nVidia GeForce GTX 770 aneb „GTX 680 OC za desítku“
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek nVidia GeForce GTX 770 aneb „GTX 680 OC za desítku“

nVidia GeForce GTX 770 aneb „GTX 680 OC za desítku“ | Kapitola 4

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

30. 5. 2013 13:00 47

Seznam kapitol

1. Vyšší výkon s nižší cenou 2. nVidia GeForce GTX 780 na třech slidech 3. nVidia GeForce GTX 770 (referenční) 4. Srovnávací tabulka, sestava, hry a metodika 5. 3DMark 11, Alan Wake 6. Anno 2070, Battlefield 3 7. Crysis 2, F1 2012
8. Far Cry 3, Hitman: Absolution 9. Max Payne 3, Metro 2033 10. Přetaktování 11. Hlučnost, teploty, spotřeba 12. Celkový výkon 13. Poměr cena/výkon 14. Závěr

nVidia dnes uvádí na trh druhou grafickou kartu své (staro)nové generace. Zatímco GeForce GTX 780 před týdnem příjemně překvapila výkonem jen těsně pod Titanem a nepříjemně šestnáctitisícovou cenou, u GeForce GTX 770 je tomu přesně naopak. V zásadě se jedná jen pouze o přetaktovanou GTX 680, ovšem s výrazně nižší cenou.

Reklama

Shrnující tabulka s parametry testovaných karet

nVidia GeForce GTX 770 aneb „GTX 680 OC za desítku“
i Zdroj: PCTuning.cz

Testovací sestava

nVidia GeForce GTX 770 aneb „GTX 680 OC za desítku“
i Zdroj: PCTuning.cz

Metodika testování

Abych mohl snadno srovnat velké množství karet, použil jsem skladbu celkem devíti moderních, populární a hardwarově náročných her. Hry jsem testoval ve vysokém rozlišení 2560 × 1440 px. Co se týče vyhlazování hran, testoval jsem s režimy bez, se čtyřnásobným vyhlazováním a také režim s osminásobným vyhlazováním hran, byť je jeho přínos většinou velmi malý. Osminásobné vyhlazování jsem pochopitelně testoval jen u her, které zapnutí tohoto režimu podporují.

Testovací hry

nVidia GeForce GTX 770 aneb „GTX 680 OC za desítku“
i Zdroj: PCTuning.cz

Alan Wake — Hru testuji hraním začátku první mise, kdy jde hlavní hrdina od auta k majáku. Nastavení detailů bylo nejvyšší, vyhlazování hran zapnuto v menu hry.

nVidia GeForce GTX 770 aneb „GTX 680 OC za desítku“
i Zdroj: PCTuning.cz

Anno 2070 — K měření výkon jsem vybral jednu z map v režimu volného stavění, kdy jsem na ostrově postavil základní osadu a následně jsem pomocí programu FRAPS měřil výkon při průletu kamerou nad celým ostrovem.

nVidia GeForce GTX 770 aneb „GTX 680 OC za desítku“
i Zdroj: PCTuning.cz

Battlefield 3 — Testoval jsem vlastním hraním druhé mise kampaně, kdy společně s dalšími vojáky bojujete ve městě na blízkém východě. Konkrétně jsem k testování zvolil lokaci, kdy máte za úkol zabít dva teroristy s RPG, kteří se ukrývají na balkóně domu před vámi. Scéna tak byla velmi náročná na výkon s množstvím střelby i výbuchů.

nVidia GeForce GTX 770 aneb „GTX 680 OC za desítku“
i Zdroj: PCTuning.cz

Crysis 2 — Měření probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.

nVidia GeForce GTX 770 aneb „GTX 680 OC za desítku“
i Zdroj: PCTuning.cz

F1 2012 — Výkon jsem měřil pomocí vestavěného benchmarku, kdy počítačem ovládaná formule jede jen okruh hlavního závodu. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.

nVidia GeForce GTX 770 aneb „GTX 680 OC za desítku“
i Zdroj: PCTuning.cz

Far Cry 3 — K měření jsem vybral úsek, kdy jdete dobýt první kemp. Výkon jsem měřil při rychlém proběhnutí kempu, měřený úsek byl přibližně minutu dlouhý. Framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

nVidia GeForce GTX 770 aneb „GTX 680 OC za desítku“
i Zdroj: PCTuning.cz

Hitman: Absolution — Hru testuji pomocí vestavěného benchmarku, který měří výkon při průletu kamery nad zaplněným čínským náměstím. Nastavení detailů bylo nejvyšší možné.

nVidia GeForce GTX 770 aneb „GTX 680 OC za desítku“
i Zdroj: PCTuning.cz

Max Payne 3 — K měření výkonu jsem zvolil úvod hry s přestřelkami proti mafii v moderním mrakodrapu.

nVidia GeForce GTX 770 aneb „GTX 680 OC za desítku“
i Zdroj: PCTuning.cz

Metro 2033 — K testování Metra používám oficiálně uvolněný benchmark. Režim renderování byl DirectX 11 s nastavením kvality Very High bez i se zapnutým vyhlazováním hran.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama