo stát tak 12tis, aby nad tím mělo cenu vůbec uvažovat, protože fakt nevidím důvod, proč si něco takového strkat do bedny, když za stejnou cenu mám nV, která je ve všem lepší (rychlost, spotřeba, podpora u her a je chlazená normálně vzduchem + má víc paměti)..
2.7.2015 13:56:59   213.81.173.xxx 1011
No AMD ma celkom stastie, ze sa netesotval Project Cars a Whitcher. Ja momentalne ficim na 7970Ghz (280X), ktora ma stala minuly rok 130E s 2 rocnou zarukou a len koli debilnej optimalizacii AMD v Project cars ( co je jedna z 3 hier ktore hravam, som nuteny obzerat sa len po Nvidii...

Ale kurnik to si mam doplatit 220E na GTX970, koli jednej hre alebo 25% tam vykonu navrch?
2.7.2015 13:05:39   195.80.187.xxx 132
Keby sa Fury X posunula s cenovkou o 100$ nižšie, tak by to bola podľa mňa zaujímavá kúpa. Ale ešte zaujímavejšia by bola potom Fury za 450$. Škoda tej ceny.
2.7.2015 14:05:03   213.81.173.xxx 92
Kedze GTX980 stoji do 550E tak Fury X za 650E by bola stale prilis draha.
2.7.2015 14:30:56   195.80.187.xxx 84
Fury X je cielený ako konkurencia pre GTX980Ti a v takom prípade by bola cena 650€ proti 750€ veľmi dobrá. To, že z testu na pct máš pocit, že je Fury X v rovnakej kategórii ako GTX980, je vec druhá.
Keby sa Fury (bez X) držalo ceny 480€, tak by bolo zase výborným konkurentom GTX980. Nano na úrovni 400€ proti GTX970.

Žiaľ tie ceny budú podstatne vyššie a preto FuryX/Fury/Nano asi nebudú veľmi atraktívnym artiklom.
2.7.2015 13:17:06   194.228.11.xxx 3327
Já hlavně nechápu, jak někdo může napsat, že to není zklamání a je to celkem dobrá karta.

Lidi uvědomte si, že za 20 tisíc (!) máte kartu od AMD, která má HBM paměti, sběrnici jak kráva (já vím a přesto ji 980Ti dá k snídani a to ještě jako bonus máte v bedně vodu, za mě teda velké zklamání, od Fiji jsem čekal mnohem víc.

AMD umí jen kecat, furt všude vychvalují a hážou superlativy, hážou grafy jak to drtí TitanaX a nakonec se čeká půl roku než ta karta vůbec vyjde, aby se zjistilo, že je taková jaká je.

Prostě fail :/ a kecy o tom jak se určitě vyladí ovladače a další báchorky z díly DDho jsou k smíchu, než AMD něco vyladí, bude tu nový proces.

Nechci špinit AMD, dělám to nerad, ale tak to prostě je. AMD mě doslova nutí, abych byl nV "fanboy" .......
2.7.2015 13:18:52   77.236.222.xxx 103
kdyz sem sledoval jak vsichni v amd tu kartu vychvalovali mluvili o ni jako o necem co tu jeste nebylo tak sem si rikal ze to bude top karta ale kdyz zacali chodit recenze tak sem byl zklaman a ne pro to jake ta karta podavala vysledky ale proto co oni napovidali protoze moje ocekavani byli jinde a muze si za to amd samo slibovali neco co nedodrzeli
2.7.2015 13:22:17   192.168.46.xxx 76
Škoda že ta karta neprišla na trh pred TitanomX,teraz je to také "priemerné".
Pre AMDčkarov je to jasna volba.
2.7.2015 13:36:58   83.240.8.xxx 143
Zajimavy je poznatek na jinem serveru:
Citace:
Je obvyklé, že se výkon naměřený v testech recenzi od recenze mírně liší. Tentokrát se ale zdá, jakoby každá redakce testovala jinou kartu.

Citace:
Pokud totiž projdete vícero recenzí, zjistíte, že je lze rozdělit do dvou skupinu. Podle výsledků jedné skupiny dokáže Radeon Fury X obstojně konkurovat GeForce GTX 980 Ti a Titanu X (teď neřeším, jestli je o pár procent pomalejší, plně srovnatelný nebo o pár procent rychlejší - narazit lze na všechny kombinace). Podle druhé skupiny je ale výrazně pomalejší než konkurenční produkty a to ne jen tak o nějaké procento a vychází srovnatelný spíše s kartami jako GeForce GTX 980 nebo Radeon R9 390X, maximálně o pár procent lépe.
2.7.2015 13:54:26   88.103.247.xxx 1410
No mě to ale tak přijde.
Na plno zahraničních webech máš výkon 0-5% pod GTX980Ti, ne dalších dokonce 10-20% pod, zrovna jako tady. To je dost divné, ne? Že by každý tester používal jiné ovladače nebo nějaké jiné mechaniky testování? Jako 20% rozdíl už je sakra hodně...
2.7.2015 18:11:59   90.177.175.xxx 21
Bojím se, že více než kdy jindy tady záleží na skladbě her a na tom, jestli jde o hru, která je v testovacích metodikách obvyklá (=má prioritu při optimalizacích ovladačů).
2.7.2015 20:47:15   89.103.34.xxx 70
Taky je to o tom, že 4K leckde netestují vůbec a jinde ano, ale s vypnutým AA, takže nenaráží tolik na limit 4GB paměti a s tím spojené propady výkonu. Mezi těmito dvěma skupinami recenzí je asi nejpropastnější rozdíl ve výkonnosti Fury X.

Tím nechci kritizovat vaši recenzi ani dělat ďáblova advokáta. Je to spíš konstatování rozdílu mezi testem a běžnými provozními podmínkami grafik.
2.7.2015 13:37:40   217.197.151.xxx 295
Dík za podrobnou recenzi. Odvedli jste obrovský kus práce  Výsledky měření vychází +- to co na zahraničních webech.
Co už ale tak dobré nebylo je výběr her u kterých se testování provádělo, ten je přímo tragický . Není to tím jestli hru optimalizoval ten či onen výrobce , ale datem vydání .
Z testovaných her je jedna hra vydaná v roce 2015 , 3 v roce 2014 a zbytek starší. Ikdyž se autor snaží vysvětlit proč použil tu kterou hru a s jakým nastavením žijeme v roce 2015 a speciálně u těchto karet by se k tomu mělo přistupovat. Nedokážu si totiž představit člověka , který je schopen vyhodit 20K jen za kartu a začít hrát staré hry a rozčilovat se , že mu to jeden jen v 80ti snímcích. Asi nejsem sám co žije v roce 2015. Ikdyž vím , že kvůli zpětné kompatibiltě a porovnání výsledků muselo přeměřit pár karet , ale tohle je jak koupit si Aventadora a zajímat se kolik z něho asi vytáhnu na nejbližší polňačce .
Divím se , že tam ještě nemáte Doom 2 , Quake 2 , Serious Sam s odůvodněním , že to lidi pořád hrají néé tohle už je jen tak pro zasmání , ale zkuste příště nějaké novější hry ;)

Grid 2 – 31.5.2013
Crysis 3 - 22.2.2013
Bioshock inf - 26.2.2013
Battlefield 4 - 31.10.2013
Cliffs of dover - 26.4.2011
Metro: last night -14.6.2013
World of tanks – průběžne aktualizovaný engine

Ve 4K :
Grid autosport 26.6.2014
Gta 5 14.4.2015
Watchs dog 27.5.2014
Far cry 4 18.11.2014
2.7.2015 13:58:05   88.103.247.xxx 35
Nahraď Crysis3 a Bf4 jinou hrou na stejném enginu, zrovna tyhle jsou jediné v pohodě. Bf Hardline skoro nikdo nehraje už teď a jiná hra na Cryenginu v podstatě není, Evolve je o ničem a za rok bude Deliverance.
Ale přidal bych třeba Dying Light, ta dokáže grafiky potrápit dost a asi i Wichera3...
2.7.2015 15:11:55   89.24.166.xxx 2319
nejlepsi skladbu 20 novych her ma v CR ExtraHW. Zdejsi skladba je 100 let za opicema, nechapu proc neudelaj nejakou aktualni....
2.7.2015 15:32:40   46.13.160.xxx 1124
ty zmizni amatére nevim proč nemáš stále ban na czcz a všud ena webech ohlecně IT.
2.7.2015 16:36:20   90.177.175.xxx 45
No kdybych se měl omezovat na zajímavé a graficky náročné tituly (kvůli kterým má smysl testovat výkonné grafiky) z posledních měsíců, tak by toho v té metodice moc nebylo.
2.7.2015 16:45:08   90.176.77.xxx 1912
Chapu proc tyhle stare vykopavky,protoze jinak by NV ztracela vice procent a pak by to nevypadalo dobre..Kdo hraje tyhle hry,ktere jsou uz davno dohrane min 10 krat..Max testovat hry stare rok jinak fakt tyhle testy nechapu
2.7.2015 17:00:12   90.177.175.xxx 1312
No ono by testování některých nových her AMD na výkonu zrovna nepřidalo, že...
2.7.2015 18:53:55   46.13.148.xxx 1114
Když jste byl ještě na EHW, tak jsem od Vás moc na adresu AMD, myslím negativního ve stylu psaní jako zde, nečetl. Přiznejme si, že je Váš momentální zaměstnavatel někdo jiný a dle toho se také projevujete (nic ve zlém )
2.7.2015 20:45:16   90.177.175.xxx 229
Zkuste se zamyslet, jestli to nemohlo být něčím jiným. Třeba tím, že v době, kdy jsem byl na EHW, AMD konkurovalo s Radeony HD 7000 architektuře Fermi. Následně konkurovalo s prakticky stejnými Radeony R9 200 architektuře Kepler. A momentálně (co jsem na PC Tuningu) se v podstatě se stejnými čipy (až na Fiji) snaží konkurovat Maxwellům.

Za to, že AMD nevydalo od Catalyst 14.12 žádné významnější aktualizace ovladačů a že v některých nově vydaných hrách včetně velkých titulů dochází proti obdobným GeForce k výrazným propadům výkonu, na které AMD reaguje až se zpožděním, pokud vůbec, taky nemůžu.

A s tím, že mé se názory mění v závislosti na zaměstnavateli, mi dejte svátek.
2.7.2015 18:00:47   77.242.95.xxx 153
Adame nezlob se na mě, ale zrovna tahle odpověď je jako proč testovat novější věci ... ty před 10ti lety fungují i dnes .... Ty si tu kartu nekupuješ na hry který si můžeš zahrát už 3 roky. Nehledě na to , že novější engine může podporovat různé funkce karty ... Na začátku ledna tu vyšel článek nejzajímavější hry roku 2015 , tam kdyby aspoň pár her bylo otestovaných bylo by to skvělý. Nebo ty si kupuješ věci až po tom co vyjdou z módy ?? tohle je úplně to samý. Není to o tom jestli je ta hra zelená , červená , fialová .. jde o to že je nová .... A vy jste web o nových technologiích. Taky zde nerecenzujete komponenty co už propadly na smetiště dějin.
2.7.2015 18:58:26   90.177.175.xxx 1310
Úplně nové věci do metodiky dávat stejně nechci a nebudu, protože dnes už se naprosto drze betatestuje na lidech a je normální ladit až za pochodu po vydání. Paradoxně i u titulů, o kterých se to ví a které jsou veřejně dostupné přes early access (a u kterých měl být přístup veřejnosti k "nedodělané" hře velkou výhodou a tyto potíže měl minimalizovat).

Chvíli po uvedení se u nových her ještě dost dramaticky mění výkon (kvůli patchům a kvůli optimalizacím ovladačů) a není v mých možnostech to s každou takovou změnou všechno přetestovat.

Nejde o to, jaký výkon má grafika v nových hrách (nebo ve hrách, které testují všichni). Stejně, jako si člověk nekupuje kartu kvůli hře, kterou dohrál před dvěma lety, si ji nekoupí kvůli hře, kterou dohrál před měsícem. Jde o to na základě co nejpestřejšího výběru odhadnout, jaký výkon ty karty mají obecně a jak by to mohlo vypadat ve hrách, které se teprve objeví.
2.7.2015 20:21:56   194.228.32.xxx 94
Já nevim no ... ale ta skladba her mi rovněž příjde asi taková, jako pít zvětralé pivo a ještě si na něm pochutnávat ... pro mě to vypovídající hodnotu prostě nemá i když si myslim, že momentálně je 980TI lepší koupě.
2.7.2015 22:29:23   90.177.175.xxx 97
Já mám v podstatě dvě možnosti, buď na dva měsíce zapíchnout testování grafik a současně se starostmi o běžný provoz PCT chystat za pochodu novou metodiku a doměřovat staré karty do srovnání, anebo momentálně, když vycházejí nové grafiky, testovat na tom, co je.
3.7.2015 08:57:12   80.188.31.xxx 35
mě třeba ten výběr sedí, bf4 je pro mě super, furt ho hraju... klidně bych se podíval i na výkon v armě 3, a ten zbytek je fakt pro porovnání se staršíma generacema(je vidět ten posun..), když tam budou nový hry nemám s čím porovnávat.. a třeba pokud používám 3 FHD monitory ani u těhle "starejch" her nemám tak "kulervoucí" fps na to abych si řekl že nemá smysl koukat po nový grafice.. toť můj názor a jen bych dodal že tahle recenze je super a díky za ní ;) škoda jen že nejsou nějaké novější drivery.. snad pak někdo udělá nějaké rychlografy i s nima
2.7.2015 16:56:33   95.82.150.xxx 77
mam tri otazky:

1) kde je stranka s oc karty?

2) 4k test metro last light je redux nebo puvodni verze?

3) "4 GB VRAM mohou být v novějších hrách pod 4K omezením" - jakto? toto je irelevantni problem. soucasne hry to neomezuje a na poradne hrani je stejne potreba 2 techto karet a pro tituly pro dx12 se kapacita pameti uz bude scitat. takze bych to z minusu uplne vyskrtnul.
2.7.2015 17:17:36   151.236.225.xxx 55
Clanok som necital, ale OC test chyba asi preto, lebo takmer ziadne OC pri Fury X neexistuje, teda aspon zatial pri referencnych navrhoch. HBM taktovat nejde vobec a na jadre sa da pridat maximalne 75 MHz (nie je moznost zvysit napatie).
2.7.2015 17:28:32   95.82.150.xxx 90
pamet pretakt nepotrebuje, ale u gpu je to otazka preziti tech grafik na trhu. jinak budou muset hodne dolu s cenou.
2.7.2015 17:46:47   90.177.175.xxx 54
Tak i v blbém GTA V je potřeba pohrát si s nastavením a stahovat detaily, pokud nemá být paměť obsazená nadoraz. U těch (na paměť nejnáročnějších) her to znamená snižovat rozlišení některých map anebo úroveň vyhlazování.

Last Light je původní, redux hrozí maximálně kdyby byl někde za pět, deset doláčů v akci.

OC není, nerad si s tím hraju u nedotestované karty, poslední testy (hlučnosti) jsem dělal přes noc a na hledání stabilních taktů po dotestování nebyl (a není) čas. Paměti nejdou (zatím?) taktovat vůbec, čip jde taky blbě a ten přínos není moc podstatný.
2.7.2015 18:16:12   94.229.40.xxx 85
tak kupil som hned prvy den ako sa dali asi som bol aj prvy na sk ako co sa tyka vyzualnej stranky su krasne tie karty fakt aj tiche zatial som nemal ziaden problem stymi cievkami alebo pocutim uvidim kupil som aj msi 980 ti gaming oc verziu a idem testovat co tak uvidim no
3.7.2015 11:54:16   95.105.134.xxx 31
Aha tak mal do minusov napisat pod dx11 nebrat zobrat 2ks do cf aby ste si zahrali 5 titulov pod dx12 kym moralne karta nezostarne hmmm zaujimave
2.7.2015 20:32:52   82.99.180.xxx 05
Mohl by mi nekdo zodpovedet jednu otazku? Jaky vliv ma frekvence pameti na odezvu? Logicky cim vyssi frekvence, tim nizsi latence pameti. Propustnost se da docilit hrubou silou alias obrovskou pametovou sbernici, ale jak je to s odezvou, neni nahodou horsi? Nebude tohle problem HBM?
2.7.2015 21:09:44   91.127.40.xxx 11
Latencie zrejme nie su pre GPU zaujimave / problemom. Podobne ako pri CPU kedy pri dobrom pamatovom radici a procesorovej cache je rozdiel vykonu pamati s rozdielnymi latenciami minimalny.

HBM nema ziaden problem, proste vykon GPU nerastie len s pamatami a rychle pamate nespasia ak zvysok GPU nie je dostatocne rychly - co je pripad Fury.
2.7.2015 21:52:26   88.212.40.xxx 82
preco ste netestovali Witcher 3? momentalne je von sotva lepsia hra koli ktorej sa oplati kupovat GK..
2.7.2015 22:24:00   90.177.175.xxx 510
Protože bych to musel nejdřív dva, tři dny hrát, pak se dva dny vrtat v nastavení a jeho vlivu na kvalitu obrazu a hledání vhodného testovací lokace a nastavení, které by vyhovovalo co největšímu rozsahu karet, a následně další dva dny strávit doměřováním starých grafik.
2.7.2015 23:02:52   81.201.57.xxx 51
to Adam Vagner: cus nemate tam na nakym ssd insider preview win 10? tam uz dx12 bezi tak by stalo za to zkusit jestli se projevi nejakej rozdil ;) nehlede na to ze uz tam maj pro vetsinu AMD karet driver 15.20 ;)
2.7.2015 23:05:33   84.242.66.xxx 31
Já vím, že to je o hrách, ale chtělo by to I nějaky počítací testy. OpenCL, DC atp.
3.7.2015 02:03:05   93.99.51.xxx 02
Mrkni na muj odkaz dole a 2 posledni odstavce mas vypocetni a synteticke testy.Krasne uvidis ze v jednom exceluje nvdia a v druhem amd.
3.7.2015 01:44:24   93.99.51.xxx 93
Proc testovat v tak malem rozliseni??

http://www.anandtech.com/show/9390/the-amd-radeon-r9-fury-x-review/12
Poradne osolit a dat rozliseni 3840x2160??Kdyz si porizuju kartu za 20 tisic tak se vsi paradou ne?
3.7.2015 07:59:01   84.242.82.xxx 30
Jako tady už na tom není tak špatně.
3.7.2015 09:42:38   82.99.180.xxx 30
to sice ne, ale i tak me to neoslovilo. Vlastne me ted nabidka vubec nijak neoslovuje... nvidia se mi libi, ale nezamlouva se mi jeji cena. Nad 10 tisic za grafiku proste nejdu. Ted mam R9 290 a porad s ni mam nejake problemy. Vidim to tak ze ji ureklamuju na vraceni penez, necham si vratit onech 10kkc co me stala a strcim do kompu z policky opet r9 280x a pockam na novy vyrobni proces.
3.7.2015 10:07:29   10.6.17.xxx 43
btw, ked som si precital na fudzille jeden clanok, o crossfire / sli
ten zaver v nom ma brutal potesil...a uvedomil som si ze srat na to, kto co ma.

In case you own a mainstream card such as the Geforce GTX 760 / 960 or Radeon R9 280 / 380, don’t be sad, you are still better off than more than 50 percent of market that are stuck with Intel integrated graphics.

tymto pozdravujem vsetkych diskuterov
3.7.2015 10:09:21   10.6.17.xxx 24
skoda ze sa nedaju editovat prispevky

...tymto pozdravujem vsetkych diskuterov
s titanmi, s furyX a gtx 980Ti OC
3.7.2015 12:48:17   95.105.134.xxx 102
Ale preco? Ja mam 4930k@32GB@980 ti hybrid sli.Ja by som doprial kazdemu nech ma aj 5960x s quad titan x.Ja som magor do ws/gaming rig kamarat zas do aut dokaze len na pneumatikach za rok minut to co ja za celu zostavu dalsi zbiera mince ten na tom prerobi este viac mne je naozaj luto ako je na tom slovensko/cesko ludia tu maju problem vyzit potom ludia co maju peniaze a volnost co prinasa aj konicek su za blaznov pritom v modernom svete je to uplne bezne inde kupia surf za to co tu auto alebo 3 clenna rodina byva v dome s 300m2 a mne osobne je smutno ked vidim ze mlada rodina kupuje "hernu masinu" za 400eur a setrila na to rok pritom hlava rodiny je robotnik co sa nadre 10x tolko co ja ano ja som rad ze som sa nasiel a za malo prace mam plnu chladnicku ale to ze som na druhej strane neznamena ze nevidim tu nespravodlivost.
3.7.2015 10:55:20   84.242.82.xxx 22
Mám Msi GTX 760 a jede vše pořád suprově. Ne všechno naplno, ale většina ještě ano. Watchdogs, GTA 5 ty naplno nejedou. Je samozřejmě taktovaná co šlo
3.7.2015 12:20:22   84.242.66.xxx 22
Jaký problem? Provozuju Radeona 290 a GTX 780 v jednom kompu a problem nemám ani s jednou.
3.7.2015 16:04:02   82.99.180.xxx 00
ja mam vadny kus... pc se mi s ni zasekava... proste hraju hru a najednou blacksreen a muzu jenom reset pc. Pred reklamaci to delalo taky ale uz hodne casto, takze ten pad sel nasimulovat... ted to pada jen tak 2x tydne, takze jeste musim s reklamaci pockat. Nerikam ze jsou to spatne karty, ale jen ze ja mam spatnou kartu (jako obvykle v pc prodejne me uz nemaji radi)
3.7.2015 19:39:28   84.242.66.xxx 11
Tak to chápu, to je opruz. Držím palce při reklamaci.
Není to zdrojem? Nebo teplotou?
8.7.2015 22:46:32   82.99.180.xxx 00
teplota na to ma dost zasadni vliv... kdyz necham chlazeni jak je... tj gpu na 95 stupnu, tak se to projevuje mnohem casteji, nez kdyz to stahnu na 85 stupnu. Pred reklamaci jsem uz ale musel teplotu tlacit pod 70 stupnu a ten originalni chladic je proste hruza, kdyz to ma chladit takhle nizko...

zdroj mam seasonic X-660W - tam bych problem nehledal.
3.7.2015 12:13:41   83.240.91.xxx 710
Pokrok ale na NV to pořád nemá. Taky myslím že to vodní chlazení nemá být jako bonus ale nutnosti protože se vzduchovým chladičem by se upekla. Chtělo by to změřit spektrometrem.

Cena, spotřeba, výkon, teplota ani v jednom neexceluje.

Teď bude na řadě NV s Pascal a HBM2 čímž AMD rozdrtí. S pohledu zákazníka doufám že ne protože ty ceny mě štvou.
3.7.2015 12:30:22   10.6.17.xxx 56
no, pride pascal, a aj green islands r9400
a obidve budu mat hbm2
vykon porastie ale zase bude medzi nimi rozdiel 5%
tak potom budes basnit
pride volta a hbm3
3.7.2015 13:26:00   194.228.11.xxx 85
Tak pochopitelně bez vody by se to upeklo, kdyby tam šel udělat vzduch, není důvod na to dávat pitomou vodu, která to akorát prodraží a zkomplikuje uživateli užívání.
Což je další problém Fiji. Holt AMD už je v koutu a musí vymýšlet takové kompromisy
3.7.2015 13:38:25   10.6.17.xxx 37
keby sa to malo upiect bez vody, tak tu nema byt o chvilu Fury(no-x) a o par chvil Nano
3.7.2015 14:15:53   194.228.11.xxx 910
Dovol mi jeden citát:

"The future is here with 4GB 300W TDP water cooled cards, AMDesperate. AMDead. AMDon't come back next gen, you suck"


980 má TDP 170W. Fury má 270W a to tak machrovali s HBM, které odlehčí i spotřebě. Prostě pochop, že AMD na to nemá a hraje druhé housle. Ani mít nemůže, firma je v mínusu, na pokraji krachu a ty čekáš, že vydají nějaké Nano, které bude drdit co 970? A bude se chladit vzduchem?

Ty jsi hrozná naivka skaven.
3.7.2015 14:19:22   10.6.17.xxx 710
270W predpokladam je v peaku, nie bezna spotreba



pozri sa na to inac, karta ako fury je mensia o cca 1/3 oproti konkurencii, je pozadu par fps oproti konkurencii, hreje o 30? co 40? stupnov menej ako konkurencia
a vsetci zeleni kricia ze fail
http://www.jagatoc.com/2015/07/short-test-hbm-overclocking-di-amd-r adeon...
tu vidno, ze sa to male cudo da celkom dobre taktovat

http://wccftech.com/amd-fury-x-pump-silent-solves-noise-issue/
tu zase pisu, ze hluk pumpy poriesili..

keby som mal zbytocnych 650€ tak si ho aj kvoli tomu kupim
3.7.2015 14:50:43   194.228.11.xxx 911
A proč se furt tak hloupě zastáváš AMD ? Co tě k tomu vede, co z toho máš ? Já třeba fandím tomu lepšímu, protože jsou na trhu jen dva hráči a cena je +- stejná, ale fakt nechápu o co jde tobě.


Malinké Fiji má TDP 175W čili asi jako 980, ale zdaleka takový výkon mít nebude Když už teda srovnáváme karty i podle TDP a bavili jsme se o chlazení.

Třeba 960ITX od GB je podobně velká, TDP 120 a beztak bude i podobně výkonná jako Nano Takže opět klasika, je to AMD, v ničem to není lepší, akorát to má vyšší spotřebu, potažmo hluk.

AMD musela na FuryX dát vodní chlazení proboha, aby to fungovalo.......

Fakt už se prober, tobě někdo od amd poskytuje anální sex nebo čo ti jebe ?

ber to s nadhledem bez urážky
3.7.2015 16:09:21   82.99.180.xxx 65
fandime AMD protoze bez konkurence je to nahouby (viz intel a jeho cenova politika cpu) a soucasne fandime AMD protoze diky tomu nabizi lepsi pomer cena / vykon a to lide, kteri nemaji na uplne rozhazovani a prvni poradne vybiraji nez koupi radi obvykle maji. Tohle uz bohuzel u fury x neplati... Uznavam ze kdybych si chtel koupit grafiku za 20 (jakoze rozhodne nechci a moralni limit mam 10), tak bych si rozhodne radeji vzal gtx 980 ti...
3.7.2015 19:27:15   95.82.150.xxx 35
nekdo ten konkurencni boj vyhrat musi, nemuze trvat do nekonecna!
3.7.2015 21:18:55   176.102.117.xxx 82
chces vediet preco amd a nie nvidia?
fakt som prestal kupovat nvidie po prezentacii huangovej makety
urazilo ma to
niesom defka, a on si myslel ze vsetci mu vsetko budu zrat
970 detto, proste vidiet, ze idu cez 'mrtvoly' a zakaznik pre nvidiu je az na druhom mieste
to ze maju zdroje a ludi, a vydaju opravu drivera sprasenej hry rychlejsie neberiem ako plus..zase nemam vsetky AAA hry
a stve ma to pohrdanie zo strany zelenych, ta arogancia... a bavi ma oponovat

z nvidie sa stala masineria, bohuzial
a tych +60W vo full odbere mi vobec nevadi
a ti druhi sa musia snazit, lebo su druhi
4.7.2015 10:50:30   194.228.11.xxx 42
lol kvůli tomu, že někdo ukáže maketu si začneš kupovat horší produkt Tyhle nesmysly jdou mimo mě, mě zajímá jediné. Finální produkt. A ten má lepší nV, tady prostě není o čem, tečka.
4.7.2015 11:37:48   176.102.117.xxx 42
od low do almost ultra high endu maju obidve konkurencne firmy karty, ktore maju rovnaky vykon, stoja porovnatelne peniaze
jedine co vykukuje su tie OC verzie gtx980 Ti
ktoru nemas ani ty, ani 99,99% tu pritomnych
nieje o com
este raz> +60W vo full loade pre mna nieje smerodajny
a takisto ako svojimi peniazmi nebudem podporovat nvidiu, tak nebudem podporovat ani napr. Ubisoft a podobne
je to moje rozhodnutie

.
3.7.2015 14:22:28   10.6.17.xxx 59
a preco by malo Nano drtit gtx970?
staci ked to bude prtave a ten vykon sa 970 vyrovna
to bude jeho vyhoda
ty stale operujes drtenim, ved konkurencia takto nefunguje
3.7.2015 18:19:32   91.20.123.xxx 32
Vzhladom k recenzii to beriem tak, ze bronzova hviezda bola udelena ako odmena za zapozicku. :-)
3.7.2015 20:01:10   90.177.175.xxx 33
Spíš za snahu AMD, je to po opravdu dlouhé době karta, u které je znát nějaký posun k lepšímu a která není lepší než konkurence, ale dokáže aspoň nějak konkurovat rovnou tomu nejlepšímu, co teď Nvidia nabízí (a to není špatný výsledek). V procesorech to bohužel tak růžové není.
4.7.2015 09:27:51   77.242.95.xxx 31
http://www.eteknix.com/amd-r9-fury-x-4gb-graphics-card-crossfire-review/5/
Tomu uz rikam vykon ve 4k
4.7.2015 09:32:18   182.48.157.xxx 54
Jsem se pri cteni nekterych zelenych komentaru dobre bavil ;-) Konecne maji zase nejakou tu svoji zelenou modlu, ktera je prvni..pardon druha, protoze prvni je stale radeon 295X2.
Co je na tom smutne je, ze si ani nevsimnou (a to je skoda teto recenze), ze min. 2 hry (WOT, Cliffs of Dover) jsou hry, ktere jsou vyrazne pro Nvidia hry. Takze pritom poctu her, ktere jsou zde, tak to musi celkove ovlivnit vysledky. Klidne mne opravte pokud se mylim.
Skoda, tak se zase radeji podivam na Computerbase, kde tech her maji namereno vice a vysledky jsou podle mne daleko vice objektivni nez tady.
Jinak dekuji za recenzi, urcite stala hodne prace.
4.7.2015 10:26:52   90.177.175.xxx 53
Správně. Objektivní recenzent hry, ve kterých má Nvidia navrch, do metodiky nedává.

Ad 295X2 - upřímně lituju těch, co si ji za ty peníze koupili, a dvojnásob těch, co si ji koupili na 4K s tím, že je výkonná.
4.7.2015 10:25:30   46.13.160.xxx 22
Inu a v tom je ten problém, bohužel to je většina her kde je na tom líp NV a teď,napíše, že sem máš cpát hry s Mantle: (jaderná fůze za pokojové teploty )

Ach jo ...

Ty chvíle kdy někdo napíše koment a myslí si že je hw profík.

Někdy to tu je jak comenty u oDDborníka viz. Bajlando
4.7.2015 12:52:19   94.112.220.xxx 12
a ty si Obr ne ?
4.7.2015 10:26:10   46.13.160.xxx 13
Inu a v tom je ten problém, bohužel to je většina her kde je na tom líp NV a teď,napíše, že sem máš cpát hry s Mantle: (jaderná fůze za pokojové teploty )

Ach jo ...

Ty chvíle kdy někdo napíše koment a myslí si že je hw profík.

Někdy to tu je jak comenty u oDDborníka viz. Bajlando
4.7.2015 11:24:46   182.48.157.xxx 31
ja jsem stastny ze jste HW profik. Mozna jste nepobral zase jinde aby se to dorovnalo ;-)
4.7.2015 10:28:03   46.13.160.xxx 15
Měl jsem tu čest míti tento výtvor doma a ano ta lítost je oprávněná (nepoužitelná karta. Prostřídal jsem grafik hafo ale tato přesvědčila mě naprosto pevně že cf je na prd a ty odběry páááni skoro mikrovlnka
4.7.2015 10:44:56   182.48.157.xxx 60
Docela mne prekvapujete, cekal bych ze mate vetsi nadhled. Ale treba jsem se zrovna trefil...
Statistika se obvykle uci v 2-3 semestru na ekonomickych skolach. Zkuste si pujcit nejaka skripta.
Pro Vas..cim vetsi je namerena odchylka od namereneho prumeru a cim je mensi pocet mereni, tim vice je celkovy prumer posunut k maximalni namerene hodnote odchylky.
Proto Vam vysli mereni jak Vam vysli. Podivejte se na Computerbase..

Z kolika her jste delali prumer ve 4K a z kolika z techto her je Nvidia "positiv"?

295X2 je mi u zadku. Napsal jsem to tady, abych si taky trochu zatrolil tem zelenym vylevum ;-)
4.7.2015 10:54:36   46.13.160.xxx 02
taky mě zajímá vždy vícero rews a hlavně rews kde je použito dost moderních her a širší spektrum rozlyšení pak se na to kouká lépe a člověk si udělá závěry.

S tou 295 to neni troll ale slušnej vtip, když jsem ten balast měl doma opravdu silně lituju vlastníky ty minimální fps hrůza, Vůbec celé karta je zvláštní počin nejsem zastánce ani zelené ani červené ani modrých šmejdů s Avatara ale bohužel beru to co je momentálně nej a to fury x ani 295 určitě nejsou
4.7.2015 10:59:04   182.48.157.xxx 40
ber si co chces. Nikdo ti nic nenuti. Mne slo o to, ze ten test je udelany z meho pohledu chybne. A to nerikam proto, ze je chci zhodit ale proto, ze mi to prijde skoda, kdyz uz si nekdo s nim da takovou praci.
Zopkauji jeste jednou.. o 295 mi vubec nejde a je mi to uplne jedno. Je to karta, kterou vych si taky nekoupil, stejne jako ne Titana nebo TI protoze je mi za to skoda penez.
4.7.2015 11:24:10   46.13.160.xxx 22
No pravda provést to šlo lépe ale stále je to proti zbytku cz it webů hodně dobré :-) viz recenze s pochybných zákoutí internetu a toť DDW a DIIT tu se aspoň dozvíš něco co se podobá realitě. Jinak já lezu rád na guru a natechpowerup. Počteš si a testy jsou fakt obsáhlý :-)
4.7.2015 11:36:54   182.48.157.xxx 11
Mi osobne prijdou nejlepsi testy na Computerbase. Jedina chybka pro mnohe, ze jsou v nemcine, ale to se da obejit pres google translator :-)

Jinak Maxwell2 karty (vyjma 970ky) mi prijde, ze se Nvidii hodne povedly. Ale je potreba konkurenci, at se ceny hybou ;-)
4.7.2015 12:54:04   94.112.220.xxx 00
ty tvé příklady webů jsou zase neproti DDw a DiiT... to si moc nevychytal... guru je taky dost nazelenalej
4.7.2015 12:05:10   90.177.175.xxx 03
Rozumím. Prostě... Když nám to vychází míň, jsme podezřelí, že si to cucáme z prstu, když nám to vychází víc, jsme podezřelí, že je to schválně... Tak si příště vycucáme ten průměr.

Tohle je problém těch, co se dívají jen na ty průměry, ne můj. Je nemožné testovat sto titulů, aby to mělo nějakou významně větší vypovídací hodnotu, a dokud bude padesát redakcí testovat na různé kombinaci cca čtrnácti obvyklých her, tak to s tou objektivitou ostatních recenzí taky lepší nebude.
4.7.2015 12:23:30   182.48.157.xxx 10
Bere te to moc osobne :-) Ja jsem nikde nepsal, ze delate neco schvalne. A jeste jednou, ten test je pekny a urcite je za nim spousta prace.
Ale tim, z jakych her jej mate poskladany a tim, ze "kaslete" na statistiku, se sami pripravujete o objektivitu testu. Pak X-lidi bude psat, ze PCT je zeleny server. A bohuzel budou mit kus pravdy.
4.7.2015 12:26:17   182.48.157.xxx 10
ps: ono by stacilo, kdyz by jste z neho "vyhodili extremy" :-) To zase az tak moc neni..
4.7.2015 10:48:59   46.13.160.xxx 22
Musím ještě jednou 295x2 = 2 jádra = hromada problémů šílená spotřeba. Výkonem nestačí na 1 jádro GM200 ? Průser ... Ale je stará a i tak amDD a bajlando nad tim onanujou v garáži kdesi kde ůdajně testují hw.
4.7.2015 10:52:05   182.48.157.xxx 00
zkusto do tretice, treba se to pak povede ;-)
4.7.2015 12:08:18   182.48.157.xxx 20
Jeste dovetek. Nejde o to, ze tam ma te "Nividia" hry, ale o to, ze pri poctu her, ktere merite, tak to celkovou statistku zkresli. Zvlaste pokud tam mate hry ktere jsou "extremne" pro Nvidia (viz WOT, o kterem se vsude pise, jaka je to naprogramovana srakora). Bud by jste musel zaradit "AMD" hry a nebo zvysit celkovy pocet "neutralnich" testovanych her. Tak to jsou celkove vysledky nekorektni a tudiz recenze nema hodnotu, jakou by mohla mit. Ale je to na Vas, pokud jste s tim takto spokojen.
4.7.2015 10:22:16   46.13.160.xxx 42
295x2 první ? Nejsi ty oDDborník ? no nevim první ok ve spotřebě ten odpad první je a ve výkonu ? no nevim titan x i 980ti zvláště 980ti nereferenční dává 295x pěkněj kotel ;)
4.7.2015 12:46:17   94.112.220.xxx 40
dát mezi zápory že kartu brzdí procesor,, to je dobrej vtip
4.7.2015 12:51:38   94.112.220.xxx 41
mě přijde, že spousta diskutérů by snad chtěla monopol na GPU...
4.7.2015 13:05:39   46.13.160.xxx 34
To rozhodně ne :-), rád nych aby AMD vydalo konkurnceschopnej produkt a ne odpad tipu bulldozer .... (teď myslím fury). Je to ten samej scénář pokaždé hype jak cyp a pak průser ..
4.7.2015 13:36:40   182.48.157.xxx 31
Pruser byl mozna Bulldozer...ale tahle karta zadny pruser neni.
To ze ma (podle vice namerenych her) 9% nizsi vykon v 1080p a 6% pro 1440p neni zadny problem protoze to vykonove nepoznate. A v 2160p je to 0.

Tak kde je ten pruser?
4.7.2015 13:39:45   182.48.157.xxx 30
Vishera byl v dobe uvedeni vyborny procesor treba na renderovani Videa a jine Multitaskove ulohy. Ve hrach, pokud clovek nehraje ve 4k, tak mu oproti Intelu spadnou FPS o par procent. Porad se s tim da dobre hrat i tak, byt je slabsi.
4.7.2015 16:12:53   46.13.160.xxx 20
Průser je bohužel prodejnost
4.7.2015 17:33:10   213.81.220.xxx 48
Veľké PLUS za to že netestujete v 720p, ako ostatné weby. Vlastne si myslím že pri kartách za 20kil nemá čo robiť ani 1080p, ale treba rovno testovať v 2/4K (a každý kto to chce na 1080p aby mal 140 fps namiesto 130 je mr*ka).

Veľké mínus za to, že hodnotíte na základe starých hier.


A taký "šok" z Vašeho výroku o tom že musíte hľadať vhodné nastavenie v hrách... takže si kľudne môžete ušetriť tú prácu s testovaním kariet (na čo ste aj tak asi príliš lenivý keďže sa tu neustále sťažujete a vyhovárate) a rovno prezradiť aká karta ako dopadne? Hmm tak vďaka ale asi nie. Teda asi už neurobím rovnakú chybu ako s GTX970 (ktorá má sice pekné fps ale kvôli častým až "zásekom" je napríklad GTA 5 nehrateľné) a počkám na recenziu od "oddborníka" ktorá síce bude asi pomerne červená a zmanipulovaná ale bude oveľa bližšie realite (to vysvetľuje ten hate ktorý tu na neho tak usilovne šírite).
5.7.2015 14:46:17   90.177.175.xxx 37
Tak jestli je blíž realitě, tak prostě rovnou kupte Radeon a můžete si ušetřit i to čtení recenzí. Nejlépe rovnou jedinou kartu, která v současnosti 4K podle realitě bližšího nejmenovany webu dává absolutně bez problémů – R9 295X2.
GTA 5 se vám na GTX 970 s velkou pravděpodobností neseká kvůli tomu, že je to GTX 970, ani kvůli tomu, že má paměť rozdělenou na 3,5 GB rychlé a 0,5 GB pomalé.
5.7.2015 16:34:23   46.13.160.xxx 54
Pane Adame jste lhář a šarlatán ! Je přeci jasné že 295x2 zvládne vše na co si vzpomenete ba dokonce vyřeší i hladomor v Africe
6.7.2015 08:35:34   213.81.220.xxx 11
Pesne tak! Hlavné je to, že za všetky problémy môže Nvidia
6.7.2015 08:34:30   213.81.220.xxx 20
To odporúčanie ste tu mali napísať skôr, ako som dal takmer 400€ za kartu

Keď to GTA5 skutočne niekedy otestujete, zistíte že pri nastaveniach nad 4GB (stačí aj 1080p + MSAA) dá zabrať aj najnovšiemu Titanu, takže nie, určite to nebude kvôli "3,5 GB". Nastavujem to skôr na 2.5-3 GB (v MP vždy menej).

btw.: možno by to chcelo pozrieť sa na seba namiesto osočovania iných a používania toho ako ospravedlnenia...
6.7.2015 09:52:01   46.13.160.xxx 15
Titan x mám :-) k němu ASUS ROG PG278Q - 3D LED monitor 27 1440p a nevšiml sem si že by to tý kartě dalo nějak zabrat :-) spíš se u toho docela nudila. P.S. pctuning má fajn recenze jen výběr her je psotarší ale i tak ten výběr poslouží k tomu k čemu má sloužit. oDDborník má ty nejhorší a nejnepravdivější recenze co jsem kdy viděl ostatně muj 8miletej synovec by zvládl udělat rew na kartu líp. Zasměju se když ty jeho báchorky čtu
6.7.2015 12:54:44   213.81.220.xxx 20
Hráte aj s MSAA? A nestretli ste sa so stutteringom? A pri tom sa vám ešte fláka? Tak to gratulujem,

Inak dobre povedané. Hry sú staršie ale poslúžia tomu, čomu poslúžiť majú.

Ale hlavne že je to formálne priatelnejšie, pretože o to ide v prvom rade, že?
11.7.2015 10:33:52   182.48.157.xxx 00
To je teda blabol :-))) Tak on uz 8lety synovec umi delat recenze..tak to teda mate genialitu v rodine :-))
6.7.2015 10:04:49   10.6.17.xxx 00
off topic:
kedy cca vyjdu testy 2GB a 4GB R9 380?
5.7.2015 16:33:20   46.13.160.xxx 32
Tento koment mě tu pobavil ze všech nejvíc lol lol lol
8.7.2015 15:57:52   194.228.32.xxx 03
kurzové sázení, velmi spolehlivé informace :

www.salveto.blogspot.cz
8.7.2015 21:52:53   81.201.59.xxx 00
Docela dobry, vykon +- jako Titan, jen z techto starych her tezko poznat, chtelo by to neco lepsiho, me by docela zajimal vykon v GTA V. Cena na ten vykon drobet prestrelena ale vodni chlazeni dobra volba pro tiche sestavy. Limitujici je opravdu jen 4Gb vram, no jsem zvedav na testy na jinych webech kde jsou rekneme neutralni ;)
8.7.2015 21:54:42   81.201.59.xxx 00
pardon to GTA V jsem prehledl, sorry
13.7.2015 14:31:33   212.243.69.xxx 00
U BF4 se mi nějak ty hodnoty nelíbí.
Mám R9 290, BF4 jedu v API Mantle a nastavení mám Ultra s 4x MSAA na rozlišení 1920x1200 (16:10). Mám nastavenej limit na 80fps a samozřejmě záleží na mapě, ale těch 80fps dávám, takže mi přijde divný že Fury X se stejným nastavením (možná dx11?) jede jen 87fps a to navíc na menším rozlišení.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

79 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 29.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.